Taqiyya

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Taqiyya

Bericht door Ariel »

Taqiyya is weer helemaal terug
Joop Oldenbroek, 11-11-2010


Islamitische geleerden roepen op tot takiyya (veinzen). Kunnen we moslims nog wel wel vertrouwen, of doen ze allemaal aan takiyya?

Maartje Bakker laat Maurits Berger, hoogleraar islam in het hedendaagse Westen, beweren dat de omschrijving van het begrip takiyya in het boek van PVV-Kamerlid Martin Bosma, aperte onzin is (Binnenland, 30 oktober).

Volgens Berger is takiyya een begrip uit de Middeleeuwen, wat correct is. Verder beweert hij dat het onzin is dit leerstuk van vroeger op de hedendaagse moslims te plakken. Bovendien beweert hij dat de uitleg van Bosma gebaseerd is op de sjiitische zienswijze, terwijl de soennieten een andere uitleg zouden hanteren.

Islamgeleerden
Het begrip takiyya wortelt in het begrip taysir. Een conferentie van Arabische islamgeleerden, deze zomer georganiseerd door de Egyptische al-Azhar universiteit, behandelde het begrip takiyya met het doel om de moslims in Europa en Amerika een handreiking te geven om barrières bij het integratieproces vanuit het islamitische geloof op een aanvaardbare en correcte wijze te omzeilen.

Een der deelnemers, sjeik Yusuf al-Qaradawi, besteedde er deze zomer een gehele uitzending aan van de wekelijkse populaire Arabische tv-show al-Sharia wa al-Haya (De Wetten en het dagelijks Leven) van Al Jazeera. Al-Qaradawi is een vooraanstaande en gezaghebbende soennitische islamgeleerde en geldt over het algemeen als gematigd, ook al legitimeert hij zelfmoordaanslagen tegen Israël en het doden van afvalligen.

Al-Qaradawi legde uit dat de islam, overeenkomstig ‘fiqh al-taysir’ (de jurisprudentie omtrent de weg van de minste weerstand), de moslims dispensatie biedt waar dat ook maar nodig is. Hij benadrukte dat niemand minder dan Mohammed zelf pleitte voor het kiezen van de gemakkelijke weg en noemde daarvan een aantal voorbeelden.

Waarschuwing
Hij waarschuwde wel dat ‘taysir’ alleen gebruikt kan worden indien de wisselvalligheden van het dagelijks leven dat nodig maken. Met andere woorden, moslims moeten niet actief de gemakkelijke weg zoeken. Alleen als oncontroleerbare omstandigheden moeilijkheden in de weg leggen, is de moslim vrij om de gemakkelijke weg te kiezen.

In verband met zijn oproep aan in het Westen levende moslims om meer te liberaliseren, maakte hij een veelzeggende opmerking: ‘taysir is vooral nodig in dit tijdperk, in het bijzonder voor die moslimminderheden, die in Europa en Amerika wonen.’

Deze oproep is niet bedoeld om de opvattingen van de islam te liberaliseren. Al-Qaradawi wees er uitdrukkelijk op dat het leven overeenkomstig de vijf zuilen die het islamitische geloof kent, zonder uitzondering en volledig nagestreefd moet worden. Taysir biedt slechts de mogelijkheid tot een tijdelijke dispensatie indien de omstandigheden van het dagelijkse leven voor de gelovige moslim problematisch zijn.

Tariq Ramadan
De met Al-Qaradawi nauw verbonden en in Nederland bekende Tariq Ramadan geeft een goed voorbeeld van taysir in een gesprek met de publicist Ian Buruma, weergegeven in de New York Times van 4 februari 2007. Ramadan beveelt een moratorium (een tijdelijk stopzetten) van de doodstraf door steniging ingeval van overspel aan. Dit is taysir in de praktijk. Het stenigen van een mens zou voor de in het Westen levende moslim onherroepelijk tenminste een langdurige gevangenisstraf betekenen. Daarom kan het gebod daartoe buiten werking gesteld worden tot de omstandigheden meer opportuun worden. En die dag zal volgens hem zeker aanbreken.

Taysir is niet bedoeld om de islam te liberaliseren, maar veroorlooft de moslim een door hem niet serieus te nemen aanpassing aan de dagelijkse levensomstandigheden.
Al-Qaradawi maakte overduidelijk dat de toepassing van taysir niet betekent dat afstand wordt genomen van de sharia; ze zet de sharia slechts in de wacht tot de omstandigheden beter worden.

Martin Bosma
In dit licht bezien slaat Martin Bosma in zijn boek de plank dus niet mis en moet Maurits Berger worden aangeraden zijn kennis te actualiseren of aan te vullen.

Er blijft een dilemma met moslims die, op welke manier ook, onder invloed staan van Al Qaradawi of Ramadan. Het is onmogelijk aan te tonen of deze islamitische medeburgers voor de toepassing van de taysir-doctrine hebben gekozen of oprecht onze seculiere staat en maatschappij aanvaarden zonder een verborgen tweede (politieke) agenda. Ik beschouw de islam als een politieke ideologie.

Zeker de niet hoog opgeleide moslim heeft waarschijnlijk nooit van takiyya gehoord. Het zou dan ook niet netjes zijn alle moslims zomaar verdacht te maken. Maar dat laat onverlet dat het, zeker waar het functionarissen in overheidsdienst betreft of moslims in (politieke) topposities, verstandig is rekening te houden met takiyya. De emoties in dit dossier laaien naar mijn smaak te hoog op en daar moeten we vanaf. Ik hecht meer aan feiten dan aan emoties. Maar soms zijn die feiten onaangenaam zijn. En takiyya is een feit.


Joop Oldenbroek is socioloog, publicist en politiek commentator.

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... maal_terug" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Schepsel »

En takiyya is een feit.
Wat een nieuws. Al tijden zie ik wel filmpjes op YouTube of lees ik dingen waar ze beschaafd over willen komen en rechtstreekse leugens verkopen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Manon »

Zeker de niet hoog opgeleide moslim heeft waarschijnlijk nooit van takiyya gehoord
Het woord zullen ze zeker vast en wel kennen, misschien de omschrijving van het begrip niet zo duidelijk.

Maar iedereen weet dat héél hun cultuur doordrongen is van de mogelijkheid en aanvaarding van het begrip takiyya. Het is gewoon een deel van hun "way of life".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Mahalingam »

Op school, thuis of op straat overal was de leugen de basis van het dagelijks leven.Of ons nu werd gevraagd naar de weg of naar onze naam, wat voor werk onze vader deed, hoeveel we voor iets hadden betaald, of we met de bus waren gekomen, of we honger hadden, zelfs al vroeg een arts of het ergens pijn deed: op iedere vraag verzon je een passende leugen. Niet alleen omdat we het liegen zo gewend waren dat we vaak in onze eigen leugens gingen geloven zonder te beseffen dat we logen, maar ook vrees ons prestige te verliezen
Uit "De Ondergang van Nederland".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Dhana »

Liegen en draaien enzovoorts hoeft niet eens een naam te hebben binnen de islam. Ze liegen en bedriegen zelfs elkaar de hele dag door. En geloof me, ik heb er midden in gezeten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Peter Louter »

Moslims moeder tegen moslimse oom:

moeder: "mijn zoon liegt"

oom: " wat wil je, hij is een moslim"

Drie dagen geleden meegemaakt. Oom bevestigt dat liegen eigen is aan de islamitische cultuur. De ondelinge leugenachtigheid wordt ook gebruikt tegen anderen. Dat wil overigens nog niet zeggen dat iedere moslim een geboren leugenaar is die altijd liegt
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Taqiyya is weer helemaal terug

Bericht door Dhana »

Das waar Peter. Niet iedere moslim is een notoire leugenaar. Maar ik vertrouw ze niet zolang ze het tegendeel bewezen hebben. Net zoals ik maar weinig politici vertrouw.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ozes »

Hoe herken je een infiltrant, een taqiya Moslim zoals Kader Abdullah of Tariq Ramadan?

1. Connecties met Islamitische groepen die pro-Jihad of pro-Sharia.
2. Probeert kritiek op Islam als oorzaak van geweld te bestempelen en daarmee kritiek op Islam af te zwakken.
3. Probeert bronnen van aantrekkingskracht van het Jihadisme levend te houden; bv kritiek op omgang politie met Moslimcriminelen.
4. Het gebruik van allerlei taqiya begrippen:
  • De grote en de kleine Jihad
5.De taqiyya Moslim ondervind weinig weerstand vanuit de radicale Islamitische hoek.
6.Probeert kritiek op Islam gelijk te stellen aan Moslim extremisme.
7. Steekt enorm veel tijd in het uitleggen van Islamitische etiquette, poezie e.d. en probeert daarmee de geweldadige kant van Islam te bagataliseren.
8. Spreekt anders in een taal van de ongelovige dan in het Arabisch.
9. Richt zich voornamelijk op infidels, en probeert deze groep het belang in te zien van een positieve interpretatie van Islam van hun zijde.

Zijn er andere zaken waarin taqiyya Moslims zich schuldig maken?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Manon »

10. Infiltreert zoveel mogelijk bij de linkse politieke partijen en wordt door hen naar voren geschoven en op handen gedragen. (Kader Snorremans is effektief een zeer goed voorbeeld - ik neem aan dat hij goed verdiend heeft toen zijn koran werd uitgedeeld aan de politiekorpsen?)

11. Verdwijnen dan ook op tamelijk korte tijd, vermits ze - net als Tarik Ramadan - na korte of langere periode gewoon door de mand vallen. het kwaad is dan al geschied en de brainwashing van de massa wordt nooit terug rechtgezet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Dhana »

Wat je daar beschrijft Ozes slaat zowat op alle moslims. Zo kom ik wel eens op een internationale chat en raakte daar in gesprek met een Egyptenaar die me vertelde dat hij soms tranen met tuiten huilde van pure ontroering als hij over het simpele leven van Mohammed las. Iedere moslim daar komt met de mooiste verhalen aan over hoe slecht moslims de islam uitdragen. Dus zit het liegen er gewoon ingebakken.

We hadden hier eens een moslima die bij hoog en laag beweerde dat Mohammed na de dood van zijn eerste vrouw nooit meer een andere vrouw aangeraakt had. Die stakker loog niet eens bewust. Ze was er gewoon rotsvast van overtuigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Mahalingam »

Uit "De Ondergang van Nederland":

Maar wat altijd fris en alert bleef was ons vermogen om te liegen. Op school, thuis of op straat overal was de leugen de basis van het dagelijks leven. Of ons nu werd gevraagd naar de weg of naar onze naam, wat voor werk onze vader deed, hoeveel we voor iets hadden betaald, of we met de bus waren gekomen, of we honger hadden, zelfs al vroeg een arts of het ergens pijn deed: op iedere vraag verzon je een passende leugen. Niet alleen omdat we het liegen zo gewend waren dat we vaak in onze eigen leugens gingen geloven zonder te beseffen dat we logen, maar ook vrees ons prestige te verliezen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ibn Kathir »

Taqiyah in Sunni Islam is alleen toegestaan in toestanden van leven en dood , om jezelf te redden/beschermen.

Als jullie denken dat wij onze religie verdraaien/verbergen , dat is waanzin. In de Qur'an staat daar een verbod op :
  1. "Zij die verbergen wat God van het boek hen neergezonden heeft en het verkwanselen, zij zullen in hun buiken slechts vuur te verteren krijgen en God zal op Opstandingsdag niet tot hen spreken, noch zal Hij hen louteren. Voor hen is er een pijnlijke bestraffing." (Koran 2:174)
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ariel »

Dan spreken dus alleen de fundamentalisten de waarheid, want die verbergen niets wat Allah van het boek neer gezonden heeft en ze verkwanselen het ook niet. Een goeie fundamentalist , de ware moslim, durft er tenminste openlijk voor uit te komen dat moslims moeten vechten voor Allah.
“De strijd is voor jullie verplicht, terwijl jullie er een afkeer van hebben. Maar het kan zijn dat jullie een afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.” (Surat-al-Baqarah (2), ayah 216)

“O jullie die geloven! Weest niet als degenen die ongelovig zijn en (die) over hun broeders zeggen wanneer zij over de aarde reizen of in strijd verwikkeld zijn: ‘Wanneer zij bij ons gebleven waren, zouden zij niet gestorven of gedood zijn.’ Opdat Allaah dat tot (een bron van) wroeging in hun harten maakt. En het is Allaah Die doet leven en Die doet sterven. En Allaah is Alziende over wat jullie doen. En als jullie gedood worden op de Weg van Allaah, of sterven: vergeving van Allaah en (Zijn) Barmhartigheid is beter dan wat zij verzamelen. En als jullie sterven, of als jullie gedood worden: het is tot Allaah dat jullie verzameld worden. (Surat-aal-Imran (3), ayah 156-158)
De pijnlijke bestraffing zal dus zijn voor alle suiker Moslims en Moslima’s die ons wijs willen maken dat Islam vrede betekent. Je kan op deze wereld maar beter Christen zijn, dan kom je in ieder geval onder de pijnlijke bestraffing van Allah uit.
Allah zijn tegenstander, de Christelijke God, heeft het beter met zijn volgelingen voor. :wink:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ibn Kathir »

Ariel schreef:Dan spreken dus alleen de fundamentalisten de waarheid, want die verbergen niets wat Allah van het boek neer gezonden heeft en ze verkwanselen het ook niet. Een goeie fundamentalist , de ware moslim, durft er tenminste openlijk voor uit te komen dat moslims moeten vechten voor Allah.
“De strijd is voor jullie verplicht, terwijl jullie er een afkeer van hebben. Maar het kan zijn dat jullie een afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.” (Surat-al-Baqarah (2), ayah 216)

“O jullie die geloven! Weest niet als degenen die ongelovig zijn en (die) over hun broeders zeggen wanneer zij over de aarde reizen of in strijd verwikkeld zijn: ‘Wanneer zij bij ons gebleven waren, zouden zij niet gestorven of gedood zijn.’ Opdat Allaah dat tot (een bron van) wroeging in hun harten maakt. En het is Allaah Die doet leven en Die doet sterven. En Allaah is Alziende over wat jullie doen. En als jullie gedood worden op de Weg van Allaah, of sterven: vergeving van Allaah en (Zijn) Barmhartigheid is beter dan wat zij verzamelen. En als jullie sterven, of als jullie gedood worden: het is tot Allaah dat jullie verzameld worden. (Surat-aal-Imran (3), ayah 156-158)
De pijnlijke bestraffing zal dus zijn voor alle suiker Moslims en Moslima’s die ons wijs willen maken dat Islam vrede betekent. Je kan op deze wereld maar beter Christen zijn, dan kom je in ieder geval onder de pijnlijke bestraffing van Allah uit.
Allah zijn tegenstander, de Christelijke God, heeft het beter met zijn volgelingen voor. :wink:
Er is geen tegenstrijd tussen Strijd & Vrede - niet in de Islam althans

De UN charter , article 51 zegt :
  1. "Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective self-defence if an armed attack occurs against a Member of the United Nations, until the Security Council has taken measures necessary to maintain international peace and security. Measures taken by Members in the exercise of this right of self-defence shall be immediately reported to the Security Council and shall not in any way affect the authority and responsibility of the Security Council under the present Charter to take at any time such action as it deems necessary in order to maintain or restore international peace and security."

    http://www.un.org/en/documents/charter/chapter7.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil je zeggen dat de UN niet in "vrede" gelooft?

Wereldwijd zijn 40,000,000 mensen in het leger - worden zij getrained om ballet te dansen?

Elke land op aarde heeft een leger en vuurwapens.

Zijn zij allemaal "evil" ? Of mag iedereen terugvechten , behalve als je een moslim bent?

Think about it.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ariel »

Ja maar beste Ibn Kathir :? We hebben het over de Koran en niet over de UN of de Verenigde Naties.
God dank zitten er nog een paar niet islamitische landen in de VN , alhoewel we daar ook niet meer ons vertrouwen in kunnen stellen.
De VN wordt steeds meer een moslim club met daarnaast wat dhimmie staten die zo nu en dan heel voorzichtig wel eens kritiek durven te uiten. Je kan rustig stellen dat de VN vooringenomen is. Ze zijn niet neutraal, maar pro-islam en anti-Israël.

Dit terzijde, want we hebben het niet over de VN maar over Islam de koran en Allah.

En het is nu eenmaal zo dat Allah ( lees Mohammed, want Allah is het alterego van Mohammed) zijn slaven verplicht om te vechten. Dat deed hij vroeger toen hij Islam tot leven bracht, en heel wat aanvalsoorlogen begon, en dat doen de volgelingen van Mohammed nog steeds.Misschien iets minder bloederig dan in het begin van Islam, maar geloof me, dat bloed zal vanzelf eens gaan vloeien als er te veel tegenstand tegen Islam komt. Als mensen Islam gaan bevechten. Dan krijgen moslims toestemming om de zwaarden te trekken en de vijanden van Islam teverslaan.
En als we Mohammed moeten geloven gaan al de lieve moslims die geen behoefte hebben aan vechten naar de hel. raar maar waar...

Lees weer even mee..."Maar het kan zijn dat jullie een afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht is voor jullie." en...... "En ik heb de Djinn’s en de mens slechts geschapen om Mij te dienen" dus vechten zal je moslim omdat ik je dat beveel zegt allah.
En brengt wat jullie kunnen aan macht bij elkaar, om hen mee te bevechten, waaronder strijdrossen om daarmee de vijanden van Allah en jullie vijanden angst aan te jagen (te terroriseren), en ook anderen die jullie niet kennen (en) die Allah wel kent. En wat jullie ook aan bijdragen uitgeven op de Weg van Allah, Hij zal jullie volledig vergoeden. En jullie zal geen onrecht worden aangedaan. (al-Anfaal, 60)

En bestrijdt hen tot er geen Fitnah (ongeloof en het aanbidden van anderen buiten Allah) (meer) is en de godsdienst aan Allah behoort. Maar als zij ophouden, dan is er geen vijandschap, behalve tegen de onrechtplegers. (al-Baqara, 193)

O jullie die geloven, bevecht de ongelovigen in jullie naaste omgeving en laten zij hardheid bij jullie aantreffen. En weet dat Allah met de Moettaqoen is. (at-Tauwba, 123)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ibn Kathir »

Laat ik het anders zeggen :

Waarom mag U.S. een leger van 2,317,761 man hebben en een moslim-land niet?
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Pilgrim »

Elk moslimland heeft een leger, maar dat is niet waar onze kritiek zich op richt. We hebben een probleem met het gwelddadige streven naar dominantie en het totalitaire karakter van de Islam waarbij niet-moslims gedegradeerd worden tot derderangsburgers of zelfs gedood worden. Ook het aanzetten tot haat en de minachting jegens de kufr is een punt van kritiek. Overal in de islamitische wereld worden niet-moslims vervolgd of gediscrimineerd. Ik krijg uit betrouwbare bronnen te horen over de Christenvervolging in moslimlanden. Elke vijf minuten wordt er bijvoorbeeld een Christen vermoord door een moslim. Ook op kleinere schaal zie je die gevolgen van die ingebakken minachting van de moslim voor de niet-moslim zoals het verstoren van begrafenissen van niet-moslims of de rellen die uitbreken als een moslimcrimineel door toedoen van de kufr om het leven komt (ook als dit geen opzet is).
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo nov 13, 2011 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Thomas »

Ibn Kathir schreef:Laat ik het anders zeggen :

Waarom mag U.S. een leger van 2,317,761 man hebben en een moslim-land niet?
Wie zegt dat een moslimland dat niet mag?
Alle moslimlanden hebben toch ook een leger?

Misschien wil je de top 5 van de moslimlanden hieronder ff neerzetten.
Grootte van het leger en totaal aantal inwoners van die landen!!

TIA
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Ibn Kathir »

Pilgrim schreef:Elk moslimland heeft een leger, maar dat is niet waar onze kritiek zich op richt. We hebben een probleem met het gwelddadige streven naar dominantie en het totalitaire karakter van de Islam waarbij niet-moslims gedegradeerd worden tot derderangsburgers of zelfs gedood worden. Ook het aanzetten tot haat en de minachting jegens de kufr is een punt van kritiek. Overal in de islamitische wereld worden niet-moslims vervolgd of gediscrimineerd. Ik krijg uit betrouwbare bronnen te horen over de Christenvervolging in moslimlanden. Elke vijf minuten wordt er bijvoorbeeld een Christen vermoord door een moslim. Ook op kleinere schaal zie je die gevolgen van die ingebakken minachting van de moslim voor de niet-moslim zoals het verstoren van begrafenissen van niet-moslims of de rellen die uitbreken als een moslimcrimineel door toedoen van de kafr om het leven komt (ook als dit geen opzet is).
Dat is propaganda.

Je statistieken moeten van een neutrale bron komen - die geen kanten kiest.

Als ik over ISRAEL wil weten, ik ga niet aan IRAN vragen: Wat vind je van Israel?

Feit is, moslims en christenen hebben meer dan 1,000 jaar in vrede en harmonie geleefd in midden oosten. Je moet ook verschil maken tussen wat een Moslim doet en wat Islam zegt. Islam is perfect, Moslims niet. Moslims zijn GEEN Islam.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Dhana »

Als christenen hier al belaagd worden door molsimpjes bij een begrafenis, heb ik zo mijn bedenkingen over hoe het er in het hard aan toe gaat in moslimlanden.

Ik heb het al eens met je gehad over een chistenvriendin van me uit Irak. Haar ouders zagen de bui al hangen toen ze nog amar vier was. Hebben de benen genomen uit dat land en net op tijd. Van haar hele familie daar geen teken van leven meer tot aan de dag van vandaag. Maar waarschijnlijk dat ze liegt dat het gedrukt staat en is ze onderdeel van de westerse propangandamachine die 24 uur per etmaal op volle toeren draait om de islam in het kwaadst mogelijke daglicht te stellen.

Je weet het maar nooit christenen (en Joden). Allah heeft immers gewaarschuwd dat geteisem nooit als vriende te nemen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door mercator »

Ibn Kathir schreef: Feit is, moslims en christenen hebben meer dan 1,000 jaar in vrede en harmonie geleefd in midden oosten. .
Geen leugens vertellen aub. De Christenen in het M Oosten hielden altijd de hele economie recht terwijl de moslims zich als vanouds bezig hielden met bedelen, de luilak uithangen en roven. Zolang een ijzeren dictatuur ervoor zorgde dat de Christenen wat met rust werden gelaten kon dat systeem blijven bestaan. Nu gaat heel die regio terug wegzakken in de meest achterlijke barbarij. Spijtig voor de overblijvende Christenen, maar de moslims is het dubbel en dik gegund: een Islamitische horrorwinter die een eeuw duurt ! Allahoe Akhbar !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Pilgrim »

Elk jaar worden 170.000 christenen vermoord

Op 3 januari 2007 schoten gewapende mannen in Mosul (Irak) pater Ragheed Ganni dood. Pater Ganni (34) is een van de naar schatting 170.000 christenen die jaarlijks omwille van hun geloof van het leven worden beroofd.

Volgens de organisatie Oostpriesterhulp hebben wereldwijd ruim 200 miljoen christenen te maken met vervolging. Kerk in Nood/Oostpriesterhulp is een internationale organisatie die hulp verleent aan christelijke kerken die het moeilijk hebben.

Haar Britse zusterorganisatie Aid to the Church in Need publiceert nu het rapport Persecuted and forgotten (Vervolgd en vergeten), over de vervolging van christenen in de periode 2007-2008. 'Het lijkt een beetje aan de Westerse wereld voorbij te gaan, maar christenen zijn de meest vervolgde groep ter wereld', zegt John Pontifex die het rapport opstelde.

Schrijnende voorbeelden van christenvervolging vind je in Irak, zegt Uma Wijnants, directeur van Kerk in Nood België. 'In 1987 waren daar nog 1,4 miljoen christenen, vandaag zijn het er amper 400.000. Maar ook in een land als Israël hebben christenen het niet onder de markt. Daar zakte hun aantal de jongste zestig jaar van 20 naar 1,5 procent van de bevolking.'

Volgens Wijnants zijn christenen in India de jongste tijd vogelvrij verklaard. 'Vooral in het zuiden worden kerken platgebrand. De aartsbisschop heeft na doodsbedreigingen door extremistische hindoes een veiliger onderkomen moeten zoeken.' In augustus werd in Zuid-India de karmeliet Thomas Pandippallyil (37) ontvoerd terwijl hij onderweg was naar zijn kerk om er de mis te lezen. Hij werd gemarteld en uiteindelijk op gruwelijke wijze vermoord.

Kerk in Nood publiceert nu een lijst van dertig landen waar christenen aan het kruis worden genageld of waar hen op zijn minst het leven zuur wordt gemaakt: Algerije, Bangladesh, Belarus, Bosnië-Herzegovina, Birma, China, Cuba, Egypte, Eritrea, India, Indonesië, Iran, Irak, Israel, Palestina, Kazachstan, Libanon, Malediven, Nigeria, Noord-Korea, Pakistan, Rusland, Saudi-Arabië, Sri Lanka, Sudan, Turkije, Oezbekistan, Venezuela, Vietnam en Zimbabwe. Soms gaat het om 'gewoon' pesten, maar in enkele landen gaat het veel verder. In veel landen worden moslims die zich bekeren tot het christendom voor de rechtbank gebracht of veel eerder al van kant gemaakt.

In Algerije is dit jaar al ruim de helft van de protestantse kerken op bevel van de overheid gesloten. De nieuwe godsdienstwetten in het land zouden het mogelijk maken dat voor het einde van dit jaar alle protestantse kerken dicht zijn. In maart van dit jaar werd Habiba Qawider in de stad Tiaret op de bus gearresteerd omdat ze christelijke lectuur bij zich had. De openbare aanklager eist nu drie jaar gevangenisstraf tegen haar. De aartsbisschop van Algiers heeft de regering gevraagd de zaak ongedaan te maken.

In juni vorig jaar verjoegen Iraakse soldaten de nonnen van het klooster van de Heilige Harten in al-Dora (Irak). Ze richtten het klooster in als hun hoofdkwartier. Libanon schafte vorig jaar Goede Vrijdag af als officiële feestdag, China verbood op 24 mei dit jaar een katholieke bedevaart naar Sheshan, in de buurt van Shangai. Een samenscholingsverbod in de aanloop van de verkiezingen in Zimbabwe leidde ertoe dat kerkdiensten niet meer mochten plaatshebben. In juli van dit jaar weigerde de douane in Oezbekistan een lading van 11.000 bijbels te klaren.

Het kan nog erger. In december 2007 werd in Smyrna in Turkije de Italiaanse kapucijnerpater Adriano Francini (65) neergestoken door een 19-jarige moslim. In januari van dit jaar raakte in Bangladesh een zeventigjarige vrouw zwaar verbrand bij een aanval die was bedoeld om haar te laten boeten voor het feit dat zij zich wilde bekeren tot het christendom. In april werd in Bagdad de Syrisch-Orthodoxe priester Youssef Adel Abody doodgeschoten. In mei werd in Gaza Rami Ayyad vermoord, de uitbater van een christelijke religieuze boekhandel.

In het rapport Persecuted and forgotten worden honderden religieus geïnspireerde moordpartijen en andere misdrijven aan de kaak gesteld. 'Dat zijn dan nog maar enkel de zaken waar we weet van hebben', zegt samensteller John Pontifex.

Of er over de verre kerken ook goed nieuws te melden valt? 'Jazeker', zegt Uma Wijnants. 'Al is in Cuba lang niet alles koek en ei, toch heeft kardinaal Bertone daar in februari van dit jaar nog een nieuwe kerk mogen inwijden.'

http://www.kin-aed-be.org" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.helpiraqichristians.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.martyrs.oholy.net" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=UG20NKIH" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke 5 min. een vermoorde christen door: ???

BEN KOK - 07 JUNI 2011

Waarom staat hier niet bij, dat het in nagenoeg de meeste gevallen, zo niet in alle gevallen, gaat om moord vanuit de islam? Laf, ziekmakend journaille!!!

Elke 5 min. wordt er een christen vermoord om zijn geloof. Wie zijn de moordenaars?
Dinsdag, Juni 7, 2011 / 13:07
Waarom staat hier niet bij, dat het in nagenoeg de meeste gevallen, zo niet in alle gevallen, gaat om moord vanuit de islam? Laf, ziekmakend journaille!!!
Zie http://www.thereligionofpeace.com/" onclick="window.open(this.href);return false; waar men de jihad moorden bij houdt sinds 9/11, inmiddels richting 18.000

Zie http://www.opendoors.nl/vervolgdechrist ... rzicht/met" onclick="window.open(this.href);return false; 50 landen, nagenoeg allemaal islamlanden.

Waarom, lafaards, vermelden jullie er niet bij, dat er dus elke 5 min. een christen vermoord wordt , in verreweg de meeste gevallen door moslims?!
‘Iedere vijf minuten sterft een christen om geloof’

Hilversum (Van onze redactie) 6 juni 2011 - Iedere vijf minuten sterft er een christen voor zijn of haar geloof. Dat heeft socioloog Massimo Introvigne van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) gezegd op een belangrijke interreligieuze conferentie in Hongarije.105.000
Volgens de schatting van Introvigne sterven er jaarlijks 105.000 christenen om geloofsredenen, oorlogsslachtoffers niet meegerekend.
Noodsituatie
“Als deze aantallen niet wereldkundig worden gemaakt, als aan deze slachting geen halt wordt toegeroepen en als niet erkend wordt dat de vervolging van christenen wereldwijd de voornaamste noodsituatie is als het gaat over religieus geweld en discriminatie, zal de dialoog tussen de godsdiensten slechts mooie conferenties opleveren, maar geen concrete resultaten”, aldus Introvigne tegenover de politieke en religieuze hoogwaardigheidsbekleders die op de conferentie aanwezig waren.

Raad van Europese Unie
De tweedaagse samenkomst over de interreligieuze dialoog tussen joden, christenen en moslims in het stadje Gödöllő, nabij Boedapest, werd gesponsord door Hongarije als voorzitter van de Raad van de Europese Unie.

Bron: http://www.katholieknederland.nl/actual ... r2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Oproep om dit bericht in alle kerken te verspreiden, niet te vergeten bij CDA en CU en alle politieke partijen.

Shalom,

Ben Kok (joods-chr. pastor)
http://www.tora-yeshua.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Pilgrim »

Islam voert druk op christen op

ERMELO – Vooral in islamitische landen neemt het geweld tegen christenen toe, zo blijkt uit de ranglijst christenvervolging 2010 die Open Doors woensdag publiceerde. Opvallende stijger is Mauritanië.

In 8 van de 10 landen uit de top tien is islamitisch extremisme de voornaamste reden van christenvervolging, evenals in 35 van de 50 landen op de lijst.

Open Doors brengt de christenvervolging per land in kaart aan de hand van meer dan vijftig onderzoeksvragen. Daarbij wordt gekeken naar onder meer wetgeving, de vrijheid van de kerk, de houding van de maatschappij ten opzichte van christenen en het aantal gediscrimineerde, gemartelde en vermoordde christenen.

In de landen in de top tien is het vrijwel onmogelijk om het geloof vrij uit te dragen.

Iran steeg van de derde naar de tweede plek en ging daarmee Saudi-Arabië voorbij. De situatie in Iran is volgens Open Doors in 2009 „opvallend verslechterd” ten opzichte van het jaar daarvoor.

De belangrijkste oorzaak hiervan is de golf van arrestaties van christenen met een moslim-achtergrond. Zeker 85 christenen werden opgepakt en gevangengezet.

Ex-moslims Maryam Rostampour en Marzieh Amirizadeh zaten 259 dagen vast in mensonterende omstandigheden. Verschillende huiskerken moesten hun deuren sluiten.

In Jemen vloeide veel bloed. In bijna geen enkel ander land zijn zo veel christenen om hun geloof vermoord. Evenals vorig jaar staat Jemen op de zevende plek. Ook in Irak is bloed vergoten. Veel slachtoffers vielen in de christelijke gemeenschap.

Opvallend is verder dat Mauritanië met tien plaatsen steeg en nu een achtste plaats inneemt. Een buitenlandse christelijke hulpverlener liet er in het achterliggende jaar het leven. Al-Qaida eiste de verantwoordelijkheid op en uitte daarnaast meermalen doodsbedreigingen aan het adres van de kleine christelijke minderheid. Van de 3 miljoen inwoners zijn er 4000 christen.

De Mauritaanse overheid zette in augustus 35 christenen met een moslimachtergrond zwaar onder druk. Een maand later volgde de arrestatie van 150 mensen. Zij kwamen samen in een kerk die de staat als illegaal beschouwde.

Verreweg het zwaarst worden christenen vervolgd in Noord-Korea. Dit land valt als enige in de categorie ”zware vervolging” op de ranglijst christenvervolging van Open Doors. Tussen de nummers 1 en 2 van de lijst gaapt een gat van 25 punten. Noord-Korea kreeg er 90,5, Iran 65,5.

„Vele christenen”, meldt Open Doors, kregen te maken met marteling en moord. Psychologische druk, mishandeling en honger zijn voor Noord-Koreanen dagelijkse realiteit.

In 2009 voerde het regime de toch al zware druk op de bevolking verder op met strenge controles. Overdag naar voedsel zoeken of met elkaar handelen is onmogelijk.

Het land richtte zijn pijlen speciaal op christenen door het houden van grootscheepse zoekacties. In Noord-Korea wonen ongeveer 400.000 christenen, die alleen in het diepste geheim hun geloof kunnen belijden.

„Christenen worden gezien als een groot gevaar voor het regime”, zegt woordvoerder Klaas Muurling van Open Doors. „Noord-Korea beschouwt hen al sinds de jaren vijftig als landverraders omdat ze een „Amerikaanse” godsdienst aanhangen. Bovendien houdt Kim Jong Il christenen verantwoordelijk voor de val van het communisme in Oost-Europa. Daarom doet hij zijn uiterste best om het christendom in zijn land volledig uit te roeien.”

Ook Saudi-Arabië, Somalië en de Malediven staan in de top 5. Saudi-Arabië zakte een plaats op de lijst. Muurling: „Toch is de situatie in dit land niet verbeterd. Nog altijd kunnen moslims die zich tot het christendom bekeren, ter dood worden gebracht. Buitenlandse christenen hebben met grote beperkingen te maken en christelijke lectuur is niet te krijgen.”

Somalië steeg van de vijfde naar de vierde plaats. Moslimrebellen vermoordden ten minste elf christenen, onder wie een vrouw die weigerde een hoofddoek te dragen en een man die Bijbels bij zich had. Vakantieoord de Malediven blijft systematisch christenen vervolgen. De overheid verbiedt elke andere godsdienst dan de islam.

De ontwikkelingen die Open Doors waarneemt, hebben allemaal direct te maken met de groei van de kerk, stelt de organisatie. „Als de kerk groeit, neemt de vervolging vaak toe.”

http://www.refdag.nl/artikel/1454877/Is" onclick="window.open(this.href);return false; ... en+op.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tekenen van een Taqiya Moslim

Bericht door Pilgrim »

Christenvervolging in de Islam

In het islamitische Andalousië waren joden en christenen destijds derderangsburgers die werden gediscrimineerd, overeenkomstig de islamitische wetten. In een islamitisch bestel geldt voor niet-moslims (joden en christenen) het statuut van dhimmi. Dhimmi's zijn onderworpen aan een aantal discriminaties (die niet altijd aldus worden toegepast): In Andalousië moesten ze een bijzondere belasting betalen (jizaya) voor het verkrijgen van veiligheid en bescherming, ze mochten geen wapens dragen, ze mogen geen openbare functies bekleden (want een moslim mag geen bevelen krijgen van een christen of jood), ze moesten zich vestimentair onderscheiden van moslims, de beruchte (nazi) JODENSTER vindt hier haar oorsprong. Het islamitische Andalousië betekende geenszins een vreedzame samenleving tussen moslims, christenen en joden, gezien joden en christenen waren onderworpen aan de islamitische wetten en de bijhorende discriminatie van andersdenkenden.

De islam kent kent geen godsdienstvrijheid en geen enkele wederkerigheid. In alle moslimlanden worden christenen en andere religies onderdrukt en gediscrimineerd.

In Marokko staat in de grondwet ingeschreven dat het verboden is om zich tot een andere godsdienst te bekeren of om te verklaren dat men de islam heeft verlaten. Ruim een jaar geleden werden in Marrakech een aantal mensen in de gevangenis opgesloten omdat ze zich in het geheim hadden bekeerd tot het christendom. Een tijd geleden werd een zendeling opgepakt omdat hij jongeren probeerde te bekeren tot het christendom. Tot in 7de eeuw waren er in Noord-Afrika (ook in Marokko), waar de kerkvader Augustinus heeft geleefd en gewerkt, christelijke gemeenten. Maar vanaf de 7de eeuw bracht Bennafi er met het zwaard de islam binnen en was het afgelopen met het christendom in Noord-Afrika.

Terwijl hier in België ‘zendelingen’ zoals Sami Zemni van het Centrum voor de islam in Europa, verbonden aan de universiteit van Gent, betaald door onze overheid zich voltijds kan wijden aan islamitisch zendingswerk en proselitisme, is zendingswerk (van een andere godsdienst dan de islam) VERBODEN in elk islamitisch land. Zendeling Zemni stelt dat ‘Europa een aanpassing moet ondergaan’. Bovendien is het in landen zoals Marokko en zelfs het meer liberale en seculiere Tunesië, verboden voor niet-moslims om binnen te gaan in een moskee (wat voorheen in Tunesië wel kon). In Tunesië kan men de ruïnes bezoeken van eens bloeiende christengemeenten in onder meer Carthago en Sbeitla. Na de onafhankelijkheid van Frankrijk in 1956 werden alle kerken er gesloten. Over het hele land resten er nog slechts zes kerken (zonder kruis op de kleine kerktoren – want verboden - en volledig zelfbedruipend, terwijl moskeeën er wel worden betoelaagd) voor de vele toeristen en de Europeanen die er wonen en werken (ter vergelijking: in Antwerpen alleen al zijn er zowat 35 moskeeën...). Ook in het ‘liberale’ Tunesië kan, er geen sprake van zijn dat een moslim zich zou bekeren tot een andere godsdienst. Enkel een buitenlander kan in Noord-Afrika christen zijn.

Waar zijn de christenen gebleven in Turkije, waar de zeven gemeenten in Klein-Azië waren gelegen, waarin Paulus heeft gewerkt en waaraan de apostel Johannes op last van Christus de zeven brieven richtte. De verovering van Costantinopel door de Ottomaanse moslims in 1432 is genoeg bekend en in Efeze, Patmos, Antitochië, kan men de ruïnes bezoeken van kerken van de eerste christengemeenten. Assyrische christenen worden er nog steeds vervolgd. Hier woont een hele gemeenschap Assyrische christenen uit Turkije die halverwege de jaren '90 werd verdreven uit onder meer het dorp Yaramis. Assyrische christenen uit Turkije wonen nu overal verspreid in West-Europa. Van deze uitdrijving van christenen uit Turkije zijn door Amnesty International rapporten opgemaakt. Het laatste seminarie in Turkije werd enkele jaren geleden gesloten, zodat het christendom er op termijn wellicht volledig zal verdwijnen, zoals de patriarch vreest. De orthodoxe kerk, bezit geen rechtspersoonlijkheid. Armeense christenen en orthodoxe Grieken werden er verdreven en vermoord. Momenteel zitten er een paar Turken in Turkije in de gevangenis omdat ze zich hebben bekeerd tot het christendom.

Sinds het verdwijnen van Sadam Hoessein en de oorlog is de situatie van de christenen er veel slechter op geworden. Sinds 2003 zijn er al meer dan 300 000 van de resterende Iraakse christenen naar het buitenland gevlucht. Een religieuze zuivering zoals in Irak is in veel landen van het Midden-Oosten aan de gang, het is zelfs het doel van moslimextremisten. We zijn nu getuige van een historisch drama: de christelijke aanwezigheid in het Midden-Oosten dreigt te verdwijnen, ook in de landen waar het christendom is ontstaan. In het verleden waren christenen er tweederangsburgers, nu zijn ze er ongewenst. De druk op christenen om zich te bekeren tot de islam is groot, maar veel christenen vertrekken liever. In juni jl. werden in Irak een Chaldese priester en zijn assistenten brutaal vermoord, toen ze de kerk verlieten. Ze wilden hen dwingen om zich te bekeren tot de islam. Toen ze dit weigerden, schoten de mannen hen dood, gewoon één van de vele aanvallen van christenen in Irak. In Bagdad, Mosoel, Kirkoek of Bassora kloppen extremistische moslims op de deur bij christenen en beginnen geld te eisen voor ‘bescherming’. Daarbij dwingen ze familieleden meestal openlijk te verklaren tot de islam te zijn overgegaan. Ten slotte eisen ze dat de familie het huis en het laat verlaat, ‘omdat dit niet jullie geboorteland is‘. Honderden christenen ondergaan dit lot. Van de christenen die nog resten in het Midden-Oosten ontvluchten er velen de islamitische onderdrukking en emigreren naar Europa, Amerika, Canada en Australië.

In Iran wordt heden de slinkende minderheid van Assyrische christenen gediscrimineerd. De Assyrische christenen vormen er samen met Armeniërs en Zorostrianen (de oorspronkelijke godsdienst voor de komst van de islam) de christelijke minderheid van het land. In Iran is een christen een ongelovige die nooit baas mag zijn van een gelovige moslim in de werksfeer, daarom zijn er weinig of geen Assyriërs werkzaam bij de overheid . Ook onderwijs- en gezondheidsinstellingen zijn taboe voor christenen. Er werken geen christelijke Assyriërs bij de politie, in het leger, als rechter of als piloot. Het gevolg van de islamitische politiek is dat hoog opgeleide Assyriërs geen werk vinden en vaak genoegen moeten nemen met jobs onder hun niveau. De 33-jarige Assyrische econome Ishtar uit Urmina ziet voor zichzelf maar twee mogelijkheden: "We kunnen genoegen nemen met een onderbetaalde job of het land verlaten. Vaak worden we door werkgevers om onduidelijke reden afgewezen en in sommige gevallen wordt het hardop gezegd: 'uw christelijke geloof is een probleem'.

Naast de discriminaties op het werk bestaan er nog tal van andere discriminaties, die het leven van christenen in Iran bijna onmogelijk maken. Zo moeten christenen die bij een auto-ongeval betrokken raken, meer betalen dan moslims. Ook de boeren in de provincie Urmira, waar een deel van de Assyrische christenen van oudsher woont, ondervinden veel last van discriminaties. Islamitische groothandels kopen hun producten niet, waardoor hun oogst kapot gaat. Met de komst van de nieuwe conservatieve president hebben de christenen hun laatste hoop verloren en de politie die de kledingvoorschriften controleert is nu veel actiever. De politie bezoekt winkels om niet-moslims te waarschuwen om de kledingvoorschriften (ook niet-moslim vrouwen moeten zich sluieren) streng na te leven. (Ook in sommige wijken in Brussel is reeds zo een mutawa actief, die erop toeziet dat vrouwen die in winkels werken wel strict islamitisch zijn gekleed en erop toeziet dat er geen alcohol wordt verkocht.) Duizenden christenen hebben Iran reeds verlaten en weken uit naar VS, Canada of Australië.

Overal waar de islam werd verspreid, werden de andere toen bestaande godsdiensten vrijwel volledig uitgeroeid. In Centraal-Azië verdwenen het boeddhisme, het nestorianisme en zoroastrisme bij de komst van de Arabieren. Ook Afghanistan was voorheen boeddhistisch. In het Midden-Oosten (waar het christendom is ontstaan) zijn historisch christelijke gemeenschappen in hun voortbestaan bedreigd. De laatste 50 jaar zakte de christelijke populatie in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever van 22 naar 2%. In Nazareth is de christelijke populatie gezakt van 60 % in 1946 tot minder dan 15% vandaag. Bethlehem telde vroeger 90 % christenen, maar sinds het onder Palestijns gezag kwam, nog slechts een derde. In Syrië (Damascus was erg belangrijk in het vroege christendom) was begin vorige eeuw nog één derde christen, nu nog minder dan 10%. In Egypte emigreren Kopten in grote getallen. Irak telde in 1987 nog 1,4 miljoen christenen, sindsdien is ruim 40% onder hen gevlucht. Deze emigratie van christenen is een gevolg van de terreur van radicale moslimbewegingen en de onderdrukking door de staat. In de hele islamwereld worden autochtone christenen (of andere niet-moslims) door de staat ernstig gediscrimineerd en bewust niet beschermd tegen islamitisch geïnspireerd geweld.

De reële onderdrukking ontgaat echter de meerderheid van de Europeanen. Voor Kopten is het bijvoorbeeld bijna onmogelijk om kerken te bouwen en te restaureren. De zondagsmissen worden soms verstoord door vandalisme en pesterijen van moslims en lokale overheden. Christenen worden systematisch geweigerd voor leidinggevende functies binnen de overheid, de politie, het leger, de politieke partijen en in het onderwijs, wegens de traditionele sharia-regel die stelt dat ‘er geen bevoegdheid van een niet-moslim over een moslim mag zijn’. Het zet sommigen ertoe aan om zich te bekeren om zo meer kansen te krijgen. Soms is een bekering een officieuze voorwaarde voor toegang tot goede jobs of huizen. De gewone christelijk leerboeken worden verboden of gecensureerd, terwijl allerlei islamitische literatuur, radio- en televisieprogramma’s en schoolboeken die christenen belasteren of aanvallen vrij verschijnen. Christenen worden duidelijk gemaakt geen klacht in te dienen uit ‘loyaliteit tegenover de natie’. Indien zij of hun verwanten dat wel doen, worden zij soms opgesloten in plaats van de daders. Er heerst ook een algemene rechtsonzekerheid in zaken waarbij moslims betrokken zijn. Een islamitische rechtsregel zegt dat een niet-moslim niet kan erven van een moslim. Het gebeurt zelden of nooit dat een rechtbank een uitspraak zal doen in het voordeel van christenen tegen moslims. In Indonesië werden alleen al tussen 1998 en 2003 minstens tienduizend christenen vermoord.

Wie de ware betekenis van racisme aan de lijve wil ondervinden, moet maar eens als niet-moslim in Saoedi-Arabië verblijven. Niet-moslims mogen bovendien NIET binnen in Mekka en Medina.
Moslims treden op tegen christenen in Zanzibar

ZANZIBAR – Moslims hebben onlangs in Zanzibar, een eiland voor de kust van Tanzania, twee kerken in brand gestoken. Enkele dagen geleden werd bekend dat moslims een christelijke begraafplaats hebben geannexeerd.

Dat maakte Compass Direct dinsdag bekend.

In Fuoni, een dorp aan de zuidkust van Zanzibar, werd zaterdagmiddag een kerkgebouw van de Evangelische Vergaderingen van God in as gelegd door moslims. Voorganger Leonard Massasa, die toezicht houdt op de overzeese kerken van Zanzibar: „De aanvallers riepen: „Weg met de kerk. We willen niet dat ongelovigen onze gemeenschap, en vooral onze kinderen, bederven.”

Bij een kerkgebouw in Kianga, in bezit van de Vrije Evangelische Pinkstergemeente, werd door moslims vorige week woensdag brand gesticht. Een deel van het interieur werd verwoest. In juni ging op het eiland Pemba, ten noorden van Zanzibar, ook een kerk in vlammen op.

De kerkgangers van de getroffen kerken in Zanzibar, zo’n dertig tot veertig personen per gemeente, zijn bang voor nieuwe aanslagen van moslims.

Begraafplaats

Vorige week werd bekend dat moslims bouwplannen hebben voor een perceel wat al honderd jaar dienst doet als een christelijke begraafplaats. Moslims hebben zonder overleg te plegen met de lokale anglicaanse kerk, de beheerder van de begraafplaats, het gebied zich toegeëigend.

Volgens een anglicaanse voorganger zal er op het perceel van twee hectare een hotel of een zwembad worden gebouwd. Overleg met de regering en aangiftes bij de politie hebben tot nu toe niets opgeleverd.

Een christelijke begraafplaats in het dorp Finya, op Pemba, onderging hetzelfde lot. Moslims maakten met succes aanspraken op de grond.

Islam

Kerken op de twee eilanden worden met name tegengewerkt in het verkrijgen en behouden van onroerende goederen. Het bouwen van een nieuwe kerk vereist een slepende juridische procedure. Ook als de formulieren zijn afgehandeld en de nodige vergoedingen zijn betaald, kan de bouw om onduidelijke redenen worden stopgezet.

Op de eilanden Zanzibar en Pemba behoort vrijwel iedereen tot de islam. De eilandengroep telt ongeveer 1,2 miljoen inwoners en zestig christelijke gemeenten.

Zanzibar en Pemba behoren sinds 1964 met een gedeelte van het vasteland tot het land Tanzania. Op de eilandengroep zijn moslims in de meerderheid, terwijl op het vasteland christenen nipt een meerderheid vormen. Inwoners van de eilanden associëren het christendom met imperialistische motieven van het vasteland om invloed uit te oefenen op de eilanden.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_579942" onclick="window.open(this.href);return false;
Egypte stond in 2008 op de 19e plaats op de Open Doors ranglijst van landen die christenen het zwaarst verdrukken. Vooral in het zuiden van Egypte ondervinden zij verdrukking. Hoewel de overheid de christenen niet verdrukt, ondervinden christenen wel verdrukking van de maatschappij, waarbij ze van de overheid nauwelijks steun ontvangen. Ze worden behandeld als 'anders' en vaak als 'minder'. Islamitische predikers op tv en in de moskee stellen dat christenen en hun godsdienst eigenlijk niet in Egypte thuishoren. In Egypte leeft sterk het gevoelen dat christenen er slechts gasten zijn, die zich gedwee en stil hebben te houden. Bij een geschil met een moslim trekt een christen vaak aan het kortste eind[3].

Een woordvoerder van Coptic News verklaarde in 2008: 'We leven hier in een tijd die net zo erg is, zo niet erger dan de tijd van de martelaren.' En: 'In de afgelopen 10 jaar zijn meer dan 5000 christenen vermoord in Egypte. Honderden bedrijfjes, huizen en kerken van christenen zijn geplunderd, verbrand en vernietigd. Het leven van een christen in Egypte is helemaal niets waard. Iedere moslim die een christen vermoord, kan dit straffeloos doen.' Van alle Egyptenaren die emigreren is naar schatting 70% christen (2009)[3].

http://www.christipedia.nl/Artikelen/E/Egypte" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 2&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie