EU: Europese 'islamofobie' stijgt na moord op Van Gogh

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

EU: Europese 'islamofobie' stijgt na moord op Van Gogh

Bericht door Sjeng »

EU: Europese islamofobie stijgt na moord op Van Gogh

Bron: refdag.nl

BRUSSEL (AP) – De moord op Theo van Gogh heeft de islamofobie in Nederland en andere Europese landen sterk doen toenemen. Dat heeft directeur Beate Winkler van het Observatiecentrum voor Racisme en Xenofobie van de Europese Unie woensdag gezegd. De moord en de aanslagen op treinen in Madrid in maart 2004 veroorzaakten volgens haar niet alleen in Nederland en Spanje, maar ook in andere Europese landen racistisch gemotiveerd geweld tegen moslims.

In een rapport van het centrum, dat woensdag verscheen, staat verder dat het aantal antisemitische incidenten in Frankrijk in 2004 aanzienlijk is gestegen. De recente rellen in de Franse voorsteden houden verband met een gebrek aan banen voor immigranten. Bij sollicitatieprocedures in Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden, Groot–Brittannië en Nederland wordt in aanzienlijke mate gediscrimineerd, stelt het rapport.

De EU moet volgens het rapport meer prioriteit geven aan de bestrijding van racisme. Vooral de acht miljoen Roma zijn kwetsbaar, gevolgd door moslims en immigranten uit Afrika, het Midden–Oosten, Azië en Latijns–Amerika.

Link naar artikel: http://www.refdag.nl/artikel/1238932/EU ... +Gogh.html
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Vooropgesteld dat geweld nooit mag, maar is angst voor de islam dan onterecht gezien al die aanslagen? Trieste constatering, maar op zich wel logisch. Bovendien doen de moslimterroristen hun werk maar al te goed. Volgens de koran moeten ze de ongelovigen doden en angst aanjagen. Ofwel meer islamofobie is koren op de molen van deze moslims.
Tip voor iedereen: laat je niet bang maken! Mocht ooit een bom afgaan waardoor je om het leven komt (kans daarop is gelukkig nog altijd te verwaarlozen klein), dan heb je tenminste tot dat moment een plezierig leven gehad.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Tip voor iedereen: laat je niet bang maken! Mocht ooit een bom afgaan waardoor je om het leven komt (kans daarop is gelukkig nog altijd te verwaarlozen klein), dan heb je tenminste tot dat moment een plezierig leven gehad.
Ik laat me door niemand bang maken..en een plezierig leventje heb ik zeker gehad, maar het eeuwige pleziertje komt na de dag des opstanding!
Of was de tip niet voor mij bedoeld..jij zegt iedereen toch?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Tip voor iedereen: laat je niet bang maken! Mocht ooit een bom afgaan waardoor je om het leven komt (kans daarop is gelukkig nog altijd te verwaarlozen klein), dan heb je tenminste tot dat moment een plezierig leven gehad.
Ik laat me door niemand bang maken..en een plezierig leventje heb ik zeker gehad, maar het eeuwige pleziertje komt na de dag des opstanding!
Of was de tip niet voor mij bedoeld..jij zegt iedereen toch?
was ook voor jou bedoelt. ik zei toch 'iedereen'.. :roll:
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Of was de tip niet voor mij bedoeld..jij zegt iedereen toch?
Heb jij dan een plezierig leven gehad, ik hoor je zo vaak klagen over al je moslim broeders die vervolgd worden....
Plaats reactie