Huwelijk van Aisha.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

weet je waar ik van schrik dat er echt moslims zijn die het normaal vinden dat een man boven de 50 ene meisje jonger dan 10 neemt ...
hallllllllooooooo wake-up!!!! of ze er lichamelijk klaar voor was of niet dat maakt niets uit het is ziek ...ook al was het in die tijd normaal dat betekent niet dat het meteen ook normaal is !!! Je hebt toch hersenen om na te denken of niet soms ..
voorbeeld .: in mijn cultuur (ben arabisch armeens) is het niet normaal als een meisje haar mening geeft ..vroeger niet en nu ook bij veel mensen nog steeds niet ...
maar ik stond op en ging er tegen in omdat ik bijmezelf nadacht "he zij zeggen dat het niet normaal is maar dat betekent niet dat het ook meteen zo is ...
Het is ziek als iemand niet zijn mening mag geven ik kan dus voor mezelf nadenken en me niet laten leiden door anderen ,,,

dus je kan wel zeggen in die tijd was het normaal om met een meisje jonger dan 10 te trouwen maar je kan toch ook wel aub voor jezelf nadenken dat dat eigenlijk helemaal niet zo normaal is ???
the truth will set you free!!!!
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

beste mensen,


de islam is een valse godsdienst, waarmee de duivel de mens alsnog probeert te verleiden.

Hij gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij kan verslinden.

Moslims zijn slachtoffer van dit liefdeloze, genadeloze geloof.
Het is zo dood er dor, ik kan er geen liefde, vrede of wat dan ook in zien.
En geen gezeur over dat we de islam niet begrijpen,of we de koran in het arabisch moeten lezen, want dat slaat nergens op.

Ik ga de bijbel ook niet in het grieks,latijns,of hebreeuws lezen.
Je moet alleen de boeken niet zo vaak vertalen naar modern nederlands,want dan is de kans groot dat het de juiste betekenis verliest. Dat het dan voorbij gaat aan wat God ermee bedoelt.

Mohammed was een fantast, een instrument van de duivel.

En vertel mij niets, ik ben net terug van een vakantie iin een islamitisch land. En dan zijn ze daar nog niet eens zo streng als in irak,etc.
Maar wat een dode ,dorre bedoeling in zo'n plaats waar de vrouwen gesluierd lopen,veel binnen verblijven.
Ik zou ziek worden. Ja letterlijk,gewoon frisse lucht tekort.
Maar goed, dat kan plaatselijk zijn.

In ieder geval, was die mohammed gewoon ziek,pedofiel of wat dan ook.En dat bedoel ik neit als schelden,maar gewoon een feit.
een meisje van 18 , die heeft al een eigen mening,is bijna volgroeid,maar een kind van 6/9.
Kom nou toch!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ik stop ermee.
Wilde miet mer zo veel hier zijn.
Maar in ieder geval ,open uw ogen moslim.God bestaat,zoekt Hem!
Hij is te vinden in HET BOEK. Zoals jullie dat noemen.


groetjes van nog steeds habibti.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

habibti schreef:beste mensen,


de islam is een valse godsdienst, waarmee de duivel de mens alsnog probeert te verleiden.

Hij gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij kan verslinden.

Moslims zijn slachtoffer van dit liefdeloze, genadeloze geloof.
Het is zo dood er dor, ik kan er geen liefde, vrede of wat dan ook in zien.
En geen gezeur over dat we de islam niet begrijpen,of we de koran in het arabisch moeten lezen, want dat slaat nergens op.

Ik ga de bijbel ook niet in het grieks,latijns,of hebreeuws lezen.
Je moet alleen de boeken niet zo vaak vertalen naar modern nederlands,want dan is de kans groot dat het de juiste betekenis verliest. Dat het dan voorbij gaat aan wat God ermee bedoelt.

Mohammed was een fantast, een instrument van de duivel.

En vertel mij niets, ik ben net terug van een vakantie iin een islamitisch land. En dan zijn ze daar nog niet eens zo streng als in irak,etc.
Maar wat een dode ,dorre bedoeling in zo'n plaats waar de vrouwen gesluierd lopen,veel binnen verblijven.
Ik zou ziek worden. Ja letterlijk,gewoon frisse lucht tekort.
Maar goed, dat kan plaatselijk zijn.

In ieder geval, was die mohammed gewoon ziek,pedofiel of wat dan ook.En dat bedoel ik neit als schelden,maar gewoon een feit.
een meisje van 18 , die heeft al een eigen mening,is bijna volgroeid,maar een kind van 6/9.
Kom nou toch!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ik stop ermee.
Wilde miet mer zo veel hier zijn.
Maar in ieder geval ,open uw ogen moslim.God bestaat,zoekt Hem!
Hij is te vinden in HET BOEK. Zoals jullie dat noemen.


groetjes van nog steeds habibti.

heelmooi gezegd meid ...islamis wer zo'n slechte truc van de satan ...
een hele slechte moet ik je eerlijk zeggen !!!
jammer dat mensen dat niet zien ..
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dag habibti.
Welkom thuis meisje.
Ik heb je gemist. Hoe gaat het met je?
Leuke vakantie gehad?
Fijn om je te zien. Maar wat zie ik hier? :shock:
Wilde niet meer zo veel hier zijn.
Ben je nou helemaal betoeterd? :twisted:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Ha die Ariel,

pep pep.

Ik werd soms depri Ariel. Ik werd gek van al het commentaar om mij HEEN. Op gegeven moment moet het ophouden. En dan heb ik het niet alleen over het forum hier, maar ook thuis,etc.

Sterker nog, ik word er kwaad om.

En dan heb ik het over mijn Islamitische vriend.
Ik ben het niet met hem eens qua geloof, ik zal het ook nooit worden.
Maar dat is dan ook alles,en wat het met zich meebrengt.

Maar goed, zoals je begrijpt wil ik er niet veel woorden meer over vuil maken.'

Mijn vakantie was geweldig,uitgezonderd die lap op mijn hoofd dan .
Maar dat was voor het goede doel:mijzelf.
Aangezien daar 95 % met hoofddoek loopt en de 5%die zodner loopt is natuurlijk zwartharig.
Ik niet, ik ben nog vrij blond voor mij leeftijd.

En waarom zou ik mensen voor hun hoofd stoten,is het ook niet gezellig.
Nou ja ,alleen buiten een hijaab,meer niet.

Binnen veel lol gehad met zijn familie.

kortom gewoon gezellig , echte familie sfeer,verwend met koffie en gateaux(eigen gemaakte koekjes).
Elke dag vers eten. salade. Onzettende ijverige jonge meiden, die zonder sjachareinige gezichten oma hielpen. Met plezieer mee kookte ,afwaste etc.
Mooi berglandschap, kortom mooi,en heerlijk ontspannen.

Nou groetjes van Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Anouska,

Helaas blijven wij als christenen niet vrij van blaam.

Een dominee zei eens tegen ons, jonglui lekker uitslapen op zondagochtend,of verslapen , dus niet naar de kerk?

Weet je wie er altijd is? Hij mist nooit een kerkdienst, de duivel.
Die is er altijd. Maar om een verkeerde reden.Om je aandacht af te leiden.

Ook in de mosquee is hij er hoor.Knijpt in zijn handjes als de imam spreekt over God die geen Zoon heeft / kan hebben.
Dat is een streep halen door Gods genade ,verlossing,verzoening ,borg is.
Eigenlijk best heel erg. Wat is hij toch bezig om de mens van de ware God af te houden. Op alles fronten doet hij dat.

Het is alleen zo jammer ,de moslims zien het zelf niet.
Is ook niet niks om het in te zien.
Ik denk dat er hier genoeg zijn ,die je kan vertellen hoe moeilijk het is om metje verstand en/of hart afstand te doen van de islam/koran.

Het is in feite losscheuren van iets,een totale ommekeer.


Nou ja, ik zal menigeen tegen hebben hier,omdat ik vanuit mijn religie spreek. Helaas dan maar.

Nou groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

[quote="Habibti"Ook in de mosquee is hij er hoor.Knijpt in zijn handjes als de imam spreekt over God die geen Zoon heeft / kan hebben.
Dat is een streep halen door Gods genade ,verlossing,verzoening ,borg is.
Eigenlijk best heel erg. Wat is hij toch bezig om de mens van de ware God af te houden. Op alles fronten doet hij dat.

Het is alleen zo jammer ,de moslims zien het zelf niet.
Is ook niet niks om het in te zien.
Ik denk dat er hier genoeg zijn ,die je kan vertellen hoe moeilijk het is om metje verstand en/of hart afstand te doen van de islam/koran.

Het is in feite losscheuren van iets,een totale ommekeer.


Nou ja, ik zal menigeen tegen hebben hier,omdat ik vanuit mijn religie spreek. Helaas dan maar.

Nou groetjes Habibti
[/quote]

Sommige mensen zullen iid tegen zijn: Maar sommige zullen ook voor zijn :wink:
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

habibti schreef:Ha die Ariel,

pep pep.

Ik werd soms depri Ariel. Ik werd gek van al het commentaar om mij HEEN. Op gegeven moment moet het ophouden. En dan heb ik het niet alleen over het forum hier, maar ook thuis,etc.

Sterker nog, ik word er kwaad om.

En dan heb ik het over mijn Islamitische vriend.
Ik ben het niet met hem eens qua geloof, ik zal het ook nooit worden.
Maar dat is dan ook alles,en wat het met zich meebrengt.

Maar goed, zoals je begrijpt wil ik er niet veel woorden meer over vuil maken.'

Mijn vakantie was geweldig,uitgezonderd die lap op mijn hoofd dan .
Maar dat was voor het goede doel:mijzelf.
Aangezien daar 95 % met hoofddoek loopt en de 5%die zodner loopt is natuurlijk zwartharig.
Ik niet, ik ben nog vrij blond voor mij leeftijd.

En waarom zou ik mensen voor hun hoofd stoten,is het ook niet gezellig.
Nou ja ,alleen buiten een hijaab,meer niet.

Binnen veel lol gehad met zijn familie.

kortom gewoon gezellig , echte familie sfeer,verwend met koffie en gateaux(eigen gemaakte koekjes).
Elke dag vers eten. salade. Onzettende ijverige jonge meiden, die zonder sjachareinige gezichten oma hielpen. Met plezieer mee kookte ,afwaste etc.
Mooi berglandschap, kortom mooi,en heerlijk ontspannen.

Nou groetjes van Habibti
Ha Habibti,

we hadden nog geen kennis gemaakt :oops: sorry dus bij deze maak ik dat goed.
Als ik het goed begrijp ben jij christen en is je vriend moslim. Ben je niet bang dat dat op den duur problemen gaat geven?? Nu is het misschien een klein probleem, jullie zijn verliefd (tenminste daar ga ik vanuit) dus dan ben je snel geneigd de verschillen weg te poetsen ( :D weet er alles van !!) maar als je eenmaal getrouwd ben, hoe ga je er dan mee om?? Hij op vrijdag naar de moskee en jij zondags naar de kerk??

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Goedenavond Ruth,

fijn met je kennis te maken.
iK ben reformatorisch en heb een relatie met een moslim .Dat is alles wat ik er over kwijt wil.

Verder geef ik geen commentaar, want dat had ik al eerder getypr,dat ben ik zat.
Heb nu teveel aan mijn hoofd gehad hierover,b.v.d voor je begrip!!

Dus aan een ieder die het leest en ook met vragen zit,helaas,geef geen antwoord meer op die vragen.
Gewoon weg, omdat ik dat zat ben!

nou een prettige avond verder,ik ga mij bezig houden met mijn zielige kat die vorige week is aangereden en zijn poot moest laten amputeren.

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Tuurlijk begrijp ik het. Ik vind zelfs dat je nog altijd openhartiger bent dan ik!! Ieder heeft zn geheimen, ik ook.

We hebben trouwens dezelfde achtergrond, ben ook reformatorisch opgevoed.

Sterkte met je kat !!
en jij ook sterkte lieve Habibti, als ik je reacties lees kan ik opmaken dat je het momenteel niet makkelijk heb. Kopop meid, hou je taai. En ben helemaal geen zedepreker maar bidden lucht wel op !!
groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

habibti schreef:Goedenavond Ruth,

fijn met je kennis te maken.
iK ben reformatorisch en heb een relatie met een moslim .Dat is alles wat ik er over kwijt wil.

Verder geef ik geen commentaar, want dat had ik al eerder getypr,dat ben ik zat.
Heb nu teveel aan mijn hoofd gehad hierover,b.v.d voor je begrip!!

Dus aan een ieder die het leest en ook met vragen zit,helaas,geef geen antwoord meer op die vragen.
Gewoon weg, omdat ik dat zat ben!

nou een prettige avond verder,ik ga mij bezig houden met mijn zielige kat die vorige week is aangereden en zijn poot moest laten amputeren.

groetjes Habibti
Ik heb geen vragen :)
Alleen een bemoediging.. (Dapper dat je dit zo neerzet)
s6 en sterkte met je katje...
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Er 2 mogelijke oplossingen voor het schijnbare probleem:

- De moderne westerse maatstaf wordt gebruikt terwijl deze niet absoluut is. Volgens de hadiths was vroeg trouwen, het 'kindhuwelijk' een traditie die al bestond en ook in Europa bestond tot de moderne tijd.
In de oude wereld konden volwassenen van verschillende leeftijden met elkaar trouwen. Leeftijdsverschil was in deze maatschappij geen issue. De profeet(vzmh) trouwde met Khadija die 40 was terwijl hij pas 25 was.
Er werd niets hinderlijks in gezien. De mens kende in deze levensvisie twee periodes: Kind en volwassenheid. In de moderne visie gaan kinderen eerst de puberteit in waarin ze met seks mogen experimenteren maar niet worden geacht dit met volwassenen te doen.
Hier is een artikel van een 9 jarig thais meisje dat een kind heeft gekregen wat bewijst dat 9 jarigen seksueel lichamelijk rijp kunnen zijn. http://www.answering-christianity.com/thai_girl.htm
Volgens de shari'a mag een persoon alleen seks hebben binnen het huwelijk en mag een persoon trouwen zodra deze zowel (1) geestelijk als (2) lichamelijk rijp is. In de traditionele interpretatie was Aisha(ra) ook geestelijk rijp. Het is bekend dat mensen vroeger sneller geestelijk volwassen werden. Het huwelijk met Aisha(ra) had ook vele andere doelen zoals het versterken van de band met Abu Bakr(ra) en zoals later bleek een getuige van het huiselijk leven van de profeet(vzmh) door middel van de vele hadiths van Aisha(ra) te worden. Deze hadiths weerleggen de beschuldigingen van de lasteraars die vanuit onwetendheid en speculatie redeneren in plaats van bewijs.

- Er zijn sterke aanwijzingen vanuit andere hadiths dat Aisha(ra) geen 9 jaar oud was maar eerder 19. Volgens deze theorie zou er een fout geslopen zijn in de hadiths die zeggen "9". Dit wordt beargumenteerd op een van de grootste islam websites: "Islam online.net"
Ibn Ishak noem Aisha(ra) als een van de eerste n die moslim werden in de eerste maand van het verklaarde profeetsschap. Stel dat ze toen op haar vroegst 4 jaar was toen ze de beleidenis deed. Volgens de bronnen trouwde ze pas met Mohammed(vzmh) in medina toen Khadija(ra) gestorven was enkele jaren na de hijra. Dat is 13 jaar later + 2 jaar= minimaal 19 jaar.
http://www.islamonline.net/livedialogue ... tID=s905I1
http://www.understanding-islam.com/rela ... on&qid=375
http://www.understanding-islam.com/rela ... ion&did=89

Als dat zo is dan is de hele controverse uit de lucht gegrepen en de verdediging niet nodig. De profeet was dan met iemand getrouwd die ook volgens de Nederlandse wet en Westerse maatstafen volwassen was.

Voor de rest moet in ogenschouwing gehouden worden dat in veel moslimlanden de huwbare leeftijd veel hoger is dan 9. In Iran mag een meisje volgens de wet trouwen op haar 9e mits ze lichamelijk EN geestelijk rijp is. In veel andere moslimlanden is de huwbare leeftijd hoger vastgesteld. In Libie mag je pas op je 20e trouwen. In Nederland mag je pas op je 18e trouwen tenzij je een kind hebt of zwanger bent of je partner zwanger is. Dan mag je in NL op je 16e al trouwen of je nou geestelijk rijp bent of niet. Geestlijke rijpheid is nu eenmaal moelijk te meten.

Sinbad
Laatst gewijzigd door Sinbad op ma sep 03, 2007 1:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Met vredige groet

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Sinbad.
Een vredige groet terug.

Ik kan me voorstellen dat je het misschien in je hart vervelend vind dat Aisha voor haar negende jaar seks had met Mohammed, die op dat moment 56 jaar was.
Het leeftijd verschil is te groot om normaal te vinden.

Heel veel Moslims vinden het niet leuk dat dit feit steeds weer in hun schoot gegooid word, en daarom gaan ze smoezen verzinnen door te zeggen dat Aisha geen 9 maar 19 was.
Toch geven de erkende hadith aan dat Aisha zo van schommel naar Mohammed gebracht werd.
Ze speelde zelfs nog met poppen toen ze bij Mohammed was, en er kwamen vriendjes op bezoek.

Allah die toch alwetend is had beter moeten weten toen hij Mohammed met Aisha liet trouwen.
Mohammed had een voorbeeld functie.
En een meisje van nog geen negen jaar is geestelijk nog lichamelijk rijp voor seks.

Vroeger trouwde inderdaad leden van de koninklijke families heel jong met elkaar. Ze werden aan elkaar verbonden, maar er kwam geen seks aan te pas. De jonge echtgenoten hadden dan ook nog eens de zelfde leeftijd.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Het gaat er niet om dat ik me ongemakkelijk voel maar dat er overleveringen en biografieen zijn die zeggen dat ze minimaal 19 jaar geweest moet zijn.

Het is op bronnen gebaseerd en niet verzonnen. Deze bronnen dateren uit een tijd dat er geen protest werd gedaan naar zijn leven. Zelfs de vroege vijanden van Mohammed(vzmh) hebben nooit de leeftijd van Aisha(ra) als argument tegen hem of de vroege moslimgemaanschap gebruikt.
Dat is verklaarbaar omdat:
(1) het heel normaal was, of
(2) het nooit heeft plaats gevonden.

Om dat te beoordelen moeten de bronnen geraadpleegd worden. Dat ze nog speels was zegt niets over haar exacte leeftijd. Zoals ik zei kunnen daar fouten in hadiths geslopen zijn.

Als niet-moslim zou het nog makkelijker moeten zijn om te erkennen dat hadiths fouten kunnen bevatten.
Vreemd genoeg kunnen islamcriticasters die zichzelf verlicht noemen als het om islam teksten gaat nog fundamentalistischer zijn dan de moslim-literalisten. Het ene moment roepen ze "hadiths zijn allemaal mythes!" en het andere moment roepen ze "hadiths moet je als letterlijke waarheid nemen!".

Maar iedereen mag geloven wat hij/zij wil.

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben blij dat jij vindt dat iedereen mag geloven wat hij wil.
Maar zeggen is anders dan doen.
Stel jouw zuster wil trouwen met een Christen, of erger, met een Jood.
Deze man zal zich niet bekeren tot islam, maar je zuster zal zijn religie aannemen.
Zeg je dan nog “iedereen mag geloven wat hij/zij wil”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Natuurlijk mijn zuster is geen bezit van mij.
Kan haar adviseren maar.. the ultimate choice is hers. Is dat zo'n rare gedachte?
Het is ook in de geest van de Koran: la ikraha fi deen..."er is geen dwang in de godsdienst".

De dochter van de profeet(vzmh) was getrouwd met een polytheist die in eerste instantie geen moslim werd, ze vluchtten naar medina maar de profeet(vzmh) heeft haar nooit gevraagd te scheiden.

En trouwen met een jood is niet erger dan met een christen. Beiden behoren tot de mensen van het boek.
Wat een vooroordelen zeg..

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ben jij een Moslim Simbad?
Wat vreemd dat jij niet weet dat een moslima niet met een niet moslim mag trouwen.
Of jok jij bewust…….

Dit heeft namelijk te maken met de verhouding tussen man en vrouw binnen de islam. En met de visie op de kinderen, eventueel geboren uit zo’n gemengd huwelijk. Die worden gerekend als behorend tot de religie van de vader.

Lees even wat de imam er over te zeggen heeft.
Antwoord: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Ten eerste ik ben niet de imam die je citeert. Ik snap niet waarom je die erbij haalt. Ga je als je met een christen in discussie bent ook citaten van Pausen en bisschoppen erbij halen?

Ten tweede als dit een fatwa is..een fatwa is een juridisch advies die je kan volgen of naast je neer kan leggen.

Ten derde. Zelfs als ze niet van haar geloof mag trouwen met een jood of christen en ik deze uitleg accepteer, is het toch niet aan mij om haar te laten geloven wat ik geloof?
Volgens de Koran is het God die de mens leid en tot zijn religie kan bekeren en niet de mens ookal is het een Paus of imam.

Ten vierde kan ik pleiten voor een andere lezing. De Koran staat het niet toe dat moslim of moslima trouwen met polytheisten. Vandaaruit leiden we af ook niet met atheisten omdat deze bewust of onbewust een ideologie, geld, ego, kinderen of echtgenoten hun lusten etc als "god" nemen.
Over trouwen met de mensen van het boek geeft God in hoofdstuk 5:5 mannen uitdrukkelijk toestemming. Over moslim vrouwen zwijgt de Koran. Volgens een hadith van een metgezel was de interpretatie van de vroege moslims dat dit niet mocht. De reden kan inderdaad gezien worden in het feit dat vroeger in tribale maatschappijen de vrouw niet alleen de naam vand e man overnam maar ook zijn religie. De islam verbrak deze tradite mbt tot mensen van het boek en waarborgde religie van de christelijke of joodse vrouw.
Maar strikt gezien is er geen tekst van de Koran of de profeet die zegt dat 5:5 niet ook voor vrouwen geld zoals zoveel teksten in de Koran mannen aanspreken maar ook voor vrouwen gelden. Daarom zijn er nu enkele islam geleerden die zeggen dat 5:5 ook voor vrouwen geldt.

Ten vijfde. Volgens de shari'a moeten kinderen idd. islamitisch opgevoed worden. Het is ook logisch dat iedere ouder het meest waardevolle wil doorgeven aan zijn/haar kinderen. Bij een moslim is dat het geloof in God en Zijn weg.
Om moeilijkheden te voorkomen raad ik daarom iedere moslim, man of vrouw aan om met een moslim te trouwen.

Maar nogmaals aanraden is anders dan dwingen. Ik raad je aan wat genuanceerder over de islam te denken en het literalisme en dogmatisme los te laten. Islam is niet monolytisch.

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Misschien heb je vers 2: 221gemist Simbad.

And do not marry your womenfolk to disbelieving men until they believe.

Kijk simbad, ik vind het geweldig hoor dat jij vindt dat je zuster gerust met een niet moslim mag trouwen.
Je zal er mij niet over horen klagen, maar ik vermoed dat jij een van de weinige moslims bent, die zo denkt.
En als jij nu zegt dat het niet waar is, dan jok jij een beetje.
En dat weet jij net zo goed als ik.

Misschien kan jij je fanatieke broeders vertellen om wat genuanceerder over de islam te denken en het literalisme en dogmatisme los te laten.

Er ligt een mooie taak voor je te wachten Simbad. Je zult miljarden broeders en zuster van je moeten gaan inlichten.
Die weten namelijk nog niet wat jij wel weet.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

atheisten omdat deze bewust of onbewust een ideologie, geld, ego, kinderen of echtgenoten hun lusten etc als "god" nemen.
Atheisme is geen hedonisme.
In Europa is een zeer kleine minderheid die de door jou vernoemde hedonistische levensstijl volgt. Daar is niets verkeerd aan.
Deze fractie hedonisme in Europa geeft de mens de mogelijkheid voor keuze.
OVeral vrije keuze in kunnen nemen, maakt Europa het land van God.

Anderzijds, bedankt voor deze veralgemening. Hiermee heb je, je masker van fundamentalistische Moslim al laten vallen. Toon je dat je heel bewust aan het liegen bent. De leugen gebruikt als middel in een proces om mensen hun vrijheid van keuze te ontnemen.

Leugen is een onvruchtbare ondergrond voor geloof. Weer een teken dat er in Islam geen geloof bestaat, alleen leugen en dwang.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

BFA schreef:Leugen is een onvruchtbare ondergrond voor geloof.
Onvruchtbaar? Misschien..
Maar de leugen is het enig mogelijke fundament.
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar de leugen is het enig mogelijke fundament.
In de Islamterritoria is alleen dwang tot aanbidding aanwezig, dit is iets heel anders dan geloof.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Sinbad schreef:Ten vierde kan ik pleiten voor een andere lezing. De Koran staat het niet toe dat moslim of moslima trouwen met polytheisten. Vandaaruit leiden we af ook niet met atheisten omdat deze bewust of onbewust een ideologie, geld, ego, kinderen of echtgenoten hun lusten etc als "god" nemen.

Sinbad
De conclusie die jij hier trekt is niet juist.
Ongeloof is niet symmetrisch aan geloof. Als je gelooft, geloof je altijd in iets. Dus als je niet gelooft, geloof je in niets. Dus niet in ideologie, geld, ego of kinderen.
Jij trekt deze conclusie alleen maar omdat je in jouw eigen referentiekader alleen maar kunt geloven. Als je anderen ziet die niet geloven, neem je zonder meer aan dat ze dus in iets anders geloven. Omdat je je eigen denkpatroon projecteert op anderen, neem je voetstoots aan dat ze dus in 'geld, kinderen, ego, ideologie' geloven. DIt is een grote vergissing.
God geeft jou iets terug voor je geloof: valse zekerheid, valse beloftes, allemaal dingen waar jij je in dit leven al blij bij voelt.
De dingen waarvan jij denkt dat atheisten 'in geloven' geven niets terug en dat verwachten atheisten ook niet. Sterker nog dat zouden ze niet willen. Want ze geloven nu eenmaal niet.

Jij denkt op deze manier omdat je denkt in symmetrieen, in analogieen, en dat is een onvolledige manier van denken. Atheisten daarentegen denken asymemtrisch en in logica en dat is een volledige manier van denken.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Sinbad schreef:Maar nogmaals aanraden is anders dan dwingen. Ik raad je aan wat genuanceerder over de islam te denken en het literalisme en dogmatisme los te laten. Islam is niet monolytisch.
Als het over aanraden gaat ipv dwingen, waarom volg jij dan de "verdrukking" (nederlandse woord voor islam) ?

Wat maak je jezelf wijs ? Er zijn wetten en er staat duidelijk in de koran hoe die geinterpreteerd moeten worden ... letterlijk (koran 3:7).

Er zijn GEEN 2 interpretaties van de koran. Uiteraard niet. Islam is een plunderende, pedofiele religie. En dat is nu eenmaal zo.

Water is blauw
Sneeuw is koud
Islam is een plunderende pedofielreligie

Iedereen kan door simpelweg even rond zich te kijken verifieren dat het zo is. De koran laat net zo min twijfel over de nature van de islam als een witte kom water over de kleur van water.

Maarja waarheid en islam ... geen goeie vrienden.
Plaats reactie