Slimme moslima heeft het extra lastig

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Slimme moslima heeft het extra lastig

Bericht door Ariel »

Slimme moslima heeft het extra lastig

Hoger opgeleide moslima’s willen trouwen met hoger opgeleide moslims. Die zijn er bijna niet. En dan zijn ze nog traditioneel ook.
Door Sheila Kamerman en Juliette Vasterman
Achtergrond - Demograaf ziet nieuw tijdperk in relaties
Rotterdam, 25 okt. Samira el Kandoussi (acht en twintig) is bewust single. Ze trekt geen hippe spijkerbroek aan, doet haar hoofddoek niet strakker, loopt niet op hoge hakken. Ze heeft geen trek in een concurrentieslag om die ene, hoogopgeleide super-Marokkaan. Je mag die gozer hebben, zegt ze tegen andere single-Marokkaanse vrouwen. „Ik doe niet mee.”

Hoog opgeleide vrouwen zullen de komende jaren moeite hebben een partner te vinden, staat in het boek Liefde à la Carte dat vandaag uitkomt, maar hoog opgeleide moslima’s krijgen het nóg moeilijker.

Marokkaanse en Turkse vrouwen zijn steeds beter opgeleid. Ze willen, net als autochtone vrouwen, het liefst een gelijk of hoger opgeleide man. En vaker nog dan autochtone vrouwen willen ze een baan en gezin combineren.

Maar Marokkaanse mannen, zegt Samira el Kandoussi, zijn zo schizofreen als wat: „Ze willen een vrouw met een eigen mening, maar die mag ze niet in het openbaar geven. Ze willen een stoere vrouw, maar ze moet nog wel thuis wonen. En ze willen een mooie, sexy vrouw, maar ze moet wel nog maagd zijn.”

Samira el Kandoussi is gelovig, zdraagt een hoofddoek, maar woont alleen. De gemiddelde Marokkaanse man, zegt ze, trekt dat niet. „Ook niet de hoger opgeleide. Uiteindelijk willen ze een vrouw die zorgt. Net als hun moeder deed.”

Hayat Elbouk (27) is getrouwd, maar zag om zich heen dat het haar vriendinnen niet lukte. Dus richtte ze anderhalf jaar geleden Buro Oulfa op, een relatiebemiddelingsbureau voor moslims. Het was hard nodig, zegt ze, „andere relatiebureaus hebben te weinig aanbod van moslims.”

De meeste islamitische vrouwen willen een islamitische man, zegt Hayat Elbouk. „Vanuit ons geloof is dat ook een must.” En niet alleen traditionele moslims, ook liberale moslims denken zo. „De islam is een heel praktiserend geloof. Vijf keer per dag bidden, halal eten, vasten tijdens de ramadan – als je daar niet van huis uit aan gewend bent, is dat lastig.”

Bij Buro Oulfa staan meer vrouwen dan mannen ingeschreven. De druk van de familie om te trouwen is op vrouwen veel groter dan op mannen, zegt Hayat Elbouk. „Moslimmeisjes mogen best doorstuderen, maar die man is het belangrijkste.”

Hayat Elbouk heeft veel goed opgeleide, moderne moslima’s in haar portefeuille en maar weinig geschikte huwelijkskandidaten voor hen. „Vrouwen van in de dertig willen graag een man die een paar jaar ouder is, met een goede opleiding. Maar veel mannen van die leeftijd of wat ouder zijn hier vaak later naar toe gekomen. Ze werken als heftruckchauffeur of schoonmaker. Ze spreken de taal onvoldoende.”

Buro Oulfa en R & S producties organiseerden afgelopen weekeinde het Islamic Single Event, een singleparty voor moslims: ‘Jij bent single, islamitisch en je wilt met de juiste nija (intentie) iemand ontmoeten? Dan bieden wij je een unieke avond waarbij gezelligheid en ontmoeting centraal staan in een ongedwongen sfeer.’

De avond wordt gehouden in het dorpshuis van Cothen, vlakbij Wijk bij Duurstede. Ook Samira el Kandoussi is er. Ze draagt een column voor over de voordelen van single zijn.

In de zaal zitten zo’n tachtig vrouwen aan ronde tafels met waxinelichtjes erop. Niet meer dan een stuk of twintig mannen hangen aan de bar. De aanwezigen komen uit heel het land: Rotterdam, Den Bosch, Barneveld, Groningen. Bij binnenkomst trekt iedereen een nummertje.

Die nummertjes worden vervolgens gematcht. „Mevrouw nummer 90”, klinkt het, waarna een vlotte Marokkaanse van een jaar of dertig met ‘meneer nummer 12’ naar een ander vertrek gaat, de chatruimte. De vriendin met wie ze gekomen is, Battoul Rachak (31), blijft aan de tafel zitten.

Battoul Rachak (zes jaar oud toen ze naar Nederland kwam) heeft gestudeerd, net als haar zussen. Ze werkt nu bij een werving- en selectiebureau. Ook is ze PvdA-raadslid, in Zaltbommel. Haar vriendin, vertelt ze, heeft zes zussen en een broer. Alle meiden hebben gestudeerd, die ene jongen niet. „Mannen zijn meer van ‘lang leve de lol’. Aan een vrouw komen ze wel, denken ze.”

Haar ouders, maar ook de ouders van haar vriendin, zien het liefst dat ze thuiskomen met een Marokkaanse man. Ze hebben een baan, een huis en een auto maar, vraagt hun moeder dan: ‘wanneer ga je trouwen?’ Battoul Rachak: „En zo simpel ligt dat niet. Je wilt een lieve man, maar hij moet ook intelligent zijn én matchen met jouw achtergrond.”

Vroeger kwamen mannen naar je huis om je hand te vragen, zegt ze. „Maar die tijden zijn voorbij. Je moet erop uit.” Voor de disco vindt Battoul Rachak zich „iets te oud”, en bovendien: daar ontmoet je niet de mannen met de juiste intentie. Waar dan wel? „We hoopten hier, op deze singleparty.”

De vriendin van Battoul Rachak, ‘mevrouw nummer 90’, komt terug van haar date. „Er kwam niets uit die jongen.” Ze lachen. Ook de date die Battoul Rachak krijgt, valt tegen. „Die man sprak alleen over zijn ex.” Er waren veel te weinig mannen, zeggen ze aan het eind van de avond.

En Samira el Kandoussi? Hoe wil zij zonder zich in te spannen aan zo’n schaarse man komen? Ze lacht. „Ik geloof in Allah. Als hij wil dat er iets gebeurt, zal het gebeuren.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kreten zoals “Ik geloof in Allah. Als hij wil dat er iets gebeurt, zal het gebeuren.” Zijn eigenlijk zo achterlijk.

Als ze dat werkelijk zou geloven dan had deze dame niet naar een relatiebemiddelingsbureau , en naar een singleparty hoeven te gaan.
Dan had ze thuis kunnen blijven, en wachtte tot Allah een lieve, hoog opgeleide, intelligente , en liberale man op haar stoep zou zetten.
Men moet in dit leven nu eenmaal alles zelf doen. Allah zal niks voor ons doen als we er zelf niet voor werken.

Ik kan trouwens deze vrouwen wel begrijpen. Het moet moeilijk voor ze zijn om zich te onderwerpen aan een domme onontwikkelde moslim , die denkt omdat hij de man is, dan gelijk het rechten heeft om de baas in huis te spelen.
Van de universiteit naar het aanrecht . Lijkt me niet zo’n aantrekkelijk plan.
Trouwens, het is ook zonde van de opleiding.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Afra
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:14 pm

Bericht door Afra »

Je denkt deze vrouwen te begripen maar blijkbaar heb jij er helemaal geen verstand van. In een islamitisch huwelijk hoeft de vrouw niet onderdrukt te worden. En dan kan je zeggen dat het volgens de islam toegestaan is om je vrouw te slaan, maar dan vergeet men erachter te zeggen dat de moslim Mohammed (VZMH) als voorbeeld moet nemen. En de profeet heeft zijn vrouwen nooit met één vinger aangeraakt.
Daarnaast kan de vrouw haar eigen geld verdienen. Het geld wat zij verdient mag ze aan zichzelf besteden, terwijl de man met zijn geld voor het gezin moet zorgen.
Nog zo'n vooroodeel: uithuwelijking...Het is verboden in de islam om een huwelijk te sluiten met iemand als je niet zeker weet of je wel met hem wilt trouwen. Geen dwang dus...
In de islam heb je ook de mogelijkheid om te scheiden, in tegenstelling tot het christendom. je zou zelfs kunnen zeggen dat de islam toleranter is tegenover de vrouw dan het christendom.
Ik begin een beetje zat te worden van al die vooroordelen. Men beweert van alles, terwijl ze niet eens weten hoe zo'n huwelijk in elkaar kan zitten.
Ik kom mensen tegen die beweren dat er geen liefde bestaat in een islamitisch huwelijk. Natuurlijk bestaat er liefde in een islamitisch huwelijk! Ik ken genoeg mensen die al jaren getrouwd zijn en nog steeds gelukkig en verliefd zijn. Aan de andere kant heb je ook huwelijken waarin het mis gaat. Maarja, dat is niet alleen bij islamieten zo.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jij veroordeeld wel heel snel Afra.
Heb jij het artikel wel gelezen?
Maar Marokkaanse mannen, zegt Samira el Kandoussi, zijn zo schizofreen als wat: „Ze willen een vrouw met een eigen mening, maar die mag ze niet in het openbaar geven. Ze willen een stoere vrouw, maar ze moet nog wel thuis wonen. En ze willen een mooie, sexy vrouw, maar ze moet wel nog maagd zijn.”

Samira el Kandoussi is gelovig, zdraagt een hoofddoek, maar woont alleen. De gemiddelde Marokkaanse man, zegt ze, trekt dat niet. „Ook niet de hoger opgeleide. Uiteindelijk willen ze een vrouw die zorgt. Net als hun moeder deed.”
En denk jij dat ik nooit met ( echte ) Moslimas gesproken heb?

Voorde rest is je post een riedel die we al duizenden keren gehoord hebben.
Misschien heb jij geen last van onderdrukking maar jouw miljoenen zusters in een Islamitisch paradijs praten wel anders.

Mag ik eens vragen Afra. Ben jij een bekeerde moslima?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Je denkt deze vrouwen te begripen maar blijkbaar heb jij er helemaal geen verstand van. In een islamitisch huwelijk hoeft de vrouw niet onderdrukt te worden. En dan kan je zeggen dat het volgens de islam toegestaan is om je vrouw te slaan, maar dan vergeet men erachter te zeggen dat de moslim Mohammed (VZMH) als voorbeeld moet nemen. En de profeet heeft zijn vrouwen nooit met één vinger aangeraakt.
Buiten het feit dat je liegt dat je barst (denk maar aan Aisha die ook is geslagen door jouw mohammed!!!!) gaat de koran voor de haddiths.

Als jij dat niet weet ben je maar een slecht moslim.
Dat betekent dat 4;34 voor mij als moslim de hoogtste betekenis heeft en dat ik je mag slaan als ik zelfs maar denk dat je dat dat verdient!!!

Ter herinnering:[/color]

4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Ik begin een beetje zat te worden van al die vooroordelen. Men beweert van alles, terwijl ze niet eens weten hoe zo'n huwelijk in elkaar kan zitten.
Jij zult nog wel gaan merken dat wij de koran en haddith heel goed kennen.
En met die kennis zul jij nog heel veel keer op je gezicht gaan vrees ik.
Maar misschien dat je gaat inzien dat je totaal verkeerd bezig bent meis.....
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kijk beste Afra.
Uit de mond van een echte moslim.
Dit is wat die vrouwen bedoelen.

Its better to have roles. Man puts food on his table, protects his wife, woman rears the kids.

http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 80#1000480
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Afra schreef:Je denkt deze vrouwen te begripen maar blijkbaar heb jij er helemaal geen verstand van. In een islamitisch huwelijk hoeft de vrouw niet onderdrukt te worden. En dan kan je zeggen dat het volgens de islam toegestaan is om je vrouw te slaan
Blij dat je dit al toegeeft.
Afra schreef:, maar dan vergeet men erachter te zeggen dat de moslim Mohammed (VZMH) als voorbeeld moet nemen. En de profeet heeft zijn vrouwen nooit met één vinger aangeraakt.
Dit komt niet overeen met wat de islam zegt ... "authentiek" :
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 04.056.829

Of valt steniging niet onder het "aanraken" van vrouwen ?

Vertel me eens ... Welke van deze 2 mensen is het morele voorbeeld ?

De man die met zijn lichaam zijn vriendin beschermd tegen de stenen die de pedofiele profeet aan het smijten was.

Of de pedofiele profeet die mensen verplichtte van een man en een vrouw af te maken, terwijl hun geweten hun ingaf dat ze dat niet mochten doen ?

Wat denk je ? Ik vind dat de pedofiele profeet hiervoor terechtgesteld had moeten worden.
Afra schreef:Daarnaast kan de vrouw haar eigen geld verdienen. Het geld wat zij verdient mag ze aan zichzelf besteden, terwijl de man met zijn geld voor het gezin moet zorgen.
OP VOORWAARDE DAT ... om te beginnen moet de man, de imam toestemming geven. Er zijn tonnen dingen dat die vrouw niet mag doen, inclusief gelijk wat dat haar in contact met mannen brengt.

Wat uiteraard zo ongeveer alles is.

En dit is nog maar het prille begin van de reeks voorwaarden die islam hieraan stelt. Het mag niet verder dan 52 kilometer van haar huis weg zijn, ze mag geen enkele dag niet naar huis komen, ze mag niet zelf achter het stuur van een wagen kruipen, ...

Zo ongeveer het enige wat een vrouw volgens de islam kan doen is kleren verkopen aan andere vrouwen. Dat is het. De rest is haram.
Afra schreef:Nog zo'n vooroodeel: uithuwelijking...Het is verboden in de islam om een huwelijk te sluiten met iemand als je niet zeker weet of je wel met hem wilt trouwen. Geen dwang dus...
Weer moeten hier kanttekeningen bij gemaakt worden. Dit is tenminste al geen openlijke leugen, zoals je bewering over het Christendom hieronder, maar toch.

Stilzwijgen van een vrouw is akkoord geven in de islam namelijk. En de vrouw slaan om dat stilzwijgen te bekomen (of dat nu de toekomstige man is die dat doet of de vader van het meisje maakt niet uit) is ook perfect halal.

Dus als je zegt, "een akkoord is nodig", zeg er dan wel bij dat het vaak een akkoord onder fysieke bedreiging is. Dat is perfect halal.
Afra schreef:In de islam heb je ook de mogelijkheid om te scheiden, in tegenstelling tot het christendom. je zou zelfs kunnen zeggen dat de islam toleranter is tegenover de vrouw dan het christendom.
Jij hebt niet de mogelijkheid om te scheiden in de islam. Jij bent immers een vrouw, en enkel de man heeft die mogelijkheid, dus voor jou is de islam ook hier strenger dan het Christendom.

Vergeet ook niet dat slavinnen NOG minder rechten hebben dan de vrouw. Daar staat de islam bijvoorbeeld toe dat ze zonder reden geslagen worden. Gewoon, zomaar.

Voor een officiele vrouw te slaan is niet meer verantwoording nodig dan voor een kameel te slaan, heeft de pedofiele profeet letterlijk gezegd. Dus in echt extreme gevallen kan er ingegrepen worden. De vandaag gebruikte regel is : alles is verantwoord, behalve het gezicht van de vrouw bont en blauw slaan (een of twee slagen in het gezicht moet kunnen). Zelfs als een man een vrouw constant in mekaar slaat, kan er geen scheiding komen zonder het akkoord van de man. En de man is niet verantwoordelijk voor de medische kosten dat dit voor de vrouw meebrengt.

Kan jij je zelfs maar voorstellen in zo'n huwelijk te zitten opgesloten ? Wat zou je dan doen met je geloof ?

Christendom laat inderdaad niet toe dat iemand van zijn verantwoordelijkheid wegvlucht. Een woord is een woord in het Christendom. Als een man en een vrouw dus zeggen dat ze voor eeuwig bij elkaar willen blijven, dan is het morele ding om te doen om dit inderdaad op te leggen.

Op slavernij staat in het Christendom de doodstraf. Iedereen die zelfs maar probeert een slaaf te maken (slaven kopen is toegestaan, op voorwaarde dat dit met het doel gebeurd deze vrij te maken, en bij aankoop van een slaaf kan een Christen van een Christelijke slaaf 7 jaar dienstbaarheid vragen, maar niet meer dan dat). Dit werd in de romeinse tijd gebruikt om met boerderijen massale hoeveelheden slaven vrij te kopen.

Daarenboven is wat je zegt niet waar. Scheidingen zijn niet onmogellijk in het Christendom (lees er eens over). Dat de katholieke kerk daar zeer strenge voorwaarden voor heeft is irrelevant (desondanks is het ook in de katholieke kerk mogelijk om te scheiden, basisvoorwaarde is wel dat er geen kinderen mogen zijn, aangezien beide ouders in het Christendom de verantwoordelijkheid hebben om SAMEN voor de kinderen te zorgen. Eenmaal die verantwoordelijkheid voldaan, kan er gepraat worden over scheiding).
Afra schreef:Ik begin een beetje zat te worden van al die vooroordelen. Men beweert van alles, terwijl ze niet eens weten hoe zo'n huwelijk in elkaar kan zitten.
Daarentegen leugens verspreiden over Christelijke wet, dat ben je niet beu ?

Maar lees eens na :
http://tinyurl.com/23njus (url verkort)
Afra schreef:Ik kom mensen tegen die beweren dat er geen liefde bestaat in een islamitisch huwelijk. Natuurlijk bestaat er liefde in een islamitisch huwelijk! Ik ken genoeg mensen die al jaren getrouwd zijn en nog steeds gelukkig en verliefd zijn. Aan de andere kant heb je ook huwelijken waarin het mis gaat. Maarja, dat is niet alleen bij islamieten zo.
Ik geef toe dat er een kleine kans is op geluk in islamitische huwelijken. Maar de bruid en bruidegom mogen GEEN communicatie hebben voor het jawoord. Niets. Niet 1 woord. Zelfs als ze voor de imam zitten die hun huwelijkscertificaat aan het neerschrijven is mogen ze niet naar elkaar kijken.

Kies jij ook blind je behangpapier uit ? Zo nee, dan denk ik dat je best niet begint aan een islamitisch huwelijk, want dat is een veel belangrijkere keuze, die de islam eist dat blind gebeurd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Afra schreef:Je denkt deze vrouwen te begripen maar blijkbaar heb jij er helemaal geen verstand van. In een islamitisch huwelijk hoeft de vrouw niet onderdrukt te worden. En dan kan je zeggen dat het volgens de islam toegestaan is om je vrouw te slaan, maar dan vergeet men erachter te zeggen dat de moslim Mohammed (VZMH) als voorbeeld moet nemen. En de profeet heeft zijn vrouwen nooit met één vinger aangeraakt.
Er is een hadith waarin Aisha zegt dat mohammed haar geslagen heeft.
Er is ook een hadith waarin mohammed zegt: "vraag niet aan een man waarom hij zijn vrouw slaat".
Daarnaast kan de vrouw haar eigen geld verdienen. Het geld wat zij verdient mag ze aan zichzelf besteden, terwijl de man met zijn geld voor het gezin moet zorgen.
Allemaal leuk en aardig .... maar.... HOE moet een vrouw gaan werken? Ze mag niet alleen over straat, ze moet haar man/vader gehoorzamen en ze mag niet met mannen werken/in contact komen.
Mag jij mij eens vertellen HOE zij aan geld moet komen?
Daarbij komt dat ze meestel een aantal kinderen heeft... wie moet die verzorgen? Haar man?
Een heel leuk "recht" die de vrouw heeft in islam maar wanneer je die "rechten" eens aan de praktijk gaat toetsen en haar "plichten" ernaast legt zul je zien dat die "rechten" onuitvoerbaar zijn (zonder medewerking/goedkeuring van de man) en dus net zo goed achterwege hadden kunnen blijven.
Die "rechten" zijn een zoethoudertje voor vrouwen die van alles geloven en niet zelf nadenken.
Nog zo'n vooroodeel: uithuwelijking...Het is verboden in de islam om een huwelijk te sluiten met iemand als je niet zeker weet of je wel met hem wilt trouwen. Geen dwang dus...
Weer zo'n leuke. HOE weet iemand in islam OF hij/zij met een bepaalde persoon wil trouwen? Ze mogen elkaar niet eens aankijken! HOE moeten een man en een vrouw elkaar zo goed leren kennen dat ze de beslissing kunnen nemen of ze willen trouwen of niet?
Dat gaat niet he?
Dus, de enige optie is dan maar het "advies" van de ouders op te volgen.... toch?
Weer die verdomde praktijk die zo'n mooi "recht" van de vrouw om zeep helpt.

In de islam heb je ook de mogelijkheid om te scheiden, in tegenstelling tot het christendom. je zou zelfs kunnen zeggen dat de islam toleranter is tegenover de vrouw dan het christendom.
In islam kan een MAN makkelik scheiden. Een vrouw moet toestemming vragen aan een rechter (of zoiets) met duidelijke redenen en die rechter zal dan bepalen OF de redenen van die vrouw legitie zijn.
m.a.w.... een vrouw heeft misschien de mogelijkheid om te scheiden bij de gratie van een....... man!!
Ze heeft geen zelfbeschikkingsrecht.
In het christendom is er geen erchtsgeldig huwelijk.... je vergelijking slaat dus nergens op.
Ik begin een beetje zat te worden van al die vooroordelen. Men beweert van alles, terwijl ze niet eens weten hoe zo'n huwelijk in elkaar kan zitten.
Ik kom mensen tegen die beweren dat er geen liefde bestaat in een islamitisch huwelijk.
"Liefde"?
Ik kan me niet voorstellen dat er veel "liefde" komt kijken bij een afhankelijkheidsovereenkomst. Een vrouw is volledig afhankelijk van een man. Wanneer die man genoeg van heeft staat ze op straat. En we weten allemaal welke status een vrouw zonder man heeft in islam..nietwaar? Zij is "loslopend wild".
Islamitische vrouwen kijken dus wel uit om ook maar 1 wanklank te laten horen. Zodra ze dat doen zijn ze alles kwijt... ook de kinderen.
Nee, ik zou in een dergelijke situatie ook doen alsof ik straalverliefd ben.
Amorele atheistische nitwit
Afra
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:14 pm

Bericht door Afra »

Dit alles uit de mond van mensen die geen islamitisch huwelijk kennen, niet weten hoe dat gaat in het praktijk en alleen maar losse zinnetjes uit ahadith kunnen halen en het selectief kunnen gebruiken.

Beste Moniek,
Ik doel onder ander op die losse zinnetjes van jou. Er zijn zoveel ahadith die je de juiste contex zou moeten lezen. Een paar losse zinnetjes overtuigen mij niet van jouw gelijkheid.
Er zijn namelijk genoeg ahadith waarin staat dat Mohammed (VZMH) duidelijk heeft gezegd dat de man het slaan van zijn vrouw(en) moet vermijden. Dat is namelijk niet het beste manier om een ruzie/conflict op te lossen.

Men schijnt op deze forum ook niet te weten hoe zo'n huwelijk georganiseerd wordt, hoe en elkaar ontmoet e.d.
Het is niet waar de de man en de vrouw niet met elkaar mogen praten en elkaar niet mogen zien voor het huwelijk. Er moet wel iemand bij zijn, maar je kan gewoon met elkaar praten. Maargoed, je hoeft niet meteen te beslissen en je mag altijd weigeren. Het zou namelijk een zonde zijn om zomaar ja te zeggen en dan voor Allah te beloven dat je voor derest van je leven getrouwd zult zijn met de man, etrwijl je niet eens zeker weet of je dat wel zal lukken.
Maargoed, de mensen voor wie praten niet genoeg is: Hoe vaak moet je seks hebben gehad met iemand voordat je zeker weet dat je derest van je leven met iemand verder wilt?!
Daarnaast geloof ik in liefde op het eerste gezicht.

Wat het scheiden betreft: Ja, alleen de man kan scheiden van zijn vrouw. Maar dit duidt ook weer op onwetendheid bij jullie. Als de vrouw il scheiden van haar man en de man wilt dit niet, kan de vrouw altijd naar een islamitische rechter gaan, haar zaak voorleggen. De rechter besluit dan of het huwleijk nog te lijmen valt of niet, zo niet, dan kan de rechter de man verplichten om te scheiden.

De vrouw wordt beschermd in de islam. De vrouw heeft ook een grote status in de islam. Het paradijs ligt onder de voeten van je moeder. Zorg goed voor haar en wees goed voor haar!
Dit zijn één van de vele dingen waaruit je kunt opmaken hoe belangrijk de vrouw is.

En Ariel,
Die (waarschijnlijk 3) moslimas die jij spreekt kunnen derest van de moslimas niet vertegenwoordigen!

Thomas,
Kennis over de islam is altijd goed, pas wel op het selecteren van kennis. Dat is iets wat hier (jammer genoeg) vaak gebeurt.

Bij deze sluit ik voor mezelf deze site af. Ik merk dat het toch geen zin heeft om op al deze dingen te reageren aangezien men er gewoon niet open voor staat. Het denigreren van moslims vind ik te belachelijk voor woorden. Dat ze geen vredelievend personen zijn. Sorry hoor, maar gelukkig weet ik beter.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Afra schreef: Thomas,
Kennis over de islam is altijd goed, pas wel op het selecteren van kennis. Dat is iets wat hier (jammer genoeg) vaak gebeurt.

Bij deze sluit ik voor mezelf deze site af. Ik merk dat het toch geen zin heeft om op al deze dingen te reageren aangezien men er gewoon niet open voor staat. Het denigreren van moslims vind ik te belachelijk voor woorden. Dat ze geen vredelievend personen zijn. Sorry hoor, maar gelukkig weet ik beter.
Jammer Afra dat je met de staart tussen de benen vertrekt.
En je hebt gelijk: wij staan niet open voor onzin.
Als ik lees dat Aisha 6 jaar was toen ze trouwde met mo en 9 toen hij sex had met haar dan moet je niet afkomen met allerlei onzin. Zoals: je moet het in context lezen (zodanig uitleggen dat het goed is wat de pedo doet!!!!) of ze mochten pas trouwen toen ze ongesteld was en dergelijke.

Op de opmerking dat mo nooit vrouwen sloeg heb ik gereageerd met een tekstje waaruit bleek dat hij zelfs Aisha sloeg. Maar daar heb je niet op gereageerd!!!

Jammer dat je niet zelfstandig kunt en wilt nadenken over de teksten in de koran en haddiths en wat ze betekenen voor "kaffirs".
En ook dat je niet beseft wat het voor jou gaat betekenen.
En dat vind ik nog veel belangrijker.

Maar, je besluit wordt gerespecteerd en ik wens je al het goede op deez aard.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Afra kan niet winnen en daarom loopt ze weg.
Afra beseft niet dat sommige van onze leden met een Moslim getrouwd zijn/waren.
Afra is laf. Ze kan islam niet verdedigen omdat Islam niet te verdedigen is.
Afra is een net bekeerde suiker moslima die nog weinig of niets van Islam afweet.
Afra vermoede op haar achtste jaar al dat Islam het ware geloof was, maar pas toen ze verliefd werd op een moslim wist Afra het zeker dat Islam het ware geloof is.
Afra komt haar zelf nog wel tegen.
Ga lekker een appeltje eten afra, en kom nog een keer terug om mijn antwoorden naar jou te lezen.
Dat doe ik straks.
Het gaat je goed Afra, ik wens je een goed leven toe.
Ik hoop dat de ellende van sommige van onze ex moslima's je bespaard blijven.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Nou....universiteit naar aanrecht trekt mij ook niet aan.

Ik kan me erg goed verplaatsen in deze vrouwen.

Sowieso als marokkaanse weet ik hoe marokkaanse mannen zijn. Ze zijn goed beschreven in het stuk..

Allereerst heb je veel marokkaanse jongens die hun geslachtsdeel in veel vrouwelijke geslachtsdelen stoppen. Willen ze wat 'serieuzer' worden dan gaan ze over op trouwen. De enige geschikte kandidaten zijn:

-Dames die maagd zijn
-Dames die mooi zijn
-Dames die een hoofddoek dragen
-Dames die zowat bijna 90% van de tijd doorbrengen binnen huis
-Dames die doen wat de man wilt

De genoemde dingen zijn gewoon niet haalbaar tenzij dit afgedwongen wordt. Ook vind ik dat dat soort mannen het helemaal niet verdienen.

Ik erger me aan de cultuur waarin de man doen mag wat hij wilt (ook tegen de islam in als het gaat om ontmaagdiging van de man voor het huwelijk) en de vrouw keurig moet zijn om geaccepteerd te worden door de man om vervolgens op lullige wijze onderworpen moet worden aan allerlei verplichtende regels, terwijl deze mannen zelf vies zijn aan 1000en vrouwen waar ze mee sliepen en keurige vrouwen gewoon niet verdienen.

Hoeveel marokkaanse jongens van ongeveer mijn leeftijd lopen met de gedachte 'ENIGE RECHT VAN DE VROUW IS HET AANRECHT'.

Zeg je er wat van dan ben je een kanker hoer.

Als het op deze manier moet......dan heb ik liever mijn eigen leven die ik ZELF bepaal dan een man die alles voor mij wil komen regelen.

Ik vind dat deze dames.....net als ik, slim, getalenteerd en mooi genoeg zijn om zelf de broeek aan te hebben en alles zelf te regelen.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Applaus Hayat. :rock:
Ik hou wel van geëmancipeerde dames.
Ik hoop dat jij een leuke vent tegen komt die niet op zijn gat gaat zitten als er klusjes in huis gedaan moeten worden, en waar je een goed gesprek mee kan voeren.
Huishoudelijke karweitjes moet je samen opknappen, zeker als je allebei s, avonds moe van het werk thuis komt.
Dat is nog gezelliger ook.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken.
De Islam biedt een goede leidraad bij het onderhandelen over zorg - en werktaken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken.
De Islam biedt een goede leidraad bij het onderhandelen over zorg - en werktaken.
Oh oh wat kun jij slap lullen zeg.
Vertel maar waar ik kan vinden dat "Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken."
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken.
De Islam biedt een goede leidraad bij het onderhandelen over zorg - en werktaken.
Oh oh wat kun jij slap lullen zeg.
Vertel maar waar ik kan vinden dat "Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken."
De authentieke overleveringen
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken.
De Islam biedt een goede leidraad bij het onderhandelen over zorg - en werktaken.
Oh oh wat kun jij slap lullen zeg.
Vertel maar waar ik kan vinden dat "Mohammed (VZMH) hielp zijn vrouwen altijd met huishoudelijke taken."
De authentieke overleveringen
OK. Kom maar.

Noem een paar haddiths waar het in staat.
IK ZIE HET NIET....
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zoek en gij zult vinden.
Mohammed VZMH hielp zijn vrouwen in het huishouden.
Omar Ibn Al-Khattab gaf kookrecepten door aan groepen vrouwen.
Mohammed VZMH bracht tijd door met zijn vrouwen door met hen te praten, met hen te lachen en zelfs door met hen te spelen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Mohammed VZMH bracht tijd door met zijn vrouwen door met hen te praten, met hen te lachen en zelfs door met hen te spelen.
Goh, mohammed praatte, lachte en speelde zelfs met vrouwen???????

Jonge jonge... wat moet dat een uniekum zijn voor moslims dat dergelijke normale menselijke gedragingen apart vemeld moeten worden.

Vooral dat "speelde" doet het hem.
Wat "speelde" hij met zijn "vrouwen"?
Verstopperdje, in de zandbak, schommelen, memorie ?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik kan me een beetje voorstellen wat dit spelen ingehouden heeft.
Er wordt gezegd dat hij gewoon was in één ronde, nacht en dag, al zijn vrouwen een bezoek te brengen. Zijn gezellen zeiden van hem, dat hij de seksuele kracht had van veertig man. .
Tel uit je winst. :smile:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Tel uit je winst.
Uit vroege vogels valt geen winst te halen. Het plezier is ook alleen voor diegene waar de vogel onder de buik hangt te bungelen.
Vroege vogels nemen maar geven nooit.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Zoek en gij zult vinden.
Mohammed VZMH hielp zijn vrouwen in het huishouden.
Omar Ibn Al-Khattab gaf kookrecepten door aan groepen vrouwen.
Mohammed VZMH bracht tijd door met zijn vrouwen door met hen te praten, met hen te lachen en zelfs door met hen te spelen.
Gezien jouw reactie schaar ik dit maar onder "opstandig puberaal gedrag" en zal ik je fantasien niet meer beantwoorden.

Tenzij je met een bron komt.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie