In gesprek met ex-moslima's

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Hanan
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 28, 2017 11:43 am

In gesprek met ex-moslima's

Bericht door Hanan »

Dag allemaal,

Dit berichtje staat ook in het voorstel-gedeelte, maar wellicht dat het hier beter op de plek is. Mijn naam is Hanan en ik werk aan een documentaire over moslima's in Nederland. Deze film gaat in op de positie van moslima's in Nederland en we spreken voornamelijk met moslima's zelf over hun keuzes, verplichten, vrijheden, etc. Hiervoor hebben we al veel mooie, open gesprekken gevoerd maar we zouden ook graag nog in contact komen met een ex-moslima om ook die kant te belichten en ook haar een platform te geven.

Ik ben dus op zoek naar ex-moslima's die goed onder woorden kunnen brengen waarom zij ervoor gekozen hebben om afstand te doen van het geloof en ook kan uitleggen wat vrouw zijn volgens de islam volgens hen inhoudt; met welke verplichtingen en verboden krijgt een moslima te maken, wat zijn de verhoudingen tussen man/vrouw en wat is er veranderd na de beslissing om het geloof te laten vallen?

Mocht er een dame zijn die zich hierin herkent, dan zou ik heel graag met je in contact komen. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend en het gaat in eerste instantie via een telefonisch gesprek. Mochten we daarna verder met elkaar in gesprek willen, dan kan dit eventueel geheel anoniem. Bij interesse of voor meer informatie kun je mij een privéberichtje sturen.

Ik hoor het graag!

Fijne dag verder,
Groetjes Hanan
Plaats reactie