Laura in Qatar

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Laura in Qatar

Bericht door Mahalingam »

Welk zinnig mens gaat er nu op vakantie naar Qatar?
Onderstaand artikel begint met: "De 22-jarige Laura was met een vriendin op vakantie in Qatar." Hoe onheilspellend wil je de inleiding hebben?
Verkrachte Nederlandse (22) vast in Doha vanwege 'seks buiten huwelijk'
Een Nederlandse vrouw uit Utrecht zit vast in Qatar nadat ze stelde te zijn verkracht. De politie houdt haar sinds maart in voorarrest omdat ze hiermee seks buiten het huwelijk zou hebben gehad.
Ze vermoedt dat er tijdens een avondje stappen drugs in haar drankje zijn gestopt. Pas later kwam ze weer bij bewustzijn in een appartement en merkte te zijn verkracht.

De volgende ochtend deed Laura aangifte bij de politie in Doha maar werd tot haar grote verbazing zelf gearresteerd. Zij zou namelijk seks buiten het huwelijk hebben gehad.
[...]
Haar vermeende verkrachter zit eveneens vast in afwachting van zijn straf. Volgens haar advocaat Brian Lokollo wordt Laura in de gevangenis onder druk gezet door familieleden van de vermoedelijke dader. Ze willen dat zij met hem trouwt. Dit zou de enige manier zijn om haar en de vermoedelijke dader snel vrij te krijgen.
En als ze zou trouwen door wordt ze rechteloos eigendom van die verkrachter.
En wat doet Min. v. BuZa voor haar?
Volgens Buitenlandse Zaken is er veel contact met Laura, zo laat een woordvoerder desgevraagd weten. De ambassade heeft de vrouw een lijstje met goede advocaten voorgelegd, maar zij wilde de eerste maanden geen advocaat.
Onwil en dan laat de ambassade je aan je lot over.
Lokollo noemt de reactie van Buitenlandse Zaken 'een bizar verhaal'. ,,Je zou verwachten dat de ambassade enorm strak de regie zou voeren en haar bijstaat met raad en daad. Maar toen Laura de ambassade belde, zou ze nog worden teruggebeld. Ze hebben haar zeker drie weken laten bungelen.''
http://www.ad.nl/utrecht/verkrachte-ned ... ~a864d9df/
Nu maar afwachten of ze zweepslagen krijgt en/of max 3 jaar gevang (zonder airco).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Laura in Qatar

Bericht door Dhana »

Echt vreselijk allemaal voor die vrouw. Maar sorry, hoor. Je vraagt immers om dat soort moeilijkheden als je als vrouw alleen gaat stappen in zo'n land. Of dan ben je te naïef voor woorden en/of je bent op het verkeerde been gezet door de moslim knuffelaars hier, die je zou zeggen tegen beter weten in, maar blijven roepen dat het alleen islamofoben zijn die alles uit de kast trekken om de islam een slechte naam te geven en er absoluut niets mis met de religie van de vrede.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re:Laura in Qatar

Bericht door Ali Yas »

Dhana schreef:of je bent op het verkeerde been gezet door de moslim knuffelaars hier
Dat lijkt me duidelijk! Het structureel wegkijken maakt mensen niet wijzer.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door King George »

Deze kennismaking met de Islam wel. Helaas een pijnlijke confrontatie met de zeer bittere Islamitische realiteit.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ali Yas »

Zolang de islam in Nederland wordt gebagatelliseerd als een cultureel dingetje kunnen we nog meer van dit soort "verrassingen" verwachten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ariel »

De vrouw heeft haar uiterlijk niet mee voor dat land. Ze ziet er uit als een inwoner van Qatar. Waarschijnlijk heeft ze een arabische islamitische vader, en dan is ze dus helemaal te pineut.

Afbeelding
Spoiler! :
„Ik word voortdurend onder druk gezet om mijn dochter te laten trouwen met haar verkrachter. Sms’jes van een onbekend echtpaar uit Libanon dat aandringt op toestemming voor een huwelijk tussen Laura en die Arabier. Zodat híj snel vrijkomt en Laura zogenaamd naar huis mag. Geen haar op mijn hoofd. Straks zie ik mijn kind nooit meer terug.”

Sinds drie maanden is het leven van Marian veranderd in een hel. Haar 22-jarige dochter Laura - een jonge, volgens haar moeder vriendelijke en spontane meid uit Utrecht met een eigen bedrijfje - zit in een cel in Qatar. Laura hangt jarenlange gevangenisstraf boven het hoofd. De aanklacht: ’seks buiten het huwelijk’. Marian: „Dat terwijl mijn dochter tijdens haar vakantie is verkracht door een jongeman uit Qatar die doodleuk beweert dat Laura zijn vriendin is.”

Een paar drankjes in de Crystal Lounge van het Doha Hotel luidden in maart voor Laura het begin van een nachtmerrie in. Volgens haar moeder was ze voor het eerst zelfstandig op vakantie. „Met een vriendin, Lisa. Voor het eerst alleen ver weg en dan zoiets. Ik weet niet waar ik het zoeken moet.”

In de bar en discotheek zou de Nederlandse die avond met een groep jongeren zijn opgetrokken. „Een gelegenheid waar kennelijk alcohol wordt geschonken en veel buitenlandse toeristen heengaan”, vertelt Laura’s Nederlandse advocaat Brian Lokollo.

Laura was naar eigen zeggen vaak op de dansvloer te vinden en dronk vijf drankjes. Lokollo: „Opeens voelde zij zich onwel. Daarna zegt Laura zich alleen flarden te herinneren. Een Arabier die haar bij de arm grijpt, haar meeneemt naar een taxi. Een later ziet zij een man, bovenop haar. Diep in de nacht wordt ze dan wakker, op het dak van een appartementengebouw. Haar kleren zijn gescheurd. Laura realiseert zich vanaf dat moment dat zij is gedrogeerd en verkracht. Ze vermoedt dat iemand op een onbewaakt moment iets in haar drankje heeft gegooid.”

De Utrechtse vertelt in paniek naar beneden te zijn gerend, de receptie te hebben gewaarschuwd en op een politiebureau te zijn beland. Lokollo: „Daar wilde zij aangifte doen van seksueel misbruik. Maar Laura werd onmiddellijk beschuldigd. Een officier van justitie schreeuwde haar voortdurend toe. ’Why did you fuck with him!’, kreeg ze steeds te horen. Laura was doodsbang, geïntimideerd, schaamde zich vreselijk en tekende uiteindelijk een Arabische verklaring die zij niet kon lezen. Zij had geen flauw idee wat daar in staat.” Een onderzoek door een forensisch arts kwam er niet, eventuele sporen zijn niet afgenomen. De reden daarvoor is onduidelijk.


Moeder Marian krijgt zo af en toe telefoontjes van haar dochter. „Altijd gesprekjes van een minuut of vijf. Stukje bij beetje heb ik het verhaal gehoord. Aanvankelijk durfde ze me niet te vertellen wat er is gebeurd. Omdat ik aan mijn klompen aanvoelde dat het helemaal mis is, heb ik steeds aangedrongen. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit. ’Mam, ik ben verkracht’, zei ze huilend. En: ’Wees alsjeblieft niet boos’. Ik dacht dat ik van ellende door de grond ging. ’Kindje, natuurlijk ben ik niet boos’, zei ik. ’Ik ben boos om wie je dat heeft aangedaan’.”

De Nederlandse verscheen enkele malen voor een rechtbank en moet komende maandag opnieuw terecht staan. Advocaat Lokollo: „Er is nog veel onduidelijk over de aanklacht, maar wat vast staat is dat de man in kwestie zelf ook wordt vastgehouden. Laura wordt verweten dat zij seks met hem had, terwijl beiden niet getrouwd zijn; een misdrijf in Qatar. Mijn cliënte vertelt door een politieman te zijn benaderd dat het beter voor haar is om met de dader in het huwelijk te treden. Vervolgens kwam er een vrouw op de proppen die haar 5000 euro bood: voor het jawoord aan haar verkrachter en een ticket naar Nederland, op het moment dat dat huwelijk weer ontbonden is.”

Volgens de raadsman doet de Nederlandse ambassade niets om de Utrechtse te helpen. „Ik heb mij gesteld als advocaat en krijg dan te horen dat dat eerst door Laura moet worden bevestigd via een ellenlange procedure. Laura zou pas zeer recent een pro deo-advocaat hebben die zelfs geen Engels spreekt. Het is één groot tranendal, schandalig hoe de overheid haar laat zitten. Het enige wat ik kan doen, is Laura zoveel mogelijk advies geven.”

Een woordvoerster van Buitenlandse Zaken ontkent dat de jonge vrouw geen hulp krijgt. „Wij zetten alles op alles. Maar in eerste instantie wilde Laura geen advocaat omdat zij het zelf wilde regelen. Dat was tegen ons advies: we hebben haar meteen een lijstje met raadslieden gegeven. Verder gaan wij voortdurend bij haar langs en zijn we ook bij rechtszittingen aanwezig. We dringen steeds aan op een eerlijk proces.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Laura in Qatar

Bericht door Teva Teff »

Verkrachtingen legaliseren. Dat is een veel voorkomend verschijnsel in Islamlanden. Eerst verkracht worden en daarna een gedwongen huwelijk met de verkrachter.
Op dezelfde manier wordt ook prostitutie gelegaliseerd.
Volkskrant (2002!): Iran wil prostitutie reguleren.
Volgens officiële cijfers werken in Iran nu ruim 300 duizend vrouwen in de prostitutie. De verslechterende economische situatie in het land leidt tot groeiende cijfers. Behalve prostitutie nemen ook drugsmisbruik en criminaliteit toe. Naar schatting twee miljoen vrouwen zijn dakloos en een miljoen vrouwen moet zien te leven zonder enige financiële of sociale tegemoetkoming van de overheid.De autoriteiten hebben eerst (tevergeefs) geprobeerd te ontkennen dat prostitutie in Iran bestond. Daarna gaven ze het 'moreel corrupte Westen' de schuld dat de bevolking via video en satelliet corrumpeerde. Maar nu de prostitutie oprukt tot in de kleinste stadjes, kan de overheid de realiteit niet langer ontkennen.Daarom heeft een staatssecretaris van het ministerie van Sociale Zaken het plan ontwikkeld om het mannen en vrouwen mogelijk te maken seks te hebben nadat ze voor een korte periode een huwelijkscontract hebben gesloten.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Laura in Qatar

Bericht door Dhana »

Nog niet zo lang geleden is deze vrouw in dezelfde contreien hetzelfde overkomen en ze was niet de enige. Ook een getrouwd stel dat uit affectie elkaar publiekelijk een kus geeft, is daar aanleiding om geheel volgens de prachtige traditie van de religie van de vrede shariastrafrechtelijk vervolgd te worden.

Spoiler! :
Een Noorse vrouw die in Dubai is verkracht, heeft een gevangenisstraf van 16 maanden gekregen omdat ze seks buiten het huwelijk heeft gehad.

De 24-jarige Marte Dalelv was in maart op zakenreis in het land, toen ze werd verkracht.

Ze deed aangifte, maar werd vervolgens zelf beschuldigd. Haar werd ook het drinken van alcohol en meineed ten laste gelegd. Deze week werd ze veroordeeld, meldt de BBC.

Dalelv zegt dat ze erg nerveus en gespannen is, maar goede hoop heeft dat ze in hoger beroep alsnog wordt vrijgesproken.

De man die de Noorse beschuldigde van de verkrachting heeft een gevangenisstraf van 13 maanden gekregen, eveneens voor seks buiten het huwelijk en het drinken van alcohol.

Het hoger beroep dat Dalelv heeft aangetekend, wordt naar verwachting in september behandeld. Na ingrijpen van de Noorse regering mag ze het beroep in relatieve vrijheid afwachten. Ze verblijft in het Noorse Zeemanscentrum in Dubai.

Problematisch

De Noorse minister van Buitenlandse Zaken Espen Barth Eide vindt dat de veroordeling ''lijnrecht indruist tegen ons gevoel voor rechtvaardigheid'' en ''hoogst problematisch is vanuit het gezichtspunt van mensenrechten''.

Volgens de wet in de Verenigde Arabische Emiraten, waartoe Dubai behoort, kan een man alleen voor verkrachting worden veroordeeld als hij zelf heeft bekend of als er vier mannelijke getuigen zijn.

Conservatief

Dubai is de laatste jaren sterk veranderd en is een belangrijke toeristische trekpleister geworden. Desondanks is het land nog steeds erg conservatief, waardoor meer buitenlanders in de problemen zijn gekomen.

Zo kreeg een Australische vrouw in 2008 acht maanden cel nadat ze had verklaard door drie collega's te zijn verkracht. Een Brits stel moest in 2010 een maand de cel in omdat ze elkaar in een restaurant een kusje op de wang hadden gegeven. Een ander Brits paar kreeg drie maanden celstraf omdat ze seks op een strand zouden hebben gehad, wat ze tevergeefs ontkenden.

Door: ANP/NU.nl


http://www.nu.nl/buitenland/3530901/noo ... racht.html
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:Nog niet zo lang geleden is deze vrouw in dezelfde contreien hetzelfde overkomen en ze was niet de enige. Ook een getrouwd stel dat uit affectie elkaar publiekelijk een kus geeft, is daar aanleiding om geheel volgens de prachtige traditie van de religie van de vrede shariastrafrechtelijk vervolgd te worden.
Mevrouw Laura had zich beter moeten laten informeren voordat ze op vakantie naar Qatar ging.Zij had moeten beseffen dat de arabieren elke vrouw als hoer beschouwen, en als ze die vrouw dan op een drankje tracteren , dan verwachten ze daar iets voor terug. Ik begrijp niet wat Laura daar te zoeken had. Misschien een rijke man?

Maar misschien kunnen Willem , Bea en Max iets voor de vrouw betekenen? Die zijn toch zulke dikke vrienden met de Emir daar?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re:Laura in Qatar

Bericht door xplosive »

Ik denk niet dat ze iets van de Emir gedaan kunnen krijgen. Die heeft zich waarschijnlijk achter hun rug alleen maar rot gelachen dat hij Beatrix en Maxima zo gek kreeg om zich in die uiterst potsierlijke slavenkledij te laten hullen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ariel »

Het verhaal heeft waarschijnlijk twee kanten.

De Tweede Kamer wil het naadje van de kous weten van minister Koenders met betrekking tot de Nederlandse vrouw die vastzit in Qatar terwijl ze verkracht zou zijn. Ondertussen zijn er steeds meer twijfels ontstaan over haar verhaal.

Vrienden van de vrouw zeggen dat de 22-jarige Laura loog over haar reisbestemming. Ze vertelde aanvankelijk dat ze naar Frankrijk zou gaan, maar reisde dus af naar Qatar.

Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken is er nog geen tenlastelegging. De man, die ook vastzit, zou hebben gezegd dat de seks vrijwillig was en dat hij er voor moest betalen. Maandag is de eerste inhoudelijke behandeling van de zaak. Iemand van de Nederlandse ambassade zal daarbij aanwezig zijn, aldus de woordvoerster. Of de verhalen over wel of niet betalen voor seks enige grond hebben, weet de zegsvrouw niet. „Wij weten ook niet hoe het zit. Maandag moet meer duidelijk worden.”
VVD, PvdA, SP, CDA, D66, GroenLinks, CU en SGP hebben samen vragen ingediend bij minister Koenders. Zij willen onder andere van hem weten of het klopt dat de ambassade zonder opgaaf van reden recent een zitting aan zich voorbij heeft laten gaan. Ook willen ze opheldering over de vraag of Laura pas na drie weken werd bezocht door ambassadepersoneel.

Volgens Buitenlandse Zaken is dat laatste sowieso onzin. „Op 14 maart werd Laura gearresteerd. Op de 16e hoorden wij er van en op de 20e ging er iemand van de ambassade langs.” Een lijst met advocaten die was meegenomen, werd door Laura terzijde gelegd. „Iemand moet wel zelf hulp willen”, aldus de zegsvrouw.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ariel »

Ik heb Laura maar een eigen plekje op ons forum gegeven. Het is een vreemd verhaal, en elke dag ( tot nu toe) komen er nieuwe feiten aan het licht. De Telegraaf houdt ons op de hoogte.
Buitenlandse Zaken heeft Laura’s moeder Marian bericht dat het Openbaar Ministerie in Qatar ’een sterke zaak heeft op grond van een gedegen vooronderzoek’. Laura zelf ontkent. De Utrechtse moslima zegt dat zij gedrogeerd is en door haar belager is verkracht op het dak van een appartementencomplex. Deze man, een Syriër, zit ook vast.

Justitie in Doha baseert zich volgens Buitenlandse Zaken op onderzoek door een arts, getuigenverklaringen en mogelijke camerabeelden.

’Het beeld is ontstaan dat Laura vrijwillige seks had met de medeverdachte, die ook is aangeklaagd en eveneens moslim is.’ De Syriër zegt dat Laura na de seks om geld vroeg. Toen hij weigerde te betalen, is zijn lezing, beroofde Laura hem van zijn telefoon en horloge. ’Die eigendommen nam hij vervolgens met enig geweld terug’, luidt de toelichting.

Het feit dat Laura zelf moslim is - wat door haar moeder wordt bevestigd - is volgens Buitenlandse Zaken ’een verzwarende factor’. Morgen moet de Utrechtse opnieuw voor de rechter verschijnen.
Tot zo ver de Telegraaf. Maar we lezen achter de betaalmuur verder.

„Laura hangt niet in Qatar de hoer uit. Mijn dochter is goedgelovig, maar niet dom. Ze heeft een goedlopend bedrijf, was hard bezig met haar toekomst. Ze heeft ook geen geldgebrek. Als er al zoiets is gebeurd, dan is Laura erin geluisd. Ze zou nooit vrijwillig seks hebben met die Syrische man.”

Marian – moeder van de 22-jarige Utrechtse die vastzit in Qatar – worstelt met steeds meer vragen. Begin maart vertrok haar dochter plotseling naar de oliestaat. Marian wist nergens van. „Ze heeft me niets verteld, zelfs niet over een buitenlandse reis. Toen ik haar een week niet te pakken kon krijgen, stond ik op het punt aangifte van haar vermissing te doen.”

Rond die tijd belde een collega van Laura, dat ze zich al een week niet op de zaak had laten zien. „Via vrienden van mijn dochter kwam ik erachter dat ze met ene Lisa naar Qatar was vertrokken. En dat ze daar in de gevangenis zit, voor een beroving. Maar verder weten we niks, was hun verhaal. Ik dacht dat ik gek werd.”

Schaamte
Stukje bij beetje ontrafelde de moeder wat er speelde. „Begin april kreeg ik Laura eindelijk zelf aan de lijn. Maar ze bleef voor me verzwijgen dat het om een verkrachting ging. Uit schaamte, werd me later duidelijk.”

Pas sinds twee weken weet de moeder waarom haar dochter werkelijk achter tralies zit. Ze beschikt nu ook over Laura’s verklaring aan justitie in Qatar. Volgens de Utrechtse was ze in de discotheek Crystal Bar van W-hotel waar ze danste en alcohol dronk. Plotseling werd ze onwel, is haar verhaal, Laura vermoedt dat iemand iets in haar drankje deed.

Vanaf dat moment herinnert Laura zich naar eigen zeggen alleen flarden. Dat een man haar meevoerde, dat hij later bovenop haar lag. Laura zegt verder dat zij uren later ontwaakte op het dak van een appartementencomplex en vervolgens in paniek naar de politie stapte om aangifte van verkrachting te doen. Sindsdien zit de jonge vrouw vast. Vriendin Lisa mocht onmiddellijk naar huis.


Een bekende van Lisa vertelt een ander verhaal. „Lisa en Laura zijn elkaar kwijtgeraakt in die discotheek. Laura is op straat verkracht, was bont en blauw en zat onder het bloed. Ze heeft Lisa uiteindelijk kunnen bereiken. Lisa heeft niets bij de politie verklaard en is meteen het land uitgegaan.”

Toestemming
Moeder Marian vraagt zich inmiddels af wat de rol van Lisa is. „Waarom mocht zij wel Qatar verlaten? Volgens mijn dochter heeft Lisa haar destijds voorgesteld om mee te gaan naar Qatar. Lisa betaalde de reis en het hotel. Laura hoefde niets te vergoeden. Waarom? Is mijn dochter erin geluisd? Is ze verlokt tot prostitutie? Ik heb geen idee. Maar kloppen doet dit verhaal niet.”

Marian krijgt Lisa niet aan de telefoon. „Ze neemt niet eens op. Wel is er een andere vriendin van Laura, Solange. Zij zet me onder druk om niet met de pers te praten en wil wel dat ik toestemming geef voor een huwelijk tussen Laura en die Syrische vent. Hebben die meiden mijn dochter iets aangedaan? Wat willen ze eigenlijk?”

In het bijzijn van deze krant kreeg Marian gisteren een telefoontje vanuit Libanon. Er meldde zich een onbekende man die weigerde zijn naam te noemen en beweert Laura te helpen. „U moet toestemming geven voor een huwelijk. Dat wil Laura zelf ook”, herhaalde hij voortdurend.

De onbekende beller ontkende banden te hebben met de Syrische verdachte. Toen Marian hem liet weten er zelfs niet over te peinzen, stuurde de Libanees haar een sms’je met de tekst ’je bent een slechte moeder.’

Marian: „Het is vreselijk wat er allemaal gebeurt. Ze laten me ook niet met rust. Laura was aanvankelijk in paniek, en wilde inderdaad met de Syriër in het huwelijksbootje stappen om vrij te komen. Ze is nu van gedachten veranderd. Ik heb haar gewaarschuwd dat ze dan misschien nooit meer het land uitkomt. Goddank heeft ze van dat idiote plan afgezien.”
Twee jaar geleden bekeerde Laura zich tot het islamitisch geloof. Ze was zoekende, volgens haar moeder.
„Ik had liever dat ze voor God dan voor Allah koos. Maar het is haar keus. Ik merkte er trouwens weinig van. Af en toe zat ze te bidden op een kleedje. Nu bid ik voor haar dat ze gauw vrijkomt en snel weer thuis is.”
In haar wanhoop schreef Marian, zelf van adellijke komaf, een brief aan koning Willem Alexander. „Als iemand mijn dochter vrij kan krijgen, is hij het. Een antwoord op mijn brief kreeg ik niet. Wel kwam er een telefoontje van Buitenlandse Zaken. Waar ik mee bezig was om de koning te benaderen. In dit vrije land is dit nog altijd mijn goed recht. Al haalde het helaas niets uit.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Laura in Qatar

Bericht door Dhana »

Zo zie je maar weer. Het begint met onschuldig gymnastieken op een Perzisch tapijtje en voor je het weet eindig je in de islamitische hel. Had ze het maar bij een yogaklasje gehouden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
„Ik had liever dat ze voor God dan voor Allah koos. Maar het is haar keus. Ik merkte er trouwens weinig van. Af en toe zat ze te bidden op een kleedje. Nu bid ik voor haar dat ze gauw vrijkomt en snel weer thuis is.”
Laura bad tot Allah. Laat die haar dan nu ook maar redden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Scarlatti »

Heel ERG maar WIE gaat er naar een ISLAMITISCH LAND?

Als ik er een ZIE alleen maar ga ik ze al uit de weg...

zoals ik ook al hier las en mee eens ben is dit zeker ook mede schuld van de verslaggeving en de 'voorlichting' kunnen zijn over deze zo fijne religie van de vrede...
maar toch...
moslima geworden

en zelf is ze bruinig... met krullen... die islamieten zullen haar zeker als een 'neger' zien... en haar als zodanig behandelen en wij allen wéten wat dàt inhoudt...

al denk ik niet dat je als 'ouder' van zo'n kind veel te zeggen hebt wanneer ze die kant op gaan... dan slechts te zeggen wanneer jij dat doet ben jij vanaf dan persona non grata voor ons en kom jij en die mohammedfiguur niet meer binnen bij ons...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ariel »

Is de vader van Laura moslim? Dan ziet het er slecht uit voor haar.

Door Joost Niemoller

De Nederlandse Laura zit in de gevangenis in Qatar. Nu al een aantal maanden. Er is haar officieel nog niets te laste gelegd. Het zou er om gaan dat ze verkracht is, waarbij zij dus niet als slachtoffer wordt behandeld, maar als iemand die de wet heeft overtreden.

De feiten, zoals die blijken uit de media, zijn, zoals altijd in dit soort gevallen, onduidelijk.

Zo valt te lezen in het AD:

Het vooronderzoek waar Buitenlandse Zaken in de verklaring naar verwijst, bestaat uit onderzoek door een arts, getuigenverklaringen en mogelijke camerabeelden, zo laat de moeder van Laura aan het AD weten.

Er zou nog geen officiële tenlastelegging zijn. Morgen dient de zaak tegen de Utrechtse.

Volgens het ministerie helpt het niet mee dat Laura zelf moslima is. ,,Het beeld is ontstaan dat Laura vrijwillige seks had met de medeverdachte, die ook is aangeklaagd en eveneens moslim is”, aldus Buitenlandse Zaken.

Versies
De Utrechtse zou in maart meerdere versies hebben verteld over de seks in het appartement in Doha, zo zou ze een keer hebben gezegd dat het vrijwillig was en een andere keer dat het haar om geld te doen was. De vrouw deed aangifte met het verhaal dat ze verkracht was.

Haar moeder ontvangt stelselmatig telefoontjes van de familie van de dader. ,,Ze willen dat ik instem om hem met mijn dochter te laten trouwen.”

Ook uit andere mediaberichten wordt er niet zo heel veel meer duidelijk over de omstandigheden:

Ook sprak Michael één keer met Lisa, een vriendinnetje waarmee Laura naar Qatar was. Na dat ene gesprek was Lisa verdwenen.

Bont en blauw

Hij vervolgt: “Lisa vertelde me: we waren op een feestje en in één keer was Laura verdwenen. Dat is niks voor Laura, want ze is heel erg bezig met haar carrière. Ze is haar tas en telefoon op het feestje kwijtgeraakt. Toen Lisa haar de volgende dag tegenkwam, was ze helemaal bont en blauw. En toen zijn ze aangifte gaan doen op politiebureau en is ze vastgezet.”

Lisa is gelijk naar Nederland gegaan uit angst dat ze opgepakt zou worden.

Zorgen?

Of Michael zich zorgen maakt? “Ik ken Laura. Ze is een echte overlever. Ik heb haar twee weken geleden aan de lijn gehad, ze is best oké. Ik heb begrepen dat ze al die tijd op een politiebureau zit. Ze mag eten, drinken en roken. Ze zit met veel buitenlanders daar.”

De zaak Laura past in een patroon:

In het verleden zijn er vaker buitenlandse vrouwen bestraft voor dat soort vergrijpen, zegt Van Hoorn. In 2013 kreeg in de Verenigde Arabische Emiraten een Noorse vrouw een celstraf van 16 maanden voor seks buiten het huwelijk. De vrouw van 24 werd net als Laura gearresteerd toen ze aangifte deed van verkrachting.

Maar of ze nu verkracht is of niet, dat is alleen belang voor de Westerse, seculiere wet. Voor de sharia doet het er helemaal niet toe.

Volgens de sharia, de islamitische wet, bestaat er helemaal niet zoiets als verkrachting. De sharia is gebaseerd op de koran en daarin komt dat woord niet voor. Dat is omdat de wil van de vrouw in het geval van seks niet relevant is in de islam. (Eigenlijk is de wil van de mens sowieso niet belangrijk in de islam. Er geldt alleen de wil van Allah.) Relevant is alleen hoe mannen onder elkaar dit soort zaken met vrouwen moeten oplossen, opdat er geen chaos ontstaat. Wat er in de koran dus wel bestaat zijn afspraken over seks binnen en buiten het huwelijk. Binnen het huwelijk is de vrouw het bezit van de man en is er dus helemaal geen kwestie aangaande de sharia wet:

The Quran does not mention rape. It severely prohibits Zina that means sexual relation between a man and woman not married to each other. It can be translated as “adultery” for married persons and “fornication” for the unmarried. Muslim jurists included rape under Zina because, even though forced on the victim, sexual relations “between a man and woman not married to each other” have taken place.

In de sharia gaat het ten aanzien van seks met vrouwen dan ook niet om verboden, maar om mogelijkheden. Er worden gelegenheden aangegeven waarbij seks met vrouwen (al dan niet vrijwillig, maar dat is dus nauwelijks interessant) extra kansen biedt, ja, moslims worden zelfs aangemoedigd om vrouwen te verkrachten, bijvoorbeeld de vrouwen van ongelovigen die in een oorlog zijn overwonnen, ook in het bijzijn van hun mannen, en seks met slavinnen.

There is no equivalent term for ‘rape’ in the Qur’an. Likewise, there is not a single verse in the Qur’an which even remotely discourages forced sex. In contrast, there are several verses in this book which give the green light to rape and other sexual crimes against women.

Verse 4:24

Also (forbidden are) women already married, except those whom your right hands possess. Thus has Allah ordained for you. All others are lawful, provided you seek them from your property, desiring chastity, not fornication. So with those among them whom you have enjoyed, give them their required due, but if you agree mutually after the requirement (has been determined), there is no sin on you. Surely, Allah is Ever All-Knowing, All-Wise.

Qur’an 4:24

What we see in the beginning of this verse as “forbidden” refers to sexual intercourse. The Qur’an dictates, women already married are forbidden for Muslims except those whom their right hands possess (sex slaves).


Waar het dus om gaat in het geval van Laura: Valt ze onder de sharia wetten? Dan is ze kansloos, want ze is niet getrouwd. Er kan alleen iets geregeld worden met de vader. Of die in beeld is, blijkt nergens uit. Er is in de mediaberichten alleen sprake van een moeder. Het is dus niet zo vreemd dat de familie van de mogelijke verkrachter geprobeerd heeft om contact op te nemen met de moeder opdat Laura met haar overweldiger trouwt. Zo verliest ze weliswaar helemaal al haar rechten om niet meer verkracht te worden, maar wordt haar mogelijk gevangenisstraf bespaard.

Wat is nu de toestand in Qatar?

In Quatar is er sprake van een ingewikkeld dualistisch rechtssysteem, waar bij shariarecht en modern seculier recht naast elkaar bestaan.

Dit komt voort uit het feit dat Qatar vroeger een Britse kolonie was, en in die hoedanigheid golden er aparte regelingen voor moslims en niet moslims. Die dubbele maatstaven is na de onafhankelijkheid van Qatar voortgezet, omdat Qatar als oliestaat natuurlijk veel buitenlanders heeft:

A unique legal system prevails in Qatar in the Arab Gulf states. Two characteristics define Qatar’s particularity. First, as a traditional Muslim society, people have settled their disputes according to the sharia court (Islamic court), which applies sharia law (Muslim law). Second, the independence of Qatar in 1971 marked the termination of British protection and with it British jurisdiction over non- Muslim residents. Consequently, the Amir established the Adlia court (civil court) to meet the needs and problems which resulted from the termination of British jurisdiction.

Onder de sharia, ook in Qatar, doen de individuele rechten er niet toe, alleen de plichten die vanuit de godsdienst worden opgelegd. Er bestaan in de islam dus geen mensenrechten, zoals wij die kennen. (Daarom hebben moslimlanden ook een afwijkende regeling voor mensenrechten, zoals die geformuleerd zijn in de VN.) De staat is in de sharia geen aparte grootheid aangaande het recht. De staat is volgens de sharia onderhorig aan het religieuze recht. Dus in Quatar mag er dan wel een dualistisch rechtssysteem bestaan, deze systemen sluiten elkaar fundamenteel uit, en kunnen dus grondrechtelijk gesproken, of beter gezegd rechtsfilosofisch gesproken, helemaal niet suplementair aan elkaar zijn. Het is dus een zeer slordige oplossing, gebaseerd op geldelijk gewin, d.w.z. olie.

In this connection, the sharia, contrary to Western laws, does not differentiate between civil obligations and religious ones. The sharia appears to be a one-way legal system from God to the individual. As David and Brierly put it, ‘the Shari’a is, therefore, centered around the idea of man’s obligations or duties rather than any rights he might have’. In addition to this revelation, in a theocratic system there is no separation between state and religion. The role of the state in Islam is only of value as the servant of revealed religion.

Het dualistische ‘ systeem’ maakt dus dat er in Quatar twee soorten mensen bestaan, waarvoor verschillende soorten recht gelden. De sharia geldt voor alle inwoners van Quatar en voor de moslims uit andere landen:

The sharia court, according to the same regulations, has full jurisdiction in all civil and criminal disputes over Qatar’s nationals and Muslims from other countries.

In het geval van Laura en haar mogelijke verkrachter lijkt het dus te gaan om moslims uit het buitenland, wat betekent dat ze onder de sharia vallen en in de zin van het Westerse recht rechteloos zijn.

Het ziet er dus heel slecht uit voor Laura, tenzij ze kan bewijzen geen moslima te zijn. Maar wanneer bijvoorbeeld haar vader moslim is, dan is ze volgens de sharia ook moslim.

Eenmaal in de islam, is er geen ontsnappen meer mogelijk uit de islam, behalve door de dood.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ariel »

De familie van Laura de B., de Utrechtse vrouw die al drie maanden vastzit in Qatar nadat ze aangifte deed van verkrachting, heeft een ‘mediastop’ ingesteld. Haar advocaat Brian Lokollo liet zondag desgevraagd weten dat de familie niets meer over de kwestie loslaat tegenover de pers.

“We hebben ons doel bereikt: er is aandacht voor haar zaak gegenereerd en het is ons gelukt de kwestie op de politieke agenda te zetten”, aldus Lokollo. Zaterdag stelden enkele partijen, waaronder de VVD, Kamervragen over de affaire.

Maandag behandelt een rechtbank in Qatar de zaak voor het eerst inhoudelijk. Op berichten in verschillende media dat het niet uitsluitend zou gaan om een verkrachting maar bijvoorbeeld om betaalde seks wil de advocaat geen commentaar geven. Ook niet op de vraag of hij vanuit Nederland of Qatar zal blijven optreden als raadsman van de 22-jarige Laura.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Laura in Qatar

Bericht door Ali Yas »

Interessant stuk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Laura in Qatar

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:De familie van Laura de B., de Utrechtse vrouw die al drie maanden vastzit in Qatar nadat ze aangifte deed van verkrachting, heeft een ‘mediastop’ ingesteld. Haar advocaat Brian Lokollo liet zondag desgevraagd weten dat de familie niets meer over de kwestie loslaat tegenover de pers.

“We hebben ons doel bereikt: er is aandacht voor haar zaak gegenereerd en het is ons gelukt de kwestie op de politieke agenda te zetten”, aldus Lokollo. Zaterdag stelden enkele partijen, waaronder de VVD, Kamervragen over de affaire.

Maandag behandelt een rechtbank in Qatar de zaak voor het eerst inhoudelijk. Op berichten in verschillende media dat het niet uitsluitend zou gaan om een verkrachting maar bijvoorbeeld om betaalde seks wil de advocaat geen commentaar geven. Ook niet op de vraag of hij vanuit Nederland of Qatar zal blijven optreden als raadsman van de 22-jarige Laura.
Met andere woorden; Laura is zwaar de pineut. Vreselijk voor haar en haar familie maar laten we hopen dat de zaak zoveel aandacht heeft gekregen dat het andere naïve Nederlandse meiden de ogen doet openen over het gevaar voor vrouwen en de islam.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Laura in Qatar

Bericht door Manon »

zou ze nu gestenigd dan wel gegeseld worden voor haar overspel? Want tenslotte was ze nog niet gehuwd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Zwartmeer »

Nieuwsuur wijde gisteravond aandacht aan dit onderwerp. Met oa Maurice Berger... http://nos.nl/uitzending/nieuwsuur
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:Echt vreselijk allemaal voor die vrouw. Maar sorry, hoor. Je vraagt immers om dat soort moeilijkheden als je als vrouw alleen gaat stappen in zo'n land. Of dan ben je te naïef voor woorden en/of je bent op het verkeerde been gezet door de moslim knuffelaars hier, die je zou zeggen tegen beter weten in, maar blijven roepen dat het alleen islamofoben zijn die alles uit de kast trekken om de islam een slechte naam te geven en er absoluut niets mis met de religie van de vrede.
Als je in zo'n land in die situatie terechtkomt is de suiker-islam ver te zoeken en islamofobie blijkt islam-reality.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Zwartmeer »

In Dubai, een exact zelfde geval als is Qatar...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Laura in Qatar

Bericht door Pizzaman »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:
„Ik had liever dat ze voor God dan voor Allah koos. Maar het is haar keus. Ik merkte er trouwens weinig van. Af en toe zat ze te bidden op een kleedje. Nu bid ik voor haar dat ze gauw vrijkomt en snel weer thuis is.”
Laura bad tot Allah. Laat die haar dan nu ook maar redden.
Moge het andere moesli-geneigde domme wijven maar op betere gedachten brengen. :sleeping:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Plaats reactie