Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Nou ja, Mozes dan. Vooruit! Nadat hij de Elf Geboden van zijn god maar niks vond en die te pletter had gegooid, mocht hij een nieuwe poging wagen. Voor de rest is er volgens mijn geheugen niks bekend dat hij ook maar iets heeft opgeschreven. Trouwens, die Elf Geboden is natuurlijk ook maar een eersteklas lulverhaal voor godsdienstdwazen, die je hooguit op Marktplaats bij de afdeling Alles voor een Euro kan aantreffen. Net zoals alles in religie, is alles pas later bedacht en in elkaar gemanipuleerd.
Ariel schreef:. . . en ik zal achter de hadiths proberen te komen die aangeven dat Mo gelogen heeft en wel kon lezen.
Gelezen op Vriendenforum pagina 33 onder topic Mohammed kon wel degelijk schrijven.

Ik weet niet of je weleens bent gaan zoeken Ariel, maar dat was hoe dan ook niet nodig. Zonde van je tijd. Net zoals de topic waar ik jouw citaat vanaf plukte. Of ik zit er ver naast. De koran is namelijk een paar honderd jaar na Mohammed’s dood in elkaar gefrutseld. Exact hetzelfde gebeurde met het Nieuwe Testament. De joden hebben met hun oude geschriften derhalve nog steeds de beste troeven in handen. Of roverhoofdman Mohammed wel of niet kon schrijven is net zo onbelangrijk als hoe hij zijn scheiding droeg. Hij zal wel een verwilderde kop hebben gehad, en daarin speelde een eventuele scheiding in zijn haar geen enkele rol. Misschien had hij wel een negroïde kroeskop. Zeker weten doe je het nooit.

Jezus hetzelfde laken een pak. Die droeg waarschijnlijk ook geen scheiding in zijn haar en heeft ook niks zelf opgeschreven. Uiterst merkwaardig voor een man die zo goed kon lezen. Maar zeker weten doen we dat niet. Ik heb het nooit gelezen in Het Nieuwe Testament. Jezus deed niet anders dan citeren. Eigenlijk precies hetzelfde dat oversekste roverhoofdman Mohammed deed. Conclusie, het ligt er dik bovenop dat ook Jezus analfabeet was. Dat zou toch zo maar kunnen? Maar zeker weten doen we het niet.

Godsdienstwaanzin. Beide boeken, inclusief de Thora zijn door godsdienstdwazen in elkaar gefrunnikt. Van Mozes is op geen enkele manier bekend dat hij ook maar één stukje tekst in een steen heeft gebeiteld. In die tijd was er nog geen TV. Men verveelde zich te pletter. Amen!

De islam en zijn op onze samenleving onnadenkende parasiterende meelopers
zijn het probleem.


Niet de koran of welke god dan ook! Hopelijk komt de tijd dat we in staat zijn dit goed in onze oren te knopen. Mercator ging ons reeds voor.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Conclusie, het ligt er dik bovenop dat ook Jezus analfabeet was. Dat zou toch zo maar kunnen?
Nee, dat kan niet zomaar Hans. Misschien zijn de zondagsschoollessen al weer een beetje weggezakt, maar er staat ergens - ik zoek het straks op - dat Jezus voorlas uit een boekrol. Zonder souffleur. Lukas 4:16 en verder.

Blijft natuurlijk de vraag waarom Jezus niets opschreef. (Overigens schreef hij wel eens wat (Joh. 8:6)). Ik heb me met die vraag nog nooit beziggehouden. Bedankt voor de tip.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: Blijft natuurlijk de vraag waarom Jezus niets opschreef. (Overigens schreef hij wel eens wat (Joh. 8:6)).
Koningen schreven nooit over zichzelf wat op. Dat werd voor hen gedaan. En zoals we weten werden die verslagen altijd uitsluitend rooskleurig in majeur gecomponeerd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Niet de koran of welke god dan ook! Hopelijk komt de tijd dat we in staat zijn dit goed in onze oren te knopen. Mercator ging ons reeds voor.
Ooit zal er een magnifiek ruiterstandbeeld van Mercator op alle Europese pleinen staan. Op de sokkel staat in Gouden Letters

Hij Leerde Zijn Volk NIETS .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vraagje

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom heeft Jezus nooit wat opgeschreven?

Nergens kan bewezen worden dat hij geen analfabeet was. Mij is ook niets bekend over het feit dat hij het een en ander aan zijn hulpersoneel gedicteerd zou hebben. Hij stierf een vrijwel eenzame dood, een handjevol getrouwen achterlatend. Mensen van naam en toekomstgericht hebben altijd zorg gedragen voor een vereeuwiging van hun briljante ideeën. Nu moet de christenheid genoegen nemen wat anderen er van gebakken hebben. En daarvan weten wij dat het te allen tijde de WAARHEID geweld aan doet. Of is dit zo moeilijk te begrijpen? Misschien gelooft u liever de waarheid van anderen.

Wie geen onderscheid weet te maken tussen goed en kwaad, kan zich beter direct verhangen. Er zijn al veel te veel mensen op deze wereld en dat gaat wringen. Ratten in het nauw . . . Goed en kwaad uit een boekje leren. Hoe verzin je het?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Messiaan
Berichten: 15
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:26 pm

Re: Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Bericht door Messiaan »

Mensen van naam zoals Solon en Socrates met briljante ideeën komen er anders ook maar bekaaid vanaf.

Een welbekend boek in Gereformeerde kring heet "Het Schatboek". Dit boek is gesteld op naam van Zacharias Ursinus maar is geschreven door zijn leerling David Pareus op basis van de colleges van Ursinus en in het Nederlands vertaald door Festus Hommius. Moet ik nu twijfelen of dit boek de leer van Zacharias Ursinus wel betrouwbaar weergeeft?

Overigens wil ik opmerken dat als goed en kwaad enkel subjectief zijn, zij ophouden te bestaan. Als het niet subjectief is, wat is de grond waarop je iets goed of kwaad noemt?
Hoort, gij koningen! Leent het oor, gij machthebbers!
Ik wil, ja, ik wil voor de HERE zingen,
psalmzingen voor de HERE, de God van Israël.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wie schrijft die blijft. Maar heeft nog niet gelijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Messiaan schreef: Overigens wil ik opmerken dat als goed en kwaad enkel subjectief zijn, zij ophouden te bestaan. Als het niet subjectief is, wat is de grond waarop je iets goed of kwaad noemt?
We weten in ieder geval wat een psychopaat is. Mijn logisch denkvermogen maakt mij duidelijk dat deze mens op een nette manier gedood behoort te worden. Om jou voor het ergste kwaad te behoeden!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wie schrijft die blijft. Maar heeft nog niet gelijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Messiaan schreef: Overigens wil ik opmerken dat als goed en kwaad enkel subjectief zijn, zij ophouden te bestaan. Als het niet subjectief is, wat is de grond waarop je iets goed of kwaad noemt?
Ik was toevallig hier in de buurt. Vreemd van mij, deze vraag onbeantwoord gelaten. Interessante vraag. Je kunt er een boek over schrijven, maar dat is niet nodig wanneer je met een alinea kunt volstaan. Het verschil tussen goed en kwaad is de mens ingegeven. Hoe? Geen idee. Zowel God en Darwin hebben bij mij thuis een ereplaats verdiend in de afvalbak van niet uit te leggen fenomenen. Nieuwe vraag: waarom is er dan zoveel misdaad? Geen idee. Want toeval of niet, zij allen die misdaden hebben begaan wisten dat zij fout waren. Sommigen wisten echter niet waarom. :thinking: [icon_lol.gif]

Wie bepaalt wat misdaden zijn? Nu moet ik toch naar een paar van de elf geboden verwijzen van de bijbel die niets anders bepleiten dan het recht van het individu. Niet zo moeilijk te begrijpen. Die geboden waren een logisch gevolg van het feit (volgens mij) dat de mens geen vrije wil heeft. Hij doet nu eenmaal slechte dingen vanuit een opborrelende dwang vanuit zijn hersenen. Het zou best kunnen zijn dat Hitler van mening was dat hij het goede deed. Kortom, de eeuwige strijd tussen rivalen met het grootste ego is oorzaak van menige ellende voor de ander. Ook de inquisitie-praktijken van de r.k.-kerk zijn een afspiegeling van het kwade dat als goed werd gebrandmerkt door de uitoefening van onaantastbare macht van het ego. De absolute machthebber behoudt zich het recht voor eigen spelregels te maken voor interpretatie van goed en kwaad. Dat heeft met de logica niets te maken. Denk aan het gezegde: Wie A zegt, moet ook B zeggen. Wanneer de mens eenmaal een beslissing neemt, komt hij hier zelden op terug. Hij wil niets te maken hebben met twijfel aan zijn ego. De doodstraf is een prima zaak. Vuil moet je voor goed opruimen. Vroeger was de doodstraf heel gewoon. Is in de loop der tijd zo goed als afgeschaft onder het motto van de niet-vrije wil die heeft bepaald datWie A zegt, moet ook B zeggen. Maar met de logica van het verstand heeft het totaal niets te maken.
'Hans van de Mortel' schreef:We weten in ieder geval wat een psychopaat is. Mijn logisch denkvermogen maakt mij duidelijk dat deze mens op een nette manier gedood behoort te worden. Om jou voor het ergste kwaad te behoeden!
Waarvan acte. Het opmerkelijke fascinerende aan een psychopaat die een huis binnendringt en de aanwezige mensen de keel doorsnijdt, is dat hij zich bewust is van het kwade. Hij kwam slechts om de boel leeg te roven. Waarom dan toch deze afschuwelijke moorden bedrijven? Omdat van psychopaten in de psychiatrie bekend is dat psychopaten gevoelloze mensen zijn. Ook fundamentalistische gelovigen (Jehovah's Getuigen en moslims) zijn psychopaat, maar zullen pas moorden op bevel. Net zoals de Duitsers en de Japanners in de 2e Wereldoorlog die tot de AS-mogendheden (het kwaad) behoorden en tegenover de geallieerden (het goede) stonden.

Ach, de mens ruilt net zo makkelijk het goede voor het kwade in als ware het zijn oude auto voor een nieuwe. Het communisme werd massaal omarmd als het goede, terwijl het niet anders was dan een fles goede wijn met behoorlijk wat azijn erin. En dit heeft niets te maken met de dooddoener Smaken verschillen. Het heeft wel te maken met de mens die is uitgerust met een keuze-mechanisme. De vrije wil dienen wij te beschouwen als een sprookje. :emm2:

De hele wereld weet wie Jezus was zonder van de details op de hoogte te zijn. Waar het om gaat dat is dat hij een goed mens was die geen ander kwaad heeft toebedacht en bekend staat als de man van de vrede. Duidelijk. Nu bestaat er ook ene historische Mohammed. In het geval Jezus wordt zijn vredelievendheid ook door atheïsten onderstreept, zonder overigens in hem te geloven. Maar in het akelige woestijndilemma Mohammed is de hele wereld met kennis van zaken overtuigd dat die Mohammed een heel vies onbetrouwbaar Arabisch mannetje was die naam heeft gemaakt als de grote Arabische krijgsheer. En dat is van een geheel andere orde dan de geweldloze Jezus. Wat is nu het probleem? Het probleem is dat anderhalf miljard mensen die zichzelf kwalificeren als moslim en goed mens, deze historische woestijnrat annex oorlogsmisdadiger Mohammed, boven Jezus stellen. Eigenlijk willen alle moslims NIETS met de figuur Jezus te maken hebben.

Ik heb dit allemaal kunnen bergrijpen vanuit het besef dat de mens geen vrije wil heeft. Anders is het met de logica vanuit de rede niet te verhapstukken. Goed en kwaad, wat moet ik ermee wanneer moslims met de islam worden geassocieerd die door vele politici (van naam) als vredelievend wordt gekenmerkt. Het moet niet gekker worden met de mens wanneer ook niet-moslims islam associëren met vrede. Want islam baseert zich in de eerste plaats op de Koran en NIET op het Nieuwe Testament dat een vooruitgang inhield van het Oude Testament. Vandaar ook de naam 'Oud'. De Koran is als haatboek, dankzij oorlogsmisdadiger Mohammed, het tegenovergestelde van het Nieuwe Testament dat met de figuur Jezus naastenliefde predikt.

Ik heb schijt aan algehele naastenliefde. Ik ken slechts naastenliefde naar mijn naasten toe en de rest kan doodvallen. Maar dit is een ander verhaal van iemand die een hekel heeft aan huichelen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Bericht door Pilgrim »

Liefde tot mensen die niet je naasten zijn is dan ook geen naastenliefde. Je moet het woord letterlijk nemen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mozes, Jezus en Mohammed hebben NIETS opgeschreven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Liefde tot mensen die niet je naasten zijn is dan ook geen naastenliefde. Je moet het woord letterlijk nemen
Je naaste is je medemens. Je hebt toch een gaatje in je hoofd wanneer je liefde koestert voor ALLE mensen. Ja, in woord bedrijven mensen naastenliefde door wat munten in een collectebus te laten vallen, maar in de praktijk klopt er niks van. Dat bedoel ik met huichelen.

Een dilemma voor instabiele mensen van de geest
Wanneer je moet kiezen tussen verschrikkelijke bijna krankzinnig makende kiespijn die een week zal aanhouden, of honderd willekeurige negers in Afrika die afgeslacht zullen worden door Boko Haram wanneer binnen een dag jouw kiespijn verholpen is. Waarvoor zul jij dan kiezen als je de macht had?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie