Islamitisch kindhuwelijk.

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door sjun »

Nabeel Qureshi, Muhammad, and Aisha


The Age of Aisha - Mohammed's Child Bride (Pedophilia in Islam)

Sahih Bukhari 8:73:151 - Aisha speelt met poppen.
Sahih Bukhari 7:62:64 - Aisha zei dat ze 6 was. 9 tijdens de daad.
Sahih Bukhari 3:48:805 - "Aisha was jong".
Sahih Bukhari 7:62:163 - Aisha - Samen met Mohammed voor de puberteit.
Sahih Bukhari 9:87:140 - Mohammed droomt van Aisha.
Sahih Bukhari 7:62:16 - Mohammed doet de suggestie jonge meisjes te trouwen.
http://www.mum.org/menarage.htm - Menstruatie in de geschiedenis.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door King George »

Nine-year-old child bride reportedly killed by husband in Afghanistan

Girl sold illegally into marriage to pay family debt is murdered the day after Unicef reports one in three Afghan girls are wed before reaching 18.

Afbeelding
Schoolgirls in Herat. Unicef researchers found that child marriage was still commonplace across the country. Photograph: AFP/Getty Images
An Afghan man has been accused of strangling to death a nine-year-old girl who was forcibly given to him by her family as a child bride to pay off a debt.


News of the murder emerged a day after figures were published in a joint report between the UN children’s agency, Unicef, and the Afghan ministry of labour, social affairs, martyrs and the disabled, suggesting that more than one in three Afghan girls were still being married off before the age of 18.

The girl’s murder was confirmed to local media by the provincial governor, Naqibullah Amini, as well as to the Guardian by an NGO based in Kabul.

According to the Afghan website and television channel Tolo News, the girl, named Samia, was “married” to the alleged killer, named as Sharafuddin, at the age of seven to settle a debt – known as a baad.

The governor said that the child “had been married [to the 35-year-old] for two years”, continuing that the alleged killer “had fled the area after the incident”.

Amini added that the dead girl’s father had been arrested by police “for forcing his daughter to marry the man”.

Further details of the murder were also confirmed by Humanitarian Assistance for the Women and Children of Afghanistan, which runs a shelter in Kabul, in a statement to the Guardian.

“We can confirm that this has happened,” said Hashim Ahmadi, the organisation’s programme manager.

“The [girl’s] father claims that she was given in baad to settle a dispute between them, but the reality is that the girl was only seven years old when she was sold for around $13,500 [£10,000] in marriage.

“The case is still under investigation, but she is not alone – the thing to understand is that hundreds of girls become victims of such violence every day in Afghanistan. Although child marriages and baad are prohibited by the law it is not implemented in most parts of the country.”

Although the Unicef report on child marriage, which studied five Afghan provinces representing urban, semi-urban and rural areas, noted a 10% decline in child marriage in the country in the past five years, it added that the practice was still commonplace in the country.

While the international legal definition of a child states that they are “a human being below the age of 18 years”, under Afghan law the legal age for marriage is 18 for boys but 16 for girls.

Despite this, researchers found that child marriage continued to be a serious problem, with both boys and girls married off as young as 12 but with girls disproportionately affected.

Adele Khodr, Unicef representative in Afghanistan, commended efforts to eradicate child marriage, but added: “Further consolidated action is needed by the different actors in society to put an end to this practice and reach the goal of ending child marriage by 2030.”

According to the new report, 42% of households saw at least one family member married before the age of 18.

The Afghan minister of labour, social affairs, martyrs and disabled, Faizullah Zaki, who wrote the foreword to the Unicef report, described the continuing practice of child marriage in Afghanistan as “an appalling violation of human rights [that] robs children of their education, health and childhood”.


https://www.theguardian.com/global-deve ... fghanistan
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Pilgrim »

De islam, waar alleen positief over gepraat mag worden, is niet vredelievend, maar vrouw- en kindonvriendelijk en staat haaks op de westerse normen en waarden. Pakistaanse moslims vertellen heel eerlijk dat één van de principes van de islam het kindhuwelijk is. De Pakistaanse regering stoort zich niet aan de kritiek op kindhuwelijken, omdat zowel het kindhuwelijk als de inbeslagneming van ongelovige meisjes in overeenstemming is met de sharia. (Koran 4:3, 4:24, 33:50).
www.jihadwatch.org

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/05 ... fsprekend/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Pilgrim »

Kindbruid Aynaz Anni Cyrus spreekt zich uit. Ze werd geboren en getogen in Iran en is nu op een inspirerende missie is om vrouwen de verschrikkingen van de islam te vertellen. Ze werd als tiener misbruikt en gevangengezet en ontsnapte vervolgens naar Amerika. Haar verhaal wordt door alle media geblokkeerd, want de islam moet door de opgelegde politieke correctheid als iets positiefs gezien worden, vredelievend zelfs... Aynaz zegt o.a.: onder de islam werd ik verkracht, ik werd gevangengezet, ik werd geslagen en ik werd in het huwelijk verkocht.
https://www.theunshackled.net

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/26 ... ideologie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Pilgrim »

'Uitgehuwelijkte meisjes onderweg naar Nederland'

28 september 2015

Afbeelding

22 tienermeisjes die in Syrië zijn uitgehuwelijkt en getrouwd, zijn onderweg naar het Groningse Ter Apel. Ze reizen hun mannen achterna, die al in Nederland zijn.

Dat blijkt uit stukken van de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) waar RTV Noord inzage in heeft gekregen. Uit de cijfers blijkt dat twee meisjes van 13 jaar en twee meisjes van 14 jaar onderweg zijn naar Nederland. Ook is een 15-jarig meisje getrouwd met een 38-jarige man.

Tussen januari 2014 en begin van dit jaar hebben zeker 34 Syrische kindbruiden asiel aangevraagd in Nederland, volgens de cijfers. Negen van hen zijn inmiddels meerderjarig.

Nederland erkent kindhuwelijken als die in het land van herkomst zijn geregistreerd. Daarop is veel kritiek. "De meisjes hebben eigenlijk hulp nodig. Op het moment dat ze gevangen zitten in een gedwongen huwelijk is de kans op nieuwe trauma's groot", zegt een hulpverlener tegen RTV Noord.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -nederland
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door King George »

Nou schijnt er wel een einde gemaakt te zijn op kindhuwelijken uit het buitenland te erkennen.

Einde aan maagdenvlieshersteloperaties en kindhuwelijken
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... huwelijken

Afbeelding

Ik weet alleen niet of dit slechts een wetsvoorstel omhelst en of hierover ook al parlementaire goedkeuring is uitgesproken, want pas dan heeft het definitief kracht van wet.

Gaan we nu ook handhaven? Of gaan we weer niet handhaven omdat handhaven zóóóóó rechts is?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Ariel »

King George schreef:
zo okt 04, 2020 12:07 pm
Nou schijnt er wel een einde gemaakt te zijn op kindhuwelijken uit het buitenland te erkennen.
Dit is een maatregel van | 19-02-2020 | Dan zou je toch mogen verwachten dat men deze kinderen hier niet naar toehaalt ? Zijn ze gek geworden bij het IND?

Oh, wacht..Die wet is waarschijnlijk nog niet aangenomen. Alles gaat zo traag hier.
Daarnaast worden kindhuwelijken die in het buitenland zijn gesloten, niet langer erkend in Nederland.
Maar....
Als het aan de Tweede Kamer ligt wordt de wet zo snel mogelijk aangepast. Huwelijken die in het buitenland zijn afgesloten worden voortaan alleen erkend als beide partners 18 jaar of ouder zijn. De Eerste Kamer moet zich nog uitspreken over de wetswijziging. Dat gebeurt waarschijnlijk in november.
Volgens Ineke van Winden van het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM) in Leeuwarden gaat het in veel gevallen om getraumatiseerde tieners. 'Deze meisjes zijn nog kinderen. Veelal afkomstig uit Syrische vluchtelingenkampen in Libanon, Jordanië en Turkije en daar uitgehuwelijkt. Ze hebben eigenlijk hulp nodig. Op het moment dat ze gevangen zitten in een gedwongen huwelijk is de kans op nieuwe trauma's groot.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door sjun »

Die trauma's verergeren nog wat na de even voor de vorm uitgestelde gezins'her'eniging. Vooral de nieuwe leefomgeving krijgt daarvan de cumulerende rekeningen doorgeschoven...
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Ariel »

Filipijn (48) neemt meisje (13) als vijfde vrouw: ’Ze zal voor mijn kinderen zorgen’

Een 13-jarig meisje is in de Filipijnen getrouwd met een 48-jarige man. De tiener is zijn vijfde echtgenoot. „Ik ben blij dat ik haar ben tegengekomen en dat ze voor mijn kinderen kan zorgen”, zei hij na de traditioneel-islamitische huwelijksceremonie, omringd met familie en vrienden.

De man komt uit de provincie Mindanao, waar veel moslims wonen. Hij heeft kinderen rond de leeftijd van zijn kersverse ’vrouw’, weet The Daily Mail. Naar verluidt zei het meisje dat ze niet bang is ’omdat hij aardig voor mij is’. „Ik ben nog aan het leren hoe ik moet koken, omdat ik daar nu niet goed in ben. Ik wil mijn man gelukkig maken.”

De bruidegom, een boer, heeft een apart huisje voor het meisje gebouwd. Hij belooft geen kinderen met haar te hebben tot ze in ieder geval twintig jaar is. „Ik zal haar school betalen omdat ik wil dat ze onderwijs krijgt tot de tijd rijp is voor kinderen.”

Uithuwelijken
De Filipijnen staan volgens Unicef in de top twintig van landen met kindhuwelijken. 15 procent van de meisjes in het land is voor hun 18e getrouwd. 2 procent zelfs voordat ze nog maar 15 jaar zijn.
Wat zijn zijn andere vrouwen? Kunnen die niet voor het huishouden zorgen, en de man had in plaats van een 13 jarig meisje te trouwen ook een werkster kunnen nemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Pilgrim »

Gruwelhuwelijken met kinderen

Geplaatst op 22 april 2021

Afbeelding

Naar aanleiding van een recent opmerkelijk artikel op “DissidentNL” ben ik gaan nadenken over de gruwel van het kindhuwelijk. Het kindhuwelijk dreigt in de EU-landen ingang te vinden. Het onderwerp van afgedwongen seks tussen een volwassene en een minderjarig kind zal misschien ook wel gevoelig liggen.

Een tijdje geleden zag ik een reportage over kindhuwelijken. De meisjes waren zielsongelukkig met hun gruwelhuwelijk. De periode van voor tot na het huwelijk werd gefilmd. De meisjes huilden, smeekten hun familie om hulp, waren angstig en boos omdat ze het huwelijk absoluut niet wilden aanvaarden. De ouders van de bruidjes probeerden hun kindje te sussen, omdat de bruidsschat zeer aanlokkelijk was. De bruidegom moet, voorafgaand aan het huwelijk, zorgen een bruidsschat. Dat kan geld zijn, maar ook in natura, bijvoorbeeld kamelen en geiten. De bruidegom geeft de bruidsschat aan de bruid, die deze als kind schenkt aan haar ouders. De ouders gebruiken vaak hun kind om op die manier geld binnen te halen. In de reportage huilden de meisjes tot de laatste minuut voor het huwelijk. En dan...

Afbeelding

Na de eerste fameuze dagen en nachten van het kindhuwelijk kwamen de meisjes bij hun ouders op bezoek en waren allen dodelijk beschaamd over de verplichte seksuele daden die ze hadden bedreven met ‘hun man’. Schrijnend om te zien.

Het huwelijk houdt de wettelijke PLICHT in tot seks. Bijgevolg waren de meisjes gedwongen om dingen te doen waarvoor ze absoluut niet rijp waren en waar ze ook geen zin in hadden. De kinderen waren niet enkel diep beschaamd over hun gedwongen seksuele daden, maar hadden ook fysiek en mentaal lijden te dragen. Ze leefden in een gevangenis, waarin ze hulpeloos en uitzichtloos onder dwang werden gebruikt/misbruikt, dag na dag en met ‘wettelijke goedkeuring’.

Het probleem van het kindhuwelijk beperkt zich niet enkel tot de verre landen. Door de massamigratie en hun gezinsuitbreiding in de EU veroveren ze steeds meer terrein op onze traditionele waarden en normen en dreigt het kindhuwelijk ook ingang te vinden binnen de EU lidstaten, zoals o.a. in Zweden en Nederland.

Afbeelding

Onze deugdelijke traditionele christelijke normen en waarden, die hier honderden jaren in onze EU-landen werden gehandhaafd, worden nu in korte tijd en in toenemende mate door het links beleid bedreigd, vernietigd en vervangen door normen en waarden die de onze niet zijn.

Het kindhuwelijk heeft verstrekkende gevolgen:

Zwangerschap: Complicaties bij de zwangerschap en bevalling zijn de belangrijkste doodsoorzaken bij meisjes jonger dan 18 jaar. Meisjes onder de 15 jaar hebben tot vijf keer meer kans op overlijden tijdens de bevalling dan vrouwen van 20 jaar en ouder.

Bovendien hebben ze een veel hoger risico op fistels, prematuren, doodgeboren kinderen, seksueel overdraagbare aandoeningen, baarmoederhalskanker en huiselijk geweld. Een kind van een minderjarige moeder heeft 60% kans op overlijden in het eerste levensjaar, zo stelt Unicef.

Posttraumatische stress: Naast de lichamelijke risico´s zijn er ook ernstige psychologische gevolgen. Kindbruiden tonen vaak symptomen van seksueel misbruik en posttraumatische stress, zoals gevoelens van hopeloosheid, hulpeloosheid en (ernstige) depressie, zo blijkt uit het rapport.

Wanneer minderjarige meisjes trouwen, kunnen of mogen ze vaak niet langer naar school. Veel ouders zien er overigens niet het nut van in om hun dochters naar school te sturen, aangezien ze toch zullen worden uitgehuwelijkt

Afbeelding

Willen we hierover nadenken? Hebben we niet het recht en de plicht respect op te eisen voor onze traditionele waarden en normen? Blijven we onverschillig of bevreesd in ons schuilhoekje zitten en kijken we met ons allen de andere kant op?

Dit is onze cultuur, ons land, het zijn onze kinderen. Als wij blijven zwijgen en bijgevolg stilzwijgend aanvaarden, dan zullen we medeverantwoordelijk worden voor dergelijke gruwelhuwelijken in de EU. Het zou ook wel eens je eigen kind of kleinkind kunnen zijn dat in deze gruwel verzeild raakt!

Door: Jan A.

https://ejbron.wordpress.com/2021/04/22 ... -kinderen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Ariel »

Heftig verhaal van een Turkse kindbruid in Nederland..
Kindbruid Cicek (26) raakt na huwelijk vol geweld met drie kinderen verstrikt in labyrint van dakloosheid

Als 12-jarige was Cicek kindbruid en moest in Noordoost Turkije trouwen met een man die in de Haagse Schilderswijk woonde. Ontglipt aan de terreur van een zieke, gewelddadige relatie is de moeder (26) van drie kinderen nu verstrikt in het labyrint van dakloosheid.
Spoiler! :
Hóe kom ik uit deze beklemmende situatie? De dakloze Cicek weet het niet en ook haar maatschappelijk werkster Fatma Aktas die opkomt voor onderdrukte vrouwen heeft geen oplossing. ,,We zijn zo’n rijk land, maar we hebben geen betaalbare huizen’’, zegt Fatma. ,,Ik vind eigenlijk dat de rechten van het kind in Den Haag ernstig worden aangetast.”

Opleiding
Cicek betekent bloem, maar haar leven was rauw. De Turkse Haagse die al maanden met haar kinderen in hotels voor daklozen slaapt kan haar situatie niet meer overzien. ,,Ze is in verwarring.” Niets liever wil ze dan werken aan een leuke toekomst. Wat zou ze graag eindelijk een opleiding doen en aan de slag gaan in de zorg. Of schoonmaken bij mensen thuis. of de Nederlandse taal beter leren.

Maar net als veel andere dakloze gezinnen zit ze voorlopig in een uitzichtloos moeras. Hopend op een betaalbaar huis. ,,Alleen mijn kinderen maken mij blij en geven mij levensgeluk.” Slapend in een daklozenhotel dat de gemeente heeft in Scheveningen heeft Cicek al een keer zonder duidelijke reden haar biezen moeten pakken. ,,We moesten opeens vertrekken naar het Teleport Hotel in de Binckhorst. Ik weet niet waarom.”

Overleven
Daar moest ze na een paar weken ook weer weg. Wéér moest het dakloze gezin de spullen inpakken en met drie kinderen onder de arm vertrok de jonge moeder naar buiten. Nu is het gezin terug in een daklozenhotel in Scheveningen. ,,We slapen op één kamer en kunnen daar niet koken. We eten al maanden fastfood.‘’

De school van de kinderen staat ondertussen in Schilderswijk, maar geld voor de tram vanuit Scheveningen heeft het gezin niet. Ook wordt door iedereen al maanden slecht geslapen. Met drie kinderen op één kamer en op de gang luidruchtige gasten wordt geen oog dichtgedaan

Cicek is door school al op het matje geroepen dat haar kinderen in de klas in slaap vallen. ,,Maar zij kan er niets aan doen’’, zegt maatschappelijk werker Fatma. ,,Zet maar in de krant dat déze moeder dakloos is en na schooltijd met drie kinderen door de straten van Den Haag zwerft.” Eenmaal in het hotel is er vaak herrie. ,,Gebonk van muziek.‘’

Voor Fatima Faid, raadslid van de HSP, is het verhaal van Cicek een déjà vu. Ruim een jaar geleden begeleidde ze ook al veel dakloze moeders. Het systeem is sindsdien niet verbeterd, zegt ze. ,,Ik neem het verantwoordelijk wethouder Bert van Alphen echt kwalijk dat hij op dit dossier geen verschil kan maken.”

Urgentie voor een woning wordt in de gemeente nauwelijks meer gegeven aan de dakloze papa’s en mama’s. Mensen worden bij het daklozenloket weggestuurd met de naargeestige boodschap dat ze het in eigen kring moeten oplossen. ,,Maar Cicek heeft geen familie om op terug te vallen. En er zijn geen betaalbare woningen te vinden.”

De Haagse Naomi (37) heeft een moeilijke levensfase ondertussen doorstaan en overleefd. In 2019 zat ze met haar jonge kinderen in hetzelfde schuitje als Cicek. Vier keer moest de destijds dakloze Naomi op last van de opvang vertrekken naar wéér een ander daklozenhotel. Het gaf veel onrust en een gevoel van opgejaagd zijn, vertelde ze begin 2020 aan deze krant. ,,Zij bepalen, zij hebben de macht. Dat maakt je ontzettend bang.”

Naomi, alleenstaande werkende moeder, vond uiteindelijk woonruimte omdat ze urgentie kreeg. Op de nare periode van dakloosheid kijkt ze terug met een katerig gevoel. ,,Op dát moment word je geleefd. Pas als je je leven weer op de rit hebt, heb je door wat die dakloosheid voor invloed had op je kinderen.’’

‘Heftig’
Haar zoontje kreeg daarom extra hulp. ,,Omdat hij veel dingetjes had in zijn hoofd.” Voor de kinderen is slapen in zo’n daklozenhotel heftig. ,,Ze zijn de enige in de klas die niemand mee naar huis kunnen nemen. Zij zijn de enige die geen huis heeft.”

Ook háár kind viel, net als de kinderen van Cecik, in die nare periode soms in slaap in de klas. ,,Kennelijk slapen ze door de stress ‘s nachts toch minder diep dan ze nodig hebben.’' Met het gezin gaat het nu weer top. ,,Ook mijn zoontje heeft nu weer rust.”

Zooitje
Maatschappelijk werker Fatma Aktas doet een beroep op de gemeenteraad de roze bril af te zitten. Doorbreek taboes, zegt ze. ,,Maak dingen bespreekbaar. Ergens gaat er iets heel erg mis. Het is een zootje.”

Zo maakte de Haagse een woede-uitbarsting mee van een ambtenaar bij het daklozenloket. ,,Ze begon met een kwaadaardig geschreeuw dat Cecik iets moest tekenen en 447 euro eigen bijdrage moest betalen. Het schreeuwen stopte maar niet.”

Ook Fatima Faid van de HSP krijgt signalen dat er sprake is van intimidaties. Er moet volgens haar een onderzoek komen naar de bejegening door ambtenaren bij het loket. ,,Er zit daar gewoon een aantal medewerkers kwetsbare mensen te intimideren en dat kan gewoon niet.”

Volgens de gemeente zitten de medewerkers bij het daklozenloket echter met de handen in het haar. ,,Ze willen wel helpen, maar ze kunnen niet helpen”, aldus de woordvoerder. ,,Er zijn géén betaalbare woningen. Ze staan voor een onmogelijke opgave.” Naar het loket is inmiddels wèl een onderzoek gestart, meldt de gemeente.

Verstoten
Aktas vraagt speciale aandacht voor andere Haagse kindbruiden. ,,Verborgen parels”, noemt ze ze. Kwetsbare vrouwen, maar ook mannen met een niet-westerse migratieachtergrond die op volwassen leeftijd, in Den Haag, vluchten of zich losmaken van hun familie. Daardoor dakloos raken en verstoten worden in hun netwerk.

Het uithuwelijken is middeleeuws, maar het komt voor, zegt ze. ,,Het taboe op het onderwerp moet worden doorbroken.”

,,Ik heb angst voor de toekomst van mijn kinderen”, zegt Cicek, die via de gemeente inmiddels een geweldige case manager heeft, zegt ze. ,,Zij doet enorm haar best en is nu overal in Haaglanden naar betaalbare woonruimte voor ons aan het zoeken. Delft, Nootdorp, Pijnacker, overal waar woningen zijn, zoekt ze.‘’

Naomi, die met haar kinderen na een inktzware periode van dakloosheid wel een eigen huis vond, heeft advies aan Cicek die nog in de ravage zit: ,,Ik hoop dat je met de juiste mensen in contact komt. Laat je niet gek maken. Neem alle hulp aan die je aangeboden krijgt. En laat je niet wegzetten.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Ariel »

Wat in en in triest. :unhappy:
'This is your bride...please don't beat her': Heart-breaking moment Afghan father pleads with 55-year-old man as he is forced to sell his daughter, aged NINE, to him so he can buy food

Parwana Malik, nine, is being sold to a 55-year-old man as a child bride by her destitute family who say they have no choice
Her father Abdul has pleaded with the buyer, Qorban, to not hurt his child

Afbeelding

Their family are among scores of families who are being forced to sell their young daughters into marriage to survive

An Afghan father who has been forced to sell his nine-year-old daughter to a 55-year-old man as a child bride so he can buy food has pleaded for his child's new husband not to beat her.

Parwana Malik, nine, is being sold by her parents to a stranger who the youngster describes as an 'old man' due to his white beard and eyebrows.

On the day Parwana was taken away by her 55-year-old buyer, Qorban, her weeping father, Abdul Malik, pleaded for him to not hurt his child, reports CNN.


Abdul, who is 'broken' with guilt, broke down in tears as he told Qorban: 'This is your bride. Please take care of her. You are responsible now, please don't beat her.'

Parwana's family said they had no choice, and are among scores of destitute families who being forced to sell their young daughters into marriage to survive, as Afghanistan plunges further into a humanitarian crisis.

One girl, aged 10, spends her days crying as she waits for the day she is sold to a 70-year-old man to help her family pay off their debts.

Another nine-member family is preparing to sell their four-year-old and nine-year-old daughters to have enough money for food.

Parwana and her family have been living in an Afghan displacement camp in northwestern Badghis province for the past four years. They have survived on humanitarian aid and work which earns them around £2 a day.

But since the Taliban took over Afghanistan in August, the country's economy is on the brink of collapse and international humanitarian aid has been put on hold - and the effects are deeply felt by families such as Parwana's who cannot buy basic goods such as food.

Abdul was forced to sell Parwana's 12-year-old sister months ago to help his family survive.

Parwana, her small face peeping out from her pale pink hijab, told CNN: 'My father has sold me because we don't have bread, rice or flour. He has sold me to an old man.'

Her father Abdul said he is 'broken' with guilt at the sale of his daughter and is unable to sleep at night.

He told the news outlet he had searched for unsuccessfully for work and borrowed money from relatives - with his wife even begging other camp residents for food - but nothing worked.

Abdul, who felt he had no choice but to sell Parwana to help his family survive, said: 'We are eight family members. I have to sell to keep other family members alive.'

He said that while Parwana is being sold for 200,000 Afghanis (£1,600) in the form of cash, sheep and land, it will only sustain his family for a few months before they must find another way to raise funds to survive.

Parwana hoped she would be able to change her parents' minds as she didn't want to leave her family or her education as she wanted to be a teacher when she grew up.

But, her buyer Qorban, who only has one name, arrived at the family's home with the payment last week.

Parwana, her small frame covered in a black head covering and a floral garland around her neck, hid her face from her family and new husband, who she fears will beat her and force her to work.

A weeping Abdul told Qorban: 'This is your bride. Please take care of her. You are responsible for her now, please don't beat her.'

Qorban agreed before grabbing Parwana's arm and led the small child towards the door, with her father watching on.

As they reached the door, Parwana struggled and dug her feet into the ground - but her efforts were futile as she was led away to a car and to her new home.

Qorban insisted he would look after Parwana as his child and said he had a wife already.

'[Parwana] was cheap, and her father was very poor and he needs money,' he told CNN. 'She will be working in my home. I won't beat her. I will treat her like a family member. I will be kind.'

But Abdul said he has no power over what happens to his daughter now and recalled: 'The old man told me, 'I'm paying for the girl. It's none of your business what I'm doing with her, that's my business'.'

He added: 'As I can see, we don't have a future - our future is destroyed. I will have to sell another daughter if my financial situation doesn't improve - probably the two-year-old.'

Another child being forced into marriage is Magul, a 10-year-old girl, who is being sold to a 70-year-old man to help pay off her family's debts of 200,000 Afghanis (£1,600).

'I really don't want him,' Magul said as she wiped tears away. 'If they make me go, I will kill myself. I don't want to leave my parents.'

The buyer, who has not been named by CNN, has taken Magul's father, Ibrahim, to Taliban-run prison and threatened to send him to jail for not repaying the money.

Ibrahim, who said he would pay the money within a month, has run out of time.

He said: 'I don't know what to do. Even if I don't give him my daughters, he will take them.'

Gul Afroz, Magul's mother, said: 'I'm praying to God these bad days pass.'

Another nine-member family in Ghor province are selling their four-year-old and nine-year-old daughters as their disabled father is unable to work.

He told CNN he will sell the girls for 10,000 Afghanis (£800) each.

Zaiton, the four-year-old daughter, said she understands why she must be sold.

'Because we are a poor family and we don't have food to eat.'

The girls' grandmother Rokshana is distraught and said: 'If we have food and there is someone to help us, we would never do this. We don't have any choice.'

Since the Taliban took over Afghanistan in August, the country's economy is on the brink of collapse.

That has seen the value of its currency collapse even though hard notes are in short supply, while prices for basic goods have soared due to shortages, with the UN warning that food could run dangerously low soon.

It has led to the chief of the UN this week to warn that Afghanistan is facing a 'make-or-break moment' as he urgently appealed to countries to inject cash back into the Afghan economy, which before the Taliban takeover in August was dependent on international aid that accounted for 75% of state spending.

Afghanistan is grappling with a liquidity crisis as assets remain frozen in the U.S. and other countries, and disbursements from international organizations have been put on hold.

The effects of the economic collapse could prove lethal for the country where a third of the population survives on less than $2 per day.

It has meant an increasing number of families are turning to the illegal practice of selling their children under the age of 15.

'Day by day, the numbers are increasing of families selling their children,' said Mohammad Naiem Nazem, a human rights activist in Badghis told CNN. 'Lack of food, lack of work, the families feel they have to do this.'

'It's absolutely cataclysmic,' said Heather Barr, associate director of the women's rights division at Human Rights Watch. 'We don't have months or weeks to stem this emergency. We are in the emergency already.'

Many girls in Afghanistan are out of school - and the Taliban have not said when they might be allowed back.

'As long as a girl is in school, her family is invested in her future,' said Barr. 'As soon as a girl falls out of education, then suddenly it becomes much more likely that she's going to be married off.'

Once a girl is sold as a child bride, she is extremely unlikely to continue her education and many are forced to have unconsensual sex with their buyers.

Local Taliban leaders in Badghis said they are planning to distribute food to families. 'Once we implement this plan, if they continue to sell their kids we will put them in jail,' said Mawlawai Jalaludin, a spokesperson from the Taliban's Justice Department.

But the humanitarian crisis stretches across Afghanistan and affects at least 18 million people, or half the country's population. Many are now left to collect plastic bottles to recycle or sell to earn enough money for food.

UN Secretary-General Antonio Guterres appealed to countries to inject cash back into the Afghan economy after humanitarian aid has dried up.

There is mounting frustration among experts who argue that holding back international aid is not affecting the Taliban - but the poor.

Isabelle Moussard Carlsen, head of office at UNOCHA, told CNN: 'By not releasing the (development) funds that they are holding from the Taliban government, it's the vulnerable, it's the poor, it's these young girls who are suffering.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Mahalingam »

Over het kleuterneuken in Turkije:
Turks islamitisch genootschap in opspraak door onthullingen over 6-jarige kindbruid

Turkije is in de ban van een kindermisbruikzaak waarbij een meisje van 6 jaar uitgehuwelijkt zou zijn. Het roept een debat op over het soort religieuze genootschap waarbinnen het drama zich afspeelde.

Twee weken geleden publiceerde de linkse krant BirGün het verhaal van H.K.G. Zij zou op 6-jarige leeftijd door haar ouders zijn uitgehuwelijkt aan een man van 29. De details doen lezers gruwelen. Dat de familie lid was van een religieus genootschap, zorgde ervoor dat ook dergelijke gemeenschappen onder vuur kwamen te liggen. Dit is namelijk niet het eerste geval van kindermisbruik in deze kringen.

H.K.G. is de dochter van islamitische geestelijke Yusuf Ziya Gümüsel, oprichter van een stichting die koranlessen en religieus onderwijs geeft. Deze stichting is weer onderdeel van de Ismailaga, een zeer conservatieve, religieuze groepering met honderdduizenden volgelingen. Ook president Recep Tayyip Erdogan wordt gelinkt aan dit genootschap, hij was eerder dit jaar prominent aanwezig op de begrafenis van een van de Ismailaga-leiders.

Inmiddels is H.K.G. gescheiden van Kadir I. In 2020 klaagde ze hem aan voor seksueel misbruik. Ze maakte daarvoor stiekem geluidsopnames van gesprekken met haar echtgenoot. BirGün publiceerde delen van het transcript. Ze vertelt hoe haar man haar dwingt om seks met hem te hebben: “Iedereen deed alsof het normaal was. Ik dacht ook dat kinderen gingen trouwen als ze nog jong waren.”

Patroon binnen religieuze genootschappen


Volgens politicoloog Berk Esen staat dit geval van misbruik symbool voor een patroon binnen religieuze genootschappen: “Het heeft een institutionele basis. Er zijn veel vergelijkbare gevallen, maar de specifieke details in deze zaak zijn echt schandalig”. Samen met het transcript publiceerde dagblad BirGün ook foto’s van de kindbruid. Het gezicht is onherkenbaar gemaakt, maar duidelijk is te zien dat een piepjong meisje in een witte jurk en hoofddoek poseert in een fotostudio.

De beelden zorgden voor afkeuring en veroordelingen van politici. Toch bleef het vanuit de regering vrij stil. Erdogan heeft zich niet over de zaak uitgelaten. Pas na tien dagen werden de vader en de ex gearresteerd.

Doofpot

Dat is niet verrassend, zegt Esen, vaak worden dit soort zaken in de doofpot gestopt. Op 14-jarige leeftijd was H.K.G. al eens naar een dokter geweest vanwege menstruatieproblemen. De arts had meteen door dat er iets niet in de haak was en belde de politie. Die wilde een bottentest doen om haar leeftijd vast te stellen. Met behulp van connecties zorgde de familie ervoor dat de test werd afgenomen bij een 21-jarige vrouw. Zaak afgedaan, geen verder onderzoek.

Het laat zien op welke manier dit soort organisaties de hand boven het hoofd wordt gehouden en hoe ver hun invloed reikt. Dat heeft volgens Esen te maken met de wederzijdse afhankelijkheid tussen de regering en de religieuze genootschappen. Als een van de grootste geloofsgemeenschappen in het land, beperken de activiteiten van de Ismailaga zich niet tot gebeden in de moskee. Leden in nood kunnen voedselpakketten krijgen, er worden pelgrimsreizen georganiseerd en voor jongeren zijn er allerlei mogelijkheden voor religieus onderwijs.

Connectie met AKP


Historisch gezien hebben rechtse partijen in Turkije altijd een goede band gehad met de geloofsgenootschap. Esen trekt een parallel met linkse partijen en vakbonden. De AKP, de gematigd islamistische partij van Erdogan, heeft deze connectie nog verder verdiept, zegt Esen. “Het genootschap mobiliseert kiezers, voert campagne, overtuigt mensen te stemmen en creëert een conservatieve religieuze omgeving waar de AKP kan floreren.”

De AKP heeft de Ismailaga ook genoeg te bieden. Esen: “In ruil voor steun knijpt de AKP een oogje dicht bij misstanden binnen deze organisaties. Daarnaast worden allerlei financiële middelen verdeeld en lucratieve contracten gesloten met leden van de gemeenschap die bijvoorbeeld een bedrijf hebben”.

Deze afhankelijkheid is niet uniek voor Turkije, voegt Esen daar nog aan toe. Hij wijst op de innige band tussen sommige kerkgemeenschappen en rechtse politici in het Westen.

Scholen en internaten

De discussie in Turkije gaat nu vooral over de scholen en internaten die door de genootschappen worden gerund. Kinderen krijgen daar vanaf jonge leeftijd religieus onderwijs, wat door critici wordt gezien als indoctrinatie. Ook Esen vindt deze schoolgemeenschappen een bedreiging voor jongeren. En daar zal ondanks de ophef voorlopig niks aan veranderen, verwacht hij: “Zolang de AKP aan de macht is, zal dit soort systematisch misbruik doorgaan.”

Er zijn verschillende onderzoeken ingesteld en zowel de vader als de voormalig echtgenoot van H.K.G. zijn opgepakt, maar de familie houdt vol onschuldig te zijn. Op 30 januari begint de rechtszaak.
https://www.trouw.nl/buitenland/turks-i ... ~b48da63f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitisch kindhuwelijk.

Bericht door Mahalingam »

Leuk toch die multikul. ?
Geschil over kindbruid belandt voor Duitse rechtbank

Adnan Q. is boos. Hij betaalde veel geld voor zijn 13-jarige kindbruid. Maar het minderjarige meisje wil niets met de Afghaan te maken hebben. De zaak ligt nu bij de rechtbank.

FRANKFURT/MAIN. Een Afghaans familiegeschil over een kindbruid wordt momenteel voorgelegd aan de administratieve rechtbank in Frankfurt am Main. Adnan Q., die naar eigen zeggen 26 jaar oud is en in 2015 naar Duitsland emigreerde, kocht de toen 13-jarige Ava B. in 2020 voor 6.500 euro.

Maar ondanks een groot huwelijksfeest in een vluchtelingenhuis wilde het minderjarige meisje, dat tevens zijn nicht is, niets met de man te maken hebben. Wat er daarna gebeurde is onduidelijk. Ava B., inmiddels 16, getuigde voor de jeugdrechtbank dat Adnan Q. haar ondanks het contactverbod was gevolgd. De man bedreigde haar met het mes en ze schrok zich dood.

Video toont kindbruid en Afghanen

Op de vraag van de rechtbank of Adnan Q. werkelijk geloofde dat hij het meisje met het geld had gekocht, was de analfabeet, die als schoonmaker in Duitsland werkt, verrast. "In Afghanistan doe je dat zo en hier ook", zei hij bij de foto . "Ik ben niet de enige."

Bovendien achtervolgde hij het meisje niet. Hij wilde gewoon zijn geld terug. "Hij ziet zichzelf als slachtoffer", legt de openbare verdediger van Adnan Q. de situatie uit. "Hij voelt zich gebruikt en misbruikt." De vader van de kindbruid was het daar niet mee eens. Toen zijn dochter de man niet wilde, gaf hij het geld terug aan Adnan Q.

Adnan Q. ontkende daarentegen dat hij geprobeerd had het meisje te intimideren met afranselingen en bedreigingen. Ook toen hij geconfronteerd werd met een bewakingsvideo van hem en Ava B. bleef de Afghaan bij zijn vertolking. In plaats daarvan vermoedde de man een samenzwering tegen hem. Het proces gaat door. (JF)
https://jungefreiheit.de/politik/deutsc ... m-gericht/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie