De bijbel liegt? Dan de koran ook! (The shit in religion)

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De bijbel liegt? Dan de koran ook! (The shit in religion)

Bericht door hans van de mortel »

Mohammedanen en christenen rollenbollen over de grond in een strijd wie gelijk heeft inzake God. Opvallend hierbij is dat atheïsten hierin niet mee doen. (grapje)

Mohammedanen beweren - zonder goed na te denken wat ze zeggen - dat de bijbel vervalst is. Maar gelukkig is er de koran, de zuivere leer van God. Het boek voor rechtgeaarde leiding die de gelovige rechtstreeks het paradijs inlootst.

De bijbel lezen wordt mohammedanen stelselmatig afgeraden. Omdat het boek niet meer deugt. Is in geknoeid, dingen zijn veranderd. Zoals Jezus die aan het kruis is gestorven. Kan niet. De man die aan het kruis stierf was niet Jezus maar een plaatsvervanger. Was trouwens geen kruis, maar een paal. Maar goed, een kniesoor die daar op let.

De bijbel is vijftig keer zo dik qua inhoud dan de koran. (ik heb dit zorgvuldig nagerekend, het was vroeger mijn vak) Mijn koran hier in huis is 3 cm dik. Gedrukt op stevig dik papier met letters voorbestemd voor een bijna blinde. Sommige pagina’s beslaan slechts een paar regels. De helft van de koran bestaat uit herhalingen. Tel uit je winst. Dus . . . jawel, hoe dan ook zou mijn bijbel een meter vijftig dik moeten zijn. Maar mijn bijbel bestaat uit kleine lettertjes en is gedrukt op flinterdun vloeipapier. Vandaar dat hij niet zo veel groter oogt als de koran.

Een slimme mohammedaan had mij allang kunnen vertellen dat er heel veel is bijbedacht en geschreven in de bijbel, inplaats van veranderd. Vandaar dat enorme volume van de bijbel. Maar nee hoor, nog niet één mohammedaan die daaraan gedacht heeft. De bijbel, ondanks zijn 50x grotere volume, is hier en daar gewijzigd. (klopt overigens. De moslim liegt dus niet)

OK, mensen. Ik denk dat wij nu wel begrijpen wie er hier liegt. De bijbel liegt wat af, dat is waar. Maar 50x zo dik? Dat is nog al wat. Het is allemaal informatie afkomstig van God. Ja toch? O ja? JA! De koran bevestigt dit namelijk keer op keer op keer. De koran houdt maar niet op met naar de thora, de psalmen en de evangelieën te verwijzen. Dat schijnt dus toch wel belangrijk te zijn voor de islam. Sterker nog, Allah wéét dat de koran alleen niet voldoende is voor de mohammedaan. Hij begrijpt dat en wist dat ze zouden gaan twijfelen.

Lees eens mee in de koran en zet even Gods bril op.
„En hetgeen Wij u hebben geopenbaard van het Boek is de Waarheid, vervullend hetgeen voordien geopenbaard was.” (súra 35, vers 32)

„En als gij over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek vóór u hebben gelezen.” (súra 10, vers 94)

„Niet wordt er tot u iets anders gezegd dan wat reeds gezegd is tot de boodschappers vóór uw tijd.” (súra 41, vers 41-43)

Vandaar dat Allah moslims aanmoedigt om in geval van twijfel de bijbel te raadplegen. Ohhhh . . . en een oprecht gelovige mohammedaan twijfelt niet? GODVERDOMME, waarom zegt Allah dit dan? Hij is alwetend, verdomme, leugenachtige moslim. Je maakt Allah tot een voetveeg van je geloof door je eigen strapatserijen en agressie tegen Allah! Allah weet dat jij twijfelt. Daarom zegt hij dat ook. Allah is eerlijk. Allah is oprecht en alwetend. Maar de moslim weet alles beter dan iedereen, inclusief Allah. Dat hoeft geen probleem te zijn, lees dan wat er eerder is gezonden naar de gelovigen voordat de koran werd te boek gesteld.

En dan als klap op de vuurpijl. Het allerergste wat een mohammedaan Allah kan aandoen is het volkomen belachelijk maken van Allah. Hij zet Allah neer als een volslagen debiel die niet in staat bleek te zijn de schriften waar Hij keer op keer naar laat verwijzen in de koran en die Hij eerder had neergezonden voor de mensen voor altijd te beschermen. Dat is wat de mohammedaan keer op keer beweert, de geschriften van Allah die hij eerder heeft neergezonden, zijn vervalst! Hoe kan Allah dan daar naar verwijzen?

Lekker hoor, zo’n stel ongelovigen die zichzelf gelovigen noemen en de ongelovigen te vuur en te zwaard moeten bestrijden. Lekker. We zijn er klaar mee met zo’n stel leugenaars, fantasten en beledigers van Allah. Dat Allah hen in de hel mogen werpen in het eeuwige brandende vuur voor hun ongeloof in de macht en kracht van Allah die volgens de moslim niet in staat blijkt zijn eigen woorden te beschermen.

Zou dat misschien de oorzaak zijn waarom het de moslim zo slecht gaat in deze wereld. Omdat hij Allah te schande maakt?

De wraak van Allah is zoet en Hij doet wat Hij wil met de onwetende.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op za aug 25, 2007 4:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Interessant, Hans. Ik ben atheïst, dus dat jij de bijbel en de koran niet vindt kloppen, daar kan ik inkomen. Hoewel ik de bijbel wel wat spannender en interessanter leesvoer vind dan de Koran, want die is echt oersaai met alleen maar herhalingen.

Jij hebt het over soera 10, vers 95: „En als gij over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek vóór u hebben gelezen.” Het is eigenlijk soera 10, vers 94.

Dat zou inderdaad wel heel raar zijn, zeggen dat de bijbel niet klopt en dan, als je twijfelt aan de koran, mensen die de bijbel hebben gelezen, om raad te vragen.

Ik heb zelf even in mijn koran gelezen, het begint onder het kopje "de profeet gerustgesteld":
Indien gij dus in twijfel zijt over wat Wij tot u hebben nedergezonden
vraag dan hun die de Schrift lazen voor uw tijd. Gekomen is tot u het wezenlijke vanwege uw Heer behoor dus niet tot de twijfelaars.

Vers 95 is:En evenmin moogt gij behoren tot hen die de tekenen Gods
voor leugen verklaren want dan behoort gij tot de verliezenden.

Dit stukje wordt afgesloten met vers 96 en 97:
Diegenen tegen wie het woord van uw Heer verwezenlijkt is geworden
geloven niet welk teken er ook tot hen kwam totdat zij de pijnlijke bestraffing zien.

Met het schrift, wordt de thora bedoeld, zeg maar het oude testament van de bijbel.


Nou, tot zover dit stukje uit de koran. Fijn leeswerk, niet? Vandaar ook altijd die moslims, die maar zitten te zeuren dat wij verliezers zijn, liegen etc

Volgens de tafsir van Ibn Kathir:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=10&tid=23298
Previous books Attest to the Truth of the Qur'an

Allah said:

(Those who follow the Messenger, the Prophet who can neither read nor write whom they find written of with them in the Tawrah and the Injil.)(7:157) They are as certain of this as they are about who their children are, yet they hide it and distort it. They did not believe in it despite its clear evidence. Therefore Allah said:

Op het internet, vond ik nog bij de commentaren een interessante discussie hierover, tussen ene Rambo en Jessica, in het engels op:
http://merbc.invigorated.org/archives/2 ... gone-awry/

Ik denk dat je op het goede spoor zit, Hans!

Ik ben nog even verder gaan zoeken en, er is nog een tegenstrijdigheid te vinden. Je kan dus, volgens 10:94, dus bij twijfel, je wenden tot de thorah, oftwel het oude testament.

Volgens de hadith uit Bukhari, volume 9, boek 93, nummer 613:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 3.sbt.html
Narrated 'Ikrima:

Ibn 'Abbas said, "How can you ask the people of the Scriptures about their Books while you have Allah's Book (the Qur'an) which is the most recent of the Books revealed by Allah, and you read it in its pure undistorted form?"
Dus, dat spreekt elkaar zeker tegen. Maar, zoals moslims zeggen, bij tegenspraken of twijfel, de koran gaat voor.

Dus, pak de bijbel er maar bij, moslims!
Laatst gewijzigd door Freya op ma jun 18, 2007 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

hans van de mortel

Neem mij niet kwalijk maar je ziet het een en ander verkeerd:
Het geloof van het christendom was niets anders dan een helder glas water met een paar druppels dodelijk gif: de drieëenheidsleer. Er zijn drie goden, de vader de zoon en de heilige geest. En toch zijn zij allen één. Dat betekent niets anders dan dat er inderdaad volgens het christendom (zeg maar het pausdom) drie goden bestaan, die samen een driemanschap vormen.
Hoe kom je daar bij? Vader-God-de-Zoon-Heilige Geest vormen EEN onafscheidelijk geheel = EEN God.

Je lijkt 'Allah' wel die begreep er ook niks van in de Koran ook dat er 'drie Goden zijn en nota bene: waarvan een daarvan MARIA! Maria als 'godin' in het Christendom - tja dat zegt de 'Alwetende Allah'. :roll: :roll: :roll:

Het concept van de Drie Eenheid is alléén een Spiritueel concept gezien het Christendom monotheisme betekent.
Het Katholieke geloof (ondanks dat jij daarop afgeeft) kent 'Het Mysterie Gods' wat voor zichzelf spreekt, en is een prachtige intens spirituele religie - waar het uiteindelijk omgaat in religies, en kent prachtige rituelen 'ter ere van God'; en wij steken onze konten niét omhoog naar God zoals in de Islam, noch hoeven wij 'op te passen hoe in- en uit de W.C. te stappen'. :roll:

Waarom geef je af op de intens Humane Leer van Christus (waar ook jij het een en ander aan te danken hebt in onze Kunsten!) en zeg je nota bene 'dat de Islam een van de voornaamste religie is met slechts één Allah' - maar die moest de Islam wel stelen uit Christendom en Judaisme! :twisted: Moet je nodig over 'pauselijke depostisme' hebben - de Islam is een en al fascistoide despotisme! :twisted: :twisted: :twisted:

Weet je niks anders dan je eigen Christendom te bedoelen - moslims doen maar al te graag met je mee! :twisted: :twisted: :twisted:
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

maar die moest de Islam wel stelen uit Christendom en Judaisme!

Jah he goed gestolen hij heeft afgoderij compleet verbant en montheisme helemaal als nieuw teruggebracht :D
Volgenr van afgoderij zijn de christenen de meest afgedwaalde volgelingen van Jezus vzmh.Volgens van hun eigen traditie in plaats van de 10 geboden zijn de joden.
Volgens van alle profeten,boeken en God almachtig zijn de moslims!
A proud amazigh!
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Ajax
Jah he goed gestolen hij heeft afgoderij compleet verbant en montheisme helemaal als nieuw teruggebracht

:roll: :roll: :roll:

Wie "teruggebracht"? Een wrede, wraakzuchtige, miezerig jaloerse, oorlogvoerende, intolerante, discriminerende ... 'Allah'?

Dat kán GOD niet zijn! NOOIT!

De Islam heeft enórme wandaden gepleegd t.o. twee bestaande monotheistische religies, hun Heilige Geschriften gestolen, verdraaid, daarover gelogen, Jezus-CHRISTUS geblasfemeerd, christenen. Joden en 'infidels' laten vermoorden door Mohammed en zijn gangsters en rovers!

'Allah' geeft daar zélf toestemming gaf aan dat vermoorden van ons! Jou 'geweldige Allah'is dus een moordenaar, een dief, én intolerant t.o. andere religies! Wat nou 'vrijheid van religie in de Islam'? Nooit gekend en nóg niet!

Het is niét netjes op zijn minst gezegd andere religies te verkrachten t.b.v. van jouw 'nieuwe religie'.

En nee, ik zal die 'Allahg'van jou nooit kunnen aanvaarden - NOOIT - want mijn God is een God vol met Liefde en Vergevingsgezindheid - kom daar maar eens om in de Islam waarin moslim leven in Angst voor de Hel!

'mooie religie' de Islam'? Laat mij niet lachen want het is me een ellende in die Islam'- kijk om je heen - kijk naar Iran, SA, Yemen, Noord Nigeria, Irak .... om jezelf van het effect van de Islam te overtuigen. :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

anna schreef:hans van de mortel

Neem mij niet kwalijk maar je ziet het een en ander verkeerd:
Het geloof van het christendom was niets anders dan een helder glas water met een paar druppels dodelijk gif: de drieëenheidsleer. Er zijn drie goden, de vader de zoon en de heilige geest. En toch zijn zij allen één. Dat betekent niets anders dan dat er inderdaad volgens het christendom (zeg maar het pausdom) drie goden bestaan, die samen een driemanschap vormen.
Hoe kom je daar bij? Vader-God-de-Zoon-Heilige Geest vormen EEN onafscheidelijk geheel = EEN God.
Het Katholieke geloof (ondanks dat jij daarop afgeeft) kent 'Het Mysterie Gods' wat voor zichzelf spreekt,
Hoi Anna,

Ik zoek geen ruzie met jou, maar wil jou slechts laten nadenken over je eigen aannames.

Ten eerste: een mysterie dat voor zich spreekt is dus niet te begrijpen, want je benadrukt in je zin nogmaals dat het een mysterie is (jouw eigen woorden). Het is zoiets als: hij is een jongen maar ook een meisje. Een nadenkend mens kan hier het volgende uit concluderen. De persoon heeft een piemel, borsten, geen baardgroei en praat met hoge stem. Zullen we het maar aan de wetenschap overlaten? Het is óf het een, óf het ander. Allebei kan niet. Dan geven we daar een ander woord aan. Net zoiets als bi-seksueel. Maar God die zowel goed als slecht is, dat wil jij liever niet horen. Toch leren we dit uit de bijbel. Datzelfde geldt - helaas voor jou - ook voor Jezus. Maar God als vader en tegelijk als zoon, daar heb jij geen problemen mee. En de heilige geest? Heilige geest betekent ’afgezonderde wind = kracht’ Tja, je moet wel wat Hebreeuws hebben gestudeerd, wil je de bijbel pas goed kunnen interpreteren.

Het probleem van alles zit hem in onze psyche. In die van de christen, van de mohammedaan, van de boeddhist, van de atheïst. Van boeddhisten en atheïsten heeft de mens nooi last gehad. Dat zijn mensen die nadenken en van innerlijke rust houden.

De grote onruststokers zijn de religies met een god (boeddhisme erkent geen god, net zomin als het atheïsme)

Daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat wij God met rust dienen te laten.

God liefhebben mag. De natuur liefhebben (waarderen) is goed. Ik denk ook dat als we overtuigd zijn van het bestaan in een Almacht dat wij hem waarderen. Hoe? Door ons als boeddhisten en atheïsten op te stellen: vriendelijk, vergevingsgezind en vooral rust uit te stralen voor onze omgeving.
De gelovige kenmerkt zich al decennia lang als een eersteklas onruststoker. Christenen, joden, mohammedanen, allemaal eersteklas onruststokers en geweldenaars. Ik wil hierbij wel aantekenen dat - zeg maar - vanaf Jezus Christus de joden geen religieuze oorlog meer hebben gevoerd. Als joodse militairen de Gaza strook binnenvallen doen zij dat niet met luidkeels God aan te roepen. Mohammedanen doen dit wel. Allah houdt hier blijkbaar niet van. Die wil - denk ik - met rust gelaten worden. Dat is ook de reden waarom islamitische staten keer op keer op hun kop krijgen en niet in staat zijn gebleken om ook maar iets af te dwingen. Allah wil dat de mens hem met rust laat.

Ik heb natuurlijk niets van mijzelf. Ik heb ook alles moeten onderzoeken, toetsen en vooral mijn eigen verstand leren gebruiken. Ik beveel het je van harte aan, Anna. Je komt tot rust en je wordt bevrijd van onzekerheid en angst. Neemt niet weg dat ik overtuigd ben in het bestaan van een Almacht. Ik geloof niet, nee, mijn gevoel en verstand geeft mij die zekerheid. Vandaar dat ik niet loop te gillen en allerlei onzin over God loop uit te kramen die door andere mensen is bedacht en opgeschreven. Toch ben ik geen atheïst. Vrijheid blijheid.

Om rust en harmonie te vinden in je leven moet de mens de chaos van het geloof achter zich laten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.
in andere verzen moeten ze vermoord worden... dus wat voor onzin is dit??

je leest alleen wat je wilt lezen... ga fietsen :x
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jezus is een moslim , mozes is een moslim , mohammed is een moslim Adam is een moslim :
Al deze bovenstaande personen behalve Mohammed waren GEEN moslims.
Islam is door Mohammed gesticht en voor Mohammed bestonden er geen Moslims.
Wat jij schrijft is een zware belediging voor Christenen.
Eigenlijk moeten we nu vlaggen en Islamitische ambassades in de fik gaan steken.
En misschien nog een paar poppen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ariel schreef:
Jezus is een moslim , mozes is een moslim , mohammed is een moslim Adam is een moslim :
Al deze bovenstaande personen behalve Mohammed waren GEEN moslims.
Islam is door Mohammed gesticht en voor Mohammed bestonden er geen Moslims.
Wat jij schrijft is een zware belediging voor Christenen.
Eigenlijk moeten we nu vlaggen en Islamitische ambassades in de fik gaan steken.
En misschien nog een paar poppen.
ik doe mee!!

me vlaggen staan al klaar... ik neem me zusje mee... die kan mooi de geweren dragen :D alleen de bivakmutsen nog 8)

wat dacht je btw van een executie? wat nou als we een imaam te pakken krijgen :D? zou wel mooi zijn ofniet 8)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Silly schreef:
ik doe mee!!

me vlaggen staan al klaar... ik neem me zusje mee... die kan mooi de geweren dragen :D alleen de bivakmutsen nog 8)

wat dacht je btw van een executie? wat nou als we een imaam te pakken krijgen :D? zou wel mooi zijn ofniet 8)
Foei Silly. :shock:
Dat doen wij Christenen toch niet?
Nee geen executie. Dat kan ik niet. Ik wil geen bloed aan mijn handen hebben, en jij wil dat ook niet. Maar....
We pakken wel een imam, en die laten we dan honderd keer hardop roepen dat Islam jokt, want dat Jezus , Adam, en Moses geen Moslims zijn. En hij moet ook zeggen dat wij NIET allemaal als Moslim worden geboren.
Verder laten we hem beloven dat hij met de taliban gaat praten en ze zal vertellen dat het moorden en martelen van mensen moet stoppen, en als klap op de vuurpijl dopen we hem in de naam van de Vader, de Zoon, en de Heilige geest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: De bijbel liegt? Dan de koran ook!

Bericht door weda »

Islaminside schreef: Jezus is een moslim , mozes is een moslim , mohammed is een moslim Adam is een moslim :
hij wil deze goede personen als moslim hebben omdat zijn eigen mohammed een vuile schoft was. heeft hij iets om trots op te zijn.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

Ik lees en hoor wel vaker dat de bijbel zou veranderd zijn.
En dan?
Doen die veranderingen ook maar iets ter zake?
Is de bijbel er slechter op geworden?
Ik ben als atheïst verdomd blij dat het christendom het vaak heeft over naastenliefde en verdraagzaamheid.
Liefst zou ik nog veel meer veranderd zien aan al die (heilige?) boeken.
Weg met alle geweld en haat.
Freedom in danger!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Foei Silly.
Dat doen wij Christenen toch niet?
Nee geen executie. Dat kan ik niet. Ik wil geen bloed aan mijn handen hebben, en jij wil dat ook niet. Maar....
We pakken wel een imam, en die laten we dan honderd keer hardop roepen dat Islam jokt, want dat Jezus , Adam, en Moses geen Moslims zijn. En hij moet ook zeggen dat wij NIET allemaal als Moslim worden geboren.
Verder laten we hem beloven dat hij met de taliban gaat praten en ze zal vertellen dat het moorden en martelen van mensen moet stoppen, en als klap op de vuurpijl dopen we hem in de naam van de Vader, de Zoon, en de Heilige geest.

ik wilde alleen maar doen wat zij ook doen :cry:

maar je hebt gelijk :D wij hebben geen manische demostratie nodig om ons gelijk te krijgen :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Raszlik schreef:Ik lees en hoor wel vaker dat de bijbel zou veranderd zijn.
En dan?
Doen die veranderingen ook maar iets ter zake?
Is de bijbel er slechter op geworden?
Ik ben als atheïst verdomd blij dat het christendom het vaak heeft over naastenliefde en verdraagzaamheid.
Liefst zou ik nog veel meer veranderd zien aan al die (heilige?) boeken.
Weg met alle geweld en haat.
Ze zeggen dat de bijbel veranderd is omdat hij niet klopt met de koran.
Sommige verhalen uit de bijbel staan ook in de koran, want Mohammed heeft deze bijbelse verhalen van Joden en Christenen gehoord, maar niet goed onthouden.
Dus om deze schande goed te praten zeggen ze nu maar dat de bijbel corrupt is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het geloof van het christendom was niets anders dan een helder glas water met een paar druppels dodelijk gif: de drieëenheidsleer. Er zijn drie goden, de vader de zoon en de heilige geest. En toch zijn zij allen één. Dat betekent niets anders dan dat er inderdaad volgens het christendom (zeg maar het pausdom) drie goden bestaan, die samen een driemanschap vormen.
Naar mijn mening is het juist deze drieeenheid die het gif van de paganistische bouwsten neutraliseert.

Waar liefde is,
Geen eenheid zonder veelzijdigheid.
Geen monotheisme zonder Godelijke multicipliciteit.
Anders is de God geen liefde.
Liefde uit zich juist door het erkennen van de veelzijdigheid van het individu. Deze erkenning maakt het mogelijk dat het individu in het maatschappelijk geheel op zichzelf meespeelt aan de verwezenlijking van die maatschappij.

Het is juist die drieeenheid die het mogelijk heeft gemaakt dat het Katholisisme een syncretische religie is geworden. Germaanse en Romeinse Goden als heiligen heeft weten te incorporeren.


Jah he goed gestolen hij heeft afgoderij compleet verbant en montheisme helemaal als nieuw teruggebracht
Totaal verkeerd.
Mohammed is paganistisch gebleven, heeft van Joden en Christenen gestolen om het Paganisme te kunnen vermommen als openbaringsreligie.
Islam is Mono. Erkent geen multipliciteit. Erkent geen twijfel, de oorzaak van multipliciteit. Het ontbreken van multipliciteit in Islam toont dat er geen liefde is in Islam.
Het individu kan nooit meer zijn dan een onderdeeltje van een geheel.
Zonder twijfel, kan zichzelf niet onafhankelijk ontplooien en kan de maatschappij niet helpen ontplooien.
Het individu is een onderdeeltje, niet meer dan een onderdeeltje van een machine. Gedoemd dit te blijven tot de machine kapotgaat, of Armageddon.

Armegedon, of de laatste slag is een zuiver paganistisch kenmerk. Joden en Christenen hebben een weg om hier aan te ontsnappen. Moslims niet.


"God is de Enige.
Joden zeggen: YHWH is Enach. God is uniek, niet God is de enige.

God is uniek verwijst naar multicipliteit. De kracht van zuivere liefde is uniek.
Plaatsen van: God is de enige is een ontkenning van liefde.
Voor de Paganist is zijn God de enige. De groep waartoe hij behoort laat geen andere invloed toe.
(boeddhisme erkent geen god, net zomin als het atheïsme)
Voor Buddhisme is geloven in God een persoonlijke zaak, Atheisten. Een Atheist gelooft niet in God. Een Buddist kan en mag in God geloven.

Het beginpunt (Bron, zee van vruchtbaarheid, ...) voor alle Buddhisten is liefde.

[/quote]
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

We pakken wel een imam, en die laten we dan honderd keer hardop roepen dat Islam jokt, want dat Jezus , Adam, en Moses geen Moslims zijn. En hij moet ook zeggen dat wij NIET allemaal als Moslim worden geboren.
Verder laten we hem beloven dat hij met de taliban gaat praten en ze zal vertellen dat het moorden en martelen van mensen moet stoppen, en als klap op de vuurpijl dopen we hem in de naam van de Vader, de Zoon, en de Heilige geest
Dat zou die Imaam nooit doen als zijn Imaan sterk is. Als iemand me zou bedreigen met de dood... dus als ik de islam moet ontkennen of anders de dood, kies ik voor het laatste. Mijn laatste woorden zullen La Ilaahe Ina Allah zijn en ik zal sterven met de Islam in mijn hart en op mijn tong.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Waar liefde is,
Geen eenheid zonder veelzijdigheid.
dit is heeeeeel mooi gezegd bfa!!

Als iemand me zou bedreigen met de dood... dus als ik de islam moet ontkennen of anders de dood, kies ik voor het laatste
islam is al dood.. dus veel verschil is er niet :) mooiste is nog dat je er niets voor terug krijgt.. mohammed brengt geen leven :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ik zal sterven met de Islam in mijn hart en op mijn tong.
Fann al-Mawt.
Na de dood komt echte vrede en geluk voor de Moslim.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: Dat zou die Imaam nooit doen als zijn Imaan sterk is. Als iemand me zou bedreigen met de dood... dus als ik de islam moet ontkennen of anders de dood, kies ik voor het laatste. Mijn laatste woorden zullen La Ilaahe Ina Allah zijn en ik zal sterven met de Islam in mijn hart en op mijn tong.
Je kan wel in coma raken.
Dan zit er niks meer in je hart en op je tong, en kan je ook niet meer La Ilaahe Ina Allah zeggen.
Wat een pech als je in coma raakt. De meeste mensen die dood gaan liggen de paar laatste dagen van hun leven in coma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
ik zal sterven met de Islam in mijn hart en op mijn tong.
Fann al-Mawt.
Na de dood komt echte vrede en geluk voor de Moslim.
Jeetje deze man heeft ook weer een Arabische woordje geleerd. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef: Dat zou die Imaam nooit doen als zijn Imaan sterk is. Als iemand me zou bedreigen met de dood... dus als ik de islam moet ontkennen of anders de dood, kies ik voor het laatste. Mijn laatste woorden zullen La Ilaahe Ina Allah zijn en ik zal sterven met de Islam in mijn hart en op mijn tong.
Je kan wel in coma raken.
Dan zit er niks meer in je hart en op je tong, en kan je ook niet meer La Ilaahe Ina Allah zeggen.
Wat een pech als je in coma raakt. De meeste mensen die dood gaan liggen de paar laatste dagen van hun leven in coma.
Dat kan me niks schelen. Ik zal mijn laatste krachten verzamelen om de Sheheda te zeggen. Ik zal niet doodgaan alvorens ik de Sheheda heb gezegd. Dan zal ik met een gerust hart doodgaan en met een blij gezicht, op weg naar Allah.

Bovendien zit de Islam in mijn hart en dat is wat telt. Allah weet wat er in de harten schuilt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Dat kan me niks schelen. Ik zal mijn laatste krachten verzamelen om de Sheheda te zeggen. Ik zal niet doodgaan alvorens ik de Sheheda heb gezegd. Dan zal ik met een gerust hart doodgaan en met een blij gezicht, op weg naar Allah.

Bovendien zit de Islam in mijn hart en dat is wat telt. Allah weet wat er in de harten schuilt.
Geloof me Chaimae. Ik heb meer mensen zien doodgaan dan jij ooit in je leven zal zien. Of dat hoop ik voor je, en deze mensen gebruikte hun laatste krachten om te sterven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Hans van de Mortel

Citaat: "Ik zoek geen ruzie met jou, maar wil jou slechts laten nadenken over je eigen aannames."

Ik verzeker je dat ik heel veel denk en jouw "aannames' dat niet zijn in zoverre dat jij en ik wát ook/of niet kunnen aannemen - want ook jij hebt geen énkel bewijs van het niet/wel bestaan van God noch 'dat Hij met rust gelaten wil worden'.

Je kunt hele dagen je hoofd tegen een muur timmeren maar religies bestaan al duizenden eeuwen lang en zijn kennelijk niet uit te roeien want mensen zoeken daarin een structuur waarbinnen zij denken (!) 'een dialoog met God'te kunnen houden en honderden religies over vele eeuwen heen hebben dat op verschillende manieren gedaan met b.v. de Oude Egyptenaren, Grieken, Romeinen, de Aborigines in Australië niet meer, noch minder, god-gericht/spiritueel dan christenen, Hindoes, moslims.

Het "Mysterie Gods' (uitdrukking van katholieken) bepaalt dat het 'concept God' zoals vertegenwoordigd in het katholicisme de limitaties van het 'weten/kennen van God' overstijgt, en parodoxaal het concept God = 'Christus' overstijgt naar een veel groter, wijdser God-concept. Ik zeg opzettelijk niet 'Godsbegrip'want dat kán niet bestaan omdat 'God onkenbaar is'. Ook daarin een van mijn bezwaren tegen de Islam die met 'wetenschap' aan komt draven als 'bewijzen van Allah' nonsense.

Het Christendom en vooral de Katholieke Kerk heeft behalve die verwenste Pausen (daar ben ik het dus mee eens) ook enorm veel goed gebracht 'in naam van Christus' over lange eeuwen heen in Europa w.o. de zorg voor zieken, wezen, weduwen, armen, het stichten van scholen, universiteiten, het alfabetiseren van Europese bevolkingen - én die overweldigende prachtige Kunst in onze prachtige kathedralen, in klassieke muziek (o.a. de Mattheus) in gedichten .... Hier een gedicht daarover voor jou:

"In Brompton Oratory (London) stap Nick Cave de kerk binnen op paasmorgen. De voorzanger leest 'Lucas 24' waarin Christus na zijn lijden weer verenigd wordt met zijn disciples. De zanger ziet ondertussen de beelden van de apostelen in de kerk en wou dat hij zelf zo'n beeld was, zodat hij de schoonheid niet onder woorden zou hoeven brengen noch zou hoeven geloven wat hij in het Avondmaal ziet:

"A beauty, impossible to endure
The blood imparted in little sips
The smell of you still on my hands
as I bring the cup to my lips.

No God up in the sky
No devil beneath the sea
Could do the job that you did, baby
Of bringing me to my knees."

(Bron: Peter Sierksma, Trouw 12/3/05)

Niet de minsten onder contemporaine intellectuelen en kunstenaars zijn katholieken. Het katholicisme is uiterst spiritueel, met prachtige rituelen en kunst gecreëerd 'in honour of God', dat er een aantal kanten aan zijn waar ik het niet mee eens ben neem ik op de koop toe - zoals miljoenen katholieken.

Citaat: "Van boeddhisten en atheïsten heeft de mens nooi last gehad. Dat zijn mensen die nadenken en van innerlijke rust houden."

Nou dat zou ik niet durven zeggen van o.a. de atheist Stalin. Buddhisme vertegenwoord de 'Self' als uiteindelijk de 'verlichte God-mens' dus Buddhisten verlangen er ook naar 'verlost te zijn van het aardse' maar i.p.v. 'met God in het Paradijs', met de Buddhist als God-zelf.

En noem GOD s.v.p. niét 'Allah' (en dat terwijl je het Christendom afkraakt) want daarmee speel je mooi in de kaart van de Islam die ik veracht niét omdat het 'een andere religie is' (het kan mij geen barst schelen in wie/wat/of niet andere mensen geloven) maar om de inhoud/wat die predikt aan fascistoide ellende, om die Grote Belediging van de immens Gorte Christus en bedreigingen aan christenen (en Joden) in de Koran want dat is werkelijk ontoelaatbaar in ons midden.

Een nee, ik heb helemaal geen Angst voor God - mijn Christus is een God van LIEFDE, 'De Trooster der mensheid', en een Groot Humanist.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

In een van de hadiths staat ook een verhaal over een christenen die beweerde alles aan Mohammed s.a.w vertelt heeft over de christendom nadat hij Islam verlaten had heeft hij deze leugen verspreid direct de volgende dag ging hij dood hij werd begraven lees maar verder:

There was a Christian who embraced Islam and read Surat-al-Baqara and Al-Imran, and he used to write (the revelations) for the Prophet. Later on he returned to Christianity again and he used to say: "Muhammad knows nothing but what I have written for him." Then Allah caused him to die, and the people buried him, but in the morning they saw that the earth had thrown his body out. They said, "This is the act of Muhammad and his companions. They dug the grave of our companion and took his body out of it because he had run away from them." They again dug the grave deeply for him, but in the morning they again saw that the earth had thrown his body out. They said, "This is an act of Muhammad and his companions. They dug the grave of our companion and threw his body outside it, for he had run away from them." They dug the grave for him as deep as they could, but in the morning they again saw that the earth had thrown his body out. So they believed that what had befallen him was not done by human beings and had to leave him thrown (on the ground).
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Raszlik schreef:Ik lees en hoor wel vaker dat de bijbel zou veranderd zijn.
En dan?
Doen die veranderingen ook maar iets ter zake?
Is de bijbel er slechter op geworden?
Ik ben als atheïst verdomd blij dat het christendom het vaak heeft over naastenliefde en verdraagzaamheid.
Liefst zou ik nog veel meer veranderd zien aan al die (heilige?) boeken.
Weg met alle geweld en haat.
Ze zeggen dat de bijbel veranderd is omdat hij niet klopt met de koran.
Sommige verhalen uit de bijbel staan ook in de koran, want Mohammed heeft deze bijbelse verhalen van Joden en Christenen gehoord, maar niet goed onthouden.
Dus om deze schande goed te praten zeggen ze nu maar dat de bijbel corrupt is.

Ho HO Ho HOOO!

Moh heeft soms best wel gelijk, maar hij brengt het niet goed.

De bijbel is vervalst. Zonder meer. Dat is bewust gebeurd!!!

Wie drinkt er nu een glas limonade waarin twee druppels zwaar vergif zitten? Ik niet. Maar blijkbaar wel alle christenen en mohammedanen.

Die redeneren dan als volgt. Wat doen die twee druppeltjes er nu aan toe? Voor de rest is het toch pure, heerlijke, verfrissende koele limonade! De bijbel is dan ook niet het boek van God, maar van vrolijke flierefluiters, te beginnen bij Mozes. Over dat slechte heerschap kom ik later nog weleens terug.

De argumentatie van Moh deugt helaas bijna nooit, omdat hij niet argumenteert. Zodra hij een reactie van een onzer leest voelt hij zich als door een wesp gestoken. Het artikel op hem in laten werken, laten rusten, en dan gaan nadenken en redeneren om vervolgens de zaak verder te argumenteren via het forum, dat lukt Moh nog steeds niet. Hij voelt zich bedreigd en dat is niet nodig.

Moh toont met zijn schrikreacties helaas dat hij geen vertrouwen heeft in Allah, maar ook niet in zijn eigen denkvermogen. Ik erken een Almacht, de Schepper van alles wat leeft en heerst. Daarom laat ik God met rust. Ik geloof niet in de naam God, in Allah, Jehovah of welke merknaam dan ook die aan het artikel ’religie’ is gegeven.
Voor mij bestaat er wel degelijk een Almacht waarvan ik helaas of gelukkig niets weet.

Niemand weet iets over een Almacht. Geen mens. En zo hoort het ook. Kunnen er nooit misverstanden over God bestaan.

Ik ben geen mohammedaan, en de titel christen heb ik al helemaal niet nodig. Ik wil slechts mens zijn en goed kunnen omgaan met al mijn medemensen, waaronder mijn persoonlijke kennissen en vrienden: Marokkanen, Pakistanen, Afghanistanen, Irakezen, Cubanen (kan daarom ook goed salsa dansen), Colombianen, Peruanen, Mexicanen, Surinamers, Venezolanen, Spanjaarden, atheïsten (waaronder Nederlanders) en noem maar op.

Toch is er flink geknoeid in de bijbel. Vooral het Nieuwe Testament rammelt aan alle kanten, vanwege schaamteloze tegenstrijdigheden. Hoe ik dat weet? Niet door influistering van een mohammedaan of atheïst, maar door eigen onderzoek. Door het boek KRITISCH systematisch te bestuderen.

Mocht er enige twijfel heersen onder welke christen dan ook bij het forum, ik zal je vernietigend om de oren slaan met schriftuurplaatsen uit de bijbel. Kun je het zelf even verifiëren. Bereid je wel voor op een enorme schok! En de koran dan? Hetzelfde laken een pak. Sorry, niet mijn schuld, maar de koran verwijst helaas of niet helaas naar de bijbel. Daaruit blijkt de koran verschrikkelijk de mist is ingegaan. Want als de zelfgecreëerde God van de mens niet in staat is om zijn eigen boeken te beschermen, wat moet ik dan? God veroordelen?
Natuurlijk niet. Het was mensenwerk. Het was broddelwerk. Dat heeft lang geleden plaatsgevonden, onder een tentzeil, rijdend op een paard en met getrokken zwaard.

Inmiddels is de wereld niet stil blijven staan. En Allah ook niet. Die lacht zich rot om al dat gekissebis op dit forum.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie