Salaam

Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

In het begin wel, heel erg zelfs. We hebben er nachtenlang over gediscussieërd, maar alhamdoelilah zijn ze het geleidelijk wel gaan accepteren. Ik mocht bv in het begin geen hoofddoek dragen; sinds vorig jaar mag dat dus wel.
En hoe zit dat bij jou?
Ben blij dat te horen.Zo is het bij de meeste ouders wel.
Na verloop van tijd aanvaarden ze het.Maar ik vind het wel vreselijk erg als je ziet hoe hard sommige ouders erdoor gekwets worden...
Mijn ouders zijn totaaaaal niet op de hoogte.
Ben er ook zeker van dat ze dat ook niet gaaan accepteren,nu niet,nooit niet.
Ik heb al veel meegemaakt wat steeds opnieuw met moslim(a)s te maken had.
Daardoor moeten ze ( en dan vooral mijn moeder) er echt niets van weten.
Kan dan ook niets of weinig praktiseren..
XXX

Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

In Islam is geen plezier. (Khomeini)
Zou je dit specifieker kunnen uitleggen, ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord. Bovendien kan je zonder dat je de gehele context kent, niet zomaar een citaat overnemen. Want dit soort trukjes waarbij delen van een verhaal (meestal de Koran of Hadith) worden citeert, worden vaker gedaan om mensen te misleiden. Te laten lijken dat ze Islam geweldadig is ofzo, maar dit heeft jammer voor jou totaal geen invloed op mij. Maar ik luister graag naar je argumenten.
Boven elke wetende, staat de Alwetende
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

Nee Teva Teff. Indo's (mix van Nederlands en Indonesisch) zijn er al sinds de VOC-tijd en die mengcultuur heeft zich lang voortgezet. Het is dus als het ware een echt ras geworden. De ouders van mijn moeder zijn allebei ook Indisch. Het Nederlandse ligt dus veel verder terug. Maar inderdaad 1/2 Eritrees.
Boven elke wetende, staat de Alwetende
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

Beetje moeilijk natuurlijk om je welkom te heten in het hol van de leeuw.
Want dat zijn we naar het schijnt?

half Indisch, half Eritrees? en bekeerd?
Wat was de religie van je ouders dan?

Ik ben trouwens even mijn aardrijkskundige malheuren kwijt: Indisch (india= hindoe?) Eritrees (volgens mij ergens in Afrika toch?)

Ik ga alvast ook voor het "bloedmooi"... maar kom, daar gaat het hier niet over.

Hoe ben je hier geraakt? en hoe slaag je erin om je te bekeren tot islam in Nederland of Belgie? Wat drijft je ertoe?
Mijn ouders zijn christen, niet heel praktiserend overigens. En Indisch is NIET van India, zo iemand noem je Indiaas. Indisch is, zoals je hierboven wel kunt zien, een mix van Nederlands en Indonesisch. Eritrea ligt inderdaad 'ergens in Afrika' ja, in het Oosten om precies te zijn. ( Naast Ethiopië)

Hoe ik hierin ben geraakt? Tjah..dat is een lang verhaal, maar ik geloof erin dat het een ingeving van Allah is. Het klinkt cliché, maar het was alsof ik het licht zag. Alvorens had ik natuurlijk wel kennis opgedaan, veel gelezen, onderzoek gedaan. Ik slaag er wat mij betreft goed in, ik ben namelijk redelijk praktiserend en mijn ouders hebben het (op bepaalde punten na) geaccepteerd.
Ben jijzelf Nederlands, als ik vragen mag?
Boven elke wetende, staat de Alwetende
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

Wat erg voor je Souhaila,

Ik begrijp in wat voor moeilijke situatie jij verkeerd. Je wilt natuurlijk niet voor een keuze worden gesteld: je ouders/familie of je geloof. Dat lijkt me echt vreselijk.
Maar wat denk je dat ze zouden doen als je het hun zou vertellen?
Boven elke wetende, staat de Alwetende
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Wat erg voor je Souhaila,

Ik begrijp in wat voor moeilijke situatie jij verkeerd. Je wilt natuurlijk niet voor een keuze worden gesteld: je ouders/familie of je geloof. Dat lijkt me echt vreselijk.
Maar wat denk je dat ze zouden doen als je het hun zou vertellen?
Ik ben vrij zeker van wat ze gaan doen : Mij uit huis zetten.
Mijn vader zou nog contact houden,maar mijn moeder echt niet meer.
Als je een leest bijde topic : een moslim in mijn leven en daar ' mijn dochter is bekeerd' kun je een beetje mijn "verhaal" lezen.
Men ouders, allez men moeder, heeft me al eens uit huis gezet.
Dit was enkel omdat ik een Marokkaanse vriend had en met moslims omging dus je kan je wel voorstellen hoe ze gaan reageren als ik zelf moslima ben ..


heartbeat: Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vergeet niet de Salaat-maghreb nu te verrichten! Allah y qbel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

mademoiselle schreef: Ben jijzelf Nederlands, als ik vragen mag?
Nou, wel, tot voor een paar jaar geleden had ik gewoon gezegd dat ik Belgisch was.
Tegenwoordig klopt dit echter niet meer. Blijkbaar moet ik totaal ontheemd zijn, of eventueel een bepaald gevoel van "cultuurmishandeling" of tenminste "identiteitsstoornis" hebben.

Twee van mijn voorouders waren namelijk Nederlanders, zowel langs vaderskant als langs moederskant.

Mijn moeders moeder was Nederlandse, mijn vaders vader was Nederlander.
Mijn moeders vader was Belg (alhoewel ik vermoed dat die ook een Nederlandse moeder had), terwijl mijn vaders moeder dan weer Belg was (met waarschijnlijk een Neerlandse moeder).
Ik heb enkel de Belgische nationaliteit omdat mijn Nederlandse grootvader zich tot Belg liet naturaliseren en mijn vader die eerst Nederlander was ook heeft laten naturaliseren... de arme sukkelaars mochten hun eigen moedernationaliteit (of vadernationaliteit uiteraard) niet meer behouden (volgens mijn stamboom was de moeder van mijn Nederlandse grootvader in feite Belg).

Nooit heb ik me daarover zorgen gemaakt, tot recent bleek dat ik in feite derde generatie allochtoon in Belgie was, en indien ik zou verhuizen tevens derde generatie allochtoon in Nederland zou zijn.

Nu ik eraan denk: die belgen vonden me altijd al "speciaal", en als ik in Nederland kwam vonden ze me ook "speciaal"....

Dit moét toch tot identiteitscrisis leiden? Zou het helpen indien ik me zou bekeren tot islam?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

circe schreef:
mademoiselle schreef: Ben jijzelf Nederlands, als ik vragen mag?
Nou, wel, tot voor een paar jaar geleden had ik gewoon gezegd dat ik Belgisch was.
Tegenwoordig klopt dit echter niet meer. Blijkbaar moet ik totaal ontheemd zijn, of eventueel een bepaald gevoel van "cultuurmishandeling" of tenminste "identiteitsstoornis" hebben.

Twee van mijn voorouders waren namelijk Nederlanders, zowel langs vaderskant als langs moederskant.

Mijn moeders moeder was Nederlandse, mijn vaders vader was Nederlander.
Mijn moeders vader was Belg (alhoewel ik vermoed dat die ook een Nederlandse moeder had), terwijl mijn vaders moeder dan weer Belg was (met waarschijnlijk een Neerlandse moeder).
Ik heb enkel de Belgische nationaliteit omdat mijn Nederlandse grootvader zich tot Belg liet naturaliseren en mijn vader die eerst Nederlander was ook heeft laten naturaliseren... de arme sukkelaars mochten hun eigen moedernationaliteit (of vadernationaliteit uiteraard) niet meer behouden (volgens mijn stamboom was de moeder van mijn Nederlandse grootvader in feite Belg).

Nooit heb ik me daarover zorgen gemaakt, tot recent bleek dat ik in feite derde generatie allochtoon in Belgie was, en indien ik zou verhuizen tevens derde generatie allochtoon in Nederland zou zijn.

Nu ik eraan denk: die belgen vonden me altijd al "speciaal", en als ik in Nederland kwam vonden ze me ook "speciaal"....

Dit moét toch tot identiteitscrisis leiden? Zou het helpen indien ik me zou bekeren tot islam?
Circe....jij bent gewoon een grensgeval.............
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

Bekeren tot de Islam, überhaupt tot een geloof, heeft niets te maken met je culturele achtergrond. Of je nu een Nederlander, een Belg, een Arabier, of misschien wel een eskimo bent doet er niet toe. Dit is een kwestie van geloof.
Maar jouw geval vind ik inderdaad wel een identiteitscrisis te noemen.
Boven elke wetende, staat de Alwetende
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

mademoiselle schreef:Maar jouw geval vind ik inderdaad wel een identiteitscrisis te noemen.
zie je wel!
tomC schreef:Circe....jij bent gewoon een grensgeval.............
oooh shit! BORDERLINE???? :nono: krijg je daar geen subsidies voor?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hi Mademoiselle,

leuk dat je je hebt aangemeld. Ik zie dat je al kennis hebt gemaakt met onze strenge meesteres Chaimae :D .

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

circe schreef:oooh shit! BORDERLINE???? :nono: krijg je daar geen subsidies voor?
Verzin er een heilig boekje bij... hul je in lappen en je toekomst is verzekerd.. :evil:
Amorele atheistische nitwit
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Thomas schreef:Dat zeg je constant verkeerd Vera.
Het is "ammehoela".
Fijn dat je denkt het beter te weten. Als k iets anders moet zeggen, zeg ik het liefst halejula (of hoe je t ook maar spelt)
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:
In het begin wel, heel erg zelfs. We hebben er nachtenlang over gediscussieërd, maar alhamdoelilah zijn ze het geleidelijk wel gaan accepteren. Ik mocht bv in het begin geen hoofddoek dragen; sinds vorig jaar mag dat dus wel.
En hoe zit dat bij jou?
Ben blij dat te horen.Zo is het bij de meeste ouders wel.
Na verloop van tijd aanvaarden ze het.Maar ik vind het wel vreselijk erg als je ziet hoe hard sommige ouders erdoor gekwets worden...
Mijn ouders zijn totaaaaal niet op de hoogte.
Ben er ook zeker van dat ze dat ook niet gaaan accepteren,nu niet,nooit niet.
Ik heb al veel meegemaakt wat steeds opnieuw met moslim(a)s te maken had.
Daardoor moeten ze ( en dan vooral mijn moeder) er echt niets van weten.
Kan dan ook niets of weinig praktiseren..
XXX

Souhaila
En kun jij dat ook begrijpen van je ouders???
Dat ze zo reageren als hun meisie een sekte induikt?
Kun je dat???

Of maakt het je geen bal uit en blijf je toch gewoon de islam volgen.
Wat al je dierbare ook zeggen. Welke argumenten ze ook aandragen.
Je gaat er waarschijnlijk niet eens over nadenken.
Want jij hebt met je jonge leven de wijsheid in pacht.

Maar zie je wat je zelf schrijft: Ik heb al veel meegemaakt wat steeds opnieuw met moslim(a)s te maken had.
Vind je het gek dat je naasten je liever niet in die sekte zien worden opgenomen.

Maar je doet het toch he Souhaila????.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

mademoiselle schreef:
In Islam is geen plezier. (Khomeini)
Zou je dit specifieker kunnen uitleggen, ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord.
Bovendien kan je zonder dat je de gehele context kent, niet zomaar een citaat overnemen. Want dit soort trukjes waarbij delen van een verhaal (meestal de Koran of Hadith) worden citeert, worden vaker gedaan om mensen te misleiden. Te laten lijken dat ze Islam geweldadig is ofzo, maar dit heeft jammer voor jou totaal geen invloed op mij. Maar ik luister graag naar je argumenten.
Ben ik echt helemaal met je eens.

O, en welkom hier mademoiselle.

En je moet eens opletten wie hier die tactiek continu toepast.
Ga het forum maar eens op en let dan eens op figuren als Ajax (onze oneliner, copy/paste verwarde poster en Moyouknow19 alias Islaminside.

En we hebben ze al zo vaak laten zien dat je het vers ervoor en erna ook moet lezen (bijvoorbeeld).
Maar ja: paarlen voor de zwijnen mademoiselle, paarlen voor de zwijnen.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

En kun jij dat ook begrijpen van je ouders???
Dat ze zo reageren als hun meisie een sekte induikt?
Kun je dat???
Ja dat begrijp ik heel goed.
Elke ouder heeft bepaalde verwachtingen voor zijn kind.
Heeft verwachtingen over studie's,vriendenkring,ect ect.
Ik begrijp héél goed dat moslima zijn het laatste is wat men ouders van mij verwachten en het laatste wat ze willen dat ik ben.
Ik vind het ook heel erg als ik zie dat vele ouders zoals bv Lillian zoveel pijn heeft door haar dochter.
Of maakt het je geen bal uit en blijf je toch gewoon de islam volgen
.

Het maakt me wél een bal uit beste Thomas.
Maar toch wil ik de keuzes maken waardoor ik ( in mijn ogen) gelukkig ga zijn.
Met alle begrip voor mijn ouders natuurlijk.
Ik verwacht niet dat ze het ( ooit ) gaan accepteren.
Ik verwacht niet dat ze tegen mij zeggen van : "Goed zo meid, gaan we samen winkelen voor wat hoofddoeken"
ik verwacht wél dat ze zich na verloop van tijd kunnen neerleggen bij mijn keuze en dat ze zich niet schamen voor wie ik ben.
Ik vind dat geloof een keuze is die je zelf moet maken,op basis van je gevoel.
Als je in iets gelooft is dat zo,wat andere je ook vertellen.
Ik wil de vrijheid hebben om te kunnen geloven in wat ik wil, niet in wat andere willen dat ik geloof.

Het wil niet zeggen dat doordat ik moslima wordt,dat de liefde voor mijn ouders kleiner wordt.helemaal niet zelfs.
Want jij hebt met je jonge leven de wijsheid in pacht.
Ik vind mezelf helemaal niet wijzer of slimmer dan een ander.
Maar als je van iets zeker bent,wat maakt het dan uit wat andere zeggen?
Als je verliefd bent op een jongen,en je ouders zeggen dat het niet mag.
je weet dan wel dat het niet mag maar je gevoel blijft, je blijft verliefd.
Zo is het net zo bij mij: ik weet dat mijn ouders het niet gaan willen, maar het gevoel blijft.Moet ik dan doen alsof het gevoel er niet is en hopen dat het weg gaat?
Heb ik al geprobeerd.
Is niet gelukt..
Maar je doet het toch he Souhaila????.
Heb jij in leven nog nooit iets gedaan wat je omgeving niet wou?
Heb jij je hele leven gedaan wat je omgeving wou dat je deed?
In plaats van te doen waar jij je goed bij voeld?

Nogmaals: ik vind dat je je ouders moet blijven respecteren en begrijpen dat ze niet akkoord zijn met je beslissing.
Maar je moet ook je eigen stappen zetten, je eigen keuzes maken.


Liefs,

Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

Ik ben het helemaal met je eens Souhaila.

Je moet inderdaad de vrijheid hebben om te geloven wat je wilt. Dat jouw ouders een ander geloof hebben, betekent toch niet dat jij ook zomaar zonder na te denken hun geloof moet overnemen. Je hebt een eigen persoonlijkheid met eigen ideeën.
Bovendien, stel je eens voor Thomas dat jouw ouders bijvoorbeeld bomen aanbaden. Zij geloven hier heilig in en verwachten van jou dat jij hetzelfde zult gaan doen. Maar jij ziet in dat het onzin is om bomen te aanbidden en volgt dus je eigen weg.

Zo is het precies met alle bekeerlingen. Zij zien in dat het geloof van hun ouders niet de waarheid is; ze doen onderzoek en komen tot de conclusie dat de Islam de enige goede godsdienst is. Wij allen (bekeerlingen) hebben gewoon het Licht gezien.
Is dat zo moeilijk te begrijpen.
Boven elke wetende, staat de Alwetende
Gebruikersavatar
mademoiselle
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jun 13, 2007 6:23 pm

Bericht door mademoiselle »

Hi Ruth

Ja inderdaad, maar het is goed als ze mij en anderen corrigeert. Van fouten leer je.. :wink:
Boven elke wetende, staat de Alwetende
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Een andere indo groet je van de andere kant van de pc.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

mademoiselle schreef:Je moet inderdaad de vrijheid hebben om te geloven wat je wilt. Dat jouw ouders een ander geloof hebben, betekent toch niet dat jij ook zomaar zonder na te denken hun geloof moet overnemen. Je hebt een eigen persoonlijkheid met eigen ideeën.
Was jij geen moslim ? Vrijheid van denken is haram he (zie koran 33:36).

Zoek eens op wat de islam zegt over vrijheid van religie. Vooral de vrijheid van moslims om van religie te veranderen en om te geloven wat ze willen.

Maar ik zie dat jij ook een "de koran heeft niets te maken met islam" moslima bent. En de hadith natuurlijk nog minder.

Vera, je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom alle niet-moslims "vuile beesten" noemen niet racistisch is. Je hebt nochtans hard geroepen dat het dat niet was.

Ook ben je precies vergeten uit te leggen waarom homo's en lesbiennes levend begraven rechtvaardig is.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

mademoiselle schreef:Ik ben het helemaal met je eens Souhaila.

Je moet inderdaad de vrijheid hebben om te geloven wat je wilt. Dat jouw ouders een ander geloof hebben, betekent toch niet dat jij ook zomaar zonder na te denken hun geloof moet overnemen. Je hebt een eigen persoonlijkheid met eigen ideeën.
Bovendien, stel je eens voor Thomas dat jouw ouders bijvoorbeeld bomen aanbaden. Zij geloven hier heilig in en verwachten van jou dat jij hetzelfde zult gaan doen. Maar jij ziet in dat het onzin is om bomen te aanbidden en volgt dus je eigen weg.

Zo is het precies met alle bekeerlingen. Zij zien in dat het geloof van hun ouders niet de waarheid is; ze doen onderzoek en komen tot de conclusie dat de Islam de enige goede godsdienst is. Wij allen (bekeerlingen) hebben gewoon het Licht gezien.
Is dat zo moeilijk te begrijpen.

Erg raar dat een moslim verwacht dat ouders van niet moslims zonder protest toestemming moeten geven als dochter zich voor een vriendje tot islam bekeerd, maar dat moslima’s niet met een niet moslim mogen trouwen, en zeker niet zich bekeren tot een ander geloof.
Een beetje hypocriet mademoiselle.
Vind je zelf ook niet?
Ex-moslims zien soms ook in dat het geloof van hun ouders niet de waarheid is en moeten dat dan met hun leven bekopen.

Vreemd heel vreemd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Helemaal niet vreemd. Zo denken racisten nu eenmaal. Als er iets gebeurd wat bewijst dat "de tegenstander" zwak is, zelfs al is het massamoord, dan juichen ze dat toe, als er iets gebeurd wat hunzelf als zwak afschilderd dan ... sja ... bij moslims is het dan tijd voor een nieuwe massamoord.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

tomc schreef:Helemaal niet vreemd. Zo denken racisten nu eenmaal. Als er iets gebeurd wat bewijst dat "de tegenstander" zwak is, zelfs al is het massamoord, dan juichen ze dat toe, als er iets gebeurd wat hunzelf als zwak afschilderd dan ... sja ... bij moslims is het dan tijd voor een nieuwe massamoord.
Net zoals wat er nu in Gazastrook gebeurd?
Hamas voert executies uit in Gaza
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... it_in_Gaza
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ah ja. Wraak is immers toegelaten in islam. Dus blijven ze vechten.

Reken maar dat het niet gedaan is.

Dat zegt genoeg over hoe moslims denken he. Ze krijgen ergens de macht, en direct executeren ze hun tegenstanders. Zonder proces, zonder iets.
Plaats reactie