ex-moslimers

Moderator: M

ibti
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 19, 2007 10:12 pm

ex-moslimers

Bericht door ibti »

hallo

ik ben een moslim en ik heb een artikel gelezen gelezen in DE MORGEN
over ex-moslimers.
er stond namelijk vanalles in. En ik zit nu met een vraag die mij niet gerust laat over de "ex-moslimers" nl. Waar om moet dat in de krant stan , en waarom moeten er forums en sites bestaan voor ex-moslimers
Het komt er tog gewooon op neer dat julie niet meer geovig zijn , zo een mensen zijn er milioenen in de werld en dat moet niet op de daken geschreeuwt worden vind ik. Wat maak het uit dat je gelovig bent of niet , het is uiterlijk voor uzelf dat je gelovig bent soms ook voor famillie maar daar blijft het bij. En Tot Welk punt willen jullie komen met zo'n forums op te bouwen en samen te komen als"ex-moslimers"
Ik kan er echt niet in komen dat je aandacht zoekt omdat je bent afgestapt van het islamitisch geloof , ik ben het er absoluut mee eens dat je het in open vrijheid moet kunne uiten , maar wie moet dat weten???

moest iemand mij uit mijn knopen kunnen halen, het zou fijn zijn om dan u mening te uiten

dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

hoi ibti... dik cool dat je er bent!!

om antwoord te geven op je vragen
Wat maak het uit dat je gelovig bent of niet , het is uiterlijk voor uzelf dat je gelovig bent soms ook voor famillie maar daar blijft het bij.
daar zijn wij het helemaal mee eens!! helaas is de koran het er niet mee eens. deze mensen die als afvalligen gezien worden riskeren de doodstraf! en omdat deze mensen nou eenmaal vrijheid van godsdienste willen (faithfreedom) vertellen ze hun verhaal aan iedereen, zodat iedereen weet dat de islam afvalligen vermoordt!

mvg silly
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
ibti
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 19, 2007 10:12 pm

Bericht door ibti »

maar ze moeten dat tog niet weten dat je afvalige bent
en trouwens in de wereld waar wij nu in leven in belgie bv
gebeurt dit tog niet. Denk ik tog niet en trouwens als je even de geschiedenis bekijkt de islam zit volgens mij nu in de reformatie periode zoals het kristendom in 1600 en het gaat zich gewoon herhalen , we kunnen dus heel veel oorlog besparen door niet de fouten te maken die onze voorouders gemaakt hebben.
Mijn punt is gewoon dat geloof is iets voor je eigen en niet om aan andere mee te delen of andere te laten mee geloven of te laten afstappen van het geloof.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

maar ze moeten dat tog niet weten dat je afvalige bent
ze hebben een geloof van haat van zich afgeworpen, natuurlijk willen ze het uitschreeuwen.. dat ze eindelijk vrij zijn!!
Denk ik tog niet en trouwens als je even de geschiedenis bekijkt de islam zit volgens mij nu in de reformatie periode zoals het kristendom in 1600 en het gaat zich gewoon herhalen ,
reformatie is verboden bij de koran al.. dus ik denk niet dat het gaat gebeurden.. al hoop ik het van harte :wink:
Mijn punt is gewoon dat geloof is iets voor je eigen en niet om aan andere mee te delen of andere te laten mee geloven of te laten afstappen van het geloof.
mee eens maar de koran niet :cry:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het feit dat er mensen worden vervolgd vanwege het feit dat ze de Islam hun rug toekeren heeft niks met de Islam te maken. In de Islam heb je namelijk de vrijheid de Islam je rug toe te keren.

Soerat al-Kahf, vers 29:
Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil."


Bovendien laten we het doden over aan Allah. Immers, Hij is de enigste die het leven mag ontnemen van mensen.
In elk Islamitische land gelden er ook andere regels omtrent afvalligheid. Dit is doordat iedereen de Islam anders interpeteert.
Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen.
De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.

MVG,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ibti schreef:maar ze moeten dat tog niet weten dat je afvalige bent
en trouwens in de wereld waar wij nu in leven in belgie bv
gebeurt dit tog niet. Denk ik tog niet en trouwens als je even de geschiedenis bekijkt de islam zit volgens mij nu in de reformatie periode zoals het kristendom in 1600 en het gaat zich gewoon herhalen , we kunnen dus heel veel oorlog besparen door niet de fouten te maken die onze voorouders gemaakt hebben.
Mijn punt is gewoon dat geloof is iets voor je eigen en niet om aan andere mee te delen of andere te laten mee geloven of te laten afstappen van het geloof.
Het hoéft niet maar moet wèl kunnen. We leven hier in een vrije wereld en ik wens dat zo te behouden.
Je bent correct over het feit dat islam ons 1400 jaar terug in de tijd wenst te drukken, dit moet echter niet zomaar geaccepteerd worden. Het geeft helemaal geen pas dat mensen HIER een leven vol leugen moeten leiden en voor de schijn blijven volhouden dat ze moslim zijn, uit angst voor represailles.

Daarom wordt in de kranten hierover verteld en daarvoor dient dit forum.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ven de geschiedenis bekijkt de islam zit volgens mij nu in de reformatie periode zoals het kristendom in 1600
Islam heeft filosofen zoals Tariq Ramadan die een beeld van reformatie willen geven.
Ramadan is nog steeds voor het toelaten van het slaan van de vrouw, over de afschaffing van steniging spreekt hij slechts over een moratarium. Veel reformeerd hij niet.

Het bewijs dat deze Ramadan niets reformeert is dat hij geen twijfel in Islam kan toelaten.
Zonder twijfel blijft Islam in zijn 7de eeuwse vorm hangen, is het onmogelijk een stap naar reformatie te zetten.

Zonder twijfel, kan de Moslim niets anders dan Islam volgen, zonder zijn eigen morele waarden te steellen over of iets goed of kwaad is.
Ramadan staat met dit verbod geen stap verder dan Hitler. Die ontnam hert Duitse volk ook twijfel en liet het de enige keuze van het Nazisme te volgen.

Zonder twijfel is er geen sprake van individu. Geen sprake van vrijheid. Je mag niets anders dan de regels volgen.

Reformatie van Islam kan pas op gang komen als er twijfel wordt toegelaten.

Reformatie in het CHristendom was mogelijk omdat twijfel en individueel onderzoek naar de ware aard van God toegelaten waren. Dit in tegenstelling tot Islam.
Islam heeft de mogelijkheden tot een reformatie niet in zich.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ibti... voordat je verloren gaat in chaimae's gezever wil ik graag dat je dit stukje leest:
gelovigen aan."
Soera 4:89 (Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
geen woorden van uitleg nodig..
combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.
1. waar is de vrijheid nu?
2. afvallig zijn is in islamitische ogen gelinked aan actieve propaganda.. vandaar dat mensen juist propageren :wink: ze zijn de onderdrukking zat!
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoi Ibti, welkom hier.

Waarom moeten ex-moslims volgens jou hun mond houden ???
Het feit dat je daartegen opkomt zegt toch al veel me dunkt.
Enfin, enige goede kant aan jouw reactie : jij neemt toch als vaststaand feit aan dat er ex-moslims zijn ! Een stap in de goede richting!

Is Ibti een afkorting van Ibtissem ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Silly.
Wat me enigzins verbaast is het feit dat een Christen denkt de Islam beter te begrijpen dan een Moslim.
Lachwekkend. Ik ga Christenen toch ook niet het één en ander bijleren of het Christendom?
Wat betreft de vers die je aanhaalde.. heb je wel na de context gekeken? Je moet verder kijken dan je neus lang is.


Zullen we anders een Tafir raadplegen?
Dan kun je het mooi met je ogen ogen zien.
Ik weet namelijk dat die vers is geopenbaard in tijden van een slag.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:@Silly.
Wat me enigzins verbaast is het feit dat een Christen denkt de Islam beter te begrijpen dan een Moslim.
Lachwekkend. Ik ga Christenen toch ook niet het één en ander bijleren of het Christendom?
Wat betreft de vers die je aanhaalde.. heb je wel na de context gekeken? Je moet verder kijken dan je neus lang is.


Zullen we anders een Tafir raadplegen?
Dan kun je het mooi met je ogen ogen zien.
Ik weet namelijk dat die vers is geopenbaard in tijden van een slag.
Probeer jij zelf eens te denken Chaimae.
en gezien je examenuitslag moet dat toch mogelijk zijn.
en als je daarbij mijn onderschrift in het oog houdt moet het lukken!!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik ben jou niet chaimae... ik heb de context ook bekeken ja: die gaat alleen over oorlog... so what's your point?

je mag een mens nooit doden, en al helemala niet om zijn/haar overtuiging... maar het gebeurt

chaimae.. niet 1 keer.. niet 2 keer.. elke facking keer dat iemand bekeerd wordt diegene ter dood veroordeeld.. je hebt de boeken zelf gelezen van mensen die het overkomen is.. zie boekrecensies
Zullen we anders een Tafir raadplegen?
zet je je roze brilletje weer op??

ps. een christen die de koran gelezen heeft weet idd meer dan een moslim die dat niet heeft gedaan.. en ik kom uit een land waarin islam dé religie is, ik zie wat voor dieren het zijn..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Silly.
Als je de Islam wilt begrijpen moet je niet naar de Moslims, maar naar de Islam zelf kijken.
Moslims begaan namelijk zondes en fouten, maar de Islam is zondeloos en perfect.
Heb je de haat jegens de Islam van het Christendom geleerd?

Vergeet niet hoe de houding van de kerk was ten opzichte van Mohammed VZMH. Er werd beweerd dat Mohammed VZMH het instrument van de Duivel was en zelfs de Antichrist was. Mohammed VMZH werd zelfs tot Antichrist uitgeroepen. Dat werd de strijdkereet van de kruisvaarders. De paus heeft Mohammed VZMH als ''het beest uit openbaringen.''

Respectloos he? Dat heb je zeker van het Christendom geleerd. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Moslims begaan namelijk zondes en fouten, maar de Islam is zondeloos en perfect.
de islam = de koran = nog erger dan sommige moslims

dus wat blaf je?
Heb je de haat jegens de Islam van het Christendom geleerd?
waar staat in de koran dat je je vijanden lief moet hebben dan??

mohammed is zeker de valse profeet... geen twijfel aan

respectloos? nee vrouwen slaan is respectvol, mensen vermoorden dat is pas respectvol

heb je vijanden lief en bidt voor ze... zalig zijn zij die vernederd worden, heb je vijanden lief
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als je de Islam wilt begrijpen moet je niet naar de Moslims, maar naar de Islam zelf kijken.
De Islam wordt gevormd door de Moslims. Moslims zijn de Islam.


Vergeet niet hoe de houding van de kerk was ten opzichte van Mohammed VZMH. Er werd beweerd dat Mohammed VZMH het instrument van de Duivel was en zelfs de Antichrist was. Mohammed VMZH werd zelfs tot Antichrist uitgeroepen. Dat werd de strijdkereet van de kruisvaarders. De paus heeft Mohammed VZMH als ''het beest uit openbaringen.''
Volkomen terecht. Valse openbaringsreligie van een valse profeet.
Mohammed VMZH, Vernietiger, Massamoordenaar, Zonderling, Hoerenbok. Het bijvoegsel bij zijn naam duidt zelf hoe hard hij het beest in zich heeft.

Vernietiger
Massamoordenaar
Zonderling
Hoerenbok

Het Christendom heeft vol respect de juiste bewoordingen gebruikt. Iemand waar je respect voor hebt, noem je bij aijn ware naam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
ibti
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 19, 2007 10:12 pm

Bericht door ibti »

Hey

mijn bedoeling was helemaal niet van een strijd op stand te zetten
Als ik even mag reageren op jullie

Jullie zo bezig zien , denk ik aan kinderen , sorry om het te zeggen
maar het is zo , ik ben zelf nog een kind ( allé 16)
maar geen enkel van beide godsdiensten zegt dat je ander godsdiensten moet haten. Respect is het belagrijkste woord in mijn woordenboek , respect voor elkaar en andere en ander godsdiensten natuurlijk , om elkaar te respecteren moeten we eerst elkaar accepteren en aanvaarden
wat de godsdienst, land van herkomst of huidskleur is we zijn alle maal verschillend in het leven dat maakt de wereld zo mooi maar vergeet niet dat we alemaal gelijk zijn in de dood.
Tolereer elkaar astublief en zie in dat we alemaal gelijk zijn en dat volgens de leer en het doel van ale godsdiensten , ( de 5 werledgodsdiensten) bijna volledig overeen komen met elkaar, en je weet ook dat de mens veel dingen veranderd in de geschiendenis.
Kunnen we ons mischien niet de vraag stelen in welke maten andersgelovigen bestaan???? ...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ibti schreef:Hey

mijn bedoeling was helemaal niet van een strijd op stand te zetten
Als ik even mag reageren op jullie

Jullie zo bezig zien , denk ik aan kinderen , sorry om het te zeggen
maar het is zo , ik ben zelf nog een kind ( allé 16)
maar geen enkel van beide godsdiensten zegt dat je ander godsdiensten moet haten.

Bullshit dus.
Ga jij eerst maar eens lezen wat er in de korn en haddiths staat!!!


Respect is het belagrijkste woord in mijn woordenboek , respect voor elkaar en andere en ander godsdiensten natuurlijk , om elkaar te respecteren moeten we eerst elkaar accepteren en aanvaarden
wat de godsdienst, land van herkomst of huidskleur is we zijn alle maal verschillend in het leven dat maakt de wereld zo mooi maar vergeet niet dat we alemaal gelijk zijn in de dood.

Respect heb ik niet zomaar voor iemand of iets.
Respect moet verdiend worden!!!!!


Tolereer elkaar astublief en zie in dat we alemaal gelijk zijn en dat volgens de leer en het doel van ale godsdiensten , ( de 5 werledgodsdiensten) bijna volledig overeen komen met elkaar, en je weet ook dat de mens veel dingen veranderd in de geschiendenis.
Kunnen we ons mischien niet de vraag stelen in welke maten andersgelovigen bestaan???? ...
Jij snapt er niets van.
Lief dat je probeert iedereen gelijkte maken en make love not war te propaganderen maar de werkelikheid is iets anders en wreder dan jij nu suggereert.

sorry maar jouw godsdienst is de oorzaak van zoveel ellende op de wereld anno 2007!!!!!
en begin maar niet tegen mij over chistenen want ik ben atheist.!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Als het ego groter is dan het verstand, wordt respect opgeëist om de leemte te vullen.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

naar boven schreef:Als het ego groter is dan het verstand, wordt respect opgeëist om de leemte te vullen.
:D :D :D
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

ibti schreef:Hey

mijn bedoeling was helemaal niet van een strijd op stand te zetten
Als ik even mag reageren op jullie

Jullie zo bezig zien , denk ik aan kinderen , sorry om het te zeggen
maar het is zo , ik ben zelf nog een kind ( allé 16)
maar geen enkel van beide godsdiensten zegt dat je ander godsdiensten moet haten. Respect is het belagrijkste woord in mijn woordenboek , respect voor elkaar en andere en ander godsdiensten natuurlijk , om elkaar te respecteren moeten we eerst elkaar accepteren en aanvaarden
wat de godsdienst, land van herkomst of huidskleur is we zijn alle maal verschillend in het leven dat maakt de wereld zo mooi maar vergeet niet dat we alemaal gelijk zijn in de dood.
De Koran toont totaal geen respect voor mensen die nu eens weigeren om in Allah te geloven en maakt ze in 150 verzen zwart. Een dergelijk boek verdient geen respect.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

weetje ibti

pas op de dag dat vrouwen in afghanistan en iran recht krijgen op scholing
op de dag dat kopten en katholieken in egypte voor hun geloof uit durven te komen en ze dat ongestoord kunnen doen
op de dag dat ze in saoudie arabie zonder vermoord te worden een bijbel open kunnen slaan
op de dag dat in syrie mensen op straat over jezus kunnen praten zonder inelkaar geslagen te worden
op de dag dat ze in de UAE de grenzen open stellen voor alle geloven! en moslims zich vrij mogen bekeren
op de dag dat je hier in nederland je mening echt kan uiten over de islam zonder vermoord te worden of beveiliging nodig te hebben

op die dag... zal ik bereid zijn respect op te brengen voor de islam :D

still a lonnngg waayy to go...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:@Silly.
Als je de Islam wilt begrijpen moet je niet naar de Moslims, maar naar de Islam zelf kijken.
Dat is nochtans exact wat Silly wel doet. Jij, daarentegen, liegt. De pedofiele profeet executeerde mensen voor het verlaten van zijn religie. Zelfs de koran geeft vele hints dat dat inderdaad zo is.

Waarom blijf jij liegen ?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ten eerste, welkom ! Ik hoop dat je hier je vragen beantwoord zal zien.
ibti schreef:maar geen enkel van beide godsdiensten zegt dat je ander godsdiensten moet haten. Respect is het belagrijkste woord in mijn woordenboek , respect voor elkaar en andere en ander godsdiensten natuurlijk , om elkaar te respecteren moeten we eerst elkaar accepteren en aanvaarden
Neen, ibti, sorry maar een godsdienst is een nogal strict gedefinieerd geheel. Het christendom is wat Jezus preekte, de islam is wat de pedofiele profeet preekte.

Deze dingen zijn neergeschreven, zodat ze een constante morele orde zouden zijn, die verschillende mensen overleeft. Dat was ooit een verschrikkelijk grote uitvinding. Een verhaal dat niet veranderd over tijd. Dat vereist het schrift.

Maar christendom en islam zijn 2 zo'n verhalen die niet veranderen over de tijd. De allereerste griekse tekst van de apostelen is beschikbaar, en authentiek.

Voor de islam geldt dat niet, alle oude korans zijn verloren gegaan, en de oudere korans verschillen van de huidige, maar moslims doen alsof dat niet zo is.

Een moslim is iemand die gelooft in de islam. Nu dat klinkt leuk, maar wat wil dat zeggen ? Dat wil, concreet, zeggen dat een moslim dient de koran te volgen, zelfs tegen de redelijkheid in. Net zoals een Christen streeft om het nieuwe testament te volgen tegen de redelijkheid in.

Neem het voorbeeld van de andere wang. Deze parabel heeft een betekenis. Een Christen dient geweld ten allen koste te vermijden, zelfs als het hem negatief uitkomt. Dit vertaald zich in zeer concrete regels zoals het verbod om geweld te gebruiken tegen een dief. Om maar een voorbeeld te nemen. De definitie van het Christendom is het nieuwe testament, met de geschiedenis en de oude wetten in het oude testament als illustratie. Christendom betekend dat mensen moeten streven te doen wat Jezus deed, tegen alle redelijkheid in. Geweld kan ENKEL dienen om leven te beschermen, waarbij dan inderdaad moet rekening gehouden worden dat om leven te beschermen het inderdaad kan zijn dat de enige manier is ander leven te beeindigen. Maar zoiets is een vreselijk trieste gebeurtenis, maar ze bestaat.

De definitie van islam is de koran. Zo simpel is het. En of de islam, en dus de moslims die de islam boven hun eigen denken zetten, respect heeft voor jouw ? Hier zijn de relevante stukken. Nu je zou kunnen zeggen dat ik de context weglaat, en je zal dus moeten gaan controleren of dat zo is of niet. In het nieuwe testament staat ook bijvoorbeeld dat "de koning" baby's liet vermoorden. Dit was echter bedoeld als een voorbeeld van de nutteloosheid en onzin van wreed gedrag, en niet als een voorbeeld, en was bedoeld om Jezus te vermoorden. Dus ga zeker de context van deze "wetten" opzoeken en controleren, want context is relevant. Maar lees dus even wat de islam is.

Allah turned the Sabbath-breaking Jews into apes. 2:65-66
Don't be friends with non-Muslims. They all hate you and want to ruin you. 3:118
We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve. Their habitation is the Fire 3:151
Allah will bestow a vast reward on those who fight in religious wars. 4:74
Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89
Relent not in pursuit of the enemy. They have no hope from Allah. 4:104
Do not choose disbelievers as friends. 4:144
Allah has cursed the Jews and hardened their hearts. Nearly all of them are treacherous. 5:12-13
Those who make war with Allah and his messenger will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. That is how they will be treated in this world, and in the next they will have an awful doom. 5:33
Don't take Jews or Christians for friends. If you do, then Allah will consider you to be one of them. 5:51
Jews and Christians are losers. 5:53
Don't choose Jews, Christians, or disbelievers as guardians. 5:57
Jews and Christians are evil-livers. 5:59
Evil is the handiwork of the rabbis and priests. 5:63
The Jews rejected and killed Allah's prophets, since "they were wilfully blind and deaf." 5:70-71
Muslims that make friends with disbelievers will face a doom prepared for them by Allah. 5:80
Stay away from idolaters. 6:106

@ibti ... dit is slechts een marginaal begin, kan je echt het beeld dat hier spijtig genoeg uit naar voor komt ontkennen ?
Laatst gewijzigd door tomc op do jun 21, 2007 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

*zucht* jullie zijn zielig :sleeping:
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

wrm ashadoe?
omdat we van jullie onze kop moeten houden en meegaan in jullie 'geloof' ?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie