Islam weetjes!

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam weetjes!

Bericht door Ariel »

Helena van Troje schreef:Die islamweetjes lijken mij een beetje belachelijk. Bijna kinderpraat.
Maar waarom schrijven ex-moslims (neem ik aan) telkens na het vermelden van mohammed 'vrede zij met hem' ? Dat is toch een typisch islamitische gewoonte?
Als ex-moslim is het toch niet verstandig dit te doen? Hoe kan er vrede zijn met iemand die zoveel onheil over de wereld gebracht heeft?
De Islamweetjes komen van een serieuze islamitische site af Helena. Natuurlijk zijn ze belachelijk. Daarom hebben we ze gepost. Om de achterlijkheid van Islam aan te tonen. Islam is behalve gevaarlijk ook enorm achterlijk. Moslims geloven deze islamweetjes namelijk.
Deze achterlijkheid is nog niks vergeleken met de idiotery van de toilet gang. Bijvoorbeeld...met linkervoet de WC in, en rechtervoet er weer uit. Niet praten in de WC want dan moeten de engelen die normaal op hun schouder zitten de WC binnen gaan, en je billen afvegen met een oneven stukken WCpapier, of gladde stenen zoals Mohammed dat deed.

En ex-moslims zal je nooit ( PHUB ) vrede zij met hem, of in het Arabisch.....Sallallahu alaihi wa sallam ...achter de naam van Mohammed horen zeggen. Dat doen Moslims, en dat doen ze om punten te verzamelen. ( hasanats )
Verschillende Ahadith maken melding van beloning als men zegeningen en vrede uitspreekt over Mohammed.

De Boodschapper van God (sallallahu alaihi wa sallam) heeft gezegd: "Voor elke keer dat iemand de salaah over mij uitspreekt, Allah schrijft erdoor 10 beloningen voor hem op."
De Profeet (sallallahu alaihi wa sallam) heeft degenen die geen salaah over hem wensen beschreven als "de gierigste der mensen."
En hij (sallallahu alaihi wa sallam) riep uit "Aamien!" na de smeekbede van Djibriel, "Moge God degene afweren die jou genoemd hoort worden en geen salaah op jou afroept!"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam weetjes!

Bericht door Manon »

Helena van Troje schreef:Die islamweetjes lijken mij een beetje belachelijk. Bijna kinderpraat.
Maar waarom schrijven ex-moslims (neem ik aan) telkens na het vermelden van mohammed 'vrede zij met hem' ? Dat is toch een typisch islamitische gewoonte?
Als ex-moslim is het toch niet verstandig dit te doen? Hoe kan er vrede zijn met iemand die zoveel onheil over de wereld gebracht heeft?
Eliabe is geen ex moslim, maar hij citeert één of andere imam, alleen vergat hij de bron erbij te vermelden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Islam weetjes!

Bericht door Thomas »

Onslaught01 schreef:Even zonder grappen te maken;

Geen een ander geloof praat over het hiernamaals, het paradijs of de hel! Met derden hebben wij
vaker hierover gesproken.
Derden????
Wie is/zijn die derden dan wel???

Welk geloof heeft het NIET over "het hiernamaals, het paradijs of de hel"???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam weetjes!

Bericht door Mahalingam »

Als iemand in je omgeving niest dan zegt men vaak 'gezondheid'.
Zeggen Mohammdedanen ook iets?
Ik kwam deze raadgeving tegen:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam weetjes!

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr feb 26, 2021 12:59 pm
Als iemand in je omgeving niest dan zegt men vaak 'gezondheid'.
Zeggen Mohammdedanen ook iets?
Ik kwam deze raadgeving tegen:
Het niezen wordt in de islam als een zegening van Allah beschouwt en dus zou hij Allah moeten prijzen wanneer hij niest. En wanneer iemand niest en hij prijst Allah, dan zou zijn lofprijzing beantwoord moeten worden door zijn medemoslims. De profeet (vrede zij met hem) heeft namelijk gezegd: “Allah houdt van het niezen en Hij houdt niet van het gapen. Als iemand van jullie niest en Allah prijst, dan heeft hij het recht dat iedere moslim “Moge Allah genade met je hebben” zegt. Maar het gapen komt van shaytan, dus als iemand van jullie moet gapen, dient hij dit zoveel mogelijk te onderdrukken, want als iemand van jullie gaapt, lacht de shaytan hem uit.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie