Hadiths die vrouwen vernederen in Islam

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hadiths die vrouwen vernederen in Islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Deze Hadith, die voor vrouwen vernederend is, wacht al meer dan 1200 jaar om op zijn juiste merites beoordeeld te worden.

Boek 2, Hadith 28.

Dat is verdomde vervelend voor al die moslima's die zich los willen weken van de overheersing door mannen; moslim mannen in het bijzonder welteverstaan en witte mannen in het algemeen. Dat moslim vrouwen menen zich gelijk te kunnen stellen met mannen berust op een misverstand. Daar wist de profeet alles van en hij hield dan ook geen blad voor de mond. Toch blijven bepaalde 'leidinggevende' moslima's zich in hun grenzeloze dwaasheid feministisch opstellen om zich zo los te weken van de overheersende macht van de man. De profeet zou hen daarbij vast kunnen helpen als steun in de rug met zijn wonderbaarlijke uitspraken over vrouwen. Uitspraken die zijn vastgelegd in Hadiths. Die steun in de rug moet echter beoordeeld worden als een dolk in de rug. De Hadiths van al-Bukhari voeren de boventoon aan in de lijst van historische waaghalzerij, met profeet Mohammed als gezegend boegbeeld dat vol gesmeerd is met moslim waarheid.

Dat de profeet weinig goeds voorhad met vrouwen weet Hans van de Mortel. Maar moslima's willen daar niks van weten. Toch durfde Hans sr. in het hol van de leeuw in De Rode Hoed te Amsterdam, dat maandagavond 15 april in het teken stond van het Feminisme in de Islam, de vraag te stellen aan het panel bestaande uit moslima's met als voorzitter Sylvana Simons, hoe zij denken om te gaan met de volgende uitspraak van de profeet die u kunt beluisteren in de livestream opname vanaf 1.01.20.

RosaLinda Wijks, bekeerde Surinaamse, geeft uitleg over de beruchte Hadith. Haar eindconclusie, als deskundige op het gebied van de Hadiths, op de vraag van Hans van de Mortel luidt dan ook ongeveer zo: "Deze Hadith is nog in onderzoek."
Via onderstaande link komt u achter haar kwaliteiten. Ik vond haar een geloofwaardige spreker. Dat kon ik van de rest niet zeggen.

Programma Feminisme in de Islam

Deze 'feministische' avond was één grote opgezette anti-witte-mannen manifestatie die op gang werd gehouden door niemand minder dan Sylvana Simons. Ik vond haar erg mager geworden. Haar outfit vond ik overigens goed passen bij het linkse karakter van de avond. Over de hoofddoek, waarover gediscussieerd zou worden na de pauze volgens Sylvana, kwam niks terecht omdat het gekeuvel verzandde in verhalen over theezetten in het gezin, dat geweigerd werd door de Turkse moslima op het podium omdat zij als feministe van mening was dat haar oom dat zelf wel kon doen in de keuken.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie