'vrouwen over de hoofddoek'

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'vrouwen over de hoofddoek'

Bericht door Ariel »

Een leuk artikel van Annelies van der Veer. :razz:
Waar hebben we deze kreten meer gehoord?
Dank je wel Annelies. Ik kijk uit naar de volgende delen.


In de driedelige serie 'vrouwen over de hoofddoek' (gebundelde uitspraken), vandaag aflevering 1: de (gehoofddoekte) moslimvrouw.

De moslima: “Natuurlijk draag ik een hoofddoek hier. Ik ben toch zeker een moslima?! Ik ben hier wel geboren maar ik ben ook een moslima, een Marokkaans/Nederlandse moslima. De hoofddoek hoort bij mijn cultuur en wat kan daar nou op tegen zijn? Iedereen heeft toch zijn eigen cultuur? Ik doe toch helemaal niets wat niet mag? Je moet het respecteren dat ik een hoofddoek draag. En ik hoef me niet aan jullie cultuur aan te passen, waarom zou ik? Je hebt er tegenwoordig onzettend veel lef voor nodig om een hoofddoek te dragen. Dat we hem toch dragen, laat zien dat we geëmancipeerd zijn.

Nederland is een democratisch land en er is hier vrijheid van godsdienst maar jullie weten helemaal niet wat dat betekent. Het betekent dat ik hier een hoofddoek mag dragen, dat recht heb ik en dat recht neem ik. Als jullie daar geen respect voor hebben dan discrimineren jullie ons moslims. Dat is racisme! Wij accepteren het toch ook dat jullie er zo bloot bij lopen? Denk je dat wij ons daar niet aan ergeren?

Jullie weten trouwens helemaal niet waar die hoofddoek voor staat. Altijd weer hebben jullie het over vrouwenonderdrukking, nou de hoofddoek bevrijdt me juist! Met de hoofddoek ben ik vrij en voel ik me vrij. En ik draag mijn hoofddoek helemaal vrijwillig hoor. Niemand die mij verplicht er een te dragen. Het is mijn eigen keuze. Mijn moeder droeg een hoofddoek, en mijn dochter mag zelf bepalen wanneer zij die hoofddoek gaat dragen. Toen ik een jaar of negen was, ben ik hem begonnen te dragen, dus er is helemaal niets mis met die hoofddoek. Ik was het als kind al gewend. Het is mijn identiteit, ik voel me er prettig bij, ik voel me er meer moslim door, zonder die hoofddoek voel ik me kaal en ongemakkelijk, alsof er iets aan me ontbreekt. Hij geeft me de vrijheid te doen wat ik wil doen. Ik kan gewoon over straat lopen zonder lastig te worden gevallen door mannen. Met een hoofddoek krijg ik meer respect, van iedereen maar vooral van jongens en mannen, men kijkt anders naar mij. Die hoofddoek beschermt mij in zekere zin, ja. Mooi toch?! Je begrijpt toch zeker wel dat ik mijn schoonheid voor mijn eigen man wil bewaren? Mijn haar hoeft niemand te zien, alleen mijn man en mijn familie. Anders krijg je maar chaos. Nee hoor, de hoofddoek is mooi, hij getuigt van respect naar de man toe. Sommige Nederlanders vragen wel eens aan me waarom de moslimman dan geen hoofddoek draagt, tja, dat is toch iets heel anders. Weer zo'n vraag om ons belachelijjk te maken. Een man heeft een andere taak. Nee, de man hoeft natuurlijk geen hoofddoek te dragen. Hij wordt niet lastig gevallen door vrouwen. Hij krijgt sowieso al respect.

Ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen om een lap stof. Mijn ogen en mond zijn gewoon zichtbaar. Altijd maar weer dat gezeur. De hoofddoek is ook een religieus symbool. Maar jullie weten dat helemaal niet. Jullie weten niets van de islam. De islam heeft juist veel respect voor de vrouw. De hoofddoek drukt ook mijn relatie met Allah uit. Ik draag hem voor Allah! In de koran staat dat ik een hoofddoek moet dragen, dus doe ik dat. Ik wil een goede moslima zijn. Allah is heel belangrijk voor mij, ik ben eerst een moslim en dan een vrouw, een mens. Als ik de deur uit stap dan blijft dat zo, ik ben buiten of op mijn werk net zo goed een moslima als thuis. Het is geen spelletje voor me. Thuis doe ik mijn hoofddoek af. Daar is het niet nodig er één te dragen. Maar buiten moet ik een hoofddoek dragen, dan ben je een echte moslima. Ik heb er zelf voor gekozen. En in de koran, een boek dat jullie eerst maar eens moeten gaan lezen want jullie weten helemaal niet wat er in staat, staat geschreven dat het moet. Zogenaamde feministische moslima's, zoals Nahed Selim, die zeggen dat je tegenwoordig geen hoofddoek meer hoeft te dragen, interpreteren de koran verkeerd. Dat vind ik zo kinderachtig. Ik ben een fundamentalistische moslima, maar dat betekent alleen maar dat ik volgens de regels van de islam wil leven, dat betekent echt niet dat ik geweld ga gebruiken. Jullie hebben hier toch ook nonnen? Nou dan!

Jullie discrimineren de vrouwen met hoofddoeken bij het zoeken naar werk. Alleen mijn haar wordt bedekt en dat betekent niet dat ik mijn hersenen bedek, dat ik niet kan denken of dat ik dom ben! Werkgevers moeten kijken naar de kwaliteiten van de sollicitant en niet naar de afkomst of kleding. Het gaat om de kwaliteit en niet om de buitenkant. Het is hartstikke moeilijk om een baan (of een stageplek) hier te krijgen als je een hoofddoek draagt. Ik vind dat heel oneerlijk en het is eigenlijk discriminatie, daar moet wat aan gedaan worden. Wat willen jullie dan, dat we thuis blijven? Het is ook nooit goed. 30 jaar geleden zaten de meeste moslima's inderdaad thuis en nu komen we de deur uit en is het weer niet goed. Ik vind de Nederlanders heel intolerant.

Als jullie zo agressief tegen ons doen, zullen alleen maar meer moslims hoofddoeken gaan dragen, we hebben dan helemaal geen zin om bij jullie te horen. Jullie moesten eens naar jullie zelf kijken, die minirokken, die vetrollen die zichtbaar zijn, alsof dat normaal is, nee, geef mij mijn chador maar, daar voel ik me helemaal happy in, en veilig. Niemand die me iets doet. Ik heb dat gevoel er wel voor over, ook in de zomer als het warm is en ik hem ook draag. Natuurlijk, dan is hij lichter van kleur en heb ik helemaal geen last van zweet of zo. Jullie willen ons alleen maar belachelijk maken maar jullie krijgen ons toch niet klein hoor, wij zijn hier gekomen om te blijven. Onze ouders hebben dit land na de oorlog mede opgebouwd, daar waren zij goed voor maar nu eisen wij ook onze rechten. Wij zijn heel sterk. Wij doen jullie geen kwaad, dus jullie moeten ons ook accepteren.

Kijk, als je vegetariër bent en je eet dus thuis geen vlees dan ga je als je bij vrienden eet toch niet ineens wel vlees eten, uit beleefdheid? Nou, zo zit het ook met de hoofddoek, als ik naar buiten ga, ben ik nog steeds een moslima en dat ga ik niet onderdrukken of wegcijferen. Omdat ik toevallig in Nederland woon, wil dat nog niet zeggen dat ik geen hoofddoek zal dragen. Ik ben er trots op! Ik hoef me niet aan jullie aan te passen, ik word ziek van het woord aanpassen, dat gaat veel te ver zolang ik niets tegen de wet in doe en dat doe ik niet, dat heb ik al gezegd, alles valt binnen de rechtsstaat. Jullie maken zelf een probleem en er zijn trouwens ook steeds meer Nederlandse vrouwen die voor de islam kiezen. Het zijn vooral oude autochtone vrouwen die over de hoofddoek zeuren. Dus ik heb er vertrouwen in dat er steeds meer hoofddoeken op straat komen, dat het heel gewoon wordt. Het moet een gewoon mode-artikel worden en dat gaat lukken, ik heb er wel dertig in alle kleuren van de regenboog. De moslims die geen hoofddoek dragen moeten dat zelf maar weten. Ik heb nog nooit gehoord dat die vrouwen dan uitgescholden worden voor hoeren door andere moslims. Dat gebeurt toch zeker niet? Dat geloof ik niet.

Ik hoor wel eens dat ik maar in Iran moet gaan wonen omdat ik niet solidair ben met de vrouwen daar die soms, als een haarlok verkeerd zit, vermoord of gestenigd of verstoten worden. Nou, ik kan je zeggen dat Iran helemaal geen echt islamitisch land is. Daar heb ik niets mee te maken. Daar is de islam misbruikt door sommige mannen. Er is eigenlijk geen echt islamitisch land te vinden in de wereld, overal zijn er religieuze extremisten die de macht over hebben genomen. Zij lezen de koran verkeerd! Maar in Nederland zou de sharia heel goed kunnen werken want hier leven we in een democratie. Dus wie weet kan dat hier een succes worden. Ik hoop het! De islam heeft zich hier ook gevestigd en ik wil mijn geloof hier gewoon vrij kunnen uitoefenen. Ook op straat, ook op mijn werk, ik kan heel goed in mijn werkpauzes bidden terwijl jullie een sigaret gaan roken. Dat is toch normaal? Wat maakt het nu uit als alle vrouwen uiteindelijk een hoofddoek gaan dragen? Is dat nou zo erg? Dat is toch juist mooi?!”

Annelies van der Veer
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/200 ... oek-1.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Hier nog een mooie. :D
NAAKT!

Het is vreemd maar onvermijdelijk, elk jaar als de lente aanbreekt en die verrekte zon begint te schijnen, raak ik gedeprimeerd. Een paar maanden later gaat het wel weer maar ik moet enorm wennen aan al die witte, behaarde benen in de stad, terwijl het nog geen 16 graden is. Ongegeneerd lopen mannen en vrouwen met hun vetrollen te koop. En waar komt plotseling al die vrolijkheid, die opwinding vandaan? Kan het niet wat minder? Stoepen worden omgevormd tot terrasjes met witte wijn of rosé drinkende studenten en andere optimisten. Ik heb daar moeite mee. Waarom moet iedereen ineens zijn naaktheid en vrolijkheid aan mij opdringen?

Nu is er de laatste jaren een kentering gekomen in hoe ik al dat voorjaarsnaakt ervaar. Dat komt door een religieuze mode die weinig variatie biedt. Dat meisjes en vrouwen zich, vrijwillig of niet, van top tot teen bedekken vanwege hun religie of cultuur, irriteert mij niet alleen, het kwetst en beledigt mij diep in mijn vrouw zijn, mijn mens zijn. Je kunt wel zeggen, leven en laten leven maar wat houdt dat leven in, ook voor mij?

Afgelopen zaterdag reed ik met de tram langs de Kinkerstraat en ik ben me tegen beter weten in, toch weer rot geschrokken. Het is nog erger dan ik dacht. Burka's staan bij tramhaltes te wachten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De zon deed zo zijn best zijn vitamines af te geven maar er waren talloze groepjes vrouwen, jong en oud, die niets van die zon wilden weten. Of dat veinsden. De televisiebeelden van Iran doemden zich hier voor me op. Ik droomde niet maar moest wel constateren dat Amsterdam grotendeels aan de Middeleeuwen is vergeven. Ik zag geen individuen meer, ik zag een massa, een vreemde klanken uitstotende massa, geslacht bij geslacht. Met dank aan onze burgemeester.

(Als de Europese Grondwet er komt, dan mag ik dat niet eens meer zeggen want daarin wordt anti-islamisme, ook wel grappig genoemd 'islamofobie', gelijkgesteld aan antisemitisme, dan discrimineer ik! Saillant detail: op speciaal verzoek van Turkije, nog geen lid van de EU, is dit alvast aan de grondwet toegevoegd. Ik mag dan nog alles over het Christendom zeggen maar niet meer over de Islam! Ik kan veel hebben maar ik laat me niet bedotten.)

Dan liever naakt, dan liever gezonde, gezellige intimiteit op straat, met of zonder vetrollen: hand in hand lopen, je partner kussen, elkaar diep in de ogen kijken, haar of hem lekker beetpakken, even een kneepje in een smakelijk deel geven, zonder ordinair te zijn. Daar ga ik voor en gelukkig mijn vriend ook want de laatste tijd pakt hij mij vaker onverwacht vast en kust hij mij eerder in het openbaar dan tevoren. "Moslims in de buurt?", zeg ik dan en hap lekker mee.

Kinderachtig? Of toch waarachtig? Ik weet het niet aangezien onze overheid nagelaten heeft aan deze nieuwkomers en hun nakomelingen onze normen en waarden te laten zien. Nederland is een slechte gastheer geweest en dat vind ik een doodzonde.

Mijn vriendin Ali vertelde me dat ze sinds kort, wanneer ze langs gehoofddoekten fietst, haar mooie, lange haar eens flink laat wapperen, zodat je wel ziet dat deze vrouw geen hoer is maar het wel erg naar haar zin heeft in de zon. Om jaloers op te worden. Zo doen wij dat in Nederland. Zegt het voort.

Annelies van der Veer

http://vetvetvet.web-log.nl/vetvetvet/a ... index.html
Misschien een goed idee dat alle vrouwen hun haren eens goed laten wapperen in de wind als zij een gehoofddoekte vrouw tegen komen. 8)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

pd7835 schreef:
Misschien een goed idee dat alle vrouwen hun haren eens goed laten wapperen in de wind als zij een gehoofddoekte vrouw tegen komen. 8)
Of een potje flink zoenen ? :razz:

Het zijn inderdaad leuke artikelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

In de driedelige serie 'vrouwen over de hoofddoek' (gebundelde uitspraken), vandaag aflevering 2: de ex-feministe.

De ex-feministe: “Nederland kan er maar beter aan wennen dat vrouwen hier hoofddoeken dragen. Die horen nu definitief bij het Nederlandse straatbeeld. Nederlanders denken dat die hoofddoek alleen maar voor onderdrukking staat, terwijl er wel tien redenen zijn om de hoofddoek te dragen. Ik ken oudere moslimvrouwen die een hoofddoek dragen gewoon omdat ze het gewend zijn en zich bloot zouden voelen zonder, zoals ik in een Afrikaans land waar alle vrouwen met blote borsten lopen ook niet zomaar mijn bloesjes uit zou trekken. Er zijn vrouwen die ze dragen omdat ze niet vinden dat ze hoeven te verbergen dat ze moslim zijn, of omdat ze het mooi vinden, of omdat ze mee willen doen aan hun eigen mode, er zijn jonge vrouwen die er juist een dragen omdat ze vinden dat dat hun recht is, of uit protest, er zijn vrouwen die hun schoonheid willen bewaren voor thuis, en er zijn zelfs nog wel wat vrouwen te vinden die er een dragen omdat hun man of vader dat wil. Zo zijn er net zoveel redenen om een hoofddoek te dragen als er vrouwen zijn.

Ik zie niet in waarom de moslima zich aan ons zou moeten aanpassen. Ze heeft haar eigen identiteit en haar eigen geloof, dat mag je haar niet afnemen. Het zijn sterke, slimme vrouwen die helemaal niet achterlijk zijn. Nederlandse vrouwen hoeven toch zeker geen hoofddoek te gaan dragen als ze dat niet willen? Zijn ze daar soms bang voor?

De vrouwen die een hoofddoek willen dragen vechten er nu voor om die te mogen dragen. Ik steun ze erin, het is hun identiteit, daar mogen ze trots op zijn. Kom nooit aan iemands identiteit. Al het goede werk dat welzijnswerkers de laatste 30 jaren hebben gedaan, wordt teniet gedaan als je de hoofddoek gaat verbieden. Je moet praten met de mensen, de emancipatie moet van binnenuit komen. Je kunt ze niet dwingen. Wij zijn al jaren met de moslima's aan het praten en ik zie dat ze het vertrouwen hebben gekregen ermee voor de dag te komen, de hoofddoek is niet iets waar je je voor hoeft te schamen.

In landen als Iran zouden de vrouwen een keuze moeten krijgen, net als hier. Hier moet je het niet verbieden want dan ben je net zo bezig als in die islamitische landen. Dat vind ik fout. Je kunt deze vrouwen toch niet afwijzen alleen omdat ze een hooofddoekje dragen? Ik vind ze een verrijking voor de Nederlandse samenleving. Ze zien er toch prachtig uit, die gezichtjes zo mooi omlijst! Wie doen ze er nou eigenlijk kwaad mee? En met die slimme Halalmoslima's voel ik me meer verbonden dan met menige niet-moslim. Als vrouwen zeggen dat ze daar zelf voor gekozen hebben, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze ook nog tragisch, want gehersenspoeld, zijn? Mensen niet als individu, maar als lid van een groep behandelen, levert ellende op.

Het is een slechte zaak dat meisjes met hoofddoeken niet overal kunnen werken of stage kunnen lopen. Ik vind het treurig dat drie jonge vrouwen in Zaandam die stage willen lopen bij bank- of verzekeringskantoren dat niet mogen omdat ze hoofddoeken dragen. Geen sollicitatie lukte en daardoor duurt hun opleiding nu een half jaar langer, terwijl dat niet nodig was als ze waren aangenomen bij die instellingen. Ook komt het voor dat vrouwen worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en als dan blijkt dat ze een hoofddoek dragen, wordt hun verteld dat ze eigenlijk een man zoeken, dat ze al genoeg vrouwen hebben. Maar dat is natuurlijk onzin want aan de brief had men immers al kunnen zien dat het om een vrouw ging! Als steeds meer klanten een hoofddoek dragen, waarom dan het baliepersoneel niet?

Meisjes zijn na 11 september zelf gaan onderzoeken wat het betekende om een moslima te zijn. Ze zijn de koran gaan lezen. Het antwoord van hun ouders “je bent gewoon moslim”, voldeed niet meer. Daarom zochten ze informatie bij leermeesters. En nu dragen steeds meer vrouwen de hoofddoek omdat ze Allah willen gehoorzamen. Nederlandse werknemers leveren massaal een bijdrage aan de radicalisering door in het geniep te discrimineren. Want dat is wat het is.

Waarom laten we deze hoogopgeleide vrouwen niet in de illusie dat zij de ware leer in pacht hebben? Dat moeten ze zelf weten. Tolerantie betekent juist dat je dingen verdraagt waar je het niet mee eens bent. Dat past in de Nederlandse traditie. Een naveltruitje lijkt me trouwens aanstootgevender. Ieder heeft recht op zijn eigen stijl. Overigens zie je steeds vaker dat gehoofddoekte meisjes met niet-gehoofddoekte meisjes omgaan, dat is een goede ontwikkeling want er is niets mis met die meiden. Door het dragen van de hoofddoek krijgen ze meer bewegingsvrijheid. Door middel van de hoofddoek kunnen ze emanciperen en bijvoorbeeld meedoen aan het arbeidsproces.


Buitensluiting van moslims is gevaarlijk. Er is toch al meer werkloosheid onder Marokkanen. Dat ligt aan de luiheid van sommigen maar het ligt ook aan die discriminatie. Het zou veel beter zijn als iedereen elkaar respecteerde en men met elkaar zou werken. Wij hebben onze naam van tolerant volk hoog te houden. Nu zeggen moslims “wat heb ik aan een goede opleiding als ik toch geen werk kan krijgen, dan kan ik net zo goed een uitkering aanvragen of de criminaliteit ingaan.”

Het moet maar eens afgelopen zijn! Het is toch totaal respectloos om denigrerend over de hoofddoek te spreken? Het zijn uitingen van islamofobie. Angst voor de islam, voor het onbekende, terwijl die hoofddoek al zo lang door vrouwen wordt gedragen. Je mag ze daarom niet stigmatiseren, het lijkt wel alsof we weer in de jaren '30 leven van de vorige eeuw. En iedereen zou toch moeten weten wat er toen is gebeurd met de joden. Als we niet oppassen, gaan we weer die kant op. Dat mag nooit, nooit meer gebeuren.”

Annelies van der Veer
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/ann ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

ik kwam nog een heel treffend artikel tegen op de site van het vrije volk

Een hoofddoek betekent:

Ik ben dom, want ik denk dat ik een goede moslim ben omdat ik een hoofddoek draag

Ik ben dom, omdat ik denk dat je door het dragen van een hoofddoek in het paradijs kom (en anderen niet)

Ik ben dom, omdat ik denk dat het dragen van een burka of nikaab me meer punten oplevert voor het paradijs*

Ik ben dom, omdat ik denk dat een man buiten geen hoofdbedekking nodig heeft om in het paradijs te komen

Ik ben dom omdat ik accepteer dat een broer 2x zoveel erft als zijn zus

Ik ben gevangen, want ik mag alleen naar buiten met een hoofddoek

Ik ben gevangen want ik mag eigenlijk niet trouwen met de man van mijn eigen keuze

Ik ben gevangen want ik moet trouwen met een man ook al ben ik lesbisch

Ik ben gevangen omdat het me niet vrij staat een ander geloof te kiezen (ja eigenlijk wel, maar dan word ik geëxcommuniceerd of omgebracht)

Ik doe aan takiyya wat betreft mijn hoofddoek en mijn vrijheden. Nederlanders noemen dat liegen, ik noem dat verdediging van mijn geloof

Ik vertel leugens over mijn geloof omdat mijn geloof me verordonneert alleen een positief beeld van de islam te schetsen, sterker nog: het uiten van kritiek staat gelijk aan godslastering en dan kom ik nooit in het paradijs

Ik ben seksistisch omdat ik denk dat alleen een man zich niet kan beheersen

Ik ben seksistisch omdat ik accepteer dat mijn broers wel seks mogen hebben voor het huwelijk en ik maagd moet blijven (behalve van achteren)

Ik ben seksistisch omdat ik accepteer dat mijn broer meer vrijheden en keuze's heeft dan ik heb

Ik ben seksistisch omdat ik zoveel mogelijk contact met andere mannen afhoud en eigenlijk alleen met alleen vrouwen wil omgaan

Ik ben seksistisch omdat ik de apartheid van mannen en vrouwen accepteer

Ik ben seksistisch omdat ik vind dat een vrouw zonder hoofddoek een hoer is

Ik ben racistisch aangelegd omdat ik op basis van een boek neerkijk op niet-soortgenoten

Ik ben racistisch omdat ik meedoe aan de apartheid tussen moslims en niet-moslims

Ik ben racistisch omdat ik niet mag trouwen met een niet-moslim

Ik ben racistisch omdat ik niet de antisemitische teksten van de Koran verwerp

Ik ben racistisch omdat ik niet de haatdragende en moordlustige Koranteksten jegens andere mensensoorten (niet-moslims) verwerp

Eigenlijk wil ik niet integreren, maar alleen meedoen onder mijn voorwaarden (en die van de imams)

Ik haat mezelf om alles wat hier boven staat maar heb zo vaak gehoord dat een vrouw een diamant is dat ik er zelf in geloof




* een moslim moet punten verzamelen (hasanat). Goede daden tellen als + 10 en slechte daden als -1 punt. Overigens gaat volgens de koran een moslim altijd naar 'het paradijs'. Het tekort aan punten en geloof moet hij dan wel eerst uitboeten
N.B. De hoofddoek is in eerste instantie bedacht om tijdens gevechten onderscheid te kunnen zien tussen 'eigen' en andere vrouwen, zodat niet de verkeerde gepakt en tot slaaf gemaakt werden
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Hoi Ruth, mooi lijstje :)



ALBERT HEIJN SPAARPUNTEN ? Het word steeds gekker ...

In welke islamitische tekst wordt die hasanah en +10 en -1 punten genoemd? Zeker een een of andere dubieuze hadith?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De Hasanats worden inderdaad in een Hadith beschreven, maar elke Moslim gelooft er heilig in.
de boodschapper van allah(saws)zei:"is één van jullie niet in staat om duizend hasanats (beloningen) op één dag te verdienen?" de mensen vroegen hem:"hoe kunnen wij duizend hasanats op één dag verdienen?" hij(saws) zei: verheerlijk allah honderd maal en er zullen duizend hasanats voor je opgeschreven worden of duizend zonden zullen voor je uitgewist worden".


Ik heb wel eens een verhaaltje voor Chaimae geschreven . Dat ging over hasanats. Ik geloof niet dat ze het erg leuk vond.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 6307#66307
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Links666 schreef:Hoi Ruth, mooi lijstje :)



ALBERT HEIJN SPAARPUNTEN ? Het word steeds gekker ...

In welke islamitische tekst wordt die hasanah en +10 en -1 punten genoemd? Zeker een een of andere dubieuze hadith?
:oops: niet zelf verzonnen hoor. Ik geloof inderdaad niet dat die puntentelling in de koran wordt genoemd. Ongetwijfeld in een "betrouwbare" hadith. Anders was dit niet zo, onder moslims, algemeen aanvaard.
Net zoiets als die engeltjes die op je schouders zitten. Het ene engeltje telt je goede daden, de andere telt de slechte. Vraag maar aan Chaimae, die gelooft heilig in die onzin. Vandaar dat je op de wc niet mag praten, de engeltjes gaan namelijk niet met je mee het schijthuis in (das onrein) maar zodra jij je mond opentrekt moeten ze noodgedwongen naar binnen. Checken of alles wat je zegt wel door de beugel kan :roll2:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Links666 schreef:Hoi Ruth, mooi lijstje :)

Jip idd Ruth, merci.
Heb het direc uitgeprint in in mijn FFI- klapper gedaan. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Elke daad gaat gepaard met de intentie. En wie kan er in de harten kijken? Dat is maar één iemand: Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Op maroc.nl kwam ik deze discussie tegen.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1981270
Droeg ik maar geen hoofddoek...

Ik vind t gewoon niet bij mij passen. toen ik eraan begon was t wel serieus maar later begon t steeds minder te worden. Ik voel me zo schijnheilig nu want de dingen die ik doe zou je niet zo snel verwachten van een meid met hoofddoek t lijkt ook alsof ik er misbruik van maak althans so voelt t. Af doen durf ik ook neit ik zou mijn ouders en familie dan zo teleurstellen wat zullen ze wel neit van mij denken?? T lijkt alsof ik me "gevangen"voel onder deze hoofddoek t liefst zou ik m afdoen maar ja tis niet anders

Wie herkent zichzelf hier ook in t voelt alsof ik de enige ben met deze gevoelens
Lees eens want een antwoorden dit arme kind kreeg. Kan je nagaan hoe diep de angst voor Allah en shitaan zich genesteld heeft in deze meiden
Je bedoelt je bent een afgelikte boterhom met toevallig een hoofddoek op?
Het is gewoon de shitaan die fluistert in je oren meid.. Wees sterk.. Gair inshaAllah..
ik begrijp het al, de zomer is op komst en de neppe moslima's beginnen zichtbaar te zijn.
Geloof me het zijn maar enkel fluisteringen van de shaitaan.. TS; Ik zou hem niet afdoen.. Bid en luister meer koran.. InshaAllah zal je hem gewoon op houden..
In de zomer is het heel erg heet,maar in de hel erger.
En voor de hel, ben je daar wel klaar voor?
Weet dat als jij geen hoofddoek draagt, dat daar een bestraffing voor staat.
Dit leven is niet bedoelt voor genot.. Het is een grote test om in het eeuwige leven te genieten.

Mensen worden vermoord, zusters worden verkracht en hier in Nederland, zitten ze met een wel of niet hoofddoek dragen probleem.

De profeet 3alayhi salaat wa salaam vocht voor de Islaam, zodat wij in deze tijd de ware religie kunnen praktiseren... en dan krijg je dit.
Sta sterker in je schoenen, lieve zuster. Laat je niet gek maken door shaytaan.
Jouw imaan stijgt en daalt, houd hem omhoog door dikr te doen, je bezig houden met islamitische kennis.

Wie zegt dat je lang zult leven en je wereldse wensen daadwerkelijk zult vervullen, wie?
Richt je meer op al ageerah en dan zul je tot de winnaars behoren.
Nou als iedereen dat deed, dan droeg niemand meer een hoofddoek denk ik.
Aan wanneer je je sterk voelt, en als je het even moeilijk hebt weer af doen...???

Tis geen knipperlicht relatie wat je met je hoofddoek hebt
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mensen worden vermoord, zusters worden verkracht en hier in Nederland, zitten ze met een wel of niet hoofddoek dragen probleem.
In Frankrijk zijn er al meisjes vermoord omdat ze geen hoofddoek dragen. Verkrachting als represaille voor het niet-dragen van een hoofddoek is een terugkerend verschijnsel over heel Europa.
Het meisje zonder hoofddoek mag blij zijn al ze alleen maar in elkaar geslagen wordt.

De daders zijn steeds Moslims, geloofsgenoten die op een Fascistische manier hun religie belijden.
Hoe kan het anders. De Koran en Mein Kampf zijn 2 koekjes van hetzelfde deeg.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Omdat die hoofddoekdiscussie me toch behoorlijk interesseert was ik nieuwsgierig geworden naar de argumenten van de voor- en tegenstanders van de hoofddoek. De voorstanders beweren namelijk dat het staat voorgeschreven in de koran en de tegenstanders zeggen dat het niet in de koran staat.
Uiteindelijk ben ik zelf maar gaan spitten en ik ben inderdaad een tweetal verzen tegengekomen waarin wel degelijk staat dat een "vrome" vrouw haar hoofd bedekt.
De genoemde redenen wijken wel af, in het eerste vers gaat het alleen om het demonstreren van je vroomheid. In het tweede vers dient het meer ter herkenning van een moslima. Met hoofddoek werd je blijkbaar niet lastig gevallen.

24:31 En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

33:59 O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoe zit dat nu precies? In de engelse vertalingen van de koran staat ook het woord hoofddoek. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig hoe het in arabisch wordt uitgelegd.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.
De opdracht van niet-gehoofddoekte vrouwen lastig te vallen staat er in een keer bij.
Hoe moet ik dat genadig opvatten dat erachter komt. Met de tegengestelde betekenis?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik ben geen antroploog, maar als iemand een meer mysogene beschaving kent dan het Midden Oosten mag hij het zeggen.

Het hele gebied was al vele eeuwen een paradijs van vrouwen onderdrukking. Het was heel gewoon voor vrouwen om zich te verhullen met doeken, of om in huis opgesloten te worden. Mohammed heeft daar niets aan verandert, want hij kon er niets aan veranderen. (Niet dat hij daar enige behoefte aan had.)

Het is bij wet in Algerije verboden om sluiers in het openbaar te dragen. Dat is toch een muzel-land?

In Nederland is het gewoon een teken van onfatsoen. Je afzetten tegen de maatschappij, zoals het dragen van palestijnen sjaaltjes door middelbare scholieren. Gewoon kijken of je de leraar gek kan krijgen.

Precies hetzelfde voor niet handen schudden. Nee, het is wettelijk niet verplicht. Er staat ook niet in de wet dat ik geen harde winden mag laten of boeren in het bijzijn van de koningin. Zullen we dat dan maar doen? Omdat het niet wettelijk verboden is? Als ik iemand de hand reik, en de ander weigert die hand te schudden, is dat in de Nederlandse samenleving een grove belediging.

Het is complaat waar dat Berbers er anders over denken, maar die wonen nu eenmaal in een ander land. Als je je Berber voelt, niks geen probleem mee. Dan ga je gewoon daar wonen. Dan kan je je dochters naar hartelust besnijden, en ook verstoppen onder een deken.

Als je dat niet wilt, om wat voor reden dan ook, prima. Dan pas je jezelf aan. Ik loop niet de Urker visser of de Volendamse klompendanser uit te hangen om te laten zien dat ik Nederlander ben.

Hier schud ik geen handen omdat we een 'wai' maken. Dat heet "aanpassen". Waarschijnlijk het moeiljkst vertaalbare woord voor de Arabiche taal.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Een moslim moet punten verzamelen (hasanats).
Johan Cruijff: God geef' je geen punten.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Elke daad gaat gepaard met de intentie. En wie kan er in de harten kijken? Dat is maar één iemand: Allah.
Nee hoor, lieve meid. Er zijn heel veel mensen die in je hart kunnen kijken. Chirurgen bijvoorbeeld, of operatie assistenten. Ik noem er maar een paar. Zijn er nog veel meer, hoor.

Het hart is gewoon een spier. Een pomp die bloed pompt. Je persoonlijkheid zit ergens boven je broodmolen.

Leren jullie grammatica op dat schooltje waar je zit? Iemand is een onbepaald voornaamwoord, voor personen. We gebruiken het niet voor dieren of dingen. Ik weet dat je helemaal warm wordt als je aan allah denkt, maar allah is echt geen mens.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Elke daad gaat gepaard met de intentie. En wie kan er in de harten kijken? Dat is maar één iemand: Allah.
Ik denk dat een psychiater beter in staat is jou onder hypnose in je hart (geest) te kijken dan het zelfbedachte mongool godje (inteelt) van Mohammed. Een chirurg geeft jou als het nodig is wel onder narcose een tweedehands ruilhart. Van een christen of ongelovige hond bijvoorbeeld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: 'vrouwen over de hoofddoek'

Bericht door Pilgrim »

Meerderheid Iraanse vrouwen is tegen de verplichte islamitische hoofddoek

Geplaatst op 29 juli 2018

Afbeelding

Een meerderheid van de vrouwen in Iran is tegen de verplichte hoofddoek in het land. Dat blijkt uit een studie van het Iraanse parlement. 55% van de vrouwen vindt dat het dragen van een hoofddoek vrijwillig zou moeten zijn.

Uit een studie van het Iraanse parlement blijkt volgens Iraanse media dat 55% van de vrouwen vindt dat het dragen van een islamitische hoofddoek vrijwillig zou moeten zijn en dus niet langer verplicht. De meesten van die 55% zouden bovendien geen hoofddoek meer dragen mocht het niet meer verplicht zijn.

"Onislamitische kleding"
Vooral bij hooggeschoolde vrouwen in Iran verliest de hoofddoek aan belang, zo luidt het in de studie. Momenteel zijn vrouwen en meisjes vanaf negen jaar nog verplicht een hoofddoek en een lange mantel te dragen, om haren en lichaamscontouren in het openbaar te verbergen. Wie die regel niet respecteert, dreigt opgepakt te worden door de religieuze politie. Toch worden hoofddoeken steeds kleiner en de mantels korter.

Onlangs verklaarde de procureur-generaal van Iran, Mohammad Jafar Montazeri, dat de strijd tegen het dragen van "onislamitische" kleding door Iraanse vrouwen heeft gefaald. Gewelddadig politieoptreden en gerechtelijke stappen tegen de vrouwen hebben in de laatste vier decennia niets opgeleverd en "alleen maar het internationale imago van het land geschaad", zei hij.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/iran ... ~a97898c6/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie