Hoe moslims elkaar bestrijden

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Er was een paar jaar geleden een website Shia news of zoiets die adhv hadithteksten de valsheid van het soennitische geloof ‘aantoonde’. Met speciale aandacht en afkeer voor het Wahabisme. Ik vond dat ze sterke punten hadden. Ik herinner me het volgende verhaal:

Om het simpel te houden, Mohammed had een (late)bekeerling, Abu Saiyan gemaand. Wie de hadith goed leest leest dat hij zich alleen maar bekeerde uit eigenbelang en zeker niet uit overtuiging. Toch werd hij een prominent moslim. Deze Saiyan had een zoon, Muawiyah genaamd. Deze werd later gouverneur van Syrië en schafte praktisch alle islamitische wetten af. Een leuk wetenswaardigheidje is nog dat hij de moordenaar van de moeder aller moslims, Ashia, is. Hij liet een valkuil met scherpe spiesen maken waarin ze viel. Dit is allemaal adhv de hadith. Staat er allemaal in. En last but not least Muawiyah is ook indirect de moordenaar van Ali, de grote metgezel van Mohammed, daar hij Ali op het slagveld versloeg, en daarmee het vaandel van het geloof over nam.

Er zijn hadith waarin Mohammed Muawiyah vervloekt. Hij zegt zelfs dat Muawiyah in de diepste delen van de hel zal branden. En nou het verwonderlijke, die zelfde Muawiyah is een van de inspirators van het wahabisme! Mensen als Bin Laden lopen achter hem aan. Hij is de moordenaar van Ashia. En Mohammed vervloekte hem. En wij begrijpen de islam maar niet….

Bij deze twee filmpje van sjiieten over het soenisme en omgekeerd. En wat zijn ze toch grof!



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Ariel »

Een leuk wetenswaardigheidje is nog dat hij de moordenaar van de moeder aller moslims, Ashia, is. Hij liet een valkuil met scherpe spiesen maken waarin ze viel.
Weet je dit zeker Zwartmeer? Dit is nieuw voor mij. Volgens mij is Aisha op een normale manier gestorven. Na de oorlog ( die ze verloor ) met haar rivaal Ali leefde zij volgens mij een rustig leven.

Ik kan deze stromingen Soennieten en Sjiieten moeilijk uit elkaar houden. Hier een klein geheugensteuntje.

Het verschil tussen Soennieten en Sjiieten. Waar komt dat verschil eigenlijk vandaan?

Al in de begintijd van de Islam ontstaat deze twee grote stromingen binnen de Islam. Het zijn niet zo maar stromingen. Het waren twee tegen elkaar strijdende kampen.

Het begon met de dood van Mohammed. Op 8 juni 632 overlijdt Mohammed in Medina op 63 jarige leeftijd na een kort ziekbed.

En met die dood, wordt het ontstaan van de sjiietische en soennietische splitsing ingeluid. Mohammed wordt opgevolgd door Abu Bakr, zijn vriend en schoonvader. Met hem beginnen de jaren die bekend staan als de Rasjidoen, de ‘rechtgeleide’ kaliefen. Abu Bakr, de eerste kalief, heerst slechts 2 jaar. In 634 wordt hij reeds opgevolgd door de tweede kalief, Omar ibn al-Chattab. Die leidt de gemeenschap 10 jaar. In die 10 jaar breidde het grondgebied van de moslims (de oemma) zich hevig uit. Omar werd in 644 in de moskee in Medina doodgestoken door een perzische krijgsgevangene. Oethman ibn Affan werd gekozen tot derde kalief. Onder zijn heerschappij bleef de oemma groeien. Maar na 6 jaar begon de derde kalief zijn glans te verliezen.

Zowel in het leger als onder de bevolking ontstond gemor over zijn optreden. Steeds meer moslims richten izch tot Ali ibn Aboe Talib, de neef van de profeet, een tegenstander van zowel het beleid van Omar als Oethman. In 656 kwam het verzet tot een hoogtepunt, waarbij Oethman wordt vermoord. Ali ibn Aboe Talib wordt door zijn volgelingen uitgroepen tot vierde kalief.

Mohammeds favoriete vrouw Aisja en een aantal metgezellen vallen Ali korte tijd later aan, omdat Ali niet (voldoende) zou optreden tegen de moordenaars van Oethman. Er ontstaat een burgeroorlog binnen de oema die bekend staat als de eerste Fitna, de tijd van de verzoeking. Uiteindelijk wordt Ali vermoord in 661. Dan vindt de daadwerkelijk splitsing plaats tussen Sjiieten en Soennieten.

De Sjiieten zijn de volgelingen van de Profeet Mohammed en geloven dat zijn directe opvolger Ali ibn Aboe Talib, de neef (zoon van zijn oom Aboe Talib) en tevens schoonzoon van Mohammed (hij was getrouwd met Mohammeds dochter Fatima) zijn rechtmatige opvolger als leider van de gelovigen is. Sjiieten baseren het volgen van Ali op de overleveringen (Hadiths) over de profeet Mohammed en zijn uitleg van bepaalde verzen van de Koran. De titel “Sjiiet” is kort voor “Shiá’te Ali” wat letterlijk “De volgers van Ali” (als Imam en directe Kalief na de Profeet) betekent.

De Soennieten zijn de volgelingen van de eerste drie Kaliefen. Abu Bakr, Umar en Oethman.

De Soennieten vormen veruit de grootste groep Moslims. In vrijwel alle moslimlanden bestaat een Soennietitsche meerderheid . De landen met een Sjiietische meerderheid zijn: Iran, Irak, Azerbeidzjan, Libanon en Bahrein.

http://johandewitt.wordpress.com/2007/0 ... -sjiieten/" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Een leuk wetenswaardigheidje is nog dat hij de moordenaar van de moeder aller moslims, Ashia, is. Hij liet een valkuil met scherpe spiesen maken waarin ze viel.
Weet je dit zeker Zwartmeer? Dit is nieuw voor mij. Volgens mij is Aisha op een normale manier gestorven. Na de oorlog ( die ze verloor ) met haar rivaal Ali leefde zij volgens mij een rustig leven.
Ik kan die website niet meer vinden waar ik dat ooit las. Heb wel dit deze gevonden die het verhaal bevestigt:

http://wiki.answers.com/Q/How_did_hazrat_aisha_died" onclick="window.open(this.href);return false;

Muawiyah ibn abu sufiyan invited Ayesha for dinner, and he got a ditch dug in the ground, filling it up with sharp knives and swords, with their blades facing upwards. According to Alama Ibn Khaldoon, Mauweyah masked that ditch with lanky pieces of wood, and spread a carpet on top of it all to camouflage it. He placed a wooden chair over it for Ayesha to sit. No sooner Ayesha sat on the chair, the whole set up retrieved and she fell in the pit, injuring herself from head to toe, and breaking a lot of bones. To hide his felony, Mauweyah got the ditched filled up with lime. That is how he murdered Ayesha; she was sixty four years old when Mauweyah murdered her towards the end of 57 Hijri. This proves, with out a doubt, that Mauweyah was an enemy of Prophet Mohammed (p), and he proved his enmity towards the Prophet (p) by murdering his (p) wife. The only reason that Mauweyah performed this heinous act was that Ayesha stopped him from making fun of Islam from the pulpit of Masjid-e-Nabvi.. This is why no one knows the exact location of Ayesha's grave in Medina."

He killed the Mother of the Believers Ayesha in cold blood after ordering the killing of her brother Muhammad bin Abu Bakar. He was also responsible for the killings of many other companions of the Prophet (p) including Hajar bin Adi and Ammar Yasir.

Following the death of Muhammad bin 'Abu Bakr the people of Egypt gave bayya to Muaweyah. It was following this (event) that Ummul Mu'mineen Ayesha would curse Muaweyah and Amr bin Aas after every Salaat.

Tadhkira ul Khawass page 62

Sunni References:

Musharriful Mahbubin by Hazrat Khuwaja Mehboob Qasim Chishti Mushrrafi Qadri Pages 216-218

Kokab wa Rifi Fazal-e-Ali Karam Allah Wajhu, Page 484, By Syed Mohammed Subh-e-Kashaf AlTirmidhi, Urdu translation by Syed Sharif Hussein Sherwani Sabzawari, Published by Aloom AlMuhammed, number B12 Shadbagh, Lahore, 1st January 1963.

Habib Alseer Rabiyah AlAbrar, Volume 1, Alama JarulAllah Zamik (530 Hijri),

Hadoiqa Sanai, by Hakim Sanai (Died 525 Hijri, at Ghazni), Page 65-67,

Namoos Islam, by Agha Hashim Sialkoti, Published Lahore, 1939 - Pages 66-67

Tazkarah Tul-Aikram Tarikh-e-Khulafa Arab-Wa-Islam by Syed Shah Mohamed Kabir Abu Alalaiyi Dana Puri, Published Le Kishwar Press, Lakhnow, April 1924/ 1346 H
Er worden nogal wat referenties gegeven. Dit verhaal komt uit Tadhkira ul Khawass page 62. Dat zegt me weinig. Het zal wel een hadith zijn waar de sjiieten in geloven. Misschien kan jij het eens uitzoeken op international... Ik wil het fijne ervan ook wel weten.

Eigenlijk slaat het allemaal nergens op. Ashia vocht met Mu'awiyah tegen Ali, en ze wonnen. En vervolgens vermoordde Mu'awiyah Ashia. En alle beide hebben ze een zeer hoge status in de islam. Net zo gemakkelijk als dat ze de metgezellen van Mohammed eren eren moslims hun moordenaars. Je moet het ook niet proberen te begrijpen. Je moet gewoon aanvaarden dat het zo is. Dit is islam. Dit verhaal bewijst ook maar weer eens hoe door en door corrupt dit geloof is. Het mag duidelijk zijn dat zo’n bruut als Mu'awiyah als overwinnaar de geschiedenis schreef. En dat wordt gewoon kritiekloos aanvaard. Ben nog op zoek naar het verhaal waarin het verband gelegd wordt tussen Mu'awiyah, de man die zich niets van de islamitische regels aantrok, en het Wahabisme.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Chaimae »

Zwartmeer, het wordt tijd dat jij je zaakjes eens goed op orde stelt, en wat beter je huiswerk doet. Aicha is allereerst op een natuurlijke wijze dood gegaan.Ten tweede weet je niet eens wat de isnad van deze 'hadeeth is.' Zou jij me die wellicht kunen geven? Kortom, Jouw fluttopic kan linea recta de prullenbak in! Maar eerst zou ik die filpmjes ( ze doen het niet) willen zien. Zijn ze in het Arabisch, dat is alleen maar beter, omdat ik terug wil naar de bron van deze hadeeth. Dit kan alleen middels het Arabisch. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Chaimae schreef:Zwartmeer, het wordt tijd dat jij je zaakjes eens goed op orde stelt, en wat beter je huiswerk doet.
Ik beroep me op Sjiietische bronnen. Die zal jij als soenniet niet aanvaarden. Maar daarom zijn ze er nog wel.
Chaimae schreef:Aicha is allereerst op een natuurlijke wijze dood gegaan.
Dat zeg jij. Zo staat het ook op wikipedia en in de meeste andere bronnen maar er zijn dus ook nog andere ideeen over...
Chaimae schreef:Ten tweede weet je niet eens wat de isnad van deze 'hadeeth is.' Zou jij me die wellicht kunen geven? Kortom, Jouw fluttopic kan linea recta de prullenbak in! Maar eerst zou ik die filpmjes ( ze doen het niet) willen zien. Zijn ze in het Arabisch, dat is alleen maar beter, omdat ik terug wil naar de bron van deze hadeeth. Dit kan alleen middels het Arabisch. :wink


Alle gegevens die ik heb heb ik erbij geplaatst. En ik heb er zelf ook nog wel vragen over zoals je hebt kunnen lezen. Ik denk dat we heel binnenkort wel wat meer weten. Effe geduld dus. Die filmpjes doen het bij mij wel. En ze zijn niet in het Arabisch...

Hoessein, de kleinzoon van Mohammed, wiens moord jaarlijks tijdens het bloedige Ashura festival wordt herdacht, is trouwens weer vermoord door Yazid ibn Muawiyah. Dat was de zoon van de Muawiyah waar we het steeds over hadden. Yazid ging zelfs met het hoofd van de kleinzoon van de profeet voetballen. Over respect gesproken.

Deze verhalen mogen wel duidelijk maken wat voor moordadige bende die eerst moslims moeten zijn geweest. Vrijwel alle directe opvolgers van Mohammed, en hij zelf ook, zijn vermoord dan wel hebben elkaar vermoord. Moord werd in de religie der vrede blijkbaar al vanaf de eerste dag als een goede methode beschouwd om menigingsverschillen op te lossen. Deze nieuwe leer moet een enorme stap voorwaarts geweest zijn in het civilisatie proces der mensheid.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Een leuk wetenswaardigheidje is nog dat hij de moordenaar van de moeder aller moslims, Ashia, is. Hij liet een valkuil met scherpe spiesen maken waarin ze viel.
Weet je dit zeker Zwartmeer?
Ik vond op dit forum van deze sjiietische website hetzelfde verhaal. Ashia is vermoord door Mauweyah.
http://www.shiachat.com/forum/index.php ... led-aisha/" onclick="window.open(this.href);return false;

'Not one Sunni will admit that Ayesha was murdered by Muawiya (LA). Doing so will negate everything they have been brainwashed into believing.'

Sipah e Sahaba and other Wahabi scum have introduced Muaweyah as a companion of the Prophet using narrations fabricated by Muaweyah and his filthy descendants.

One very clever move by the Wahabis was to declare Muaweyah a scribe (katib e Wahi) who wrote down the revelations of Allah's Messenger.

All praise be to Allah swt, the leading Sunni scholars realising this conspiracy of the Wahabis, have declared all hadith praising Muaweyah as fabricated.

Not a single hadith in praise of Muaweyah is Sahih (authentic)

Many classical Sunni scholars whilst listing those individuals honored as writer of the revelation did not count Mu'awiya. For evidence see the following texts:


Fathul Bari page 450 Volume 2
Irshad Saneed Volume 9 page 22
Umdhathul Qari Volume 9 page 307
Nasa al Kafiya page 170
Iqd al Fareed Volume 2 page 197
al Isaba Volume 3 page 413
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Ariel »

Wie of wat moeten we nu geloven Zwartmeer. [c045.gif] Ik had hier werkelijk nog nooit over gehoord, maar je hebt gelijk. Op sjiietische websites kom je dit verhaal steeds tegen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Wie of wat moeten we nu geloven Zwartmeer. [c045.gif] Ik had hier werkelijk nog nooit over gehoord, maar je hebt gelijk. Op sjiietische websites kom je dit verhaal steeds tegen.

Je moet gewoon de ergste versie gebruiken! Het wat bekender maken! Je gelooft toch geen enkel islamitisch verhaal? Dan kan deze kan er ook wel bij. Die moord op Ashia illusteert mooi hoe deze eerste moslims, die mohammed nog gekend hebben, met elkaar omgingen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Er staan in Trouw een aantal zeer interessante artikelen over de islam. Een ervan zegt dat de Sjiieten misschien oudere papieren dan soennieten hebben.

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... ieten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuke quote:
Wat Crone bedoelt, wordt nog duidelijker in een ander boek, dat ze schreef met een andere auteur, Michael Cook: ’Hagarism’. Aan de hand van documenten van christelijke tijdgenoten van de eerste ’moslims’ stellen ze vast dat het woord ’moslim’ dan nog niet in gebruik is. De aanhangers van de nieuwe godsdienst heten mahgraye, een Aramees woord dat zoiets betekent als ’migranten’, zeg maar: migranten uit de woestijn.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Chaimae »

Het sjiesme is niet de religie van God. Hoe kan je als moslimzijnde Hussein en Fatima als ware Goden aanbidden? Is dat niet pure shirk? Of de Nusayri die er expliciet voor uit komen dat Ali de beste onder de profeten is. Hoe kan dat islamitisch zijn, daar waar in de Koran duidelijk staat dat Mohammed de beste onder de profeten was, en een ieder die zich hier niet mee kan vinden in feite al shirk al kabir gepleegd heeft?

De profeet heeft reeds voorspeld dat binnen de islam 73 sekten zullen onstaan, en dat maar een stroming de juiste is. Dat zijn zij die zich stevig vastklampen aan de soenah van de profeet en de Koran.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Hoe kan je als moslimzijnde Hussein en Fatima als ware Goden aanbidden

De profeet heeft reeds voorspeld dat binnen de islam 73 sekten zullen onstaan, en dat maar een stroming de juiste is. Dat zijn zij die zich stevig vastklampen aan de soenah van de profeet en de Koran.
Elke moslim "aanbid" ook Mohammed. Ook al ontkennen ze dat met klem.
Dus we zijn het er over eens dat de Soennieten de ware islam aanhangen, en dus de uitverkoren kinderen van allah zijn. Dat betekend dus dat Bin Laden en Saudi Arabie de ware Islam aanhangen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Zwartmeer »

Chaimae schreef:De profeet heeft reeds voorspeld dat binnen de islam 73 sekten zullen onstaan, en dat maar een stroming de juiste is. Dat zijn zij die zich stevig vastklampen aan de soenah van de profeet en de Koran.
De Taliban dus.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

Nee, de Wahabieten. Die hebben het voor het zeggen in Arabië op de koning en zijn familie na.
Er is altijd een spanningveld geweest tussen de theocraten en de wat wereldlijker heersers.
Die Wahabieten moeten niets kwaads over de Kon. familie zeggen want dan komen ze in aanraking met het Zwaard van de Staat. Niet voor niks staan de zwaarden in het staatswapen en op de vlag.
Nu is er een sjeik die wel heel erg de scheidslijn tussen met/zonder hoofd benadert.
Wat is het geval?
De koning heeft een universiteit laten maken (de Koning Abdullah Univ.) voor wetenschap en techniek waar mannen en vrouwen gescheiden in de collegezalen zitten maar verder zich op het terrein van de universiteit kunnen mengen. Dit is een gruwel in de ogen van de Wahabieten (en Allah natuurlijk).
Dus voelt deze haatbaard zich geroepen om daar een einde aan te maken:

Afbeelding

Abdurrahman al-Barrak is een sjeik dus die kletst niet zomaar uit zijn nek. En mag zodoende fatwa´s uitvaardigen met enige draagkracht. Kern van zijn betoog: iedereen die het toe staat dat mannen en vrouwen gemengd werken (kunnen) is een ongelovige en moet dus dood.
http://in.reuters.com/article/worldNews ... 8620100223
Saudi cleric backs gender segregation with fatwa
"Whoever allows this mixing ... allows forbidden things, and whoever allows them is an infidel and this means defection from Islam ... Either he retracts or he must be killed ... because he disavows and does not observe the Sharia,"
Om even in de verwrongen geest van deze woestijnbarbaren te kijken, dit:
"Anyone who accepts that his daughter, sister or wife works with men or attend mixed-gender schooling cares little about his honour and this is a type of pimping," Barrak said.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Dhana »

Moslims hebben dankzij de "goddelijke " visoenenen van Moahammed beroofd van iedere gezonde menselijke emotie. Zoals valse honden die in razernij al het levende verscheuren wat hen voor de voeten komt. Meestal is dat de Kuffar en bij gebrek aan dat soort, leven ze zich uit op soortgenoten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

Rights groups reject fatwa allowing Saudi women to work as maids
Saudi academics and lawyers have rejected a fatwa allowing Saudi women to work as maids, saying such work is ‘humiliating’ for them.
Labor Minister Ghazi Al-Gosaibi issued a decision two years ago allowing Saudi women to work as house managers and servants.
A fatwa, or religious edict, was subsequently issued by legal adviser Saleh bin Saad Al-Laheedan, who said it is permissible for Saudi women to work as maids if they cannot find other jobs, if they are over 50, and if they are accompanied by a mehram (a close male relative).[...]
But speaking to Islamonline.net, Suhaila Zainul Abideen, a member of the National Society for Human Rights, expressed her surprise at Al-Laheedan’s fatwa. She strongly opposed the idea of Saudi women working as maids.
Het is strijd men hun mensenrechten (Allah-stijl) dat ze zo'n slavinnen-baantje zouden mogen vervullen. Het is vernederend voor hun eigen vrouwen.Vandaar ook die eis van 50 jaar? Dan kunnen ze niet meer zwanger worden na verkrachting? Ja, dat is het hem:
Fahd Al-Johani, dean of student affairs at Taif University, also opposed Al-Laheedan’s fatwa, saying working as maids would force women to violate certain Islamic principles. He said Al-Laheedan should have considered the present condition of maids before giving his fatwa.
http://www.kippreport.com/2010/03/right ... -as-maids/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

Er is geen lol in de Islam. Dus moet je er ook niet lollig over doen. Met wat geluk mag men zijn hoofd behouden. (In 1992, Saudi Arabia executed at least one juvenile for blasphemy.
Saudi blasphemy case filed against TV channel - report
A case has been filed in Saudi Arabia against TV news station Al Arabiya for allegedly making fun of Islam, it was reported on Thursday.
The blasphemy allegations have been lodged with the summary court in Jeddah, according to Muhammad Mirdad, a judge at the court but Al Arabiya said it had not received official notification of the case.
In comments published by Arab News, Mirdad said Abdullah Al-Othaim, the chief judge at the court, had received the case, which has been lodged by a group of citizens.
http://www.arabianbusiness.com/571908-s ... l---report
En over een Hadith zeggen dat die barbaars is, dat kan ook niet:
Saudi blasphemy case filed against writer – paper
Jeddah’s Summary Court is expected to look into complaints raised by a number of people against a Saudi writer for allegedly insulting Prophet Muhammad (PBUH), according to a report.
Saudi daily Arab News said that the Saudi writer had allegedly described a Hadith of the Prophet as barbaric, during a program on Al Hurra Channel, which is presented by Nadeen Al Badr.
The newspaper’s sources said that the court had sent a copy of the lawsuit filed against the man to Justice Minister Muhammad Al Eissa in order to seek his opinion on the issue.
According to Arab News, the plaintiffs have presented audio and visual evidence to prove their argument.
http://www.arabianbusiness.com/584088-s ... ter--paper
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

"Sinds de zogenaamde profeet Mohammed zijn mensen bevel gaf de dichteres Asma bint Marwan te doden, een dappere vrouw die haar volk waarschuwde voor deze moorddadige cultus, denken de radicale moslims dat ze een licentie zouden hebben gekregen om iedereen te doden die het waagt het woord van Mohammed of zijn acties te bekritiseren." Geert Wilders (1963-????)
Hie moest ik aan denken toen ik las dat een dichteres in Arabié voor furore en mischien wel fitna zorgt. Dit is Hissa Hilal:

Afbeelding

Even een verduidelijking: dat 'derde' oog is een modern microfoontje.
Kritiek op geestelijken scoort bij 'Arabische Idols'
Moslimgeestelijken zitten volgens Hilal 'op hun machtige tronen' waar ze 'mensen bang maken met hun fatwa's' en 'als een wolf loeren op mensen die vrede willen'. De Saoedische dichteres doet mee aan het programma 'Dichter voor miljoenen', dat vergelijkbaar is met het westerse Idols, maar dan met gedichten.[...]
Ze zijn 'een monster dat uit zijn schuilplaats komt. Woedend en blind, met de dood als gewaad dat met een gordel bijeengehouden wordt.' Hilal droeg de gedichten niet voor in het officiële hoog-Arabisch, wat gebruikelijk is, maar in de volkstaal Nabati. [...]
Hilal kreeg voor haar opvallende gedicht een luid applaus. De jury kende haar de hoogste score toe. Ook de tv-kijkers en de mensen in de zaal gaven het gedicht een hoge waardering. Ze is de eerste vrouw in het vierjarig bestaan van het programma die de finale heeft gehaald.
http://www.volkskrant.nl/kunst/article1 ... sche_Idols
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:"Sinds de zogenaamde profeet Mohammed zijn mensen bevel gaf de dichteres Asma bint Marwan te doden, een dappere vrouw die haar volk waarschuwde voor deze moorddadige cultus, denken de radicale moslims dat ze een licentie zouden hebben gekregen om iedereen te doden die het waagt het woord van Mohammed of zijn acties te bekritiseren." Geert Wilders (1963-????)
Hie moest ik aan denken toen ik las dat een dichteres in Arabié voor furore en mischien wel fitna zorgt. Dit is Hissa Hilal:

Afbeelding

Even een verduidelijking: dat 'derde' oog is een modern microfoontje.
Kritiek op geestelijken scoort bij 'Arabische Idols'
Moslimgeestelijken zitten volgens Hilal 'op hun machtige tronen' waar ze 'mensen bang maken met hun fatwa's' en 'als een wolf loeren op mensen die vrede willen'. De Saoedische dichteres doet mee aan het programma 'Dichter voor miljoenen', dat vergelijkbaar is met het westerse Idols, maar dan met gedichten.[...]
Ze zijn 'een monster dat uit zijn schuilplaats komt. Woedend en blind, met de dood als gewaad dat met een gordel bijeengehouden wordt.' Hilal droeg de gedichten niet voor in het officiële hoog-Arabisch, wat gebruikelijk is, maar in de volkstaal Nabati. [...]
Hilal kreeg voor haar opvallende gedicht een luid applaus. De jury kende haar de hoogste score toe. Ook de tv-kijkers en de mensen in de zaal gaven het gedicht een hoge waardering. Ze is de eerste vrouw in het vierjarig bestaan van het programma die de finale heeft gehaald.
http://www.volkskrant.nl/kunst/article1 ... sche_Idols
Dat lijkt verdacht veel op een hoax. En maar goed als het waar mocht zijn, dat ze zich zo vermomd heeft.
Volgens mij heb ik haar heel vaak op straat gezien hier in Nederland aan de vermomming te zien dan. [hypocrite.gif]

Het is wat allemaal. Win je een finale van een talentenjacht en dan moet je vervolgens naar Nederland vluchten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

Hier is de video.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

Iemand dit in de krant gelezen? Vast niet.
Fighting breaks out in Lebanon between Sunnis and Hizbullah August 25, 2010
NICOSIA — The Sunni community has begun to resist the Iranian-sponsored Hizbullah in Lebanon during the most serious political crisis in years.
Hizbullah and Sunni fighters exchanged heavy fire in which at least four people were killed and 10 others injured. The battle on Aug. 24 included members of the pro-Syrian Al Ahbash, believed funded by Saudi Arabia.
"The situation is very tense and the military is in the area," a Lebanese source said.
The Lebanese Army sent several armored personnel carriers and other combat vehicles to the Beirut neighborhood of Burj Abi Haidar. But the military presence has not quelled the violence, called the worst in the Lebanese capital since a Hizbullah offensive in 2008.

The source said both Hizbullah and Al Ahbash, formally known as the Sunni Muslim Association of Islamic Charitable Projects, fired heavy machine guns and rocket-propelled grenades. Hizbullah fighters also attacked and torched businesses linked to Al Ahbash. Al Ahbash was said to be receiving funds from Saudi Arabia to help protect the Sunni community in Lebanon.

Burj Abi Haidar is a mixed neighborhood in which tensions have long simmered between Sunnis and Hizbullah supporters. The latest fighting was said to have been sparked by a fracas that quickly escalated into gunfire and casualties.

In the first stage of fighting, a Hizbullah commander, identified as Mohammed Fawaz, was killed by Al Ahbash gunfire. The word of the killing brought hundreds of Hizbullah gunmen to Burj Abi Haidar. The Shi'ite-dominated Lebanese Army sought to cordon the neighborhood but did not intervene in the fighting.

This marked the first sectarian fighting since a crisis erupted between Hizbullah and Prime Minister Said Hariri in August. A Lebanese tribunal has linked Hizbullah to the assassination of Hariri's father, a former prime minister, in 2005. Hizbullah was said to have threatened to kill Said if the investigation was not quelled.

Fawaz was identified as a regional Hizbullah commander in the Beirut area. Witnesses said Fawaz had been arguing with an Al Ahbash operative over a parking space in what led to the gun battle.
"The hostility is growing rapidly but this does not seem to yet reflect a wider confrontation," a diplomat said.
Hizbullah has demanded that the Sunni killer of Fawaz be handed over to authorities. At the same time, Defense Minister Elias Murr announced a ban on unlicensed weapons in the country.

By Aug. 25, army commanders were seeking to impose a ceasefire amid the threat that sectarian fighting would spread beyond Beirut. Al Ahbash said an agreement, which included Hizbullah security chief Wafiq Safa, had been reached by morning following a night of fighting.

"An agreement was reached with Hizbullah during a meeting at army intelligence headquarters," Al Ahbash spokesman Abdul Kader Fakhani said. "The army will open an investigation into the fighting."

During the clash, Hizbullah secretary-general Hassan Nasrallah called for the modernization of Lebanon's military to prepare for war with Israel. Nasrallah said the Lebanese military needed Arab weapons more than money.
"All Arab countries say that they love Lebanon," Nasrallah said. "I suggest that the government define the type of weapons [the army needs] and tell Arab countries: 'We don't want money, We want weapons.' "
http://www.worldtribune.com/worldtribun ... _08_25.asp
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoe moslims elkaar bestrijden

Bericht door Mahalingam »

Oktober 2009 was er een rel over Al-Arabiya:
http://www.arabianbusiness.com/571908-s ... l---report
Saudi blasphemy case filed against TV channel
In comments published by Arab News, Mirdad said Abdullah Al-Othaim, the chief judge at the court, had received the case, which has been lodged by a group of citizens.
Wat heeft een groep burgers in Arabië nu in te brengen? Net zoveel als de Powers That Are toestaan.
Heel anders wordt dat als die Powers That Are zich in hun kruis getast voelen. Dan gebeurt er dit:
De liberale directeur van de in Dubai gevestigde Saoedische satellietzender Al-Arabiya, Abdul Rahman al-Rashid, is afgetreden. [...]
Sjeik Ibrahim gaf geen bijzonderheden, en Rashid zelf evenmin. Maar volgens zegslieden heeft het vertrek te maken met de documentaire ‘De islam en het Westen’ die Al-Arabiya begin deze maand uitzond. Daarin wordt een verband gelegd tussen het wahabisme, de dominante geloofsrichting in Saoedi-Arabië, en islamitisch terrorisme.
http://www.nrc.nl/buitenland/article262 ... Al-Arabiya
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie