Uitdaging Debat

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Presiec zoals mohammed het mooie voorkauwde voor jullie..


Hun ogen en oren zijn verzegeld en zij zullen u proberen op andere gedachten te brengen. of zeggen dat u liegt..
hen zal een zware straf wachten.

Wat ik nu niet begrijp is dit..Als allh zo oppermachtig is en alwetend,waarom kon hij dan niiet heel de wereld in een keer moslim maken...Dat had wat handiger geweest...EN hadden de moslims niet zo veel keren hoeven te moorden en roven of hun maangodcult te verspreiden.

rede te meer voor mij om niet in een god te geloven
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Gülay schreef:Real moslim..

Doe geen moeite deze mensen iets duidelijk te maken..

Ze zijn gehersenspoeld..

Houd je vast aan je geloof en weet...

Zij weten niet beter...en ze zullen het nooit snappen..ze willen het niet snappen..en discussieren heeft geen zin..
Discussie heeft wel degelijk zin. Uit het uitwisselen van argumenten kan de nieuwsgierige lezer van deze post, Moslim of niet, afleiden wie de betere argumenten heeft.
Vooralsnog hebben de Moslims nog weinig naam gemaakt op dat gebied omdat alleen maar geleerd hadden te preken, wat een serieuze handicap genoemd mag worden.

Iznogoodh
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Presiec zoals mohammed het mooie voorkauwde voor jullie..


Hun ogen en oren zijn verzegeld en zij zullen u proberen op andere gedachten te brengen. of zeggen dat u liegt..
hen zal een zware straf wachten.

Wat ik nu niet begrijp is dit..Als allh zo oppermachtig is en alwetend,waarom kon hij dan niiet heel de wereld in een keer moslim maken...Dat had wat handiger geweest...EN hadden de moslims niet zo veel keren hoeven te moorden en roven of hun maangodcult te verspreiden.

rede te meer voor mij om niet in een god te geloven


Allah heeft ons de vrije keus gegeven..om in hem te geloven..
Om het simpel te bekijken...heeft hij ons naar aarde 'gestuurd'...ons bewijzen gezonden om hem te vinden...en nu is het aan ons..hem te vinden en zijn weg te volgen..
Het is jouw vrije keuze zijn weg niet te volgen..maar hij waarschuwt voor de gevolgen..

Je kunt dwars en koppig zijn..boos worden...en schreeuwen dat jij het er niet mee eens bent..en roepen als God liefde is..hoe kan hij dan zo denken...en als god liefde is..waarom bestaan er dan slechte dingen..en slechte mensen..

Zo is het leven..hier op aarde..

Wie zegt..dat de hel zal zijn zoals menigeen denkt?
Wie zegt dat je zult branden in het hellevuur? Wij worden wel bang gemaakt..maar misschien moet je de hel niet zien als het vuur..
Maar wat is erger..dan eeuwig een leven te leiden zoals hier op aarde..en wat zou mooier zijn dan een leven bij hem in het paradijs..geen oorlog..geen ruzies..geen moorden..
Het eeuwig leven op aarde..zou dan hel zijn..


Mensen vervormen alles..en zijn zo extreministisch in hun gedachten...gelovigen en ongelovigen... maar waarom leren jullie niet met liefde naar dingen te kijken...
Lees met liefde..en met een mooie intentie de kuran..en je zult zien dat het niet zo negatief is als in het eerste opzich lijkt wanneer je het met een negatieve instelling leest..


Waarom zou het zo onwaarschijnlijk zijn dat wij hier naar aarde gezonden zijn en daarbij een gebruiksaanwijzing hebben gekregen?
Heeft niet elk nieuw apparaat dat wij kopen een gebruiksaanwijzing hoe wij het moeten gebruiken..of hoe wij bepaalde bouwwerkjes..kastjes enz. in elkaar moeten zetten?
Waarom is het zo onlogisch te geloven dat wij ook en 'gebruiksaanwijzing' mee hebben gekregen bij dit leven?
Met andere woorden: de kuran (of al zou je geloven in de bijbel)..

[/quote]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mensen vervormen alles..en zijn zo extreministisch in hun gedachten...gelovigen en ongelovigen... maar waarom leren jullie niet met liefde naar dingen te kijken...
Lees met liefde..en met een mooie intentie de kuran..en je zult zien dat het niet zo negatief is als in het eerste opzich lijkt wanneer je het met een negatieve instelling leest..
Hoe moet ik deze preken met liefde bekijken beste Gülay?
Doe me een plezier en ga even naar deze pagina en luister naar the fryday sermon. onder aan de pagina.


Friday Sermons on Palestinian Authority Television

http://www.memri.org/video/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Allah heeft ons de vrije keus gegeven..om in hem te geloven..
Om het simpel te bekijken...heeft hij ons naar aarde 'gestuurd'...ons bewijzen gezonden om hem te vinden...en nu is het aan ons..hem te vinden en zijn weg te volgen..
Het is jouw vrije keuze zijn weg niet te volgen..maar hij waarschuwt voor de gevolgen..
Oké beste Gülay.
Ik heb even getwijfeld of ik een discussie met je aan wil gaan, omdat ik denk dat het geen nut heeft om mijn visie op de vrije wil te geven. Je luistert waarschijnlijk toch niet.
Volgens mij heb ik dit al eerder geprobeerd.
Maar jij doet je best om een discussie met een van ons aan te gaan, dus vandaar dat ik nu ook mijn best ga doen.
Laten we het hebben over onze vrije keuze. Ik bekijk het vanuit God’s liefde naar de mensheid toe, ( ik geloof in God, maar niet meer in een religie zeg ik je eerlijk voordat we beginnen.)
Probeer jij net als ik even religie op een zijspoor te zetten en logisch en rationeel na te denken.
Ik ben het volkomen met je eens dat God ons de kans heeft gegeven hier op aarde dingen te ervaren die we nergens anders kunnen ervaren, om zo geestelijk te groeien.
Hij gaf ons dus een vrije wil om alles te ervaren waar we behoeften aan hebben.
Wat betekent een vrije wil? Volgens mij betekend dat er geen dwang op ons word uitgeoefend, want een vrije wil is een vrije wil.
Als we God niet kunnen vertrouwen, wie kunnen we dan wel vertrouwen.
Religie leert ons dat al de regels waar we ons aan moeten houden door God zijn vast gelegd.
Nou, daar vergist de religie zich in want als God dat zou doen dan zou hij ons het grootste geschenk ( de vrije wil) hebben ontnomen.
Wij hebben dan niet de gelegenheid om zelf een waarheid te scheppen en te ervaren.
Wij mogen fouten maken en steeds weer op nieuw ervaren wie we werkelijk zijn.
Als mensen zeggen dat God ons naar een hel stuurt als wij hem niet gehoorzamen dan spotten ze met God.
Want wat voor vrije wil is het, als een *VERKEERDE KEUZE* leidt naar verdoemenis.
Mensen die je dit leren maken van God een hypocriet.
Niet God waarschuwt ons voor de gevolgen, maar mensen en religie doen dit. Dit doen ze omdat ze macht over de mensheid willen hebben.
Hou je maar aan God vast en niet aan geestelijke leiders want dan kom je bedrogen uit lieve Gülay.

Je kunt dwars en koppig zijn..boos worden...en schreeuwen dat jij het er niet mee eens bent..en roepen als God liefde is..hoe kan hij dan zo denken...en als god liefde is..waarom bestaan er dan slechte dingen..en slechte mensen..

Zo is het leven..hier op aarde..
Het volgende probleem.
Daar kom je gemakkelijk vanaf als jij zegt * zo is het leven hier op aarde*
Vind jij dat God liefde is Gülay.?
Ik wil eerst weten wat jouw antwoord hier op is voordat ik verder ga met onze discussie.
Ik weet het zeker dat God liefde is, en dat alle *slechte dingen die op aarde gebeuren* niet door God ons aangedaan worden maar door mensen.
God doet misschien in onze ogen niks aan deze * slechte dingen* maar dat is weer een gevolg van onze vrije wil.
Wat is goed en wat is kwaad Gülay.
Wat jij goed vind, vind ik misschien kwaad en anders om ook.
Goed en slecht veranderen keer op keer. Van cultuur tot cultuur, en van tijd tot tijd, van religie tot religie en van plaats tot plaats.
Vroeger werd het verbranden van heksen goed gevonden, maar nu in deze tijd is het toch echt wel verkeerd.
Vroeger kon Mohammed met een meisje van 6 jaar trouwen, maar nu word dit als pedofilie beschouwd.
Bin Laden denkt dat hij de beste moslim is die er bestaat, en waarschijnlijk denkt hij dat hij God een groot plezier doet om al de ongelovige op deze wereld met harde hand naar zijn Allah te brengen.
Ik denk dat Bin Laden het kwaad vertegenwoordigd .
Wie heeft er gelijk. Hij of ik.
Goed en kwaad bestaat dus niet. Wat wel bestaat is wat werkt en wat niet werkt.
Als je het niet erg vind zal ik morgen de rest beantwoorden.

Groeten.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mensen vervormen alles..en zijn zo extreministisch in hun gedachten...gelovigen en ongelovigen... maar waarom leren jullie niet met liefde naar dingen te kijken...
Lees met liefde..en met een mooie intentie de kuran..en je zult zien dat het niet zo negatief is als in het eerste opzich lijkt wanneer je het met een negatieve instelling leest..

Hoe komt het dat mensen dingen vervormen.
Dit komt naar mijn idee dat mensen verstrengeld raken in opgelegde regels. Onze vrije wil wordt ons ontnomen door religie en geestelijke die het op hun manier goed met ons voor hebben.
Mensen verzetten zich hier terecht tegen, omdat wij niet geschapen zijn om ons tegen onze wil aan opgelegde regels te houden. Mensen willen en mogen vrij zijn om te doen wat ze goed dunkt, om zo zelf geestelijk te groeien, op het tempo dat ze zelf bepalen, en we moeten niet door geestelijke leiders voorgekauwd krijgen wat de beste weg is. We hebben van God hersens en een geweten gekregen, en mijn geweten is niet als jouw geweten. We zijn allemaal anders en de een is misschien ( nee niet misschien maar zeker weten) iets verder op zijn geestelijke weg als de ander.
Kijk Gülay, Jij bent waarschijnlijk heel gelukkig in jouw geloof, en dat is jouw goed recht. Jij hebt deze weg gekozen om geestelijk te groeien, en net zo als ik heb jij de vrije wil om zelf te doen wat jij wil. Jij wilt Moslim zijn, en God bless. Ik heb hier geen probleem mee.
IK heb niet het recht om jou te vertellen dat jij het verkeerde pad gekozen hebt, net zo min als jij mij kan vertellen dat ik het niet goed doe.
Wil jij bv een hoofddoek dragen dan doe je dat maar. Maar, als vrouwen geen hoofddoek willen dragen, dan moet er geen wet zijn die ze dit voorschrijft.
Vertel me nu niet dat moslima’s zelf mogen kiezen voor deze hoofddoek, want je weet net zo goed als ik dat als ze het niet doen, de hel en verdoemenis boven hun hoofd hangt. Dit is dan nog in het gunstigste geval, want als deze vrouwen zo ongelukkig zijn om in een fanatiek land te wonen, dan worden ze op deze aarde al met harde hand gestraft.
Nogmaals Gülay, als mensen zich niet onderdrukt voelen in hun geloof, dan heb ik geen probleem. Het is hun goed recht om te doen wat ze willen.
Waar ik wel problemen mee heb, is dat als een moslim na een lang proces zich bewust is dat de weg waarop hij zich bevind niet zijn weg is, en moslim af wil zijn, hij of zij niet openlijk hun geloof aan de kant kunnen zetten. In de koran staat geschreven dat ze dan gedood moeten worden.

Wat is dus het probleem met de koran.
Waar vechten wij, de vrije zielen tegen?
Wij vechten niet tegen de gematigde moslim, maar wij vechten (en terecht) tegen misschien 20 procent van de fanatieke moslims die ons zo graag willen vertellen dat wij voor de verkeerde weg gekozen hebben, en ons hun geloof door onze strot willen duwen. Deze moslims schuwen zelf het geweld niet om hun zin door te drijven, onder het mom dat Allah dit zo wil.
Wij vechten tegen de koran omdat het niet ons boek is. Wij willen jullie boek en geloof niet.
Als de moslims net zoals de Christenen, Joden, en andere geloven zich alleen maar zouden bemoeien met hun eigen zaken, en zich niet het recht hadden toegeëigend om ons lastig te vallan met hun geloof, dan zou geen ziel op deze aarde zich keren tegen moslims.
In het begin toen de moslim gemeente nog heel klein was schreef Mohammed “Wij ons geloof, en jullie je eigen geloof. Zo had het moeten blijven. Maar helaas is deze regel later in de koran veranderd.
Ik zal de koran zelf even laten spreken.

Unbelievers
2:191, And slay them wherever ye catch them
2:193, And fight them on until there is no more Tumult or oppression
2:216, Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you
3:28, Let not the believers Take for friends or helpers Unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah
4:48 “Allah forgiveth not that partners should be set up with Him; but He forgiveth anything else, to whom He pleaseth; to set up partners with Allah is to devise a sin Most heinous indeed.”
4:84, Then fight in Allah’s cause - Thou art held responsible only for thyself - and rouse the believers. It may be that Allah will restrain the fury of the Unbelievers; for Allah is the strongest in might and in punishment.
4:141, And never will Allah grant to the unbelievers a way (to triumphs) over the believers
5:33, The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;
8:12, I will instill terror into the hearts of the unbelievers: smite ye above their necks and smite all their finger-tips off them
8:15-16, O ye who believe! when ye meet the Unbelievers in hostile array, never turn your backs to them. If any do turn his back to them on such a day - unless it be in a stratagem of war, or to retreat to a troop (of his own)- he draws on himself the wrath of Allah, and his abode is Hell,- an evil refuge (indeed)!
8:17, It is not ye who slew them; it was Allah: when thou threwest (a handful of dust), it was not thy act, but Allah’s: in order that He might test the Believers by a gracious trial from Himself
8:60, Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
8:65, O Prophet! rouse the Believers to the fight. If there are twenty amongst you, patient and persevering, they will vanquish two hundred: if a hundred, they will vanquish a thousand of the Unbelievers
9:5, But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, and seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem.
9:3, And an announcement from Allah and His Messenger, to the people (assembled) on the day of the Great Pilgrimage,- that Allah and His Messenger dissolve (treaty) obligations with the Pagans. If then, ye repent, it were best for you; but if ye turn away, know ye that ye cannot frustrate Allah. And proclaim a grievous penalty to those who reject Faith.
9:14, Fight them, and Allah will punish them by your hands, cover them with shame, help you (to victory) over them, heal the breasts of Believers,
9:23, O ye who believe! take not for protectors your fathers and your brothers if they love infidelity above Faith: if any of you do so, they do wrong.
9:28, O ye who believe! Truly the Pagans are unclean; so let them not, after this year of theirs, approach the Sacred Mosque.
9:29, Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.
9:39, Unless ye go forth, (for Jihad) He will punish you with a grievous penalty, and put others in your place; but Him ye would not harm in the least.
9:73, O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be firm against them. Their abode is Hell,- an evil refuge indeed.
9:111, Allah hath purchased of the believers their persons and their goods; for theirs (in return) is the garden (of Paradise): they fight in His cause, and slay and are slain: a promise binding on Him in truth, through the Law, the Gospel, and the Qur’an
9:123, O ye who believe! fight the unbelievers who gird you about, and let them find firmness in you: and know that Allah is with those who fear Him.
22:9, (Disdainfully) bending his side, in order to lead (men) astray from the Path of Allah: for him there is disgrace in this life, and on the Day of Judgment We shall make him taste the Penalty of burning (Fire).
22:19-22; These two antagonists dispute with each other about their Lord: But those who deny (their Lord),- for them will be cut out a garment of Fire: over their heads will be poured out boiling water. With it will be scalded what is within their bodies, as well as (their) skins. In addition there will be maces of iron (to punish) them. Every time they wish to get away therefrom, from anguish, they will be forced back therein, and (it will be said), “Taste ye the Penalty of Burning!”
25:52, So obey not the disbelievers, but strive against them herewith with a great endeavour.
25:68 ”Those who invoke not, with Allah, any other god, nor slay such life as Allah has made sacred except for just cause, nor commit fornication; - and any that does this (not only) meets punishment. “(But) the Penalty on the Day of Judgment will be doubled to him, and he will dwell therein in ignominy,-
37:22-23, “Bring ye up”, it shall be said, “The wrong-doers and their wives, and the things they worshipped- Besides Allah, and lead them to the Way to the (Fierce) Fire!
47:4, Therefore, when ye meet the Unbelievers (in fight), smite at their necks; At length, when ye have thoroughly subdued them, bind a bond firmly (on them): thereafter (is the time for) either generosity or ransom: Until the war lays down its burdens.
48:13 And if any believe not in Allah and His Messenger, We have prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!
48:29, Muhammad is the messenger of Allah; and those who are with him are strong against Unbelievers, (but) compassionate amongst each other.
69:30-37 (The stern command will say): “Seize ye him, and bind ye him, And burn ye him in the Blazing Fire. Further, make him march in a chain, whereof the length is seventy cubits! This was he that would not believe in Allah Most High. And would not encourage the feeding of the indigent! So no friend hath he here this Day. Nor hath he any food except the corruption from the washing of wounds, Which none do eat but those in sin.”

Is dit genoeg Gülay,
Hoe moet ik dit met liefde lezen? Wat is de mooie intentie van deze verzen?
Vertel jij het me maar.
Lees met liefde..en met een mooie intentie de kuran..en je zult zien dat het niet zo negatief is als in het eerste opzich lijkt wanneer je het met een negatieve instelling leest..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wie zegt..dat de hel zal zijn zoals menigeen denkt?
Wie zegt dat je zult branden in het hellevuur? Wij worden wel bang gemaakt..maar misschien moet je de hel niet zien als het vuur..
Maar wat is erger..dan eeuwig een leven te leiden zoals hier op aarde..en wat zou mooier zijn dan een leven bij hem in het paradijs..geen oorlog..geen ruzies..geen moorden..
Het eeuwig leven op aarde..zou dan hel zijn..
Je hebt helemaal gelijk dat de hel niet zo is als veel mensen denken.
De hel als een eeuwig brandende vuurpit bestaat inderdaad niet.
Je bent wijs door dit niet te geloven.
Er is dus geen hel, maar sommige mensen maken van hun leven een hel op aarde. Dit is ook een keuze waar ze bewust of onbewust voor kiezen.
Sommige mensen op deze aarde leven in een hel die door andere mensen gecreëerd is. Deze mensen willen wel uit hun hel, maar kunnen niet doordat religie hun leven verziekt. Deze religie vecht en moord in de naam van Allah, en mensen zijn het slachtoffer.
Als je na denkt weet vast wel waar deze vreselijke dingen gebeuren en waarom ze gebeuren.
Dit is niet goed. En het probleem is dus religie waar we vanaf moeten.
Niet God doet dit, maar de mensen doen dit in de naam van God.
En God kijkt, schud zijn hoofd, maar grijpt niet in omdat er een vrije wil bestaat.

Mijn leven, en het leven van heel veel mensen op deze aarde is geen hel. Als ik zo een paar honderd jaar door kan leven, dan heb ik daar geen bezwaar tegen. Mijn leven is mooi.
Ik ben niet bang voor de dood, en als ik sterf, dan weet ik dat ik zal overgaan naar het hiernamaals. Je kunt het hemel of paradijs noemen, en ik weet ook dat wij allemaal naar die plaats zullen gaan. Goede en slechte mensen. Gelovig of ongelovige, we moeten allemaal naar het hiernamaals.


Waarom zou het zo onwaarschijnlijk zijn dat wij hier naar aarde gezonden zijn en daarbij een gebruiksaanwijzing hebben gekregen?
Heeft niet elk nieuw apparaat dat wij kopen een gebruiksaanwijzing hoe wij het moeten gebruiken..of hoe wij bepaalde bouwwerkjes..kastjes enz. in elkaar moeten zetten?
Waarom is het zo onlogisch te geloven dat wij ook en 'gebruiksaanwijzing' mee hebben gekregen bij dit leven?
Met andere woorden: de kuran (of al zou je geloven in de bijbel)..
Er is maar een gebruiksaanwijzing waar we ons aan zouden moeten houden, en dat is LIEFDE.
Wat is liefde?
Liefde is kracht, Het is de grootste kracht die er in deze wereld bestaat. Zonder liefde is de mens koud en kil, Een levende dode. Maar met liefde, zullen veel negatieve gedachten en daden afnemen. Als wij van onze naaste houden, dan kunnen we veel gemakkelijker de fouten en eigenaardigheden van onze naaste accepteren. Wij moeten gaan luisteren naar ons innerlijk gevoel, en beseffen dat wij niet mogen veroordelen, omdat het niet aan ons is om te oordelen. Liefde oordeelt in het geheel niet. Liefde neemt waar, en probeert waar mogelijk inzicht te geven.

Een wetgeleerde vroeg aan Jezus...."Meester, wat is het grootste gebod in de wet" En Jezus sprak..."Gij zult liefhebben de Heer Uw God, met geheel uw hart, met geheel uw ziel, met geheel uw verstand, Dit is het eerste en grootste gebod, maar de tweede aan dit gelijk is...Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en haar geboden"

Dit is de gebruiksaanwijzing die we nodig hebben, en ik wens jou heel veel liefde toe, maar ik wens je ook het vermogen toe, om veel liefde te geven.

Groetjes,
Ariel.

Lieve Gülay , nog een ding.
Je schrijft……
Allah heeft ons de vrije keus gegeven..om in hem te geloven..
ik denk dat je had moeten schrijven

Allah heeft ons de vrije keus gegeven..om van hem te houden
Dan had je dichter bij de waarheid gezeten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Hallo Ariel..

Ik ga proberen in een keer al jouw postings te beantwoorden..

Over je eerste posting:

Ik zal de site straks even gaan bekijken..ik ga eerst even antwoorden
Probeer jij net als ik even religie op een zijspoor te zetten en logisch en rationeel na te denken.
Ik ben het volkomen met je eens dat God ons de kans heeft gegeven hier op aarde dingen te ervaren die we nergens anders kunnen ervaren, om zo geestelijk te groeien.
Hij gaf ons dus een vrije wil om alles te ervaren waar we behoeften aan hebben.
Wat betekent een vrije wil? Volgens mij betekend dat er geen dwang op ons word uitgeoefend, want een vrije wil is een vrije wil.
Als we God niet kunnen vertrouwen, wie kunnen we dan wel vertrouwen.
Religie leert ons dat al de regels waar we ons aan moeten houden door God zijn vast gelegd.
Nou, daar vergist de religie zich in want als God dat zou doen dan zou hij ons het grootste geschenk ( de vrije wil) hebben ontnomen.
Wij hebben dan niet de gelegenheid om zelf een waarheid te scheppen en te ervaren.
Wij mogen fouten maken en steeds weer op nieuw ervaren wie we werkelijk zijn.
Als mensen zeggen dat God ons naar een hel stuurt als wij hem niet gehoorzamen dan spotten ze met God.
Want wat voor vrije wil is het, als een *VERKEERDE KEUZE* leidt naar verdoemenis.
Mensen die je dit leren maken van God een hypocriet.
Niet God waarschuwt ons voor de gevolgen, maar mensen en religie doen dit. Dit doen ze omdat ze macht over de mensheid willen hebben.
Hou je maar aan God vast en niet aan geestelijke leiders want dan kom je bedrogen uit lieve Gülay.
Dat God ons de vrije wilt heeft gegeven in hem te geloven..of zoals jij zegt..van hem te houden...(dat spreekt van mij voor zich..als je gelooft..houdt je van hem..dus ik zie die twee in een) betekent niet dat je in alles vrij bent om te doen..zonder de consequenties ervan te ervaren..
Als jouw moeder jou bijv. de vrije wilt geeft..te roken..te blowen..of drugs te gebruiken..betekent niet dat je daar later (na veelvuldig gebruik) geen consequenties van zult ervaren..
Het is misschien niet precies een goed voorbeeld maar..
Zie het zo..
Jou moeder WEET dat het slecht is voor je..en dat je er later dood aan gaat..en ze weet dat het beter is het niet te gebruiken..maar toch geeft ze jou de vrije keuze het te gebruiken...of niet te gebruiken...

Waarom zou God jou een gelegenheid moeten geven om zelf een waarheid te scheppen en te ervaren?
Er is maar een waarheid..? Daar kun je niet omheen..
Waarom zou jij die waarheid naar je eigen hand willen zetten?

God waarschuwt ons wel voor de gevolgen..aangezien Hij de Kuran heeft gestuurd naar ons..

God is onze schepper..en hij bepaalt de regels..
Net zoals jouw ouders jou onder hun hoede hebben (totdat je 'wegvliegt' zo heeft God ons, ons hele leven onder zijn hoede..en Hij maakt de regels...
Net zoals de maatschappij ook bepaalde normen en waarden stelt..stelt God ook regels en normen en waarden op voor ons leven..
Niet alleen in de stad Amsterdam of in Nederland..nee regels voor alle landen en alle steden..en elk mens..

En ik houd mij zeker aan God vast..en niet aan geestelijke leider...ik lees de Kuran en interpreteer het op mijn manier..ik heb de hersens en het verstand van God gekregen de Kuran te kunnen lezen en begrijpen...en ik maak mijn eigen conclusies..daar heb k geen geestelijke leider voor nodig..want de een verkondigt dat je homos van het dak moet gooien..en de ander verkondigt weer andere bullshit..
Ik ga uit van God en de Kuran..

Ok ik ga toch even deze posting posten en kijken wat jou volgende posting was..want snap het even niet meer :)
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Het volgende probleem.
Daar kom je gemakkelijk vanaf als jij zegt * zo is het leven hier op aarde*
Vind jij dat God liefde is Gülay.?
Ik wil eerst weten wat jouw antwoord hier op is voordat ik verder ga met onze discussie.
Ik weet het zeker dat God liefde is, en dat alle *slechte dingen die op aarde gebeuren* niet door God ons aangedaan worden maar door mensen.
God doet misschien in onze ogen niks aan deze * slechte dingen* maar dat is weer een gevolg van onze vrije wil.
Wat is goed en wat is kwaad Gülay.
Wat jij goed vind, vind ik misschien kwaad en anders om ook.
Goed en slecht veranderen keer op keer. Van cultuur tot cultuur, en van tijd tot tijd, van religie tot religie en van plaats tot plaats.
Vroeger werd het verbranden van heksen goed gevonden, maar nu in deze tijd is het toch echt wel verkeerd.
Vroeger kon Mohammed met een meisje van 6 jaar trouwen, maar nu word dit als pedofilie beschouwd.
Bin Laden denkt dat hij de beste moslim is die er bestaat, en waarschijnlijk denkt hij dat hij God een groot plezier doet om al de ongelovige op deze wereld met harde hand naar zijn Allah te brengen.
Ik denk dat Bin Laden het kwaad vertegenwoordigd .
Wie heeft er gelijk. Hij of ik.
Goed en kwaad bestaat dus niet. Wat wel bestaat is wat werkt en wat niet werkt.
Als je het niet erg vind zal ik morgen de rest beantwoorden.

Ik geloof en weet zeker dat God liefde is...God staat voor liefde..Hij is het beginpunt...van liefde..alle liefde hier op aarde komt vanuit hem..

Ik vind dat je heel mooi begonnen bent..maar het eindigt teleurstellend..je zegt namelijk dit :
Vroeger werd het verbranden van heksen goed gevonden, maar nu in deze tijd is het toch echt wel verkeerd.
Vroeger kon Mohammed met een meisje van 6 jaar trouwen, maar nu word dit als pedofilie beschouwd.
Bin Laden denkt dat hij de beste moslim is die er bestaat, en waarschijnlijk denkt hij dat hij God een groot plezier doet om al de ongelovige op deze wereld met harde hand naar zijn Allah te brengen.
Ik denk dat Bin Laden het kwaad vertegenwoordigd .
Dat mensen vroeger dachten dat het verbranden van heksen goed was...betekent niet dat het ooit goed is geweest..het is altijd kwaad geweest..
Voordat de Islam kwam...moorden de mensen hun babies wanneer het meisjes waren...dit is nooit goed geweest..en nooit goedgekeurd..
Om eerlijk te zijn...ken ik het levensverhaal van Mohammed niet helemaal letterlijk en niet uit mijn hoofd..ik weet dus niet hoe oud het betreffende meisje was..
Maar ik weet wel..dat er geen sexuele relatie was met dit meisje toen zij nog die leeftijd had..!
De tijden zijn veranderd...hij heeft dat meisje getrouwd om haar onder zijn hoede te nemen...vroeger ging dat anders..er waren geen weeshuizen..en familie had misschien geen geld..vandaar dat er ook polygamie bestond (een heel ander onderwerp en iets waar ik..in deze tijd..totaal niet achtersta..) zo konden deze vrouwen worden onderhouden...het ging niet perse om sex...
Dat bin laden denkt dat hij een goede moslim is..en een God op aarde...betekent niet dat een welnadenkend persoon ditzelfde denkt..
Ik sta totaal niet achter zijn daden..
En dit soort mensen begrijpen niet wat jihad is...

Overigens..ik weet niet super veel over het begrip jihad..maar omdat het woord jihad zovaak misbruikt wordt...denkt iedereen dat er maar in de Kuran staat dat je iedereen af mag schieten..
Een jihad (gewoon oorlog..maar dan in de naam van Allah (c.c.) aangezien alles wat een moslim doet in Zijn naam wordt gedaan) wordt gestreden wanneer het desbetreffende land of volk wordt aangevallen...God heeft hen de toestemming gegeven terug te vechten...maar (naar ik weet...moge God mij vergeven als ik foute informatie geef) als er geen aanleiding toe is..mogen moslims geen oorlog starten...
Kijk Gülay, Jij bent waarschijnlijk heel gelukkig in jouw geloof, en dat is jouw goed recht. Jij hebt deze weg gekozen om geestelijk te groeien, en net zo als ik heb jij de vrije wil om zelf te doen wat jij wil. Jij wilt Moslim zijn, en God bless. Ik heb hier geen probleem mee.
IK heb niet het recht om jou te vertellen dat jij het verkeerde pad gekozen hebt, net zo min als jij mij kan vertellen dat ik het niet goed doe.
Wil jij bv een hoofddoek dragen dan doe je dat maar. Maar, als vrouwen geen hoofddoek willen dragen, dan moet er geen wet zijn die ze dit voorschrijft.
Vertel me nu niet dat moslima’s zelf mogen kiezen voor deze hoofddoek, want je weet net zo goed als ik dat als ze het niet doen, de hel en verdoemenis boven hun hoofd hangt. Dit is dan nog in het gunstigste geval, want als deze vrouwen zo ongelukkig zijn om in een fanatiek land te wonen, dan worden ze op deze aarde al met harde hand gestraft.
Nogmaals Gülay, als mensen zich niet onderdrukt voelen in hun geloof, dan heb ik geen probleem. Het is hun goed recht om te doen wat ze willen.
Waar ik wel problemen mee heb, is dat als een moslim na een lang proces zich bewust is dat de weg waarop hij zich bevind niet zijn weg is, en moslim af wil zijn, hij of zij niet openlijk hun geloof aan de kant kunnen zetten. In de koran staat geschreven dat ze dan gedood moeten worden.
Ik ben inderdaad heel gelukkig met mijn geloof..en ik ben blij dat jij mij in mijn waarde laat...dat doe ik ook met jou...
Ik vind dat jij zelf mag bepalen of jij de kuran volgt (of welke religie dan ook) of niet...maar ik geloof wel dat je de consequenties zult dragen..
Ik kan niet schijnheilig doen en zeggen...ach meis..komt wel goed..jij komt ook de hemel...
Ten eerste..weet een moslim niet of hij in de hemel komt...Alleen Allah bepaalt daar over..en het enige wat wij kunnen doen is Hem vertrouwen...en ons geloof volgen...en onze imaan opbouwen..
En ten tweede kan ik dus ook niet over een ander oordelen...of dit over de hel of de hemel gaat..

Dus daarom denk ik...je zult het vanzelf wel merken...

De moslima's hebben de hoofddoek opgedragen gekregen (alhoewel ik daar nog over twijfel...ik wil graag arabisch gaan leren..en dan de kuran beter bestuderen..maar laten we er van uitgaan dat iedereen gelijk heeft..en dat de hoofddoek verplicht is) Het is dan dus verplicht voor de moslima's...
Maar...toch hebben zij de vrije keuze om het wel of niet te dragen (zij zullen namelijk niet wanneer ze het niet dragen in as veranderen ofzo...) wat ik dus bedoel is..zij zullen later voor het negeren van een gebod 'gestraft' worden...

Over jouw laatste stukje..of een persoon die de Islam verwerpt gedood moet worden..daar heb ik geen kennis van..heb je misschien een vers hierover? (wel kuran..geen hadith..want daar geloof ik niet echt in)


Nu over de Kuran..

Ik heb hier de Nederlandse vertaling naast mij liggen..en ik wil je even wijzen op de manier waarop jij de kuran leest..

Je kunt met de Kuran niet een stukje vers pakken en dan zeggen..kijk eens wat er staat..

Want neem nu..het eerst vers wat je hebt gekopieerd..

2:191, And slay them wherever ye catch them


Dit staat er in de Nederlandse kuran..en dan zal ik het voorgaande stukje er ook bijzetten:

2: 190 En strijdt op de weg van Allah tegen diegenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.

2: 191 En doodt hen waar jullie hen ook aantreffen en verdrijft hen van waar zij jullie hebben verdreven

En dan staat er:

2:192 Maar als zij ophouden: voorwaar, dan is Allah meest vergevingsgezind. Meest barmhartig.


Uitleg..
Het gaat hier dus over..wanneer zij aangevallen worden..hebben zij het recht hen te doden..(de aanvallers..)
Maar wanneer zij de oorlog stoppen...dan mogen zij ook niet meer oorlog voeren en aanvallen..

:193, And fight them on until there is no more Tumult or oppression


Weer zoiets..

In het nederlands staat er:


En bestrijdt hen tot er geen fitnah (afgoderij) meer is en de godsdienst aan Allah behoort. MAAR (en dit stukje vergat je even te noteren.) als zij dan ophouden, dan is er geen vijandschap, behalve tegen de onrechtplegers

Dus..als je eenmaal aan het vechten bent..vecht dan totdat er geen afgoderij meer is..maar..als zij ophouden met vechten...dan is er geen vijandschap...behalve tegen de onrechtplegers..

Ik ga niet alle versen die jij hebt genoteerd uitleggen..want dan ben ik echt lang bezig...

maar zal nog even een paar doen..

3:28, Let not the believers Take for friends or helpers Unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah


Laten de gelovigen niet de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen, en degene die dat doet heeft niets meer met Allah te maken, behalve wanneer jullie hen (de ongelovigen) angstig vrezen. En Allah waarschuwt jullie voor Zijn (bestraffing) En tot Allah is de terugkeer..

Ik kan niet ontkennen...dat het voor een moslim beter is vriendschappen te hebben met een andere moslim (of iniedergeval een gelovigen) dan een ongelovige..
Kijk...als we het hebben over een beschermer..en er is een goede moslim beschermer...en een goede ongelovige beschermer...neem dan de moslim beschermer..maar is er geen moslim beschermer..en enkel een ongelovige beschermer..neem dan de ongelovige..

Ik kan uit ervaring zeggen..dat het gewoon beter voor jezelf is om te gaan met gelovigen..aangezien ongelovigen je vaak vernederen..of je voor schut proberen te zetten..discussies aangaan..enz. (niet dat ik daar zwak voor ben..maar ik wil graag gewoon geloven wat ik wil geloven zonder dat iemand zich daar mee gaat bemoeien enz.)


Goed..ik heb mijn best gedaan...

Ik hoop dat we deze 'discussie' vredig kunnen houden..en wie weet wat van elkaar kunnen leren..
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

IK heb niet het recht om jou te vertellen dat jij het verkeerde pad gekozen hebt, net zo min als jij mij kan vertellen dat ik het niet goed doe.



Als jij niet het recht hebt..en dit toegeeft..
Waarom staat er dan het volgende op deze site:

Beweging van ex-Moslims, hun sympathisanten en humanisten om Moslims weg van het geloof van haat en leugens en naar het universele mensdom te leiden


en dit stukje is nog netjes..in de uitleg wat ze hier op deze site doen..staat duidelijk dat ze alles willen doen om de islam tegen te gaan...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Gülay schreef:Presiec zoals mohammed het mooie voorkauwde voor jullie..


Hun ogen en oren zijn verzegeld en zij zullen u proberen op andere gedachten te brengen. of zeggen dat u liegt..
hen zal een zware straf wachten.
Nietszeggend. Je beroept je op iets van buiten dat je helemaal niet kunt aantonen. Ik kan ook wel iets gaan roepen.
Wat ik nu niet begrijp is dit..Als allh zo oppermachtig is en alwetend,waarom kon hij dan niiet heel de wereld in een keer moslim maken...Dat had wat handiger geweest...EN hadden de moslims niet zo veel keren hoeven te moorden en roven of hun maangodcult te verspreiden.

rede te meer voor mij om niet in een god te geloven

Allah heeft ons de vrije keus gegeven..om in hem te geloven..
Om het simpel te bekijken...heeft hij ons naar aarde 'gestuurd'...ons bewijzen gezonden om hem te vinden...en nu is het aan ons..hem te vinden en zijn weg te volgen..
Het is jouw vrije keuze zijn weg niet te volgen..maar hij waarschuwt voor de gevolgen..

Vrije wil is logisch gesproken in tegenspraak met het idee van een alwetende schepper. Natuurlijk kun je wel gaan zeggen dat een alwetende schepper toch best wel in staat is zijn schepsels vrije wil te geven maar dan roep je ook maar wat en ben je al kilometers van het pad van de logica afgedwaald. Leg maar eens uit hoe een alwetende schepper het voor elkaar krijgt om mensen een vrije wil te geven.
Mensen vervormen alles..en zijn zo extreministisch in hun gedachten...gelovigen en ongelovigen... maar waarom leren jullie niet met liefde naar dingen te kijken...

Mee eens! Ik steun je hierin van harte.
Lees met liefde..en met een mooie intentie de kuran..en je zult zien dat het niet zo negatief is als in het eerste opzich lijkt wanneer je het met een negatieve instelling leest..

Als jij dan met evenveel liefde de Bijbel, de Torah en de Vedische geschriften leest alsmede met liefde luistert naar wat Sjamanen en Heksen je vertellen. En niet meteen begint te roepen dat die allemaal minder gelijk hebben dan de Qu'ran want dat staat zo onbeleefd...


Iznogoodh
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Gülay schreef:En ik houd mij zeker aan God vast..en niet aan geestelijke leider...ik lees de Kuran en interpreteer het op mijn manier..ik heb de hersens en het verstand van God gekregen de Kuran te kunnen lezen en begrijpen...en ik maak mijn eigen conclusies..daar heb k geen geestelijke leider voor nodig..want de een verkondigt dat je homos van het dak moet gooien..en de ander verkondigt weer andere bullshit..
Ik ga uit van God en de Kuran..
Houwen zo, Gülay!

Ik geloof voor geen meter in Goden maar heb waardering voor iemand die voor zichzelf denkt en openlijk de geestelijke leider naar huis kan sturen!

Iznogoodh
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat we deze 'discussie' vredig kunnen houden..en wie weet wat van elkaar kunnen leren..
[/quote]

Ik hoop dat je me wat tijd geeft Gülay. Het is nu te laat om je te antwoorden. Het weekend moet ik werken, ( verpleeghuis) en naast mijn werk heb ik een druk sociaal leven. Maandag ben ik weer vrij, en dan stort ik me op jouw antwoord.

Even de lucht klaren. Natuurlijk kunnen we deze discussie vredig houden. Ik ben zo mak als een lam.
Trouwens, ik ben een vrouw van 57 jaar, en mijn wilde haren zijn er nu wel uit.
Ok, ik geef toe dat ik soms wel eens mijn fantasie de vrije loop laat gaan, en een beetje gekheid maak, maar dat moet kunnen. Ik neem ook wel eens mijn familie op de korrel, maar ik doe dit altijd met een lach op mijn gezicht en zonder haat.

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Dan wens ik je een fijn weekend toe..en werkze!

ik werk trouwens ook in een verpleeghuis...hehe wie weet zijn we collega's ;) nee hoor..maar goed.. ik lees je maandag..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat God ons de vrije wil heeft gegeven in hem te geloven..of zoals jij zegt..van hem te houden...(dat spreekt van mij voor zich..als je gelooft..houdt je van hem..dus ik zie die twee in een) betekent niet dat je in alles vrij bent om te doen..zonder de consequenties ervan te ervaren..
Dit spreekt voor jou voor zich Gülay, Gelukkig maar, en houwen zo zou ik zeggen, ( hoewel ik het niet geloof, want ik denk dat ook jouw vertrouwen in God maar heel beperkt is), maar voor heel veel gelovige mensen is geloven in hem, en houden van niet hem niet vanzelfsprekend. Deze mensen aanbidden God omdat ze bang voor hem zijn. Dit komt trouwens in alle religies voor. Bij Christenen net zo goed als bij Moslims. Angst voor de ontzagwekkende wrekende God. Als je dit nu ontkent dan ontwricht jij je geloof. Ook jij gaat uit van een God die wil dat je zijn zin doet. Die wil dat jij je aan zijn regels houd. (Wat inhoud dat we GEEN vrije wil hebben). Want oh wee. Stel dat je dat niet doet, dan laat hij je als een baksteen vallen en ga je naar de hel. Dan houd hij niet meer van jou. Het idee dat je God niet hoeft te vrezen, dat hij je niet zal oordelen en dat hij geen reden heeft om je te straffen is te mooi voor woorden. Dat geloven we niet. Als we nu maar doen wat hij zegt, dan houd hij van ons en dan komt het misschien wel goed. Alsjeblieft God, ik ben een goed meisje. Kijk eens hoe goed ik mijn best doe. Mag ik alstublieft naar de hemel?
Doen we God niet tekort Gülay?
Ik geloof en weet zeker dat God liefde is...God staat voor liefde.
Dit zijn jouw woorden. God is liefde. Als God liefde is, en staat voor liefde, waarom mogen we dan niet aannemen dat Gods liefde voor altijd is? Ook als we fouten maken? Ook als wij hem ontkennen? Weet je Gülay, wij oordelen God naar hoe we zelf zijn. Dit hebben we geleerd van onze ouders, de mensen die het meest van ons houden. Zij hebben ons geleerd dat liefde voorwaardelijk is. “Als je geen goed meisje bent, dan worden we boos op je. Dan houden we even niet van je.” En deze ervaring nemen we mee in onze relatie met andere mensen en met God. Wij geloven niet in zijn onvoorwaardelijke liefde, omdat wij zelf geen onvoorwaardelijke liefde kunnen geven. Wij vertrouwen er niet op dat Gods liefde voor ALTIJD is. Maar, als we niet kunnen vertrouwen dat God’s liefde voor altijd is, op wiens liefde kunnen we ons dan wel verlaten?
Het is angst meisje, waarom we de *geboden* van God volgen. Geen liefde. Als het liefde is, dan zijn we niet bang voor hem.
Als jouw moeder jou bijv. de vrije wilt geeft..te roken..te blowen..of drugs te gebruiken..betekent niet dat je daar later (na veelvuldig gebruik) geen consequenties van zult ervaren..
Het is misschien niet precies een goed voorbeeld maar..
Zie het zo..
Jou moeder WEET dat het slecht is voor je..en dat je er later dood aan gaat..en ze weet dat het beter is het niet te gebruiken..maar toch geeft ze jou de vrije keuze het te gebruiken...of niet te gebruiken...
Ik vind het wel een goed voorbeeld. Jij hebt er over nagedacht. Natuurlijk willen we onze kinderen weerhouden om gevaarlijke dingen te doen. Maar elke wijze ouder weet dat we dat niet altijd kunnen doen. Niet tot het einde ter tijden en niet tot aan de tijd van de dood. Eens komt er een tijd dat men zijn kinderen los moet laten, en dat het kind zijn eigen weg gaat, en zijn ervaringen mag scheppen. Maar, we blijven wel betrokken bij de uitkomst, en als we goede ouders zijn, blijven we houden van het kind. Wat voor slechts ze ook doen. En blijven we ze steunen tot ze inzien dat wat ze doen niet werkt.
Waarom zou God jou een gelegenheid moeten geven om zelf een waarheid te scheppen en te ervaren?
Omdat God liefde is en ons geen wet oplegt. Hij heeft ons de wet der liefde gegeven, en van uit die wet mogen wij onze eigen waarheid scheppen en ervaren. Als wij liefde hebben in ons hart, dan weten wij wat werkt en wat niet werkt. Wij mogen ervaren wie we werkelijk zijn. Bijvoorbeeld. Wij weten niet wat *kou* is voordat we ervaren wat *warm* is. Wij weten niet wat *liefde is, voor dat we weten wat *haat* is. Je kunt niet ervaren wat je niet weet of kent. Vaak zijn onze ervaringen een pijnlijk proces, maar wat we ook mee maken, wat we ook ervaren, goede of slechte dingen, we kunnen er altijd van leren
Er is maar een waarheid..? Daar kun je niet omheen..
Waarom zou jij die waarheid naar je eigen hand willen zetten?
En wat is die waarheid dan volgens jou?

God waarschuwt ons wel voor de gevolgen..aangezien Hij de Kuran heeft gestuurd naar ons..

Ik heb zo mijn bedenkingen over dat God de koran naar ons gestuurd heeft. Ik ben Christelijk opgevoed en ik wist tot niet te lang geleden heel weinig van de koran. Ik heb de laatste tijd echter wel heel veel gelezen in de koran, en wat ik daar las werd ik niet vrolijk van, en tot nu toe heb ik maar weinig kunnen leren van de koran. Dit bedoel ik niet hatelijk. Ik besef dat jij grootgebracht ben met de koran en dat jij daar een ander idee over hebt. De moslims zeggen dat de koran het laatste boek is dat God aan de mensen gegeven heeft, en dat geloof ik niet. Waarom zou God 1600 jaar geleden voor het laatst gesproken hebben en daar na nooit meer. Dat gaat er bij mij niet in. Ik denk dat God nog steeds tegen mensen spreekt. Luister maar eens naar je hart en innerlijk geweten, dan hoor je God. Je weet als je een liefdevol mens bent wat *goed en slecht is* . Daar heb je de koran niet voor nodig. De koran moet je net als de bijbel lezen. Als een historisch boek. In onze eigen ziel kunnen we de waarheid vinden. Niet in de koran of ander religieus boek.
God is onze schepper..en hij bepaalt de regels.
Net zoals jouw ouders jou onder hun hoede hebben (totdat je 'wegvliegt' zo heeft God ons, ons hele leven onder zijn hoede..en Hij maakt de regels...
Er zijn geen regels. Er is alleen maar de regel van liefde. Maar als jij denkt dat je moet zijn zoals iemand anders dat wil, (zeg maar zoals religie dat wil) dan kan het ontbreken van regels en richtlijnen inderdaad problemen opleveren. Maar een denkende geest snakt er naar te vragen: Indien God wil dat ik op een bepaalde manier ben, waarom heeft hij mij dan niet direct zo geschapen. Waarom moet ik eerst worstelen met mijn eigen identiteit om me dan pas te ontwikkelen tot de persoon die God wil dat ik ben. Dit is de een goede vraag. Denk hier maar eens over na. De enige regel waar we aan zouden moeten houden is naar mijn inzien de regel van liefde. Als we ons daar allemaal aan houden dan zou deze aarde een paradijs zijn.

Net zoals de maatschappij ook bepaalde normen en waarden stelt..stelt God ook regels en normen en waarden op voor ons leven..
Niet alleen in de stad Amsterdam of in Nederland..nee regels voor alle landen en alle steden..en elk mens..
De regel van liefde dus. Als wij liefde in ons hart hebben dan komen de normen en waarden vanzelf. Natuurlijk zijn er regels waar we ons aan moeten houden. Wij mogen niet stelen, moorden, enz. We moeten ons op de weg aan een bepaalde snelheid houden, en de verkeersregels volgen. Dit is om mensen tegen elkaar te beschermen.
En ik houd mij zeker aan God vast..en niet aan geestelijke leider...ik lees de Kuran en interpreteer het op mijn manier..ik heb de hersens en het verstand van God gekregen de Kuran te kunnen lezen en begrijpen...en ik maak mijn eigen conclusies..daar heb k geen geestelijke leider voor nodig..want de een verkondigt dat je homos van het dak moet gooien..en de ander verkondigt weer andere bullshit..
Ik ga uit van God en de Kuran..
Dat is prachtig Gülay. Ik ben blij dat jij zo over geestelijk zaken denkt. Luister naar je hart en/of ziel. Dat is inderdaad het beste. Maar ik vraag me toch af in hoever jij de koran gelezen hebt. Hoe kan men zich aan de koran houden als men hem niet door en door kent. Weet je Gülay, Als je net zo als ik als Christen opgevoed bent, ken je de bijbel wel door en door. Thuis werd er uit de bijbel en kinderbijbel voorgelezen, en ook in de kerk en op catechisatie leerde je de bijbel kennen. Vraag me iets uit de bijbel, en ik geef je antwoord. Hij was in het Nederlands geschreven, en wij konden zelf onze conclusie trekken of we het met teksten eens was of niet. Er staan dingen in de bijbel die namelijk niet meer van deze tijd zijn, en christenen weten dat ze zich niet aan de wetten en ideeën van die tijd kunnen en hoeven te houden. Het zijn verouderde wetten. Ik vraag me af hoe dat bij jou met de koran is, want waar ik ook maar lees, steeds kom ik de woorden tegen…”The islam is the complate way of life.” En ook, dat het, het woordelijke woord van God is. Dit betekend naar mijn inziens dat er geen ruimte voor kritiek is en dat elke moslim moet leven naar de koran. Het is dus het perfecte boek. Maar Gülay, Hoe kan iemand die liefde in zijn hart heeft, en van mensen houd, zeggen dat de koran het perfecte boek is, en geen kritiek wil leveren op de inhoud. Dat vraag ik me af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ten eerste..weet een moslim niet of hij in de hemel komt...Alleen Allah bepaalt daar over..en het enige wat wij kunnen doen is Hem vertrouwen...en ons geloof volgen...en onze imaan opbouwen..

Dat is nou het wantrouwen tegen God. Je geloofd niet in zijn onvoorwaardelijke liefde. Jij denkt dat je met het doen van goede diensten zijn liefde kan kopen. . Ik heb opgezocht wat imaan is. Het is nogal uitgebreid. Geloven in Mohammed, en goede daden doen, en nog veel meer. Het lijkt een beetje op wat vroeger bij katholieken gebruikelijk was. Die konden namelijk aflaten kopen om zo in de hemel te komen. Je kon je zonde voor geld of goede daden afkopen. Ik heb hier moeite mee. Stel Gülay, dat ik elke dag surat al-ikhlas 20 keer reciteer, dit een jaar doe dan krijg ik 7.200 hasanaat. Met alle respect. Wat moet ik hier mee. Wat moet God hiermee. Ik vind dit een soort van omkopen van God. Denk jij nou werkelijk dat God hier op zit te wachten? Denk jij nou werkelijk dat God ijdel is, en dat hij wil dat we hem strelen? God heeft niets nodig. God heeft geen behoefte. God heeft wel verlangens, dat is wat anders dan behoefte. Hij verlangt erna dat wij weten wie hij is en dat wij zullen ervaren wie wij zijn. Hij verlangt er naar dat wij met een kritische blik naar ons zelf kijken en het hoogste en beste in ons zelf tot stand proberen te brengen. Ook atheïsten zijn vaak goede mensen, en ook deze mensen die niet in God geloven proberen om het hoogste en beste in hun zelf te brengen, en dat is genoeg voor God Gülay. God is niet hoogmoedig en hoeft niet omgekocht te worden. Hij is de vader van ons allemaal. En hij houd van iedereen evenveel. Hij is liefde en daarom komen we allemaal in het hiernamaals. Of we willen of niet.
Dat mensen vroeger dachten dat het verbranden van heksen goed was...betekent niet dat het ooit goed is geweest..het is altijd kwaad geweest..
Ho, Ho Gülay. Natuurlijk was het verbranden van heksen nooit goed, maar er was een tijd dat mensen dachten dat ze God een dienst bewezen om heksen te verbranden. Ze deden dit ter meerdere eer en glorie voor God. Het was acceptabel in die tijd. Er waren maar weinig mensen die deze daden veroordeelde. God wil het zo, was hun gedachten. Jij vindt het nu verkeerd. Ik vind het nu verkeerd, en wij hebben gelijk, het is verkeerd. Maar nog steeds worden er ook nu in het jaar 2004 vreselijke dingen gedaan in de naam van God. Door religie. Niet omdat God dat wil maar omdat mensen denken dat God dit wil. Denk je nou werkelijk dat Bin Laden vecht en moord omdat hij een slecht mens is? Wij vinden hem slecht, maar hij heeft hier een andere gedachte over. Bin Laden denkt dat hij God een dienst bewijst. Bin Laden denkt dat een goede moslim is omdat hij naar de koran leeft. Bin Laden is een godvruchtige man. Het is niet Bin Laden die fout is, maar het is religie die hem op het verkeerde spoor zet. Religie heeft al zoveel kwaad veroorzaakt op deze aarde. Religie is de bron van alle kwaad. Religie wil macht over mensen. Sorry, ik zit me hier zo vreselijk kwaad te maken. Religie. Pffffffffff. Je moet niet denken dat ik alleen maar de islam aanval, want ook de christenen konden er vroeger wat van. De kerk uit de 16 de eeuw onderdrukte mensen net zo als de fanatieke islam (lees taliban) nu mensen onderdrukt. Het verschil tussen deze religies is alleen dat de christelijke kerk een reformatie doorgemaakt heeft en veranderd is. Dit kunnen we niet zeggen van de islam. Moslims denken en zeggen dat de koran geen fouten heeft, en daarom zullen ze nooit veranderen.
Om eerlijk te zijn...ken ik het levensverhaal van Mohammed niet helemaal letterlijk en niet uit mijn hoofd..ik weet dus niet hoe oud het betreffende meisje was..
Maar ik weet wel..dat er geen sexuele relatie was met dit meisje toen zij nog die leeftijd had..!
De tijden zijn veranderd...hij heeft dat meisje getrouwd om haar onder zijn hoede te nemen...vroeger ging dat anders..er waren geen weeshuizen..en familie had misschien geen geld..vandaar dat er ook polygamie bestond (een heel ander onderwerp en iets waar ik..in deze tijd..totaal niet achtersta..) zo konden deze vrouwen worden onderhouden...het ging niet perse om sex...
Lieve Gülay, weer met alle respect, ik verbaas me er steeds over dat veel moslims zo weinig van de koran en de geschiedenis van Mohammed en de islam weten. Hoe kan je nu geloven in iets waar je het fijne niet van afweet. Je hebt van God hersens gekregen om alle dingen te onderzoeken. Het is weer precies als de christelijke kerk uit de 16 de eeuw. Mensen konden en mochten toen de bijbel ook niet lezen, en ze waren afhankelijk van wat priesters hun vertelde. Maar jij bent intelligent, je kan lezen, je kan nadenken. Als ik me bij een religie zou aansluiten dan zou ik alles willen weten van die religie. Het positieve en het negatieve en ik zou niet blind op en andere varen, en doodleuk alles aannemen wat geestelijke leiders, of mijn ouders mij zouden vertellen. Mohammed is zo belangrijk in jouw geloof en je zou dus in feite alles van hem moeten weten.
Aisha had rijke ouders en haar vader was een vriend van Mohammed, en hij hoefde haar niet onder haar hoede te nemen want ze had beide ouders toen ze met hem trouwde. Ze was 6 toen ze met hem trouwde en 9 jaar toen Mohammed voor het eerst seks met haar had. Mohammed was toen 54 jaar. In een hadith is beschreven dat de profeet aan Aisha vertelde dat hij haar in een droom gezien had toen ze pas geboren was. Een engel liet haar zien, en Mohammed zag dit als een teken dat hij met Aisha moest trouwen.

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm
Overigens..ik weet niet super veel over het begrip jihad..maar omdat het woord jihad zovaak misbruikt wordt...denkt iedereen dat er maar in de Kuran staat dat je iedereen af mag schieten..
Een jihad (gewoon oorlog..maar dan in de naam van Allah (c.c.) aangezien alles wat een moslim doet in Zijn naam wordt gedaan) wordt gestreden wanneer het desbetreffende land of volk wordt aangevallen...God heeft hen de toestemming gegeven terug te vechten...maar (naar ik weet...moge God mij vergeven als ik foute informatie geef) als er geen aanleiding toe is..mogen moslims geen oorlog starten...
Ik heb net op Internet jihad opgezocht en ik vind het jammer dat jihad zo anders geïnterpreteerd word door fanatieke mullahs en andere geestelijke leiders. Gelukkig maar dat er ook nog gematigde moslims zijn, Maar ik vind het ook jammer dat er vanuit deze gematigde moslim gemeenschap er zo weinig verzet is tegen het fanatisme in de islam. Hoe komt dit denk jij? Ik weet trouwens niet of er een vers in de koran staat waardoor deze fanatieke leiders denken dat hun interpretatie van jihad gerechtvaardigd is. Misschien kan een ander lid van dit forum hier antwoord opgeven? Ik weet wel dat Mohammed vaak oorlog ging voeren zonder dat hij aangevallen werd. Misschien vind je deze pagina interessant om te lezen. Het is een objectief artikel over het leven van Mohammed.

http://www.rijskamp.com/Mohammed,history.htm

De rest komt straks Gülay.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit vond ik nog op internet Gulay.

Een artikel over jihad.

http://www.memri.org/bin/articles.cgi?P ... &ID=SR2203

Jihad and the Propagation of Islam

(Page 208): "Islam is Allah's religion for all human beings. It should be proclaimed and invite [people] to join it wisely and through appropriate preaching and friendly discussions. However, such methods may encounter resistance and the preachers may be prevented from accomplishing their duty… then, Jihad and the use of physical force against the enemies become inevitable…


"Jihad is an Islamic term that equates to the term war in other nations. The difference is that Jihad has noble goals and lofty aims, and is carried out only for the sake of Allah and for His glory… [By contrast] wars by other nations are mainly waged because of wickedness, aggression, love of domination, expanding influence, looting properties, murder, and the fulfillment of ambitions and desires, such as the war that the Western countries waged to exploit Islamic countries for imperialistic purposes, to control their Muslim citizens and to rob their resources and richness…"

(Page 209): "In Mecca, Allah's Messenger called [to join] Islam by using evidence and proofs… His weapons and those of his companions at that stage of spreading the message [of Islam] were perseverance and restraint. After the Prophet's migration to Al-Medina, and the emergence of an Islamic society in it, there was no escaping the fight against aggression and the polytheists… Following that, the duty of Jihad was imposed on all Muslims…

"Allah's Messenger practiced Jihad during his sojourn in Al-Medina, his companions and followers followed in his footsteps.

"However is Jihad a personal duty [Fardh 'Ein] that each Muslim is required to fulfill personally, or is it a collective duty [Fardh Kifaya]? It is likely a collective duty. If some Muslims fulfill it, then it is not required of the rest as long as [the acts of those who waged it] are sufficient… [however] if no one practices Jihad, then all Muslims are guilty of negligence.

"Jihad becomes a personal duty in the following three cases:

"When Muslims are attacked. When the enemy is present in a Muslim country, it is the duty of the [Muslim] citizens of that country to fight the enemy and chase them away. If they are unable [to do so], the personal duty [of Jihad] passes on to their neighbors, until the enemy is defeated and destroyed…
"In the case of a general call to arms. When a Muslim ruler declares it, or calls a specific group, it is the duty of Muslims to answer the call…
"Whoever attends a battle, it is his duty to fight the enemy and to partake in the battle and not to be delinquent…"
(Pages 210-211): " Types of Jihad:

"The physical Jihad - Participation [in battle] against the enemy. To fight him directly with weapons, and with actual participation in the battle and with self-sacrifice for the sake of Allah. This is the ultimate requisite from a [believer]. Allah promised anyone who participates personally in Jihad for His sake Paradise, or that He will return him safely to his family with great spoils.
"The material Jihad – He who wages such a Jihad gives some of his money in order to equip Muslim armies with various weapons, necessary supplies, land, sea and air transportation, and anything else that those who wage Jihad need in order to defeat the enemy, to glorify Allah's name, and to strengthen His faith. Included in the material Jihad is the construction of military installations, fortifications, strongholds, airports, and seaports, that are necessary for the Muslim armies, as well as health centers and hospitals for the soldiers of Jihad and their families, and granting money to those who implement Jihad and to their families.
"The Jihad of ideas - Jihad accomplished by mouth and pen and by providing irrefutable evidence against enemies and inviting them [to recognize] Allah. This Jihad includes preaching, writing, singing, etc.
"Jihad accomplished through… contact with Jihad participants and through participation in acts related to Jihad such as transporting soldiers and their provisions, serving them water and food, taking care of the wounded and guarding a [military] position.
"The Islamic nation today is in urgent need [of reviving] the spirit of Jihad in its sons, [by using] all types of Jihad and to concentrate all its resources on strengthening Allah's religion and to force His enemies [to surrender]."

(Page 213): "Jihad is one of life's needs. A nation cannot defend its religion and uphold its honor and its motherland if it does not have the power to do so. This is why Islam imposed [the duty] of Jihad on the Muslim nation when [a Muslim] society and state emerged in Al-Medina
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Over jouw laatste stukje..of een persoon die de Islam verwerpt gedood moet worden..daar heb ik geen kennis van..heb je misschien een vers hierover? (wel kuran..geen hadith..want daar geloof ik niet echt in)
Ik doe het maar even in stukjes, want anders worden de postings zo lang.

Mmmmmmm, ik heb gezocht en gezocht. Dit heb ik gevonden.Er staat ze in het hiernamaals ook weinig goed te wachten. Geen wonder dat moslims zo bang zijn. Gesmolten koper als ze dorst hebben. Nou hier word ik ook niet vrolijk van.


Say, "The Truth is from your Lord": Let him who will, believe, and let him who will, reject (it): for the wrong-doers We have prepared a Fire whose (smoke and flames), like the wall and roof of a tent, will hem them in: if hey implore relief they will be granted water like melted brass, hat will scald their faces: How dreadful the drink! how uncomfortable a couch to recline on! (Q.18-29)

Q.3:90
But those who reject Faith after they accepted it, and then go on adding to their defiance of Faith,- never will their repentance be accepted; for they are those who have gone astray.

Q.16: 106
Any one who, after accepting faith in Allah, utters Unbelief,- except under compulsion, his heart remaining firm in Faith - but such as open their breast to Unbelief, on them is Wrath from Allah, and theirs will be a dreadful Penalty.


Misschien dat iemand anders een Koran vers heeft waarin staat dat een afvallige gedood moet worden?


Ik heb wel dit gevonden. Kijk lieverd, misschien dat jij niet in hadith geloofd, maar helaas zijn er in de moslim wereld andere mensen die er wel in geloven, en wie van jullie heeft er nu gelijk…. Maar hoe het ook zij, er worden nog steeds afvallige gedood, en de moslim gemeenschap gaat hier mee akkoord. .

http://islamonline.net/fatwaapplication ... aID=102152

Detailing the issue and showing some of the evidence for the punishment of apostasy, the prominent Muslim scholar Sheikh Yusuf Al-Qaradawi, states:
"All Muslim jurists agree that the apostate is to be punished. However, they differ regarding the punishment itself. The majority of them go for killing; meaning that an apostate is to be sentenced to death.
Many authentic Hadiths have been reported in this regard. Ibn `Abbas reported that the Prophet (peace and blessings be upon him) said, "Whoever changes his religion, you kill him." (Reported by all the group except Muslim, and at-Tabarani also reported it with a sound chain of narrators. Also recorded in Majma` Az-Zawa'id by Al-Haythamiy.)
There is also the Hadith of Ibn Mas`ud that the Prophet (peace and blessings be upon him) said, "The blood of a Muslim individual who bears witness that there is no god but Allah and that I am the Messenger of Allah, is not to be shed except in three cases: in retaliation (in murder crimes), married adulterers (and adulteresses), and the one who abandons his religion and forsakes the Muslim community." (Reported by the Group)
The actual example of one of the greatest Companions, `Ali ibn Abi Talib (may Allah be pleased with him) gives credit to this also. He himself carried out the punishment on some people who had deified him. He gave them three days respite to repent and go back to their senses. When they proved adamant, he put them to fire.”

http://www.islamonline.net/fatwa/englis ... waID=38268

The prescribed punishment for a murtadd:
If a sane person who has reached puberty voluntarily apostatizes from Islam, he deserves to be punished.þ In such a case, it is obligatory for the caliph (or his representative) to ask him to repent and return to Islam. If he does, it is accepted from him, but if he refuses, he is immediately killed.þ
No one besides the caliph or his representative may kill the apostate. If someone else kills him, the killer is disciplined (for arrogating the caliph's prerogative and encroaching upon his rights, as this is one of his duties).
There is no blood money for killing an apostate (or any expiation). If he apostatizes from Islam and returns several times, his return to Islam, which occurs when he states the two Testifications of Faith, is accepted from him, although he is disciplined.
If a spouse in a consummated marriage apostatizes from Islam, the couple are separated for a waiting period (`iddah) consisting of three intervals between menstrual cycles. If the spouse returns to Islam before the waiting period ends, the marriage is not annulled but is considered to have continued the whole time.
(Based on 'The Reliance of the Traveler, by Ahmad Ibn Naqib Al-Misri, with some amendments.)
In addressing the issue of apostasy it is important to keep in mind the time, circumstances and the conditions that existed at the time of a particular ruling or judgment. Most modern governments do not apply Shari`ah law. However, this does not justify individuals taking it upon themselves to kill people if they apostatize from Islam. If this were to happen, such reckless action would only lead to a vicious circle of murder and homicide in which case a great deal of innocent people would be injured. As it stands presently, the means for dealing with apostasy are appropriate. Muslims should know that Almighty Allah has promised the apostate a severe punishment in this life, and an even greater punishment in the next life.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

2:191, And slay them wherever ye catch them

Dit staat er in de Nederlandse kuran..en dan zal ik het voorgaande stukje er ook bijzetten:

2: 190 En strijdt op de weg van Allah tegen diegenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.
Vraagje. Wat en wie mogen er niet overtreden? Waren er misschien in de tijd van Mohammed ook al mensen die liever geen zin in vechten hadden?
2: 191 En doodt hen waar jullie hen ook aantreffen en verdrijft hen van waar zij jullie hebben verdreven
De genadevolle barmhartige God.. Sorry, ik zou nooit van zo’n God kunnen houden. Ik zou het voor hem in mijn broek van angst. Dat wel. Ik heb zo’n idee dat Allah niet de God van de bijbel is Gülay. Onze God is een God van liefde.
En dan staat er:

2:192 Maar als zij ophouden: voorwaar, dan is Allah meest vergevingsgezind. Meest barmhartig.
Nou, dat is weer aardig. Dat maakt weer veel goed. Eerst afslachten, en zodra de meeste afgeslacht zijn stoppen met vechten en beginnen met onderdrukken. Dit is wat ik lees.
193, And fight them on until there is no more Tumult or oppression

Weer zoiets..
In het nederlands staat er:

En bestrijdt hen tot er geen fitnah (afgoderij) meer is en de godsdienst aan Allah behoort. MAAR (en dit stukje vergat je even te noteren.) als zij dan ophouden, dan is er geen vijandschap, behalve tegen de onrechtplegers

Dus..als je eenmaal aan het vechten bent..vecht dan totdat er geen afgoderij meer is..maar..als zij ophouden met vechten...dan is er geen vijandschap...behalve tegen de onrechtplegers..
Hoe bedoel je Islam is een religie van vrede? Wat ik hier lees is, dat een ieder bekeerd dient te worden tot de islam. Ik mag niet zelf weten wat voor geloof ik aanhang. Bijvoorbeeld als ik wicca aanhang dan moet ik dood, want wicca is afgoderij. Geldt dit alleen voor 1600 jaar geleden, of tellen deze regels nog steeds Gulay? En wat is een onrecht pleger? En moeten we in Nederland ook bang zijn? Of geldt deze regel alleen maar voor moslim landen? Ik bedoel dit serieus Gulay. Ik wil namelijk dat mijn kleinkinderen in volle vrijheid kunnen kiezen voor wat voor geloof ze wel of niet kiezen. Wij hebben in Nederland niet gevraagd om de islam. Ik ben er zeker van dat de meeste mensen in Nederland vredig samen willen leven met moslims, maar wij willen onze heerlijke vrijheid behouden.


Laten de gelovigen niet de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen, en degene die dat doet heeft niets meer met Allah te maken, behalve wanneer jullie hen (de ongelovigen) angstig vrezen. En Allah waarschuwt jullie voor Zijn (bestraffing) En tot Allah is de terugkeer..

Ik kan niet ontkennen...dat het voor een moslim beter is vriendschappen te hebben met een andere moslim (of iniedergeval een gelovigen) dan een ongelovige..
Kijk...als we het hebben over een beschermer..en er is een goede moslim beschermer...en een goede ongelovige beschermer...neem dan de moslim beschermer..maar is er geen moslim beschermer..en enkel een ongelovige beschermer..neem dan de ongelovige..

Ik kan uit ervaring zeggen..dat het gewoon beter voor jezelf is om te gaan met gelovigen..aangezien ongelovigen je vaak vernederen..of je voor schut proberen te zetten..discussies aangaan..enz. (niet dat ik daar zwak voor ben..maar ik wil graag gewoon geloven wat ik wil geloven zonder dat iemand zich daar mee gaat bemoeien enz.)
Deze woorden van jou hier bovengeschreven vind ik zo triest Gulay. Ik heb dit een uurtje laten bezinken en ik ben na gaan denken.
Je vertrouwt ons ( Nederlandse niet Moslims) niet, en behalve als je bang bent voor ons wil je onze hulp accepteren,( behalve wanneer jullie hen (de ongelovigen) angstig vrezen) Maar verder wil je eigenlijk niets met ons te maken hebben.
Je bent waarschijnlijk in Nederland geboren, dus zou jij je nu toch thuis moeten voelen. Zeg eens eerlijk, heeft iemand in het dagelijkse leven ( op je werk bijvoorbeeld) je wel eens aangevallen om je geloof? Heeft er wel eens een je bespot en lastig gevallen? Tja.. als je naar en anti moslim forum gaat, dan weet je wat je te wachten staat. Daar moet je dan maar tegen kunnen. Op deze forums voert men nu eenmaal discussies en daar kan het hard aan toe gaan. De mensen die daar komen zijn het niet met je eens. Dat kan je ze niet kwalijk nemen. Jij bent het ook niet met ons eens. “Wij onze filosofie, en jullie je eigen geloof, maar laten we daar even over praten, want misschien kunnen we wat dichter bij elkaar komen.” Dat is de functie van een forum naar mijn idee. Maar in het gewone leven? Ik geloof dit niet. Bij ons in het verpleeghuis werken veel moslima’s en die worden naar mijn inziens nooit lastig gevallen. Wij zijn vriendelijk tegen elkaar.
Ik zou nog heel veel kunnen zeggen over dit vers van de koran, maar dat doe ik maar niet. Hoewel, waarom ook niet. Misschien is het kwetsend wat ik nu ga zeggen, maar als jullie je nog steeds aan een vers uit de koran houden van 1600 jaar geleden, in de tijd dat Mohammed zijn buren niet vertrouwde omdat hij oorlog met ze voerde, Tja, dan moeten de moslims zich ook voor honderd procent aan dit vers houden en niet laf zijn om hulp te vragen en aan te nemen onder het mom ik ben bang voor jullie. Als ik bang ben voor iemand dan hoefde ik zijn hulp niet. Dus ik als Moslim zou geen uitkering willen hebben, nog medische hulp, nog enig ander hulp van mensen die ik niet vertrouw. Ik zou naar een land verhuizen waar ik me wel thuis zou voelen. Een land met gelijk gestemde zielen.
Nee, ik vermoed dat moslims geen hulp van de Nederlandse staat aan nemen omdat zij ze angstig vrezen maar omdat ze geloven (en terecht) dat ze er recht op hebben. Het is dus een *but* vers, dit vers uit de koran. Een van de vele die ze zouden moeten schrappen of niet serieus moeten nemen.

Nou dat was het. Ik heb mezelf weer lekker zitten opwinden. Mijn bloeddruk is flink gestegen, en nu ga ik wat eten.
Lieve Gulay. Ik geef jou een vriendschappelijke, collegiale ( niet moslim ) hand en ik hoop dat je mijn hand aanneemt. Ik ben niet boos, ik haat niemand, en ik vind nog steeds dat je zelf moeten weten wat voor geloof je aan wilt hangen.
Ik denk trouwens dat wij allebei de zelfde wens hebben. Ons geloof zonder inmenging van buiten af belijden. Nou mijn zegen heb je.
Vriendelijk groeten.
Ariel.

Ps.. Ik werk in Zoetermeer .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Beste Ariel..

Ik zal een anderere keer antwoorden...ik heb nu geen zin..en ben vreselijk moe..

Mag ik je er trouwens even op wijze..

Dat mijn gebrek aan kennis komt doordat ik niet mijn hele leven moslim ben..maar een Nederlands meisje ben die zich bekeerd heeft tot de Islam...

En nee..ik ben niet gedwongen door een vriendje..ik heb het ook niet gedaan voor een vriendje of door een vriendje..
Ik ben moslim geworden omdat ik geloof in Allah en zijn profeet Mohammed..

Ik ben dus geen allochtoon zus en zo..

Maar goed..mijn kennis van de Islam is nog niet super..
Ik ben mij nog aan het verdiepen erin..

Ik heb de kuran echter wel gelezen..maar ken het dus niet uit mijn hoofd..heb de bijbel overigens ook nooit uit mijn hoofd gekend..

Ik heb verder geen kennis van betrouwbare hadiths dus daar wil ik mij verder niet over uitten..

Ik weet overigens wel..dat wanneer een hadith niet overeenkomt met de Kuran..deze niet betrouwbaar kan zijn..

Weetje..

Ik zit eigenlijk te denken..
Ik heb eigenlijk geen zin om dingen te bewijzen...
Ik bedoel...ik geloof waar ik in geloof..en jij vind het onzinnig..en de kuran is slecht..enz enz. ik zou eigenlijk niet weten wat ons nut is?

En misschien..is mijn kennis niet groot genoeg om met jou een goede discussie aan te gaan..

Ik kijk wel wanneer ik zin heb..dan zal ik wellicht nog reageren op een aantal dingen..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Gülay schreef:Beste Ariel..

Ik zal een anderere keer antwoorden...ik heb nu geen zin..en ben vreselijk moe..

Mag ik je er trouwens even op wijze..

Dat mijn gebrek aan kennis komt doordat ik niet mijn hele leven moslim ben..maar een Nederlands meisje ben die zich bekeerd heeft tot de Islam...

En nee..ik ben niet gedwongen door een vriendje..ik heb het ook niet gedaan voor een vriendje of door een vriendje..
Ik ben moslim geworden omdat ik geloof in Allah en zijn profeet Mohammed..

Ik ben dus geen allochtoon zus en zo..

Maar goed..mijn kennis van de Islam is nog niet super..
Ik ben mij nog aan het verdiepen erin..

Ik heb de kuran echter wel gelezen..maar ken het dus niet uit mijn hoofd..heb de bijbel overigens ook nooit uit mijn hoofd gekend..

Ik heb verder geen kennis van betrouwbare hadiths dus daar wil ik mij verder niet over uitten..

Ik weet overigens wel..dat wanneer een hadith niet overeenkomt met de Kuran..deze niet betrouwbaar kan zijn..

Weetje..

Ik zit eigenlijk te denken..
Ik heb eigenlijk geen zin om dingen te bewijzen...
Ik bedoel...ik geloof waar ik in geloof..en jij vind het onzinnig..en de kuran is slecht..enz enz. ik zou eigenlijk niet weten wat ons nut is?

En misschien..is mijn kennis niet groot genoeg om met jou een goede discussie aan te gaan..

Ik kijk wel wanneer ik zin heb..dan zal ik wellicht nog reageren op een aantal dingen..
Nee, het heeft inderdaad geen zin Gulay.
Ik wens je het allerbeste toe. Ik hoop dat je jouw waarheid zal vinden. Het gaat je goed.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Het is al eens genoemd. God zit in je hoofd.

Amerikaanse onderzoekers claimen dat God verankerd zit in de hersenstructuur. Binnen dit kader bepaalt het aantal neurotransmitters in bepaalde hersengebieden of je bij hem op schoot zit.
De Amerikaanse neurobiologen Andrew Newberg en Eugene d' Aquili gebruiken een pomp met een radioactieve vloeistof, die aangesloten is via een infuus op een vene in de onderarm. Hun proefpersonen zijn van diverse religieuze origine. Het experiment wordt uitgevoerd tijdens meditatie (bidden etc.). De bedoeling is om de hersenactiviteit te meten tijdens het meditatieve hoogtepunt. Dit geeft de proefpersoon aan, door aan een touwtje te trekken. Het frappante is dat tijdens het mediteren de scan dezelfde hersenactiviteit laat zien. Er is geen toename, maar een enorme afname zichtbaar in de lobus parietalis, de twee meest naar de buitenkant gelegen hersengebieden, en dan vooral de boven en onderkant. Hier bevindt zich het zogenaamde orientatie- en associatiegebied, het gebied dat verantwoordelijk is voor het plaatsen van de mens in ruimte en tijd.
Alle sensorische informatie betreffende de plaats van het lichaam in de omgeving, de verhouding tussen; waar vingers eindigen en krant begint, wordt hier verwerkt.
Het blokkeren van informatiedragende neurotransmitters die van en naar dit gebied stromen, leidt automatisch tot het wegvallen van het onderscheid tussen het zelf en niet-zelf. Dit is precies wat er gebeurt bij meditatie, aldus de onderzoekers; tijdens de trance-achtige staat waarin de meditatie de hersenen brengt, worden informatiestromen van en naar het orientatie- en associatiegebied onderbroken, en vervalt gradueel het onderscheid tussen mens en omgeving. Tijdens meditatieve piekervaringen vervalt dit onderscheid helemaal, waardoor Zelf en niet-Zelf in de door de hersenen aangemaakte perceptie volledig samenvallen.
Met andere woorden: het Ik is dan deel van het Al, een omschrijving die door de eeuwen heen door de mensen van alle religies is gegeven voor de meer enerverende momenten tijdens meditatie. Van de christelijke mysticus tot de Indiaanse Sjamaan, van Islamitische soefi's tot New Age-aanhangers, allen claimen op hun meditatieve hoogtepunt los te komen van hun aardse omhulsel en deel te worden van het Hogere, Alomvattende.

Deze biochemische situatie is volgens de wetenschappers voor iedereen met een beetje training te bereiken.
Via elektronische weg is deze toestand ook op te wekken. De Canadese neuropsycholoog Michael Persinger experimenteerde de afgelopen jaren met een helm, die door middel van de juiste elektronische prikkels het brein aanzet tot het afsluiten van het orientatie- en associatiegebied, en hij laat aldus zijn proefpersonen religieuze ervaringen beleven. De test is uitgevoerd door negenhonderd mensen, waaronder een aantal journalisten.
Na afloop van de test werd de aanwezigen gevraagd of ze een "aanwezigheid" hadden ervaren. Gevraagd naar wat of wie, die aanwezigheid was, liepen de verklaringen uiteen. Naar gelang de culturele achtergrond van de proefpersonen. Christenen beschreven Jezus of de Heilige Maagd, Islamieten Mohammed, Atheisten hun overleden grootvader en New-Age-adepten wezens die doorgaans in "alien abduction" (geen goede vertaling, sorry) verhalen figureren.
Voor Persinger is de conclusie helder: alle menselijke ervaringen die worden geschaard onder het paranormale, het buitenzintuiglijke, zijn te herleiden tot toestanden in het menselijke brein. De helm is te koop voor 250 dollar. De van Persinger elektrodenhelm.
Enkele specialisten gaan al zover, dat ze stellen dat pathologische aandoeningen als epilepsie en pscychose bjdragen aan iemands religieuze bevattelijkheid. Als deze lijn doorgetrokken wordt, kunnen we stellen dat de mensheid zich door een aantal verdwaasden behoorlijk in de luren heeft laten leggen. Deze religieuze genieen toonden vreemd gedrag. Dit zou normaliter onder de noemer pathologisch worden geplaatst.
De sociale omgeving is zo onder de indruk van charisma van de geniale voorganger, bouwt een 'kerk' om hem heen, drilt de kinderen van jongs af aan de hersenschimmen van de voorganger voor waar te houden, en voila, een nieuwe religie is geboren.

Uit: Why God Won't Go Away: Brain Science and the Biology of Belief:
auteurs: Andrew Newberg, Eugene d'Aquilli[/b]
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Over dit onderwerp heb ik toevallig net een reportage op TV gezien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

[109.1] Zeg: "O gij ongelovigen,

[109.2] Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

[109.3] Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

[109.4] Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

[109.5] Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

[109.6] Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

EN voor mij GEEN godsdienst !
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie