Hebben moslims een hekel aan honden?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ik ben van plan een hond te nemen :cool:
Alleen weet ik nog niet welke :oops:
Mag ik je aanraden om een Afghan te nemen? Afghan is een uit Afghanistan afkomstige langharige windhond :lol:
Verder lieve Afghan, zijn wij er niet om mensen half moslim of 3-kwart moslim te noemen. Ze gelooft in hetgeen ze wilt geloven. Dat betekent dat we daar niet over mogen oordelen wie wel/niet moslim is op basis van wat ze wel en niet geloven, MITS ze heel duidelijk aan afgoderij doet, dan is het een ander verhaal. Ik bedoel, we zijn geen moslimgeleerden om daar fatwa's en takfeer op mensen te doen. Althans, dat is niet het islamitische manier van denken, anders zouden er meer niet-moslims zijn dan dat er moslims zijn nu. Dus als ze zegt dat ze moslima is en daarvan overtuigd is, dan is ze dat ook :wink:
Ik ben het helaas niet met je eens als je zegt dat fatwa's en takfeers uitspreken op mensen alleen gebeurt door moslimgeleerden en dat het bovendien niet een Islamitische manier is.
Ik heb in de afgelopen 23 jaar dat ik geen moslim meer ben, nooit echt met rust gelaten door de moslims. Als ik de woorden van Wafa Sultan mag gebruiken: "je mag van mij zelfs in een steen geloven, zolang je die steen niet naar mij gaat gooien" Ik heb helaas te veel en te vaak "Islam stenen" op me af zien komen en ze kwamen echt niet van de kant van moslimgeleerden. Nee, gewoon van de eenvoudige moslims.

ps. ik had jou verhaal gelezen en ik vind het heel indrukwekkend.
Sterkte toegewenst! (met ALLES wat je doet, zolang je maar gelukkig bent :wink: )
Bedankt voor je lieve woorden. Ik wens jou ook hetzelfde, ik bedoel ik hoop dat je net zo gelukkig mag woorden als ik (dit is natuurlijk een doordenkertje) :wink:
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Afghan schreef:
Ik ben van plan een hond te nemen :cool:
Alleen weet ik nog niet welke :oops:
Mag ik je aanraden om een Afghan te nemen? Afghan is een uit Afghanistan afkomstige langharige windhond :lol:
Verder lieve Afghan, zijn wij er niet om mensen half moslim of 3-kwart moslim te noemen. Ze gelooft in hetgeen ze wilt geloven. Dat betekent dat we daar niet over mogen oordelen wie wel/niet moslim is op basis van wat ze wel en niet geloven, MITS ze heel duidelijk aan afgoderij doet, dan is het een ander verhaal. Ik bedoel, we zijn geen moslimgeleerden om daar fatwa's en takfeer op mensen te doen. Althans, dat is niet het islamitische manier van denken, anders zouden er meer niet-moslims zijn dan dat er moslims zijn nu. Dus als ze zegt dat ze moslima is en daarvan overtuigd is, dan is ze dat ook :wink:
Ik ben het helaas niet met je eens als je zegt dat fatwa's en takfeers uitspreken op mensen alleen gebeurt door moslimgeleerden en dat het bovendien niet een Islamitische manier is.
Ik heb in de afgelopen 23 jaar dat ik geen moslim meer ben, nooit echt met rust gelaten door de moslims. Als ik de woorden van Wafa Sultan mag gebruiken: "je mag van mij zelfs in een steen geloven, zolang je die steen niet naar mij gaat gooien" Ik heb helaas te veel en te vaak "Islam stenen" op me af zien komen en ze kwamen echt niet van de kant van moslimgeleerden. Nee, gewoon van de eenvoudige moslims.

ps. ik had jou verhaal gelezen en ik vind het heel indrukwekkend.
Sterkte toegewenst! (met ALLES wat je doet, zolang je maar gelukkig bent :wink: )
Bedankt voor je lieve woorden. Ik wens jou ook hetzelfde, ik bedoel ik hoop dat je net zo gelukkig mag woorden als ik (dit is natuurlijk een doordenkertje) :wink:
Afghan
Een Afghan? Nooit van gehoord. Lijkt het dan op een politiehond? Lijkt me wel mooi lang haar, alleen moet hij dan wel regelmatig douchen volgens mij.

Ach ja, elke moslim doet weleens (of vaak, hihi) dingen die islamitisch onverantwoord zijn. Het beste is naar de mensen per individu te kijken, omdat iedereen anders is :) Dus niet in groepjes te denken, want iedereen is anders, ongeacht religie, ras, cultuur, sexe, etc.

Jij ook bedankt dat je mij dat toewenst. Maar ik ben gelukkigER dan je denkt dat ik ben (dit is ook een doordenkertje :wink: )
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

  • Afbeelding < klik
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Roelof schreef:
  • Afbeelding < klik
Bedankt vriend! :D

Ik heb alles doorgelezen op die link. Ze zijn inderdaad uhmm ... harig, hihi. EN ze hebben een hele (invloed)rijke geschiedenis gehad zie ik.

Die hond op de laatste foto vind ik wel mooi :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Roelof schreef:
  • Afbeelding < klik
Beste Roelof,
Bedankt voor deze prachtige foto.
Ik was ooit de trotse bezitter van zo'n hond en bij het zien van dit plaatje kreeg ik het echt even moeilijk, want het leek echt op mijn hond. Ik had mijn hond even geleend aan mijn oom die op jacht naar een streek buiten Kabul ging en daar onverwachts met bombardementen van Russen te maken kreeg en als gevolg daarvan was mijn hond doodgegaan. :crying:
Ik heb daarna nooit meer een hond willen nemen. Hij was echt heel dierbaar voor mij.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ach goshie Afghan.
Wat een triest verhaal. En wat een verdriet moet je gehad hebben.
Als ik jou was dan nam ik weer een hond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ach ja, elke moslim doet weleens (of vaak, hihi) dingen die islamitisch onverantwoord zijn.
Wat is volgens jou Islamitsch onverantwoord? Kun je s.v.p. iets duidelijker zijn?
Het beste is naar de mensen per individu te kijken, omdat iedereen anders is :) Dus niet in groepjes te denken, want iedereen is anders, ongeacht religie, ras, cultuur, sexe, etc.
Ik kijk zeer zeker naar de mensen per individu, maar als het op Moslims aankomt, dan lijkt het dat je echt gedwongen wordt om af te wijken van je gewoonte.
Jij ook bedankt dat je mij dat toewenst. Maar ik ben gelukkigER dan je denkt dat ik ben (dit is ook een doordenkertje :wink: )
Kun je met een paar voorbeelden aangeven waarin je gelukkerER bent?
Ik geloof personelijk dat er bij Moslims geen sprake is van geluk, laat staan gelukkigEr.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ariel schreef:Ach goshie Afghan.
Wat een triest verhaal. En wat een verdriet moet je gehad hebben.
Als ik jou was dan nam ik weer een hond.
Nee Ariel,
Mijn hond was een heel bijzondere hond. Ik zou best weer precies zo'n hond nemen, maar die hebben heel veel ruimte en zorg nodig en dat kan ik op dit moment en in mijn huidig leefomstandigheden niet waar maken.
In ieder geval bedankt voor je begrip en troostende woorden.
Ik mis mijn Tazi (dat was zijn naam) heel erg.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Afghan schreef:
Roelof schreef:
  • Afbeelding < klik
Beste Roelof,
Bedankt voor deze prachtige foto.
Ik was ooit de trotse bezitter van zo'n hond en bij het zien van dit plaatje kreeg ik het echt even moeilijk, want het leek echt op mijn hond. Ik had mijn hond even geleend aan mijn oom die op jacht naar een streek buiten Kabul ging en daar onverwachts met bombardementen van Russen te maken kreeg en als gevolg daarvan was mijn hond doodgegaan. :crying:
Ik heb daarna nooit meer een hond willen nemen. Hij was echt heel dierbaar voor mij.
Fahim,
Niet zo aanstellen hoor, er zijn duizenen mensen in Afghanistan omgekomen en jij maakt je zo druk om zo'n hond. Schaam je niet?
Is het daarom dat je de naam Afghan gekozen hebt? Wat zielig zeg.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Een hele mooie hond.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Freya schreef:Een hele mooie hond.
nou, jij mag er ook zijn hoor. Ik zou jou boven de hond van Afghan kiezen.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Nou Hamid, dat moet je niet zeggen, deze hond, heeft wel heel mooi, veel en lang blond haar. :wink:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Freya schreef:Nou Hamid, dat moet je niet zeggen, deze hond, heeft wel heel mooi, veel en lang blond haar. :wink:
heb jij dan geen blond haar? geef niet hoor, ik houd ook van meisjes met zwarte haren :lol:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Hamid, foei, mag dat wel van de Islam, je mag toch niet andere vrouwen begeren?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hamid schreef:
Afghan schreef:
Roelof schreef:
  • Afbeelding < klik
Beste Roelof,
Bedankt voor deze prachtige foto.
Ik was ooit de trotse bezitter van zo'n hond en bij het zien van dit plaatje kreeg ik het echt even moeilijk, want het leek echt op mijn hond. Ik had mijn hond even geleend aan mijn oom die op jacht naar een streek buiten Kabul ging en daar onverwachts met bombardementen van Russen te maken kreeg en als gevolg daarvan was mijn hond doodgegaan. :crying:
Ik heb daarna nooit meer een hond willen nemen. Hij was echt heel dierbaar voor mij.
Fahim,
Niet zo aanstellen hoor, er zijn duizenen mensen in Afghanistan omgekomen en jij maakt je zo druk om zo'n hond. Schaam je niet?
Is het daarom dat je de naam Afghan gekozen hebt? Wat zielig zeg.
Beste Hamid,
Ik weet heus wel dat er duizenden landgenoten van ons zijn omgekomen als gevolg van de vele oorlogen in Afghanistan, maar mag ik ook verdriet hebben om het verlies van mijn hond? of is dat ook in Islam verboden?
Ja de naam Afghan heb ik echt gekozen naar mijn hond. Ben je nu tevereden?
Fahim
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Freya schreef:Hamid, foei, mag dat wel van de Islam, je mag toch niet andere vrouwen begeren?
Hamid je schreef zojuist aan mij:
Fahim,
Niet zo aanstellen hoor, er zijn duizenen mensen in Afghanistan omgekomen en jij maakt je zo druk om zo'n hond. Schaam je niet?
Is het daarom dat je de naam Afghan gekozen hebt? Wat zielig zeg.
Mag ik je ook nu vragen: Schaam je niet? zo mag je toch niet zo tegen vrouwen aankijken of over hun praten. Foei zeg.
Fahim
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Afghan schreef:
Ach ja, elke moslim doet weleens (of vaak, hihi) dingen die islamitisch onverantwoord zijn.
Wat is volgens jou Islamitsch onverantwoord? Kun je s.v.p. iets duidelijker zijn?
Het beste is naar de mensen per individu te kijken, omdat iedereen anders is :) Dus niet in groepjes te denken, want iedereen is anders, ongeacht religie, ras, cultuur, sexe, etc.
Ik kijk zeer zeker naar de mensen per individu, maar als het op Moslims aankomt, dan lijkt het dat je echt gedwongen wordt om af te wijken van je gewoonte.
Jij ook bedankt dat je mij dat toewenst. Maar ik ben gelukkigER dan je denkt dat ik ben (dit is ook een doordenkertje :wink: )
Kun je met een paar voorbeelden aangeven waarin je gelukkerER bent?
Ik geloof personelijk dat er bij Moslims geen sprake is van geluk, laat staan gelukkigEr.
Islamitisch verantwoord betekent dat je 'itstihaad' hebt gedaan. Ik weet niet of je dat woordje in het Arabisch kent? Dat betekent dat je je best hebt gedaan en alles wat je mogelijk kon doen om te onderzoeken of het wel of niet toegestaan is. Daartussen zit een grote 'grijze' gebied die per omstandigheid anders kan worden beoordeeld. In beide gevallen rekening houdend met de regel dat zekerheid voorrang heeft op twijfel.

Er bestaat geen specifieke voorbeeld, maar het is een samenhang van omstandigheden die me zo gelukkig maakt.

Er was een tijd dat ik soms iets/iemand wilde bedanken voor al hetgeen waarmee ik voorzien ben. Tevens voelde ik me soms schuldig voor de dingen die ik verkeerd deed (schuldgevoel, dat is menselijk). Alleen wist ik niet met wie/wat ik het 'goed moest maken' dus berouw moest tonen.

Destijds kwam islaam vaak negatief in het nieuws. Ik wou ontdekken of deze negativiteit wel gegrond was (ik bedoel, het komt niet uit het niets). Ik ging met een kritische blik naar de islaam kijken en zo ging ik zoeken of er in mijn geloof rechtvaardiging bestond voor daden van individuele "moslims". Ik zag toen destijds moslims als een soort groepje mensen die ongeveer hetzelfde denken. Dus ik dacht: Als moslim A dit en dat denkt dan denkt Moslim B dat ook.

Ik kwam erachter dat het gelukkig niet zo simpel in elkaar zat. Zo ontdekte ik dat er op elke tijd, plaats en bij elke religie, cultuur, sexe, etc. een groepje mensen bestaat die geweld niet verafschuwt. (zoals bijv. tijdens de Kruistochten). Zo dacht ik ook dat de profeet Mohammed (saw) zijn hele leven had gewijd aan alleen maar oorlogen. Maar na onderzoek, bleek het dat hij niet eens in totaal 10% van zijn leven in oorlog zat. Zo kan ik tig voorbeelden waarvan ik in eerste instantie een verkeerd beeld van had, maar dat het na onderzoek blijkt dat het allemaal best meevalt.

Tot op een dag in ramadaan was dat. Ik had de islam "herontdekt". Het leek alsof de vogeltjes naar mij fluiten, de lucht was helderblauw en mooi versierd met wolken, het zag er niet meer grijs en grauw uit. Voorheen had ik niets eens zin om naar boven te kijken.

Want ik had DE manier ontdekt die mij innerlijke vrede en rust bracht.
Ik ging meer van Allah (swt) houden en zo automatisch meer van de schepselen van Allah (swt). Zo kan het mij bijv. niet schelen of de ander mij kwetst, of beledigd of wat dan ook, ik vergeef het ze onvoorwaardelijk en meteen, omdat ik toch stiekem van diegene hou omwille van Allah (swt). Want als ik diegene bijv. ga beledigen dan beledig ik zo de schepsel van Allah (swt) en dus beledig ik indirect Allah (swt).

Ik had ontdekt bij wie en hoe ik het beste berouw kan tonen. Voor de zaken waarvan ik denk dat ik verkeerd deed of wat ik verkeerd deed.

Ik had eindelijk ontdekt hoe en wie ik kon bedanken voor al hetgeen waarmee we voorzien zijn, zoals: eten, drinken, warme slaapplek, etc. (en ja hoor, dit allemaal is niet voor iedereen vanzelfsprekend) ook wordt de dag en nacht in ons dienst gesteld, zelfs het hele heelal is voor de mensheid als een gunst in dienst gesteld. En wat geven wij ervoor terug? Alleen maar haat, ellende, bloedvergieten, etc. (dat laatste hadden de engelen trouwens al voorspeld in surat baqarah). Nee, dat is onze doel niet op aarde. Evenals dat onze doel niet op aarde is om te eten, slapen, werken en that's it. We zijn geen robots. We dienen onze Schepper te gehoorzamen uit liefde voor onze Schepper. Want als we liefde hebben voor onze Schepper hebben we iets gemeenschappelijks wat ons bindt, waardoor we liefde voor elkaar zouden kunnen krijgen. Zoals er in een hadith staat zijn we allen afstammelingen van Adam & Eva en zo dus broeders en zusters van elkaar.

Ik had de koran ontdekt: Ik kocht een dikke blauwe vertaling van de koran in het Nederlands (ik kon toen nog geen arabisch) en ik ging er elke dag min. 10 bladzijdes van lezen. Ik raakte er zowat verslaafd aan. Want ik zag dat ik veel zaken die ik niet onder woorden kon brengen omschreven in de koran, alsof het mijn gedachte kon lezen. Ik was er helemaal verliefd op, ik was helemaal in de wolken. Na een verloop van tijd had ik hem uitgelezen in het Nederlands. Maar ik wilde meer. Ik wilde meer Goddelijke Leiding. Zo ging ik bijv. ook de bijbel lezen. Ik weet nog dat destijds 'De Nieuwe Bijbelvertaling' net op de markt was. Maar ja, dat is 'slechts' een vertaling, ik hoop ooit Hebreeuws te leren om de bijbel ook beter te begrijpen.

Ik wilde nog meer. Dus kocht ik een serie boeken van Ibn Katheer in het Engels waarin koran staat uitgelegd. Ik vond dat er dankzij de uitleg die daarbij hoort dat het nog mooier is dan dat ik het voorheen vond. Ik wist dat ik het Arabisch machtig moet zijn om het echt goed te begrijpen. Dus ging ik in Egypte Arabisch studeren (in Cairo). Nu lees ik regelmatig de koran in het arabisch, en het mooiste daarvan is dat ik het begrijp, dus dat niemand mij iets hoeft wijs te maken :-P

Ik moet er soms wel om lachen op deze site, omdat ik merk dat men alles uit de kast haalt om de koran of ahadiths zo krom mogelijke uitleg te geven als maar bestaat. Ik bedoel, alleen de korangeleerden (in het arabisch heet het mufassirs) zijn bevoegd om in het openbaar uitleg cq. excegese te geven over koran en hadiths, om zo misvattingen te voorkomen. Soms als ik surf op deze site zie ik fatawa's als paddestoelen de grond uit schieten waar moslimgeleerden tientallen jaren - zo niet, honderden jaren - erover doen, a la second lees je of iets haram is of halal. Vind ik best wel hilarisch :lol: aan de andere kant best wel 'gevaarlijk' als men niet daartoe bevoegd is.

Oeps, ik merk nu dat ik heel wat afgedwaald ben van de eigenlijke vraag. Ik merk nu pas dat ik best veel van mezelf heb blootgegeven hier :oops:

De antwoorden van jou vragen staan een beetje aan het begin van mijn post. Als je verder wat te vragen hebt of opmerkingen hebt zie ik ze graag tegemoet :)

Peace, Love & Respect,


Jou broeder.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Trotse-Moslim schreef:[Ik bedoel, alleen de korangeleerden (in het arabisch heet het mufassirs) zijn bevoegd om in het openbaar uitleg cq. excegese te geven over koran en hadiths, om zo misvattingen te voorkomen. Soms als ik surf op deze site zie ik fatawa's als paddestoelen de grond uit schieten waar moslimgeleerden tientallen jaren - zo niet, honderden jaren - erover doen, a la second lees je of iets haram is of halal. Vind ik best wel hilarisch :lol: aan de andere kant best wel 'gevaarlijk' als men niet daartoe bevoegd is.
Hier heb ik wel wat over te melden. Die korangeleerden, zijn het ook wel eens niet met elkaar eens, en dan nog, die verschillen per school. Als je van de school van Pietje komt, dan ben je meer geneigd, om in dat stramien te denken. Ik weet nog een documentaire, waarin twee vrouwen, in een auto door Marokko gingen, om bij diverse imams en toen daarna die scholen, omdat ze van de imams geen antwoord kregen, of het haram was, dat één van die twee vrouwen, voordat ze getrouwd was, een handkus had gekregen van haar verloofde.
De roadmovie die daarna ontstond, dat was echt raar. De imams en die geleerden, wilden niet verschijnen, want ze wilden niet met twee vrouwen daarover praten. Via boodschappers kregen ze nog te horen, hoe ze het durfden deze vraag te stellen!

Goed, nu dwaal ik ook af. Wat ik raar vind, waarom zijn er die geleerden nodig, om de Koran te moeten verklaren? De Koran is toch volgens jou het woord van God en behoeft geen uitleg omdat het perfect is? Of moet God geweten hebben, dat circa 150 jaar na de dood van Mohammed, en nog vele jaren daarna, er allerlei personen zijn geweest, die de hadiths hebben opgespoord en zelf moesten onderzoeken, of deze nu wel of niet betrouwbaar waren? Dat er allerlei scholen zou worden opgericht? Dat opeens, de hoofddoek verplicht ging worden, terwijl dat niet in de Koran staat, om maar een voorbeeld te noemen? Dat gaat er bij mij niet in.

Bovendien, ga naar wat islamitsche sites, en inderdaad, de fatwa's vliegen je om de oren. Discussies of muziek haram is, of bevriend zijn met niet-moslims haram is. Als ik dat volg, wordt ik daar niet vrolijk van. Die fatwa's waar jij over spreekt, op deze site, zijn die volgens jou geschreven door de moslims of de niet-moslims?

Want als ze zijn geschreven door niet-moslims, is dat niet omdat het zelf verzonnen is, maar van betrouwbare bronnen komen, namelijk de door moslims bewezen geachtte betrouwbare hadiths en uitspraken van die islamgeleerden.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Freya schreef:
Trotse-Moslim schreef:[Ik bedoel, alleen de korangeleerden (in het arabisch heet het mufassirs) zijn bevoegd om in het openbaar uitleg cq. excegese te geven over koran en hadiths, om zo misvattingen te voorkomen. Soms als ik surf op deze site zie ik fatawa's als paddestoelen de grond uit schieten waar moslimgeleerden tientallen jaren - zo niet, honderden jaren - erover doen, a la second lees je of iets haram is of halal. Vind ik best wel hilarisch :lol: aan de andere kant best wel 'gevaarlijk' als men niet daartoe bevoegd is.
Hier heb ik wel wat over te melden. Die korangeleerden, zijn het ook wel eens niet met elkaar eens, en dan nog, die verschillen per school. Als je van de school van Pietje komt, dan ben je meer geneigd, om in dat stramien te denken. Ik weet nog een documentaire, waarin twee vrouwen, in een auto door Marokko gingen, om bij diverse imams en toen daarna die scholen, omdat ze van de imams geen antwoord kregen, of het haram was, dat één van die twee vrouwen, voordat ze getrouwd was, een handkus had gekregen van haar verloofde.
De roadmovie die daarna ontstond, dat was echt raar. De imams en die geleerden, wilden niet verschijnen, want ze wilden niet met twee vrouwen daarover praten. Via boodschappers kregen ze nog te horen, hoe ze het durfden deze vraag te stellen!

Goed, nu dwaal ik ook af. Wat ik raar vind, waarom zijn er die geleerden nodig, om de Koran te moeten verklaren? De Koran is toch volgens jou het woord van God en behoeft geen uitleg omdat het perfect is? Of moet God geweten hebben, dat circa 150 jaar na de dood van Mohammed, en nog vele jaren daarna, er allerlei personen zijn geweest, die de hadiths hebben opgespoord en zelf moesten onderzoeken, of deze nu wel of niet betrouwbaar waren? Dat er allerlei scholen zou worden opgericht? Dat opeens, de hoofddoek verplicht ging worden, terwijl dat niet in de Koran staat, om maar een voorbeeld te noemen? Dat gaat er bij mij niet in.

Bovendien, ga naar wat islamitsche sites, en inderdaad, de fatwa's vliegen je om de oren. Discussies of muziek haram is, of bevriend zijn met niet-moslims haram is. Als ik dat volg, wordt ik daar niet vrolijk van. Die fatwa's waar jij over spreekt, op deze site, zijn die volgens jou geschreven door de moslims of de niet-moslims?

Want als ze zijn geschreven door niet-moslims, is dat niet omdat het zelf verzonnen is, maar van betrouwbare bronnen komen, namelijk de door moslims bewezen geachtte betrouwbare hadiths en uitspraken van die islamgeleerden.
Die documentaire had ik ook gezien, op NL2 of 3 verscheen het toch? Het is inderdaad gevaarlijk om een uitspraak te geven over de dingen die ze niet weten in de islaam. Vandaar dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen om geen antwoord te geven.

De koraan is perfect. Maar zijn de mensen perfect? Verre van dat. Dus vandaar dat de koran op 1001 verschillende manieren geintrepeteerd kan worden door mensen.

Er is een verschil tussen hetgeen wat er gebeurd (dus dat je naar islamitische sites surft en de fatwa's vliegen je om de oren) en hetgeen wat toegestaan is. Ik had alleen verteld dat het niet toegestaan is, ik had niet verteld dat het nergens gebeurd. En ik had het over zowel moslims als niet-moslims.

Hoe goed ze ook onderbouwd zijn. Als het twijfelachtige zaken zijn, waar per geval anders over hoort te worden beoordeeld (net als het veroordelen van ex-moslims in westerse landen) zijn wij nog steeds niet bevoegd om daar uitspraken over te doen. Want zo kunnen er op die manier 1001 verschillende uitspraken ontstaan over dezelfde zaak.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

De koran is niet perfect.
Kijk maar!
De koran is een l.u.l.l.i.g boekje eeuwen geleden bij elkaar gerammeld door een woestijnpsychoot, dit boekje kan het beste ongelezen de prullenbak in.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Trotse-Moslim schreef:[...] Ik moet er soms wel om lachen op deze site, omdat ik merk dat men alles uit de kast haalt om de koran of ahadiths zo krom mogelijke uitleg te geven als maar bestaat. Ik bedoel, alleen de korangeleerden (in het arabisch heet het mufassirs) zijn bevoegd om in het openbaar uitleg cq. excegese te geven over koran en hadiths, om zo misvattingen te voorkomen. Soms als ik surf op deze site zie ik fatawa's als paddestoelen de grond uit schieten waar moslimgeleerden tientallen jaren - zo niet, honderden jaren - erover doen, a la second lees je of iets haram is of halal. Vind ik best wel hilarisch :lol: aan de andere kant best wel 'gevaarlijk' als men niet daartoe bevoegd is. [...]
Ik moet denken aan een citaat dat ik kort geleden van het net plukte omdat het mij te denken gaf. Ik geeft het hier in (eng->Ned) vertaalde vorm.

... en dat is wat dat critici van Moslims kwaad maakt: die serene recitatie van Moslim teksten en Moslim autoriteiten. Als dezelfde teksten en autoriteiten geciteerd worden - zoals voortdurend gedaan word door Moslim schrijvers over Mohammed - dan is dit prima, dan is dit juist en word er door Moslims niets fouts in gezien.
Wat zij niet kunnen uitstaan is dat Ongelovigen het durven wagen te lezen en te citeren en te schrijven op een manier die niet blind is en vol onderworpen onderdanigheid maar meer in de geest van nieuwsgierigheid in wat de teksten aan Moslims leren over Mohammed -- over wat hij zei en wat hij deed en wat hij wenste en wat voor raad die aan Moslims gaf. Want Mohammed is de grote Man in de Islam, het Volmaakte Model voor het gedrag, de Volmaakte Mens in ieder opzicht, uswa hasana, al-insan al-kamil. Wat hij ook gedaan heeft, het was juist, Alles wat hij zei was juist en is juist. Wat voor soort gedrag hij ook vertoonde, het is modelgedrag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Tevens voelde ik me soms schuldig voor de dingen die ik verkeerd deed
In Islam zijn er zoveel regels e, verordeningen, die tot in de intiemste
details je leven regelen, dat je door gewwoon te leven altijd wel een stuk of 30 overtredingen per dag begaat.
Doel van dit: Kweken van schuldgevoel bij de gelovige.
bleek het dat hij niet eens in totaal 10% van zijn leven in oorlog zat.
10% van je leven in oorlog zitten is tamelijk veel naar mijn opinie. Dan ga ik er van uit, zoals ik Mohammed ken, dat deze 10% het fysische gewapende conflict behelst. Mag je de tijd vaar oorlogsvoorbereidingen hier gerust bijtellen.
Kom je op een resultaat van: 85% van zijn tijd besteedde Mohammed aan oorlog. Iets dichter bij de waarheid.

Waar vulde hij de overige 15% mee?
5% aan verdelen en tellen van zijn oorlogsbuit.
10% aan zijn sexuele obsessie.

Tot op een dag in ramadaan was dat. Ik had de islam "herontdekt". Het leek alsof de vogeltjes naar mij fluiten, de lucht was helderblauw en mooi versierd met wolken, het zag er niet meer grijs en grauw uit.
Beetje ijl in het hoofd door kaloriegebrek?
Sommige mensen vasten voor ze LSD nemen. Horen ze ook de vogeltjes harder fluiten.
Want ik had DE manier ontdekt die mij innerlijke vrede en rust bracht.
Get high on religion.
Religie is in feite de enige drug die in de drugwet hoort.
Voor de zaken waarvan ik denk dat ik verkeerd deed of wat ik verkeerd deed.
Kenmerk van de masochist. Denkt altijd dat hij iets verkeerd doet. Dagelijkse straf of vernedering is de enige manier van verlossing.
We zijn geen robots.
Daar ben ik mee akkoord.
Daarom is het ook dat ik Islam verafschuw.
We dienen onze Schepper te gehoorzamen
Dit maakt robots.
Ik had eindelijk ontdekt hoe en wie ik kon bedanken voor al hetgeen waarmee we voorzien zijn, zoals: eten, drinken, warme slaapplek,
Dank daar de voorouders van de Europeanen maar voor. Die zijn honderden jaren aan het werk geweest omdat hun nakomelingen dit zouden hebben.
en ja hoor, dit allemaal is niet voor iedereen vanzelfsprekend
Diegenen die dit niet hebben, hebben Allah. In de hele Islamterritoria verkommeren de mensen door zijn dodelijke wetten voor de menselijke geest. Blij dat onze voorouders Allah verworpen hebben.
Ik raakte er zowat verslaafd aan. Want ik zag dat ik veel zaken die ik niet onder woorden kon brengen omschreven in de koran, alsof het mijn gedachte kon lezen. Ik was er helemaal verliefd op, ik was helemaal in de wolken.
High on religion
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Abu Omar al-Baghdadi
Berichten: 42
Lid geworden op: di apr 24, 2007 1:56 pm

Re: Hond en Islam

Bericht door Abu Omar al-Baghdadi »

Mede broeders en zusters op deze forum. Ik heb geen idee of jullie voor doen als moslim of zwaar verdwaald zijn!

*moslima* schreef:
Afghan schreef:
*moslima* schreef:Moet je niet aan mij vragen, maar aan soennieten die dat verzonnen hebben. Het staat niet in de Koran namelijk.
Beste Moslima,
Ik behoorde vroeger tot de Soennieten, ik kan je echt verzekeren dat we dat niet niet hebben verzonnen. Het komt van de Hadith. Ik zal voor je kijken of ik dat Hadith kan vinden.
Honden werden als een onrein dier beschouwd. Wij hadden trouwens wel een hond in Afghanistan en dus handelden tegen de Hadith of voorschriften van Mohammad.
Ja, maar ik geloof dat hadith een toevoeging is die niet van God is. Dus niet betrouwbaar en vaak erbij verzonnen. De Koran is de basis, de rest is nodeloze extra.
zogenaamde Moslima. dus jij bent een Koraniet? verwerpt de Sunnah van de profeet Sallalahu Alaihi Wa Sallam. Hoe bid jij? staat ook niet in de Qu'ran! Dus als jij niet bid en de Sunnah verwerpt is het duidelijk genoeg!
O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen (Moslims), die onder u gezag hebben. [Surah An-Nisaa: 59]
De Profeet SAWS heeft ook gezegt:
(in een vrije vertaling) "Ik heb twee dingen achter gelaten als jullie daaran vast houden zullen jullie nooit verdwalen: Boek van ALLAH en mijn sunnah"

Dus "Moslima" ik hoop dat ik je wakker heb geschudt.

En nu de hadiths over het uitmoorden van honden.
Jullie hebben al veel voorbeelden geplaats, gek dat als duiven overlast verzorgen ze vergast worden in NEderland en dat ik daar niks over hoor. wat vreemd.
In Die tijd brachten de honden veel ziektes over want het zijn niet de honden die we vandaag de dag kennen. het waren straat/wilde honden. ze verzorgden veel overlast, en in die tijd was er niet iets zoals "asielen" wat ik persoonlijk vooral zielig vindt in zo een klein hokje.Dus was er een betere oplossing voor dit probleem? dan ze af te maken hoe erg het ook klinkt. Ik persoonlijk heb geen hekel aan dieren, Ik vindt de creaties van Allah prachtig en fasinerend. Sommige moslims willen nog wel eens overdrijven. Maar een hond in huis is niet toegestaan laat dat duidelijk zijn. als ze nat zijn stinken ze en ze zijn niet echt hygienisch. Ze lopen door allerlij bagger zo je huis in.
Nu het bewijs uit de Hadith:
Degene die een hond in zijn huis houdt, wordt de zegening van de aanwezigheid van engelen in zijn huis ontzegd, aangezien de Boodschapper van Allah (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: “De engelen betreden geen huis waar een hond binnen is.” (Overgeleverd door al-Bukhari 3225)

ik verzoek de mede moslims om uitspraken te vermijden waar je geen idee van heb. Jullie zijn gevaarlijk bezig. of het ontwetendheid is of bewust de Islam belachelijk te maken. Ik snap al helemaal niet wat jullie hier doen, als je weinig verstand hebt (niet dat ik een geleerde ben) maar het is beter om weg te gaan hier, voor je eigen best wil.
Laat het maar aan jullie broeder over :cool:
Terug van weggeweest nog steeds gevreesd.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Hond en Islam

Bericht door Afghan »

Abu Omar al-Baghdadi schreef: Ik persoonlijk heb geen hekel aan dieren, Ik vindt de creaties van Allah prachtig en fasinerend. :
Heeft jullie Allah de nietswetende, ook de varkens geschapen of niet? Zo ja, dan waarom hebben jullie moslims zo'n hekel aan de creatie van jullie Allah?

Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Abu Omar al-Baghdadi
Berichten: 42
Lid geworden op: di apr 24, 2007 1:56 pm

Re: Hond en Islam

Bericht door Abu Omar al-Baghdadi »

Afghan schreef:
Abu Omar al-Baghdadi schreef: Ik persoonlijk heb geen hekel aan dieren, Ik vindt de creaties van Allah prachtig en fasinerend. :
Heeft jullie Allah de nietswetende, ook de varkens geschapen of niet? Zo ja, dan waarom hebben jullie moslims zo'n hekel aan de creatie van jullie Allah?

Afghan
hekel aan varkens? Dat ik niet in hun buurt willen zijn wil nog niet zeggen dat ik ze haat. ik vindt ze vies, ja dat klopt. Dus ik mag ze niet fascinered vinden? alles wat Allah geschapen heeft, heeft iets moois. Dat is mijn mening. Dus wat je hier zegt slaat nergens op
Terug van weggeweest nog steeds gevreesd.
Plaats reactie