Vanaf 28/10 is islamkritiek STRAFBAAR want racisme!

Plaats reactie
Manon

Vanaf 28/10 is islamkritiek STRAFBAAR want racisme!

Bericht door Manon »

Lees het volledige artikel op HVV:

Meningsvrijheid in de EU op de helling

Waarom wordt daar geen luidkeelse ruchtbaarheid aan gegeven?

Europese Unie: Aanvullend Protocol

Begin dit jaar werd het "Aanvullend Protocol", dat de strafrechtelijke aanpak van racisme en vreemdelingenhaat via computersystemen regelt en het mogelijk maakt “verdachten” uit te leveren aan staten waar geen uitleveringsverdrag mee is afgesloten, door het parlement aangenomen. De SP, PvdA, GroenLinks, D66, PvdD, VVD, ChristenUnie, SGP en CDA stemden voor.

Raad van Europa: Resolutie 1743

In Juni dit jaar nam de Raad van Europa -- onder voorzittershap van Turkije -- Resolutie 1743 aan; “Islam, Islamisme en Islamophobia in Europa”. Hierin wordt opgeroepen om in samenwerking met de Organisatie van de islamitische Conferentie (OIC) kritiek op de islam in Europa te bestrijden. Ook dringt het erop aan de niet-moslim bevolking van Europa te onderwerpen aan “levenslang voordurende educatie” over de islam.[4]

Europese Unie: Kaderbesluit racisme en vreemdelingenhaat

Over enkele dagen treedt het “Kaderbesluit racisme en vreemdelingenhaat” in werking.[3] "De uiterste implementatiedatum van het besluit is 28 november 2010," werd twee jaar geleden op de website van Buitenlandse Zaken aangekondigd. Volgens dit kaderbesluit wordt godslastering met ingang van zondag 28 november 2010 gelijkgesteld aan racisme, en moeten racisme en xenofobie door de lidstaten van de Europese Unie strafbaar gesteld worden.[3]
“Alle aantijgingen in verband met ras, kleur, afkomst, religie en andere overtuigingen, nationale of etnische oorsprong als factor die bepalend is voor de afkeer van mensen, moeten als racistisch en xenofoob worden beschouwd”.

Dit kan dan “tegen een groep personen gericht zijn, of een lid van die groep, die op basis van ras, huidskleur, godsdienst, afstamming dan wel nationale of etnische afkomst wordt gedefinieerd". Met "godsdienst" wordt in het algemeen gedoeld "op personen die worden gedefinieerd op basis van hun godsdienstige overtuiging of geloof". Met "haat" wordt bedoeld "haat, ingegeven door ras, huidskleur, godsdienst, afstamming of nationale of etnische afkomst". Het gaat dan verder met: "Elke lidstaat neemt de nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat de volgende opzettelijke gedragingen strafbaar worden gesteld...waaronder...gedragingen die van dien aard zijn dat zij...kwetsend of beledigend zijn."

Met de verwijzing naar "godsdienst" wordt bedoeld "die gedragingen te bestrijken welke als voorwendsel dienen voor handelingen tegen een groep personen, of een lid van die groep, die op basis van ras, huidskleur, afstamming dan wel nationale of etnische afkomst wordt gedefinieerd." Ook hoeft degene die zich beledigd voelt niet zelf aangifte te doen: "Er moet op worden toegezien dat het onderzoeken en vervolgen...niet afhangt van aangifte of beschuldiging door het slachtoffer, dat vaak bijzonder kwetsbaar is en ervoor terugschrikt om een gerechtelijke procedure in te stellen." En om het nog gemakkelijker te maken, mag de Europese Unie ook zelf maatregelen nemen: "... omdat deze doelstelling [doel*treffende, evenredige en afschrikkende straffen die aan minimale voorwaarden voldoen] beter op het niveau van de Europese Unie kan worden verwezen..."

Kritiek op een religie of op een aanhanger van een religie kan met ingang van maandag aanstaande volgens het kaderbesluit gelijkgesteld worden met racisme.

Maar er doemt meer op aan de horizon:

De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu (AKP) is met ingang van deze maand (november 2010), voor een half jaar voorzitter van het Commitee van Ministers van de Raad van Europa (zie voor de lidstaten het kaartje hierboven). Dit terwijl Mevlut Cavusoglu (eveneens lid van de Turkse AKP regering) voorzitter is van de Parlementaire Vergadering van diezelfde Raad van Europa. Turkije is tevens voorzitter van de OIC, die enerzijds de Sharia promoot en anderzijds het woord "islamofobie" heeft geïntroduceerd en ernaar streeft dat in de Westerse wereld gelijk gesteld te krijgen met racisme.

Lees vooral het volledige artikel op HVV :
Meningsvrijheid in de EU op de helling

Slaap dan nadien maar rustig verder mensen!

ALLAH HAKBAR !
9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

=====> deze verzen uit de koran zijn GEEN KRITIEK! het zijn gewoon de verzen uit de koran en daar mogen WIJ géén kritiek op leveren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Schepsel

Re: Vanaf 28/10 is islamkritiek STRAFBAAR want racisme!

Bericht door Schepsel »

Wat nu in me opkomt is om een ultrabeschaafde ''religie'' te starten als de rokerskerk en die overal promoten. Wij geloven heilig in homorechten, etc.

Wat kunnen mensen toch dom zijn. Zelfs zonder Islam zouden ze in moeten zien dat dit een belachelijke en bijzonder gevaarlijke regel is. Ze zijn goed in het weggooien van vrijheden, zóveel voorstellingsvermogen is toch niet nodig om je voor te stellen hoe een wereld zonder vrijheid van meningsuiting is? Zonder het te hebben meegemaakt wil ik als vrouw ook niet terug naar de jaren '50. Het is zo simpel.

In de praktijk zal het denk ik niet uitmaken, Europa is heen, heen is heen, verloren is verloren.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Manon

Bericht door Manon »

Ik verschiet er vooral van dat er zo weinig commentaar op komt. Blijkbaar WETEN de mensen het niet, of MOGEN ze het niet weten.

Dat een cartoonist van zijn bed wordt gelicht en dagen wordt vastgehouden blijkt ondertussen al terug NORMAAL te zijn? De kikker in het kokende badje?

Ariel

Bericht door Ariel »

Dit is eng. Je kan als Islam critici uitgeleverd worden aan een Islamitisch land. Geert Wilders, let op je zaken en woorden en ga naar Israel nu je nog kan. Europa is toch niet meer te redden.

Het wachten is nu op de eerste veroordeling.
Ik vind het Godslasterend dat Moslims snoeven over de Heilige Drie-Eenheid. Ik voel me zeer kwetsbaar en beledigd als een Moslim de Heilige Drie-Eenheid ontkent.
Kan iemand voor mij na 28 november aangifte doen? Ik ben te verdrietig en te gekwetst om dit zelf te doen
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Bericht door Ariel »

Binnenkort ook in uw stad, dorp of straat te beleven. :evil:
De afvallige
Amanda Kluveld, 26-11-2010

‘Welke godsdienst heeft u gehad vanaf uw puberteit tot aan uw negentiende levensjaar?’

‘Ik werd geboren in een familie van moslims en ik was moslim totdat ik mij op mijn negentiende bekeerde tot het christendom.’

‘Geeft u toe dat u moslim was en dat u zich hebt bekeerd tot het christendom op de leeftijd van negentien jaar?’

‘Ik was een moslim vanaf mijn puberteit tot ik mij tot het christendom bekeerde toen ik negentien jaar was.’

‘Gelooft u in de eenheid van God, de wederopstanding en het profeetschap van Mohammed de grote?’

‘Ik geloof in de eenheid van God en de opstanding van de doden maar niet in het profeetschap van Mohammed de grote.’

‘Afvalligheid is een misdrijf volgens de islam en is strafbaar volgens de wetten van de Islamitische Republiek Iran, volgens de grondwet van de Islamitische Republiek Iran, volgens het Islamitische Revolutionaire Tribunaal en volgens het islamitische rechtssysteem van Iran. Begrijpt u deze aanklacht?’

‘Ik heb geen bepaalde godsdienst gehad van mijn puberteit tot aan mijn negentiende jaar toen ik mij tot het christendom bekeerde.’

‘Waarom heeft u dan verklaard dat u in een moslimfamilie geboren werd? ‘

‘Ik heb begrepen dat wie geboren is uit islamitische ouders en geen godsdienst kiest na de puberteit, een moslim is. Dat is de reden dat ik heb verklaard dat ik na mijn puberteit me bekeerd heb tot het christelijk geloof.’

‘Yousef Nadarkhani heeft het profeetschap van de grote profeet van de islam en de heerschappij van de heilige religie van de islam over alle godsdiensten ontkend. Hij heeft evangelisatie-bijeenkomsten gehouden en anderen uitgenodigd tot het christendom. Hij heeft een huisgemeente opgericht, mensen gedoopt en de islamitische waarden ontkend.’

‘Mijn cliënt heeft geen misdaad begaan. Hij heeft de islam niet aanvaard vanaf zijn puberteit dus kan hij geen afvallige zijn. Hij ontkent niet het profeetschap van de grote profeet van de islam, zoals hij eerder heeft verklaard. Mijn cliënt gelooft in het profeetschap van Mohammed de grote zoon van Abdullah, de profeet van Allah de almachtige. Hij heeft het anders verklaard , niet uit vijandschap tegen de islam maar uit woede.’

‘Het is bewezen dat de heer Yousef Nadarkhani, 32 jaar, zoon van Biram is geboren uit islamitische ouders en heeft gekozen voor de islam. Op 19-jarige leeftijd heeft hij zich ervan afgewend. Volgens de fatwa’s van de sjiitische theologen moet dit worden beschouwd als afvalligheid van de heilige religie van de islam. Hij zal als een afvallige gestraft worden.’

‘Door ophanging zal zijn ziel van hem worden genomen.‘

Brief van Yousef Nadarkhani uit de Lakan gevangenis in Rasht:

‘Lieve broeders en zusters, we moeten voorzichtiger zijn dan ooit. Want in deze tijd komen de harten en gedachten van velen aan het licht, zodat hun geloof getest wordt.
Mag uw schat zijn waar geen mot of roest is. ‘

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... _afvallige" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Mooi.

Dan gebruik ik, als ik het wil hebben over de monotheïstische godsdienst die een van de drie grote(re) zogenoemde Abrahamitische religies is en waarvan de naam in het Arabisch letterlijk overgave of onderwerping aan een opperwezen betekent, toch gewoon de term 'het rottend kadaver'..

Dan is iedereen die suggereert dat ik het wellicht heb over die monotheïstische godsdienst, die een van de drie grote(re) zogenoemde Abrahamitische religies is en waarvan de naam in het Arabisch letterlijk overgave of onderwerping aan een opperwezen betekent, zelf in overtreding..
RTFM

Manon

Bericht door Manon »

naar boven schreef:Mooi.

Dan gebruik ik, als ik het wil hebben over de monotheïstische godsdienst die een van de drie grote(re) zogenoemde Abrahamitische religies is en waarvan de naam in het Arabisch letterlijk overgave of onderwerping aan een opperwezen betekent, toch gewoon de term 'het rottend kadaver'..

Dan is iedereen die suggereert dat ik het wellicht heb over die monotheïstische godsdienst, die een van de drie grote(re) zogenoemde Abrahamitische religies is en waarvan de naam in het Arabisch letterlijk overgave of onderwerping aan een opperwezen betekent, zelf in overtreding..

dit lijkt op een cryptogram! maar wèl goed gevonden!

naar boven
Contacteer:

<hans v/d mortel mode on>

SLANDER THOSE WHO INSULT THE ROTTING CORPSE

<hans v/d mortel mode off>
RTFM

H.Numan

Bericht door H.Numan »

:smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Misschien moet er even een mailtje naar de PVV gezonden worden over die resolutie 1743.
Ten derde: Licht uw volksvertegenwordigers in en vraag ze in te grijpen, en als ze dat niet willen: waarom niet.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12496" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Bericht door Ariel »

Er valt niks meer te regelen Pilgrim. De handtekening is gezet, en de resolutie aangenomen.

Als men ons gaat bestraffen omdat we Islam beledigen, dan worden we inventief , en gaan we synoniemen gebruiken.

Bijvoorbeeld...

Islam wordt dan de spaghetti religie.
Allah wordt het spaghetti monster
Moslims worden dan spaghetti eters
En Mohammed noemen we de PBUH sliert.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Ze kunnen ons weinig maken. Deze site is ingebed in de Amerikaanse hoofdsite die gehost wordt in Amerika en die is bovendien heel goed beveiligd omdat moslims Ali Sina zijn kop er af willen hakken. Ook de islamitische en antisemitische website Radioislam hebben ze nooit kunnen traceren.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Ik lees elders op internet dat deze resolutie slechts een aanbeveling is en geen wet en dus niet bindend is. Men heeft ook de Raad van Europa verward met de Europese Raad. De Raad van Europa is geen lid van de EU. We hoeven ons dus nog niet zoveel zorgen te maken, maar het blijft natuurlijk een slecht teken. :ermm:

Manon

Bericht door Manon »

Hoe zit het nu?

http://www.opendoors.nl/vervolgdechrist ... van-tafel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ermelo – De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties heeft eind vorige week unaniem een resolutie aangenomen die de vrijheid van godsdienst benadrukt. De resolutie werd ingediend door Pakistan namens de islamitische landen. Dat is opvallend, omdat dezelfde islamitische landen al jarenlang een resolutie tegen belediging van godsdiensten indienen. Deze is nu van tafel, concludeert Open Doors, een organisatie die zich inzet voor vervolgde christenen. “Geweldig nieuws voor christenen en andere minderheden”, zegt de directeur van Open Doors.

(...)

Mede door de 428.000 handtekeningen die Open Doors verzamelde en het rechtstreeks contact met delegaties in New York, nam in december de steun voor deze resolutie tegen godsdienstlastering af. Toch nam de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties de resolutie aan. Wel liet de Organisatie van Islamitische Landen (OIC) direct al weten dat ze opnieuw naar de tekst van de resolutie zou kijken.

Pakistan, als vertegenwoordiger van de OIC, diende vorige week een nieuwe resolutie in. Hierin wordt niet langer gesproken over de belediging van godsdiensten, maar over de vrijheid om te geloven en de vrijheid van meningsuiting. De resolutie ‘strijdt tegen intolerantie, negatieve stereotypering en stigmatisering, discriminatie, het aanzetten tot geweld en geweld tegen personen gebaseerd op iemands religie of geloof’.

“We waren vorig jaar teleurgesteld dat de VN de resolutie tegen belediging van godsdiensten aannam”, zegt de directeur. “Maar we zijn blij met de tekst zoals die nu is aangenomen. Islamitische landen geven nu zelf aan dat mensen het recht moeten hebben om hun godsdienst te kiezen. Ze zeggen daarmee dat mensen het recht moeten krijgen om van godsdienst te veranderen. Nu kunnen bekeerde moslims in hun eigen land officieel niet geregistreerd worden als christen. Dat brengt allerlei beperkingen met zich mee. Zo kunnen ze niet trouwen met een andere christen en moeten hun kinderen verplicht islamitisch onderwijs volgen.”
En wat nu met de aanbevelingen van de raad van Europa? Is islamkritiek nu racisme of niet?

Ariel

Bericht door Ariel »

We zullen zien wat hier van terecht komt. Ik heb er nog weinig vertrouwen in. Islamitische landen willen vrijheid van godsdienst in Europese landen , maar die vrijheid zal niet gelden voor hun eigen land.
Misschien moeten we een stapel bijbels naar Afghanistan , SA en Pakistan sturen en ze daar uitdelen aan de inboorlingen. Kijken of dat mag, en ik ben benieuwd of moslims zich mogen bekeren.

Voorlopig zie ik het nog niet zitten.

Manon

Bericht door Manon »

Ariel schreef:We zullen zien wat hier van terecht komt. Ik heb er nog weinig vertrouwen in. Islamitische landen willen vrijheid van godsdienst in Europese landen , maar die vrijheid zal niet gelden voor hun eigen land.
Misschien moeten we een stapel bijbels naar Afghanistan , SA en Pakistan sturen en ze daar uitdelen aan de inboorlingen. Kijken of dat mag, en ik ben benieuwd of moslims zich mogen bekeren.

Voorlopig zie ik het nog niet zitten.
Dat van die bijbels hébben ze toch al gedaan? Stond hier gisteren nog ergens.

Zijn allemaal verbrand.

Ariel

Bericht door Ariel »

Manon schreef: Dat van die bijbels hébben ze toch al gedaan? Stond hier gisteren nog ergens.

Zijn allemaal verbrand.
Dat was in 2009. Toen zijn er vertaalde bijbels naar Afghanistan gesmokkeld. ( Afghan heeft die bijbel vertaald. Weet je nog?) , maar die bijbels zijn toen door het Amerikaanse leger onderschept, en verbrand, omdat ze bang waren dat er een rel door de bijbels zou ontstaan.
Je weet het maar nooit met die Neanderthalers in Afghanistan. Voordat je het beseft zijn er weer wat koppen gesneld,. Een mohammedaanse zieltje is zo gekwetst, en hun tenen zijn erg lang en erg gevoelig.

Manon

Bericht door Manon »

Afghan heeft die bijbel vertaald. Weet je nog?
och ja! ik weet dat ie daarmee bezig was, maar wist niet dat het zijn vertalingen waren die in de fik werden gestoken;

wat zou Obama dààrvan zeggen? Och ja, hij was zèlf de opdrachtgever als het leger dat gedaan heeft.

naar boven
Contacteer:

Pakistan, als vertegenwoordiger van de OIC, diende vorige week een nieuwe resolutie in. Hierin wordt niet langer gesproken over de belediging van godsdiensten, maar over de vrijheid om te geloven en de vrijheid van meningsuiting. De resolutie ‘strijdt tegen intolerantie, negatieve stereotypering en stigmatisering, discriminatie, het aanzetten tot geweld en geweld tegen personen gebaseerd op iemands religie of geloof’.
Sluw, want de Pakistani begrijpen heel goed dat de resolutie alleen maar met succes gehandhaafd zal kunnen worden in geciviliseerde landen. Deze resolutie beschermt dus voornamelijk de islam in het westen (onaardige dingen zeggen over de islam is, of - kan opgevat worden als, negatieve stereotypering en stigmatisering van moslims), terwijl de bescherming van niet-moslims in islamitische landen alleen maar met de mond beleden zal worden. Bij schendingen van de mensenrechten die deze (overigens volstrekt overbodige - er is immers al een UVRM) resolutie vastlegt zullen de overheden van de islamitische landen zeggen dat ze hun best doen, maar dat de wandaden werden gepleegd door groepen waar ze geen controle over hebben.
RTFM

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Ik las dat volgens diverse schriftgeleerden er een groot verschil is tussen een koran in het Arabisch (de echte dus) en een vertaling van de Koran.
De Kramer vertaling b.v. mag je gerust verbranden want die bevat geen Arabisch. Maar de vertaling van Leemhuis (of van de Ahmadiyya) bevat ook de Arabische tekst. Die dus niet verbranden.
Alhoewel, in alle gevallen worden ze BOOS. Vanwege de intentie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

badoe gastron

Bericht door badoe gastron »

Als de blasfemiewet in Brussel erdoor komt is het dus eindelijk mogelijk de Koran aan te klagen als een zeer discriminerend en beledigend boek tegenover niet-Moslims. Wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander.

Manon

Bericht door Manon »

badoe gastron schreef:Als de blasfemiewet in Brussel erdoor komt is het dus eindelijk mogelijk de Koran aan te klagen als een zeer discriminerend en beledigend boek tegenover niet-Moslims. Wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander.
nee natuurlijk niet.

Mohammedanen zeggen ook dat Jezus géén god is, en die mogen dat zeggen. Wie in Nederland zegt dat god een ezel is, is strafbaar .

BFA

Bericht door BFA »

badoe gastron schreef:ls de blasfemiewet in Brussel erdoor komt is het dus eindelijk mogelijk de Koran aan te klagen als een zeer discriminerend en beledigend boek tegenover niet-Moslims. Wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander.
Neen, want die blasfemiewet maakt dat de intolerantste boven staat.

Wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander stellen is een belediging voor Islam, Nu kan deze stelling nog hier en daar uitspreken, na de blasfemiewet niet meer.
Kritische vragen stellen over Islam, wat een belediging is, zal niet meer kunnen.
De oorlogswetten en oproepen tot moord op ongelovigen in Islam aanklagen, zal niet meer kunnen. Islam vermoordt ongelovigen voor het goed van de overlevenden. Zodat deze zich gedreven voelen tot bekering. Maar durven denken dat dit niet zo goed is, is een belediging voor Islam.
Islam kent duizenden kleine regeltjes om het leven van de gelovige minutieus te ordenen. Eén van deze regels in vraag stellen zal een belediging zijn en verboden.

Als die blasfemiewetten erdoor komen zal de Aarde plat worden. Omdat Islam stelt dat dit zo is. Durven opperen dat dit niet zo is zal een belediging zijn en betaald worden met het afsnijden van het hoofd waar die onzalige blasfemische gedachten in opkomen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Dhana

Bericht door Dhana »

Als ik het goed gelezen heb, kunnen nv christenen ook verhaal halen als zij en hun geloof over de hekel gehaald worden door andersgelovigen. In de praktijk zal het er echter op neerkomen dat alleen moslims dat zullen doen. Verder een hele effectieve manier om de PVV monddood te maken. Ook een manier van het enfant terrible van de Nederlandse politek af te komen. Moeten wij straks allemaal ondergronds gaan. Als dat erdoor komt is het hek van de dam en dat kan wel eens anders uitpakken dan dat de wetvoorstellers zich zo voorstellen. Een regelrecht pad naar complete anarchie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

EU-resolutie 1743 (definitieve versie, 2010)

Geplaatst op 7 januari 2018

Afbeelding

Van de EU-resolutie 1743, waarmee in Europa de islam versterkt én de islamisering versneld wordt, heeft bijna geen Europeaan ooit gehoord:

1743-1: Radicalisering en terrorisme zijn het gevolg van uitsluiting, stigmatisering en discriminatie van moslims.

1743-2: Islamofobie is het gevolg van een verkeerd begrip van de islam. Nationale regeringen pakken islamofobie onvoldoende aan, wat rechts in de kaart speelt.

1743-3: De islam hoort bij Europa, deelt haar culturele wortels, heeft veel bijgedragen aan de beschaving en erkent de universele rechten van de mens en de vrijheid van meningsuiting.

1743-9: Moslims moeten een speciale status krijgen en beschermd worden. Zij moeten daarvoor juridisch worden ondersteund om islamofobie te bestrijden.

1743-11: De islam is een religie van vrede.

1743-12: Haatzaaiende politieke partijen versterken de angst voor moslims door de islam te verbinden met geweld, waarmee een simplistische en negatieve voorstelling van zaken wordt gegeven. Deze politieke partijen moeten bestreden worden.

1743-13: Anti-islam partijen willen de vrijheid van godsdienst voor moslims inperken, wat onaanvaardbaar is. Zo heeft Zwitserland een minarettenverbod ingevoerd wat ongedaan gemaakt moet worden.

1743-14: Islamofobie moet uitgeroeid worden.

1743-16: Boerka’s mogen niet verboden worden.

1743-20: Stereotypen, misverstanden en angst m.b.t. de islam zijn typische symptomen van een wijdverbreid gebrek aan kennis van de islam onder niet-moslims, wat mensen vatbaar maakt voor islamofobie.

1743-21: Het onderwijs moet daarom meer én structurele aandacht geven aan de zegeningen van de islam en de gemeenschappelijke waarden die hij deelt met het judaïsme en het christendom. Universiteiten en hogescholen moeten islamitische studies aanbieden die onderschrijven dat de islam onze democratische waarden, mensenrechten en wetten respecteert.

1743-24: De EU moet meer samenwerken met islamitische organisaties uit moslimlanden om islamofobie te bestrijden en de islam te promoten.

http://www.assembly.coe.int

Door: Edwin Lauxen

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/07 ... rsie-2010/

Plaats reactie