Het is verboden de Koran naar land van vijand mee te nemen

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Dutch

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Het doel van het leven van een moslim is om alle regels van God op te volgen en de mensen tot een eenheid te maken met de beste manier van leven en de beste manieren,niet alleen voor jezelf,maar ook voor een ander.
Met andere woorden : een moslim leeft enkel en alleen om de hele wereld tot Dar ul islam te maken...
Maar ja, dat wisten we al, we hebben de koran ook gelezen.

Trouwens, Jasmijn, waarom zou islam nu de beste manier van leven zijn? En als dat nu eens niet zo was? In elk geval kunnen we al duidelijk stellen dat het voor vrouwen zeker NIETde beste manier vanleven is...

Dutch
weda
Contacteer:

Bericht door weda »

Beste jasmijn,

ergens op dit blad heb je geschreven dat het verboden is om de koran naar andere landen waar oorlog is mee te nemen, want het kan verbrand worden (iets in die geest)
ga naar CNN:
http://Edition.cnn.com/2003/WORLD/asiap ... n/burn.ap/

hier lees je dat moslims (in een moslim land) de koran verbranden en gearresteerd zijn.
de vraag is alleen: waarom vertel je zoveel leugens en wanneer ga jij de koran verbranden.
groet, Weda
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Kafir

Bericht door Kafir »

nina schreef:
De islam zegt dat ze een godsdienst van vrede en tolerantie zijn. Helaas lezen wij nu zelf in de koran: 'laat de joden belasting betalen tot ze onderdanig zijn'

Waar staat dit vers?
, of 'hak de vingertoppen van de ongelovigen af',

En waar staat dit vers?
Ik ken ze namelijk niet.

ciao... Kafir.. 8)
nina

Bericht door nina »

Hai Kafir, het gaat om de verzen 8:12 en 9:29.

Hier een quote, en een koranbrowser waar je ze terug kan vinden:

http://quranbrowser.com/

En een Nederlandse vertaling, met een toelichting waar je wel wat aan hebt, maar die ook nogal eens aan geschied- en interpretatievervalsing doet. Ik kan de index zo gauw niet vinden.

http://www.faaiin.nl/k08.htm
http://www.faaiin.nl/k09.htm
8:12
12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
9:29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden, totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Van het citaat uit 9 even met een klein stukje context, omdat de sfeer ook zo bizar is. Degenen die niet in Allah geloven, worden gedemoniseerd door ze leugenaar, onrein en ongelovigen te noemen. Het is klinkklare oorlogsproganda, compleet met het legitimeren van het plegen van oorlogsmisdaden. Zelfs Bush, die toch met erg veel weg komt, zou dit niet hardop kunnen zeggen.
9
23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

24. Zeg: "Indien uw vaders en uw zonen en uw broeders en uw vrouwen en uw verwanten en de rijkdommen die gij verkregen hebt en de handel waarvan gij slapte vreest en de woningen waarvan gij houdt, u liever zijn, dan Allah en Zijn boodschapper en het streven voor Zijn zaak, wacht dan, tot Allah met Zijn oordeel komt; Allah leidt het ongehoorzame volk niet.

25. Voorzeker, Allah heeft u op menig slagveld geholpen en op de dag van Honain, toen uw grote aantal u verheugde, maar dit baatte u niets en de aarde werd ondanks haar uitgestrektheid voor u te eng; toen hebt gij u vluchtende afgewend.

26. Daarna zond Allah Zijn vrede over de boodschapper en over de gelovigen neder en Hij zond scharen, die gij niet zaagt en Hij strafte de ongelovigen. En dit is de vergelding voor hen die niet geloven.

27. Daarna zal Allah Zich met Barmhartigheid wenden tot wie Hij wil en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

32. Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.
Het vers 5:53 vond ik ook interessant, sinds ik ooggetuigenverslagen las van hoe de genocide op de (christelijke) Armeniërs is gepleegd. Daarbij werd ook kruisiging beschreven.
5:33.
De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.
Ik probeer me voor te stellen hoe zoiets over zou komen in onze grondwet. Zoiets misschien?
Nederlandse grondwet

De vergelding op de moslims die strijd voor Allah en Zijn boodschappers voeren door ernaar te sterven wanorde in Nederland te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.
Dat zou toch een mistroostige indruk maken, zeg. Wat zouden we allemaal, moslims en Nederlanders incluis, mopperen als wij zo'n regel in onze grondwet opnamen! :roll: 8) :D :D
Kafir

Bericht door Kafir »

Bedankt Nina voor deze uitleg. Achteraf gezien kende ik de verzen toch wel, maar wist niet meer waar ze stonden. Ik zet ze direct in mijn archief.

Grappig (off topic) detail.
30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

Foutje van de koranschrijver? Joden geloven namelijk niet dat God een zoon heeft.

ciao.. Kafir... 8)
Plaats reactie