Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Blanke slavinnen?
Vrouw (46) na zestien maanden bevrijd van ’internetliefde’ in Nigeria
LAGOS - Een 46-jarige Amerikaanse vrouw is meer dan een jaar lang gegijzeld door haar ’internetliefde’ in Nigeria. De twee waren met elkaar in contact gekomen via Facebook. Om te trouwen met de 34-jarige Chukwuebuka Obiaku reisde ze af naar het Afrikaanse land, waarna hij haar in een hotelkamer in de stad Lagos opsloot.

In de zestien maanden eigende hij zich haar creditcard en pinpas toe en ook inde hij haar pensioen. De vrouw is een gepensioneerde ambtenaar en komt uit Washington. Ook gebruikte Obiaku haar identiteit om haar collega’s en andere mensen en bedrijven op te lichten.

Volgens de BBC kwam de vrouw in februari 2019 aan in Nigeria. Twee maanden later gaf ze haar jawoord. Of dat op vrijwillige basis gebeurde, is onduidelijk. Ze kon bevrijd worden na een tip.
Obiaku is gearresteerd. Hij wordt verdacht van cybercriminaliteit. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij mensen heeft opgelicht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1494080 ... in-nigeria
Afbeelding
Met handlangers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Ik weet niet of we dit verhaal gemist hebben? Ik kan het me niet meer herinneren.

Opfrisser. Safhinaz (24) uit Drachten vermoord in Irak
De 24-jarige Safhinaz Zerrouy uit Drachten is in Irak op brute wijze vermoord door haar man. De moeder van vier kinderen – van wie de jongste nog maar een paar weken oud was – wilde terug naar Nederland.

Dat stond haar man niet toe, vertelt Dina Meijer, de moeder van Safhinaz. ,,Hij had haar al jaren in zijn macht. Safhinaz was een hele vrolijke, lieve meid. Ik denk dat ze vrijwillig is meegegaan naar Irak, maar nu wilde ze terug. Dat kon haar man niet verteren.”

Afgelopen maandag barstte de bom. De Nederlander Raffi A. (33) schoot Safhinaz in de namiddag dood met een kalasjnikov. Dat gebeurde in Zakho, een stad in het uiterste noorden van Irak.

Na de moord sloeg A. op de vlucht, waarbij hij met zijn automatische wapen ook op de politie zou hebben geschoten. Agenten wisten hem te overmeesteren en sloegen hem in de boeien.
Irakese Koerd

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt dat de Iraakse politie een Nederlander heeft opgepakt voor de moord. A. is een Iraakse Koerd, die als kind naar Nederland zou zijn gevlucht. Hier kreeg hij de Nederlandse nationaliteit.

Op verzoek van de familie is het lichaam van Safhinaz opgegraven in Irak. De nabestaanden wisten niet dat Safhinaz al was begraven. De Irakese autoriteiten hebben hun excuses voor de snelle begrafenis aangeboden. De familie zamelt geld in om het stoffelijk overschot naar Nederland te kunnen brengen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Filmpje!!!!

Begin vorig jaar kwam voor Dina Meijer de nachtmerrie van elke moeder uit: haar 24-jarige dochter Sahfinaz werd in Irak doodgeschoten door haar vriend Rafih, voor de ogen van hun kinderen. In het tweede seizoen van ‘Vermoord in het buitenland’ reist Dina samen met misdaadverslaggever John van den Heuvel naar Irak. Vanavond blikken Dina en John terug op deze emotionele reis.


’Zeg me alleen waarom!’

Het was hét moment waar Dina Meijer naar uitkeek, sinds haar dochter Safhinaz vorig jaar februari door haar echtgenoot in Irak werd vermoord. Maar de ontmoeting afgelopen week in de zwaarbewaakte gevangenis van Duhok verliep niet helemaal zoals gepland.

Toen Dina oog in oog stond met de moordenaar van haar dochter, pakte hij onverhoeds haar hand en omhelsde haar. Dina kon niet veel meer stamelen dan: „Zeg me alleen waarom!” Daarna wist ze zich woest los te rukken uit zijn omhelzing.

„Het was een afschuwelijk moment tijdens een veelbewogen, maar verder ook heel mooie reis”, vertelt Dina Meijer, inmiddels weer veilig thuis op Friese bodem. Dina riep vorige maand Telegraaf-misdaadverslaggever John van den Heuvel te hulp in haar zoektocht naar de feiten rond de moord op haar dochter in Irak. Die deed met het team van het RTL-programma Vermoord in het Buitenland onderzoek in Irak en reisde vorige week met Dina naar het door de oorlog met IS verscheurde land.

Safhinaz groeide op bij haar moeder in Drachten en raakte daar op jonge leeftijd verliefd op de Iraakse asielzoeker Raffi A. „We waren nooit blij met die relatie, omdat die Raffi gewelddadig bleek en mijn dochter als zijn bezit beschouwde”, blikt Dina terug. „Maar ze was helemaal stapel op die knul en en toen ze in verwachting van hem raakte, besloot ik mijn verzet te staken omdat ik bang was mijn dochter te verliezen.” Omdat Raffi’s gedrag, mogelijk door zijn traumatische oorlogsverleden, in de loop van de jaren steeds vreemder werd, besloot het stel in 2015 met hun – inmiddels – drie jonge kinderen een tijdje bij zijn ouders in Irak te gaan wonen.

„Daar ging het al snel helemaal mis”, weet moeder Dina. „Raffi raakte steeds verwarder en wilde snel weer terug naar Nederland. Safhinaz, die nog altijd stapel op hem was, probeerde hem daarvan te weerhouden en verstopte met hulp van zijn schoonfamilie zijn paspoort. Uiteindelijk kreeg ik het afschuwelijke bericht dat hij haar op 13 februari vorig jaar had vermoord. Maar wat er precies was gebeurd, werd nooit duidelijk. We kregen alleen te horen dat ze de dag erna al was begraven. Met hulp van vrienden, familie en een fantastische uitvaartverzorgster konden we haar toch laten opgraven en naar Nederland halen. Maar toen we Safhinaz na weken terug kregen, was haar prachtige lange haar helemaal afgeknipt en haar lichaam eigenlijk niet toonbaar meer.”

Vanwege haar vele onbeantwoorde vragen zakte Dina steeds verder weg in een moeras van verdriet. „Ik wist helemaal niets! Niet hoe Safhinaz was vermoord en of ze nog had geleden bijvoorbeeld. Maar ook niet wat er met de dader was gebeurd. En het belangrijkste: ik had geen idee hoe het met mijn drie kleinkinderen ging. De reis vorige week naar Irak heeft me heel veel duidelijk gemaakt. Het was zeer spannend, ook vanwege de oorlogssituatie in het gebied waar mijn dochter woonde. Maar het team dat meereisde en onze Nederlands-Koerdische contactpersoon Fouad hadden alles fantastisch voorbereid.”

Hoogtepunt van de reis was Dina’s ontmoeting met haar drie kleinkinderen, die nog bij de ouders van de moordenaar bleken te wonen. „Hartverscheurend”, zegt ze. „Maar hoe fijn was het dat ik ze in mijn armen kon sluiten. De ouders van Raffi en zijn broers waren heel lief voor me. Ze zijn ook boos op Raffi en vinden het afschuwelijk wat hij heeft gedaan. Voor de kinderen wordt gelukkig goed gezorgd, maar ik wil wel nagaan of ik ze naar Nederland kan halen. Ze hebben hier een betere toekomst. Ik heb met Raffi’s familieleden het graf bezocht, waarin ze Safhinaz hadden begraven. Speciaal voor mijn komst hadden ze het helemaal opgeknapt.”

Aan de ook zo gewenste ontmoeting met de moordenaar van haar dochter bewaart Dina minder goede herinneringen. „Het bezoek aan die gevangenis, waar hij een straf van tien jaar uitzit, was een belevenis op zich. Maar toen ik oog in oog met hem stond, omhelsde hij me plotseling en pakte mijn hand. Dat was het laatste wat ik wilde, een omhelzing met die smeerlap. Daarna konden we in de kamer van de directeur een gesprek voeren. Maar Raffi zei dat hij nog altijd niet kon geloven dat hij Safhinaz had doodgeschoten en wilde maar één ding: naar een Nederlandse gevangenis. Het woord spijt kwam niet over zijn lippen. Hij maakte een verwarde indruk, maar ik weet niet of dat een spel is. Toch ben ik blij dat ik hem duidelijk kon maken wat hij mij, zijn kinderen en iedereen die Safhinaz lief had, heeft aangedaan. Daar kan’ ie in zijn cel de komende jaren goed over nadenken.”

De uit het Friese Drachten afkomstige Safhinaz werd op 13 februari 2016 vermoord in een dorpje in de buurt van Zakho in het Koeridsche deel van Irak. Dader was echtgenoot Raffi, die haar met een kalasjnikov een kogel door het hoofd schoot. De drie jonge kinderen van het echtpaar waren getuigen.

De moordenaar vluchtte na zijn daad de bergen rond het dorp in, waar hij na een zoekactie van een dag door de lokale politie werd gearresteerd. Raffi A. is door de Iraakse rechtbank veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf, maar heeft hoger beroep aangetekend. Hij zit zijn straf uit in de gevangenis van Duhok in een overbevolkte cel met zestien andere gedetineerden, voor het merendeel eveneens moordenaars.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

En dan nu de climax.
Een asielzoeker die in 2016 in zijn geboorteland Irak zijn Friese vrouw vermoordde is alweer op vrije voeten.

De man, Raffi A., werd in Irak tot tien jaar cel veroordeeld omdat hij zijn uit Drachten afkomstige vrouw voor de ogen van zijn drie jonge kinderen doodschoot. Dinsdag kreeg de moeder van het slachtoffer, Dina Meijer, via foto’s op Facebook te zien dat de moordenaar alweer is herenigd met zijn familie. Hij kreeg gratie van de Iraakse autoriteiten.

„Onvoorstelbaar”, stamelt Dina Meijer aan de telefoon. „Ik ben er helemaal kapot van. Dat de moordenaar van mijn dochter Safhinaz was gepakt en tien jaar cel kreeg gaf nog een heel klein beetje genoegdoening. Nu blijkt dus dat hij na vier jaar weer in het huis woont, waar hij mijn dochter vermoordde. Wat een nachtmerrie ook voor mijn drie kleinkinderen, die volledig meekregen hoe hun vader hun moeder doodschoot.”

Raffi A. kreeg, toen hij in een Fries asielzoekerscentrum verbleef, een relatie met Safhinaz. Het stel vertrok naar Irak omdat A. geestelijk niet in orde was en dacht in Irak beter af te zijn. Daar draaide hij door en schoot Safhinaz door het hoofd. Waarom Raffi A. alweer op vrije voeten is, is onduidelijk. Wel is bekend dat Irak kampt met een enorm cellentekort vanwege het massaal opsluiten van IS-strijders.
We hebben het over haar gehad. 4 jaar geleden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Belgische tachtiger dood teruggevonden in Senegal, haar echtgenoot verdacht

Een Belgische tachtiger, die als vermist stond opgegeven, is dood teruggevonden in een veld in Thiès, de Senegalese regio die genoemd is naar de gelijknamige stad, een zeventigtal kilometer ten oosten van hoofdstad Dakar. Dat meldt de Senegalese nieuwssite DakarActu.

Volgens de nieuwssite was de Belgische al een paar weken vermist. Haar echtgenoot, een Senegalese vijftiger, werd opgepakt. Een andere lokale nieuwssite schrijft dat de man de feiten al bekend heeft en al haar onroerende goederen verduisterd zou hebben.
https://www.hln.be/buitenland/belgische ... ~a75a1315/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di dec 22, 2020 12:32 am
Belgische tachtiger dood teruggevonden in Senegal, haar echtgenoot verdacht
Schud mijn hoofd in onbegrip. :no1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 12:51 am
Mahalingam schreef:
di dec 22, 2020 12:32 am
Belgische tachtiger dood teruggevonden in Senegal, haar echtgenoot verdacht
Schud mijn hoofd in onbegrip. :no1:
Belgische levensverzekering in orde? :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

En nu het hele verhaal over haar tragische einde:
Liefdesverhaal van Vlaamse Josée (72) in Senegal eindigt met één fatale kopstoot: “We hadden haar gewaarschuwd voor die man”

“Dit heb ik altijd zien aankomen, ik heb er haar ontelbare keren voor gewaarschuwd.” Danielle Goslar barstte in tranen uit toen ze vernam dat haar vriendin Josée ‘Joske’ Tielemans (72) uit Anderlecht vermoord werd in Senegal. Het zou volgens lokale media haar 25 jaar jongere vriend zijn die haar begin oktober om het leven bracht met een kopstoot en haar lichaam vervolgens begroef.
Spoiler! :
Josée Tielemans uit Anderlecht had een zwak voor mannen van Afrikaanse afkomst. “Toen ze nog in het Brusselse woonde had ze al twee relaties gehad”, zegt Goslar, die al 35 jaar bevriend was met het slachtoffer, in een interview met La Dernière Heure. “Eerst met een Congolees die haar sloeg en vervolgens met een Ivoriaan die haar bedroog. Van die laatste is ze uiteindelijk ook gescheiden. In mei 2014 trok ze naar Senegal.” Het bleek het begin van een nieuw liefdesverhaal, maar één zonder mooi einde. Volgens Danielle verkocht de vrouw haar appartement in Anderlecht en gebruikte ze het geld om een mooi huis te bouwen in Thiès Nones, een stad in het westen van Senegal op zo’n zeventig kilometer van Dakar. Ze viel voor de charmes van de veel jongere metselaar Assane Sarr. De polygame bouwvakker was 25 jaar jonger dan Josée, én al getrouwd met twee andere vrouwen waarmee hij acht kinderen heeft. Josée deelde haar huis met een andere echtgenote en andere familieleden van haar man.

“Ontelbare keren heb ik haar gewaarschuwd dat het fout ging aflopen zoals bij de twee vorige mannen”, zucht Goslar. “Ik vreesde dat hij alleen maar uit was op haar geld. Maar ze zei dat ze echt verliefd was en dat hij ook van haar hield. Dat het verkeerd ging aflopen zag ik al die jaren al aankomen. Hij was nog geen vijftig toen zij al 65 jaar was. De liefde waarover ze sprak maakte haar doof en blind.”

Kerstcadeaus

Goslar omschrijft haar vriendin als een zeer sociale vrouw die altijd klaarstond om anderen te helpen. Ook plaatselijke media omschrijven haar als een minzame en genereuze vrouw die elk jaar kerstcadeaus uitdeelde aan behoeftige kinderen in de buurt waar ze woonde.

Marie-Agnes Dieme, een goeie vriendin van Josée, reageert emotioneel op het nieuws: “Josée was een tedere zachte vrouw die affectie zocht. Ze had een klein pensioentje waarmee ze in België moeilijk kon rondkomen, maar waarmee ze wel een rustig leven zou leiden in Sénégal.” Ze waarschuwde Joske nog voor Sarr, maar het mocht niet zijn. “Voor alle duidelijkheid: ze is destijds niet vertrokken om de liefde te vinden. We hebben haar geholpen om een bouwgrond te kopen, maar toen werd ze verliefd op die man... Ik heb mijn mening erover gegeven maar ze luisterde niet. Ze wist ook dat hij al getrouwd was en al kinderen had. De laatste jaren begon ze steeds meer afstand te nemen van mij.”

Tielemans was al vermist sinds 4 oktober. Een vrouw had die dag voor een gesloten deur gestaan en kreeg ook geen contact met Sarr. Het was uiteindelijk een priester die op 7 december de gouden tip aan de politie kon geven. Hij bezorgde de politie de naam van iemand die kon getuigen over de gebroken relatie tussen Josée en haar man. Verder onderzoek bracht aan het licht dat Tielemans en Sarr ruzie hadden gehad waarbij het slachtoffer had aangegeven dat ze haar erfenis aan iemand anders dan hem ging nalaten.

Alsmaar meer sporen wezen in de richting van de echtgenoot die dan ook nogmaals werd verhoord. Op 20 december, een dag na zijn arrestatie, bekende hij uiteindelijk. Hij verklaarde de vrouw een kopstoot te hebben gegeven die haar fataal werd. Vervolgens laadde hij naar eigen zeggen in paniek het lichaam in zijn kofferbak. Hij reed ermee naar een plek net buiten Thiès, waar de politie haar lichaam intussen weer heeft opgegraven. De eerste vrouw van Assane Sarr is ook gearresteerd. Zij had kort na de verdwijning verklaard dat ze Josée op 5 oktober ’s ochtends vroeg nog haar huis had zien verlaten. Maar toen was Josée al dood, bleek later. Ze zou haar man geholpen hebben om het lichaam van Josée te laten verdwijnen.

“Toen ik dit verhaal hoorde ben ik in tranen uitgebarsten”, zegt de vriendin van de vrouw. “Zeker als ik hoorde dat haar man van de moord wordt verdacht. Ik zei het haar nog: ‘Het is uw derde, ik vraag mij af in welk jaar je het eindelijk zal begrijpen’. Zelf heb ik die man nooit ontmoet. Ze drong er wel meermaals op aan om haar te komen bezoeken.”

Josée en Danielle hadden nog regelmatig contact. “Jaarlijks kwam ze naar België voor een medisch onderzoek, maar omwille van de coronasituatie heb ik haar die verplaatsing dit jaar afgeraden”, luidt het. “In juni heb ik haar wel nog een brief voor haar verjaardag geschreven. Ook toen heb ik haar nog gewaarschuwd om op te letten. Verschillende Belgen kwamen in Afrika al om het leven, vaak door een mysterieuze vergiftiging. Ze wilde er allemaal niks van weten. Of ze ongelukkig of bang was weet ik niet. Door al mijn waarschuwingen zal ik wel de laatste zijn geweest aan wie ze dat zou bekennen. Het is echt verschrikkelijk.”
https://www.hln.be/brussel/liefdesverha ... ~a6979ba9/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Nog zo iets dergelijk van begin dit jaar:
Afbeelding
Brusselse vrouw vond de liefde in Kenia maar verdween plots, nu is er een doorbraak in het onderzoek.

De 64-jarige Mireille Dysseleer is mogelijk vermoord in Kenia. Dat blijkt uit een doorbraak in het onderzoek naar de verdwijning van de vrouw door de lokale politie. De Brusselse woonde al jaren in het Afrikaanse land nadat ze er verliefd werd op een danser, maar iets meer dan een jaar geleden bleek ze spoorloos.

Begin jaren negentig trok de toen 35-jarige Dysseleer naar Kenia op vakantie. Ze werd er verliefd op Manuel Lesoipa, een danser bij een aanverwante stam van de Masai. Dysseleer besloot uiteindelijk haar hart te volgen en verhuisde naar het land. De twee bleven bijna tien jaar samen, maar uiteindelijk liep de relatie spaak omdat Lesoipa ook nog met twee andere vrouwen trouwde. Het kwam tot een vechtscheiding en een jarenlange rechtszaak. Intussen is de danser overleden.

Sinds iets meer dan een jaar is er echter geen spoor meer van de Brusselse. Ze lijkt van de aardbodem verdwenen. De politie heeft altijd vermoed dat de familie van haar overleden ex-partner er voor iets tussen zat, omdat Dysseleer heel wat eigendommen - onder meer een winkelcentrum - in haar bezit heeft. Eigendommen, en dus geld, waar de nabestaanden aanspraak op willen maken. Alleen werden er nooit harde bewijzen gevonden.

Vorige week is er dan toch een doorbraak gekomen in het onderzoek nadat de politie ontdekte dat haar huis in Maralal plots verkocht is. Daarbij werd een vervalst overlijdensattest gebruikt. De politie kon op 1 februari ook overgaan tot de arrestatie van ene Lucy Waithera Njuguna. De Keniaanse bleek in het bezit van Dysseleers bankkaarten én paspoort.

Volgens Njuguna zou de Belgische vrouw ziek geweest zijn en bracht ze haar nog een bezoekje in december 2018 in een ziekenhuis in India, wat de stempel in het paspoort van de vrouw zou moeten verklaren. Maar de rechercheurs betwisten die theorie: geen van de vrouwen zou naar India afgereisd zijn. “Ons onderzoek heeft aangetoond dat de verdachte rechtstreeks verband houdt met de verdwijning van de vermiste persoon waarvan wordt aangenomen dat ze dood is”, klinkt het. Omdat de zaak complex is, wordt de vrouw langer aangehouden. “Als we ze vrijlaten kan de voortgang van het onderzoek verstoord worden.” De zaak zal binnen een week, op 27 februari, voorkomen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200220_04857970
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door hans van de mortel »

Mij is niet duidelijk of het hier om een moslim gaat. Wie wel?

En ook al zou dit het geval zijn, dan geeft dit hele verhaal geen aanleiding om het hier te posten. Zij was tien jaar getrouwd met die neger, moslim of wat dan ook. Een scheiding is dan niks om je anti-moslim druk te maken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Ik lees:
"... een danser bij een aanverwante stam van de Masai"
En over die Masai:
The Maasai are monotheist and they believe in Enkai (also known as Engai), a God who is mostly benevolent and who manifests himself in the form of different colors, according to the feelings he is experiencing.

Said colors have precise meanings: black and dark blue mean that the God is well-disposed towards men; red, on the other hand, is identified with God’s irritation.

Enkai has two manifestations:

Enkai-Narok, the Black God, good and beloved, brings grass and prosperity. He is found in thunder and rain.
Enkai-na-Nyokie, the Red God, vengeful, brings famine and hunger. He is found in lightning and identified with the dry season.

The importance of cattle to the Maasai can be traced back to their religion and to Enkai.
https://www.exploring-africa.com/en/ken ... i-religion

Dus ja, het kan zijn dat dit artikel niet hier bij de 'trouw moslim' behoort.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Deze jonge vrouw is vermoord omdat ze NIET met een moslim wilde trouwen
Belgische vrouw (24) vermoord in Pakistan na ruzie over huwelijksaanzoek

Een Belgische vrouw is in Pakistan vermoord na ruzie over een huwelijksaanzoek. Dat bevestigt een woordvoerder van de FOD Buitenlandse Zaken. De lokale politie in Lahore is op zoek naar vier verdachten, onder wie ook de twee mannen die de vrouw tot een huwelijk wilden dwingen.

Mayra Zulfiquar (24) beschikte over de Belgische nationaliteit, maar woonde tot voor kort in Londen, waar ze rechten studeerde. Toen een stage voor haar opleiding twee maanden geleden tijdelijk opgeschort werd door de coronapandemie, zou ze (al dan niet tijdelijk) naar Pakistan teruggekeerd zijn. Daar raakte Zulfiquar naar verluidt betrokken in een ruzie tussen twee mannen die allebei met haar wilden trouwen, die door een dergelijk huwelijk vermoedelijk aasden op de Belgische nationaliteit. Toen ze op geen van beide huwelijksaanzoeken wilde ingaan, zouden de mannen haar bedreigd hebben.

Maandagochtend zouden vier mannen – onder wie ook de twee huwelijkskandidaten – het appartement in de stad Lahore waar de vrouw verbleef binnengedrongen zijn, en haar neergeschoten hebben. De vrouw zou doodgebloed zijn na schoten in haar arm en nek.

De lokale politie is een onderzoek gestart. De ouders van Zulfiquar worden later deze week verwacht in Lahore vanuit woonplaats Londen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Janette’s ex ontvoerde haar dochters: Janette Keur (57) kreeg in 2003 de schrik van haar leven. Haar ex, die met hun twee dochters (toen 6 en 2,5) in Egypte op vakantie was, belde haar op om te zeggen dat ze niet meer terug zouden komen. Na vijftien jaar strijden heeft ze haar dochters eindelijk weer terug.
Spoiler! :
„Ik ontmoette Khaled na een avondje stappen met een vriendin, nu dertig jaar geleden. Ik bestelde een broodje in de shoarmazaak waar hij werkte. Hij sprak geen Nederlands, want hij was niet lang daarvoor vanuit Egypte naar Nederland gekomen. We gingen daten, kregen een relatie en al snel bleek ik zwanger van hem te zijn.”

Eerste barsten
„Daarom zijn we kort na die ontdekking voor de moskee getrouwd. Vanaf de periode na ons ja-woord, ontstonden de eerste barsten in onze relatie. Grotendeels veroorzaakt door het grote cultuurverschil: ik geloofde niet, hij was islamitisch. Toen ik na de bevalling van mijn zoon (nu 30) uit het ziekenhuis kwam, was er geen eten in huis. Ik ging ervan uit dat hij wel iets zou hebben gehaald en lekker voor me zou koken. Niets van dat alles: hij nodigde een vriend uit en kookte alleen voor hen samen. Ik kreeg niets.”

„Ook werd hij steeds dwingender naar mij toe. Zijn wil was wet. In Egypte is het vrij normaal dat vrouwen naar hun man luisteren en zelf weinig in te brengen hebben. Ik weet nog goed dat toen onze zoon net was geboren, Khaled hem uit de wieg pakte en midden in de nacht met hem naar buiten wilde om hem aan zijn vrienden te laten zien.”

Het was winter en ijskoud – onze zoon had alleen een dekentje om zich heen. Daar werd ik heel boos om; de baby moest warm worden aangekleed en daarnaast ook gewoon slapen. Khaled vond dat de grootste onzin. Zodra ik mijn mond opentrok, begon de ellende en kregen we heftige ruzies. Wie was ik om te vertellen wat hij wel en niet mocht doen?”

Scheiden
„Ik begon serieus aan ons huwelijk te twijfelen. Aan de ene kant wilde ik bij hem weg, maar aan de andere kant hadden we ook net een kind samen. Ik gaf het nog wat tijd, omdat ik na de zwangerschap ook heel gevoelig was door de hormonen. Mijn gevoel bleek niet te veranderen. Na een aantal jaar hebben we toch een punt achter onze relatie gezet. Dat was niet makkelijk, want het eindigde zoals altijd bij ons in een ruzie.”

„Onze zoon bleef bij mij wonen, omdat Khaled niet voor hem kon zorgen. Omdat we een omgangsregeling voor hem hadden, bleven we elkaar toch nog zien en spreken. Dat resulteerde in een knipperlichtrelatie. Jaren later raakte ik nog twee keer zwanger en werden onze dochters (nu 18 en 22) geboren.”

Paranoia
„Om onze zoon maakte hij zich niet meer zo’n zorgen; met die opvoeding zou het wel goed komen. Maar toen we twee meiden kregen, zat hij er bovenop. Hij vond dat ze streng islamitisch moesten worden opgevoed en hij wilde niet dat ze met jongens zouden omgaan. Neefjes en andere kinderen in de buurt waren verboden terrein voor ze, vond hij. Ik vond het prima als ze met de islam in contact zouden komen en de Arabische taal zouden leren en het bidden, maar dat ze ver weg moesten blijven van jongens vond ik de grootste onzin.”

„Aan die omgangsregeling heeft Khaled zich geen dag gehouden. Hij kwam te pas en te onpas bij me aan de deur omdat hij zijn dochters wilde zien. Vaak haalde hij ze uit school zonder iets tegen mij te zeggen. Of hij kwam ze ’s avonds laat ophalen als ze al lang en breed op bed lagen. Als ik tegen hem inging, kreeg ik ervan langs. Dan sloeg hij me waar hij kon. Vaak ook nog voor de ogen van onze kinderen. Khaled was compleet paranoia, hij vertrouwde me voor geen cent.”

Niet meer terug
„Toen hij voor de zoveelste keer langskwam, zei hij dat-ie op vakantie wilde naar zijn thuisland Egypte. Hij wilde zijn dochters aan zijn familie laten zien. Ik was huiverig, maar vond wel dat zijn familie onze dochters mocht zien. Ik had nooit de angst dat hij ze daar zou houden. Hij had me zelfs nog meegevraagd.”

„Na drie weken zouden ze terugkomen... Dat is uiteindelijk vijftien jaar geworden. Ik zal nooit vergeten dat hij me ’s nachts wakker belde en zei dat hij niet meer terug zou komen. En dat als ik onze zoon niet op het vliegtuig zou zetten, ik mijn dochters nooit meer zou zien. Ik weet nog dat ik hem smeekte om dit de kinderen niet aan te doen, dat ze gewoon naar school moesten. Met man en macht probeerde ik hem op andere gedachten te brengen.”

Aangifte
„Mijn leven en dat van onze kinderen stond in één klap op zijn kop. Ik deed aangifte van mishandeling en ontvoering, maar de politie deed niet veel. Ik kon naar huis en de boel afwachten. Machteloos, voelde ik me. Ik viel in een enorm diep, zwart gat – mijn twee kinderen waren verdwenen. Ik was doodsbang dat hij mijn dochters zou mishandelen of dat ze besneden zouden worden, iets waar Khaled voorstander van was.”

„Om een teken van leven te krijgen, belde ik hem zo vaak als ik kon. Toen ik hem vroeg waarom hij was weggegaan met onze dochters, zei hij dat ik geen goede moeder voor hen was. Dat heeft me heel veel pijn gedaan.”

Naar Egypte
„Ondanks dat ik doodsbang was, ging ik naar Egypte om met hem te praten. Mijn zoon liet ik thuis, omdat ik bang was dat hij hem dan ook zou houden. Eenmaal aangekomen werd de deur op slot gedaan, want stel dat ik met mijn dochters zou weglopen. De sleutel hing om de nek van een van Khaleds zussen. Mijn meisjes hadden waarschijnlijk opgedragen gekregen dat ik slecht was, want ze waren terughoudend toen ze me zagen. Waar ze normaal een twinkeling in hun ogen hadden en vol levenslust zaten, zagen ze er nu magertjes, timide en verdrietig uit. Vreselijk, vond ik dat.”

„Langzaam dreven ze verder en verder van me weg en ook hun Nederlands werd steeds slechter. Soms gingen er maanden overheen voordat ik ze weer kon zien. En soms kon dat niet eens, omdat Khaled er op het laatste moment toch vanaf zag.”

Vermist
„Ten einde raad schakelde ik Vermist in. Ik ging met de cameraploeg en Jaap Jongbloed naar Caïro en belde aan bij Khaleds huis. Hij bleek te zijn verhuisd. Ik wist niet waar hij woonde, wat me nog angstiger maakte. Via de Egyptische wet heb ik van alles geprobeerd, maar tevergeefs. Alles was onder toezicht van de man. Wel vond ik de school waar mijn dochters op zaten, maar toen ik daar aankwam, bleken ze eraf te zijn gehaald.”

„Opgeven heb ik nooit gedaan, ondanks dat mijn ex in onze zeldzame telefoongesprekken zei dat ik dat beter wel kon doen. Rechtszaak na rechtszaak ging voorbij zonder resultaat. Wanhopig was ik. Het maakte me gek dat ik niet wist hoe het met mijn kinderen ging. Daarnaast deed Khaled er alles aan om me zwart te maken tegenover de Egyptische rechter.”

Schot in de zaak
„Hij was inmiddels getrouwd met een andere vrouw, die ook kinderen had. Omdat Khaled een Nederlands paspoort had, kon zij haar oudste zoon en hun zieke kind naar Nederland sturen voor de goede zorg die we hier hebben. Een deel van dat gezin woonde in Breda. Via-via kwam ik op het Facebookprofiel terecht van een van haar dochters. Via haar ben ik weer in contact gekomen met mijn dochters.”

„Ongelooflijk mooi was het om hen weer te kunnen spreken. Toen ik mijn oudste dochter sprak, zei ze meteen dat ze weg wilde uit Egypte en dat ik haar en haar zusje moest komen halen. Khaled bleek hen te slaan, op te sluiten en vaak boos te zijn. Ik ging naar Egypte en ben zelf naar het doorgegeven adres gereisd. Toen ik mijn twee meiden ’Mam! Mam!’ hoorde roepen, kon ik mijn geluk niet op. Khaled was voor het eerst coulant: hij wilde wel een regeling treffen. Waarom hij dat ineens wilde, weet ik niet.”

Regeling
„Eén van de punten in die regeling was dat ze naar Nederland mochten om tijd met mij en hun broer door te brengen. Een voorwaarde voor hem was dat ik zijn internationale signalering zou intrekken, zodat hij vrij naar Nederland kon reizen. Ik wilde dat natuurlijk niet, maar ik wilde wél mijn dochters terug. Omdat hij nog naar de papieren wilde kijken met zijn advocaat, ging ik met niks terug naar Nederland.”

„De signalering trok ik niet in. Khaled ging ervanuit dat dit wel het geval was en werd in 2018 opgepakt toen hij met het vliegtuig in België landde. Mijn dochters belden me woedend op: ik moest hun vader uit de gevangenis halen, anders zouden ze me nooit meer willen zien. Weer was ik compleet overdonderd. Zat Khaled in de gevangenis? Ik had niks over zijn reisplannen gehoord.”

Weer moeder
„Via-via kwam ik erachter dat mijn dochters in Breda zaten, bij Khaleds nieuwe vrouw. Daar ben ik naartoe gegaan om met hen te praten. Het was zo onwerkelijk om ze weer te zien. Ver kwam ik niet: ze waren woedend op me.”

„Een paar weken heeft mijn jongste, die toen zeventien was, bij mijn broer in huis gewoond. Omdat dit totaal niet goed ging door haar boosheid, heeft iemand van Jeugdzorg met haar gepraat en gezegd dat ze het beste af zou zijn bij mij. Dat resulteerde erin dat ze naar mij werd overgeplaatst. Het was vreselijk... ik had een kind in huis dat niks van me wilde hebben. Ze had een ontzettend dik harnas om zich heen. Door de ontelbaar vele pogingen die ik heb gedaan om met haar te praten, werd haar boosheid gelukkig minder.”

Dochters
„Inmiddels woont de jongste nog steeds bij mij en heb ik ook goed contact met mijn oudste dochter. Zij woont samen met haar man in Duitsland. Het was fantastisch om ze weer in mijn leven te hebben. We halen zoveel mogelijk tijd in, door er samen op uit te gaan.”

„Onze band is nog steeds niet optimaal, maar er ís nu gelukkig een band. Met mijn jongste gaat het goed. Ze leert Nederlands en studeert. Ze heeft een sociaal leven met leuke vriendinnen. Daar ben ik ontzettend blij mee. Ik begin me langzaamaan weer een beetje haar moeder te voelen, maar helemaal zal ik dat nooit meer worden: ze is al 18. Mijn oudste komt ons binnenkort ook opzoeken.”

Achter de tralies
„Hun vader willen ze niet meer zien, net als ik. Hij heeft zoveel kapot gemaakt. De officier van justitie eiste 1 jaar cel voor mijn ex. Belachelijk, op ontvoering staat in Nederland maximaal negen jaar. Hij heeft uiteindelijk vijf jaar cel gekregen, maar van mij mocht hij veel langer achter de tralies verdwijnen!”
Het vervolg.
Janettes dochters werden ontvoerd door haar Egyptische ex: ’Die jaren zijn nooit meer goed te maken’

Haar dochters werden door haar ex ontvoerd toen ze 2 en 6 jaar oud waren. Pas vijftien jaar erna kreeg Janette Keur ze terug als volwassen vrouwen. Ondanks een veroordeling tot vijf jaar gevangenisstraf, heeft Khaled el M. tot op de dag van vandaag slechts anderhalve maand vastgezeten, en werd hem geen strobreed in de weg gelegd toen hij naar Egypte vertrok. Dinsdag begint het hoger beroep bij het hof in Amsterdam.

Janette Keur durft er niet meer op te hopen dat haar ex-man ooit daadwerkelijk wordt gestraft voor het feit dat hij haar beroofde van haar kinderen Amber en Yasmin, en haar destijds 12-jarige zoon van zijn zusjes.

Het was toeval dat El M. in oktober 2019 in de verdachtenbank belandde. In januari 2018 vloog hij met zijn dochters naar België voor een medische behandeling. Omdat hij internationaal stond gesignaleerd werd hij op het vliegveld Zaventem in de kraag gepakt en overgeleverd aan Nederland. Daar kwam hij na anderhalve maand voorlopige hechtenis op 15 maart 2018 weer vrij.

Khaled el M. woonde zijn rechtszaak bij de rechtbank Haarlem in oktober 2019 zelf bij. Daar eiste het OM tot afgrijzen van Janette Keur één jaar gevangenisstraf tegen El M. Ook de rechtbank vond dat dat „volstrekt geen recht doet aan de zeer ernstige strafbare feiten. El M. heeft fundamentele rechtsregels aan zijn laars gelapt.”

Keurs ex werd veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf, maar de vogel bleek gevlogen. Zijn voorlopige hechtenis was geschorst, hij had zijn Egyptische en Nederlandse paspoorten teruggekregen en het Openbaar Ministerie had verzuimd om naast de celstraf, ook een bevel gevangenneming te vorderen.

De woordvoerder van het OM in hoger beroep zegt niet precies te weten waarom dat niet gebeurde. „Wellicht speelde mee dat de verdachte aanwezig was tijdens de behandeling van zijn zaak en er op dat moment geen aanwijsbare vrees bestond dat er vluchtgevaar was.”

El M. ging zelf in hoger beroep tegen zijn veroordeling. De zaak werd twee keer uitgesteld omdat hij erbij aanwezig wilde zijn, maar dat niet kon. Eerst omdat hij besmet zou zijn met Covid, de tweede keer omdat hij in Cairo verwikkeld was in een rechtszaak rond zijn horecazaken.

Komende dinsdag zal hij er wederom niet zijn, zo liet zijn advocaat Karsten Verkaart het hof deze week weten. Verkaart wil niet zeggen wat de reden is. „Dat vertel ik dinsdag aan het hof.”

„Smoezen”, oordeelt advocate José Coenraad van moeder Janette Keur. Voor Coenraad staat vast dat de zitting van 15 maart „een schijnvertoning wordt waarvan de uitkomst al vaststaat.”

De raadsvrouwe zegt in deze zaak van de ene verbazing in de andere te vallen en kan niet tot een andere conclusie komen dan dat Janette Keur nimmer serieus is genomen.

Dat begon al in 2003 toen Khaled el M. zijn dochters achterliet in Egypte en zelf terugkeerde om zaken in Nunspeet af te handelen. Ondanks Keurs aangifte van ontvoering kon El M. ongehinderd terugvliegen naar Egypte, waar hij vervolgens jarenlang pogingen van de moeder om contact te houden met haar dochters frustreerde. Dat bleek toen een cameraploeg van John van den Heuvels Ontvoerd afreisde naar Egypte en Khaled el M. ondervroeg.

Zelfs toen de man in 2018 in België werd aangehouden, besloot De Raad voor de Kinderbescherming dat Amber en Yasmin niet terug mochten naar hun moeder, maar naar de nieuwe vrouw van hun vader/ontvoerder moesten die inmiddels in Breda woonde.

Janette Keur: „Ik ben nooit serieus genomen. En ik verwacht dat dat dinsdag niet anders zal zijn. Hoe dan ook zijn die vijftien jaar nooit meer goed te maken.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Die is nieuw. :razz: Relatie stukgelopen = schuld van de therapeut.

Moraal van dit verhaal: Als je een partner zoekt, zoek het dan bij mensen uit je eigen cultuur. En stop eens met de supergelukkige mulitcul-koppeltjes in de reclames door onze strot duwen.
Interraciale koppels zouden vaker scheiden “omdat er niet genoeg diversiteit is onder therapeuten”

Relaties tussen mensen van een andere etniciteit hebben statistisch gezien meer kans om fout te lopen. Dat brengt De Standaard. Volgens klinisch psycholoog-seksuoloog Lotte De Schrijver heeft dat te maken met de beperkte diversiteit onder therapeuten.

Vandaag de dag zou in België in 34,5 procent van de samenwonende koppels minstens één persoon een migratieachtergrond hebben. Daarbij zou 20,2 procent van de koppels bestaan uit mensen van een verschillende etniciteit. Dat schrijven onderzoekers van het Kenniscentrum Gezinswetenschappen in hun onderzoek ‘Gezinnen na migratie. Hulpverlening en gezinsbeleid in een superdiverse samenleving’, dat gebaseerd is op cijfermateriaal van Statbel.

Een andere analyse die gemaakt werd is dat gemengde koppels vaker uit elkaar gaan dan wanneer de partners eenzelfde achtergrond hebben. Een mogelijke oorzaak daarvoor is volgens Dirk Geldof, leider van het onderzoek, dat de relatietherapie vandaag tekort schiet. “We merken dat er van de diversiteit in de samenleving weinig te merken is bij het gezinsbeleid en het aanbod van relatie- en scheidingsbemiddeling. Dat kan nefast zijn.”

Machtsverhouding
Ook Lotte De Schrijver, klinisch psycholoog-seksuoloog, deelt die mening. Volgens haar zijn hulpverleners vaak te onwetend over hoe ze een dergelijke relatie moeten benaderen en is de diversiteit onder psychologen en therapeuten nog te beperkt. “Als je in een interculturele context werkt, is het belangrijk aandacht te hebben voor de verschillende machtsverhoudingen die de therapeutische relatie kunnen beïnvloeden”, klinkt het. “Er moet sterker worden ingezet op meer diversiteit én de diversiteitssensitieve vaardigheden van hulpverleners.”

Racisme
Volgens interreligieus bemiddelaar Sinem Cakir moet men echter opletten dat men niet vervalt in racisme. “We moeten af van het idee dat mensen van kleur of met een niet-Belgische achtergrond een andere psyche hebben, want dan is er sprake van racisme”, stelt ze. “We zijn nog volop aan het ontdekken hoe we kunnen omgaan met een multiculturele mix in gezinnen. Dat vraagt werk.” Volgens Cakir is er echter wel een positieve evolutie te merken in vergelijking met een aantal jaar geleden, vooral bij jonge mensen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Dat is een goeie om te plaatsen in onze draad "Wat is racisme?".

“We moeten af van het idee dat mensen van kleur of met een niet-Belgische achtergrond een andere psyche hebben, want dan is er sprake van racisme”.

In de ware multikul heeft iedereen eenzelfde psyche?

Psyche (Psyché in French) is the Greek term for "soul" or "spirit" (ψυχή).
Psyche (psychology), the totality of the human mind, conscious and unconscious
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Ik zeg het nog maar een keer. Begin als westerse vrouw geen relatie met een moslim. Maar de vrouw in dit artikel wil niet geleerd worden,

Dochtertje (4) ziet hoe haar moeder wordt toegetakeld door ex (33) en zegt: ‘Je doet mijn mama pijn’

‘Ik ga je verrassen’, appt de 33-jarige Kadir K. uit Utrecht begin dit jaar naar zijn zwangere ex-vriendin. Als zij die avond met haar twee jonge kinderen thuiskomt, belt ze een vriendin. Of ze even aan de lijn wil blijven want ze heeft er een slecht gevoel bij. Als ze de deur opent, ruikt ze zijn parfum. Maar voor ze het huis uit kan vluchten, zou haar ex haar met een mes hebben bestormd.

De vrouw van in de 30 staat die avond naar eigen zeggen ‘doodsangsten’ uit, vertelt ze tegen agenten die haar en haar twee jonge kinderen compleet overstuur aantreffen. Als K. haar in haar huis opwacht, loopt het volgens de vrouw in de keuken volledig uit de hand. De vader van haar ongeboren kind zou de vrouw hebben geschopt, geslagen om vervolgens boven op haar te zijn gaan liggen en met een mes stekende bewegingen naar haar hoofd en zwangere buik te maken.

Buren horen een vrouw en kinderen gillen. Een vriendin van de vrouw luistert via de telefoon mee. Zij belt 112 in. Dat het niet erger is afgelopen, komt volgens het Openbaar Ministerie (OM) omdat haar 4-jarige dochter uit een vorige relatie ineens naast hen staat en zegt: ‘Je doet mijn mama pijn’.

‘Ze moet luisteren’
Als de vrouw die avond bij de politie aangifte doet, stuurt K. haar: ‘Het spijt me, doe dit niet. Je zet alles op het spel’. Ook belt hij haar ouders: ‘Je kankerdochter doet aangifte, ze moet luisteren en als ze dat niet doet, gaat zij eraan en snij ik het kind uit haar buik’. Tóch zet ze door, vertelt agenten hoe hij haar heeft toegetakeld én dat dit niet de eerste keer is.

Het stel leert elkaar kennen als K. in de gevangenis zit. Hij zit een straf uit vanwege loverboypraktijken en huiselijk geweld bij zijn vorige ex-vriendin. Toen de Utrechter vorig jaar zomer vrijkwam, ging het gezin een week naar de camping. Daar gaat het volgens de vrouw al fout als hij haar in de tent op haar oor slaat. Bij de huisarts blijkt ze een gat in haar trommelvlies te hebben.

Een maand later heeft K. 1000 euro verloren tijdens het gokken. Het duo krijgt ruzie, waarbij hij haar op bed zou hebben geprobeerd te wurgen. Op haar telefoon vindt de politie foto’s van de vrouw die onder de blauwe plekken en bulten zit. Weer een maand later slaat hij haar een gebroken neus. Ze wordt geopereerd in het ziekenhuis. Daar hoort de vrouw dat ze in verwachting is. Dat wist ze niet.

De vrouw verbreekt de relatie, maar vanwege haar zwangerschap houden ze contact. Tot de heftige avond begin dit jaar, waar K. volgens het OM dreigt haar neer te steken en hun ongeboren kind wat aan te doen. ,,Ik had geen mes, absoluut niet. We hebben die avond een discussie gehad; bekvechten, duwen en trekken. We waren luidruchtig, dat was het’’, aldus K. Ook zou hij haar niet op haar oor hebben geslagen of geprobeerd te wurgen. Wél erkent hij de vuistslag op haar neus. ,,Maar niet bewust.”

Tijdens de zitting in de Utrechtse rechtbank dinsdag wordt ook de vrouw gehoord. Zij blijkt er inmiddels anders tegenaan te kijken. Ze kan zich niet meer herinneren hoe hij haar neus brak, zegt dat hij haar niet op haar oor sloeg, maar per ongeluk met zijn elleboog raakte. Ook twijfelt ze aan haar verhaal dat hij een mes bij zich had.

Wel weet ze dat K. sinds de geboorte van hun dochtertje zeven weken geleden ‘is veranderd'. ,,Hij geniet van het vader zijn. Ik vind het belangrijk dat de kleine met hem opgroeit. Ik denk dat we samen hulp nodig hebben en daar heb ik vertrouwen in.”


Opnieuw een relatie
De rechter vraagt haar of ze haar verhaal nu aanpast ‘omdat ze bang is dat hij weer naar de gevangenis moet?’ ,,We zien vaker bij huiselijk geweld dat vrouwen zich terugtrekken.” Ze zegt van niet. ,,Zou u weer een relatie willen?” wil de rechter weten. ,,Dat weet ik niet”, aldus de vrouw.

Toch denkt het OM dat dit wél meespeelt: ,,Sinds haar aangifte zien we steeds minder bereidheid om mee te werken aan het proces. Deze terugtrekkende beweging is exemplarisch voor slachtoffers en laat zien hoe moeilijk hun positie is.” De officier eist desondanks een celstraf van drie jaar en tbs met dwangverpleging.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Trial of Texas man accused of murdering daughters in 'honor killings' for having non-Muslim boyfriends begins

After the alleged murders, Yaser Abdel Said fled as fugitive for 12 years until his arrest in 2020

The trial for a Texas man who allegedly murdered his two daughters in "honor killings" in 2008, then spent the next 12 years as a fugitive on the FBI’s most wanted list, started on Tuesday.

Yaser Abdel Said, 65, is on trial for capital murder and would automatically be sentenced to life in prison if convicted because prosecutors aren’t seeking the death penalty.

Said, an Egyptian immigrant, is accused of killing his daughters Amina, 18 and Sarah, 17, because they were "too American." His wife, Patricia Owens, previously told Fox News that Said had become enraged that his daughters had boyfriends who weren’t Muslim. He said he didn't want to raise "whores as daughters," Owens said. She divorced him after her daughters' killings.

Said allegedly took the girls out on New Year’s Day under the guise of going to a local restaurant in Lewisville, Texas, but instead drove to Irving, Texas, and allegedly shot them in his taxi.
https://www.foxnews.com/us/trial-texas- ... nds-begins
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Trouw als westerse vrouw niet met een moslim. Dat hadden Ger en Clary 25 jaar geleden tegen hun dochter moeten zeggen. Maar misschien vonden ze het wel interessant zo'n mooie aantrekkelijke man met een vlotte babbel. schoonzoon.

Ger en Clary's dochter werd vermoord door die leuke schoonzoon, en hun kleindochter ontvoert. Marissa is pas 19 als ze in 1998 Hasèn Aksema ontmoet. De Libiër zwierf alleen en zonder verblijfsvergunning op straat. Ze neemt hem onder haar hoede. Marisse valt vervolgens als een blok voor Hasèn en ze trouwen. Maar een gelukkig huwelijk is het niet. Op 24 augustus 2001 krijgen Hasèn en Marisse een kindje, een meisje dat ze Isra noemen. Maar ook de geboorte van Isra maakt het huwelijk er voor Marisse niet beter op. Na vier jaar hel besluit ze in 2002 van Hasèn te scheiden.

Misdaadcolumn: 'Wachten op dat ene telefoontje...'
Vader Hasèn vermoordde zijn ex Marisse en nam hun dochter mee naar Libië

Ger en Clary zoeken al achttien jaar naar hun ontvoerde kleindochter: ’Bidden elke dag dat we haar terugzien’

„Oh lieverd, geef een teken van leven. We verlangen zo naar contact met je.” Zo klinkt de wanhoopskreet van de Groningse grootvader van de in 2004 ontvoerde Isra Aksema. Zijn kleindochter wordt komende week 21 jaar en is daarmee ook in het verre Libië volwassen.

Al achttien jaar hebben de Groningse opa Ger en zijn vrouw Clary van der Burg hun kleindochter niet meer gezien en gesproken, nadat zij door haar vader Hasèn Aksema (47) op brute wijze uit hun bestaan werd gerukt. Voordat hij het destijds 3-jarig meisje wist te ontvoeren naar de Libische hoofdstad Tripoli, vermoordde hij op gruwelijke wijze haar moeder, de 25-jarige kapster Marisse van der Burg in haar woning in het Overijsselse Goor.

Inmiddels prijkt een oude foto van de in 2006 door de rechtbank bij verstek tot levenslang veroordeelde Hasèn Amhased Aksema, die ook wat aliassen gebruikt, op opsporingsposters op Nederlandse luchthavens. Dit heeft volgens de politie nog niet tot bruikbare tips geleid. De man staat sinds 2013 op de Nationale Opsporingslijst. De politie vermoedt dat hij met zijn gekidnapte dochter en huidige vrouw nog steeds in Tripoli verblijft.

Wanhoopsoffensief
De grootouders Ger en Clary van der Burg (beiden 73) komen met een laatste wanhoopsoffensief, nu Isra op 24 augustus 21 jaar wordt. „We worden er niet jonger op en wij hopen dat zij met de nu verkregen volwassenheid vrij genoeg is om zelf contact met ons te kunnen opnemen. We bidden elke dag dat we haar weer terugzien. Help ons alsjeblieft om contact te krijgen met onze kleindochter”, zegt Ger in zijn woning in het Groningse Peize.

Die hulpvraag was eerder al niet aan dovemansoren gericht. Zo kregen ze bijstand van oud-rechercheur Hans Kamperman, die de moord en ontvoering in zijn tijd bij de politie onderzocht. Daarbij biedt ook Elly Sjouw de helpende hand met een speciale Instagram-account en Facebookpagina voor Isra, die ook in het Arabisch zijn. „We willen nog één keer alles uit de kast halen en roepen de Libische familie van Hasèn op om te helpen het contact met Isra en haar grootouders te herstellen”, zegt Kamperman, die de zaak sinds zijn pensioen in 2011 niet kan loslaten.

Sjouw en Kamperman doen een appel op de menslievendheid van de Libische familie. „Er moet toch ook aan hun kant wroeging zijn? Ook willen we Libische Nederlanders vragen te helpen om contact met de familie op te nemen. Misschien kunnen zij druk uitoefenen op Hasèn en zijn familie om contact tot stand te brengen. Het is ons laatste redmiddel om deze zaak vlot te trekken”, zegt Sjouw.

Op de speciale Facebookpagina wordt geregeld gereageerd door Libiërs die willen helpen. Maar telkens als ze te dichtbij komen, lijken ze af te haken. „Een man zei dat het goed ging met Isra. Maar hij ging niet verder. Hij zei: deze zaak is groter dan jullie denken. Daarna hebben we nooit meer wat gehoord.” Een ander wilde volgens de speurders uiteindelijk geld om een auto te kunnen kopen om Isra te gaan zoeken.

Berichtje
Toch is er nog hoop op contact. Kamperman: „Iedereen wordt ouder en milder. Het is niet ons doel om Isra naar Nederland te halen. Het is alleen dat de familie weer iets van haar kan horen. Al is het maar een berichtje.”

De grootouders sluiten zich hierbij aan. „We zijn al blij met een teken van leven. We zijn zo benieuwd hoe het met haar gaat. Is ze inmiddels getrouwd? Hebben wij achterkleinkinderen? Het zijn vragen die ons bezig houden, zeker in de maand augustus. Dat is een slechte maand voor ons”, refereert de grootvader aan 9 augustus 2004, de dag waarop het leven van Ger en Clary van der Burg compleet op zijn kop werd gezet. „Op dat bewuste telefoontje over het lot van je dochter en kleindochter zit niemand te wachten.”

Wrede moord
Ook bij oud-rechercheur Kamperman staat die dag nog steeds op zijn netvlies. „Marisse werd gevonden in de woonkamer. Ze lag onder een bank die op zijn kop was gegooid. Haar hoofd was omwikkeld met een hele hoop ducttape. Ze was eerst in elkaar geslagen en vervolgens door verstikking om het leven gekomen. Het was een wrede moord.” Isra is mogelijk getuige geweest van de gruwelijkheden die haar moeder zijn aangedaan.

De operatie is met militaire precisie uitgevoerd. „Nog voordat het lichaam van Marisse wordt gevonden, zit Hasèn al met Isra in Libië”, vertelt Kamperman. „Hij had hulp van zijn toenmalige vriendin Miriam de L., nota bene een medewerkster van de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Isra is op haar paspoort gezet en zij is met Hasèn en het meisje naar Tripoli gevlogen. Ze zijn daar diezelfde avond nog naar een kermis gegaan. Bij de moord heeft Hasèn ook hulp gehad van de Soedanees Mohamed Al D.” De IND-medewerkster is later veroordeeld tot drie jaar cel. Van de moord zou ze niets geweten hebben, ze wachtte buiten in de auto. Wel liet zij zich door haar vriend enkele keren knevelen, zodat hij kon oefenen. De Soedanees kreeg zestien jaar gevangenisstraf omdat hij zijn vriend hielp met de 27 meter lange tape het gezicht en de hals van Marisse af te plakken.

Voor de familie halen de celstraffen het leed niet weg. Het grote verlies komt telkens weer op het pad van de Van der Burgs. Als leeuwen hebben ze gevochten om hun kleindochter weer in de armen te kunnen sluiten, of om tenminste haar stem nog een keer te kunnen horen. Zo gingen ze twee keer naar Libië, namen contact op met de autoriteiten in het Noord-Afrikaanse land en klopten meermalen voor hulp aan bij de ministeries van Justitie en Veiligheid en Buitenlandse Zaken. Andere pogingen waren ook vruchteloos. „Nederland leek de olie van Libië belangrijker te vinden dan onze kleindochter”, zo oordeelt opa ietwat verbitterd.

Levensteken
Vijftien jaar geleden, toen Isra 6 jaar was, kwam er één levensteken. „Er was destijds een heel goede consul in Libië die veel moeite voor ons heeft gedaan. Hij heeft een daadwerkelijke ontmoeting gehad met Isra en haar ons boekje Opa en Oma Pluis van Nijntje en een beer kunnen geven. Ook heeft hij haar een foto van ons laten zien. Toen ze die zag, kreeg ze een grote lach op haar gezicht. Ze herkende ons, ook al was ze nog zo klein toen ze ons voor het laatst had gezien. Ik hoop dat ze dat beeld bij zich houdt.”

Kort daarop vertrok de consul uit Tripoli, waarna het beetje contact met het blonde meisje abrupt stopte. De enige herinnering die nu rest is een foto van een lief verlegen lachend kind met het kinderboekje in haar handen.

Van haar vader Hasèn Aksema hoorden de Groningers later nog wél. „Een paar jaar geleden heeft hij via de Libische en Nederlandse autoriteiten contact met ons opgenomen. Hij wilde vergiffenis, omdat hij anders op de dag des oordeels niet met een rein hart voor Allah kon verschijnen”, zucht Van der Burg. „Maar zo werkt dat niet. Wij hebben gezegd dat hij eerst zijn dochter moest vertellen wat hij haar moeder heeft aangedaan en dat hij in Nederland zijn straf moet uitzitten.”

Van der Burg vertelt dat zijn vrouw Clary inmiddels een gesprek wil met Hasèn. „De vraag is waarom er geen contact met Isra is. We willen haar zo graag terugzien. Het gaat ons niet om wat er met Marisse is gebeurd, haar krijgen we niet meer terug.”

Kriebelen
Het ministerie van Justitie en Veiligheid wil niets zeggen over de zaak. „Wij gaan niet op individuele zaken in”, aldus een woordvoerder. Vorig jaar werden er 62 gevallen gemeld van kinderen die vanuit Nederland naar het buitenland zijn ontvoerd. In 2017 waren dat er 76. Omgekeerd kwamen er in 2021 bij het ministerie 25 kinderen onder verdachte omstandigheden uit het buitenland naar ons land. De Nederlandse overheid helpt bij kinderontvoeringen tot het slachtoffer 16 jaar wordt.

Bijna dagelijks moet Van der Burg nog aan Isra denken. „Het was zo’n vrolijk lief meisje. Pienter ook. De laatste keer dat ik haar zag, was bij ons thuis in Peize. Dat was een paar weken voor de moord op mijn dochter en de ontvoering van Isra. Het beeld dat ik bij mij draag is dat ze met haar vingertjes kriebelde in mijn haar.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door King George »

De operatie is met militaire precisie uitgevoerd. „Nog voordat het lichaam van Marisse wordt gevonden, zit Hasèn al met Isra in Libië”, vertelt Kamperman. „Hij had hulp van zijn toenmalige vriendin Miriam de L., nota bene een medewerkster van de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Isra is op haar paspoort gezet en zij is met Hasèn en het meisje naar Tripoli gevlogen. Ze zijn daar diezelfde avond nog naar een kermis gegaan. Bij de moord heeft Hasèn ook hulp gehad van de Soedanees Mohamed Al D.” De IND-medewerkster is later veroordeeld tot drie jaar cel. Van de moord zou ze niets geweten hebben, ze wachtte buiten in de auto. Wel liet zij zich door haar vriend enkele keren knevelen, zodat hij kon oefenen. De Soedanees kreeg zestien jaar gevangenisstraf omdat hij zijn vriend hielp met de 27 meter lange tape het gezicht en de hals van Marisse af te plakken.
Volgens mij moet er eens de bezem door de IND.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Als hoofddoekdragende moslima kan je ook beter niet met een moslim trouwen.
Lichaam drie maanden vermiste vrouw aangetroffen in Duitsland: partner aangehouden

Reuver - Het lichaam van de vermiste Sawsan Mhamdi uit Reuver is in Duitsland aangetroffen. Mhamdi was sinds juni van dit jaar vermist. De partner van de 35-jarige vrouw is woensdagochtend aangehouden.


Het lichaam van de vrouw is gevonden bij een viaduct in de gemeente Mainz-Bingen in Duitsland. Op 15 juni kwam een melding bij de Duitse politie binnen dat er bij een viaduct het stoffelijk overschot van een vrouw was aangetroffen. Lange tijd was niet bekend wie de aangetroffen vrouw was. Volgens berichten in Duitse media ging het om een verbrand lichaam.

In Duitsland werd vervolgens een uitgebreid onderzoek opgestart om enerzijds de identiteit vast te stellen en anderzijds te achterhalen wat er met haar gebeurd was. Verschillende oproepen in de Duitse media en het Duitse opsporingsprogramma Aktenzeiten XY ungelöst leverden echter geen resultaat op

Uiteindelijk kon op basis van forensisch technisch onderzoek de identiteit van de vrouw vastgesteld worden.

Onderzoek in woning

De politie deed woensdagochtend onderzoek in een woning aan de Frans Halsstraat in Reuver. Dat is donderdag hervat. Het onderzoek had te maken met de vermissing van de 35-jarige Sawsan Mhamdi. De partner van de vrouw is door de politie woensdagochtend aangehouden. Hij wordt ervan verdacht mogelijk betrokken te zijn bij de vermissing.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1370473 ... angehouden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Het 11-jarige meisje uit Soest dat sinds dinsdagmiddag vermist is, is woensdagochtend nog steeds niet terecht. Zij sprak af met vriendinnen om naar haar hockeytraining te gaan, maar vanaf dat moment ontbreekt ieder spoor. Wel is haar fiets teruggevonden. De politie uit haar zorgen en ook haar moeder slaat alarm: ,,Ik ben er zeker van dat ze is ontvoerd", zegt ze tegen het AD.

Tja, waarom verdiepen vrouwen zich niet in islam voordat ze een relatie beginnen met een moslim. :scratch: Dan had ze kunnen weten dat ze wat betreft islamitische regels haar kind op een bepaalde leeftijd moet afstaan aan de vader. Zeker als zij geen moslim is.
Spoiler! :
Een Islamitische rechter zal echter ook rekening willen houden met de rechten van de vader. De moeder heeft de eerste helft van het leven van het minderjarige kind mogen genieten van het voogdijschap over het kind. De vader heeft gedurende deze tijd financieel zorg gedragen voor huisvesting, voedsel en kleding en is het daarom ook niet rechtvaardig dat een vader in de tweede helft van het leven van het minderjarige kind ook de kans krijgt om zelf ook fysiek zorg te gaan dragen voor het kind?

Wanneer een vader bereid is om financieel verder zorg te dragen voor de kinderen, ook na de puberteit, en de moeder wil verder voor de kinderen zorgen en de kinderen willen dat ook, dan is het een keuze waarin zij volledig vrij in zijn en is een uitspraak van een (Islamitische) rechter in deze niet nodig.

Mochten zij als verstandige volwassenen niet in staat zijn om een evenwichtige beslissing te nemen waar het belang van het kind voorop staat, dan kan aan een (Islamitische) rechter gevraagd worden om hier een individueel oordeel over te vellen. Waarin ook de rechten van de vader even zwaar zullen worden meegewogen naast dat van de moeder en het kind zelf.
Nachtmerrie van moeder 11-jarige vermiste uit Soest komt uit: ‘Vader dreigde al vaker met ontvoering’

Ze was er al maanden bang voor en waarschuwde meermaals de politie. Nu is haar grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden: de dochter (11) van Jorica Verhoef is sinds dinsdagmiddag vermist. Volgens haar ontvoerd door haar vader naar Turkije. ,,Het ergste: we wisten dat dit kon gebeuren.”

Zelf is Jorica dinsdagmiddag niet thuis. Haar ouders passen op haar 11-jarige dochter, als die om 16.15 uur in Soest heeft afgesproken met teamgenootjes om naar de hockeytraining te gaan. Op de afgesproken plek, die slechts een paar honderd meter van haar huis vandaan ligt, komt ze nooit aan. Ontvoerd, is Jorica stellig. ,,Ja, honderd procent zeker. Kinderen hebben gezien dat ze door haar vader in de auto is gezet.”

Woedend, machteloos en vol verdriet. Zo voelt ze zich nu: ,,Er lopen al tig jaar rechtszaken. Mijn ex-partner en ik zijn zo’n tien jaar uit elkaar en hij mag zijn dochter niet zien. Hij dreigde al die tijd om haar te ontvoeren. We hebben dit tegen proberen te houden, gebruikten trackers en camera’s.... maar nu... nu is het hem dus toch gelukt.”

,,Sinds de relatie met hem verbroken is, is er veel gebeurd”, vervolgt Jorica, terwijl ze in spanning afwacht op het verlossende telefoontje van de politie. ,,We stonden op het punt dat hij een gebiedsverbod zou krijgen, maar te laat. Hij heeft al toegeslagen en ze is weg. Het is verschrikkelijk.”

Amber-alert nog niet verspreid
Net als de machteloze moeder, gaat de politie er ook van uit dat haar dochter is meegenomen door haar vader. Toch is een Amber-alert nog niet verspreid. ,,Omdat we eerst andere stappen ondernemen’’, laat een politiewoordvoerder woensdagochtend desgevraagd weten.

Een onbegrijpelijke beslissing, vindt Jorica. ,,Toen ik gebeld werd door mijn ouders dat ze niet is aangekomen op de afgesproken plek, wist ik genoeg: die is ontvoerd. Hij wist dat ik niet thuis was en heeft zijn kans gepakt. Dat kan niet anders. Dit heb ik de politie ook direct verteld.”

Zelf denkt de bezorgde moeder dat haar ex-partner, die Turks is, onderweg is naar zijn geboorteland. Contact krijgen met hem of de dochter lukt niet. Haar fiets is op een steenworp afstand van haar huis teruggevonden. ,,Maar we hebben verder geen enkel aanknopingspunt, lijkt het’’, zegt ze somber. ,,Ja, dat ze mogelijk in een grijze vijfdeursauto is gestapt. Mogelijk rijdt hij al in België, Duitsland of Bulgarije.”

De politie wil niet vertellen op welk gebied de zoektocht zich richt. ,,Dit in belang van het onderzoek en ook zeker in het belang van het meisje’’, laat een woordvoerder weten. Tot die tijd zit er voor de naasten van de 11-jarige niets anders op dan wachten. ,,En hopen dat ze weer veilig terugkomt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Moeder herenigd met ontvoerde dochter Melisa (11)

Soest/Sofia - Zeer gelukkige ogenblikken in Bulgarije. Moeder Jorica Verhoef wandelt met haar dochter Melisa (11) op zaterdagochtend door de straten van hoofdstad Sofia. Na een reis met „veel tegenslagen” konden moeder en dochter elkaar aan het einde van vrijdagmiddag eindelijk weer in de armen sluiten. Melisa werd dinsdag onderweg naar het hockeyveld door haar vader ontvoerd. De moeder laat weten dat het naar omstandigheden goed gaat met haar dochter: „Ik ben super blij maar ook heel boos.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1854391 ... -melisa-11
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Mahalingam »

Jharkhand: Hindu girl Rubika was killed brutally by her Muslim Husband Dildar who threw her body after cutting into pieces.

Sulata Mahato | HENB | Sahebganj | Dec 18, 2022:: The horrible ‘Sharddha Murder Case’ of New Delhi has emerged as a Part 2 of the sequel in Jharkhand creating another panic for the people. The similar heart-wrenching case has come to the fore from Sahebganj in Jharkhand. A 22-year-old tribal girl of Hindu faith named Rubika Paharia was cut into more than 12 pieces with a cutter and thrown away here and there in Borio locality in the district.  

The authority Borio police station said that the body of the woman was recovered in more than 12 pieces from a kutcha house in Santhali Momin Tola and near it late Saturday evening. Several parts of his upper body, including her neck, have not yet been found for which several teams are searching to reveal the reality of the case. 

According to SP Anuranjan Kispotta, the deceased has been identified as Rubika Paharia (22 years), a resident of Gonda Pahar in Borio area. She was murdered by husband Dildar Ansari (25 years).

The deceased belonged to the primitive Paharia tribe, while the accused belonged to Muslim community. For the last two years, both were living together, but their marriage is yet to be confirmed. The police have arrested the accused husband and started interrogation.

Rubika was Dildar’s second wife


The SP further informed that Rubika Pahadia was the second wife of Dildar Ansari, as told. They knew each other for more than last 2 years. Rubika was missing for the last few days. Her family had approached the local police station to file a missing report.

The dogs were scratching their feet, then they noticed

In fact, on Saturday evening, the people of Momin Tola saw a herd of dogs behind the Anganwadi building, which was scratching the pieces of meat. On examination, it was found that the pieces of flesh (feet) belonged to a human body. The villagers informed the police. The policemen who reached the spot, while investigating, reached a locked house, where a mutilated body of a woman was found lying.

Dead body was cut with cutter

More than 12 pieces of the woman’s body were found, police suspect that after the murder, the dead body was cut with a sharp tool like an electric cutter. At present, the police identified the deceased and arrested her husband late at night. Now he is being questioned about his intention for the crime and whether any other was involved in the crime scene.

Another Love Jihad meets a fatal end for Hindu girl! 
https://hinduexistence.org/2022/12/18/j ... to-pieces/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarschuwing..Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Ariel »

Mehmet en zijn vrouw hebben ruzie. Maar hun versie van wat er dan gebeurt verschilt nogal.
Mehmet heeft ruzie met zijn vrouw, maar hun verhalen verschillen: 'Wat u nu zegt, wijkt wel af van wat mevrouw zegt'

Het is geen vrolijke toestand die de agenten laat op de avond aantreffen in de woning van Mehmet en Esther. Zij zit in de woonkamer te huilen, hij zit verslagen in de kamer van hun zoon. Een poging tot een gesprek is behoorlijk uit de hand gelopen. Is Mehmet daarin te ver gegaan? Of heeft Esther hem vals beschuldigd?

"Klopt het?", vraagt de rechter. Mehmet* schudt gedecideerd zijn hoofd. Het ligt echt anders. De aanleiding voor de ruzie was niet dat hij contact had gehad met zijn ex – 'dat was twee weken eerder' – maar een gesprek over de aanstaande echtscheiding. "De politie rook alcohol", zegt de rechter. "Ik had de finale Engeland-Italië gekeken en twee glazen whisky gedronken. Dat was alles. Maar zal ik het u vanaf het het begin vertellen?", biedt hij aan. "Ik ben vooral geïnteresseerd in de nacht", reageert de rechter.

Verslaggever Maurice Laparlière belicht ieder weekend een opmerkelijke rechtszaak in onze regio. Ditmaal het verhaal van het vechtende stel Mehmet en Esther uit Dordrecht. Ook zou Mehmet een blaastest op alcohol hebben geweigerd.
"Toen de voetbalwedstijd voorbij was, zouden we praten. Ik sprak al weken niet meer met mijn vrouw, we sliepen ook apart. We gingen in de woonkamer zitten. Ik heb gezegd dat ik niet verder wilde. Dat mijn liefde over was. Ze zei dat als we niet meer getrouwd waren en niet meer bij elkaar zouden wonen, ze me niet zou helpen met mijn paspoort." Aan het woord is Mehmet, een fijngebouwde en in stijlvol zwart geklede veertiger van Turkse afkomst. Hij praat in de Dordtse rechtbank via een tolk. Het ging mis in zijn huwelijk met de Hollandse Esther.

Mijn vrouw ging op me zitten. Na de geboorte van de kinderen is ze flink aangekomen. Ik ben met moeite opgestaan.

Mehmet over de ruzie
Chronologische en rustig gaat Mehmet in de Dordtse rechtbank de avond door. "Ik ben geen slaaf van je", zei ik. "We stonden toen allebei op en zijn gaan duwen. We duwden elkaar." Het stel valt volgens de verklaring van Mehmet. De politie treft ook verschoven meubels aan. "Mijn vrouw ging op me zitten. Na de geboorte van de kinderen is ze flink aangekomen. Ik ben met moeite opgestaan. Daarna is ze gaan schreeuwen. 'Ik bel de politie', riep ze. 'Doe maar', zei ik." De rechter wil weten waarom Mehmet geen afstand nam tijdens het duwen. "Had ik dat maar gedaan", zegt hij.

Strepen en striemen
"Wat u nu zegt, wijkt wel af van wat mevrouw zegt", merkt de rechter op. Er is dus ook een andere kant van het verhaal. Het stel blijkt elkaar ontmoet te hebben in Turkije en heeft sinds 2004 een relatie. Mehmet en Esther gaan meteen door diepe dalen, laat de rechter weten op basis van zijn dossier. "Vanaf het begin scheldt u en slaat u. Ze schaamt zich daarvoor." Mehmet schudt moedeloos zijn hoofd. "Toen ik dat las dacht ik na zeventien jaar relatie: ik ben met iemand anders getrouwd. Ik heb diverse keren aangegeven dat ik deze verklaring niet kan accepteren. Ik ben erg in haar teleurgesteld."

Dan komt nu, via de rechter, de versie van Esther. "U maakte haar wakker na het voetbal. U wilde praten. U gaat samen de woonkamer in en het lijkt goed te beginnen. Maar dan verandert uw houding. U slaat haar en knijpt haar keel dicht. Ze kreeg geen adem. Ze rende naar de voordeur en belde de politie. Mevrouw heeft rode strepen en striemen op haar keel. Dat staat ook in het verslag van de huisarts." Die striemen hebben een andere verklaring, zegt Mehmet. "Ik lag onderop. Ik moest haar wegduwen. Ik kan me niet herinneren dat ik tegen haar keel heb geduwd. Wel tegen haar borst."

Eenmaal gearriveerd vraagt de politie Mehmet om een blaastest te doen, maar dat weigert hij omdat hij een bloedtest wil. "Die geeft een veel betere uitslag. Dat had ik ergens gelezen en het was uit eigen bescherming. Ik wist niet dat het verplicht was. Dat heeft de agent niet gezegd. Hij sprak Turks met me." Volgens de advocaat van Mehmet speelt drank geen rol. "Met twee whisky op een avond ben je niet dronken. De vrouw heeft gewoon een hekel aan alcohol. Iemand die een beetje drinkt is voor haar al een alcoholist."

Niet meer ademen
Goed, twee verhalen dus. Werd Mehmet aangevallen door zijn vrouw en pakte hij haar hardhandig beet? Feit is dat ze technisch gezien nog steeds getrouwd zijn, maar dat hij het huis is uitgezet door haar en dat hij drie maanden lang een voorlopig contactverbod heeft gehad. Nu gaat het gelukkig wat beter. Er worden gesprekken gevoerd over hoe ze samen goede ouders kunnen blijven. "Heeft u nog ruzie?", vraagt de rechter. Mehmet lacht opgelucht en glimlacht naar zijn tolk. "Nee." Hij heeft nog een verblijfsvergunning tot 2026. Hij vertrouwt erop dat hij na die tijd ook nog in Nederland mag blijven, in de buurt van zijn kinderen.

Maar voor dat zover is, moet eerst deze kwestie worden opgelost. De officier van justitie kijkt ernstig. "Verdachte heeft haar keel dichtgeknepen. Hoe angstig moet dat geweest zijn? Je weet niet hoe lang het duurt, hoe lang je niet meer kunt ademen. Een echtscheiding betekent niet dat het gevaar is geweken, het is niet uitgesloten dat meneer in de toekomst weer een nieuwe relatie aangaat. Een flinke straf moet dit soort geweld voorkomen." Hij eist een taakstraf van zestig uur en twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf voor als Mehmet nog een keer zoiets zou doen. Die schudt zijn hoofd in ongeloof als de tolk de woorden van de aanklager heeft vertaald.

"De verklaring is ongeloofwaardig, ze laat niet het achterste van haar tong zien", zegt de advocaat van Mehmet als reactie op de eis. "Als we haar moeten geloven heeft hij haar aangevallen. Ineens, na een goed gesprek. Het is een ordinaire ruzie van twee partners in een scheiding. Dit is geen mishandeling. Als ik heel erg ruzie heb met mijn vrouw, heb ik ook rode vlekken. Als ik u was zou ik dit niet erg overtuigend vinden. De eis is werkelijk buitensporig. Het is ongeloofwaardig dat mevrouw achttien jaar lang ongelukkig was en werd geslagen."
  • HET VONNIS - Over de blaastest kan de rechter kort zijn. "U bent de Nederlandse taal niet machtig. Als u zegt dat u het niet goed heeft begrepen, dan geef ik u het voordeel van de twijfel. Het dichtknijpen van de keel, vind ik wel bewezen. Het letsel is vastgelegd. De rode streep past bij wat mevrouw vertelt. Dit gaat echt een grens over, zeker ook omdat er kinderen bij aanwezig waren. Een ernstig feit dat emotioneel veel met het slachtoffer doet." De rechter veroordeelt Mehmet tot dertig uur taakstraf en hetzelfde deel voorwaardelijk. "Gelukkig loopt uw scheiding nu goed."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Waarschuwing: Trouw als westerse vrouw niet met een moslim.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

In Engeland ontlast men het gerechtelijke bureaucratische juridische probleem tussen twee echtelieden met de uitroep:

Allah akbar!

Daar verricht één persoon, de imam, wonderbaarlijke genezing via het moslimgeloof: Hij beslist namens Allah en daar houdt een ieder zich aan zonder protest. Dat zou een belediging zijn aan het adres van Allah en kost een hoop minder geld aan onnodig kostbare rechtsgeleerden: officieren van justitie, advocaten, rechters.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie