DEEL 2. Allah pleegt overspel (The shit in religion)

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En de kruistochten en Hitler/Stalin/...
3 verschillende dingen samengevat in één zin. Bewijs dat je niet veel van geschiedeis snapt.

1) De kruistochten was een gewettigde oorlog. Een Verdedigingsoorlog tegen 400j Islamitisch imperialisme, oorlog, bestandsbreking en massamoord.

2)Hitler. Bouwde aan een persoonlijkheidkultus. Heeft nooiteen vinger uitgestoken tegen Islam, was evhter geallieerd met Husseini, Stichter van de Muslim Brotherhood. Prees Islam. Richtte 3 Moslimbataljons op, met als gebruiksdoel: Jodenvervolging. De gewone Duitse batalhons waren op vel ogenblikken te weekhartig hiervoor.

Net zoals Islam, werd het Nazisme onder Hitler een doodscultus. Beiden hebben gemeen dat ze uiteindelijke overwinninig in de dood plaatsvind.

3) Stalin: Nog iemand die een persoonlijkheidskultus opbouwde. Weer niet te vergelijken met de Kruistochten. Heeft zekere overeenkomsten met Hitler. Tolereerde net zoals Mohammed geen andere kultus in zijn territorium. Alhoewel Stalin miljoenen slachtoffers op zijn geweten heeft, haalt hij het in verdorvenheid lang niet bij de pedofeet Mohammed.

Hitler en Stalin hebben hun psychopatische overeenkomsten met Mohammed.

De kruistochten staan daar volledig los van.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Iznogoodh schreef:
ChechenMaga schreef:
Iznogoodh schreef:Dat zeg ik niet met betrekking tot Moslims. Maar evenzogoed is de Islam met veel geweld verspreid.
Geloof ik best...
Ik ken de geschiedenis niet. :smile:
Gelieve dan de boekjes eens te lezen. Er is bij wijze van spreken geen volk en geen religie die niet op enig moment bloed aan de handen had.
Dat weet ik ook. :(
Zie je nog steeds...

@BFA:
Ja ja. U toont (weeral) uw haat. :)
Keep it for yourself. :smile:

Stalin moordde zijn eigen volk.
Hitler hield van de Arische ras en haatte joden. Wel grappig, hij had zelf joods bloed en had zwart haar etc. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:Ik ben wel niet tegen als dat 'leger' tegen de bezetters/onderdrukkers (VS, Rusland, Israel,...) vecht.
Kleine kinderen gijzelen noem jij "vechten"?
Aanslagen plegen op onschuldige burgers noem jij "vechten"?
Noem jij het "vechten tegen de bezetter/onderdrukker" als 'religieuze' inheemse groeperingen proberen de macht te grijpen door elkaar te bestrijden? (Hamas en Fatah, sjiieten en soennieten)

:roll:
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Roelof schreef:
ChechenMaga schreef:Ik ben wel niet tegen als dat 'leger' tegen de bezetters/onderdrukkers (VS, Rusland, Israel,...) vecht.
Kleine kinderen gijzelen noem jij "vechten"?
Aanslagen plegen op onschuldige burgers noem jij "vechten"?
Noem jij het "vechten tegen de bezetter/onderdrukker" als 'religieuze' inheemse groeperingen proberen de macht te grijpen door elkaar te bestrijden? (Hamas en Fatah, sjiieten en soennieten)

:roll:
Nee. Dat noem ik niet echt 'vechten'.
Zei ik dat misschien?
Strijders die gewoon tegen het leger vechten. Dat bedoel ik. Niets anders.

PS: de VS en Israel en Rusland... zij doden ook ONSCHULDIGE BURGERS. Hele steden bombarderen. Hoe noemt u dat? :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ChechenMaga schreef:
Roelof schreef:
ChechenMaga schreef:Ik ben wel niet tegen als dat 'leger' tegen de bezetters/onderdrukkers (VS, Rusland, Israel,...) vecht.
Kleine kinderen gijzelen noem jij "vechten"?
Aanslagen plegen op onschuldige burgers noem jij "vechten"?
Noem jij het "vechten tegen de bezetter/onderdrukker" als 'religieuze' inheemse groeperingen proberen de macht te grijpen door elkaar te bestrijden? (Hamas en Fatah, sjiieten en soennieten)

:roll:
Nee. Dat noem ik niet echt 'vechten'.
Zei ik dat misschien?
Strijders die gewoon tegen het leger vechten. Dat bedoel ik. Niets anders.

PS: de VS en Israel en Rusland... zij doden ook ONSCHULDIGE BURGERS. Hele steden bombarderen. Hoe noemt u dat? :)

Tjah over Israël en het expres doden van onschuldige burgers, daar is ook heel weinig niet gemanipuleerde feiten over te vinden. Hoewel ik wel geloof in onschuldige burgerslachtoffers is het niet gericht op onschuldige burgers. Anders dan bv Hamas, welke puur gericht is op de burgers, of kinderen.. Of wordt dat vergeten?


Als Allah zo machtig is, dan hadden de Joden nooit een staat gekregen. Als Allah zo machtig is, dan hadden de arabieren de onafhankelijkheids oorlog in 1948 gewonnen of de oorlog in 1967 of de Jom Kipoer oorlog.
Hitler hield van de Arische ras en haatte joden. Wel grappig, hij had zelf joods bloed en had zwart haar etc.

Of dit grappig is, daar zijn de meningen over verdeeld. Of Hitler zelf Joods bloed had, dat is nooit bewezen.

citaat: This is certainly a very intriguing hypothesis, and much of Adolf's later behavior could be explained in rather easy terms on this basis. However, it is not absolutely necessary to assume that he has Jewish blood in his veins in order to make a comprehensive picture of his character with its manifold traits and sentiment

bron:
The Mind of Adolf Hitler The Secret Wartime Report by Walter C. Langer
pag 113
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Bedankt voor de tekst. :smile:

Maar hij hield wel van mensen met blond haar en blauwe ogen. En zelf had hij juist zwart haar en donkere ogen. :)

Anyway. Wil er niet over praten. :)
Heeft genoeg doden op zijn naam staan.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Heeft genoeg doden op zijn naam staan.
Veel te veel, toch een hele hoop minder dan Mohammed.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

BFA schreef:
Heeft genoeg doden op zijn naam staan.
Veel te veel, toch een hele hoop minder dan Mohammed.
Ik had dat verwacht. :o :)
Houd het voor uzelf, aub. :smile:
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Houd het voor uzelf, aub.
Kan je er niet tegen?
Uw profeet was nochtans een Pedofiel, seksueel geobsedeerde, sadist en psychopatischa massamoordenaar. Allemaal werken die hij met liefde en zorg voor een goede afwerking bedreef.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

BFA schreef:
Houd het voor uzelf, aub.
Kan je er niet tegen?
Uw profeet was nochtans een Pedofiel, seksueel geobsedeerde, sadist en psychopatischa massamoordenaar. Allemaal werken die hij met liefde en zorg voor een goede afwerking bedreef.
Ik zou u niet echt volwassen noemen. :smile:
Ik heb al het vele keren gezien. Moet het niet nog een keer zien.
En ik moet niet discussieren over die dingen.
Dus, dag. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
ChechenMaga schreef:Ik ben wel niet tegen als dat 'leger' tegen de bezetters/onderdrukkers (VS, Rusland, Israel,...) vecht.
Kleine kinderen gijzelen noem jij "vechten"?
Aanslagen plegen op onschuldige burgers noem jij "vechten"?
Noem jij het "vechten tegen de bezetter/onderdrukker" als 'religieuze' inheemse groeperingen proberen de macht te grijpen door elkaar te bestrijden? (Hamas en Fatah, sjiieten en soennieten)

:roll:

En dit vind jij wel normaal?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Nee Chaimae!

Gebruik van geweld (in welke vorm dan ook) zal nooit mijn goedkeuring krijgen.

Helaas denk jij daar anders over...
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Roelof schreef:Nee Chaimae!

Gebruik van geweld (in welke vorm dan ook) zal nooit mijn goedkeuring krijgen.

Helaas denk jij daar anders over...
Ze zegt dat (waarschijnlijk) omdat vele mensen het altijd over moslims hebben en vergeten wat niet-moslims hen aandoen enzo.
Allebei zijn fout... dat weten we. (Jammer dat sommigen het niet weten.)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:
Roelof schreef:Nee Chaimae!

Gebruik van geweld (in welke vorm dan ook) zal nooit mijn goedkeuring krijgen.

Helaas denk jij daar anders over...
Ze zegt dat (waarschijnlijk) omdat vele mensen het altijd over moslims hebben en vergeten wat niet-moslims hen aandoen enzo.
Waarvan de reden vaak ook weer iets is wat van moslims afkomstig is...

Een kettingreactie van haat en geweld ontstaat als mensen kwaad met kwaad gaan vergelden, daarom ben ik een fel tegenstander van de islam.
In de bijbehorende schriften van deze sekte wordt het gebruik van geweld uit wraak (vergelding) namelijk goedgekeurd.
Allebei zijn fout... dat weten we. (Jammer dat sommigen het niet weten.)
Als je een ideologie aanbid en probeert na te leven die aanzet tot geweld ben je zelf net zo fout...
Laatst gewijzigd door Roelof op zo jun 10, 2007 1:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Roelof schreef:Een kettingreactie van haat en geweld ontstaat als mensen kwaad met kwaad gaan vergelden, daarom ben ik een fel tegenstander van de islam.
In de bijbehorende schriften van deze sekte wordt wraak (vergelding) namelijk goedgekeurd.
Ieder zijn keuze. :D

Als je een ideologie aanbid en probeert na te leven die aanzet tot geweld ben je zelf net zo fout...
De ideologie die ik "aanbid" ( :question: ) zet niet aan tot geweld.
Maar, begin daar aub niet mee. :)
Ik heb geen zin. U waarschijnlijk ook niet. Om te beginnen discussieren en bla bla.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:
Roelof schreef:Een kettingreactie van haat en geweld ontstaat als mensen kwaad met kwaad gaan vergelden, daarom ben ik een fel tegenstander van de islam.
In de bijbehorende schriften van deze sekte wordt wraak (vergelding) namelijk goedgekeurd.
Ieder zijn keuze. :D
Jammer dat het voor veel mensen geen 'keuze' is...
Als je een ideologie aanbid en probeert na te leven die aanzet tot geweld ben je zelf net zo fout...
De ideologie die ik "aanbid" ( :question: ) zet niet aan tot geweld.
Met alle plezier wil ik de verzen uit de koran die aanzetten tot het gebruik van geweld voor je quoten hoor.

Ken jij de koran dan niet?
Maar, begin daar aub niet mee. :)
Ik heb geen zin. U waarschijnlijk ook niet. Om te beginnen discussieren en bla bla.
Wat doe je dan op een forum als dit?

Je zegt zelf:
"Allebei zijn fout... dat weten we. (Jammer dat sommigen het niet weten.)"
Sommige weten het inderdaad niet, maar wat ik eigenlijk veel erger vind is als je het wel weet, maar het niet WILT weten!

Waarom deze vorm van struisvogelpolitiek ChechenMaga?
Je ziet toch wat er in de koran staat.
Je ziet toch wat moslims in de wereld aanrichten in naam van hun god.
Ik vind het goed als je tegen geweld bent, maar dan moet je ook durven inzien waar de oorzaak van veel geweld ligt.
Anders ben je in mijn ogen hypocriet bezig.

Dus als je echt tegen het gebruik van geweld bent, dan zul je ook de passages uit de koran die er toe aanzetten openlijk moeten verwerpen.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Hallo,

- Ik heb die verzen al gezien van u. Al een paar keer.

- Gewoon kijken. Ik zit hier niet meer zo veel op. :)

- Ik ken die verzen. En ik krijg ze uitlegegd door mijn broeders en zusters. En ik heb tafsir daarvoor. :)

Ik verwerp niks van de Qur'an.
Ik geloof er in. Hoe "dom" het ook mag klinken voor sommigen.
Alhamdulillahi Rabbi Al-`Alamin!
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:Hallo,

- Ik heb die verzen al gezien van u. Al een paar keer.

- Ik ken die verzen. En ik krijg ze uitlegegd door mijn broeders en zusters. En ik heb tafsir daarvoor. :)
Die uitleg (smoesjes en leugens om de verdorvenheden van een sekte goed te praten) kennen we inmiddels.

De islam is en blijft een openlijke aanzet tot het gebruik van geweld.
Ik verwerp niks van de Qur'an.
Dan verklaar ik u bij deze medeplichtig voor het geweld waar uw religieuze broeders zich aan schuldig maken.
Ik geloof er in. Hoe "dom" het ook mag klinken voor sommigen.
"Dom"? Dat lijkt me niet het juiste woord..., "hypocriet" komt beter in de buurt.
Beweren dat je geweld fout vind, maar wel een sekte aanbidden die er toe aanzet zonder bereid te zijn de passages die dit doen openlijk te verwerpen.
Hoe denk je dit te kunnen rijmen?
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

- De smoesjes gebruiken juist mensen van hier. :smile:

- Nee. Ik ben niet medeplichtig. Ik ben niet schuldig aan wat anderen doen. Alleen wat ik doe. Of wat door mij gebeurt.

- U kunt denken wat u wilt. Ik heb genoeg bewijzen dat het niet zo is. U zal nooit overtuigd zijn. Maar ik zal nooit van mijn leven een afvallige zijn.

En Allah leidt wie geleid wil worden.


Goedenacht.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:Nee. Ik ben niet medeplichtig. Ik ben niet schuldig aan wat anderen doen. Alleen wat ik doe. Of wat door mij gebeurt.
Ow..., dus mensen die het nazisme aanbidden doen ook niets verkeerd volgens jou?
Ik heb genoeg bewijzen dat het niet zo is.
:shock: En die zijn...
En Allah leidt wie geleid wil worden.
allah leidt nog geen worm.
Goedenacht.
Welterusten, en droom maar fijn over het vagevuur waar jouw god de brandstof van is...
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

CheCHenMaga schreef:Nee. Ik ben niet medeplichtig. Ik ben niet schuldig aan wat anderen doen. Alleen wat ik doe. Of wat door mij gebeurt.


Ik hou jou zeker niet als medeplichtig. Van de terreur welke is voortgekomen uit de naam van de Islam.

Medeplichtig is in mijn ogen, dat je op de een of andere manier moedwillig bijdraagt aan terreur aktie's. Het feit dat je de Islam volgt is in mijn ogen niet zo dat je bijdraagt aan terrorisme. :wink:

Als leidraad hou ik mij dan maar vast aan art 48 sr.
Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:

1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;

2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.


De opzet moet bewezen worden.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Gelukkig is onze wetgeving erop gebaseerd dat je pas strafbaar bent als je iets doet wat wettelijk niet is toegestaan.
In tegenstelling tot de islam waar je zwaar gediscrimineert wordt en bedreigt met straffen als je iets niet doet.

Het verschil tussen democratie en dictatuur...
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Roelof schreef:Gelukkig is onze wetgeving erop gebaseerd dat je pas strafbaar bent als je iets doet wat wettelijk niet is toegestaan.
In tegenstelling tot de islam waar je zwaar gediscrimineert wordt en bedreigt met straffen als je iets niet doet.

Het verschil tussen democratie en dictatuur...
Onze wetgeving is gebasseerd op dat je strafbaar bent als het wettelijk en overtuigend bewezen is van een strafbaar feit.

Het is niet aan ons om te oordelen of iemand medeplichtig is aan terrorisme. (dat is aan de rechter). Ik begrijp ook werkelijk niet, waarom men een ander moedwillig moet beledigen. Ik begrijp best dat er in de verhitte discussie, wel dingen worden gezegd.. Maar het opzettelijk kwetsen van mensen geeft geen bijdrage dat men luistert naar elkaar.

Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

de (schijn)heilige koran schreef: 8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.

Een ideologie met een dergelijke instelling aanbidden en als absolute waarheid beschouwen...


Ik zeg niet dat ze volgens de wet schuldig is, maar dat IK haar medeplichtig vind aan de gewelddadigheden van haar religieuze broeders en zusters door zich te onderwerpen aan een sekte die tot gewelddadigheid aanzet.

Op deze manier werkt ze namelijk mee tot het in stand houden van een religieuze cultuur die maar één doel voor ogen heeft nl. "overheersing van de wereld", en die dit doel door middel van het gebruik van geweld probeert te bereiken.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Een ideologie met een dergelijke instelling aanbidden en als absolute waarheid beschouwen...


Ik zeg niet dat ze volgens de wet schuldig is, maar dat IK haar medeplichtig vind aan de gewelddadigheden van haar religieuze broeders en zusters door zich te onderwerpen aan een sekte die tot gewelddadigheid aanzet.

Op deze manier werkt ze namelijk mee tot het in stand houden van een religieuze cultuur die maar één doel voor ogen heeft nl. "overheersing van de wereld", en die dit doel door middel van het gebruik van geweld probeert te bereiken.
Ik had het wel gelezen, dat jij hen medeplichtig vind. :)
Maar goed, ik begrijp werkelijk niet wat jij met deze uitspraak wil bereiken. Maar dat begrijp ik van vele niet. (Maar goed, dat zal aan mij liggen)
Plaats reactie