Soedanese journalist onthoofd na 'godslastering'

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Sjeng

Soedanese journalist onthoofd na 'godslastering'

Berichtdoor Sjeng » Do Sep 07, 2006 8:29 pm

Soedanese journalist onthoofd

Bron: NRC Handelsblad

Khartoum, 7 sept. Een Soedanese journalist die dinsdag door gewapende mannen was ontvoerd uit zijn woning in Khartoum, is gisteren onthoofd teruggevonden in het zuiden van de Soedanese hoofdstad. Volgens de regering zijn verscheidene verdachten gearresteerd, maar wie dit zijn is niet bekendgemaakt.

Het slachtoffer, Mohammed Taha, was hoofdredacteur van de pro-regeringskrant Al-Wifaq. Vorig jaar werd hij gearresteerd op beschuldiging van godslastering nadat zijn krant een serie artikelen had herdrukt waarin de geldende lezing over de afkomst van de profeet Mohammed in twijfel werd getrokken.

Volgens Taha, zelf beschouwd als een geestverwant van de fundamentalistische Moslimbroeders en bondgenoot van de eveneens fundamentalistische regering, was er sprake van een misverstand, en de aanklacht werd ingetrokken. Maar radicale islamitische groepen, die zijn executie hadden geëist in luidruchtige straatbetogingen, bleven onrustig. Volgens een bron in Khartoum werd Taha vorig jaar in de gevangenis bewaakt door regeringsmilitairen omdat de overheid voor zijn leven vreesde.

Soedanese journalisten reageerden ontsteld op Taha’s dood. „Dit is zeer gevaarlijk”, zei de journalist Maysaun Abdel Rahman, die werkt voor een krant die is verbonden met de moslimfundamentalist en vroegere sterke man Hassan Turabi. „Het is het begin van iets verschrikkelijks. Het is een aanval op de persvrijheid, maar het zal hun niet lukken.” Maar verslaggevers die zich gisteren verzamelden bij het lijkenhuis van Khartoum zeiden te vrezen voor de toekomst van de journalistiek in Soedan.

Oproerpolitie heeft gisteren een een oppositiebetoging tegen gestegen brandstofprijzen in Khartoum verhinderd. (Reuters, AP)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Monique

Berichtdoor Monique » Do Sep 07, 2006 10:20 pm

En moslims zijn en blijven verbaasd dat "wij" de islam als HET kwaad zien... :roll:
Amorele atheistische nitwit

pd7835

Berichtdoor pd7835 » Do Sep 07, 2006 11:41 pm

Monique schreef:En moslims zijn en blijven verbaasd dat "wij" de islam als HET kwaad zien... :roll:

Foei Foei. Je moet de islam als een verrijking zien. Een aanvulling op de diversiteit. Het durf je nu zulk een mooie (perfecte) ideologie als HET kwaad zien? Foei Foei.

De verdraagzame politiek correcte

Ik meen dit natuurlijk niet he Monique. Dit is natuurlijk een aanklacht tegen het links politiek correcte beleid waar we al jaren onder gebukt gaan niettegenstaande de meeste mensen RECHTS stemmen.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Sep 08, 2006 12:15 pm

pd7835 schreef:
Monique schreef:En moslims zijn en blijven verbaasd dat "wij" de islam als HET kwaad zien... :roll:

Foei Foei. Je moet de islam als een verrijking zien. Een aanvulling op de diversiteit. Het durf je nu zulk een mooie (perfecte) ideologie als HET kwaad zien? Foei Foei.

Sorry, ik zal het niet meer doen.. :cry:
De islam is LIEF !!!! :lol:

(zo goed?, denk je dat ik nu mijn hoofd mag behouden? )
Amorele atheistische nitwit

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Sep 08, 2006 4:44 pm

Namens de negroïde Moslim-broeders in Darfur doe ik ook een beroep op deze verrijking en diversiteit. Waarom worden wij, o broeder, verkracht, vermoord en in kampen opgesloten door onze Arabische geloofsgenoten? Zijn wij dan geen sieraad voor het geloof? Jullie kwamen en maakten ons tot slaaf; jullie vernietigden onze cultuur, ons geloof en nu ons leven? Moeten wij in de naam van Allah gedecimeerd worden voor weidegrond?

De heilige oorlog tegen het animistische en christelijke zuiden was gerechtvaardigd! De heidenen bezetten de heilige olie van Soedan die alleen toekomt aan de Muhlla's in Karthoem! Met duizenden zijn zij afgeslacht door het zwaard van de Islam, het zwaard der gerechtigheid.

Maar wij zijn onderdeel van de Islam, wij zijn voor VREDE.

Salaam broeder

PS Of heb ik het toch verkeerd begrepen?

Terug naar “Leven in moslimlanden”