Linkse indoctrinatie in het onderwijs

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Mahalingam » Vr Nov 08, 2019 1:06 pm

Waar woensdag ophef over was:
Rijnlands Lyceum haalt omstreden afbeelding Geert Wilders weg

Het Rijnlands Lyceum in Sassenheim heeft de omstreden afbeelding van Geert Wilders weggehaald uit de vitrine op school. Daarmee is ook de aangekondigde actie van het Identitair Verzet van de baan.

Conrector Willem Visser benadrukt dat achter de afbeelding ’helemaal geen mening of idee zit’. Het portret is gemaakt naar aanleiding van een kunstopdracht: de leerlingen moesten met street art iets maken ...

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20191107_7045174/rijnlands-lyceum-haalt-omstreden-afbeelding-geert-wilders-weg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Nov 08, 2019 5:37 pm

"... dat achter de afbeelding ’helemaal geen mening of idee zit’. ..."
Dat kan ik mij best voorstellen. We hebben hier immers te maken met 'jonge hondjes' en die volgen altijd (maar een ietsje balorig) de leider van het roedel.
En die leider begint vreselijk te blaffen als die Wilders ziet. Dus de jonge hondjes blaffen mee.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Nov 09, 2019 10:56 pm

Bijna lachwekkend: zo links is ons onderwijs
De Telegraaf - 27 feb. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Wo Nov 13, 2019 1:47 pm

Wat kost een hoogleraar de maatschappij eigenlijk? En wat zijn de maatschappelijke revenue? In Leiden wijdt een hoogleraar zich toe aan schoolboeken. En tot wat voor schokkende conclusies komt hij?

’Ahmed te vaak shoarmaboer in schoolboek’

LEIDEN - Een hoogleraar ’maatschappelijke vraagstukken’ heeft zich over 33 schoolboeken gebogen en komt tot de conclusie dat vrouwen en ’mensen met een niet-westerse achtergrond’ in het lesmateriaal worden achtergesteld in de teksten en plaatjes.

Judi Mesman telde maar liefst 13.000 personages in de schoolboeken Nederlands en wiskunde. De kinderen krijgen volgens haar ’stereotypen’ voorgeschoteld. In de voorbeelden bouwt ’Kees’ een schuurtje, bakt ’Annemarie’ een taartje en verkoopt ’Ahmed’ shoarmabroodjes.

In de schoolboeken komen ook minder vrouwen dan mannen voor, zo schrijft De Volkskrant. ’LHBTI’ers ontbreken helemaal’, concludeert de wetenschapper.

Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is. De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen’.

Een woordvoerder van de grootste uitgever van kinderboeken (een man) zegt in de krant dat het bedrijf zich bewust is dat ’stereotypering op de loer ligt’ en dat teksten en afbeeldingen regelmatig worden bijgestuurd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1191812630/ahmed-te-vaak-shoarmaboer-in-schoolboek
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Nov 19, 2019 12:29 pm

’Allochtonen worden problemen aangepraat’

Namen als Mohammed en Fatima staan naar verhouding te weinig in schoolboeken, ontdekten onderzoekers van de Universiteit Leiden. In het Jeugdjournaal vertelden allochtone kinderen dat ze zich daardoor niet welkom voelen in Nederland, zag ook publiciste Aylin Bilic voor De Kwestie.

„Ik was me er nooit van bewust, maar ik had me als kind totaal niet welkom moeten voelen in Nederland. In geen enkel schoolboek in Rotterdam kwam ik in de jaren ’80 ooit de naam Aylin tegen. En eigenlijk gold dat voor mijn hele klas. Remco, Frank en Michael kwamen ook nauwelijks voor in onze schoolboeken. Het wemelde er nog van de Keesen en de Miepen, ook al heette op school vrijwel niemand meer zo.

Nooit uitgesloten gevoeld
Geen seconde heb ik me daar uitgesloten door gevoeld. Mijn overwegend inheemse klasgenoten evenmin, vermoed ik. We deden hooguit wat lacherig bij al die oer-Hollandse namen in onze boeken.

De huidige generatie allochtone kinderen ervaart dat anders, als we de Leidse onderzoekers of het Jeugdjournaal mogen geloven. Niet-westerse allochtonen maken 13,6% van de bevolking uit. Maar slechts 9% van de namen in schoolboeken is van het type Mohammed of Ahmet. Dat klopt dus niet, menen anti-discriminatieradicalen want „dan kunnen ze het idee krijgen dat ze minder belangrijk zijn.”

Los van het feit dat je volgens mij geen boek meer kunt schrijven als je bij iedere naam of eigenschap moet opletten dat je je wel aan de demografische gemiddelden houdt, slaat het natuurlijk nergens op. Ten eerste omdat schoolboeken niet ieder jaar worden vernieuwd en dus niet altijd exact de laatste trends volgen. Maar – veel belangrijker – omdat die eis van evenredige vertegenwoordiging van weet-ik-niet-wat botst met het concept van succesvolle integratie.

Mijn goede vriendin Anita (waarvan de naam veel vooroordelen oproept) emigreerde acht jaar geleden met man en twee kinderen naar Australië. Dat de klasgenoten van Ties en Siem hun namen daar raar uitspraken en ze al gauw Engelse bijnamen kregen, vonden ze een teken van acceptatie. En dat Ties en Siem hun namen nooit in enig schoolboek tegenkwamen, was nooit een reden zich te beklagen over acceptatiegebrek en discriminatie.

Janneke of Gijs
Al die honderdduizenden Nederlanders die de afgelopen decennia emigreerden naar Australië, Canada, Nieuw-Zeeland of de VS, zullen de namen Janneke of Gijs nooit terugzien in hun schoolboeken.

Niet in de eerste generatie, niet in de tweede en ook niet in de derde. Sterker nog: veel immigranten veranderden zelfs hun achternaam in iets Angelsaksisch. Dat heeft nooit iemand raar gevonden. Ze zijn niet voor niks naar de Nieuwe Wereld afgereisd. Ze wilden een nieuw en beter leven opbouwen en om die reden zo snel mogelijk opgaan in hun nieuwe vaderland.

Het is aangepraat
Onze allochtone landgenoten zijn ooit om dezelfde reden naar hier gekomen. Ik geloof niet dat Elif of Melek zich – net als ik – er ooit druk over hebben gemaakt dat hun voornamen niet of te weinig in het lesmateriaal terugkwam. Ik denk dat hun dat een beetje is aangepraat de laatste jaren.

Het is een kwestie van tijd dat allochtone namen bijna net zo vaak in schoolboeken te vinden zijn als autochtone in het huidige inclusieve klimaat. Die tendens is er al langer. Kijk maar eens op websites of in folders van (hoge)scholen en zelfs universiteiten.

’Inclusief’

En probeer een groepsfoto te vinden waarop geen student staat ’met een kleurtje’ of een hoofddoek. Lastig, want de communicatieafdelingen letten er tegenwoordig streng op: iedere foto of filmpje moet ’inclusief’ zijn. Dat het percentage allochtonen hierdoor op voorlichtingsmateriaal een stuk hoger is dan de werkelijke demografische situatie (die 13,6%) zou rechtvaardigen, daar hoor je die Leidse onderzoekers of het Jeugdjournaal niet over.

Integendeel, blijkt uit de afsluiter: „De makers van de boeken zijn geschrokken en kijken of ze nog de plaatjes kunnen aanpassen.”

Aylin Bilic is publiciste
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Nov 24, 2019 3:18 pm

Via Thierry Baudet

Deze foto is zo’n hilarisch voorbeeld van het fakenews in de mainstream media. Het totale onvermogen van gevestigde machten om het probleem te benoemen en te bespreken. Een soort verlamming treedt op. Zie ook dit Kamerdebat: https://youtu.be/oHTw7q26daE #FVD

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Terug naar “Samenleving & Integratie”