Weer Nederlandse militair gesneuveld in Uruzgan.

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Weer Nederlandse militair gesneuveld in Uruzgan.

Bericht door Chaimae »

Den Haag, 18 juni. Een 44-jarige Nederlandse sergeant-majoor is vandaag om het leven gekomen tijdens gevechten in Uruzgan. Drie anderen militairen raakten gewond. Dat heeft het ministerie van Defensie vanmiddag bekendgemaakt.

De man, genaamd Jos Leunissen, kwam om het leven tijdens gevechten nabij het plaatsje Chora, waar al wekenlang hevig wordt gevochten met Talibaanstrijders. De man diende bij het 13e Infanterie Bataljon Luchtmobiele Brigade uit Assen. De toestand van de andere drie militairen is volgens generaal Dick Berlijn „stabiel”.

De exacte toedracht is nog niet bekend. Defensie zegt nog onderzoek te doen. Er zou in ieder geval geen sprake zijn van vijandelijke vuur, aldus een woordvoerder van het ministerie. Mogelijk is de man overleden door een ongeluk met een mortier. De familie van zowel de overleden militairen als de drie gewonden is op de hoogste gesteld door Defensie.

Met het overlijden van Jos Leunissen komt het totale aantal gedode militairen tijdens de missie in Uruzgan uit op acht. Vorige week vrijdag overleed een 20-jarige soldaat bij een zelfmoordaanslag. In april liet de korporaal Cor Strik het leven nadat hij op een explosief stapte. Vier andere kwamen te overlijden na een ongeluk, één militair pleegde zelfmoord.

Rond het Afghaanse stadje Chora woedt al weken een hevige strijd. Politieposten worden regelmatig aangevallen door de Talibaan. Volgens Defensie verleenden Nederlandse militairen steun aan Afghaanse veiligheidstroepen. Bij de strijd worden F16’s, Apache-helikopters en de pantserhouwitser (het zwaarste Nederlandse geschut) ingezet.

Het gebied rond Chora geldt als een belangrijk gebied voor de Talibaan. De onrust bij Chora ontstond eind april toen een Afghaanse politiepost werd veroverd door de Talibaan. Volgens Defensie is de post inmiddels weer uit handen van de Talibaan.

Deze zomer beslist het kabinet over een mogelijke verlenging van de missie in Uruzgan.

http://www.nrc.nl/binnenland/article725 ... in_Uruzgan
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En Chaimae ?????
Vlag uit?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Heb de Nederlandse vlag alweer weg gedaan. (examens)
Ik vind het zielig voor die man.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zo ken ik je weer Chaimae.
Gelukkig maar.
Ik vind het zielig voor zijn familie. Die hebben nu verdriet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Hoorde net op het journaal, dat de taliban nu weer zo actief is, wegens de opkomende papaveroogst. Papaver is grondstof voor heroïne. Taliban is tegen drugs, maar als dat gebruikt kan worden om daarmee wapens te kunnen kopen, of hun strijders mee op te peppen, dan kan het zeker geen kwaad. Er lopen ook aardig wat verslaafden rond in Kaboel.

http://www.pharos.nl/Publ/Archief/Pp-pu ... _3_04.html
Kabul telt volgens de overheid 60 duizend heroïneverslaafden. Het World Drugs Report 2005 van de Verenigde Naties schat dat 0,6 procent van de volwassen Afghanen verslaafd is aan opiaten. Ter vergelijking: in Nederland wordt het percentage heroïneverslaafden onder de volwassen bevolking geschat op 0,3 en in buurland Iran op 2,8. De cijfers uit Afghanistan zijn waarschijnlijk een onderrapportage. Het gebruik van verdovende middelen en alcohol is door de islam niet toegestaan, waardoor veel mensen het gebruik ervan verbergen.
We vragen Zafar naar drugsgebruik in het land. "Uit ons onderzoek van 2005 blijkt dat er ongeveer 1 miljoen drugs gebruikers zijn in Afghanistan" zegt hij. "Daarvan gebruiken er zo’n 180.000 mensen opium en 50.000 heroine."

Maar er vallen ook 200.000 alcohol gebruikers en 500.000 hasjgebruikers onder. "Ons voornaamste probleem is dat we niet genoeg capaciteit hebben om ons hulp programma voor drugs verslaafden uit te breiden", zegt Zafar. En als we een niew opvangcentum vestigen is het erg moelijk om getrainde staf te vinden."
http://oruzgan.web-log.nl/uruzgan_weblo ... index.html
KABUL: General Daud Daud, Deputy Interior minister in counter-narcotics informed Taliban and smugglers have joined hands to pose bigger threat to government.

Addressing to journalists during a news conference, he said drug smugglers had joined with the enemies of the government in southern Kandahar, Helmand and Uruzgan provinces.

Algemeen wordt aangenomen dat de Taliban Afghaanse boeren in het zuiden beschermen in ruil voor een deel van hun drugswinsten.

Het laatste VN-onderzoek spitste zich toe op de zuidelijke provincies Helmand en Kandahar. In Helmand werd papaver geteeld in alle dorpen die de VN-onderzoekers aandeden. In de andere provincie was dat het geval in 93 procent van de bezochte dorpen.

Ook de groeiende drugsverslaving in Afghanistan is volgens de raad een reden tot grote zorg. Volgens een recent onderzoek telt het land meer dan een miljoen verslaafden, van wie er zo’n 60.000 jonger zijn dan vijftien jaar.

De drugsbazen, rijk en machtig, zullen niet toestaan dat deze hoorn des overvloeds wordt toegedekt. Ook de taliban zullen hun belangrijkste inkomstenbron fel verdedigen.
http://www.peacebuild.ca/powg/POM/afghanistan/opium.htm
Opium has routinely been tied to conflict in Afghanistan. It was used as a source of income by the Mujaheddin in the 1980s and by the various warlords in the 1990s, including the Northern Alliance.[4] The Taliban reaped the largest rewards from opium production after they took over 90% of the country in the late 1990s.[5] According to testimony at a US Congressional Hearing by Asa Hutchison, then the Drug Enforcement Agency administrator, the Taliban used opium as a major source of income, supplying over 70% of the world’s heroin in 2000. The opium trade was institutionalized to the point where taxes were collected and receipts provided, with Pakistan, Iran, and the Central Asian states serving as transit routes. Following a decree issued by Mullah Omar on 28 July 2000, the Taliban effectively enforced a ban on opium cultivation, cutting production from over 3,600 tons in 2000 to only seventy-four in 2001. However, Hutchison claimed that the Taliban used the cut in supply to raise the price of stockpiled opium, thereby appearing to respond to international pressure to crack down on opium while continuing to profit greatly from its sale
[/code]
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Echt erg :cry: Ook laatst die jonge, Timo!

r.i.p.!
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Abu Omar al-Baghdadi
Berichten: 42
Lid geworden op: di apr 24, 2007 1:56 pm

Bericht door Abu Omar al-Baghdadi »

Mogen er nog vele volgen.
Terug van weggeweest nog steeds gevreesd.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Mogen er nog vele volgen.
Fantastisch dat jij er weer bij bent, Abu Omar al-Baghdadi. De perfecte anti-reclame voor de Islam, naast de andere domme moslims op dit forum natuurlijk.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

@Chaimae,

Zie je nou wel, als je even je hoofd leegmaakt en nuchter nadenkt dan komen je menselijke gevoelens toch boven drijven.
Ik persoonlijk moet vanbinnen echt janken, en ik ben toch een vent, als ik de lijkjes zie van de onschuldige kinderen. Ik kan overal tegen, maar dat is te veel. Dit is veel erger dan een gesneuvelde militair die een doel dient.
En dan het gemak, waarmee zo'n idioot daar over denkt, en zichzelf lachend opblaast in naam van allah.
Ik denk echt, en je kunt me er niet van af brengen, dat Islam zijn eigen kinderen doodt.
Kun je het nog barbaarser bedenken?
En het excuus, dat westerlingen dit ook doen, gaat niet op, want ze elimineren Taliban, die zich geniepig verbergen tussen burgers, wetend dat die getroffen zullen worden.
De drijfveer van de Taliban is trouwens geldelijk gewin (papaver), waarvan trouwe moslim durft te verkondigen dat het geen betekenis heeft bij je genoten. Hoe hypocriet......
Trouwens jouw idee van hypocrietie is heel vreemd, heel dualistisch, zoals alles wat ik lees van je genoten op dit prachtige forum.

Joannes
Laatst gewijzigd door Joannes op wo jun 20, 2007 12:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Abu Omar al-Baghdadi,


Je bent een terrorist in een notedop.
Nog één stapje en je zit in Afghanistan met tulband en baard.

tot ziens op het avondnieuws



Joannes
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Ik zie je daar al-Baghdadi :roll2: Wie volgt? :lol:
Allah is de Alwetende!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ashadoe schreef:Ik zie je daar al-Baghdadi :roll2: Wie volgt? :lol:
Foei Ashadoe.
Jezelf opblazen is haram.
Bovendien hoeven wij meiden geen Djihaad te doen. :cool:
Wij hebben vrijstelling van Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

haha, ik zei niks over opblazen 8)

Grapje schat, weet je toch :wink:
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

@ Chaimae en Ashadoe:
Op islamitische fora wordt luid gejuicht over de dood van deze man.
Allaah Akbar
Het begint goed op gang te komen.
Wat is het leuk om te zien hoe de kafirs hier gefrusteerd raken.
Wat vinden jullie ervan als jullie je broeders zo horen praten ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het is niet de schuld van de soldaten!
Het is de schuld van de Nederlandse regering.
Ik vind dat zij de schuld opzich moeten nemen.
Bovendien begrijp ik de Afghanen en ik sta 100% achter ze.
Zolang zij de Djihaad doen volgens de Islamitische regels.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ashadoe schreef:haha, ik zei niks over opblazen 8)

Grapje schat, weet je toch :wink:
I know habiba.

O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.
[4.29]


Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan.
[22.39]



:cool: !
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Chaimae schreef:Het is niet de schuld van de soldaten!
Het is de schuld van de Nederlandse regering.
Ik vind dat zij de schuld opzich moeten nemen.
Bovendien begrijp ik de Afghanen en ik sta 100% achter ze.
Zolang zij de Djihaad doen volgens de Islamitische regels.
Chaime, nog maar eens een keer, de meeste Afghanen willen gewoon vrede, veel talibanstrijders, komen niet eens uit Afghanistan, maar uit landen Als SA, Tsjetsjenië, Pakistan.

Ik begrijp niet, waarom jij niet vindt, dat die buitenlanders, als jij vindt dat de NAVO uit Afghanistan moeten, deze buitenlanders ook niet moeten ophoepelen.

Zij zijn namelijk degenen, die vechten voor de opbrengsten van de papavervelden, om daarmee o.a. wapens te kopen. Als zij zich zogenaamd zouden bekommeren om de inwoners, waarom dan de drugs, waar ze gezien de Islam tegen zouden moeten zijn, het vermoorden van vrouwen, meisjes en jongens, gewoon omdat die naar school gaan?

Om maar wat te noemen. Het lijkt er sterk op, dat zij geen zier om de bevolking geven. En de NAVO zit daar in ieder geval niet voor de olie, zoals men beweert over Irak.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:Het is niet de schuld van de soldaten!
Het is de schuld van de Nederlandse regering.
Ik vind dat zij de schuld opzich moeten nemen.
Bovendien begrijp ik de Afghanen en ik sta 100% achter ze.
Zolang zij de Djihaad doen volgens de Islamitische regels.
Mens zever niet. Afghanen helpen mag best stoppen nu. Als gullie mekaar wil uitmoorden in het Dar al Salaami doe da maar zelf zonder hulp van westen. Stom dat westerse militaire daar nog gaan helpen als gullie zo een achterlijk geloof volgt en in wezen niet geholpen wil worden. Dus alle westerse troepen back home en rap.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Bernie schreef:@ Chaimae en Ashadoe:
Op islamitische fora wordt luid gejuicht over de dood van deze man.
Allaah Akbar
Het begint goed op gang te komen.
Wat is het leuk om te zien hoe de kafirs hier gefrusteerd raken.
Ongetwijfeld door dezelfde luitjes die graag hun hand ophouden voor een uitkering.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Bovendien begrijp ik de Afghanen en ik sta 100% achter ze.
Neen Chaimae, je begrijpt noch Afghanen, noch Taliban.
Als je zelfs maar één van beiden begreep was je allang ginder.
Want Afghanen en Taliban vragen niet dat je achter hen staat, maar voor hen.
100% voor de Taliban en voor de Afghanen.
100% voor de Taliban is hetzelfde als meenselijk schild, voor de Afghanen is dat een kind avn hun minder dat sterft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

Abu Omar al-Baghdadi schreef:Mogen er nog vele volgen.
Nog zo'n al-qaeda wannabe...

wat scheelt er, niet gelukkig jongen ?
ga maar even uitwenen bij mammie...
stop de mea culpa cultuur !
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

BFA schreef:
[...]
Want Afghanen en Taliban vragen niet dat je achter hen staat, maar voor hen.
100% voor de Taliban en voor de Afghanen.
100% voor de Taliban is hetzelfde als meenselijk schild, voor de Afghanen is dat een kind avn hun minder dat sterft.
En vergeet de Palestijnen niet.
Een cartoon zegt soms meer dan 1000 woorden:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Een cartoon zegt soms meer dan 1000 woorden:
Cartoons die de realiteitsontkenning van de Moslims tonen moeten worden uitgesloten in vrijheid van menigsuiting.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Bernie schreef:@ Chaimae en Ashadoe:
Op islamitische fora wordt luid gejuicht over de dood van deze man.
Allaah Akbar
Het begint goed op gang te komen.
Wat is het leuk om te zien hoe de kafirs hier gefrusteerd raken.
Wat vinden jullie ervan als jullie je broeders zo horen praten ?
Alleen Allah beslist over leven en dood.
Iets wat jullie misschien heel anders opvatten.

Ik betreur de dood van deze man. En ook de dood van Timo, die eerder om het leven is gekomen.

Maar goed, je vroeg wat ik ervan vond dat mijn broeders zo reageren:

Kijk, we verschillen allemaal. Het kan me eigenlijk niet veel schelen dat mijn broeders van alles roepen. Ik word er niet warm of koud van.
Maar ik begrijp dat jullie daar anders tegenover staan.
Allah is de Alwetende!
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

"Schuld van de Nederlandse regering".

O.K. wat jij wil is dat de Taliban en Al Qaida Afghanistan weer regeren - en die lieten moslim vrouwen stenigen, hingen hen aan galgen, zetten hen voor spot in de publieke Arena!

NIEMAND mocht meer zingen, dansen, lezen, naar muziek luisteren, meisjes en vrouwen mochten niet naar school ...

Dát is wat JIJ terug wilt zien in Afghanistan :angry: - maar niét miljoenen Afghanen want reken maar dat de vrouwen die geen Blauwe Zuilen tent droegen voordat de Taliban hen dat gebood :angry: dolblij zijn dat zij hun gezichten weer mogen laten zien.

Wat weet jij van Afghanistan af? NIKS! Je bent er niet geweest, je kent waarschijnlijk geen enkele Afghaan)se) die naar Nederland (!) móest vluchten wég van die Taliban/Al Qaida en toch zit je te kletsen over mijn 'broeders in Afghanistan' want wie zijn dat eigenlijk? De soennieten, sjiíten, wahhabisten .... want laat naar je kijken Chaimae met je griezelig 'Broederschap' - maar goed dat het in feite geen barst te betekenen heeft want moslim broeder slacht moslim broeder en zuster af bij de bosjes - duizenden in Darfur, Iran, Iraq, Afghanistan ...

:roll: :roll: :roll: :roll:
Plaats reactie