Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Pilgrim »

Wegens ontbrekende veiligheid in de openbare ruimte: regionale treinmaatschappij voert vrouwenafdelingen in

Geplaatst op 30 juli 2019

Afbeelding
Trein van de “Mitteldeutsche Regiobahn” tussen Leipzig en Chemnitz.

Leipzig – Het is een faillietverklaring van de openbare orde. De “Mitteldeutsche Regiobahn” voert de komende weken in elke trein tussen Leipzig en Chemnitz twee vrouwenafdelingen in. Dat moet het veiligheidsgevoel van de vrouwen vergroten. De afdelingen moeten ter beschikking staan aan alleen reizende vrouwen en moeders met kinderen.

De beide afdelingen zullen in de middelste wagon direct naast de stiltezones en de dienstafdeling te vinden zijn. “Er is bewust gekozen voor een plaats in de nabijheid van de conducteur”, zegt men.

Vorig jaar eiste de Brite Labour-leider Jeremy Corbyn vrouwenafdelingen in het openbaar vervoer. Daarop ontstond een emotioneel gevoerd debat, waarbij de BBC ook een onderzoek van de Middlesex University citeerde, dat het concept een mogelijke achteruitgang noemde, die “zowel door mannen als door vrouwen als beledigend, betuttelend en schandalig begrepen zou kunnen worden.”

In andere landen behoren vrouwenafdelingen al lang tot de orde van de dag, bijvoorbeeld in India, Mexico, Brazilië, Egypte of Indonesië. In Duitsland is de veiligheid van vrouwen in de openbare ruimte daarentegen pas sinds de grensopening door bondskanselier Merkel drastisch verslechterd. Volgens een overzicht van de situatie van de Duitse federale recherche (BKA) uit april werden alleen al in 2018 3.261 Duitsers het slachtoffer van een delict tegen de seksuele zelfbeschikking met minstens één verdachte immigrant – 21% meer dan in het jaar daarvoor.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/30 ... lingen-in/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
“Er is bewust gekozen voor een plaats in de nabijheid van de conducteur”, zegt men.
Naar ik mag aannemen is de conducteur tenminste bewapent met een AK-47 of met een ander wapen dat makkelijk te verkrijgen is in Nederland zonder grenzen. Al vanaf 1000 euro.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Pilgrim »

Eén van de “verrijkingen” van deze islamitische asielinvasie is dat vrouwen in heel Europa door het al jong aangeleerde vrouwonvriendelijke gedrag van islamieten worden lastiggevallen, aangerand en verkracht, en ook deze lerares in Antwerpen maakt elke dag kennis met deze “verrijking” en wordt elke dag opnieuw uitgescholden.

Zestien jaar stond Evi Geysels voor de klas, maar is nu even gestopt in het tweede middeljaar wegens de toenemende agressie op de school.

Verbale agressie is iets wat ik dagelijks meemaak op school. Scheldwoorden als “kutwijf”, “hoer”, “lesbi” en “wie denk je wel niet dat je bent” worden er geroepen en het zuigt alle energie uit me. Fysieke agressie is er ook. Een vuistslag, geruzie onder de kinderen, iemand die neus aan neus stond met me en die me wel zou weten te vinden. Geysels, die lesbisch is, merkt dat haar geaardheid meespeelt, en ook dat ouders daar een probleem van maken, er is zelfs aangeboden om mij te reinigen in mijn zijn, vertelt ze. Leerlingen zeggen; “Wie bent u eigenlijk? U bent lesbisch, dus ik hoef niet naar u te luisteren.”
https://nl.metrotime.be

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/07 ... -waarheid/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Wat er in de Koran en in de Hadiths over vrouwen wordt geschreven is niet om vrolijk van te worden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dat heeft dan zo z'n uitwerking op de dagelijkse praktijk.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Mahalingam »

Er zijn haatbaarden waar je het niet aan zou afzien. Vrouwen die prediken en de Islam de hemel in prijzen.
‘De Profeet hielp ook in het huishouden’
De stoelen in de bruiloftszaal op een industrieterrein nabij station Amsterdam Sloterdijk zijn allemaal bezet. Door negenhonderd jonge vrouwen, millennials, die grotendeels een hoofddoek dragen en vanuit het hele land zijn afgereisd. Ze hadden allemaal de 25 euro over voor de lezing van de Amerikaanse islamitische schrijfster en predikster Yasmin Mogahed.
[...]
Wat is het programma vandaag?

Met de begeestering van een evangelische voorganger en de stamina van een zwaargereformeerde dominee vuurt Yasmin Mogahed twee uur lang haar woorden op de zaal af. Het liefdesleven is een thema – daarover krijgt ze vaak lezerspost. “Allah houdt niet van je om hoe dun je bent of om hoe lichtgekleurd je bent, maar omdat je zijn schepsel bent”, zegt Mogahed. En: “De Profeet hielp ook in het huishouden.” Fatima maakt af en toe een instemmend geluid.
[...]
Mogahed zegt dat God in je leven de eerste moet zijn, en niet, bijvoorbeeld, je zoon. Gelach in de zaal. En applaus, als ze dit een verkeerd gebruik noemt, met als gevaar dat je zo een narcist opvoedt.

Tijdens de pauze vertelt Fatima dat ze haar ‘he-le-maal voelt’. “Van vriendinnen hoor ik dat ze de juiste partner niet kunnen vinden omdat veel mannen zo verwend zijn. Anno 2019 zit een vrouw niet te wachten op iemand die verwacht dat zij zeven keer per week kookt.” Al valt het woord feminisme niet, zegt Fatima, ‘dat is wel waar ze het over heeft’.
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~bf4d1fb5/

En waar vindt een vrouw iemand die niet verwacht dat zij zeven keer per week kookt? Lastig als je alleen maar de keuze hebt voor Mohammedanen uit de eigen clan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

”Voor niet-moslims is er altijd nog hoop. Zij zouden hun achterstelling kunnen beëindigen door moslim te worden. Ook voor slaven is er altijd nog hoop, want ze zouden vrij kunnen worden. Voor vrouwen is er geen hoop. Ze blijven altijd vrouw.”

(Arabist Hans Jansen)


https://tpo.nl/2018/08/11/de-mythe-van- ... -fenomeen/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Pilgrim »

King George schreef:”...Voor vrouwen is er geen hoop. Ze blijven altijd vrouw.”
Maar in deze tijd van transgenderisme kan dat toch wel?? Je laat je gewoon verbouwen van vrouw naar man. Gewoon effe wat bepaalde hormonen en een piemeltje aanplakken...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Dacht eerst even dat over het africhten van een hondje ging, maar het valt mee, gelukkig.

A Qatari Man Teaches Muslims How To Beat Your Wife
Laatst gewijzigd door King George op ma jan 13, 2020 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Ja, dames dat wisten jullie niet hè?

Als je als vrouw parfum opspuit, naar buiten gaat, langs een groepje mannen loopt en die mannen worden opgewonden van die parfum, dan heb je als vrouw een zonde begaan.
Niet die mannen, nee, jij als vrouw.
Een vorm van overspel zelfs.
>> Bekijk video <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Na video met islam-kritiek: Schoolmeisje uit Frankrijk moet onderduiken

In Zuidoost-Frankrijk raadde de politie volgens de media een jongere aan om een tijdje onder te duiken nadat zij talrijke doodsbedreigingen had ontvangen. De leerlinge had eerder een video gepost waarin ze de islam in harde bewoordingen bekritiseerde.
De 16-jarige Mila zei in een van haar laatste Instagram-berichten: “Ik haat religie, jullie koran is een religie van haat. (…) jullie geloof is shit”.

Hoewel de opname al snel weer verdween, ging de video al snel viraal op het net. Volgens de Franse krant Le Parisien kreeg de jonge vrouw honderden doodsbedreigingen.


Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

'Godslastering'

Franse tiener Mila (16) onder politiebescherming na kritiek op islam

04 februari 2020 21:54
Aangepast: 05 februari 2020 05:27


Afbeelding
Mila, onder politiebescherming vanwege kritiek op de islam. Beeld © Twitter / @Qofficiel

Een Frans meisje van 16 staat onder politiebescherming omdat ze wordt bedreigd. Dat gebeurt sinds ze op Instagram kritische opmerkingen heeft gemaakt over de islam. Haar optreden heeft in Frankrijk een debat losgemaakt over de vrijheid van meningsuiting.

De scholiere uit de buurt van Lyon, Mila, werd uitgemaakt voor racist toen ze afgelopen maand in een livestream op Instagram de avances van een jonge moslim afwees. Kansloos, vond ze, alleen al omdat ze lesbisch is. Maar daarna werd ze uitgemaakt voor racist en 'vuile lesbiënne'.

In een nieuw filmpje liet Mila weten dat ze godsdienst verafschuwt en de islam ziet als een 'religie van haat'. De discussie liep al snel uit de hand: ze werd beschuldigd van godslastering, tegenstanders publiceerden de naam van haar school en bedreigden haar met verkrachting en erger.

Aangifte van bedreiging

Het meisje kon niet meer naar school en heeft haar Instagram-account intussen op zwart gezet. Ze heeft aangifte gedaan van bedreiging en krijgt van alle kanten steun, maar haar opmerkingen splijten de bevolking ook: voorstanders verzamelen zich op social media onder de hashtag #jesuismila ('Ik ben Mila'), tegenstanders onder #jesuispasmila ('Ik ben Mila niet').

De ene groep vindt dat de vrijheid van meningsuiting vóór alles gaat. De andere groep zegt dat Mila best wat meer respect had mogen tonen voor moslims.

Spijt van grove opmerkingen

Gisteravond zei Mila in een interview op de Franse tv dat ze geen mensen had willen beledigen die hun religie 'in vrede' uitoefenen. Ze zei ook dat ze spijt heeft van een paar grove opmerkingen.
Maar waar ze absoluut géén spijt van heeft, zei ze, is dat ze verteld heeft wat ze van de islam vindt. "Want dat denk ik echt", zei ze.

Aanvallen met zuur

Door de ophef staat haar leven even 'in de pauzestand'. Ze kan de straat niet op vanwege de bedreigingen: haar tegenstanders zeggen onder meer dat ze haar willen aanvallen met zuur, de kleren van het lijf willen rukken, haar willen slaan of levend willen begraven.

De Franse minister van Onderwijs, Jean-Michel Blanquer, neemt de bedreigingen serieus en zegt dat desondanks zal worden geprobeerd Mila zo snel mogelijk weer naar school te laten gaan, 'vreedzaam, zodat ze weer een gewoon leven kan leiden'.


RTL Nieuws
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

De andere groep zegt dat Mila best wat meer respect had mogen tonen voor moslims.
Respect hebben? Hiervoor?
Aanvallen met zuur

Door de ophef staat haar leven even 'in de pauzestand'. Ze kan de straat niet op vanwege de bedreigingen: haar tegenstanders zeggen onder meer dat ze haar willen aanvallen met zuur, de kleren van het lijf willen rukken, haar willen slaan of levend willen begraven.
Get the fuck!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Zullen we het eens hebben over gelijke rechten van mannen en vrouwen in een moskee?

Nergens voel ik me zo onwelkom als in een moskee
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

En zullen we het eens over dhr. Salam van de al-Fitrah moskee gaan hebben? Dit is hoe hij denkt over de positie van vrouwen en kledingvoorschriften voor vrouwen. Smul mee!

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Ariel »

King George schreef:
wo nov 25, 2020 1:41 pm
Zullen we het eens hebben over gelijke rechten van mannen en vrouwen in een moskee?

Nergens voel ik me zo onwelkom als in een moskee
Seyran Ateş kan beter Islam verlaten. Ze is wat mij betreft nog teveel moslim.
Spoiler! :
Voor imam Seyran Ateş zijn vrouw en man gelijk, ook in de moskee. Daar zijn veel moslims mordicus tegen. Dus moet Ateş zwaar beveiligd worden.

Imam Seyran Ateş wordt omringd door maar liefst zestien bewakers. Ze is dan ook omstreden, als oprichter en leider van de Ibn Rushd-Goethemoskee in Berlijn. Die gaat verder waar ieder ander vrouwelijk moskee-initiatief stopt. Mannen en vrouwen bidden er naast elkaar. Homoseksuelen, lesbiennes en transpersonen zijn er welkom. Vrouwen verrichten de gebedsoproep, ze gaan er voor in het gebed zónder hoofddoek. Interreligieuze en homoseksuele koppels uit heel Europa laten zich er trouwen.

Daarmee haalde Ateş zich de woede van miljoenen moslims op de hals. Turkse religieuze autoriteiten en de gezaghebbende soennitische Al-Azhar-universiteit in Cairo veroordeelden haar. Ze kreeg doodsbedreigingen, maar de oud-advocate en moslimfeministe ging door.

Wat betekent het voor u om iedere vrijdag weer in de moskee voor te gaan?
“Het is zo bevrijdend om samen te bidden, vooral voor vrouwen. Velen voelen voor het eerst hoe het is om mens te zijn en als zodanig volledig te worden gerespecteerd, in plaats van gereduceerd te worden tot vrouw en seksobject dat met de ogen wordt uitgekleed en weggekeken. Door samen te bidden en van gender geen issue te maken, komt de focus eindelijk te liggen op spiritualiteit en niet op seksualiteit.”
Waarom voelde u als advocaat de noodzaak een moskee te starten?
“Ik besefte dat terwijl ik in de rechtbank de grondwet verdedig, er ondertussen in iedere moskee tegen de grondwet in gebeden werd. Zelfs in de vorm. Er is geen plek in Duitsland waar ik mij als vrouw minder welkom voel, dan juist in de moskee. Dus moest ik daar beginnen.

“Je kunt de moskee toch niet binnengaan en bidden tegen de grondwet? Toch is dat wat er in onze Nederlandse en Duitse moskeeën gebeurt: moslims bidden tegen ieder gelijkheidsbeginsel in. De ideologie die binnen de moskee verkondigd wordt, heeft een effect daarbuiten. Moskeeën vormen de morele gids voor de gemeenschap. De segregatie in de moskee en de reductie van de vrouw tot seksueel object die daaraan ten grondslag ligt, beïnvloeden het denken van jonge moslims.”

Ateş memoreert de kech-kwestie, rond de Nederlands-Algerijnse rapper Boef: die maakte drie vrouwen die hem een lift hadden gegeven, voor kech (hoer) uit. “Ook zijn denken is een product van segregatie en het hardnekkigste probleem binnen de islam, namelijk de vraag: wie bezit de vrouw en haar lichaam?”

Hoe ziet u die vraag terug in uw dagelijkse praktijk?
“Als je lang genoeg met een vrome gelovige praat, kom je vroeg of laat altijd bij het denken uit dat de feitelijke functies van de vrouw beperkt zijn tot moederschap en seksueel genot. Verder is ze inferieur, onbetrouwbaar, zwak en ongeschikt voor iedere vorm van leiderschap.

“Mannen willen de controle over vrouwen en ontnemen haar het zelfbeschikkingsrecht. De vrouw is niet meer dan haar genitaliën, die vervolgens beschermd dienen te worden door de hele gemeenschap.

“We lijden aan een maagdelijkheidsmanie. Van alle vrouwen die de profeet trouwde - en dat waren er een hoop - was er maar één maagd: Aisha. Maagdelijkheid was toen helemaal niet zo’n probleem. Maar naarmate de vrouw verder achter de voordeur werd gedrukt en de gender-segregatie groeide, nam ook de seksuele fantasie en erotisering van de vrouw toe. In de Koran staan beschrijvingen van de hoeri’s, de nimfen in het paradijs, maar de 72 maagden die martelaren na de dood zouden wachten? Die zijn een product van gefrustreerde mannelijke fantasieën in de ahadith (latere overleveringen van de profeet, red.).”

De islam heeft, aldus de titel van Ateş’ bekendste boek, een seksuele revolutie nodig, van Marokko tot Indonesië. Die bevrijdt niet alleen vrouwen. Ateş: “In de hele islamitische wereld zien we dictatuur, onvrijheid, repressie en onderdrukking. Het zijn gevolgen van de machtsstrijd uit de begindagen van de islam. Na de dood van de profeet Mohammed brak er een politieke rivaliteitenstrijd uit tussen zijn opvolgers. In hun ijver de macht te veroveren en een autoritair regime in te stellen werden vrouwen van de straat gedrukt en werd religieus pluralisme tenietgedaan.

“Waarom kent de islamitische wereld geen democratie? Omdat democratie omarming vereist van pluralisme en de gelijkheid van man en vrouw. De opvolgers van de profeet waren daar fel tegen. Wanneer we vrouwen haar seksuele rechten teruggeven, geven we haar ook haar waardigheid en gelijkheid terug en doorbreken we de patriarchale totalitaire dictatuur… het fascisme.”

Bent u niet bang dat u met dergelijke taal de islamofobie aanwakkert?
“De angst om extreem-rechts in de kaart te spelen mag ons niet beletten ons uit te spreken en geen verandering af te dwingen, of daar tenminste toe op te roepen. Dit mag nooit de reden zijn. Je moet altijd je motivatie onderzoeken. Mijn reden om de ongelijkheid tussen man en vrouw aan te kaarten is om meer gelijkheid af te dwingen en zo terug te keren naar de kern van de islam.”

Voelt u verwantschap met Aisha, de jongste vrouw van de profeet die later ten strijde trok en een veldslag won?
“Zulke sterken voorbeelden hebben we inderdaad in de islam. Zelf ga ik het liefst verder terug, naar de eerste aanhanger van de profeet: Khadija. Haar unieke verhaal zou alle islamitische vrouwen moeten inspireren. Haar relatie met de profeet en diens eerste vrouw roept grote vragen op over de hedendaagse man-vrouwverhoudingen tussen moslims. Ze was ouder dan de profeet, ze vroeg hém ten huwelijk en niet andersom, ze was zijn werkgever, de donateur van de beginnende geloofsgemeenschap. Dat is nu allemaal ondenkbaar.”

Binnen de soennitische islam zijn de poorten naar ijtihad (herinterpretatie van de oudste bronnen) al bijna tien eeuwen gesloten. Moeten die deuren open, zodat gelovigen zelf weer heilige teksten kunnen uitleggen?
“Absoluut. We moeten ons bewust zijn welk strijd er achter de vaste Korancommentaren verscholen ligt. Tijdens het leven van de profeet was de Koran de belangrijkste gezagsbron. De gendergelijkheid was toen ook een stuk beter. De ongelijkheid zoals we die vandaag de dag nog steeds zien, hangt samen met de opkomst van de ahadith - niet geheel toevallig door machtsbeluste mannen opgeschreven. Wie beweerde dat voor de vrouw de beste moskee haar huis is? De tweede kalief en opvolger van de profeet, Omar. Het was vooral onder zijn heerschappij dat de patriarchale structuren groeiden. In de vroegere Mekkaanse periode baden mannen en vrouwen samen. Sterker nog: mannen en vrouwen hebben altijd samen gebeden op de heiligste plek op aarde, de Ka’aba (in Mekka, red.). Pas in 2006 kwam voor het eerst de roep van Saudische geestelijken daaraan een einde te maken. Daarom moet verandering juist in de moskee beginnen.”

Kritiek is er op het gemengd bidden in uw moskee, en nog meer op vrouwen die dat ongesluierd doen - vrouwen horen zich te bedekken, zelfs als ze in hun eentje bidden.
“Er is geen reden om je te sluieren voor God. De redenen komen van de man, niet van boven.”

Stel, in de islamitische gemeenschap wordt de scheiding tussen mannen en vrouwen opgeheven. Wat verandert er dan?
“Iedereen zou veel relaxter zijn. De relatie tussen man en vrouw wordt dan veel natuurlijker en gelijkwaardiger. Tijdens mijn dertig jaar als advocaat en vrouwenvoorvechter heb ik een enorme strijd van vrouwen gezien voor meer rechten, meer ademruimte, meer vrijheid en meer persoonlijke keuzevrijheid. Maar terwijl vrouwen in Noordwest-Europa blijven vechten voor gelijkheid, zitten er nog steeds veel islamitische vrouwen in diezelfde landen opgesloten thuis, nergens zo veel als in deze religieuze groep.

“De islamitische gemeenschap heeft rond de positie van de vrouw heel eigen problemen. Die moeten we benoemen en dan onze ruimte opeisen. De grote feministische bewegingen uit de jaren zestig eisten de straat op, als statement: de straat is niet alleen van de man. Laat moslimvrouwen hetzelfde doen.”

Onder zware bewaking trad Ateş onlangs op in het tv-programma ‘De Nieuwe Maan’. Na de opnamen viel een jonge liberale vrouw die de moskee nooit bezoekt, de imama aan. “Herziening van de man-vrouwverhoudingen is belangrijk, maar niet op een heilige plek, niet in de moskee.”

Een jonge moslim riep: “Iedere man die beweert niet opgewonden of afgeleid te raken, liegt of is een heel grote uitzondering.”

Is het dan toch maar niet beter om gescheiden te bidden?
“Aan iedereen die dat soort dingen roept heb ik één vraag: ‘Ga je naar een bar of naar de moskee?’ Als jij niet naast een vrouw kunt bidden zonder over haar te denken als seksobject, dan heb je geen moskee nodig, maar een psychiater.”

Seyran Ateş (Istanbul, 1963) kwam met haar Koerdische ouders op haar zesde naar Duitsland. Als advocaat behartigde ze de belangen van moslima’s die slachtoffer waren van eerwraak, verkrachting, uithuwelijking en incest. Ze werd in Duitsland vooral bekend als moslimfeminist. Ze bekritiseert immigranten die in hun ‘parallelle maatschappij menen dat het Europese recht niet voor hen geldt, alleen de sharia; democratie aanvaarden ze niet’.

Haar werk leverde zoveel doodsbedreigingen op (en een aanslag in de rechtszaal, waar ze zwaar gewond raakte) dat ze in 2006 haar werk als advocaat tijdelijk moest onderbreken. Wel treedt ze op als advocaat voor de Berlijnse overheid in een rechtszaak aangespannen door een onderwijzeres, die het recht opeist een hoofddoek te dragen. Ateş steunt het voorstel van de liberale FDP om het dragen van hoofddoeken voor kinderen onder 14 jaar te verbieden. Ze heeft Turkije verzocht haar Turkse nationaliteit in te trekken, en riep Duitsers van Turkse komaf op hetzelfde te doen.

Ateş, auteur van het geruchtmakende ‘Der Islam braucht eine sexuelle Revolution’ (2009), opende in 2017 de Ibn Rushd-Goethemoskee, in een zaal van een protestantse kerk in Berlijn. Deze moskee op ‘seculiere liberale grondslag’ staat voor mensenrechten, scheiding van kerk en staat en een hedendaagse interpretatie van de Koran. De moskee is vernoemd naar de twaalfde-eeuwse liberale Moorse moslimjurist en filosoof Ibn Rushd (Averroes) en de Duitse dichter Wolfgang Goethe, die lovende woorden over had voor de islam.

De gezaghebbende Al-Azharuniversiteit in Caïro vaardigde direct een fatwa (islamitisch oordeel) uit tegen Ateş’ moskee. Zij moet al jaren permanent worden beveiligd. De vele doodsbedreigingen komen, aldus Ateş, niet uit terroristische IS-hoek, maar van sterk behoudende moslims in eigen land.

Ateş hekelde de totstandkoming van een universitair islaminstituut, dat onder meer imamopleidingen moest verzorgen. Het initiatief - vorige maand gestrand in onenigheid - was volgens Ateş gekaapt door conservatieve organisaties.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door hans van de mortel »

Graag bij de les blijven King!
King George schreef: Afbeelding
Alleen voor abonnees. Of je plaatst de inhoudelijke tekst zoals Ariel altijd netjes doet, of je plaatst niks. :finger:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Mahalingam »

Hier over vrouwen die in een soort harem leefden.
’Kittens-sekteleider’ krijgt 1075 jaar (!) cel om misbruik

Een Turkse islamitische tv-prediker is maandag veroordeeld tot ruim 1075 jaar celstraf. Een rechter in Istanbul acht Adnan Oktar schuldig aan onder meer seksueel misbruik van kinderen, spionage, fraude en georganiseerde misdaad, meldde het Turkse nieuwsagentschap Anadolu.

Afbeelding

De 64-jarige Oktar, die op zijn eigen tv-kanaal danste met schaars geklede vrouwen en hen ’kittens’ noemde, werd in 2018 opgepakt. Veel van zijn volgers zijn ook gearresteerd. Er staan 236 verdachten terecht, van wie er 78 zijn aangehouden.

Op zijn zender A9 hield Oktar veel debatten over religie, wat hem een grote schare aanhangers opleverde. Het kanaal kreeg twee jaar geleden een boete van de Turkse mediawaakhond omdat vrouwen er in een verkeerd daglicht werden gesteld.

In Rotterdam bezorgd

De islamitische goeroe heeft onder meer boeken geschreven over het creationisme, een leer die stelt dat het heelal en het leven op aarde door een schepper zijn gecreëerd. Zijn boek De Atlas der Schepping belandde onder meer in de boekenkast van ECB-baas Christine Lagarde. Hij gebruikte een pseudoniem.

Oktar heeft de beschuldigingen ontkend en stelt dat hij het slachtoffer is van een hetze. Hij weerspreekt ook banden te hebben met de islamitische Turkse filosoof en politicus Fethullah Gülen, die door de regering van president Erdogan verantwoordelijk wordt gehouden voor een mislukte staatsgreep.

Oktar veroordeelt homoseksualiteit en stelt verder dat de PKK, de Koerdische militante beweging in Turkije, het grote kwaad is. Zijn werk werd onder meer in Rotterdam (en andere Nederlandse steden) huis-aan-huis bezorgd. Wie de afzender was, bleef in het ongewisse.

Oktar vertelde de rechter in december dat hij zo’n duizend vriendinnen had. Hij heeft zichzelf ook „buitengewoon potent” genoemd. In de jaren 90 was hij de leider van een sekte die verzeild raakte in een serie seksschandalen.

Slachtoffers – vrouwen vol siliconen die schaars gekleed voor hem moesten dansen – zijn de afgelopen twee jaar naar voren getreden. „Er waren zeventien andere seksslavinnen, die allemaal Oktar halfnaakt moesten bedienen. Hij sloeg ons, schold ons uit, misbruikte ons en dwong ons tot geslachtsgemeenschap”, vertelde een voormalige ’kitten’. „Ik probeerde vijf keer te ontsnappen. Tevergeefs. Hij had 60 bewapende lijfwachten.”
En dit is het boek waar we het op het forum al eerder over hadden:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Bart Collard – Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor terugslag in vrouwenrechten door migratie

'Migranten zien vrouwen als prooi'

Door: Bart Collard , 12:01, 22 februari 2021

Afbeelding
Ayaan Hirsi Ali.

“This is a trigger warning for the entire book. Reading it, you should be triggered”. Zo begint het nieuwe boek van Ayaan Hirsi Ali, Prey. Immigration, Islam, and the Erosion of Women’s Rights. Kennelijk moet de lezer op een andere manier naar de relatie tussen immigratie, islam en de slijtage van vrouwenrechten gaan kijken. Die


https://tpo.nl/2021/02/22/bart-collard- ... -migratie/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

I think we need a new category here entitled “Never Marry a Muslim”

FEBRUARY 22, 2021 BY BARENAKEDISLAMLEAVE A COMMENT

There already are many stories that fit under this heading, and here’s the latest: Muslim migrant uses French wife to bring his “real” Muslim family to Europe.

Afbeelding

I think we need a new category here entitled “Never Marry a Muslim”
FEBRUARY 22, 2021 BY BARENAKEDISLAMLEAVE A COMMENT
There already are many stories that fit under this heading, and here’s the latest: Muslim migrant uses French wife to bring his “real” Muslim family to Europe.


Breitbart (h/t Marvin W) A 36-year-old French woman claims that her abusive Muslim migrant husband used her in an attempt to obtain French citizenship so he could abandon her and her children and bring his African Muslim wife and family to France.

The woman, named Catherine, left her now ex-husband four years ago after discovering the Senegalese man had tried to use her to obtain citizenship and that he led a double-life, having a Senegalese wife and children, it is alleged.

“I had two daughters with him, who are 13 and 10 years old. This is a man I met on the Internet. He lived in Africa, in Dakar. I fell in love. He wanted me to marry him in Senegal. I went there, and we got married,” Catherine told broadcaster Europe1.

The couple lived with Catherine’s parents, to begin with, and according to the 36-year-old, her husband became verbally and physically abusive privately but put on an act when her parents were present.
“It’s very demeaning to feel used. I felt betrayed. His goal was to obtain French citizenship to bring over his wife and children who were in Senegal.

I didn’t know until after I left him. I knew he would send money there every month, but he told me it was for his mother. It was a huge amount of money,” she said.

“He never managed to get his wife and children to come to France because I always refused to start the process for him to obtain French citizenship. I had doubts because he was always asking for it. And my family told me not to… When I refused, he became a demon,” she added.
Sham marriages to help migrants who could not otherwise legally stay in the country have been seen across many countries in Europe.

In 2019, the German-based NGO “Mission Lifeline” actually suggested that citizens marry asylum seekers to help them remain in Germany. “You’re not married yet? Maybe you could fall in love with someone who doesn’t have the right to stay here? Could happen, right? Stay open,” the group wrote on social media.

That same year in France, a city project manager in Villepinte was accused of arranging sham marriages for migrants and was thought to be involved in at least a dozen such fake marriages.

Below photo is the “BEFORE PHOTO” – the kind of misleading propaganda that persuades Western women that marrying Muslim men is a good idea.

Afbeelding

https://barenakedislam.com/2021/02/22/i ... -a-muslim/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Mahalingam »

Volgens Erdogan en aanhang zijn vrouwenrechten iets van ongelovige westerlingen.
En daar doen ze dus niet aan mee.
Turkije trekt zich terug uit verdrag over vrouwenrechten


President Recep Tayyip Erdogan heeft Turkije teruggetrokken uit een internationaal vrouwenrechtenverdrag dat erop gericht is geweld tegen vrouwen aan te pakken en emancipatie te bevorderen. Het besluit is zaterdag gepubliceerd in de Turkse staatskrant. Actievoerders waarschuwen dat het verdrag cruciaal is om het stijgende aantal gevallen van huiselijk geweld in Turkije terug te dringen.

Het verdrag, ook wel bekend als de Istanbul-Conventie, werd in 2011 door Turkije ondertekend. Ankara heeft geen verklaring gegeven voor de opzegging. Functionarissen van de AK-partij van Erdogan zeiden vorig jaar al dat de overheid overwoog zich terug te trekken uit het akkoord. Toen woedde er een politiek conflict over hoe huiselijk geweld teruggedrongen moest worden.

Vanuit conservatieve hoek klinkt al langere tijd kritiek over de inhoud van het akkoord. Zo zou het afbreuk doen aan Turkse normen en waarden over familie en daardoor juist geweld in de hand werken. Ook vinden critici dat het principe van gendergelijkheid in het verdrag homoseksualiteit promoot.
https://www.trouw.nl/buitenland/turkije ... ~b46af9e6/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Pilgrim »

De NOS schrijft er ook over...
Turkije stapt uit Istanbul-verdrag, dat geweld tegen vrouwen bestrijdt

20 mrt 2021

Afbeelding
Betogers gaan in Istanbul de straat op om aandacht te vragen voor geweld tegen vrouwen (augustus 2020) AFP

De Turkse president Erdogan heeft zijn land teruggetrokken uit het verdrag van Istanbul, dat gaat over het bestrijden van geweld tegen vrouwen en van huiselijk geweld. Het land was in 2011 een van de eerste ondertekenaars van het verdrag, dat in de Turkse stad Istanbul tot stand kwam.

Landen die de Istanbul Conventie onderschrijven, moeten geweld tegen vrouwen voorkomen, slachtoffers beschermen en daders veroordelen. Tientallen Europese landen hebben het verdrag geratificeerd. Vorig jaar maakte Polen bekend ook uit het verdrag te willen stappen.

Volgens regeringspartij AKP is de inhoud van het verdrag niet in lijn met de traditionele familiewaarden in de Turkse samenleving. Ze nemen aanstoot aan de uitleg van gendergelijkheid, die volgens hen homoseksualiteit 'propageert' en de deur openzet naar vrije interpretaties van sekse.

Groot onderwerp
Volgens correspondent Mitra Nazar heeft het land zich teruggetrokken op het moment dat geweld tegen vrouwen een groot onderwerp van gesprek is. "Tot nu toe zijn dit jaar al 70 vrouwen in Turkije vermoord", zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal. "En het is pas maart. Vorig jaar ging het om ongeveer 300 vrouwen en het jaar daarvoor meer dan 450. De vrouwen worden vermoord omdat ze vrouw zijn, vaak door hun echtgenoot, ex of familielid."

Vorige zomer gingen vrouwen wekelijks de straat op in Istanbul om aandacht te vragen voor het al jaren stijgende aantal moorden op Turkse vrouwen. Zij wilden dat Turkije zich meer zou inspannen om aan de verplichtingen uit het verdrag te voldoen. Ook begin deze maand, op internationale vrouwendag, gingen vrouwen de straat op. "Die demonstraties verliepen redelijk vreedzaam", zegt Nazar. "Maar na afloop werden enkele vrouwen in hun huis opgepakt omdat ze een lied zongen dat als belediging geïnterpreteerd kan worden aan Erdogan."

Het terugtrekken uit het verdrag is tegenstrijdig met de toon die de president tot de EU aanslaat. "Sinds begin dit jaar zoekt Erdogan wat meer toenadering en spreekt pro-Europese woorden. Door zich nu terug te trekken neemt hij weer wat stappen achteruit in dat proces", zegt de correspondent.

https://nos.nl/artikel/2373347-turkije- ... rijdt.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door Mahalingam »

En de EU komt met het bekende krachtige antwoord aan Erdogan:
‘Geweld tegen vrouwen is ontoelaatbaar. Vrouwen verdienen bescherming door sterke wetgeving’, reageert voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen op Twitter.

Ook EU-buitenlandchef Josep Borrell dringt er bij Turkije op aan de beslissing terug te draaien. Hij betreurt de opzegging ten diepste en zegt het besluit niet te bevatten.

De Nederlandse minister van buitenlandse zaken Stef Blok sluit zich bij de oproep aan. Ook hij betreurt de Turkse terugtrekking en noemt het verdrag “een belangrijk instrument om geweld tegen vrouwen en huiselijk geweld aan te pakken”.
https://www.trouw.nl/buitenland/eu-vraa ... ~bec4441a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Maar de toetredingssubsidies tot de EU natuurlijk niet stopzetten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bericht door King George »

Binnenkort reist het Nederlands elftal naar Turkije af voor een kwalificatieduel voor een ticket in de eindronde van het WK voetbal in Qatar. Iets geeft mij in dat geen van alle voetbalmiljonairs ditmaal gaat knielen om te laten zien dat ze deugen, zoals ze dat wel deden toen de meervoudige crimineel met een strafblad van ernstige geweldsdelicten George Floyd werd gearresteerd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie