Ik dacht dat het creatuur in het filmpje gewoon een soort rare tak was, maar als je goed kijkt lijkt het zich te bukken. Het is maar heel even te zien, dus je moet goed opletten.
Hier nog een griezelig filmpje van een portret van een Japans meisje dat zelfmoord pleegde. Het schijnt dat als je ca. 5 minuten naar het portret staart ze tot leven lijkt te komen. Ik heb dat met enige reserve gedaan omdat ik mijn geest liever niet openstel voor bepaalde zaken. Inderdaad lijkt het gezicht te gaan leven, maar volgens mij is het gewoon optisch bedrog. Ik kreeg zelfs even de indruk dat ze me opeens kwaad aankeek. Toen ik later weer keek vond ik echter dat ze droevig keek. In andere filmpjes m.b.t. tot dit portret las ik dat veel mensen niet lang naar de ogen van het meisje konden kijken en dat mensen die dat wel deden ook zelfmoord hadden gepleegd. Dus kijken op eigen risico!
Er zijn ook erg veel filmpje en foto’s van geestverschijningen. Merkwaardig dat geesten soms kennelijk wel door camera’s gezien worden maar niet door onze ogen. Dit filmpje uit Japan laat een geestverschijning zien die kennelijk niet door omstanders wordt opgemerkt, omdat een voorbijganger er dwars doorheen loopt, maar op het filmpje zelf is de verschijning wel te zien. Het doet me wel wat denken aan die verschijning bij die Egyptisch opstand tegen Moebarak waar toen een soort paard met een ruiter te zien was op de video, maar wat ook niet gezien werd door omstanders.