'Al-Qaeda in geldnood'

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Sjeng

'Al-Qaeda in geldnood'

Berichtdoor Sjeng » Do Mei 19, 2005 2:47 pm

'Al-Qaeda in geldnood'

Bron: nu.nl

WASHINGTON - Het terroristische netwerk al-Qaeda van Osama bin Laden verkeert in acute geldnood. Het heeft grote problemen met het bijeenbrengen, verplaatsen en opslaan van financiële middelen. dat heeft een topfunctionaris van het Amerikaanse ministerie van Financiën woensdag gezegd.

Volgens onderminister Stuart Levey heeft ook de Palestijnse terreurbeweging Hamas grote financiële zorgen. "Hoewel ik slechts beperkt op de zaak kan ingaan, kan ik wel zeggen dat de informatie die wij recentelijk hebben ontvangen, bemoedigend is", aldus Levey op een bijeenkomst van bankiers.

Volgens Levey werpt het beleid om corrupte liefdadigheidsorganisaties te verbieden, en mensen die terroristen financieren persoonlijk verantwoordelijk te houden voor terreurdaden, vruchten af. De tactiek zou ertoe hebben geleid dat minder mensen geneigd zijn terroristen financieel te steunen.

Link naar artikel: http://www.nu.nl/news/527962/22/%27Al-Q ... od%27.html
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Do Mei 19, 2005 2:48 pm

Allahs wil alleen is niet genoeg, men heeft ook geld nodig om terreur te plegen 8)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Terug naar “Topics allerhande”