Feminisme en islam?

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Mahalingam »

En het was weer het bekende liedje: een cameraploeg trekt een verrijkte wijk in zonder beveiligers. En wordt aangevallen door, ja door wie? Door een baardman met een hesje "beveiliging".
Wie en wat die beveiligd is onbekend maar hij is baas op straat. Zie het aan:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Ik zie die Malala als een omhoog getilde knuffel moslima die zich veel te veel verbeeld. Ze had ook nooit een nobelprijs moeten krijgen. Als ze werkelijk zo bijzonder was dan had ze als voorvechter voor islamitische vrouwen haar kopvod afgedaan toen ze na haar operatie het ziekenhuis uitliep. Het kind is fake en laf, en ze wil zoveel mogelijk moslims naar het westen halen.
je moet ook niet tegveel verwachten, het is en blijft een moslima, ook al is ze dan feminist.
Ariel schreef:Malala over Trump.
Vind ik nog meevallen ten opzichte van de meeste linksen.

NB: die nobelprijs verdient ze wel degelijk, want da's een links feestje geworden.
IK zou 'm NOOIT willen hebben. En ik denk, Trump ook niet. :greeting2:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Mahalingam »

This week we published an election advice on our website for the upcoming Dutch national elections. This is advice was based on our manifesto and compared 13 political parties on six topics:
Reproductive and parental rights
Wage gap and (re)evaluation of ‘women’s’ work
Freedom of dress
Sexual intimidation and violence
Racism and discrimination
Sex work
Aldus de The Feminist Club.
En hoe ziet hun oordeel er uit?
Afbeelding

Het geeft te denken dat ze DENK op plaats vier zetten wat betreft verkiesbaarheid door feministische vrouwen.
En ook: een fatsoenlijke vrouw stemt geen PVV.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:...En ook: een fatsoenlijke vrouw stemt geen PVV.
Een fatsoenlijke vrouw eindigt oud en maagdelijk, alleen in d'r bed... niemand moet ze.
Die mogen in het hiernamaals de diensten verrichten voor de volgelingen van Mo.
Ik denk dat dat dan hun straf is.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pizzaman »

Inderdaad een gevalletje reverse-engineering, King G.

Het kan echter heel goed dat een moslima als Mallala denkt 'feministisch' te zijn.
Alles is immers relatief. Een stoommachine in 1850 was ook revolutionair.
Wat dat betreft, anno 1400, is die Mallala een gloeilamp in de duisternis.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Feminisme en islam?

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Zweedse “feministes” vluchten uit voorsteden voor islamitische fundamentalisten

Geplaatst op 31 maart 2017

Afbeelding

“Feministes” in Stockholm verlaten gebieden zoals de notoir bekende en door migranten beheerste No-Go-Areas Husby en Tensta, omdat volgens hen religieuze fundamentalisten de heerschappij in de voorsteden overgenomen hebben.

Nalin Pekgul noemt zichzelf “feministe” en is een voormalig afgevaardigde van de linkse Zweedse sociaaldemocraten. Meer dan 30 jaar lang woonde ze in de voorstad Tensta van Stockholm. Nu echter zegt ze dat ze zich daar niet meer veilig zou voelen. Ze beweert dat islamitische fundamentalisten het gebied overgenomen zouden hebben en dat ze het centrum van Tensta niet meer zou kunnen bezoeken zonder lastig gevallen te worden. Dit bericht de Zweedse tv-zender SVT.

Volgens mevrouw Pekgul is de situatie voor vrouwen in het openbare leven de afgelopen jaren in de buurt verslechterd. Ze merkt op dat er bij de mannen in het gebied, van wie velen een migratieachtergrond hebben, sprake was van een toename van religieus fundamentalisme. Pekgul probeerde ontwikkeling te bestrijden door koffiekransjes te organiseren, maar gaf dit idee spoedig weer op.

Pekgul gaf zelf de reden aan waarom ze niet meer naar het centrum gaat:

“Ik heb een bekend gezicht in Tensta en ik wil geen trammelant veroorzaken als ik lastig wordt gevallen. Ik hoop altijd dat het weer voorbij gaat. Je mag nooit vergeten dat de grote meerderheid hier de fundamentalisten verafschuwt.”

Zeliha Dagli, een voormalig politica van de Linkse Partij, vertrok uiteindelijk uit de No-Go-Area Husby. Dagli omschrijft dat Husby over een zelfbenoemde “moraalpolitie” zou beschikken, die probeert het gedrag van de vrouwen in de voorstad te bepalen.

Vooral de agressie tegen feministes werd een probleem. Ze zei:

“Er gingen geruchten rond dat wij de hoofddoek van vrouwen wilden afhalen. Ze zeiden dat ik me in moest houden, en toen voelde ik me niet meer veilig.”

Dagli woont nu in het centrumgebied van Stockholm en zegt dat ze blij is dat ze weer alles kan dragen en zeggen wat ze wil zonder bang te hoeven zijn voor haar veiligheid. Ze zei dat ze zich een terugkeer naar Husby zou kunnen voorstellen, maar alleen als de voorstad weer veilig is.

Husby heeft, evenals de voorstad en No-Go-Area Rinkeby, een groot aandeel migranten, van wie velen afkomstig zijn uit landen in Afrika en het Midden-Oosten en islamitisch zijn. In mei vorig jaar werd een Noorse filmploeg in Husby door een groep buurtbewoners aangevallen terwijl ze op dat moment de Zweedse econoom Tino Sanadaji interviewde.

Sanadaji, zelf een Koerdisch-Irakese migrant, werd in Zweden door veel mensen vanwege zijn nieuwe boek “Massale uitdaging” aangevallen, waarin hij de Zweedse problemen met het oog op de massa-immigratie beschrijft. Een bibliotheek in Stockholm weigerde zelfs het boek op te nemen, omdat het zogenaamd racistisch zou zijn.

Ook de Amerikaanse filmmaker Ari horowitz werd vorig jaar in Husby aangevallen, toen hij onderzoek deed naar de Zweedse No-Go-Areas.

Bron: http://1nselpresse.blogspot.nl

Bron oorspronkelijk artikel: www.breitbart.com

Auteur: Chris Tomlinson

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/31 ... ntalisten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
”Je mag nooit vergeten dat de grote meerderheid hier de fundamentalisten verafschuwt.”
Ja, maar als je daaraan denkt, denk je dan ook dat die afschuw genoeg is om de fundamentalisten in toom te houden?

Deze vrouw wil natuurlijk voorkomen dat hele groepen worden benadeeld als de Zweedse autoriteiten effectieve maatregelen treffen. En daar zal ze best een puntje hebben. Maar er worden op dit moment ook anderen benadeeld die "fundamentalisten verafschuwen", te weten Zweedse vrouwen. Heeft ze ook hart voor hen?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Feminist For Islam
Gepubliceerd op 21 jan. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Vrouwen aller landen, verenigt u

Eddy Terstall

Afbeelding

Ik ben ze in veel landen waar de islam de grootste religie is tegen het lijf gelopen. Moderne vrouwen. Ze waren kunstenaars, actrices, filmmakers. Het waren ook vrouwen die niet in de culturele sector zaten. Activisten. Heterovrouwen. Homovrouwen.

Vrouwen zoals we die ook in het Westen kenden en kennen.

Vrouwen zoals je ze ook in Brazilië in Zuid-Afrika of in Korea wel aantreft. Moderne vrouwen met een eigen wil. Die in die landen de avant-garde van de vrouwenemancipatie waren en zijn. Die een levende frontlijn vormen.

Vrouwen die hun eigen levens willen vormgeven. Die zelf willen bepalen wat ze zelf zeggen zingen of uitbeelden. Die zelf bepalen wat ze wel geloven en wat niet. Wie ze beminnen en wie niet. Waar ze heen gaan en waar niet. Wat ze aantrekken en wat niet.

Vrouwen met een persoonlijke smaak op het gebied van literatuur en muziek. Die hun eigen helden hebben. Helden van binnen en buiten de cultuur waarin ze in opgroeiden. Die hun helden vaak delen met mensen, mannen en vrouwen, waarmee ze niet in dezelfde cultuur opgroeiden. Niet in hetzelfde land. Niet onder dezelfde wetten. Maar wel met dezelfde liefde voor Spike Lee, Bach, Rummi, Messi, South Park, Bob Marley of um-kalthoun.

Vrouwen met dezelfde hang naar vrijheid van levensinvulling, naar zelfmanifestatie, zelfontplooing. Dezelfde nieuwsgierigheid en levenslust. Dezelfde mate aan ambitie. Hetzelfde menselijke verlangen naar vrijheid hebben als Westerse vrouwen.

Ik heb ze in vele landen aangetroffen deze vrouwen. Ze waren oud en ze waren jong.

Datgene wat ze aan vrijheid hadden, hadden de generaties voor hen bevochten of ze hadden er zelf voor gestreden. In vrijwel alle gevallen was die vrijheid niet gegarandeerd of vanzelfsprekend. De meeste van deze vrouwen noemden zich links. Meestal noemden ze zich spontaan of desgevraagd secularist. Sommigen ook atheïst. Anderen waren gelovig.

Maar links waren ze dus. Dat hadden ze met elkaar gemeen. De hang naar vrijheid en emancipatie heet in meer patriarchale samenlevingen steevast links. De hang naar theocratie wordt er meestal rechts genoemd.

Talloos zijn de keren dat ik het soort vrouwen heb horen fulmineren tegen vrouwelijke linkse geestverwanten in het Westen. Vrouwen met wie ze niet alleen de hang naar vrijheid en zelfbeschikking delen, maar vaak ook voorkeuren op het gebied van muziek en kunst. Vrouwen van wie ze dan ook zouden mogen verwachten dat ze wapenbroeder zijn in hun strijd tegen het patriarchaat. Een strijd waarin ze veel te winnen en nog meer te verliezen hebben.

Maar de steun die ze op basis van overeenkomst in ideologie zouden mogen verwachten blijft vaak uit.

Daar waar activisme in het Westen vaak juist internationaal gericht was en zich uitstrekte van Nicaragua, tot Zuid-Afrika en van Chili tot Tibet, daar wachten vrouwen in het Midden-Oosten vaak vergeefs op echte solidariteit van westerse feministen.

Fysieke inzet is gevaarlijk en dus zeer zeldzaam, maar vaak is ook lippendienst al teveel gevraagd.

Soms is het zelfs zo dat vrouwen uit het Midden-Oosten die vocaal op de bres gaan voor rechten die lijken op wat Westerse vrouwen gewend zijn door westerse feministen worden verguist. De ene patriarchaal is de andere niet blijkbaar. Sommige kun je beter wat voorzichtiger benaderen lijkt men te denken. Maar waarom gold dat niet voor westerse feministen? Waren hun woorden en daden van verzet tegen hun patriarchaat zoveel milder en diplomatieker? Ik herinner me dat toch anders.

De oosterse dolle Mina's en rode vrouwen moeten het meestal zelf uitzoeken. Eerder nog lijken hun westerse collega’s bereid een zalvend glimlachende theocraat op het woord te geloven dan hun eigen boze linkse geestverwanten.

De oosterse feministen merken dat en voelen dat. Natuurlijk zijn er ook in hun deel van de wereld vrouwen die evolutie boven revolutie verkiezen en in hun eigen tempo willen emanciperen. Maar waarom vangen feministen die minder geduld hebben en meer urgentie uitstralen bot bij veel feministen in landen waar vrouwen veel meer vrijheid hebben?

In feite vragen feministen uit de vrije wereld dus minder fortuinlijke vrouwen om, op zijn minst voorlopig, genoegen te nemen met een bescheidener pakket aan vrijheden.

Een pakket uitgedacht en opgesteld door mannen. Een pakket waar westerse feministen voor zichzelf nooit en te nimmer genoegen mee zouden nemen.

https://www.rtlz.nl/opinie/column/eddy- ... verenigt-u
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Jan Roos: De ware feminist wordt bedreigd
LaVieJanRoos - Gepubliceerd op 20 okt. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Als feminisme eindigt onder de boerka

Geplaatst op 6 november 2017

Afbeelding

Gezien het bijna hysterisch gevoerde “seksisme-debat” springt een Britse journalist uit zijn vel. Volgens hem spelen de zelfbenoemde strijdsters voor vrouwenrechten met hun argumenten de radicale islamieten in handen. Feministes spelen onder één hoedje met islamgelovigen. Uiteindelijk zal het voor alle vrouwen “bedek jullie” voor de “boze” blikken van de mannen worden.

Een vertaalde samenvatting door Bianca Hoekstra (“Jouwatch”) van een artikel door Peter Hitchens voor “MailOnline”.


Ik stel als komende herfstmode voor vrouwen in de politiek de kleur zwart voor. Zwart kleedt af en straalt een koele afstand uit. Geen man of politicus zou het wagen zijn hand op de knie onder een zwart gewaad te leggen, vermoedelijk zou hij ook moeite hebben om de knie of iets anders onder de zwarte stof te vinden.

Is dat wat jullie willen? Jullie, die bij iedere kleinigheid beginnen te schreeuwen tegen de opdringerige mannen en de ongepaste grappen. Jullie hebben in deze zaak veel gemeen met de militante radicale islamieten. Ook die zien in mannen kwijlende roofdieren, die alleen maar op hun volgende slachtoffer wachten.

Gebaseerd op dit idee heerst in de islam de strenge kledingorde, die uitdrukking is van seksuele segregatie en die de feministes toch eigenlijk zo schokkend vinden.

Op dit punt blijkt dat jullie dezelfde mening hebben als zij. Iedere mannelijke handeling, ieder woord gebruiken jullie om mannen te beschuldigen – want mannen “zijn zo”. Het leven van de “daders” wordt zodoende voorgoed geruïneerd.

Zijn jullie allemaal gek geworden? Hebben jullie ieder gevoel voor maat verloren? ...

...In zekere zin ben ik heel ouderwets. Ik ben in Victoriaanse zin preuts, daarom probeer ik mezelf onder controle te hebben. Ik ben nog geschokt door grove woorden, vooral wanneer deze in het bijzijn van vrouwen en kinderen worden gebezigd.

Ik ben geschokt wanneer ik in het openbaar, op televisie of tijdens normale gesprekken aan dingen moet meedoen, die ooit alleen voor beschaamde mannen in louche straatbusiness te krijgen waren. Ik wil niet kijken naar hoe andere mensen seks hebben.

Ik ken de jaren-60 met al hun gevolgen. Ik was getuige van al die vreselijke, vaak tragische effecten die plaatsvinden wanneer mannen en vrouwen zich van de oude regels, de trouw en standvastigheid, bevrijden en het idee volgen dat totale vrijheid totaal geluk zou betekenen.

Sindsdien is het voor mij niet meer mogelijk om toe te kijken waarom de gelijkberechtiging tussen man en vrouw, die zonder twijfel een grote verworvenheid van onze tijd is, tegelijkertijd gepaard moet gaan met de militant aandoende vernietiging van het huwelijk en het traditionele gezin.

Velen, die nu om gelijkberechtiging van de vrouw schreeuwen, hebben een ander, veel scherper doel. Ze beschouwen mannen als de “vijand”, het “patriarchaat”, als iets dat met alle middelen ten val gebracht en door een gefeminiseerde samenleving vervangen moet worden. Ze zien in het huwelijk een instelling ter onderdrukking van de vrouw.

Verleden week zijn ze een stuk dichterbij hun doelen gekomen.

Diegenen, die voor gelijkheid strijden, glimlachen enerzijds spottend om de heersende omgangsvormen en eisen ze anderzijds weer terug.

Maar waar komen deze heersende omgangsvormen van onze liberale samenleving vandaan? Ze waren tot nu toe een zorgvuldig bijgeschaafde norm bij het werven om een vrouw, ze werden bepaald door respect, dat binnen de traditionele huwelijks- en gezinsconstructie werd geleerd en dat nu volledig verdwenen is.

In deze post-huwelijk-vrijheid-voor-iedereen-tijd, waarom zouden we uitgerekend voor de seksualiteit omgangsvormen verwachten? Alles wordt nu toch door de politie of door de openbare Twitter-schandpaal geregeld.

Het waren deze oude omgangsvormen die het ons, in tegenstelling tot de islamitische wereld, mogelijk maakten mannen en vrouwen te mixen, zonder zwarte volledige verhullingen, sluiers en niet-aanraak-regels, die zo streng zijn dat ze zelfs handen schudden tussen man en vrouw onmogelijk maken.

Dat is allemaal voorbij, wat doen we nu? Ik ben woedend over de plaatsvindende openbare belasteringen, niet omdat ik ze geloof of niet (wie kan weten of ze kloppen of niet), maar omdat ze vertrouwen onmogelijk maken.

Het vertrouwen tussen mannen en vrouwen is het slachtoffer geworden van het feminisme en het is vernietigd. De onontbeerlijke strijd van de feministes om mannen steeds als daders voor te stellen, heeft een vertrouwensbasis onmogelijk gemaakt...

...In het vervolg zullen waarschijnlijk slimme politici alle gesprekken met het andere geslacht onder toezicht voeren, opnemen en filmen. Vrouwen zullen ertoe verplicht worden van te voren een officiële goedkeuring te ondertekenen. Dat zal de enige mogelijkheid zijn om veilig te zijn voor beschuldigingen als “de hand op de knie gelegd”.

De andere mogelijkheid zal erin bestaan de nikaab of de boerka te dragen en de seksescheiding in te voeren. De beste mogelijkheid, de terugkeer naar gezond verstand, zal binnen afzienbare tijd niet meer te verwachten zijn.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaling: Bianca Hoekstra

Bron oorspronkelijk artikel: www.dailymail.co.uk

Auteur: Peter Hitchens

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/06 ... de-boerka/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Linkse feministen en hun ijzingwekkende zwijgen over viespeuken Ramadan en Van Jole

Door: Arthur van Amerongen, 10 november 2017

Afbeelding

Het is vreselijk geestig. Schadenfreude ist die beste Freude. Francisco Van Jole, het morele kompas van Nederland – die dag in dag uit zijn 63-genderige kippenhok laat kakelen over racisme, seksisme, mansplaining, manspreading, dwergwerpen, palingtrekken en white guilt – blijkt een viespeuk te zijn en draagt bovendien grote witte onderbroeken van de Zeeman en van de Wibra.

De capo van de Joop lijkt me geen type die dagelijks een schone aantrekt (kijk maar naar zijn onverzorgde kapsel en zijn pafferige gezicht vol mee-eters) dus vermoedelijk zitten die onderbroeken ook nog eens vol remsporen. Krijgt u al beeld? Overigens werd in Amsterdam vroeger een kindje dat prêt-à-porter van Zeeman en Wibra moest dragen, een Zebra genoemd. Maar first things first: Tariq Ramadan.

Tijdens het schrijven van Brussel: Eurabia bezocht ik regelmatig lezingen van deze playboy-salafist. In Brussel was hij kind aan huis, dus met terugwerkende kracht en met de wijsheid die ik nu in pacht heb, had hij daar natuurlijk allemaal neukertjes (of ze nou wilden of niet).

Het was een fascinerend gezicht, de puberende Marokkaanse meisjes met fleurige hoofddoeken, sluiers en in boerka’s die om hem heen dartelden als vliegen rond een strooppot of rond een versgebakken koeienvlaai. Tijdens zijn lezingen slaakten ze gilletjes als hij een islamitisch verantwoord grapje maakte en regelmatig gleden ze uit de plastieken stoeltjes. Hij gedroeg zich als een popster. Maar goed, al draagt een Egyptenaar een blits kostuum van modehuis Armani, het is en blijft… een voetballer met de smaak van Royston Drenthe, Winston Bogarde en John de Wolf.

Ik heb vrijwel alle boeken van Ramadan doorwrocht, in het Frans notabene, en ik kan u verzekeren dat het een load of crap is. Hij is natuurlijk een islamgeleerde als het gaat om sharia, fiqh en andere ingewikkelde juridische haarkloverijen maar zodra hij over de Heer Allah schrijft in een filosofische context, ben ik vertrokken.

Ik heb ooit een jaar in het beeldschone hanzestadje Kampen gewoond (gesjeesd op de diverse academies daar) en in de oude stadspoort was op maandag altijd de theologenborrel. Prima lui die hem flink konden raken, met een lekker sigaartje erbij uiteraard, en dan was het goed te doen, dat wetenschappelijk geouwehoer over een God die niet bestaat. Enfin, met Tariq Ramadan is het een stuk lastiger bomen en al die sloten thee maken het er ook niet makkelijker op.

Ik vind hem een over het paard getilde charlatan die in Nederland blind wordt geadoreerd door Anja Meulenbelt en door de kippetjes van geilneef Jolo. De krankzinnige flirt van alt-left met de salafistische islam (met hun gezamenlijke judeofobie als bindende factor) bleek deze week maar weer eens op de Universiteit van Oxford. Roomblanke professoren van Oxford weigerden tot deze week hun wetenschapper Ramadan op non-actief te zetten. Al die aanklachten tegen Tariq Ramadan waren pure islamofobie, zo lieten ze weten in een verklaring. Ze schreven nog net niet dat het een complot van de internale jodenheid was en de Wijzen van Zion.

Meulenbelt zwijgt nu in alle toonaarden over haar hitsige moslimbroeder, die wolf in een schaapsvachtje van Armani. Ramadan is een klassieke predator, vergelijkbaar met de gymleraar, de zwemleraar, de hopman, de orgelleraar, de tennisleraar en wat dies meer zij. Je kiest voor een beroep waarbij je met engelengeduld het dichtst bij je doelwit komt en dan sla je toe. Leer mij de knapen- en kinderschenders kennen.

De laatste keer dat ik Anja Meulenbelt zag, was ergens rond het millennium in de strandbar van de Verenigde Naties te Gaza. Ik kon daar – onbegrijpelijkerwijs door de ballotage gezwijnd – verantwoord borrelen tegen scherpe prijzen. De uitdrukking bien étonnés de se trouver ensemble ging niet op voor ons, want de peetmoeder van de onwelriekende gleuvenbrigade houdt net als ik van een goeie slok op zijn tijd en veel andere mogelijkheden tot drinkgelagen waren er niet in die treurige zandbak.

Ik wou trouwens dat ik het begrip ‘onwelriekende gleuvenbrigade’ had uitgevonden, maar die treffende kwalificatie van de totalitaire Gideonsbende humorloze feministen van de tweede golf bedacht Gerrit Komrij (de vrede zij met hem). Ik liep dus die VN-bar binnen en bestelde een dubbele Laproaig met een drupje still water. Nooit ijs! Plots verscheurde het gekrakeel de koloniale stilte en waande ik mij eventjes in een kippenren waar een vos is binnengeslopen.

Zat La Meulenbelt daar in kennelijke staat te kijven – vermoedelijk over de liefde en niet over de Palestijnse zaak – tegen een Italiaans potje met Arafat-theedoek, legerkistjes, onbehandelde acné, piercings, tattoos en met zwarte schoenpoets geverfd haar. Zeg maar Anne Fleur Dekker maar dan knap. Ik maakte mij bekend en vroeg of de dames zich maar gedeisd wilde houden in deze keurige herenclub. Toen waren de rapen gaar en moest ik hyperventilerend naar een aanpalende moskee vluchten om van de schrik te bekomen.

Sindsdien vernam ik heel lang niks meer van Meulenbelt tot ik haar blog las kort na de Noord-Afrikaanse seksoproer op en rond het treinstation van Keulen. Ze ging in haar blogje vol op het orgel tegen columnist Stephan Sanders. Uit haar warrige tekst bleek dat ze de afschuwelijke verhalen van haar roomblanke zusters over verkrachting, aanranden en bepotelen niet geloofde. De strekking was dat getinte mohammedaanse mannen dat niet doen.

Sanders (die ik ken als een ondeugende anarcho-liberaal) had volgens Meulenbelt de homovariant bedacht van het nieuwe rechts-populistische ‘linkse feministen zweren samen met islamisten-verhaal’, een slimme manier om racist te kunnen blijven en tegelijk nog even af te rekenen met de oude vijand: het feminisme.

Volgens Meulenbelt spuwde Sanders zijn gal vooral op blanke heteroseksuele linkse mannen die elkaar overtroeven als het gaat om ruimhartigheid bij het asielbeleid want het zijn deze mannen die het minst te stellen zullen krijgen met aanranding en potenrammerij. Meulenbelt eindigt haar tirade met een cryptische, haast Korsakoviaanse conclusie: asielzoekers zijn volgens Sanders vaker potenrammers dan onze eigen Hollandse jongens (wat feitelijk op geen enkele manier is aangetoond), want in Jamaica worden homo’s verbrand en linkse hetero’s kan dat niets schelen (sic).

Ik heb die laatste zin een keer of honderd gelezen en snap nog steeds geen biet van deze dialectische diarree. Als u iets meer wilt lezen over de romantische uitspattingen van Umm Meulenberg in Gaza, moet u beslist dit geweldige verhaal lezen.

Over de viespeukerij van Van Jole zwijgt Meulenberg in alle toonaarden. Ik bedoel, bij de Joop en zijn Umfelt staat het in de mond proppen van een tong gelijk aan anale penetratie. Het lijkt erop dat Van Jole er mee weg komt. Maar goed, damage done en dat is pure winst.

Het is natuurlijk hilarisch dat hij nooit meer kan zedenpreken zonder dat de meisjes van de Joop aan zijn vieze witte onderbroek denken. En ik denk dat zijn stagiaires niet zo snel met hem in de lift zullen gaan staan. Mijn week is geslaagd en nu ga ik even naar geestelijke vader van Jolo kijken, de vieze man van Kees van Kooten.



http://www.hpdetijd.nl/2017-11-10/van-j ... ilzwijgen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Mahalingam »

Anja Meulenbelt gaat los op feministische moslima’s ‘Femmes for Freedom': “Ze pappen aan met islamofoob rechts!”
Sylvana Simons’ boezemvriendin is witheet van woede. Er zijn namelijk feministische moslima’s.

Gewezen SP’er en tegenwoordig supporter van Sylvana Simons, Anja Meulenbelt, heeft weer eens een nieuwe hetze verzonnen. Dit keer neemt ze het op tegen Femmes for Freedom, een vrouwenrechtenorganisatie van, voor en door moslima’s die de problemen van vrouwen in de islamitische wereld bespreekbaar willen maken — en hun rechten willen verdedigen. Bijvoorbeeld: het recht om al dan niet een hoofddoek te dragen, om uit te gaan met een jongen, om zelf een toekomstige partner te kiezen, en om niet in elkaar geslagen te worden als ze eenmaal gehuwd zijn. Van die dingen waarvan je denkt: daar kan iedereen het alleen maar mee eens zijn.

Nou, Anja dus niet. Sterker nog, blijkbaar is ze zo fel tegen die doelen gekant dat mevrouw contact opneemt met fondsen die Femmes for Freedom steunen:
De reden dat Meulenbelt zo’n hekel heeft aan Femmes for Freedom is, schrijft ze zelf, dat die organisatie soms projecten doet met Leefbaar Rotterdam, omdat FfF geld heeft “geaccepteerd van GeenStijl,” en — oh ja — omdat rechtse intellectuelen als Paul Cliteur en Frits Bolkestein de organisatie complimentjes gegeven hebben. Volgens Meulenbelt is daarmee bewezen dat de stichting samenwerkt met “islamofoob rechts,” en dus dat het hartstikke, hartstikke, hartstikke fout is.

Knettergek natuurlijk, maar gelukkig is de grote vrouw van FfF, Shirin Musa, niet onder de indruk van Meulenbelts belachelijke kritiek. Zij reageert kort maar krachtig op de kritiek van de vrouw die tegenwoordig Sylvana Simons’ grootste bondgenoot is:
“Wij willen ook NIETS met Anja Meulenbelt te maken hebben.”

Daarbij linkt ze naar dit stuk dat ze in mei van dit jaar schreef voor de Volkskrant. Haar punt in dat stuk: ze heeft totaal geen waardering voor mensen die de politieke correctheid en het ideaal van het multiculturalisme gebruiken om vrouwenrechten van moslima’s onder het tapijt te vegen.

Gelijk heeft ze, natuurlijk. Met Anja Meulenbelt moet je als échte feministe helemaal niets te maken willen hebben. Laat haar maar in haar eigen sop gaar koken.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... ob-rechts/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Zweden: radicale moslims verjagen linkse feministes

Geplaatst op 12 december 2017 door E.J. Bron

Afbeelding
Volgens een VN-rapport daalt Zweden sinds 2010 steeds sneller tot het niveau van een ontwikkelingsland af, en zal tot 2030 door landen als Cuba, Mexico, de Baltische landen of Bulgarije zijn ingehaald.

Een schok voor linkse feministes in Zweden! Ze moeten nu steeds vaker hun “werkingsgebieden” in de migrantenwijken van Stockholm ontvluchten, die No-Go-Areas werden. In deze voorsteden regeren inmiddels islamitische immigranten uit het Nabije Oosten en Afrika. Daar zijn feministes niet gewenst. Want ze hebben een slechte invloed op islamitische vrouwen.

“Racisme” en “Islamofobie”

Jarenlang streden ze voor de komst en de rechten van vrouwelijke immigranten, wezen kritiek op de steeds radicalere islam als “racisme” en “islamofobie” van de hand en waren ervan overtuigd mensen met compleet andere levenswijzen in de westelijke wereld “binnen te kunnen aaien”.

Een tragische vergissing, zoals nu blijkt. Precies door deze mensen worden ze nu bedreigd, uitgescholden als “ophitsers” van islamitische vrouwen en verjaagd. Twee gevallen tonen aan wat de toekomst – niet alleen in Zweden – nog zal brengen.

Steeds meer migranten worden fundamentalisten
Nalin Pekgul is een voormalige parlementariër van de linkse Zweedse sociaaldemocraten. Ze woonde meer dan 30 jaar ongestoord in Tensa, een voorstad van Stockholm. Nu wil ze daar alleen nog maar weg. “Ik voel me hier niet veilig meer. De islamitische fundamentalisten hebben het district overgenomen en ik kan het centrum niet meer in zonder lastig te worden gevallen. Ik ben daar bekend, en ik wil geen problemen”, zei ze.

Ze moest mee aanzien hoe de situatie constant slechter werd – hoe steeds meer migranten fundamentalisten werden. Ze had gehoopt dat de meerderheid van de migranten de radicale “islamisten” zouden “vervloeken”. Het tegendeel was het geval. Het werd steeds erger. “De mensen in Tensa werden steeds agressiever tegenover mij. Ik ging niet meer naar een restaurant, dat mijn stamkroeg was. Ik werd daar steeds vaker lastig gevallen”, zei ze tegenover de tv-zender SVT.

“Moraalpolitie”controleert gedrag van de vrouw
De voormalige linkse politica Zeliha Dagli bericht over een soortgelijke situatie. Zij woonde in de voorstad Husby in Stockholm, die nu volledig door moslims werd overgenomen. Dagli is de oprichtster van het vrouwennetwerk “Fororts-Feminism”. Vrouwenrechtenactivisten zijn in deze voorstad nu ongewenst. Zelfbenoemde “moraalpolitie” patrouilleert in de straten en controleren het gedrag van de vrouwen in het openbaar. “Men zei dat wij de sluier van de vrouwen zouden willen afnemen en dat wij geen fatsoenlijke personen zouden zijn”, vertelde ze. De sfeer werd grimmiger. “Men zei tegen me dat ik goed op mezelf zou moeten passen.” Ze voelde zich niet meer veilig.

Ze zou in een seculiere samenleving willen leven, waarin de mensenrechten gelden, zegt Dagli. “Dat is Husby niet meer”, zei ze. Ik paste niet meer in de “nieuwe” normen en tradities. Ze zou zo willen leven als ieder ander en zou daarom naar de binnenstad van Stockholm zijn vertrokken. Hier zou ze niet gecontroleerd worden. Het zou niemand interesseren welke kleren ze zou dragen of met wie ze zou praten.

Onverbeterlijk naïef
Ondanks de enorme vijandigheden van de kant van haar voormalige “beschermelingen”, die haar uiteindelijk uit haar woonplaats verdreven, is Dagli nog altijd optimistisch. Op de vraag of ze het opgegeven zou hebben, antwoordde ze: bijna, maar niet helemaal. Ik zie het nog steeds positief. Er zijn veel mensen die zich met dit onderwerp bezighouden. Als het daar veiliger wordt, kan ik morgen al weer teruggaan, dan houdt niets me tegen.

Bron: www.wochenblick.at

Auteur: Kornelia Kirchweger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/12/12 ... eministes/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

“Gelijke rechten”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Womens March 2018

Afbeelding

De onderdrukte vrouwen van Iran die schreeuwen om vrijheid.

De marcherende westerse vaginamuts vrouwen die hun geschreeuw negeren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Mahalingam »

Hadden we vorig jaar om deze tijd affiches met veel hoofddoeken om de vrouwendag aan te kondigen, dat is nu weer zo.
Hier een monoculturele uitnodiging voor een internationale vrouwendag.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

“Islamitische feministe”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

#MeToo in de moskee

Geplaatst op 11 maart 2018

Afbeelding

Terwijl de mars voor vrouwenrechten in Washington dit jaar onder het vaandel van #MeToo tegen seksuele intimidatie plaatsvond, gingen in Iran tientallen vrouwen de straat op om tegen theocratie en het verplicht dragen van de hijab te demonstreren. De Iraanse vrouwen zwaaiden met witte vlaggen om te strijden tegen de obligatoire sluier-plicht van de moellahs. Maar de witte vlag was geen capitulatie, maar was blijkbaar een symbool voor westelijke feministes. Zoals de Australische Rita Pahani schreef: “Terwijl de dappere Iraanse vrouwen tegen hijab-wetten protesteerden, bejubelden westelijke feministes de hijab.”

Op 1 februari werden veel van deze Iraanse vrouwen gearresteerd, omdat ze geen hijab droegen. Op die dag werd in het Westen de Wereld-hijab-dag gevierd, en westelijke appeasers bejubelden de sluier. Zelfs de Britse premier Theresa May ondersteunde de bewering dat vrouwen “vrij” zouden moeten zijn om de hijab te dragen. Enkele dagen later besloot het Amerikaanse warenhuis Macy´s de hijab als modern kledingstuk te verkopen. Helaas zijn vrouwen in enkele islamitische landen niet “vrij” om de sluier te dragen: ze worden ertoe gedwongen de sluier te dragen, zoals de arrestaties in Iran aantonen.

In plaats van de radicaalislamitische discriminatie van vrouwen te bejubelen zou het Westen een #MeToo in de moskee moeten propageren – het idee van een Egyptische, Mona Eltahawi. Zij wil graag het probleem van verkrachtingen tijdens de hadj, de islamitische pelgrimstocht naar Mekka, aanspreken.

Seyran Ateş, een Duits-Turkse vrouw, opende onlangs in Berlijn de eerste moskee waar ongesluierde vrouwen en homoseksuelen welkom zijn. Haar beslissing was veel moediger dan een Twitter-hashtag. Ateş werd onmiddellijk overspoeld met doodsbedreigingen en moest onder politiebewaking geplaatst worden.

De Franse filosoof Alain Finkielkraut noemde onlangs feministes “oneerlijke medespeelsters”, die niet willen toegeven dat zij het spel gewonnen hebben. In het Westen is het feministische avontuur grotendeels voorbij: vrouwen hebben de meeste van hun rechten veroverd en respect voor zichzelf verworven.

Nu zou het handig zijn wanneer feministes hun strijd geen groteske karikatuur laten worden door “seksistische” gedichten en kunst te verbieden. Dit is al in een museum in Manchester en een school in Berlijn gebeurd. Het westelijke feminisme zou zichzelf echter kunnen vernieuwen en veredelen door de wanhopige strijd van veel islamitische vrouwen aan te nemen: Nigeriaanse meisjes, die door Boko Haram ontvoerd werden; Jesidische vrouwen, die door ISIS tot seksslavinnen werden gemaakt; Indonesische vrouwen, die vanwege “overspel” gegeseld werden; vrouwen, die gevangen genomen en als slavinnen verkocht werden; meisjes, die onderworpen werden aan genitale verminking; meisjes, die nog als kinderen aan mannen werden uitgehuwelijkt die ze helemaal niet kennen; en meisjes in Iran, die nu in de gevangenis zitten – en wellicht gemarteld en verkracht worden – omdat ze hun sluier hadden afgedaan.

Laten we de drie Europese landen nemen met de grootste islamitische gemeenschappen: Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. In Groot-Brittannië wordt ieder uur een nieuw geval van vrouwelijke genitale verminking of ontdekt of behandeld, aldus de statistiek van de National Health Service. In Duitsland heeft een NGO, Terre des Femmes, verklaard dat 13.000 minderjarige meisjes die daar wonen het gevaar lopen deze brute verminking gedwongen te moeten ondergaan. Enkele dagen geleden doken er berichten op volgens welke in de voorsteden van Parijs 30% van de islamitische meisjes hierdoor bedreigd worden.

Zullen westelijke voorstanders van de vrouwenrechten ook voor de rechten van islamitische vrouwen opkomen, of zullen ze in naam van het “multiculturalisme” diegenen blijven appeasen die hen in plaats daarvan vervolgen?

Al jarenlang stellen westelijke cultuurrelativisten joods-christelijke waarden aan de kaak, omdat ze “vrouwen onderdrukken”, en “progressieven” proclameren de plicht “open te zijn”. Daarom strijden ze voor de benoeming van vrouwelijke bisschoppen in de Kerk van Engeland en voor “egalitaire” joodse gebedsdiensten aan de Klaagmuur in Jeruzalem. De paradox is, dat altijd als het om de islam gaat diezelfde progressieven hun stem kwijtraken en stom worden.

Het westelijke feminisme moet een strategische beslissing nemen. Het Westen, dat er trots op is de wereld van de “inclusiviteit” en de “rechten” te zijn, moet nu echt beslissen of het zich met islamitische iconen van westelijke elites zoals Linda Sarsour – die Ayaan Hirsi Ali, islamcritica en slachtoffer van genitale verminking, toewenst dat haar vagina “verwijderd” zou worden (wat dat ook mag betekenen) –, of met echte hervormers van de islam aaneensluit, die ervoor vechten hun religie tegenover het goede, tolerantie, rede en moderniteit te openen.

Fundamentalisme of vrijheid: de keuze is aan ons.

Bron: https://de.gatestoneinstitute.org

Vertaling: Daniel Heiniger

Bron oorspronkelijk artikel: www.gatestoneinstitute.org

Auteur: Giulio Meotti

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/03/11 ... de-moskee/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Turkse cartoon (1928)

Afbeelding
“De bevrijding van de vrouw van de ketenen van de sharia.”

Geplaatst door: E.J. Bron (via Twitter; “Before Sharia”)

De Turkse vrouw was al eens eerder bevrijd... Nu moet het weer opnieuw gebeuren. :unhappy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Is er iets stommers dan een feministe die de islam verdedigt?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Feminisme en islam?

Bericht door Pilgrim »

Iran: Attentie, westerse nep-feministes! Dit is een echte feministe!
Vlad Tepesblog - Gepubliceerd op 20 jun. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie