Alternative für Deutschland (AfD)

Pilgrim

Re: Alternative für Deutschland (AfD)

Bericht door Pilgrim »

Gauland beschuldigt Gauck van huichelarij

Geplaatst op 22 juni 2019

Afbeelding

De fractievoorzitter van de AfD, Alexander Gauland (foto), heeft de voormalige Duitse president Joachim Gauck van huichelarij beschuldigd. “Waarom kan hij niet met mij discussiëren?”, vroeg Gauland tegenover “Cicero” en verwees naar de uitspraak van Gauck dat hij niet met Gauland op één podium zou willen zitten. “Zijn gedrag laat zien dat zijn eis naar meer tolerantie voor rechtsen slechts een holle frase is, pure huichelarij”, aldus Gauland.

“Ik heb Gauck nog meegemaakt als chef van de Gauck-autoriteit, waar hij het liefst iedere journalist kwijt wilde die in Leipzig gestudeerd en bij een SED-krant gewekt heeft”, zei Gauland. Hijzelf zou in zijn tijd als uitgever van de “Märkische Allgemeine Zeitung” “mensen tegen volledig onterechte aanvallen van de heer Gauck hebben moeten verdedigen”. Na de moord op Walter Lübcke verzet de AfD zich bovendien tegen de beschuldiging met angstretoriek een gunstig klimaat voor geweld te hebben geschapen. “Dat moord en geweld niet in de politiek thuishoren, is helemaal duidelijk. Wij in de AfD willen daar niets mee te maken hebben. Wat me echter stoort, is de poging om ons er mee in te trekken. Zo ongeveer volgens het motto: jullie zijn daar de schuld van”, zei Gauland. Natuurlijk zou men politieke kritiek kunnen hebben op politici die zich zo uitlaten als Lübcke. “Dat is immers niet de poging om een mens met geweld uit de weg te ruimen.” Gauland zei dat hij bereid zou zijn om retorisch te ontwapenen als de andere partijen dat zouden doen. “Dat kunnen we doen. Maar kijkt u eens hoe de andere partijen reageren. Dan kan ik moeilijk mijn retoriek minderen wanneer men juist in deze moordzaak mij een medeschuld wil geven.”

Bron: https://dieunbestechlichen.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/06/22 ... ichelarij/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Pilgrim

Re: Alternative für Deutschland (AfD)

Bericht door Pilgrim »

Alice Weidel: CDU is de steun bij de veiligheidsautoriteiten al lang kwijtgeraakt!

Geplaatst op 24 juni 2019

Afbeelding
Politiemensen en militairen sympathiseren met de AfD: CDU is steun bij de veiligheidsautoriteiten al lang kwijtgeraakt!

Friedrich Merz (CDU) heeft ervoor gewaarschuwd dat de CDU “delen van het Duitse leger en de federale politie aan de AfD” zou kunnen kwijtraken. Het is ontmaskerend dat politici van de CDU uitgerekend hun belangstelling voor onze politieagenten en soldaten herontdekken op het moment waarop ze merken dat zij zich teleurgesteld en verbitterd van de CDU afkeren.

Decennia lang werden de politie en het leger onder maatgevende verantwoordelijkheid van de CDU kapot bezuinigd en maatschappelijk buitenspel gezet. Daarom is het geen wonder dat de betrokkenen, die iedere dag hun leven en hun gezondheid voor ons allemaal op het spel zetten, in groten getale de hiervoor verantwoordelijke politici en partijen de rug toekeren.

Veel militairen en politieagenten registreren aandachtig dat de AfD-fractie ook bij dit thema heel goed weet waarover ze het heeft. Want in onze gelederen bevinden zich talrijke ervaren politiemensen en militairen, die de onverantwoordelijke verwaarlozing van de politie en het leger door de oude partijen van heel dichtbij hebben meegemaakt en hieronder geleden hebben en daarom in de politiek gestapt en naar de AfD overgestapt zijn. Daarom heeft Friedrich Merz het fout: de CDU dreigt de steun van de veiligheidsautoriteiten niet kwijt te raken – ze is deze al kwijtgeraakt.

De AfD-fractie zet zich in voor een zo goed mogelijke uitrusting van onze veiligheidsautoriteiten, omdat voor ons de