De verschillen tussen Allah en God.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Monique schreef:
Monique schreef:Beste islamiside, ik heb niet gevraagd om een uiteenzetting over of god wel of niet gevraagd. Je ellenlange post doet dus niet terzake.

Ik heb je gevraagd:
1 Allah bestaat niet ( zie: bestaand iets een maker nodig heeft.)

2 Een bestaand iets heeft helemaal geen "maker" nodig.

Je kunt natuurlijk niet zeggen: "ieder bestaand iets heeft een maker nodig... behalve allah". Dan is het namelijk niet "IEDER bestaand iets" ... maar... "ENKELE bestaande ietsen".

Wat is het?
Dus.... wat is het?
Bestaat allah niet...of.... een bestaand iets heeft geen maker nodig?
Islaminside?

Jij kan blijkbaar niet lezen .
Ik zeg het in een paar zinnen .


Ojha hoogmoed dat kan jij allemaal niet lezen. Sorry.

Ik zeg daar hebben wij geen kennis over .

Wij kunnen niet alle kennis van god omvatten, dat bevestigd Allah(sbht) ook hij zegt : 2:255

God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.


Maar door zijn tekenen weten we dat hij bestaat .
En jij bent een teken om te geloven in god.
Alles wat je ziet en niet ziet is een teken om te geloven in god de almachtige de alwijze.

Hierboven op stuurde hij profeten over verschillende tijden en perioden om 1 en het zelfde boodschap te verkondigen geef god zijn alleen recht op aanbidding en ken hem geen deelgenoten toe.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Afbeelding
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

En wie een andere godsdienst uitzoekt dan de islam het zal niet van hem geacepteerd worden en hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.


Hehe, eindelijk zijn we er. Laat iedereen in zijn eigen waarde. En er zal vrede op aarde zijn onder de mensen. Het leven is een groot kansspel. Met winnaars en verliezers. Beschaafde ontwikkelde mensen zijn doorgaans de grote winnaars. Mohammedanen sinds jaar en dag de ultieme verliezaars. Maarrrrr . . . in het hiernamaals zijn juist zij de grote winnaars en de niet gelovigen de grote verliezaars. Ongelovigen hebben daar totaal geen moeite mee.

Nou heren mohammedanen, ik kan jullie verzekeren dat alle ongelovigen in deze wereld jullie deze overwinning in het vooruitzicht stellen en jullie alle geluk in het hiernamaals gunnen. Met voor elke mohammedaan tien, twintig, honderd schone maagden. En dan natuurlijk al die vaten wijn die op deze aarde niet gedronken, maar in het hiernamaals wel gedronken mogen worden, volgens de koran.

Sterker nog, de ongelovigen in deze wereld gunnen jullie tevens al het geluk en wijsheid in dit bestaande leven. Maar jullie willen dit niet accepteren. En wat het ergste van alles is, Allah vertikt het daarom gelovige mohammedanen in dit aardse leven een beter bestaan te geven. Want Hij behoudt het slechts voor aan de ongelovigen. Alles is de wil van Allah, de barmachtige en alwetende.

Mohammedanen - de meesten - willen dit niet aanvaarden, gaan tegen de wil van Allah in, die het beste met de ongelovigen voorheeft en daarom zullen deze mohammedanen, geheel overeenkomstig de wil van Allah, in een eeuwig hellevuur branden. Sorry folks, wij hebben dit niet gewild, maar Allah, die geeft en wegneemt aan wie Hij wil.

Proost! Dus ook een leven in het hiernamaals kun je hoogstwaarschijnlijk wel vergeten. Helaas voor alle mensen, maar in het bijzonder voor de mohammedaan, is nog nooit iemand uit het hiernamaals tot ons nedergedaald om verslag te doen van dit prachtige paradijs. Wij volgen daarom liever de goede raad van de Duitser op die zegt: ”Im Himmel gibts kein Bier, darum trinken wir es hier.” (ik moet die Duitser echter corrigeren, want als de koran zegt dat er overvloedige wijnvoorraden in de hemel zijn, dan moet er ook wel bier zijn. Maar de Duitser bedoelt te zeggen dat hij liever het zekere voor het onzekere neemt. Verdomme . . . hoe kan ik een mohammedaan nou in Godsnaam iets aan zijn verstand brengen . . .?)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

hans van de mortel schreef:Verdomme . . . hoe kan ik een mohammedaan nou in Godsnaam iets aan zijn verstand brengen . . .?
Daar moet je een middeleeuwse pedofiele tiran voor zijn Hans, dan slikken ze alles van je... :wink:
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Bericht door olafo »

Knippen en plakken kunnen wij ook.

Onderwerping aan het boek is leven in hun hel

Het is een bestseller onder de rijken en het wordt gratis verspreid onder de armen. Het is een boek dat je niet op de grond mag neerleggen. Een boek dat niet mag worden aangeraakt door een menstruerende vrouw. Het is een boek dat de ene man inspireert zijn voorhoofd eerbiedig op de grond te leggen terwijl het een ander kan aanzetten tot oorlog. Het is een boek dat beweert dat de grootste daad van aanbidding waarnaar een individu kan streven het plegen van zelfmoord is, waarbij men tevens een zondaar van zijn leven moet beroven.

De auteur heeft 99 namen maar niet een daarvan verschijnt op het omslag. Dit boek vraagt om totale onderwerping van de lezers. En het heeft de verbeelding van meer dan een miljard mensen in zijn macht. Zelfs voor ik kon lezen was ik al onder de indruk van dit boek. Om het boek te mogen aanraken moest ik eerst mijn handen wassen, vervolgens mijn gezicht, mond en armen, tot aan de ellebogen. Ik moest wat water over mijn haar en oren sprenkelen en ik moest mijn voeten wassen. Alles aan het boek was heilig.

Dit onderdanige kind groeide op tot een rebelse tiener. Mijn moeder was bang dat mijn jongere zus Haweya en ik zouden ontsporen. Ze kocht drie grote hangsloten en een stalen grendel. Iedere avond en ieder weekend, als onze leeftijdgenoten rondhingen op straat, keken Haweya en ik naar de hangsloten. Dus zochten we naar een manier om onszelf te vermaken. Daardoor ontdekten we de kracht van boeken. Boeken waren in staat ons de hangsloten te laten vergeten.

Na verloop van tijd werd Ma achterdochtig. Sommige van de boeken hadden geen kaften omdat ze al door teveel handen waren gegaan, maar de boeken die nog wel een kaft hadden toonden meestal een man die zich over een vrouw heen boog, met zijn mond op de hare en hun lichamen in innige verstrengeling.

We scheurden deze omslagen van de boeken en als ernaar werd gevraagd, zeiden we dat deze boeken verplichte schoollectuur waren. Maar Ma ontwikkelde een talent om een boek niet slechts op zijn omslag te beoordelen, maar ook op afmetingen en voorkomen. Ze besloot dat alle kleine boeken gevaarlijk waren en ons op het verkeeerde pad zouden brengen. En niet alleen de liefdesromannetjes waren klein; alle boeken vielen onder deze categorie. Het enige boek dat een vaste plaats had in ons huis was het Heilige Boek.

Ik leefde volgens het Boek, voor het Boek. Het enige wat nog ontbrak waren een man en kinderen. Korte tijd later werd een verre neef geselecteerd als mijn echtgenoot. Dit zou niet alleen onderwerping aan Allah betekenen, maar ook aan mijn toekomstige echtgenoot. De hel aan het eind van het leven was voor mij iets abstracts, maar de hel die bestond uit onderwerping aan een vreemde was direct tastbaar. Een weg terug bestond niet.

Dit zou de hel zijn van nooit liefde voelen, de hel van nooit mijn levensgezel te kunnen kiezen, de hel die eruit zou bestaan mijn leven te delen met een man aan wie ik voor alles toestemming zou moeten vragen voordat ik de mogelijkheid zou hebben mijn dagelijkse vrijheid te beleven. Een man die zonder te vragen bezit zou kunen nemen van mijn lichaam. Deze vreemde had het Heilige Boek aan zijn kant.

Ik had - gelukkig - mijn verbeeldingskracht aan míjn kant. Ik onderdrukte mijn angst voor de Dag des Oordeels en de dwang die uitging van het Heilige Boek. Ik vluchtte naar Amsterdam en ik vroeg asiel aan. En ik kreeg het. Ik arriveerde in een nieuw land waar geen clans waren, geen stammen, niet een maar verschillende heilige boeken; ik las hun boeken, ik las hoe gelovig ze waren geweest; hoe ze zich hadden ontwikkeld richting secularisatie. Hoe ze God langzaamaan hadden verwijderd uit het openbare leven. Ze stimuleerden mijn verbeelding, maar ze boezemden me ook angst in, want elk van hen deed me beseffen hoezeer ze verschilden van het Heilige Boek.

De ontdekking van Freud bracht me in contact met een alternatieve moraal. Ik had me nooit kunnen voorstellen dat er een moreel systeem zou kunnen bestaan dat niet was gebaseerd op religie. Bijna iedere bladzijde die ik las was voor mij als Moslim een uitdaging. Door het lezen van deze boeken beging ik een zonde. Wijn drinken en een broek dragen waren niets vergeleken bij het lezen van de geschiedenis van de verschillende denkbeelden.

Toen vlogen op een zonnige dinsdagmorgen in New York en Washington vliegtuigen vol mensen gebouwen vol mensen binnen.

Ik pakte het Heilige Boek en daarin trof ik Osama bin Laden's woorden ter rechtvaardiging. Vloeiden de aanvallen voort uit het ware geloof in de ware Islam? De kleine doos achterin mijn geest, waarin ik al mijn dissonante gedachten had opgestapeld, barstte open en weigerde weer dicht te gaan. Ik moest de sprong maken die mij deed inzien dat het Heilige Boek relatief was - niet absoluut, niet de letterlijke lettergrepen uitgesproken door God, maar een historisch document, door mensenhanden geschreven 150 jaar na de dood van de Profeet Mohammed. Met andere woorden; het was gewoon een boek tussen andere boeken.

Ik ben een moslim omdat ik begrijp waarom zoveel moslims zwijgen als het Heilige Boek wordt aangeroepen om gevangen genomen welzijnswerkers, journalisten en andere Westerse zwervers te onthoofden. Zwijgen is beter dan een conflict met de auteur van het Heilige Boek die de opdracht heeft gegeven om de ongelovigen te onthoofden.

Ik ben echter geen moslim omdat ik niet langer bang ben voor het Heilige Boek. Ik leef niet langer in angst dat ik levend zal worden verbrand als ik dood ga. Mijn empathie ligt nu bij het meisje dat haar school niet kan afmaken; die de rest van haar leven zal moeten doorbrengen met hangsloten, hangsloten op haar intellect.
Ik ben geen moslim omdat ik het respect voor het boek, zijn auteur en zijn boodschapper ben kwijtgeraakt. Ik heb mijn respect voor hen verloren vanwege hun bloeddorstige eis om te doden en te haten. Ik voel nu de gemeenschappelijke band met allen die ik ooit vermeed: de joden, de christenen, atheïsten, homosexuelen, zondaars van alle kleuren en alle soorten. Ik ben mijn respect voor moslims niet verloren, maar wel voor dat wat het angst inboezemt.

Ik word ervan beschuldigd dat ik moslims haat en dat ik hun Heilige Boek en hun profeet belaster. Ik haat moslims niet. Maar inderdaad, ik verafschuw de onderwerping van de vrije wil.

Ayaan Hirsi Ali
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Amerikaanse bommen (islaminside)

Bericht door hans van de mortel »

[quote="Islaminside"]Amerikaanse bommen maakten minstens 3767 burgerslachtoffers in Afghanistan

Je hoeft ons niet uit te leggen wie de werkelijke satan van deze wereld is en de grootste imperialist aller tijden, de VS. Dat is politiek. En politiek is nu eenmaal smerig. In Nederland, in de VS, Israël, Palestina en waar dan ook. Maar ook religie is satan. Je noemt al het geweld op door de VS bedreven, maar enig onderscheid te maken binnen de grenzen van de werkelijkheid schijnt je slecht af te gaan. Amerika dient gestraft te worden voor zijn optreden in geheel Azië. Zondermeer. Daarin ben ik het volkomen met je eens. Maar op Japan hadden ze ook vier atoombommen mogen gooien, bij wijze van spreken dan. Het veschrikkelijke onmenselijke barbaarse leed dat Japan heeft gebracht over dat deel van de wereld grenst aan het onwaarschijnlijke waartoe de mens in staat is. En wie stond daar aan het hoofd van die barbarij? Juist ja, een god, de keizer van Japan.
En ook in Afghanistan hebben de Amerikanen en Nederland niets te zoeken. Vanaf het eerste moment van de eerte TV-beelden van 11 september wist ik dat de Amerikanen dit zelf allemaal in scene hadden gezet.

Maar wat ik steeds probeer uit te leggen aan mohammedanen is dat het niet aan de mens is om zich een Godsbeeld te maken met alles erop en eraan. Lees mijn artikel over Mohammed die Allah voor zijn karretje heeft gespannen. Ik heb geen problemen met beschaafde mohammedanen in de moskee. En vooral niet wanneer zij nederig zijn en bidden, in afwachtig van het geluk dat zij ontvangen. Ik weet er alles van. Ben toch een oprechte Jehovah’s Getuige geweest en lag elke avond op mijn knieën voor mijn bed en dankte God.

Omdat het voor de mens uitgesloten is om God op zijn eigen manier en op de juiste wijze te prijzen en te loven, ben ik ermee gestopt. Nergens heeft God aan mij geopenbaard dat ik hem moet dienen. Hij is er en ik ben er. Waarom zijn wij hier? Ik aanvaard zeker een Almacht in mijn leven. Maar doe dit in stilte. Meer in de geest van boedhisten. Die overigens geen God erkennen, maar wel de vredigste zijn onder alle religies. Ra ra ra, hoe kan dit?

Kijk, je kunt van iedereen wat leren, als je maar bereid bent na te denken en dingen te onderzoeken. Geloof in een Allah is in zeker zin hetzelfde als geloven - wat ik doe - in een Almacht. Maar ik laat mij toch echt niet piepelen door welk mens dan ook. En mij zeker niet de wet voorschrijven. Niet door Mozes, niet door Jezus, niet door de paus. Door geen enkel mens. Dus ook niet door de analfabete Mohammed, die zeker niet slechter was dan Bush.

Graag wil ik voor al mijn medemensen besluiten met een van de weing waardevolle prachtige en niet angstaanjagende teksten uit de bijbel, genomen uit [/color]Genesis 4:7, die op een correcte wijze vertaald is uit het hebreeuws: ”Is het niet zo dat je, als je iets goeds in de zin hebt, dat met opgeheven hoofd kunt doen? Maar als je niet iets goeds in de zin hebt staat ontoelaatbaar gedrag voor de deur om binnen te dringen. Het zal trachten je te overreden, terwijl jij er meester over zou moeten blijven.”

Dus vrijheid van godsdienstwaanzin, vrijheid in atheïsme, in het aanbidden van rondcirkelende theepotten om de zon, wel of geen wijn drinken, roken als een ketter, of maar beter niet doen (roken is trouwens tientallen male slechter dan wijn drinken). God bestaat, maar laten we hem toch in godsnaam met rust laten. God bestaat, of hij bestaat niet. That's the question. Een mens weet NIETS van een God af. Want dan komen we met mensenkennis tegenover een Almacht te staan en dan voel ik mij nietig en probeer er het beste van te maken op deze aarde met een boel dolle pret, zonder andere mensen lastig te vallen met mijn opvattingen over een God waarvan ik niets KAN weten!

Einstein is het niet gelukt om ook maar iets van God aan de weet te komen, maar enkele vrienden van dit forum schijnen zichzelf stukken knapper te vinden dan tien Einsteins bij elkaar. Over hoogmoed gesproken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:Wij hebben overwonnen in dit wereldse leven en we zullen winnen in het hiernamaals.
Leg eens uit pedo-je-weet-wel, waarom draait het in de islam allemaal om strijd en winnen?

Denk je dat je op deze manier wereldvrede kunt bereiken?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Islaminside, nooit gedacht van "beter 1 vogel in de hand, dan 10 in de lucht ?" Is nochtans een zeer wijze spreuk jong !

Dreigen met hel en verdoemenis lijkt mij zo'n onnozele redenering dat die enkel kan komen van een onnozele god. Een echte god zou niet eens moeten dreigen, die zou er staan als een ... god.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Bespaar je de moeite Dutch, hij is bezeten door de ideologie van een middeleeuwse pedofiele tiran en trekt zich verder van geen mens iets aan...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Islaminside schreef:
Monique schreef:
Monique schreef:Beste islamiside, ik heb niet gevraagd om een uiteenzetting over of god wel of niet gevraagd. Je ellenlange post doet dus niet terzake.

Ik heb je gevraagd: Dus.... wat is het?
Bestaat allah niet...of.... een bestaand iets heeft geen maker nodig?
Islaminside?
Jij kan blijkbaar niet lezen .
Ik kan uitstekend lezen... ik denk dat het probleem ligt bij je stortvloed aan woorden waardoor jij niet meer weet wat je zegt.
islaminside: Ik zeg het in een paar zinnen .
Je typt een heleboel maar je geeft geen antwoord.

Nogmaals... de issue is NIET of god/allah wel of niet bestaat... de issue is WIE/WAT god/allah gemaakt heeft.
Jij zegt dat alles dat bestaat een "maker" moet hebben.
Jij zegt dat allah bestaat...dus... moet allah OOK een maker hebben... toch?

Dus..... de vraag is... WIE/WAT is de MAKER van allah?

Snap je de vraag (en je eigen uitspraak) nu wel?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Monique schreef:
Islaminside schreef:
Monique schreef: Islaminside?
Jij kan blijkbaar niet lezen .
Ik kan uitstekend lezen... ik denk dat het probleem ligt bij je stortvloed aan woorden waardoor jij niet meer weet wat je zegt.
islaminside: Ik zeg het in een paar zinnen .
Je typt een heleboel maar je geeft geen antwoord.

Nogmaals... de issue is NIET of god/allah wel of niet bestaat... de issue is WIE/WAT god/allah gemaakt heeft.
Jij zegt dat alles dat bestaat een "maker" moet hebben.
Jij zegt dat allah bestaat...dus... moet allah OOK een maker hebben... toch?

Dus..... de vraag is... WIE/WAT is de MAKER van allah?

Snap je de vraag (en je eigen uitspraak) nu wel?

Hij bestaat ,maar daar hebben de mensen geen kennis over !
Die kennis heeft alleen godd.
Hij zegt toch niemand kan de kennis van god omvatten behalve wat hij aan ons gegeven heeft .
WIJ weten niks , als ik jouw vertel hoe groot de universuim is kan je mij dan een andwoordt geven .
Wij kunnen geen eens alle ziektjes bestrijden laat staan de zon verplaatsen of dicht bij de zon kommen .
Dan worden jullie levend verbrand.
Hebben jullie geen Natuurkunde scheikunde gehad.

Alle kennis heeft god , en wij weten niet hoe hij is gemaakt .
Daar hebben wij geen kennis over.
Maar wij weten wel dat hij bestaat door zijn tekenen .

En monique ik ken jouw langer dan vandaag je weet dondersgoed wat ik bedoel.
Of je kan het niet inzien.
Weer je nog met (vreemdeling) over de discussie moslimvrouwen hebben meer rechten dan ongelovige vrouwen.
Ze heeft je goed te pakken gehad he.
Je kan er gewoon niet tegen .
Hou liever dan gewoon je mondt dicht .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Roelof schreef:Bespaar je de moeite Dutch, hij is bezeten door de ideologie van een middeleeuwse pedofiele tiran en trekt zich verder van geen mens iets aan...

En ik respecteer iedereen , ongeacht zijn denkbeeld , maatschappelijke positie , en afkomst .
Hij mag belijden wat hij wil als hij maar het geloof van een ander respecteert .
Dan kunnen we in vrede leven.

Als pim fortyn en Wilders het op een andere manier hadden aangepakt .
Dan zouden de moslims geeneens boos zijn.
Het komt door hun uitspraken .

Hoe zou jij het vinden Roelof als iemand dit tegen jouw zegt:

Roelof de grootste bedreiging voor de wereldvrede .
Of roelof de achterlijkste mensen van de wereld .
Het is verboden voor roelof om twee nationaliteiten te bezitten.

Hoe zou jij dit vinden , zou je niet boos zijn of een beetje haat gaan voelen diep van binnen in.
Geschokt meschien.

ik heb nog nooit iemand anders beledigt vanwege zijn godsdienst .

Waarom niet ,namelijk dat is hoogmoed.

Je zegt dan gewoon Ik ben beter dan hen , enz.

Dit is zwaar verboden in de islam.

Iedereen mag belijden wat hij of zij wil , laat mensen daarom ook in hun waarde en ga ze niet beledigen .

Meschien roelof kunnen we dat op een normale manier discussieren.
Anders loop ik weg.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Prima aanbieding Moyoutypenothing19/Islamidioot:

Afbeelding
Gegarandeerd 1.000.000.000 toetsaanslagen.
Kun je weer een paar weken vooruit.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Thomas schreef:Prima aanbieding Moyoutypenothing19/Islamidioot:

Afbeelding
Gegarandeerd 1.000.000.000 toetsaanslagen.
Kun je weer een paar weken vooruit.

Nee dank je ' Ik gebruik deze al :D

Afbeelding

Maar Tomas als blijkt dat de persoon hardnekkig is en uit is op conflicten en ruzie en begint met gescheldt en getier.
dan lopen wij weg ,wij maken de waarheid (ons gelooft) bekent,aan de mensen. maar we gaan niet met hem zitten vechten we gaan ons niet verlagen tot zijn nivo.
dit is onze manage.wil je praten je bent welkom , kom .
maar laat je niet minachtend uit over andere mensen , praat op een gepaste manier gerespecteerde manier kom met je bewijzen.
zelfs god leert ons hoe wij een discussie moeten aangaan wij moeten met onze bewijzen kommen en niet alleen praten op basis van
verlangens ,van begeertes ,lusten noem het maar ,nee
ga de discussie aan met wie dan ook op een goede wijze.

Dus wij vermijden conflicten.


het gaat ons altijd om de waarheid de persoon is onbelangrijk
maar het gaat ons om de uitsspraken die hij doet.
als hij iets beweerd wat in strijd is met de Suna dan zullen we hebben weerleggen, dan zullen we duidelijk maken aan de anderen.
want wij bekommeren ons over de gemeenschap , wij willen niet dat mensen door zijn woorden afdwalen.
maar bij andere groeperingen is het een persoonlijke kwetsie het gaat ze om de persoon.
en daarom zal je zien dat ze vaak meer op de persoon spelen en meer de persoon uitschelden dan zijn verwoordingen en uitspraken en meschien zullen ze je geeneens vertelen wat hij verkeerd doet
kijk uit voorhem hij is gevaarlijk , hij is dat hij is dat en wat heeft hij gedaan dat weten ze niet te zeggen.
dat is het probleem het is niks anders dan jaloerzie niks anders dan afgunst.
als je ziet dat een persoon zomaar scheld en niet kan basseren of feiten en bewijzen weet dat die persoon vervult is met afgunst.

de moslims daarin tegen alles basseren zij op bewijzen hij heeft dat gezegd en dat is in strijd met de volgende uitspraken van de profeet .

zo heeft god de tekeken duidelijk gemaakt hopelijk zullen jullie de leiding volgen .



Met vriendeljike groeten mohyouknow19
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

pedo-je-weet-wel schreef:
Roelof schreef:Bespaar je de moeite Dutch, hij is bezeten door de ideologie van een middeleeuwse pedofiele tiran en trekt zich verder van geen mens iets aan...
En ik respecteer iedereen , ongeacht zijn denkbeeld , maatschappelijke positie , en afkomst .
Hij mag belijden wat hij wil als hij maar het geloof van een ander respecteert.
Waarom aanbid je dan een sekte die dat niet doet?
2.221. En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

2.120. En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

3.85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
pedo-je-weet-wel schreef:Dan kunnen we in vrede leven.
Jouw sekte wil helemaal niet dat mensen in vrede leven:
Hoofdstuk 2, vers 216: Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 8, vers 65: O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 60, vers 1: O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in God uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Enig idee hoe vaak de woorden vechten en strijd voorkomen in de koran jongen?
pedo-je-weet-wel schreef:Als pim fortyn en Wilders het op een andere manier hadden aangepakt .
Dan zouden de moslims geeneens boos zijn.
Het komt door hun uitspraken .

Hoe zou jij het vinden Roelof als iemand dit tegen jouw zegt:

Roelof de grootste bedreiging voor de wereldvrede .
Of roelof de achterlijkste mensen van de wereld .
Het is verboden voor roelof om twee nationaliteiten te bezitten.

Hoe zou jij dit vinden , zou je niet boos zijn of een beetje haat gaan voelen diep van binnen in.
Geschokt meschien.
Met deze woorden geef jij dus aan dat je heel goed begrijpt waarom ik de islam verafschuw...

Een ideologie die macht op mensen probeert uit te oefenen door te dreigen met vreselijke straffen na de dood, en die de mensen die het in zijn macht heeft aanzet om te strijden tegen degene die zich niet door deze bedreigingen bang laten maken, en ze te vergelijken met iets dat erger dan een beest is.

Een ideologie die aanzet tot discriminatie, haat, strijd, moord en doodslag, en het gebruik van geweld, is vele malen slechter dan Pim Fortuyn en Geert Wilders samen jochie, maar dat dringt helaas niet tot jouw bovenkamer door omdat je volledig in de macht van die verdorven ideologie bent!
ik heb nog nooit iemand anders beledigt vanwege zijn godsdienst .

Waarom niet ,namelijk dat is hoogmoed.

Je zegt dan gewoon Ik ben beter dan hen , enz.

Dit is zwaar verboden in de islam.

Iedereen mag belijden wat hij of zij wil , laat mensen daarom ook in hun waarde en ga ze niet beledigen.
De sekte die jij aanbid en als absolute waarheid beschouwd doet niet anders.

Dat dit "zwaar verboden" is in de islam, is dus een grove leugen!
Het is niet alleen verboden, maar wordt juist gestimuleerd door de islam!
Meschien roelof kunnen we dat op een normale manier discussieren.
Anders loop ik weg.
Jij komt hier niet om te discussiëren jongen, iemand die open staat in een discussie luistert namelijk ook naar de ander, en is bereid iets van die ander aan te nemen.
Het enige wat jij doet is doormiddel van grote lappen tekst proberen om anderen jouw religieuze wil op te dringen.

Weglopen is iets wat onderdanen van Mo's dictatuur heel goed kunnen, de meeste van jouw religieuze cluppie zijn van dit forum weggelopen zodra ze met de harde feiten van hun 'geloof' geconfronteerd werden.
Weglopen is niets anders dan een teken van zwakte, mensen die weglopen kunnen de waarheid niet verdragen.

Je mag van mij weglopen, want ik denk dat niemand zit te wachten op de ellenlange vaak schreeuwende lappen tekst die jij hier neerzet.
Dit soort van forumvervuiling kun je ons en jezelf beter besparen, want je bereikt er totaal niets mee...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Islaminside.
ga de discussie aan met wie dan ook op een goede wijze.
Dus wij vermijden conflicten.
Hier maak je een punt. De gelovige is namelijk geen belediger, vloeker, zondaar of vulgaire spreker. Zoals Mohammed zei.

Dit is ook een mooie oplevering:

Goedheid is het goede gedrag en de zonde is datgene wat onrust in jezelf opwekt en waar jij niet van houdt dat anderen ervan op de hoogte komen.

Zoals Allah ook zegt in Zijn Heilige boek:

Roep op tot de weg van uw Heer met wijsheid en een uitnemende vermaning en discussieer met hen op de beste wijze.
(QS16:125.)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Islaminside schreef: Hij bestaat ,maar daar hebben de mensen geen kennis over !
Die kennis heeft alleen godd.
Hij zegt toch niemand kan de kennis van god omvatten behalve wat hij aan ons gegeven heeft .
WIJ weten niks , als ik jouw vertel hoe groot de universuim is kan je mij dan een andwoordt geven .
Wij kunnen geen eens alle ziektjes bestrijden laat staan de zon verplaatsen of dicht bij de zon kommen .
Dan worden jullie levend verbrand.
Hebben jullie geen Natuurkunde scheikunde gehad.
En... nog steeds geef je geen antwoord op mijn vraag.
En monique ik ken jouw langer dan vandaag je weet dondersgoed wat ik bedoel.
Of je kan het niet inzien.
Weer je nog met (vreemdeling) over de discussie moslimvrouwen hebben meer rechten dan ongelovige vrouwen.
Ze heeft je goed te pakken gehad he.
Je kan er gewoon niet tegen .
Hou liever dan gewoon je mondt dicht .
Pardon? waarmee heeft vreemdeling mij te pakken gehad?
Vreemdeling is met de staart tussen de benen weggelopen hoor.
Welke rechten waren dat dan die ik niet heb en een moslima wel? Heb ik die gemist? Fris mijn geheugen eens op?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mwuah als Ariel dat zegt dan zal het we zo. Maar vind het maar een stelletje hypocrieten die insa'Allah snel de dood zullen proeven en de Hellevuur. Ze zullen zien.. en wij Moslims zullen zegevieren.
Waar valt dit onder Chaimae, niet onder beledigen of vloeken ?
Het is meer vervloeken misschien?
Mag dat wel in Islam? Ik weet het antwoord.
Ik wil het graag nu van jou horen.

En Islaminside. Als jij zoiets leest.
Sta jij hier dan achter, of denk jij dat je zuster te ver gegaan is.
Ze is wel eerlijk. Dat waardeer ik in haar.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Waar valt dit onder Chaimae, niet onder beledigen of vloeken ?
Het is meer vervloeken misschien?
Mag dat wel in Islam? Ik weet het antwoord.
Ik wil het graag nu van jou horen
.

Dit valt onder beledigen. En ik weet dat dit fout van mij is en het eigenlijk niet toegestaan is in de Islam.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Waar valt dit onder Chaimae, niet onder beledigen of vloeken ?
Het is meer vervloeken misschien?
Mag dat wel in Islam? Ik weet het antwoord.
Ik wil het graag nu van jou horen
.

Dit valt onder beledigen. En ik weet dat dit fout van mij is en het eigenlijk niet toegestaan is in de Islam.

Nee, dit valt niet onder beledigen.
Dit valt onder vervloeken.
Maar vind het maar een stelletje hypocrieten die insa'Allah snel de dood zullen proeven en de Hellevuur
Je vraagt zelfs Allah... insa'Allah( als Allah wil) of hij ons een snelle dood wil geven, en daarna het eeuwig vuur.

Mag dat in Islam?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae wenst de leden van FFI dood...
Chaimae schreef:Mwuah als Ariel dat zegt dan zal het we zo. Maar vind het maar een stelletje hypocrieten die insa'Allah snel de dood zullen proeven en de Hellevuur. Ze zullen zien.. en wij Moslims zullen zegevieren.

Bron: Mijn Zuster in Islaam
Je bent ziek Chaimae, je bent duidelijk aan het radicaliseren.
Je geest is beïnvloed met de verdorvenheden van een middeleeuwse pedofiele tiran.
Als je zo doorgaat ga je je ouders en je naaste omgeving nog veel verdriet doen.

Ga geestelijke hulp zoeken...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Je vraagt zelfs Allah... insa'Allah( als Allah wil) of hij ons een snelle dood wil geven, en daarna het eeuwig vuur.

Mag dat in Islam?
Dit is niet toegestaan in de Islam. Dit heeft Mohammed ook gezegd:

''De gelovige is namelijk geen belediger, vloeker, zondaar of vulgaire spreker.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae: Maar vind het maar een stelletje hypocrieten die insa'Allah snel de dood zullen proeven en de Hellevuur
Chaimae, in een ander draadje had ik je gevraagd om de betekenis te geven van het woord "hypocrieten" .... daar ben je nog niet aan toegekomen.... misschien kun je dat hier even doen.

Graag de islamitische betekenis van dat woord want de Nederlandse betekenis komt niet in de buurt bij wat jij bedoelt.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae: Maar vind het maar een stelletje hypocrieten die insa'Allah snel de dood zullen proeven en de Hellevuur
Chaimae, in een ander draadje had ik je gevraagd om de betekenis te geven van het woord "hypocrieten" .... daar ben je nog niet aan toegekomen.... misschien kun je dat hier even doen.

Graag de islamitische betekenis van dat woord want de Nederlandse betekenis komt niet in de buurt bij wat jij bedoelt.

Volgens de Islam ben je hypcoriet als je: de Booschapper ontkent- een deel ontkent van wat de Boodschapper naar de mensheid heeft gebracht- je de Boodschapper haat- je de Goddelijke boodschap verkondigt door de Boodschapper haat- je verheugt op het te schande maken van de Islam- je er niet van houdt dat de Islam overwint.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:je er niet van houdt dat de Islam overwint.
Waarom gaat het in de islam om overwinnen Chaimae?

Vind jij dat een vredelievende instelling?
Gesloten