Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Mahalingam

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Blanke slavinnen?
Vrouw (46) na zestien maanden bevrijd van ’internetliefde’ in Nigeria
LAGOS - Een 46-jarige Amerikaanse vrouw is meer dan een jaar lang gegijzeld door haar ’internetliefde’ in Nigeria. De twee waren met elkaar in contact gekomen via Facebook. Om te trouwen met de 34-jarige Chukwuebuka Obiaku reisde ze af naar het Afrikaanse land, waarna hij haar in een hotelkamer in de stad Lagos opsloot.

In de zestien maanden eigende hij zich haar creditcard en pinpas toe en ook inde hij haar pensioen. De vrouw is een gepensioneerde ambtenaar en komt uit Washington. Ook gebruikte Obiaku haar identiteit om haar collega’s en andere mensen en bedrijven op te lichten.

Volgens de BBC kwam de vrouw in februari 2019 aan in Nigeria. Twee maanden later gaf ze haar jawoord. Of dat op vrijwillige basis gebeurde, is onduidelijk. Ze kon bevrijd worden na een tip.
Obiaku is gearresteerd. Hij wordt verdacht van cybercriminaliteit. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij mensen heeft opgelicht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1494080 ... in-nigeria
Afbeelding
Met handlangers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Ik weet niet of we dit verhaal gemist hebben? Ik kan het me niet meer herinneren.

Opfrisser. Safhinaz (24) uit Drachten vermoord in Irak
De 24-jarige Safhinaz Zerrouy uit Drachten is in Irak op brute wijze vermoord door haar man. De moeder van vier kinderen – van wie de jongste nog maar een paar weken oud was – wilde terug naar Nederland.

Dat stond haar man niet toe, vertelt Dina Meijer, de moeder van Safhinaz. ,,Hij had haar al jaren in zijn macht. Safhinaz was een hele vrolijke, lieve meid. Ik denk dat ze vrijwillig is meegegaan naar Irak, maar nu wilde ze terug. Dat kon haar man niet verteren.”

Afgelopen maandag barstte de bom. De Nederlander Raffi A. (33) schoot Safhinaz in de namiddag dood met een kalasjnikov. Dat gebeurde in Zakho, een stad in het uiterste noorden van Irak.

Na de moord sloeg A. op de vlucht, waarbij hij met zijn automatische wapen ook op de politie zou hebben geschoten. Agenten wisten hem te overmeesteren en sloegen hem in de boeien.
Irakese Koerd

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt dat de Iraakse politie een Nederlander heeft opgepakt voor de moord. A. is een Iraakse Koerd, die als kind naar Nederland zou zijn gevlucht. Hier kreeg hij de Nederlandse nationaliteit.

Op verzoek van de familie is het lichaam van Safhinaz opgegraven in Irak. De nabestaanden wisten niet dat Safhinaz al was begraven. De Irakese autoriteiten hebben hun excuses voor de snelle begrafenis aangeboden. De familie zamelt geld in om het stoffelijk overschot naar Nederland te kunnen brengen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

Filmpje!!!!

Begin vorig jaar kwam voor Dina Meijer de nachtmerrie van elke moeder uit: haar 24-jarige dochter Sahfinaz werd in Irak doodgeschoten door haar vriend Rafih, voor de ogen van hun kinderen. In het tweede seizoen van ‘Vermoord in het buitenland’ reist Dina samen met misdaadverslaggever John van den Heuvel naar Irak. Vanavond blikken Dina en John terug op deze emotionele reis.

’Zeg me alleen waarom!’

Het was hét moment waar Dina Meijer naar uitkeek, sinds haar dochter Safhinaz vorig jaar februari door haar echtgenoot in Irak werd vermoord. Maar de ontmoeting afgelopen week in de zwaarbewaakte gevangenis van Duhok verliep niet helemaal zoals gepland.

Toen Dina oog in oog stond met de moordenaar van haar dochter, pakte hij onverhoeds haar hand en omhelsde haar. Dina kon niet veel meer stamelen dan: „Zeg me alleen waarom!” Daarna wist ze zich woest los te rukken uit zijn omhelzing.

„Het was een afschuwelijk moment tijdens een veelbewogen, maar verder ook heel mooie reis”, vertelt Dina Meijer, inmiddels weer veilig thuis op Friese bodem. Dina riep vorige maand Telegraaf-misdaadverslaggever John van den Heuvel te hulp in haar zoektocht naar de feiten rond de moord op haar dochter in Irak. Die deed met het team van het RTL-programma Vermoord in het Buitenland onderzoek in Irak en reisde vorige week met Dina naar het door de oorlog met IS verscheurde land.

Safhinaz groeide op bij haar moeder in Drachten en raakte daar op jonge leeftijd verliefd op de Iraakse asielzoeker Raffi A. „We waren nooit blij met die relatie, omdat die Raffi gewelddadig bleek en mijn dochter als zijn bezit beschouwde”, blikt Dina terug. „Maar ze was helemaal stapel op die knul en en toen ze in verwachting van hem raakte, besloot ik mijn verzet te staken omdat ik bang was mijn dochter te verliezen.” Omdat Raffi’s gedrag, mogelijk door zijn traumatische oorlogsverleden, in de loop van de jaren steeds vreemder werd, besloot het stel in 2015 met hun – inmiddels – drie jonge kinderen een tijdje bij zijn ouders in Irak te gaan wonen.

„Daar ging het al snel helemaal mis”, weet moeder Dina. „Raffi raakte steeds verwarder en wilde snel weer terug naar Nederland. Safhinaz, die nog altijd stapel op hem was, probeerde hem daarvan te weerhouden en verstopte met hulp van zijn schoonfamilie zijn paspoort. Uiteindelijk kreeg ik het afschuwelijke bericht dat hij haar op 13 februari vorig jaar had vermoord. Maar wat er precies was gebeurd, werd nooit duidelijk. We kregen alleen te horen dat ze de dag erna al was begraven. Met hulp van vrienden, familie en een fantastische uitvaartverzorgster konden we haar toch laten opgraven en naar Nederland halen. Maar toen we Safhinaz na weken terug kregen, was haar prachtige lange haar helemaal afgeknipt en haar lichaam eigenlijk niet toonbaar meer.”

Vanwege haar vele onbeantwoorde vragen zakte Dina steeds verder weg in een moeras van verdriet. „Ik wist helemaal niets! Niet hoe Safhinaz was vermoord en of ze nog had geleden bijvoorbeeld. Maar ook niet wat er met de dader was gebeurd. En het belangrijkste: ik had geen idee hoe het met mijn drie kleinkinderen ging. De reis vorige week naar Irak heeft me heel veel duidelijk gemaakt. Het was zeer spannend, ook vanwege de oorlogssituatie in het gebied waar mijn dochter woonde. Maar het team dat meereisde en onze Nederlands-Koerdische contactpersoon Fouad hadden alles fantastisch voorbereid.”

Hoogtepunt van de reis was Dina’s ontmoeting met haar drie kleinkinderen, die nog bij de ouders van de moordenaar bleken te wonen. „Hartverscheurend”, zegt ze. „Maar hoe fijn was het dat ik ze in mijn armen kon sluiten. De ouders van Raffi en zijn broers waren heel lief voor me. Ze zijn ook boos op Raffi en vinden het afschuwelijk wat hij heeft gedaan. Voor de kinderen wordt gelukkig goed gezorgd, maar ik wil wel nagaan of ik ze naar Nederland kan halen. Ze hebben hier een betere toekomst. Ik heb met Raffi’s familieleden het graf bezocht, waarin ze Safhinaz hadden begraven. Speciaal voor mijn komst hadden ze het helemaal opgeknapt.”

Aan de ook zo gewenste ontmoeting met de moordenaar van haar dochter bewaart Dina minder goede herinneringen. „Het bezoek aan die gevangenis, waar hij een straf van tien jaar uitzit, was een belevenis op zich. Maar toen ik oog in oog met hem stond, omhelsde hij me plotseling en pakte mijn hand. Dat was het laatste wat ik wilde, een omhelzing met die smeerlap. Daarna konden we in de kamer van de directeur een gesprek voeren. Maar Raffi zei dat hij nog altijd niet kon geloven dat hij Safhinaz had doodgeschoten en wilde maar één ding: naar een Nederlandse gevangenis. Het woord spijt kwam niet over zijn lippen. Hij maakte een verwarde indruk, maar ik weet niet of dat een spel is. Toch ben ik blij dat ik hem duidelijk kon maken wat hij mij, zijn kinderen en iedereen die Safhinaz lief had, heeft aangedaan. Daar kan’ ie in zijn cel de komende jaren goed over nadenken.”

De uit het Friese Drachten afkomstige Safhinaz werd op 13 februari 2016 vermoord in een dorpje in de buurt van Zakho in het Koeridsche deel van Irak. Dader was echtgenoot Raffi, die haar met een kalasjnikov een kogel door het hoofd schoot. De drie jonge kinderen van het echtpaar waren getuigen.

De moordenaar vluchtte na zijn daad de bergen rond het dorp in, waar hij na een zoekactie van een dag door de lokale politie werd gearresteerd. Raffi A. is door de Iraakse rechtbank veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf, maar heeft hoger beroep aangetekend. Hij zit zijn straf uit in de gevangenis van Duhok in een overbevolkte cel met zestien andere gedetineerden, voor het merendeel eveneens moordenaars.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

En dan nu de climax.
Een asielzoeker die in 2016 in zijn geboorteland Irak zijn Friese vrouw vermoordde is alweer op vrije voeten.

De man, Raffi A., werd in Irak tot tien jaar cel veroordeeld omdat hij zijn uit Drachten afkomstige vrouw voor de ogen van zijn drie jonge kinderen doodschoot. Dinsdag kreeg de moeder van het slachtoffer, Dina Meijer, via foto’s op Facebook te zien dat de moordenaar alweer is herenigd met zijn familie. Hij kreeg gratie van de Iraakse autoriteiten.

„Onvoorstelbaar”, stamelt Dina Meijer aan de telefoon. „Ik ben er helemaal kapot van. Dat de moordenaar van mijn dochter Safhinaz was gepakt en tien jaar cel kreeg gaf nog een heel klein beetje genoegdoening. Nu blijkt dus dat hij na vier jaar weer in het huis woont, waar hij mijn dochter vermoordde. Wat een nachtmerrie ook voor mijn drie kleinkinderen, die volledig meekregen hoe hun vader hun moeder doodschoot.”

Raffi A. kreeg, toen hij in een Fries asielzoekerscentrum verbleef, een relatie met Safhinaz. Het stel vertrok naar Irak omdat A. geestelijk niet in orde was en dacht in Irak beter af te zijn. Daar draaide hij door en schoot Safhinaz door het hoofd. Waarom Raffi A. alweer op vrije voeten is, is onduidelijk. Wel is bekend dat Irak kampt met een enorm cellentekort vanwege het massaal opsluiten van IS-strijders.
We hebben het over haar gehad. 4 jaar geleden.
Mahalingam

Belgische tachtiger dood teruggevonden in Senegal, haar echtgenoot verdacht

Een Belgische tachtiger, die als vermist stond opgegeven, is dood teruggevonden in een veld in Thiès, de Senegalese regio die genoemd is naar de gelijknamige stad, een zeventigtal kilometer ten oosten van hoofdstad Dakar. Dat meldt de Senegalese nieuwssite DakarActu.

Volgens de nieuwssite was de Belgische al een paar weken vermist. Haar echtgenoot, een Senegalese vijftiger, werd opgepakt. Een andere lokale nieuwssite schrijft dat de man de feiten al bekend heeft en al haar onroerende goederen verduisterd zou hebben.
https://www.hln.be/buitenland/belgische ... ~a75a1315/
Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di dec 22, 2020 12:32 am
Schud mijn hoofd in onbegrip. :no1:
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 12:51 am
Mahalingam schreef:
di dec 22, 2020 12:32 am
Schud mijn hoofd in onbegrip. :no1:
Belgische levensverzekering in orde? :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam

En nu het hele verhaal over haar tragische einde:
Liefdesverhaal van Vlaamse Josée (72) in Senegal eindigt met één fatale kopstoot: “We hadden haar gewaarschuwd voor die man”

“Dit heb ik altijd zien aankomen, ik heb er haar ontelbare keren voor gewaarschuwd.” Danielle Goslar barstte in tranen uit toen ze vernam dat haar vriendin Josée ‘Joske’ Tielemans (72) uit Anderlecht vermoord werd in Senegal. Het zou volgens lokale media haar 25 jaar jongere vriend zijn die haar begin oktober om het leven bracht met een kopstoot en haar lichaam vervolgens begroef.
Spoiler! :
Josée Tielemans uit Anderlecht had een zwak voor mannen van Afrikaanse afkomst. “Toen ze nog in het Brusselse woonde had ze al twee relaties gehad”, zegt Goslar, die al 35 jaar bevriend was met het slachtoffer, in een interview met La Dernière Heure. “Eerst met een Congolees die haar sloeg en vervolgens met een Ivoriaan die haar bedroog. Van die laatste is ze uiteindelijk ook gescheiden. In mei 2014 trok ze naar Senegal.” Het bleek het begin van een nieuw liefdesverhaal, maar één zonder mooi einde. Volgens Danielle verkocht de vrouw haar appartement in Anderlecht en gebruikte ze het geld om een mooi huis te bouwen in Thiès Nones, een stad in het westen van Senegal op zo’n zeventig kilometer van Dakar. Ze viel voor de charmes van de veel jongere metselaar Assane Sarr. De polygame bouwvakker was 25 jaar jonger dan Josée, én al getrouwd met twee andere vrouwen waarmee hij acht kinderen heeft. Josée deelde haar huis met een andere echtgenote en andere familieleden van haar man.

“Ontelbare keren heb ik haar gewaarschuwd dat het fout ging aflopen zoals bij de twee vorige mannen”, zucht Goslar. “Ik vreesde dat hij alleen maar uit was op haar geld. Maar ze zei dat ze echt verliefd was en dat hij ook van haar hield. Dat het verkeerd ging aflopen zag ik al die jaren al aankomen. Hij was nog geen vijftig toen zij al 65 jaar was. De liefde waarover ze sprak maakte haar doof en blind.”

Kerstcadeaus

Goslar omschrijft haar vriendin als een zeer sociale vrouw die altijd klaarstond om anderen te helpen. Ook plaatselijke media omschrijven haar als een minzame en genereuze vrouw die elk jaar kerstcadeaus uitdeelde aan behoeftige kinderen in de buurt waar ze woonde.

Marie-Agnes Dieme, een goeie vriendin van Josée, reageert emotioneel op het nieuws: “Josée was een tedere zachte vrouw die affectie zocht. Ze had een klein pensioentje waarmee ze in België moeilijk kon rondkomen, maar waarmee ze wel een rustig leven zou leiden in Sénégal.” Ze waarschuwde Joske nog voor Sarr, maar het mocht niet zijn. “Voor alle duidelijkheid: ze is destijds niet vertrokken om de liefde te vinden. We hebben haar geholpen om een bouwgrond te kopen, maar toen werd ze verliefd op die man... Ik heb mijn mening erover gegeven maar ze luisterde niet. Ze wist ook dat hij al getrouwd was en al kinderen had. De laatste jaren begon ze steeds meer afstand te nemen van mij.”

Tielemans was al vermist sinds 4 oktober. Een vrouw had die dag voor een gesloten deur gestaan en kreeg ook geen contact met Sarr. Het was uiteindelijk een priester die op 7 december de gouden tip aan de politie kon geven. Hij bezorgde de politie de naam van iemand die kon getuigen over de gebroken relatie tussen Josée en haar man. Verder onderzoek bracht aan het licht dat Tielemans en Sarr ruzie hadden gehad waarbij het slachtoffer had aangegeven dat ze haar erfenis aan iemand anders dan hem ging nalaten.

Alsmaar meer sporen wezen in de richting van de echtgenoot die dan ook nogmaals werd verhoord. Op 20 december, een dag na zijn arrestatie, bekende hij uiteindelijk. Hij verklaarde de vrouw een kopstoot te hebben gegeven die haar fataal werd. Vervolgens laadde hij naar eigen zeggen in paniek het lichaam in zijn kofferbak. Hij reed ermee naar een plek net buiten Thiès, waar de politie haar lichaam intussen weer heeft opgegraven. De eerste vrouw van Assane Sarr is ook gearresteerd. Zij had kort na de verdwijning verklaard dat ze Josée op 5 oktober ’s ochtends vroeg nog haar huis had zien verlaten. Maar toen was Josée al dood, bleek later. Ze zou haar man geholpen hebben om het lichaam van Josée te laten verdwijnen.

“Toen ik dit verhaal hoorde ben ik in tranen uitgebarsten”, zegt de vriendin van de vrouw. “Zeker als ik hoorde dat haar man van de moord wordt verdacht. Ik zei het haar nog: ‘Het is uw derde, ik vraag mij af in welk jaar je het eindelijk zal begrijpen’. Zelf heb ik die man nooit ontmoet. Ze drong er wel meermaals op aan om haar te komen bezoeken.”

Josée en Danielle hadden nog regelmatig contact. “Jaarlijks kwam ze naar België voor een medisch onderzoek, maar omwille van de coronasituatie heb ik haar die verplaatsing dit jaar afgeraden”, luidt het. “In juni heb ik haar wel nog een brief voor haar verjaardag geschreven. Ook toen heb ik haar nog gewaarschuwd om op te letten. Verschillende Belgen kwamen in Afrika al om het leven, vaak door een mysterieuze vergiftiging. Ze wilde er allemaal niks van weten. Of ze ongelukkig of bang was weet ik niet. Door al mijn waarschuwingen zal ik wel de laatste zijn geweest aan wie ze dat zou bekennen. Het is echt verschrikkelijk.”
https://www.hln.be/brussel/liefdesverha ... ~a6979ba9/
Mahalingam

Nog zo iets dergelijk van begin dit jaar:
Afbeelding
Brusselse vrouw vond de liefde in Kenia maar verdween plots, nu is er een doorbraak in het onderzoek.

De 64-jarige Mireille Dysseleer is mogelijk vermoord in Kenia. Dat blijkt uit een doorbraak in het onderzoek naar de verdwijning van de vrouw door de lokale politie. De Brusselse woonde al jaren in het Afrikaanse land nadat ze er verliefd werd op een danser, maar iets meer dan een jaar geleden bleek ze spoorloos.

Begin jaren negentig trok de toen 35-jarige Dysseleer naar Kenia op vakantie. Ze werd er verliefd op Manuel Lesoipa, een danser bij een aanverwante stam van de Masai. Dysseleer besloot uiteindelijk haar hart te volgen en verhuisde naar het land. De twee bleven bijna tien jaar samen, maar uiteindelijk liep de relatie spaak omdat Lesoipa ook nog met twee andere vrouwen trouwde. Het kwam tot een vechtscheiding en een jarenlange rechtszaak. Intussen is de danser overleden.

Sinds iets meer dan een jaar is er echter geen spoor meer van de Brusselse. Ze lijkt van de aardbodem verdwenen. De politie heeft altijd vermoed dat de familie van haar overleden ex-partner er voor iets tussen zat, omdat Dysseleer heel wat eigendommen - onder meer een winkelcentrum - in haar bezit heeft. Eigendommen, en dus geld, waar de nabestaanden aanspraak op willen maken. Alleen werden er nooit harde bewijzen gevonden.

Vorige week is er dan toch een doorbraak gekomen in het onderzoek nadat de politie ontdekte dat haar huis in Maralal plots verkocht is. Daarbij werd een vervalst overlijdensattest gebruikt. De politie kon op 1 februari ook overgaan tot de arrestatie van ene Lucy Waithera Njuguna. De Keniaanse bleek in het bezit van Dysseleers bankkaarten én paspoort.

Volgens Njuguna zou de Belgische vrouw ziek geweest zijn en bracht ze haar nog een bezoekje in december 2018 in een ziekenhuis in India, wat de stempel in het paspoort van de vrouw zou moeten verklaren. Maar de rechercheurs betwisten die theorie: geen van de vrouwen zou naar India afgereisd zijn. “Ons onderzoek heeft aangetoond dat de verdachte rechtstreeks verband houdt met de verdwijning van de vermiste persoon waarvan wordt aangenomen dat ze dood is”, klinkt het. Omdat de zaak complex is, wordt de vrouw langer aangehouden. “Als we ze vrijlaten kan de voortgang van het onderzoek verstoord worden.” De zaak zal binnen een week, op 27 februari, voorkomen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200220_04857970
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

Mij is niet duidelijk of het hier om een moslim gaat. Wie wel?

En ook al zou dit het geval zijn, dan geeft dit hele verhaal geen aanleiding om het hier te posten. Zij was tien jaar getrouwd met die neger, moslim of wat dan ook. Een scheiding is dan niks om je anti-moslim druk te maken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam

Ik lees:
"... een danser bij een aanverwante stam van de Masai"
En over die Masai:
The Maasai are monotheist and they believe in Enkai (also known as Engai), a God who is mostly benevolent and who manifests himself in the form of different colors, according to the feelings he is experiencing.

Said colors have precise meanings: black and dark blue mean that the God is well-disposed towards men; red, on the other hand, is identified with God’s irritation.

Enkai has two manifestations:

Enkai-Narok, the Black God, good and beloved, brings grass and prosperity. He is found in thunder and rain.
Enkai-na-Nyokie, the Red God, vengeful, brings famine and hunger. He is found in lightning and identified with the dry season.

The importance of cattle to the Maasai can be traced back to their religion and to Enkai.
https://www.exploring-africa.com/en/ken ... i-religion

Dus ja, het kan zijn dat dit artikel niet hier bij de 'trouw moslim' behoort.
Ariel

Bericht door Ariel »

Deze jonge vrouw is vermoord omdat ze NIET met een moslim wilde trouwen
Belgische vrouw (24) vermoord in Pakistan na ruzie over huwelijksaanzoek

Een Belgische vrouw is in Pakistan vermoord na ruzie over een huwelijksaanzoek. Dat bevestigt een woordvoerder van de FOD Buitenlandse Zaken. De lokale politie in Lahore is op zoek naar vier verdachten, onder wie ook de twee mannen die de vrouw tot een huwelijk wilden dwingen.

Mayra Zulfiquar (24) beschikte over de Belgische nationaliteit, maar woonde tot voor kort in Londen, waar ze rechten studeerde. Toen een stage voor haar opleiding twee maanden geleden tijdelijk opgeschort werd door de coronapandemie, zou ze (al dan niet tijdelijk) naar Pakistan teruggekeerd zijn. Daar raakte Zulfiquar naar verluidt betrokken in een ruzie tussen twee mannen die allebei met haar wilden trouwen, die door een dergelijk huwelijk vermoedelijk aasden op de Belgische nationaliteit. Toen ze op geen van beide huwelijksaanzoeken wilde ingaan, zouden de mannen haar bedreigd hebben.

Maandagochtend zouden vier mannen – onder wie ook de twee huwelijkskandidaten – het appartement in de stad Lahore waar de vrouw verbleef binnengedrongen zijn, en haar neergeschoten hebben. De vrouw zou doodgebloed zijn na schoten in haar arm en nek.

De lokale politie is een onderzoek gestart. De ouders van Zulfiquar worden later deze week verwacht in Lahore vanuit woonplaats Londen.
Plaats reactie