Feminisme en islam?

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Feminisme: Een ideologische dwaalweg stikt in het eigen dogma

Geplaatst op 21 augustus 2016

Afbeelding

Alice Schwarzer, de oer matrone van het Duitse feminisme, geldt nu ook als nazi. Uiterlijk sinds 5 januari van dit jaar, toen zij haar tekst “De gevolgen van de foute tolerantie” publiceerde. Daarin pakt ze de “licht-getinte groepen mannen” die in Oudejaarsnacht niet alleen in Keulen hun “Taharrush”genoemde groepsverkrachtingen begingen keihard aan.

Sindsdien heeft Schwarzer er enkele keren een schepje bovenop gedaan. Deels zó fel en beslist dat het de propagandamachinerie van de staat blijkbaar te heet onder de voeten werd en men besloot om haar voortaan liever niet meer uit te nodigen voor zwets-programma´s à la Maischberger, Illner enz. Want delen van de waarheden die Schwarzer uitsprak, zouden de bevolking onzeker kunnen maken – om maar eens met Thomas de Misère Maizière te spreken. Prompt lieten ook de eerste heftige vijandigheden tegen Schwarzer niet lang op zich wachten.

Van waanvoorstellingen via beginnende seniliteit tot aan ouderdomsstijfkoppigheid toe werd zij zo goed als overal mee belasterd waarmee men een mens zwart kan maken – de gebruikelijke procedure dus wanneer een beroemdheid het waagt om naar buiten te komen met een niet regime-conforme mening. Ook het lijk met het schandaal betreffende belastingontduiking werd uit de kelder van Schwarzer tevoorschijn getrokken – alsof het een met het andere ook maar het geringste te maken zou hebben.

Ondertussen was en is Schwarzer de enige van haar gilde die überhaupt het woord nam over deze gebeurtenissen – afgezien van moedige vrouwen zoals Sabatina James, Ronai Chaker, Mina Ahadi en anderen. Deze vrouwen, die afkomstig zijn uit de islamitische cultuurkring en daarom precies weten waarom ze het niet moe worden om ons “westerlingen” voor de toenemende invloed van deze achterlijke wereldbeschouwing te waarschuwen, zijn behalve Schwarzer de enigen die hun stem verheffen – maar deze moedige vrouwen hebben met de westerse feministes behalve het geslacht niet veel gemeen.

Van de vele zelfbenoemde feministes, die anders iedere minuut dat ze wakker zijn ermee bezig zijn om overal discriminatie en onderdrukking door patriarchale structuren te bespeuren, schijnt echter niemand het te wagen om eindelijk de olifant in de kamer te zien. Integendeel, terwijl steeds meer vrouwen uit islamitische landen in hun mobiele stoffen gevangenissen (boerka, nikab) in het openbaar te zien zijn, gaat men zich nog steeds te buiten aan begrip en tolerantie, die men zogenaamd voor deze en gelijksoortige “culturele bijzonderheden” zou moeten opbrengen.

Waar blijft de schreeuw van verontwaardiging wanneer volgens het “Bundesamt für Migration und Flüchtlinge” al meer dan 1000 kindbruiden uit Arabische landen officieel in Duitsland als getrouwd gelden, waar zijn de demonstraties tegen een toenemend aantal vrouwelijke genitale verminkingen die midden in Europa plaatsvinden?

Het lijkt bijna net alsof die alfa-wijven van de inmiddels tot een tamme dandy gedresseerde, zachte en wollige begripvolle westerse man zó overbodig zijn geworden, dat ze nu met veel verve de import van de werkelijk keiharde macho´s van deze planeet stimuleren – of omdat de vrouw gewoon stiekem toch verlangt naar een leven tussen haard en kinderbed, of omdat de intellectuele speerpunt van deze beweging A) sowieso geen interesse in mannen heeft en/of B) in de veronderstelling verkeert dat de Mohammed-macho´s uit het Morgenland zich, net zoals hun westerse soortgenoten, binnen enkele tientallen jaren alleen door dom geklets laten domesticeren.

Of zijn het alleen maar de verkeerde daders, die sinds het begin van de migratiegolf steeds opnieuw voor negatieve krantenkoppen zorgen? De arme Arabier/Afrikaan, die immers tientallen jaren lang, eeuwenlang zelfs door boze, blanke mannen uitgebuit werd en die men zo prachtig als argument naar voren kon schuiven als men weer eens tegen het “patriarchale onderdrukkingssysteem” van deze boze, blanke mannen tekeerging?

Hoe het ook zij, de protagonisten van de meest verschillende feministische bewegingen bewijzen zichzelf op dit moment allemaal een slechte dienst. Een beweging, die de naam “vrouwenbeweging” in haar vaandel heeft geschreven en zich daarna met het oog op de grootst mogelijke bedreiging voor dit doel laf in haar bouwwerk verstopt, alleen omdat de bedreiging uit een onverwachte hoek komt, maakt zichzelf niet alleen verouderd, maar verliest ook ieder moreel recht om zichzelf in de toekomst als ideologische instantie te blijven inbrengen in de openbare discussie.

Bron: www.contra-magazin.com

Door: Marcello Dallapiccola

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/08/21 ... gen-dogma/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Iets meer terzake het draadonderwerp

Muslim feminist: the biggest lie ever told

:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

How women are treated under Sharia law in Dubai Alicia Gali story
Part 1 of 2

Part 2 of 2
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dit zul je moslims NOOIT zien doen.

Laat staan vrouwen met een schaamhaarlap om hun schurftige religieuze haatkop. Zij hebben niets met muziek uit te staan, laat staan met vrolijk zijn en zich uiten door te dansen met een vreemde man. Ook al zijn ze niet getrouwd.

Daar hebben de hoerige dochters van moskee-vaders het volgende op bedacht. Zij verlaten het ouderlijk huis met een hoofddoek om voor een bezoek aan een vriendin. Voordat ze de laatste hoek omgaan naar de discotheek gaat de religieus getinte kopvod af en wordt opgeborgen tot ze de discotheek weer uitkomen op weg terug naar huis.

Islam is een ware hoerenreligie met diep gewortelde religieuze afgodenrituelen. Denk alleen maar aan de 72 maagdelijke hoeren in het paradijs, waar elke moslimkerel nadat hij eerst dood is gegaan, zich aan mag laven. Met vijfmaal per dag op de grond bidden met zijn kont omhoog naar Allah biedt hem de meeste kansen op succes bij Allah. Jezus veroordeelde geen hoeren. Hij kon er begrip voor opbrengen. Moslims doen dit massaal wel. Logisch. Zij zijn de grootste hypocriete tweedehands achterstandsreligie ooit in de geschiedenis.

Wat je ziet in dit filmpje deden wij 25 jaren geleden al in Cuba. Overal waar we kwamen gingen we dansen. In de straat, op een plein, in het hotel.

verboden in hoerig islam
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Schepsel »

sjun schreef:Er bestaat al een draad die daar iets van een inkijk op biedt maar dat heeft naar mijn idee een verkeerde titel: Gelukkig was er nog één: Ik zal daar later eens verder over het verbond van vooral linkse politiek met islam. In deze draad gaat het licht op feminisme en islam. Vanochtend trof ik bij mijn oriëntatieve reis over het wereldwijde web een hele aardige videoserie over feminisme. Ik denk dat gedeelde kennis daarvan helpt om een vinger te krijgen achter het opmerkelijke fenomeen van toewerken naar Mohammed door hedendaags feminisme. Daarom plaats ik de complete serie in deze draad. Schroom niet om met aanmerkingen, aanvullingen en eigen gedachten over deze zaak te komen. Kennis bloeit pas als er iets mee gedaan wordt en als het belicht kan worden. Precies het omgekeerde gebeurt bij dramdwang.

De serie over feminisme:

Why Do People Hate #Feminism? #1 - Feminists Hate Men
Oh God, Sargon of Akkad [icon_lol.gif] Voor hem is het een mix van projectie en gruwelijk gebrek aan zelfbewustzijn (daarbij loopt ie achter op verschillende diersoorten) om feministen van aanstellerij of slachtofferschap te betichten :sly7: Kom op nieuw-rechts, kies es wat betere representanten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Zo'n truc met baard (plemp een absolute uitspraak) werkt niet. Afserveren vraagt toch wat (meer) argumentatie. En verder kleeft de bestickerig "Nieuw Rechts" als diskwalificatiepoging van de poster ook niet aan. Doe eens beter je best.
:wink2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Schepsel »

Misschien als ik een keer zin heb. :wink2: Tot die tijd hou ik het op ''De feminazi's en SJWs smeden kwaadaardige complotten tegen mij en mijn vriendjes! SNOTTERDESNIK!'' als voldoende motivatie. Ik zal eens zien of ik weer eens zo'n video door kan werken om wat kritiek te leveren. Vooralsnog zie ik dit soort gasten als het grootste euvel van dat mythische sprookjesbeest de ''SJW''.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Altijd grappig die SJW's



En dan van wat meer niveau

Peter Hitchens destroys biased Pro-migrant BBC panel

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Nog eentje om ze even in het zonnetje te zetten.

Trigger-Free Trick or Treat

:cool:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Schepsel »

Met sommige van de mensen die veel tegen feminisme hebben, vraag ik me af: wat wil je dan?

Wil je gelijkheid? Ja/nee, waarom?

Dat soort dingen. Ik heb mijn (forse) bezwaren, maar aan de andere kant doen de meeste anti-feministen me eerder achter een spreekwoordelijke mitrailleur kruipen dan dat ik naar ze luister, gewoon meestal wegens de overduidelijke haat en agressie.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Manon »

Interessant artikel met hopen tips en antwoorden om westerse moslima's met vrije wil om zich gratis in te pakken even met de voeten op de grond te zetten:

"Ik leef in een leugen": Saoedische vrouwen vertellen hoe het leven er echt is

Sven Van Malderen
Bron: New York Times

"Hoe is je leven als vrouw veranderd?" Die vraag stelde 'The New York Times' aan vrouwen uit Saoedi-Arabië nu ze recent stemrecht gekregen hebben. Via de site en Twitter stroomden bijna 6.000 reacties binnen. "Toen ik de documentaire 'Ladies First' aan het maken was, hadden veel dames schrik om hun verhaal te vertellen", legt videojournaliste Mona el-Naggar uit. "Ze vreesden de reactie van hun mannelijke voogden die als zogenaamde beschermengelen optreden. We wilden hun angsten, hun frustraties en hun ambities horen."

En reactie kwam er. Meestal klonk er frustratie omdat ze voor alledaagse dingen toestemming moeten vragen aan die mannelijke vertrouwenspersoon. De echtgenoot, de vader of de broer moet dan beslissen of ze naar school mogen of medische hulp krijgen. In sommige gevallen is het zelfs de zoon die de touwtjes in handen heeft.

Andere vrouwen hadden het net over de trots die ze in hun cultuur ervaren, zij staan zeer wantrouwig tegenover buitenstaanders. Eén boodschap bleef echter terugkomen: de hoop dat hun situatie ooit zal veranderen. Een bloemlezing uit de reacties.
Een leven vol regels.

"De taxi waar ik in zat, kreeg een ongeluk. De ambulance weigerde om mij naar het ziekenhuis te brengen tot mijn mannelijke voogd aangekomen was. Ik had een pak bloed verloren. Als hij iets later geweest was, zou ik nu dood zijn." Rulaa (19) uit Riyadh

"Telkens wanneer ik ergens naartoe wil, moet ik toestemming vragen aan mijn zoon." - Sarah (42), een dokter in Riyadh

"Mijn zus ging naar een boekenwinkel zonder toestemming van haar echtgenoot. Toen ze terugkeerde, heeft hij haar verrot geslagen." - Al Qahtaniya (28) uit Riyadh

"De deur van de school waar ik werk is gesloten van 's morgens vroeg tot 's middags. Een man houdt de wacht. Zelfs als een lerares klaar is met haar werk kan ze niet vertrekken. Metalen poorten houden ons gevangen." Malak (44) uit Riyadh

"Ik vluchtte thuis weg en zocht hulp bij een mensenrechtenorganisatie. Ik vertelde over de problemen die ik met mijn vader had, maar ze konden niets doen. Ze raadden me aan om naar de politie te gaan en daar bescherming te vragen. Intussen had mijn vader die agenten al ingelicht dat ik op de loop was. Ik hield niets geheim, maar zij zeiden dat ik een vreselijke misdaad begaan had door thuis weg te lopen. Ik belandde in de gevangenis. De eerste drie dagen zat ik zelfs in isolatie, daarna kwam ik tussen dievegges en moordenaressen te zitten." - Anonieme getuigenis (23) uit Riyadh

De emotionele tol
"Mijn voogd verbiedt me om vriendinnen te bezoeken of in m'n eentje te gaan shoppen. Ik ben compleet afgesloten van alle leuke dingen in het leven." - Malak (28) uit Abha

"Het voelt aan alsof mijn handen geboeid zijn. De maatschappij, de wet,... Alles en iedereen is tegen ons. Daarom willen de meeste vrouwen op jonge leeftijd trouwen, ze willen ontsnappen. Maar dan blijkt dat haar echtgenoot niet anders is dan haar broer of vader." - Bashayr (19) uit Al-Hasa

"Ik mag niet gaan werken, hoewel ik het geld nodig heb. De laatste keer dat hij iets om me gaf, kan ik me niet meer herinneren. Hij is getrouwd met vier vrouwen, ik mag niet eens reizen met mijn moeder. Hij controleert mijn leven compleet, ik mag geen vrienden hebben. Hij dwingt me om te leven volgens zijn principes en religie. Ik kan mezelf niet zijn. Ik leef in een leugen, met als enige doel niet vermoord te worden. - Dina (21) uit Riyadh

"Het is verstikkend. Ik zou nog liever zelfmoord plegen dan zo te blijven leven. De kleine waterkans dat mijn situatie ooit zal veranderen, houdt me toch nog overeind. - H41 (19) uit Riyadh

Voor sommigen werkt het systeem
"Saoedische vrouwen hebben al veel bereikt, maar ze lopen er niet mee te koop. Er is een lange geschiedenis van vrouwen die onvermoeid meegeholpen hebben aan de opbouw van het land." - Haifa (28) uit New York en Riyadh

"Ik heb de toestemming van mijn vader of echtgenoot nodig om buiten de grenzen te reizen, maar dat is oké voor mij. Ik wil net dat ze weten waar ik ben, gezien de huidige situatie in de wereld." - Dujanah Mousa (56), een dokter in Riyadh

"Ik heb een tijdje in het Westen geleefd en ik vond dat heel lastig. Die dames krijgen te maken met zware lasten die enkel een man kan dragen. In ons land biedt de man alle comfort aan de vrouw." Afnan (30) uit Rijadh

"Wanneer zullen de internationale media stoppen met zich te moeien?" Mimi (29) uit Jidda

Een ondersteunende voogd
"Ik ben een van de gelukkige vrouwen die een geweldige vader en even fantastische broers heeft. Ze moeien zich niet met mijn keuzes en steunen mij volop. Ik word wel altijd kwaad als ik tijdens een reis mijn papier met toestemming moet bovenhalen. Ik ben een vrouw op middelbare leeftijd, terwijl die jonge snotneuzen wel zomaar het land in en uit kunnen reizen. - Abeer Abdul Hamid (50) uit Londen

"Ik heb de beste vader in de wereld. Hij begrijpt de islamitische regels en past ze correct toe. Ik ben bijvoorbeeld van plan om een centrum voor kinderen met een handicap op te richten. Mijn papa moedigde me aan om die droom waar te maken en stuurde me naar de VS om te studeren. Ik weet dat het voor hem heel lastig geweest is om mij te laten gaan, maar dan is hij toch nog mee een appartement voor mij gaan zoeken. Daarna is hij teruggekeerd naar Saoedi-Arabië." D.A. (26) uit New York

Verandering gebeurt langzaam
"Vrouwen worden nu dokters, wetenschappers of ondernemers. Ze werken samen met mannen en worden belangrijk. En dat in een tijdsspanne van zeven jaar, we gaan er dus op vooruit. We hebben alleen nog wat geduld nodig. - L. (18) uit Riyadh

"Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets niet mocht doen. Als je opgroeit in Saoedi-Arabië raak je gewend aan de regels en trek je je plan. Enkele jaren geleden moest mijn vader nog meekomen om mijn paspoort te regelen. Nu kan dat zonder dat hij erbij moet zijn. De dingen veranderen. Subtiel weliswaar, maar het gebeurt." - Reem Seraj (42) uit Riyad
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... t-is.dhtml
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Schepsel »

sjun schreef:Nog eentje om ze even in het zonnetje te zetten.

Trigger-Free Trick or Treat

:cool:
Joh, who cares. Bijna iedereen lacht ze uit, maar een paar mafketels is blijkbaar reden dat gelijkheid onzin is :rolleyes:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Schepsel »

Interessant artikel met hopen tips en antwoorden om westerse moslima's met vrije wil om zich gratis in te pakken even met de voeten op de grond te zetten:
Helaas, zulke stompzinnigheid is met geen bewijs te bevechten. Ik kan me zo al voorstellen wat ze zeggen:

Daarom moeten we het symbool juist terug-eisen!

Dat er dwang is maakt dit prachtige symbool van vrijheid niet per definitie slecht. Sommige mensen worden gedwongen huisvrouw te zijn, maar dat wil niet zeggen dat het altijd slecht is toch?!

Hier in het westen is het juist omgekeerd en is er maatschappelijke dwang om géén hoofddoek te dragen.

Je kan niet zomaar andere culturen bekritiseren! Moreel imperialisme noemen we dat!


Etc etc
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Afbeelding

Er is natuurlijk een reden om de opmars van hoofddoeken tijdig tegen te gaan. STELLUNG DER FRAU IM ISLAM


Bill Warner, PhD: The Political Side of Hijabs


Je kunt dus wel degelijk elke cultuur bekritiseren want culturen zijn domweg niet gelijk. Ik zou niet weten waarom er voor islam alweer een uitzondering zou moeten worden gemaakt.

NB: In de kroeg ben ik een draad over social justice warriors begonnen om te voorkomen dat het hier teveel afleidt.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Linkse intellectuele puzzel

Geplaatst op 28 november 2016

Afbeelding

Kwantumfysica, donkere energie, tijd buigen en zwarte gaten zijn enkele onderwerpen die mij interesseren. Toch kom ik soms raadsels die mijn optimistische intelligentie ver te boven gaan. Bijvoorbeeld een zenuwslopende constructie uit de hoogbegaafde linkse hoek, die mijn toch al beperkte rust alleen maar verder inkrimpt. Kijk maar even naar de linkse puzzel hierboven.

De islam heeft een hekel aan Pegida, en dat is vanzelfsprekend wederzijds. Daarbij blijven Pegida en de AFA ook voor altijd aartsvijanden. Verder houdt de AFA van feministen en deze liefde is wederzijds.

Echter, terwijl feministen houden van de islam, heeft de islam juist een hekel aan feministen. Dit komt doordat volgens de islam vrouwen slaven zijn, vee, geen rechten hebben, verkracht mogen worden, geslagen mogen worden, en gelukkig tot maximaal zes uur na hun dood nog geneukt mogen worden.

Pegida daarentegen verwerpt deze barbaarse praktijken van de islam en vecht juist voor de rechten van de vrouwen die door islam worden bedreigd. En wie belemmert dan de pogingen van Pegida om de vrouwen te beschermen tegen de islam? Juist!: de AFA en de feministen; dezelfde dames die Pegida probeert zo hard te beschermen tegen het barbarisme van de islam.

En dat is de linkse puzzel die mijn verstand te boven gaat. Ondertussen lijkt zich dat zwarte gat, dat ik zo interessant vond, nu in mijn eigen hoofd te hebben gevestigd. Help mij a.u.b.; wat begrijp ik nou niet?

Door: “Landerdoek”

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/28 ... le-puzzel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Het antwoord is shariasocialisme. Onder voor vrije keuze verkochte hoofddoek, chador en burka zijn de 'eigen' dames veilig voor hitsige roedels 'strijders'. Wel wordt dat natuurliijk even wennen aan eigendomsverhoudingen.
:muslima:

Woman Leaves Islam, After READING the Quran for Herself
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Feministes verraden hun doelen voor een fatale ideologie

Geplaatst op 7 maart 2017

Afbeelding

Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, worden opnieuw de verworvenheden van de emancipatie geprezen. Maar de feministes offeren hun doelen op het altaar van een fatale ideologie ten gunste van een archaïsche mannenwereld.

Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, zullen de verworvenheden van de feministes de media weer beheersen. Paginalange berichten schetsen de mijlpalen – van de oprichting van de “Eerste Oostenrijkse Vrouwenvereniging” tot het feit dat tegenwoordig bijna één op de vijf vrouwen een leidende functie heeft. En dat er tot aan de echte gelijkstelling nog veel moet gebeuren. Geen woord over het feit dat dit alles al in de nabije toekomst irrelevant zou kunnen zijn, want door een keerpunt met een enorme reikwijdte zullen vrouwen weldra een veel groter probleem hebben: de botsing met een archaïsche mannenwereld, die noch vrouwelijke artsen noch politieagentes respecteert, om maar te zwijgen van de zelfbeschikking van westerse vrouwen. Omdat het aandeel mannen onder de migranten bijna 80% bedraagt, wordt het probleem, namelijk dat velen van hen vrouwen als loslopend wild beschouwen, bijzonder explosief.

Daarbij komt de slappe handhaving van de asielwetten door de politiek en justitie. Jeugdige delinquenten kunnen na een brute verkrachting zelfs wegkomen met voorwaardelijke straffen. Maar zelfs de gevangenisomstandigheden hier in Europa zijn immers niet echt afschrikwekkend voor iemand die uit een Derde Wereldland komt. Als niet minimaal voor zwaardere misdaden tegen lijf en leden onmiddellijke uitzetting dreigt, zal het gevaar waaraan welke nóg zo geëmancipeerde vrouw blootstaat, groter worden zodra ze het huis verlaat.

De linkse Duitse jonge politica Selin Gören, pleitbezorgster van de “Refugees Welcome”-politiek, werd in een park door drie mannen met een Arabisch uiterlijk tot orale seks gedwongen en van haar tas beroofd. Uit piëteit met de “vluchtelingen” deed ze alleen maar aangifte van de beroving van haar tas. Pas haar vriend kon haar ervan overtuigen dat ze eveneens aangifte zou moeten doen van de verkrachting, omdat deze mannen ook een gevaar voor andere vrouwen zouden kunnen worden.

Aansluitend verontschuldigde ze zich op Facebook bij alle “vluchtelingen” dat racisten en bezorgde burgers hen nu als het probleem zouden beschouwen. Ze zou schreeuwen en vechten om dat weer te veranderen. De in tientallen jaren werk door generaties vrouwenrechtenactivisten moeizaam bevochten verworvenheden worden vanuit een verkeerd begrepen tolerantie geofferd aan een fatale ideologie.

Wat hebben vrouwen aan gelijkberechtiging en onafhankelijkheid wanneer we in het jaar 2017 pas goed weer mannen nodig hebben die ons na het invallen van de duisternis begeleiden? Zoals de Zweedse regering dit al lang voor de ophef over Trump´s “statement “last night in Sweden” had aanbevolen, hoewel daar zogenaamd geen problemen bestaan.

Zweden is enkele jaren verder dan wij. Al in 1969 had minister-president Olof Palme de basis gelegd voor een ideologisch zeer liberale immigratiepolitiek. Van zijn tot dan toe homogene volk probeerde hij in een radiotoespraak de angst voor mensen met een andere cultuur en huidskleur weg te nemen. Daarbij kwam sluipend een van bovenaf opgelegde censuur, die onder de welluidende naam “political correctness” de vrijheid van meningsuiting van een ieder van ons enorm beperkt.

Alice Schwarzer verzet zich als enige moedig tegen deze ontwikkeling en stelt zonder compromis misstanden aan de kaak. In de “Welt” zei ze: “... men weet inmiddels ook helemaal niet meer wat men überhaupt nog mag zeggen. De politieke correctheid wisselt immers van dag tot dag. Dat dient ons eraan te hinderen vrij te denken. Vorm in plaats van inhoud. Het gaat niet om de mensen, maar om ideologie.”

Een in Zweden wonende Bosnische migrant, die een eigen YouTube-kanaal over dit thema heeft, klaagt erover dat zelfs de eerste feministische regering ter wereld zou handelen alsof ze vrouwen zou haten. Het imago van Zweden in de wereld zou ze belangrijker vinden dan de realiteit thuis. Hij vatte het samen: “In Zweden zie je wat er gebeurt wanneer ´political correctness´ de staatsreligie is geworden.”

En precies dat zou ons niet moeten overkomen. De toestanden in Zweden zijn een waarschuwend voorbeeld. Nóg hebben we tijd.

Bron: www.contra-magazin.com

Auteur: Eva Griese

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/07 ... ideologie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door King George »

Facebook wil met kopvodjes vrouwendag opluisteren. Dan heb je de dingen toch niet begrepen.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:Facebook wil met kopvodjes vrouwendag opluisteren. Dan heb je de dingen toch niet begrepen.

Afbeelding
Of het is cynisch bedoeld, zie wie er onder staat.
Malala Yousafzai, het meisje dat door islamieten werd neergeknald.
Omdat ze zich ontwikkelde en niet d'r bek dichthield om kinderen te baren.
Behoorlijke vechtster voor vrouwenrechten.

Links en rechts staan d'r twee zonder kopvod, trouwens.
Ik zie het dus meer als een oproep, ook aan de kopvodjes.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Ik zie het vooral als een poging tot omkering en witwassen van het misogyne systeem van islam. Daarom moet zeker op een dag als vandaag worden uitgelegd hoe het systeem van islam in elkaar steekt om iedereen ertegen te immuniseren.

Nonie Darwish: Sharia for infidels: Muslims ok to lie to infidels; but criticism is blasphemy
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pizzaman »

Ik zie Mallala als van de weinige moslims die WEL de mond open durft te trekken over de misstanden.
Wie er dieper in duikt ziet in het plaatje een oproep aan andere moslims om dat ook te doen.

Ongetwijfeld zullen er knurften zijn die dan denken aan zielige moslima's, echter is dat niet 'des Mallala'.
Die roept wel zeker op om protest aan te tekenen. Op niet mis te verstane wijze. En ze weigert te zwijgen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Mahalingam »

Wie kan het nog ontgaan zijn dat het vandaag vrouwendag (internationaal) is? Alle media hebben er wel iets over. En alle belangrijke/bekende vrouwen doen er iets aan. Zoals:
Máxima in Amsterdam voor Internationale Vrouwendag
http://www.parool.nl/amsterdam/maxima-n ... ~a4471579/
En ze heeft een broekpak aan.
Afbeelding

En uit Zweden komt deze foto voor vandaag:
Afbeelding
”Tack alla kvinnor i byggbranschen, vi är på er sida!”
"Dankzij alle vrouwen in de bouw, we staan aan uw kant!"
http://www.svt.se/opinion/article12710148.svt
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Ariel »

Pizzaman schreef:Ik zie Mallala als van de weinige moslims die WEL de mond open durft te trekken over de misstanden.
Wie er dieper in duikt ziet in het plaatje een oproep aan andere moslims om dat ook te doen.
.
Ik zie die Malala als een omhoog getilde knuffel moslima die zich veel te veel verbeeld. Ze had ook nooit een nobelprijs moeten krijgen. Als ze werkelijk zo bijzonder was dan had ze als voorvechter voor islamitische vrouwen haar kopvod afgedaan toen ze na haar operatie het ziekenhuis uitliep. Het kind is fake en laf, en ze wil zoveel mogelijk moslims naar het westen halen. .

Malala over Trump.
Malala Yousafzai to Donald Trump: The more you speak on Muslims, the more terrorists are created.

In a campaign statement on Dec. 7, Mr. Trump called for a “complete shutdown of Muslims entering the United States until our country’s representatives can figure out what is going on.”

His comments drew rapid rebuke from President Obama and many other 2016 presidential candidates in the Republican party. However, a new ABC News-Washington poll said six in 10 Republicans support the real estate mogul’s idea.

The poll also found that 73 percent of Americans said Muslims in the U.S. face discrimination because of their religion.

“So it’s important that whatever politicians say, whatever the media say, they should be really, really careful about it. If your intention is to stop terrorism, do not try to blame the whole population of Muslims for it because it cannot stop terrorism. It will radicalize more terrorists,” Ms. Yousafza told the station.

“If your intention is to stop terrorism, do not try to blame the whole population of Muslims for it because it cannot stop terrorists,” she said.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie