Het verval van Nederland

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Heel “Holland” is ziek

Geplaatst op 14 februari 2018

Afbeelding

Steeds meer Nederlanders verlaten Nederland. Dat is mijns inziens precies de verkeerde categorie. Koren op de molen voor veel zogenaamde ‘vluchtelingen’, die graag een (crimineel en gewelddadig) graantje meepikken op dit zinkende VOC-schip dat Nederland heet. Ik blijf erbij; èchte vluchtelingen passen zich zo snel mogelijk aan en willen de taal ook zo snel mogelijk leren! De rest...

Hup Holland?

‘Holland’: die twee ‘wereldberoemde’ provincies waar de VOC-mentaliteit vandaan komt... De slechts twee gewesten maar waar heel Nederland helaas mee geassocieerd wordt. Het ‘Holland’ waar in het rode vlak van onze nationale vlag inmiddels de Turkse witte maan en de Marokkaanse groene ster vet gedrukt staan. De regio waar translanders als DENK, NIDA en Sylvana’s UIT1 vandaan komen. Die twee gewesten waar de waarheid opzettelijk door het buitensporig hoge ‘Opsporing Verzocht’-gilde verward wordt met racisme, omdat diezelfde waarheid (o.a. dat Marokkanen en zwarten overdadig vertegenwoordigd zijn binnen de criminaliteit) nu eenmaal hard is en overtuigend op camera wordt vastgelegd. Die twee provincies waar door bovenstaande ‘politieke partijen’ de aangewakkerde (rassen)haat onze medemens inmiddels onze vijand is geworden. Dat ‘Holland’ dat dit maar wat graag over de rest van Nederland wil verspreiden. Dàt Holland dat in het buitenland ‘staat’ voor Nederland, maar in Nederland niet. Want 1: de rest van Nederland wordt er gezien als domme boeren. 2: Holland scheidt zich bewust in- en met alles af van de rest van Nederland. Discriminatie in- en door een klein stukje van uw eigen land.

Hoe ziek is Nederland?
Het volgende ‘christelijke/ witte’ feest wordt al ondermijnd en zal er aan moeten geloven, gevoed vanuit de Hollandse (!) rassenhaat (net als dat honden onderverdeeld zijn in verschillende rassen, geldt dat bij mensen ook zo). Deze keer echter over de rug van de thuis met eeuwige slavernijpijn ‘opgevoede’ zwarte kindertjes (zie hier). Wanneer stopt deze door een zeer kleine minderheid en extreem linkse ‘activisten’ aangewakkerde rassenhaat, die verpakt wordt als racisme en discriminatie uwerzijds, eindelijk eens?! Moeten er eerst doden vallen? Hoe ziek is Nederland? Zo ziek is Nederland!

Als de waarheid racisme wordt
Zegers van de ChristenUnie vindt het belangrijk en zelfs “geweldig” dat hij hier in Nederland in ‘alle vrijheid’ in god mag geloven (voor zover u kunt spreken van vrijheid binnen de geloofsdoctrines’), omdat hij “persoonlijk heeft gezien hoe het is om als christen (Kopt) te moeten leven in een islamitisch land”. Nederland staat volgens deze geloofsgestoorde ‘politicus’ voor de christen-joodse cultuur. Logisch! Vandaar dat hier steeds meer moslims geboren worden c.q. worden toegelaten waarmee het antisemitisme, lees: de MOSLIM-Jodenhaat, wederom met name in ‘Holland’ (!), inmiddels tot ongekende hoogte is gestegen. Zelfs een joods jochie van 8 wordt op straat openlijk aangevallen door dit ziekelijke, thuis en in de moskeeën gehersenspoelde moslimtuig. Ook christenen en mensen die oud-Europese (heidense) symbolen dragen, worden openlijk bedreigd en aangevallen door deze ‘daardoor beledigde’ moslims. Gewoon hier in Europa! Er is zelfs een ware Islam-me-too beweging gaande voor wat betreft de seksuele/pedofiele misstanden binnen de islam. Maar we moeten de zelf NIETS respecterende en accepterende islam onder de noemer ‘vrijheid van religie’ vooràl blijven respecteren en accepteren. Nòg meer islamitische scholen derhalve, nòg meer moskeeën en nòg meer moslimbuurten/moslimterritoria...? Maar nòg meer islam staat gelijk aan nòg meer door haat gevoed geweld, (stammen, afkomst en ‘geloofs’-) discriminatie, nòg meer vrouwen en dierenleed en over het algemeen nòg meer (want ‘kansarm’) criminaliteit. Wanneer wordt Europa, maar graag eerst Nederland, eindelijk eens wakker? Waarom lopen we hierin niet voorop? Dit gebeurt ècht en het is allang geen boze droom meer, het is een ware nachtmerrie, maar als u uw ervaringen en zorgen deelt en hen bekritiseert, heet dat ineens racisme... Ik begrijp de Oost-Europese landen steeds beter. Die zien hoe het hier inmiddels met de moslim ‘vluchtelingen’ gaat en die willen ze daar absoluut NIET hebben. En ze hebben groot gelijk!

Vertrouwen in de politiek?
Is de minister van Buitenlandse Zaken nog wel te vertrouwen, vroeg men zich af bij het nieuws. Is een politicus, en een VVD minister in het bijzonder, sowieso te vertrouwen? Van Rutte mocht hij aanblijven... uiteraard, liegen en bedriegen is zijn eerste natuur en ook hij kan tenslotte aanblijven. Wanneer zijn we het eindelijk eens zat, dat leugenachtige parasieten rapalje in Den Haag? De plaats waar vooral de schijnheilige politieke ‘correctheid’ heerst ofwel, waar ‘keurig’ verwoord (maar ronduit walgelijk!) met een brede, ogenschijnlijk sympathieke glimlach kei- en keihard liegen en bedriegen gezien wordt als onderdeel van het politieke ‘spel’. De plaats waar ‘milieu’ een verdienmodel is geworden en de plaats waar ze elkaar indekken en afschermen, tenminste; als u geen Baudet, Wilders of Fortuyn heet(te). Rutte, Zijlstra, Zalm, Pechthold, Klaver, Kuzu en consorten... Ze zijn absoluut NIET te vertrouwen. U moet werkelijk van een aparte ‘soort’ zijn wilt u hier goed in- èn er ook nog trots op zijn. Daarvoor moet u uit een door en door verrot stuk hout gesneden zijn en ik kan er geen greintje respect voor opbrengen. Overigens vind ik dat wachtgelden en beschermingsgeld voor politici betaald moeten worden vanuit het partijgeld en niet vanuit ons belastinggeld. Met dàt verschil dat wachtgeld betaald moet worden vanuit de èigen partijkas en beschermingsgeld door de partij die anderen opzet tot haat en geweld (en moord; Fortuyn) tegen een bepaalde politicus (zoals D66 en Groen Links jegens Wilders en Baudet).

Respect? Keihard genaaid!
Veel mensen vinden het vreemd dat ik niet kijk naar ‘onze’ Olympische sporters. “Geef ze brood en geef ze spelen”. Ik kan nu eenmaal maar weinig respect opbrengen voor super egotrippers die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Dat geldt inmiddels ook voor de leraren die massaal staken voor meer salaris. Ik ben redelijk onderlegd in didactiek en kan u vertellen dat het niveau van onze huidige generatie ‘docenten’, zowel uitvoerend als didactisch, ver beneden peil is. Waarom moeten juist zij die – geloof me – héél behoorlijk betaald worden voor wat ze doen en voor de tijd dat ze daadwerkelijk aan het werk zijn, hun ‘werk’ neerleggen om hun eisen kracht bij te zetten? Het probleem wordt daarmee mijns inziens ronduit egoïstisch èn asociaal bij de ouders gelegd, die nu op hun kinderen moeten passen en daardoor zèlf niet kunnen werken omdat hun kroost niet naar school kan.

Het verplegend personeel in de verzorgingstehuizen is echter een heel ander verhaal. Deze zwaar onderbezette, overbelaste (veel ziekteverzuim wegens werkgerelateerde omstandigheden) en ook nog eens zwaar ònderbetaalde categorie (die veelal óók nog eens een deel van hun salaris heeft moeten inleveren om ‘hun werk te mogen behouden’ – ja, dat gebeurt ècht mensen!) laat onze ouderen en hulpbehoevenden echter NIET in de steek. Die heeft de liefde en het moreel besef om voor deze kwetsbare groep te blijven zorgen en kan zich, ook financieel, geen uitstapjes naar Den Haag veroorloven om daar te gaan staken. Voor deze mensen heb ik, in tegenstelling tot de bestuurders en het hogere management, die zelf (uiteraard) niets of nauwelijks iets hebben ingeleverd, héél veel respect. In kapitalen zelfs! DIEP, DIEP RESPECT! Heel “Holland” is ziek, dodelijk ziek!

Door: Drs. E.N. Schilder

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/14 ... d-is-ziek/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Doodenge politiek

Geplaatst op februari 15, 2018 door BeWiseman

Afbeelding

Het is een rare tijd en dat zien we terug in de politieke partijen. Steeds meer partijen die zich vooral richten op de eigen doelgroep.

Nou heeft elke partij zijn eigen specifieke doelgroep dus dat is op zich niet nieuw, partijen hebben zich altijd geprofileerd als zijnde voor de arbeider, voor de communisten, voor de christenen en ga zo maar door, partijen met verschillen maar wel overbrugbare verschillen.

Die partijen deelden namelijk wel de basisnormen en waarden van dit land, ze spraken allemaal dezelfde taal, werden niet aangestuurd vanuit het buitenland, en deelden dezelfde achtergrond en cultuur. Nu hebben we NIDA en Denk, twee partijen die zich vooral richten op mensen uit islamitische culturen, die juist vinden dat nieuwkomers zich niet hoeven aan te passen, pleiten voor hoofddoekjes in openbare functies, pleiten voor quota’s om bedrijven te verplichten minderheden in dienst te nemen, zeuren over zwarte Piet en slavernijverleden, en zijn uiteraard tegen alle beperkingen wat betreft de islam.

En in het steeds zieker wordende politieke spel in Nederland is dat een gevaar aan het worden. De huidige politieke partijen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Links en rechts gaan tegen elkaar tekeer en oude partijen en nieuwe partijen proberen elkaar met halve waarheden en onzin uit te schakelen. Het landsbelang is volledig vervangen door het eigenbelang.

Ook in Rotterdam zie je dat nu weer gebeuren. Leefbaar Rotterdam zit al de nodige jaren in het bestuur en werkt redelijk samen met andere partijen. Maar bij nieuwe verkiezingen moet Leefbaar toch buitenspel gezet worden. En de linkse partijen (PVDA, Groen-Links en SP) hebben nu dus een pact gesloten met het islamitische NIDA. Een doodenge ontwikkeling die aangeeft dat het inderdaad draait om macht en het de ander misgunnen!

Als je bereid bent je eigen cultuur in te leveren om maar vooral in het pluche terecht te komen dan behoor je tot een zeer eng clubje mensen.

http://www.bewiseman.nl/uncategorized/d ... -politiek/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

IDIOTEN!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

De grote soap

Geplaatst op 11 april 2018

Afbeelding

Net gelezen op internet. Iets waar links vroeger iets aan probeerde te doen, voordat bijna alle linkse rakkers zelf in de centen-pot begonnen te graaien: ruim 70% van de mensheid bezit slechts 2,7% van alle welvaart. De miljonairs bezitten 45,9% (onder die miljonairs zijn dus ook hieronder genoemde dubieuze miljonairs).

Zelfs een miljardair kan zo te zien de pineut worden in dit land. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen. Wellicht heb ik een te ver doorgeschoten idee over eerlijkheid, recht en zo. Als ik mij goed herinner, is het geloof ik in Amerika zo dat iemand geen extra financieel gewin mag hebben van de door die persoon uitgevoerde criminele daden, bijvoorbeeld via de opbrengst van een boek of een film.

Criminelen in Nederland mogen blijkbaar wel na mensen te hebben ontvoerd, waar zij fors wat miljoenen aan losgeld mee incasseerden, in latere instantie ook nog op legale wijze aan die criminele daden verdienen door het schrijven of laten schrijven van een boek, waar weer wat later ook nog eens een film uit voortkomt. Ik kan er niets aan doen dit alles nogal vreemd te vinden.

Die criminelen zelf hebben hier wellicht geen direct voordeel bij, maar soms familie en erven wel. Sommigen van hen doen het ook nog eens voorkomen alsof ze daar gewoonweg recht op hebben. Een soort omgekeerd rechtssysteem in mijn ogen dus.

Natuurlijk kan men stellen dat ik er nu fors naast zit, want dat boek is niet door die criminelen zelf geschreven en ook die film is niet van hun hand. Op zich is dit correct, maar hebben familieleden en erven van ontvoerders dan daarom recht op het behouden van crimineel verkregen geld en als extraatje ook nog eens de eventuele inkomsten uit boekverkoop en filmrechten over die ontvoering?

Ik vind dit een hele rare zaak. Geen enkel moreel besef of bezwaar lijkt bij sommigen aanwezig over de bron van hun geldelijk genot: de ontvoering van Heineken en Doderer in dit geval.

Laten we wel zijn, als die criminele familieleden zich niet schuldig hadden gemaakt aan ontvoering was er ook van losgeld nooit sprake geweest, was er ook geen smeuïg verhaal voor een boek geweest, noch voor een film.

Een boek over hoe moeilijk het is om met een zware psychische last te moeten leven vanwege wat een familielid heeft aangericht, is dit boek namelijk niet. Noch dat het handelt over een zoektocht naar achterliggende motieven hoe dat familielid zo heeft kunnen ontsporen om tot een gruwelijke daad als ontvoering te komen. En ook handelt het boek niet over de vraag of afstand van al het geld doen niet het juiste zou moeten zijn.

Of anders, dat de totale opbrengst naar Heineken en Doderer of hun erven zou moeten gaan als enige, echte slachtoffers van dit alles, of van mijn part op z’n minst een deel van die opbrengst. Misschien is dit gebeurd en dan heb ik een minder gore smaak in mijn mond.

Zonder ogenschijnlijk enige morele bedenking schijnt men iemand een leven te laten leven zoals die dit boekhoudkundig gezien helemaal niet financieel leven kan. Als die persoon de belastingen maar betaalt. Een voorbeeld hiervan is bijna te absurd om waar te zijn: een man die met enkel een baan als schoonmaker vier dure splinternieuwe Mercedessen op zijn naam had staan. Maar hierop aangesproken werd hij lange tijd niet!

Hoe doet zo iemand dat, dat wil ik graag weten, dan doe ik dat ook en wie niet. Het lijkt in Nederland fors te stinken. Of is ‘lijkt’ hier het understatement of the year? Alles wat ik de laatste tijd lees en hoor over nu die zussen Holleeder brengen kotsneigingen bij mij teweeg.

De dames doen het voorkomen alsof zij de slachtoffers zijn. Van wie? Van Willem? Maar hoe dan? Vanwege zijn miljoenen? Het zal vast allemaal moeilijker in elkaar zitten dan ik via de media hoor en lees, maar ik blijf van deze soap een akelige smaak in mijn mond houden. Beroof banken en je kan in een villa wonen, ontvoer mensen en je kan er als vorst van leven in een duur huis, wat je betaalt met, zoals toentertijd door een nog functionerende pers werd gesteld, ‘statiegeld’.

Niet per se Willem doet mij kotsneigingen krijgen, maar die heilige zusters van hem, die in mijn ogen verwerpelijker zijn dan hij. Hypocriet, zij schijnen ‘ergens’ goed van te leven met een villa in Spanje. Dit fijne leventje was er vermoedelijk nooit voor hen geweest als Willem en zijn maat Cor niet samen met een paar kompanen hadden besloten Heineken en Doderer van hun vrijheid te beroven.

Ook vind ik het enigszins vreemd dat je na een gevangenisstraf te hebben uitgezeten je blijkbaar, geld dat verbrandt was of zoiets, plots op miraculeuze wijze tevoorschijn kan toveren om daar vervolgens een goed leven van te leven. Wat is er mis mee om redelijk simpel via de Belastingdienst die persoon uitleg te verzoeken waar hij/zij dit geld vandaan haalt, zeker ook als die persoon niet eens een normale baan heeft. Met een pauper in de bijstand gebeurt zoiets vaak wel.

Als naar mijn smaak iemand recht op geld heeft dat uit dit alles verder voortvloeit, dan hebben Heineken en Doderer dat, of hun erven. Maar dat zie ik juridisch als stuk onbenul dat ik ben vast helemaal verkeerd.

Het zal wel, maar voor mij blijft dit alles overkomen als een mislukte soap, eentje waarin zelfs een miljardair in dit land, als hij nog in leven was geweest, door een blijkbaar vreemd soort interpretatie over begrippen recht en gerechtigheid, nogmaals zou worden geslachtofferd, ditmaal niet door de ontvoerders, maar nu door familie van enkele van de daders met blijkbare steun en medewerking van justitie.

Want bij justitie schijnt alles te moeten wijken om een crimineel voorgoed op te sluiten en voor dat doel zijn alle middelen heilig. Dit heeft er ook een beetje de schijn van dat justitie zelf op een crimineel zijpad is beland. Wat een land! Alles blijkt op z’n kop. En dan durven velen in dit land ook nog te beweren ‘dat eerlijk het langst duurt’. Jawel, ‘om rijk te worden’, zoals onder andere uit deze soap wel blijkt. Misschien is men dit tweede deel van dat gezegde vergeten erbij te bedenken. Bij dezen door een doemdenker aangevuld.

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/04/11/de-grote-soap/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Ariel »

Oost-Europa biedt steeds meer Nederlanders nieuw bestaan

Je wilde er vroeger hooguit op vakantie. Verder had je achter het IJzeren Gordijn niks te zoeken. Maar tijden zijn veranderd. Steeds meer – vaak ontevreden – Nederlanders keren ons land de rug toe en emigreren naar het voormalige Oostblok.

Cijfers van het CBS wijzen uit dat een groeiend aantal landgenoten naar het oosten van Europa trekt. Waren voorheen Canada, Australië en Spanje favoriete oorden om een nieuw leven op te bouwen, tegenwoordig pakken landgenoten hun boeltje op en trekken ze naar Polen, Hongarije, Bulgarije en Roemenië.

Vooral Polen wordt steeds populairder. Emigreerden in 2010 nog 260 Nederlanders naar het land, twee jaar geleden was dat aantal al gestegen naar 655. Ook Bulgarije, Hongarije en Roemenië worden steeds gewilder. Het aantal Hollandse verlaters steeg in zes jaar respectievelijk van 57 naar 145, van 159 naar 259, en van 84 naar 137. De Baltische staten Estland, Letland en Litouwen zitten ook in de lift, net als Slovenië, Tsjechië, Slowakije en zelfs Georgië.

Tom Bey, directeur van de Emigratiebeurs, herkent de trend. „Je ziet dat de interesse toeneemt. Een belangrijke reden is dat het leven er goedkoper is, en ook de huizen, die bovendien veel worden aangeboden. Het gaat in veel gevallen om vijftigplussers, om mensen van wie hun pensioen méér waarde heeft in Oost-Europa.”

Zoals Gerhard (55) en Corina de Weerd, die wonen in het Hongaarse Szeged, zo’n zestig kilometer ten zuiden van Boedapest. „Ik was een van de weinigen die van het ministerie van Defensie het advies kreeg te emigreren, nadat ik had gekampt met een posttraumatische stressstoornis na een VN-missie in Libanon”, zegt Gerhard.

Het is een goed leven dat ze leiden, laat hij weten. „Hier is het niet nodig om vijfhonderd IS-strijders te volgen. Het eten is ook heerlijk. En betaalbaar.”

"En het leven is er goedkoper"
Ook Evert Brons woont in Hongarije. Hij runt een makelaarskantoor en aannemersbedrijf, en ziet de redenen veranderen waarom Nederlanders naar het land van goulash en poesta vertrekken. „Het weer is vaak mooi, en velen zijn de drukte van West-Europa beu. Ze komen hier voor de rust, die er dertig tot veertig jaar geleden in het westen óók nog was.”

Er is ook een financiële reden. „Hongarije is veel goedkoper om te leven. Tijdens de crisis van 2008 werden mensen ontslagen die niet meer aan de bak kwamen, en had je WAO’ers die niet van hun 900 euro per maand konden rondkomen. Ze kochten hier een leuk klein huisje van 30.000 tot 40.000 euro en leefden dan als een vorst.”

Brons draait er niet omheen. Er is nog een reden voor de emigratiegolf: de mígratiegolf. „Hongarije wil niet meewerken met de situatie rond vluchtelingen en migranten. Gelukkig zijn wij Nederlanders, zolang je jezelf kunt onderhouden, wel heel erg welkom.”

’Zakgeld’
Jasper Harders herkent het verhaal van Brons. De 24-jarige Assenaar ergerde zich aan het politieke klimaat, keerde Nederland de rug toe en ging naar ’Oost-Duitsland’, zoals hij het zelf noemt.

„In Duitsland zijn erg veel asielzoekers opgevangen, maar toch is dat minder in het oosten. Als ik zie dat in Nederland asielzoekers die niet eens uit een oorlogsgebied komen ’zakgeld’ en een woning krijgen, zonder ook maar ooit iets voor ons land te hebben gedaan, dan vind ik dat kwalijk.”

Iets anders wat hem ook bevalt: de zorg voor ouderen is goed. „Als ik kijk naar mijn grootouders, de generatie die na de oorlog Nederland weer heeft opgebouwd. Zij worden weggestopt in oude bejaardenhuizen met slechte zorg. Waar gaat dat over?”

Harders, die in Schwerin woont en werkt voor een Nederlands veevoerbedrijf, wil in de toekomst nog verder naar het oosten. „Naar Rusland, Oekraïne of Tsjechië.”

"Hier leven wolven en beren"
Ewout van den Engel (35) zit al een stuk verder in Europa. Hij woont in Boekarest en krijgt vaak de vraag waarom hij naar Roemenië is verhuisd. „Veel Roemenen willen juist naar het westen. Berekeningen laten zien dat als het zo doorgaat, het land – waar 20 miljoen mensen wonen – over 140 jaar nagenoeg uitgestorven is.”

De recruiter in de it-sector voelde zich in Nederland niet helemaal op zijn plek. „Hier kan ik me verder ontwikkelen. De natuur is ook prachtig, er leven hier wolven en beren. En buiten de stad zie je nog mensen met os en houten ploeg aan het werk.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Krakende ambtenarenmachines komen langzaam tot stilstand

Geplaatst op 22 april 2019

Afbeelding

Het heeft even geduurd, maar nu valt het voor de buitenwacht steeds minder te verdoezelen: de overheid loopt vast. Een perverse mix van arrogantie, machtsmisbruik, geldverspilling, doelloosheid en het ophouden van schone schijn heeft er toe geleid dat overal in Nederland duizenden ambtenaren bezig zijn met niks. Ze hebben geen doel, geen opdracht en doen maar wat. Met een vorkje prikken ze in de monstrueuze berg van regelgeving datgene er uit wat hen van pas komt. En meestal is de conclusie dan dat het gevraagde niet kan. Om vervolgens weer achterover te leunen. Er is in ieder geval één ding dat wel vaststaat: het salaris komt vanzelf.

Gemeentes vallen nu massaal door de mand

De burger merkt de janboel bij de overheid natuurlijk als eerste bij de gemeente. Alle bokken die geschoten worden bij de centrale overheid kennen ze alleen maar als miljardenblunders uit de krant. UWV, Belastingdienst, Rijkswaterstaat om er maar een paar te noemen. Bij gemeentes is het falen direct voelbaar. Een duidelijk voorbeeld is op dit moment de gemeente Venlo. Met een structureel tekort van € 80 miljoen zitten de ambtenaren 1000 man sterk achter hun pasjessysteem in het gloednieuwe stadskantoor van € 40 miljoen te huilen dat ze hun werk niet afkrijgen. In een onderneming zouden ze zeggen “zet er dan een tandje bij”, maar dat werkt hier niet meer. De ambtenaren weten gewoonweg niet wat ze moeten doen. De enige afdeling die redelijk werkt, is het uitgeven van paspoorten en de burgerlijke stand; lekker overzichtelijk. Het gros is bezig met “beleid”. Ze krijgen het beleid niet af en dat kun je niet oplossen met nóg meer beleid. En dus gebeurt er bijna niks meer.

Hoe heeft het zover kunnen komen?
In Nederland was een goed functionerend systeem van kleine gemeentes. Groot voordeel was dat via échte directe verkiezingen invloed uitgeoefend kon worden op het bestuur. Er waren wethouders uit de eigen gemeenschap die aanspreekbaar waren en zodoende zaken voor de burger konden regelen. Soms was het daarbij nodig dat uit de steeds toenemende regelgeving die wetten gezocht werden die mogelijkheden boden ze in het voordeel van de burger uit te leggen. Daarbij kon aan de wensen van de burgers tegemoet gekomen worden. Over het algemeen kan niet gesteld worden dat dit als wetsovertreding of integriteitsschending uitgelegd kon worden. Trouwens, bij misbruik werden de wethouders aangesproken vanuit de eigen bevolking en dan waren er nog altijd de verkiezingen als instrument om te corrigeren. Dit systeem is verdwenen en bureaucraten hebben het overgenomen

Bureaucraten
Politiek correct links gruwt van iedere vorm van cliëntelisme. Alles moet altijd éénvormig zijn. Als iets voor één persoon geldt, moet het voor alle personen gelden. Die zienswijze wordt tot in het extreme doorgedreven. Als je een burger iets toe wilt staan, moet er eerst “beleid” komen, een soort wet die dan geldt voor alle burgers zodat je dat alle andere burgers ook toe kunt staan (of vooral weigeren). Dat vinden ze eerlijk. Het mag duidelijk zijn dat wethouders die tegemoet komen aan wensen van burgers, zonder dat precies is vastgesteld of de rest van de wereld hetzelfde ook mag, niet passen in dat systeem. Met het verlinksen van de maatschappij is de oude democratische structuur bewust overhoop gegooid en vervangen door een bureaucratische overheid.
  1. Ingewikkeld maken van procedures. Door van ieder wissewasje een wet of regel te maken, ontstaat een brij van wet- en regelgeving. Op een gegeven moment kent niemand daar meer de weg in. In het vakjargon heet het dat “de maatschappij zo ingewikkeld is geworden dat er veel regelgeving nodig is”. Wie het onzingehalte daarvan wil testen, moet maar eens een omgevingsvergunning (de vroegere bouwvergunning) aanvragen. Je krijgt dan een lijst met veertig punten waaraan allemaal voldaan moet worden. Het gros daarvan is overbodige onzin. Wie voor de lol de onzinvragen weglaat, zal niet veel overhouden. Op zich is dat ook niet zo’n heel eerlijk systeem, want als de aanvraag niet goed ligt bij de ambtenaar zal er altijd wel één van de veertig vinkjes niet aangekruist kunnen worden en dan gaat de aanvraag helaas niet door. De ambtenaar kun je niet kiezen en de wethouder wel.
  2. Persoonlijk verantwoordelijk stellen van wethouders. In de Tweede Kamer is 15 jaar geleden bij wet beslist dat wethouders persoonlijk (ook met hun privévermogen) aansprakelijk gesteld kunnen worden als ze zich niet aan de wet houden. Dat klinkt op het eerste gezicht heel realistisch, want iedereen moet zich aan de wet houden. Om burgers te helpen, zijn er altijd wetten die richting de burger uitgelegd kunnen worden. Vaak zal dat ook goed en correct zijn, maar in een beperkt aantal gevallen zal het tot een juridische zaak kunnen leiden en in het ergste geval wordt de wethouder dan persoonlijk verantwoordelijk gesteld, waarbij hem zelfs zijn eigen bezittingen afgepakt kunnen worden. De gevolgen voor het gemeentebestuur zijn desastreus, want geen enkele wethouder gaat zo ver dat hij zijn persoonlijke leven op gaat offeren om de kiezers van dienst te zijn. Genoeg capabele mensen zullen geen wethouder meer willen worden, omdat ze toch niks kunnen doen voor hun achterban en bovendien groot financieel risico lopen. Daar komt bij dat door deze gang van zaken de ambtenaren de baas zijn geworden, want er zijn gemeentes bekend waar een wethouder door zijn ambtenaren in het oor gefluisterd krijgt als hij iets voor een burger wil regelen: “Als dat doorgaat, lappen we je er bij”. Het gevolg is dat een wethouder voor iedere stap een extern deskundigenrapport gaat vragen om ingedekt te zijn. De ambtenaren vinden dat prachtig, want dan hoeven ze zelf niets meer te doen en kunnen zich bezig houden met “beleid”.
  3. Van dienstverlener naar schepper. Was de overheid er oorspronkelijk om de burger van dienst te zijn, dan is de taakopvatting een heel stuk verschoven. Nu is de overheid er vooral om aan te tonen dat ze een ideale maatschappij kan creëren. Niet alleen lokaal, maar ook nationaal. Veel politici zitten inmiddels naast God op de troon en regelen van daaruit de zeespiegel en de temperatuur op aarde. Maar ook lokaal kunnen ze er wat van. Het ene beleidsstuk na het andere. Zo moet hun ideale maatschappij er uit zien. Wat de burger wil is niet zo belangrijk, want die zijn niet zo slim. De afdeling die het hardst met de beleidsmakers meegroeit zijn de handhavers, want die moeten het goddelijke beleid er bij de burgers doorheen rammen. Dat is helaas een klein nadeeltje van de maakbaarheid van de maatschappij.
  4. Gemeentelijke herindeling en schaalvergroting. Om de kleinschaligheid in de politiek te bestrijden, is gekozen voor monstrueuze gemeentes. Die ontwikkeling is inmiddels zo goed als afgerond. In praktisch alle gemeentes zijn nu peperdure gemeentepaleizen gebouwd waar de dienstverleners achter ingenieuze pasjessystemen hermetisch afgesloten zijn van de burgers. Als er al contact mogelijk is, gaat dat via futuristische afspraaksystemen. Wat vroeger dienstverlenende ambtenaren waren, zijn nu een soort god-assistenten die beleid maken hoe de aarde in te richten en daar kunnen ze niet bij gestoord worden. Af en toe staan ze vervelende burgers te woord.
Zal de wal het schip keren?
In Nederland zijn er nu diverse gemeentes (zoals o.a. Delft en Venlo) die zichzelf een totaal brevet van onvermogen hebben opgespeld. En er is geen zelfreinigend mechanisme. Dat kan ook niet, want ze trekken een veel te grote broek aan. Door de bestuurders vleugellam te maken, zijn de ambtenaren de baas en die willen of durven niets. Bovendien bemoeien ze zich met talloze zaken waar niemand op zit te wachten. Een groot deel van het gemeentelijk budget gaat op aan “beleidsmakers” en nu er door eigen toedoen geld tekort is, barsten ze in huilen uit. In plaats van de beleidsmakers nu aan het werk te zetten bij nuttige taken die de gemeente als dienstverlener beslist moet doen, wordt er gejammerd dat er te weinig mensen zijn om alle taken uit te voeren. En ten slotte doet niemand meer iets. De vraag dringt zich op of de burgers van dat niets doen écht veel zullen merken.

Door: “Weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2019/04/22 ... stilstand/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12508
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verval van Nederland

Bericht door sjun »

Kritiek op migratiebeleid moet serieus genomen worden; Paul Cliteur en Cees Freeke



In 31 hoofdstukken beschrijft de jurist Mr. Cees Freeke (1947), ooit raadslid van de lijst Pim Fortuyn in de gemeente Terneuzen, de problematiek rond immigratie, de multiculturele samenleving en de invloed van het vluchtelingenbeleid. De echte informatie rond het migratie vraagstuk krijgt de samenleving niet. De overheid en de media houden volgens Freeke de burgers dom. Met zijn boek 'Immigratie, bang dat vluchtelingen terrorisme aanwakkeren’, probeert hij in die leemte te voorzien. Protesten tegen het vluchtelingenbeleid in Europa worden om politieke redenen in de media klein gehouden, in de marge behandeld en als ultrarechts, racistisch en/of fascistisch geframed.

Afbeelding
Immigratie, bang dat vluchtelingen terrorisme aanwakkeren, Cees Freeke,
Pumbo.Nl 2018, ISBN 9789463453134


Het boek beantwoordt opkomende vragen als
  • Hoe ziet Europa en ons land er in de toekomst uit?
  • Hebben we demografische voorbeelden?
  • Wie bevordert de immigratie en waarom?
  • Wat is de rol van de VN, de EU en de Paus?
  • Wie is Soros?
  • Immigranten nemen hun geloof mee, hoe werkt dat uit met de joden, christenen en ongelovigen?
  • Wat is de rol van de Raad van Europa?
  • Kiest de mainstreammedia partij?
  • Waarom neemt het antisemitisme schrikbarend toe?
  • Wat is salafisme?
  • Bestaat het onderscheid gematigde - radicale islam?
  • Is de sharia verenigbaar met onze rechtsstaat?
  • Zijn er dwarsverbanden met het Vaticaan en de vrijmetselarij?
  • Kunnen de Europese landen en ons land de last van de immigratie op den duur aan?
  • Is er al een land in Europa bezweken?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Wynia ‘s Week: De macht in Nederland staat op instorten
Cafe Weltschmerz - Gepubliceerd op 19 apr. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Prof. Paul Cliteur – De Nederlandse staat is falende

Door: Paul Cliteur, 16:17, 02 oktober 2019

Afbeelding
Burgemeester Femke Halsema legt in de gemeenteraad verantwoording af over een verboden wapen in de ambtswoning. ANP REMKO DE WAAL

Enkele opmerkingen bij het 'Amsterdam is erger dan Napels' van maffiakenner Roberto Saviano

Een failed state is een staat die niet bij machte is te voldoen aan de belangrijkste taak van een staat: het realiseren van orde, rust en veiligheid op het grondgebied. Is Nederland een failed state? Nou, gehéél gefaald heeft de staat misschien niet, maar falende is die Nederlandse staat zeker. Een failing state.

“Amsterdam is erger dan Napels”, zei de schrijver Roberto Saviano tijdens een bezoek aan Amsterdam. De Volkskrant interviewde de bestseller-auteur over de liquidatie van de Amsterdamse advocaat en de ontstane discussie hierover. Omdat Saviano de manier van werken van de Napolitaanse maffia gedetailleerd heeft beschreven, heeft hij de gramschap van de Gomorra over zich afgeroepen. Hij wordt al 13 jaar lang beveiligd. Saviano wijst erop dat onze eigen mocromaffia relatief klein begonnen is met hasj, maar gaandeweg zich met andere middelen is gaan bezighouden. In criminele kringen heeft men de overtuiging: “wie Nederland in handen heeft, heeft een van de slagaders van de wereldwijde drugsmarkt in handen”. En dat is dus aardig gelukt. Als deel van de oplossing wijst Saviano op een “zwaarder gevangenisregime voor maffiosi”. Verder op het vergroten van de mogelijkheden tot beslaglegging op goederen van maffiosi. Maar hij wijst ook op het probleem dat ze “allemaal hier zijn” omdat het Nederlandse systeem zo gunstig voor ze is: “Ze zijn hier omdat jullie dat toelaten”.

Dat horen we natuurlijk niet zo graag, want we dromen met minister Sigrid Kaag graag over het tolerante Nederland van de 17e eeuw. We denken dat onze grootste problemen racisme, seksisme, slavernijverleden en J.P. Coenscholen zijn. Dat we met onze tolerantie ook de mocromaffia hebben opgeleid vindt minder erkenning.

Een andere prominente deskundige, naast Saviano, is de fotograaf en antropoloog Teun Voeten die onlangs door Wierd Duk in De Telegraaf werd geinterviewd. Voeten promoveerde op het drugsgeweld van de Mexicaanse criminele kartels. Het afgehakte hoofd van Nabil A. dat voor de shishalounge in Amsterdam werd neergelegd komt regelrecht uit het handboek van de Zeta’s, een van de grootste drugbendes in Mexico, zegt Voeten. Voeten spreekt van een nieuw soort oorlog: “een bendestrijd met zware wapens en extreem wrede methodes, gevoerd in een land dat officieel niet in oorlog is”. De voortgaande narcotisering van onze samenlevingen baart Voeten zorgen. Nederland is met zijn parallele drugseconomie een narcostaat geworden.

Voeten wijst ook op de verantwoordelijkheid van de ‘top’, de advocaten, de voormalige collega’s van onze minister Justitie en Veiligheid. Voeten:

“Het is ook mijn indruk dat cocaïne-gebruik aan de top, op de Zuidas en in de City van Londen bijvoorbeeld, zo normaal is en wijdverbreid, dat het directe gevolgen heeft voor de inschatting van risico’s in die kringen.”

Ik ga nu zelf wat toevoegen aan de diagnoses van Saviano en Voeten. Wat betekent het, wat zij aangeven? Ik zou zeggen dat in onze sinds-de-17e-eeuw-oh-zo-tolerante-samenleving wij graag kiezen voor niet-handhaven. Wij zijn de beste niet-handhavers van Europa. Misschien wel van de wereld. Wij maken wetten maar zeggen erbij: “Maar als het u niet schikt, be my guest”. Dat vinden wij ruimdenkend.

Onze burgemeesters zeggen graag: “De wetten van Den Haag? Die passen niet in mijn stad”. Wordt een pistool bij de burgemeester gevonden dan zeggen we ‘neppistool’, ‘privézaak’, of ‘iedereen heeft opgroeiende kinderen’.

Of (de echte killer): ‘mijn moederhart bloedt’.

En dan gaan we weer over tot de orde van de dag. En die orde is druk bezig zijn met niet-handhaven. Zwijmelen over ons ‘tolerante’ Amsterdam. Ruimdenkendheid aan de dag leggen. Kosmopolitisch de zaken grensoverschrijdend aanpakken (zolang we binnenslands maar niet aan het werk hoeven).

Dat kan deze falende staat nog aardig opbreken.

https://tpo.nl/2019/10/02/prof-paul-cli ... s-falende/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Wat de anti-Nederlandse pro-EU-Rutte kabinetten met ons land hebben gedaan, is onbeschrijfelijk en elk mens met gezond verstand ziet dat we de tegengestelde richting in zouden moeten gaan. Niet meer dictatuur, niet nog meer verplichtingen en regels die de bevolking financieel uitkleden, maar een beleid waarbij Nederland en de Nederlanders weer op de eerste plek staan.

Het verval van de Nederlandse staat kan niet langer verhuld worden met nietszeggende praatjes, zo zegt Gert-Jan Ludden. Kernwaarden als integriteit en moreel besef, iets wat de politiek blijkbaar niet meer kent, worden met gemak aan de kant geschoven.

Een “failed state”, zoals Blok ooit Suriname beschreef, is een juist woord voor de staat van ons land. Om maar een aantal dingen te noemen; Nederland als hofleverancier van xtc, wantoestanden bij het UWV, de rechtbanken, het Openbaar Ministerie, ING, NFI, en het VMBO en het gebrek aan democratie. De geschiedenis is ineens niet meer iets om trots op te zijn en namen van scholen, musea en pleinen worden aangepast, kerken worden omgebouwd tot islamitische haathuizen, Zwarte Piet wordt gediscrimineerd en zelfs Kerstmis mag op bepaalde plekken niet meer.

De huizenmarkt staat door het politieke wanbeleid op zijn kop en het kabinet blijft maar meer mensen binnenhalen die er uiteindelijk voor zorgen dat vele Nederlanders op straat komen te leven. Een kwart van alle universitaire studenten heeft een burnout, dat geldt ook voor vele politieagenten en mensen in de zorg, de ouderen worden verwaarloosd en ook de krijgsmacht is uitgekleed. Met dank aan Den Haag, dat economische en EU/VN-belangen voor die van Nederland en de Nederlanders zet.
www.parool.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/02 ... enprotest/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Recht of verkrachte rechtsstaat?

Geplaatst op 6 oktober 2019

Afbeelding

De ondergang van veel volkeren startte bijna altijd bij hun koningen en adel, een groep die nu kan worden vergeleken met onze elite, met name het kader van politieke partijen, die dachten dat de komst van die indringers hen in hun hebzucht wel goed uitkwamen. En in de meeste gevallen was dit ook zo, voor een bepaalde onbepaalde periode, waarna ook zij ‘geschoren’ werden om plaats te maken voor een andere lokale grootheid waar de indringers meer baat bij hadden.

Waarom denkt een groot deel van de nu Europese bevolking dat hetgeen Europeanen ooit waar ook op de wereld hebben uitgevoerd, en het Westen onder de bezielende leiding van Amerikanen nog steeds doen, dit hen nimmer kan en zal overkomen. Ding, dong wakker worden, het is al gebeurd! Net als wat toen diverse volkeren is aangedaan door hun corrupte ‘leiding’ is ons nu ook allang overkomen.

De meeste slapende burgers zijn zich dat, in coma gehouden met Big Brother programma’s, festivals, overwaarde op het huis, Nederwiet of alcohol, mode en meer verslavingen die tot geestdodendheid leiden, als zombies levend in een waan totaal niet bewust. Ieder die hen tracht wakker te schudden, is een idioot, een complotdenker, want, laten we eerlijk zijn, als het waar zou zijn dan had het NOS-journaal van meneer De Beer ons dat allang gemeld.

Meneer De Beer en andere soortgelijke brave bureaucraten, techneuten en of zelfs collaborateurs zijn enkel totaal onbeduidende pionnen in het vaak schimmige schaakspel van een groep die de wetten maakt. En hoe zit het met die wetten. Is er vandaag de dag nog sprake van een eerlijke en zoveel mogelijk onpartijdige rechtspraak voor iedereen of is dat enkel een farce. Is het recht in Nederland allang verkracht door een advocatengroep die enkel op eigenbelang lijkt uit te zijn, met name asieladvocaten.

In een zaterdagkrant lees ik twee verhalen die recht tegenover elkaar lijken te staan inzake rechtsgelijkheid. De ene zaak betreft een mevrouw die, terecht of niet, dat laat ik buiten beschouwing, een tijd met die ‘onafhankelijke’ rechtspraak te maken heeft gehad, omdat zij gefraudeerd zou hebben en nu, als reumapatiënt, zit opgezadeld met een schuld van € 140.000,- omdat zij, naar vaak vreemde maatstaf beoordeeld, veel ‘zwart’ geld zou hebben verdiend met onder andere de verkoop van tweedehands kleertjes van haar kinderen.

Op zich zeer vreemd, omdat die mevrouw de kleertjes ooit zelf heeft moeten kopen en toch het recht heeft haar eigen spullen, als zij die niet meer gebruikt, weer te verkopen zonder dat dit kan worden aangemerkt ‘als uit arbeid verkregen geld’, dus helemaal laat staan ‘geld verkregen uit illegale arbeid’. Het is ieders recht om een persoonlijk iets te koop aan te bieden en dat daarvoor gekregen geld heeft niets met geld verkregen uit arbeid te maken.

Nu weet ik dat de juridische kennis van vaak menig rechtshulpadvocaat niet al te geweldig is, maar toch, zo moeilijk is het toch vaak niet om iets te begrijpen. De vraag is, wil een advocaat zoveel denkwerk doen? Lekker makkelijk weer een standaardprocedure starten voor een zoveelste keer, voor een inmiddels hier jarenlang als illegaal verblijvende, vaak dus ook frauderende, persoon kost minder tijd en levert zoveel meer op. Ongeacht dat deze persoon dubbel illegaal bezig is, zijn verblijf hier om te beginnen, en vaak ook de manier van inkomsten verkrijgen door zwart te werken of met een uitkering te frauderen.

Aangenomen dat een illegaal ook de belastingen of sociale dienst oplicht, waar die vrouw dus onomstotelijk voor is veroordeeld, krijgen we in het vervolgtraject opnieuw met rechtsongelijkheid te maken. Die vrouw moet veel geld aan de sociale dienst terugbetalen, wat in praktijk leidt tot imaginair geld dat die dienst enkel op papier binnengehaald heeft, omdat het weinig aannemelijk is dat de vrouw dit ooit kan terugbetalen.

Deze vrouw en haar kinderen zijn zodoende door de rechtspraak gestigmatiseerd en vaak levenslang getekend als ‘schurken’, terwijl de illegale vreemdeling gewoon opnieuw beroep aantekent of voor een zoveelste keer weer opnieuw de weg van het asiel aanvragen bewandelt, en zelfs als deze procedure niet tijdig wordt afgehandeld, via de door al die nette burgers hun belastinggeld rijkelijk betaalde advocaat een claim tot schadeloosstelling kan indienen, wat deze illegale persoon duizenden euro’s kan opleveren.

Dat illegalen met tienduizenden naar dit gekke Henkie land komen, lijkt mij zeer begrijpelijk, dit wordt dus eigenlijk gestimuleerd door een beroepsgroep die heel goed voor zichzelf zorgt. Want wie maken de wetten: de sigarenboeren, de metrobestuurders of een veelvoud aan advocaatjes die financieel een Walhalla hebben met al die immigranten, asielzoekers en illegalen en dus wellicht daarom nooit de vreemdelingenwet eens aanpassen aan die andere, dus blijkbaar veel strengere wetten.

En net als ooit bij al die andere volkeren die hun ondergang tegemoet gingen door de hebzucht van hun elite, lijken wij die weg ook te gaan door onder andere de hebzucht van al die advocaatjes? Foei oude man, de gevangeniswagen staat al voor de deur! En geen advocaat voor jou! Zo, we zullen je!

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/06 ... chtsstaat/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Het gemis van een betrouwbare overheid

Geerten Waling, 9 okt 2019

Afbeelding

Als iemand u voorstelt uw spaargeld te investeren in een lapje grond in – bijvoorbeeld – Burundi of Venezuela, dan bedankt u waarschijnlijk vriendelijk. Deze landen staan immers bepaald niet bekend om hun veilige investeringsklimaat. Zonder stevige rechtsstaat om corruptie in te dammen en een veilige markt te garanderen, kunt u uw grond van de ene op de andere dag verliezen aan jaloerse buren of een inhalige burgemeester.

Gelukkig behoort Nederland tot de landen die het beste scoren op ‘rechtsstatelijkheid’. Toch zijn er zorgen: ook de Nederlandse overheid blijkt niet zo betrouwbaar.

Een ‘rechtsstaat’, zo leert iedere student rechtsgeleerdheid, betekent dat de overheid is ‘gebonden aan het recht’. De staat mag dus niet zomaar willekeurig burgers of bedrijven voortrekken of benadelen, mag geen wetten invoeren met terugwerkende kracht, moet zorgen voor onafhankelijke rechters, enzovoort. Een goede rechtsstaat is, kortom, een voorspelbare staat – een staat waarop particulieren en ondernemers kunnen vertrouwen. Dat is essentieel. Vertrouwen.

Is de staat nog wel zo betrouwbaar?
Maar de vraag dringt zich op: is de staat nog wel zo betrouwbaar? Laten we dat vooral niet vragen aan de vissers, die zich jaarlijks moeten voegen naar weer andere visquota en absurde regels zoals de ‘aanlandplicht’ – het aan wal brengen van nutteloze bijvangst die gewoonlijk terug de zee in gaat. En zeker vragen we het niet aan de pulsvissers die, in samenspraak met het ministerie, 30 miljoen euro investeerden om duurzaam en milieuvriendelijk te kunnen vissen, maar die nu, na een verbod door de Europese Commissie, opzien tegen een miljoenenverlies.

Laten we het ook maar niet vragen aan al die gedupeerden van het ‘Programma aanpak stikstof’, waarvan al sinds 2012 bekend was dat het niet voldeed aan een Europese richtlijn, een conclusie die de regering negeerde. De veeboeren op het Malieveld, vorige week, hadden al genoeg reden om de overheid te wantrouwen. Zo gaan veel van hun investeringen in hypermoderne stallen – vanwege de opheffing van de melkquota in 2015 – in rook op, doordat het ministerie te veel fosfaatrechten blijkt te hebben uitgedeeld. Oeps.

En dan zijn er ook nog al die boeren die we maar liever niet aan het woord laten, omdat ze wel eens een boekje konden opendoen over het gemarchandeer van de overheid met natuurbeheer en ‘natuurcompensatie’, en het beleid rondom grondwaterpeil, wildbeheer en luchtkwaliteit. De Groningers moeten we evenmin vragen naar hun vertrouwen in de overheid, want zij hebben het kastje en de muur al wel twintig keer gezien.

De rechtsstaat vertoont barsten
Of wat te denken, in andere hoek, van de slachtoffers van de toeslagenaffaire? De Belastingdienst annuleerde van 2014 tot 2016 opzettelijk maar onrechtmatig hun toeslag voor kinderopvang – en bleef ook daarna verbeten doorprocederen – met faillissementen en echtscheidingen tot gevolg. Trots overschreed een ‘cowboy-team’ van topambtenaren de grenzen van de rechtsstaat en richtte menig gezin te gronde. Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt, nota bene van coalitiepartij CDA, trok deze beerput open, maar loopt met zijn Kamervragen vast in de misleidende antwoorden van de verantwoordelijke staatssecretaris van Financiën. Het grondwettelijke informatierecht van het parlement, ook essentieel in de rechtsstaat, blijkt een wassen neus.

Moeten we het nog hebben over de gepensioneerden, die ondanks de economische voorspoed hun pensioen steeds verder zien slinken? Spaarrentes, rekenrentes, pensioengaten – u kent het. Vooral het ambtenarenfonds ABP zit in grote problemen, omdat sinds 1981 opeenvolgende kabinetten te weinig premie betaalden: een handige bezuiniging, deze ‘greep uit de kas’ door toenmalig CDA-minister Onno Ruding, maar wel op rekening van vele, ooit loyale ambtenaren in ruste.

De rechtsstaat vertoont barsten. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Als de misstanden niet worden aangepakt, slachtoffers niet gecompenseerd en verantwoordelijken niet gestraft – dan is het gezag zijn geloofwaardigheid kwijt. Hoeveel burgers hebben nu al hun vertrouwen in de overheid verloren? De staat eist gehoorzaamheid aan de wet, vaak met harde hand, maar blijkt al te vaak zelf een onbetrouwbare partner.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... 1570644945
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Mannen...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Mahalingam »

Kijk ze toch eens blij zijn:

Afbeelding

De vakbond van de leraren is beloofd dat er 500 miljoen belastingpoen extra voor een keertje naar het onderwijs gaat (niet naar de lerarensalarissen). "In het pak genaaid" zegt men dan.
Wat een grappige foto. Bondspoppetjes van het onderwijs die zich in het Torentje laten afschepen met een eenmalig bedrag, zonder plan, zonder intrinsieke oplossingen, zonder vergezichten.

‘Hier, een zak geld. Geen dank, en nu niet meer gaan staken hè!’

‘Ja meneer...’
https://twitter.com/BartNijman/status/1 ... 3603462144

Verrassing (ook voor de bond) : ze gaat toch staken !!!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12508
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verval van Nederland

Bericht door sjun »

Laat burgers zich bewapenen om zich te kunnen verdedigen en tenminste gelijke kansen te hebben. Het huidige overschot aan diversiteit is ten koste gegaan van gedeelde normen en waarden en aanspreekbaarheid en heeft al een structureel geworden solidariteitsovervraging in gang gezet.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Mahalingam »

De lerarenvakbond roept op te staken. Dan komt er wat geld vrij voor hun doelgroep. Maar de doelgroep ziet het niet zitten en gaan toch staken. Dan sta je als vakbond toch wel in je hemd.
En zij zijn niet de enige. Het komt vaker voor dat de vakbond irrelevant lijkt te zijn.
Werknemers Action krijgen er 8,5% salaris bij
Vakbonden kwamen er niet aan te pas, maar de 15.000 werknemers van budgetketen Action gaan er de komende jaren op vooruit. Voor de periode 1 januari 2020 tot 31 december 2022 krijgen de medewerkers er 8,5% bij.

Dat maakt de keten vandaag bekend. Daarbovenop krijgen de medewerkers een eenmalige uitkering van 1% van hun brutoloon van 2019.
[...]
De directie van de Action heeft over de arbeidsvoorwaarden onderhandeld met de ondernemersraad. Vakbond FNV ewas nog betrokken bij de overeenkomst voor 2016-2017, maar staat sindsdien buitenspel. Ook bijvoorbeeld supermarktketen Jumbo sluit de cao met de ondernemingsraad.
https://www.telegraaf.nl/financieel/130 ... alaris-bij
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

WYNIA’s WEEK: Zijn we allemaal gek geworden, of zo?
13 dec. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Getto's keren terug in Nederland

@Mosterd | 03-02-20

Afbeelding

Dit is gewoon een waanzinnig gaaf land

"De leefbaarheid in de kwetsbaarste wijken van het land neemt steeds verder af. De bewoners merken dat vooral aan meer overlast en aan groeiende onveiligheid." Aldus een of ander onderzoek. Mensen met een laag inkomen, met psychische problemen, met een verstandelijke beperking, uitkeringstrekkers en vluchtelingen: ze worden allemaal bij elkaar in een wijk gekwakt, mensen met een hoger inkomen naaien eruit en dan begint de ellende. Gemeenten kunnen het allemaal niet meer bolwerken wegens te veel taken en te weinig knaken. Het probleem is niet nieuw, want in 2018 ging de leefbaarheid in arme buurten ook al 'met rasse schreden achteruit' en toen waarschuwden dezelfde mensen en dezelfde brancheverenigingen ook al voor gettovorming. "Ik begrijp het probleem maar los het zelf maar op", bitste de kille jonkvrouw Ollongren destijds. Terwijl vrouwe Ollongren toch uit Zweden komt. Maar ja, MISLUKT, dus. Volgend jaar verkiezingen, dus straks kan iedereen mooi een grote mond opzetten dat ze de problemen herkennen en aanpakken en dan kunnen we over twee jaar weer precies hetzelfde onderzoek met precies dezelfde uitkomsten lezen.

https://www.geenstijl.nl/5151748/getto- ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het verval van Nederland

Bericht door mercator »

Die Vogelaar wijken waren een hippie-achtig sociaal experiment om iedereen vrolijk te laten samenleven. De gewone werkende Hollander moest gezellig naast een junk, een crimineel, een Afghaan en noem maar op gaan wonen. Als ze elkaar allemaal zouden "begrijpen" zou het allemaal vanzelf goed komen. Het resultaat was natuurlijk perfect te voorspellen. De junks en de allochtonen jagen de nette mensen weg en creëren hun ghetto's.
Hoe het uiteindelijk eraan toe gaat is hier al getoond geworden door mijn filmpje van die Somaliërs in de Vogelaarwijk Meezenbroek in Heerlen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Eén pot nat...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Nederland in één foto uitgelegd...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Onwetendheid...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

NEDERLAND...

Afbeelding

Het land, waarin de vakantie van de koning en zijn gezin meer stof doet opwaaien dan een afgesneden hoofd van een leraar op straat, in een land om de hoek.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

Nederland 2020...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het verval van Nederland

Bericht door Pilgrim »

De 7 plagen van het Nederlandse volk

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie