De status van de moslimvrouw

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Statuut van de vrouw in islam

Bericht door Dutch »

Volgende verzen uit de Koran tonen duidelijk aan dat in islam de vrouw ondergeschikt is aan de man en dat haar echtgenoot haar mag slaan.
2.223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen

4.034. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Over de interpretatie van "tuchtigt haar" heb ik al zeer uiteenlopende versies gelezen, gaande van "slaan zonder te breken" tot , geloof het of niet, "prikken met een tandenstoker" :lol:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nogmaals,,,dezelfde reactie op een dezelfde vraag,,,,,,,,als er twee kapiteinen op een schip zijn,wie heeft er dan het laatste woord? Er moet er gewoon een zijn die meer rechten heeft en de laatste beslissing moet nemen. Maar het is niet bedoeld als dat de man de vrouw in elkaar mag slaan. Alleen een disciplinerende tik is toegestaan en dat is er ook bedoeld in dit vers. Maar zowieso moeten de eerste twee dingen eerst uitgevoerd worden,advies geven over wat ze verkeerd doet en daarna bedden scheiden/niet praten/afstand nemen,,,daarna pas de disciplinerende tik.

Dit is ook bedoeld zodat er niet te snel een scheiding uitgesproken wordt. Als je van je vrouw scheidt en je hebt deze drie dingen niet eerst geprobeerd dan is dat een zonde en heb je je best niet gedaan.

De andere vers gaat over gemeenschap met de vrouw,,,,,die vers is gezonden doordat iemand de profeet,vrede zij met hem, vroeg op welke manier ze gemeenschap met hun vrouwen mochten hebben.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Nogmaals,,,dezelfde reactie op een dezelfde vraag,,,,,,,,als er twee kapiteinen op een schip zijn,wie heeft er dan het laatste woord? Er moet er gewoon een zijn die meer rechten heeft en de laatste beslissing moet nemen.
En waarom is het dan de man die het laatste woord heeft...?
Maar het is niet bedoeld als dat de man de vrouw in elkaar mag slaan. Alleen een disciplinerende tik is toegestaan en dat is er ook bedoeld in dit vers.
Mag een vrouw ook een disciplinerende tik uitdelen..?
Maar zowieso moeten de eerste twee dingen eerst uitgevoerd worden,advies geven over wat ze verkeerd doet en daarna bedden scheiden/niet praten/afstand nemen,,,daarna pas de disciplinerende tik.

Dit is ook bedoeld zodat er niet te snel een scheiding uitgesproken wordt. Als je van je vrouw scheidt en je hebt deze drie dingen niet eerst geprobeerd dan is dat een zonde en heb je je best niet gedaan.
Geldt bovenstaand ook voor de vrouw...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

En waarom is het dan de man die het laatste woord heeft...?

Omdat de man fysiek en mentaal sterker is dan de vrouw. Dat is erg duidelijk,door de zwangerschappen/menstruaties. Vrouwen zijn ook emotioneler dan mannen dat is ook een feit.
Mag een vrouw ook een disciplinerende tik uitdelen..?
Om deze reden mag dat dus niet. Er moet er een zijn die het laatste woord heeft.
Geldt bovenstaand ook voor de vrouw...?
Natuurlijk als er problemen zijn moet je je man advies geven over wat hij verkeerd doet en daarna mag je ook best niet met hem praten en wat afstand nemen,maar disciplinerende tikken niet nee. Dit kan tot rare situaties leiden. De vrouw is fysiek zwakker dan de man,dus als ze ruzie hebben en de vrouw HEM slaat misschien slaat hij haar terug en beland ze in het ziekenhuis ofzo,,,,,dat is niet de bedoeling,het is bedoeld als discipline.

Trouwens,,,in Europa en Amerika worden ook vele vrouwen geslagen en die zijn geen moslims. De profeet Mohamed,vrede zij met hem,heeft ons verteld om de vrouwen niet te slaan behalve als laatste oplossing,,,en ik denk ook niet dat het erg veel voorkomt bij GOEDE moslims.

Ik moet wel GOEDE MOSLIMS zeggen,want TOO MANY PEOPLE WEAR A TITLE OF A MUSLIM,BUT THEY DONT PRACTISE ISLAM
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
En waarom is het dan de man die het laatste woord heeft...?
Omdat de man fysiek en mentaal sterker is dan de vrouw. Dat is erg duidelijk,door de zwangerschappen/menstruaties. Vrouwen zijn ook emotioneler dan mannen dat is ook een feit.
Wat een onzin. De vrouw is juist fysiek en mentaal sterker. Waarom denk je dat vrouwen de kinderen krijgen en alle andere ellende..... omdat ze zo zwak zijn...????
Mag een vrouw ook een disciplinerende tik uitdelen..?
Om deze reden mag dat dus niet. Er moet er een zijn die het laatste woord heeft.
Omdat een vrouw fysiek en mentaal zwakker zou zijn mag ze geen tik uitdelen....? Ja...da's logisch. 8)
Geldt bovenstaand ook voor de vrouw...?
Natuurlijk als er problemen zijn moet je je man advies geven over wat hij verkeerd doet en daarna mag je ook best niet met hem praten en wat afstand nemen,maar disciplinerende tikken niet nee.
Nou..stel je voor zeg...een minderwaardige vrouw die een edele man terecht wijst....nee....nee, dat is echt te zot voor woorden.
Dit kan tot rare situaties leiden. De vrouw is fysiek zwakker dan de man,dus als ze ruzie hebben en de vrouw HEM slaat misschien slaat hij haar terug en beland ze in het ziekenhuis ofzo,,,,,dat is niet de bedoeling,het is bedoeld als discipline.
Aha...dus...omdat de man de vrouw wel eens het ziekenhuis in kan meppen is het beter dat de vrouw zich gedwee een paar tikken laat uitdelen. m.a.w. de sterkste mag slaan..! Ja...ik snap het.
(maar...ik zie wel eens stelletjes waarbij de vrouw 2 keer zo groot is als de man...ik ga er dan maar even vanuit de vrouw sterker is dan de man.... dan mag ze dus wel slaan? )
Trouwens,,,in Europa en Amerika worden ook vele vrouwen geslagen en die zijn geen moslims. De profeet Mohamed,vrede zij met hem,heeft ons verteld om de vrouwen niet te slaan behalve als laatste oplossing,,,en ik denk ook niet dat het erg veel voorkomt bij GOEDE moslims.
Je vergeet 1 heel belangrijk ding. In europa en amerika is net NIET TOEGESTAAN om te slaan. In de islam wel.
Ik moet wel GOEDE MOSLIMS zeggen,want TOO MANY PEOPLE WEAR A TITLE OF A MUSLIM,BUT THEY DONT PRACTISE ISLAM
Ik weet niet of het wel zo verstandig is om de stoel van allah te gaan zitten...?

Even een vraagje...hoe voelt het om minderwaardig te zijn aan de man...?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Omdat de man fysiek en mentaal sterker is dan de vrouw. Dat is erg duidelijk,door de zwangerschappen/menstruaties. Vrouwen zijn ook emotioneler dan mannen dat is ook een feit.
Beste Jasmijn, je bent zelf notabene een vrouw, dan weet je toch dat vrouwen mentaal en fysiek sterk zijn?

De islam (beter gezegd het patriarchale systeem) is ingericht om vrouwen van mannen afhankelijk te maken. Daardoor worden vrouwen gedegenereerd tot zwakke, afhankelijke wezens zonder zelfvertrouwen en bewegingsvrijheid.

Als mannen echt sterker waren dan vrouwen, waarom trouwen mannen dan altijd met kleinere vrouwen? Dat is omdat ze ontzettend bang zijn voor ons, omdat ze goed weten hoe sterk we zijn. Laat je toch niets wijsmaken.

Dat de islam van menstruatie iets minderwaardigs maakt, komt doordat patriarchaal denkende mannen stikjaloers zijn omdat wij de kinderen krijgen. Zonder menstruatie kunnen we geen kinderen krijgen. Vroeger was menstruatiebloed heilig bloed. Nu strijken de mannen in het patriarchaat de kinderen op, en ons noemen ze onrein.
Vrouwen zijn ook emotioneler dan mannen dat is ook een feit.
Dat is helemaal geen feit, dat is verschrikkelijke onzin. Mannen zijn net zo emotioneel als vrouwen. Misschien reageren ze zich anders af, omdat ze anders worden opgevoed. Mannen zijn bijvoorbeeld vaker agressief en gewelddadig als ze emotioneel zijn. Ze vernielen dingen en plegen geweld. Het is dus helemaal niet zo verstandig om mannen zomaar het laatste woord te geven.
Er moet er een zijn die het laatste woord heeft.
Dat hoeft helemaal niet. Je kan de dingen in samenspraak regelen, geven en nemen, soms doet de een water bij de wijn, soms de ander. Je geeft elkaar wederzijds respect en vertrouwen.
De vrouw is fysiek zwakker dan de man,dus als ze ruzie hebben en de vrouw HEM slaat misschien slaat hij haar terug en beland ze in het ziekenhuis ofzo
Als je getrouwd bent met een gevaarlijke gek, moet je onmiddellijk van hem scheiden. Dan moet je geen wet uitvaardigen die zegt dat vrouwen zichzelf niet mogen verdedigen, want dan loopt het nog slechter af.

En nogmaals, de vrouw is niet fysiek zwakker dan de man. Godsdiensten als de islam maken van vrouwen zwakke wezentjes die geen kant uitkunnen.

Vrouwen doen er beter aan op een zelfverdedigingscursus te gaan. Wetten die de man het recht geven zijn vrouw te slaan of te disciplineren horen op de brandstapel thuis.
Trouwens,,,in Europa en Amerika worden ook vele vrouwen geslagen en die zijn geen moslims.
Ja, maar die kunnen wel een beroep doen op de wet om ze te beschermen. Als een moslimvrouw een beroep doet op de wet, zegt de rechter: doe wat make up op en gehoorzaam je man beter, dan heeft hij geen reden om je te slaan. De rechter werkt er ook aan mee om vrouwen klein te krijgen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Er zijn nog een heleboel vrouwen die niet door hebben dat godsdiensten veelal verzonnen zijn door mannen omdat ze bang zijn voor vrouwen.
Wanneer je verder kijkt de koran dik is zie je vanzelf dat al die achterlijke regeltjes uitsluitend bedoeld zijn om het mannelijk ego te beschermen.

Dat mannen de islam aanhangen..ok...dat snap ik...
Dat vorouwen de islam aanhangen kan er bij mij echt niet in... ik heb de indruk dat die vrouwen allemaal een beetje masochisties zijn en het wel makkelijk vinden om alles voorgekouwd te krijgen..?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Monique
Dat mannen de islam aanhangen..ok...dat snap ik...
Dat vrouwen de islam aanhangen kan er bij mij echt niet in... ik heb de indruk dat die vrouwen allemaal een beetje masochisties zijn en het wel makkelijk vinden om alles voorgekouwd te krijgen..?
Uit ervaring weet ik dat sommige vrouwen in islam richtlijnen vonden, waaraan het hen in hun leven tot dan toe schrijnend ontbrak. Dikwijls komen die vrouwen (ik heb het hier wél over bekeerlingen, niet over moslima's-van-geboorte) uit gebroken gezinnen, zagen ze hun eigen moeder lijden bij echtscheiding, verlating en zo, soms hadden ze een zeer harde jeugd achter de rug, of kwamen ze uit een achtergesteld midden (prostitutie, drugs enz.). Deze vrouwen vinden aanvankelijk een schijn van geborgenheid, respect en soelaas in de islam (voor hetzelfde geld kon het nog een andere secte zijn) en de "harde" regels henaangaande komen over als vertrouwenswekkende richtlijnen die het allemaal van henzelf overnemen en inderdaad hun leven "gemakkelijker en gestructureerder" maken...Vergeten we ook niet dat de islam, met zijn schijndiscours van "respect voor de vrouw" aanvankelijk ook de indruk ophoudt naar deze vrouwen toe als zouden ze "eindelijk" gerespecteerd worden als vrouw ... In vergelijking met wat ze tot dan toe gewoon waren te ondergaan of met wat hun laag zelfbeeld hen voorhield, vinden ze dat aanvankelijk een vooruitgang.
Deze evolutie heb ik meermaals zelf bij westerse vrouwen kunnen vaststellen...Meer nog, ik heb voor mezelf kunnen uitmaken van zodra ik zo'n vrouw leerde kennen, wie van hen uiteindelijk nog te redden was uit deze islamitische leugens wegens intelligentie en overlevingsdrang van de vrouw in kwestie zelf. Sommigen zijn reddeloos verloren, gelukkig maar een extreme minderheid die het in om het even welk soort maatschappij nooit zouden gered hebben. De meesten beseffen vroeg of laat in welk wespennest ze zich begeven hebben en komen er na verloop van tijd zelf achter dat de islam en het erbij horende zogezegde respect voor de vrouwen één grote leugen is, met de bedoeling de vrouw klein en in een ondergeschikte positie te houden. Uiteindelijk walgen ze zelf van deze patriarchale religie en de hypocriete regels die hen de ogen openden...

Uit ervaring weet ik dat het erop aankomt als helpende mens op dat ogenblik aanwezig te zijn en hen de hand te reiken, dat hebben vrouwen bij wie uiteindelijk het gezonde verstand de bovenhand kreeg mij zélf gezegd : was jij er niet geweest, ik weet niet of ik er ooit zou uitgeraakt zijn...

Als overtuigd feministe vind ik dat we ook onze "tijdelijk wegens omstandigheden benevelde" zusters moeten bijstaan als ze ons nodig hebben, trouwens...wie begaat er nooit een stommiteit in zijn leven?
En dikwijls moet wie niet horen wil eerst écht voelen hé.

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dutch,

Ik ga er gemakshalve vanuit dat er 3 soorten moslima's zijn:
- Van Geboorte
- Wegens huwelijk
- Als "vlucht" uit de realiteit.

Ik begrijp uit je verhaal dat vrouwen die "vrijwillig" de islam aanhangen eigenlijk vluchten voor het dagelijks leven. Ze kunnen het leven niet aan (op dat moment).
idd...sekten zitten er vol mee.
Ik denk dat voor deze vrouwen de islam iets "tijdelijks" is...zodra ze weer bij hun positieven komen draaien ze wel weer bij...toch..? Ze hebben last van een tijdelijke verstandsverbijstering.

De vrouwen die van geboorte moslim zijn zijn, wat mij betreft, te ver heen om nog een "echt mens" te zijn en geen aanhangsel van een man. Ik heb de indruk dat die vrouwen volledig gehersenspoeld zijn en ervan overtuigd zijn dat ze helemaal niets kunnen, niets weten en volkomen nuttelos zijn behalve eten koken, kinderen krijgen en schoonmaken...(de reacties van Jasmijn spreken voor zich). Dat merk je ook aan de reacties van moslima's op de diverse fora. Iedere niet-moslima is in hun ogen een hoer en minderwaardig. Ze hebben gewoon niet door dat ze volkomen misbruikt worden...nee...ze zijn er zelfs trots op.

De moslima's door een huwelijk wil ik het niet eens over hebben.

Ik heb al eerder hier gepost dat ik mijn buik vol heb van het geleuter van moslima's. Wanneer vrouwen als "dingen" gezien en behandeld willen worden..nou...dit is een vrij land... je doet je best maar.
Ik kan eigenlijk alleen nog maar (treurig) lachen om de islam. Hoe meer ik erover te weten kom..hoe komischer ik het vindt en hoe minder respect ik krijg voor mensen die al die achterlijke onzin geloven.
Zeker vrouwen die hier opgegroeid zijn, een goede opleiding hebben en alles zouden kunnen doen en laten zoals ze willen...die begrijp ik niet.

Ik ben geen feministe...ik ben alleen zeer gehecht aan vrijheid..in elk gebied en voor iedereen.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Moslimvrouw

Bericht door unholy »

Moslimvrouw


Alle lof is aan Allah, Heer der werelden. Vrede en zegeningen zijn met de Boodschapper van Allah en al zijn metgezellen.
Medemoslims, ik adviseer jullie en mijzelf om Allah te vrezen. Allah zegt:

"O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims." [Al-'Imraan 3:102 - interpretatie van de betekenis]

Het godvrezende moslimgezin is het hart van een gezonde gemeenschap. De vroomheid van een gezin is afhankelijk van de vroomheid van individuele leden van het gezin en de vroomheid van een gemeenschap is afhankelijk van de vroomheid van de gezinnen die de gemeenschap vormen.

De islam hecht veel waarde aan het gezin, hoe het gevestigd wordt en hoe het bijeen gehouden wordt. Om de hoge positie op te houden, onderhoudt het moslimgezin een toestand van liefde en harmonie en binnen het gezin vind je hartelijke en vriendelijke gevoelens. Allah zegt:

"En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid." [ar-Roem 30:21 - interpretatie van de betekenis]

Hij zegt ook:

"Zij zijn (als) kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen." [al-Baqarah 2:187 - interpretatie van de betekenis]

De Qur'aan heeft aan getrouwde stellen duidelijk gemaakt dat elk van hen essentieel is voor de ander. Allah zegt:

"Hij is Degene Die jullie heeft geschapen uit één enkele ziel en Hij maakte daaruit zijn echtgenote, opdat hij bij haar rust zou vinden." [al-A'raaf 7:189 - interpretatie van de betekenis]

Het is niet voor te stellen dat iemand een normaal, stabiel menselijk leven zou kunnen leiden, als er een complete verwoesting van de normale gezinsstructuur zou zijn. De mensen die oproepen tot de afschaffing van de gezinsstructuur doen dat niet voor de bestwil van de mensheid. Hun oproep was - en is nog steeds - een strijdig geluid in de loop van de geschiedenis.

Het gezin wordt gevestigd op wederzijds begrip, de uitwisseling van meningen en samenwerking. Allah zegt over het zogen en spenen van baby's:

"De moeders dienen hun kinderen twee volle jaren te zogen, voor degene die de zogingsperiode wil volmaken. En op de vader rust de plicht van het voorzien in hun voedsel en hun kleding, volgens de voorschriften. Niemand wordt belast dan volgens zijn vermogen. Laat de moeders niet geschaad worden vanwege haar kind, noch de vader vanwege zijn kind. En op de erfgenamen rust dezelfde plicht. Maar wanneer beiden spening wensen met wederzijds goedvinden en overleg, dan rust er geen zonde op hen." [Al-Baqarah 2:233 - interpretatie van de betekenis]

Een gelukkig gezin dat stabiliteit en continuïteit zoekt, bouwt zijn leven op stevige principes, waarvan de belangrijkste zijn: het grootbrengen van kinderen, wederzijds respect voor elkanders rechten, hoffelijkheid in de omgang met elkaar en het uitbreiden van ieders eigen horizon en die van het gezin. Hier kunnen koppels de pure rust vinden waar de Qur'aan over spreekt en wanneer er een geschil tussen hen komt, dan zal ware liefde het weg doen smelten.

De Wijze (Allah) weet dat men soms getroffen kan worden door een sfeer van onenigheid en gevoelens van haat, en dan vindt Shaytaan datgene waar hij naar zocht: vernietiging van het bestaan van het gezin. Het perspectief vanuit de Qur'aan was om de emoties te zuiveren en terug te keren tot de duidelijkheid van het leven en tot de schoonheid van het gezin. Allah zegt:

"En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft." [al-Nisaa 4:19 - interpretatie van de betekenis]

En daarom heeft Imam Ibn Kathir over dit vers gezegd:

"Het betekent: en wellicht is jullie geduld in het blijven bij hen ondanks jullie wederzijdse afkeer, veel beter voor jullie in deze wereld en in het hiernamaals."

Als de leden van een gezin liefde inwisselen voor koppigheid, is dit een slecht teken en een verslagen begin; niets is zo verwoestend voor een gezinals koppigheid en ruzie. Kleine onenigheden kunnen buiten alle proporties opgeblazen worden en reusachtige punten van koppigheid en enorme ruzies worden. Denk aan hoe vaak we horen over of getuigen zijn van huwelijken die mislukken hoewel het slechts pasgetrouwde stellen betreft?

Vele onderzoekers hebben gezegd dat het instorten van het gezin de hoofdoorzaak is van jeugdcriminaliteit. Daarom is het gezin verantwoordelijk voor zijn eigen bescherming tegen verval voordat het instort en niet langer als gezinseenheid kan functioneren. Men kan ook niet doen alsof het leven altijd probleemvrij is of zou moeten zijn, het tegenovergestelde is het geval; een normaal gezond leven zal altijd ups en downs hebben.

Het onderwijzen en opvoeden van de moslimjeugd is een taak voor het hele gezin. Het huis is de eerste school waar het kind geïntroduceerd wordt tot de basisprincipes van zijn religie. Tekortkomingen of weglatingen in de gezinstaak van het opvoeden van de kinderen, zal negatieve effecten op het gedrag van de kinderen hebben en dit zal op zijn beurt een negatief effect op de gedachtes, structuur en veiligheid van de gemeenschap hebben.

Eén verantwoordelijkheid van een ouder is om het huis te reinigen van wangedrag, om te verzekeren dat het gezin al zijn religieuze plichten uitvoert en om hen aan te moedigen om goede en geliefde daden te verrichten.

Het stichten van een gezin op een stevige, rationele basis is geen gemakkelijke taak, het is juist een zware taak die voorbereiding en bereidheid vereist. Het huwelijkse leven is niet alleen maar plezier en vermaak; het is een serie van verantwoordelijkheden en plichten. Degene die een huwelijk voorstelt zonder capaciteit of geschiktheid is onwetend, onbewust van de wijsheid van Allah's Goddelijke Wet en degene die het huwelijk voor kwade doelen gebruikt of de rechten ervan ontkent, verdient de woede van Allah en Zijn bestraffing. Allah zegt:

"O jullie die geloven, behoedt jullie zelf en jullie gezinsleden voor de Hel, die als brandstof mensen en stenen heeft..." [At-Tahrim 66:6]

Uit een khutbah van Imam al-Haramain 'Abdul-Bari ibn 'Awad ath-Thubayti
Vertaald door: AlMutaqqun


http://www.al-islam.nl
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Re: Moslimvrouw

Bericht door unholy »


Alle lof is aan Allah, Heer der werelden. Vrede en zegeningen zijn met de Boodschapper van Allah en al zijn metgezellen.
Medemoslims, ik adviseer jullie en mijzelf om Allah te vrezen. Allah zegt:

"O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims." [Al-'Imraan 3:102 - interpretatie van de betekenis]
Allah moet dus vooral gevreest worden, lijkt erop alsof de almachtige god een minderwaardigheidscomplex heeft.
Het godvrezende moslimgezin is het hart van een gezonde gemeenschap. De vroomheid van een gezin is afhankelijk van de vroomheid van individuele leden van het gezin en de vroomheid van een gemeenschap is afhankelijk van de vroomheid van de gezinnen die de gemeenschap vormen.
En zo spreid de olievlek uit, hoe groter de gezinnen, hoe groter de olievlek....dus vrouwen moeten broedmachines worden.

"En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid." [ar-Roem 30:21 - interpretatie van de betekenis]
Zo kan je dus stellen dat de liefde en barmhatigheid die Allah bracht voornamelijk van de vrouw afkomstig moet zijn...
Het is niet voor te stellen dat iemand een normaal, stabiel menselijk leven zou kunnen leiden, als er een complete verwoesting van de normale gezinsstructuur zou zijn. De mensen die oproepen tot de afschaffing van de gezinsstructuur doen dat niet voor de bestwil van de mensheid. Hun oproep was - en is nog steeds - een strijdig geluid in de loop van de geschiedenis.
Feiten, argumenten ?
Dus als de man komt te overlijden zijn de kinderen gedoemd te mislukken, dit omdat de vrouw te dom is ? Trouwens, Allah lijd weer eens fijn aan tunnelvisie, immers er zijn toch meer dan één gezinsstructuur mogelijk ? Er zijn zelfs volken op de wereld waarbij de hele stam als gezin telt, en vaak zijn deze volken veel vredelievender !
Het gezin wordt gevestigd op wederzijds begrip, de uitwisseling van meningen en samenwerking. Allah zegt over het zogen en spenen van baby's:

"De moeders dienen hun kinderen twee volle jaren te zogen, voor degene die de zogingsperiode wil volmaken. En op de vader rust de plicht van het voorzien in hun voedsel en hun kleding, volgens de voorschriften. Niemand wordt belast dan volgens zijn vermogen. Laat de moeders niet geschaad worden vanwege haar kind, noch de vader vanwege zijn kind. En op de erfgenamen rust dezelfde plicht. Maar wanneer beiden spening wensen met wederzijds goedvinden en overleg, dan rust er geen zonde op hen." [Al-Baqarah 2:233 - interpretatie van de betekenis]
Spenen dus dames, dat is het antwoord, zal je zoontje nooit een terrorist kunnen worden !
Een gelukkig gezin dat stabiliteit en continuïteit zoekt, bouwt zijn leven op stevige principes, waarvan de belangrijkste zijn: het grootbrengen van kinderen, wederzijds respect voor elkanders rechten, hoffelijkheid in de omgang met elkaar en het uitbreiden van ieders eigen horizon en die van het gezin. Hier kunnen koppels de pure rust vinden waar de Qur'aan over spreekt en wanneer er een geschil tussen hen komt, dan zal ware liefde het weg doen smelten.
En anders moet het mannetje de vrouw corrigeren met een "zachte" tik...
De Wijze (Allah) weet dat men soms getroffen kan worden door een sfeer van onenigheid en gevoelens van haat, en dan vindt Shaytaan datgene waar hij naar zocht: vernietiging van het bestaan van het gezin.
Allah weet alles van haat, dat hebben we nu wel door, geachte fundamentalistjes, dit geld ook voor de maatschappij en de wereld hoor !

Het perspectief vanuit de Qur'aan was om de emoties te zuiveren en terug te keren tot de duidelijkheid van het leven en tot de schoonheid van het gezin. Allah zegt:

"En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft." [al-Nisaa 4:19 - interpretatie van de betekenis]

En daarom heeft Imam Ibn Kathir over dit vers gezegd:

"Het betekent: en wellicht is jullie geduld in het blijven bij hen ondanks jullie wederzijdse afkeer, veel beter voor jullie in deze wereld en in het hiernamaals."
En zij leefden nog lang en ongelukkig....
Vele onderzoekers hebben gezegd dat het instorten van het gezin de hoofdoorzaak is van jeugdcriminaliteit.
Zoals ouders die geeneens Nederland kennen en het ook geen moer kunnen verrotten wat de kinderen op straat uitspoken....
Men kan ook niet doen alsof het leven altijd probleemvrij is of zou moeten zijn, het tegenovergestelde is het geval; een normaal gezond leven zal altijd ups en downs hebben.
Dus het is niet altijd discriminatie.....
Het onderwijzen en opvoeden van de moslimjeugd is een taak voor het hele gezin. Het huis is de eerste school waar het kind geïntroduceerd wordt tot de basisprincipes van zijn religie.
Inderdaad, de beste indoctrinatie begint thuis......
Tekortkomingen of weglatingen in de gezinstaak van het opvoeden van de kinderen, zal negatieve effecten op het gedrag van de kinderen hebben en dit zal op zijn beurt een negatief effect op de gedachtes, structuur en veiligheid van de gemeenschap hebben.
Zoals, Mohammed, niet met messen spelen.....

Oh, leuk Samir, je wordt goed in topografie en architectuur....
Allah zegt:
"O jullie die geloven, behoedt jullie zelf en jullie gezinsleden voor de Hel, die als brandstof mensen en stenen heeft..."
Dat zeggen al zoveel van die exentrieke personages die zichzelf god noemen....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vele onderzoekers hebben gezegd dat het instorten van het gezin de hoofdoorzaak is van jeugdcriminaliteit.
Ik heb zo'n idee dat er in Nederland veel moslim gezinnen ingestort zijn.
De gevangenissen worden bevolkt door Marokkanen.
"O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims." [Al-'Imraan 3:102 - interpretatie van de betekenis]
En sterf niet anders dan moslim... Ja, ja..
We hebben hier inderdaad weer de * liefdevolle God* die vrees in de harten van Moslims pompt.
Wees bang voor me, want anders........

Prachtig artikel.. :( De suiker druipt er van af..
De gemiddelde Nederlander zal wel weer zeggen.. "Zie je nu wel dat de Islam niet zo slecht is.."

Waar zijn trouwens onze Moslim broeders?
Hebben ze ons weer verlaten?

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ah ja, de moslimvrouw...haar getuigenis is de helft van die van een moslimman waard...zijn moslimvrouwen dan minderwaardig aan niet-moslimvrouwen?
Vraag: Waarom is de getuigenis van twee vrouwen gelijk aan de getuigenis van één man?

Antwoord:
Geprezen zij Allah.

Wat met de getuigenis bedoeld wordt is iets waarmee men kan bewijzen dat hetgeen waarover getuigd wordt waar en juist is, het is dus informatie hierover. Wat betreft dat de getuigenis van twee vrouwen gelijk is aan de getuigenis van één man, Allah heeft hier de wijsheid achter genoemd bij het specificeren van het aantal van twee, zodat wanneer een vrouw vergeet of verward raakt de andere vrouw haar kan herinneren, zoals Hij zegt: "En laat twee getuigen van onder jullie mannen getuigen, en als er niet twee mannen zijn, dan een man en twee vrouwen, die jullie als getuigen goedkeuren, zodat als één van hen zich vergist, een andere van hen haar kan verbeteren." (Soerat al-Baqarah (2), aayah 282, interpretatie van de betekenis)

Wat betreft het gezegde, 'zodat als één van hen zich vergist' { أن تضل إحداهما }

Ibn Kathier zegt hierover: "Het betekent, de twee vrouwen, als één van hen de getuigenis vergeet, "een andere van hen haar kan verbeteren" فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الأُخْرَى d.w.z: ze kan haar herinneren aan de zaak waarover de getuigenis wordt afgelegd. (Tafsier ibn Kathier, deel 1, blz 724).

Allah heeft de getuigeins van twee vrouwen bevolen om er zeker van te zijn dat zij zich dit (de getuigenis) kunnen herinneren, omdat het verstand en geheugen van twee vrouwen de plaats inneemt van het verstand en het geheugen van één man. (Zie I'laam al-Moewaqqi'ien, deel 1, blz 75).

Dit betekent echter niet dat een vrouw niets begrijpt of dat ze zich dingen niet kan herinneren, echter, ze is meestal zwakker dan de man in deze aspecten. Wetenschappelijke en gespecialiseerde studies hebben getoond dat het verstand van mannen volmaakter zijn dan die van vrouwen, en de werkelijkheid en de ervaring getuigen hiervan. De boeken van kennis is de beste getuige hiervan; de kennis die door mannen is overgebracht en de ah’adieth die door mannen uit het hoofd geleerd zijn overtreft de kennis en ah’adieth die via vrouwen gekomen zijn.

Dit heeft met het geslacht te maken; het geslacht van mannen is volmaakter dan die van de vrouw. Allah de Verhevene zegt (interpretatie van de betekenis): "De mannen zijn toezichthouders over de vrouwen omdat Allah de één boven de andere bevoorrecht heeft en omdat zij van hun eigendommen uitgeven (aan de vrouwen). En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah (ook) waakt." (Soerat an-Nisaa-e (4), aayah 34)

Desondanks zijn er ook een aantal vrouwen die ver verheven zijn boven de mannen in hun verstand en inzicht, maar zij zijn slechts weinig, en het oordeel is gebaseerd op de algemeenheid en de meerderheid.

Een vrouw zou haar zwakheid kunnen compenseren door zich hard in te spannen, en mannen te overtreffen wanneer zij nalatig zijn. Daarom zien we dat in sommige colleges, vrouwelijke studenten de mannelijke studenten overtreffen vanwege hun grotere inspanningen en hun vurig verlangen om succes te behalen wanneer veel van de mannelijke studenten nalatig zijn en niet begerig zijn om te leren. Een man zou ook over een vrouw kunnen uitblinken in gebieden waarin de vrouw gespecialiseerd is, zo zien we bijvoorbeeld dat een aantal van de meest bedreven koks, kleermakers, schoonheidsspecialisten en verloskundigen op internationaal niveau mannen zijn.

Het gaat hier dus om het algemene en hetgeen het meest voorkomt -en geen enkele wijze persoon zal tegenspreken- dat de meeste van de beroemde mensen in de religieuze wetenschappen, zoals Fiqh, h’adieth, Tefsier, 'Aqiedah en preken, en de wereldlijke wetenschappen zoals geneeskunde, astronomie, bouwkunde, natuurkunde, scheikunde etc, mannen zijn.

Als we naar de westerse maatschappijen kijken waarin mannen en vrouwen beschouwd worden als gelijken in alle aspecten, dan zien we dat ondanks dat, mannen nog steeds de overhand hebben. Nog altijd heeft Allah de vrouwen op andere gebieden voorrang gegeven en Hij heeft hen in sommige aspecten boven de mannen verheven, zoals de zorg voor kinderen en het hebben van geduld, liefde en mededogen tegenover hen, en het beheren van zaken in het huis. Vandaar dat de Sharie’ah hen de zorg heeft geschonken, want de moeder is de eerste school, vanwaar de toekomstige mannen, de leiders van de wereld en de geleerden van de Oemmah voortkomen. Welk verdienste kan geweldiger zijn dan deze?
Hoe zou het nu toch komen dat de moslima de helt van een moslimman waard is? Misschien omdat ze door de islam verhinderd wordt om evenveel waard te zijn? Daar heeft geen enkele imam aan gedacht...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dit heeft met het geslacht te maken; het geslacht van mannen is volmaakter dan die van de vrouw.
Pppfff....ik moet de eerste man nog meemaken die een kind werpt... :roll:
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Monique schreef:
Dit heeft met het geslacht te maken; het geslacht van mannen is volmaakter dan die van de vrouw.
Pppfff....ik moet de eerste man nog meemaken die een kind werpt... :roll:
H'm raar, heeft Mohammed alle geslachtsdelen uitvoerig bestudeerd, welnu ik zou haast stellen dat ie dan homo-sexueel is, geen probleem, maar waarom is ie er niet voor uit gekomen, i.p.v. dat gefrustreerde gedoe ?
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Re: Moslimvrouw

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:Allah moet dus vooral gevreest worden, lijkt erop alsof de almachtige god een minderwaardigheidscomplex heeft.
Nee nee, Je moet God vrezen, om te voorkomen dat je je God niet teleurstelt. Net als bij je ouders, je hebt altijd de vrees dat je je ouders teleurstelt of tekort schiet of pijn doet.. ofniet?
Zo kan je dus stellen dat de liefde en barmhatigheid die Allah bracht voornamelijk van de vrouw afkomstig moet zijn...
Wat een kromme beredenering.

Feiten, argumenten ?
Dus als de man komt te overlijden zijn de kinderen gedoemd te mislukken, dit omdat de vrouw te dom is ? Trouwens, Allah lijd weer eens fijn aan tunnelvisie, immers er zijn toch meer dan één gezinsstructuur mogelijk ? Er zijn zelfs volken op de wereld waarbij de hele stam als gezin telt, en vaak zijn deze volken veel vredelievender !
Waar die betekenis op doelt is dat als een kind een vader en een moeder heeft, het veel beter voor een kind is. Wat is vaak een droom van een kind met gescheiden ouders?? ja!... "Ik wil dat mijn papa/mama weer terug bij ons komt wonen :cry: "

Er staat nergens dat als de man overlijdt de kinderen gedoemd zijn te mislukken. Hoe kom je derbij??

En anders moet het mannetje de vrouw corrigeren met een "zachte" tik...
Nee dat is niet nodig aangezien de ware liefde het weg doen smelten :wink:
Allah weet alles van haat, dat hebben we nu wel door, geachte fundamentalistjes, dit geld ook voor de maatschappij en de wereld hoor !
Ik heb meer het idee dat jij de haat kent als geen ander. poeh, ik kan jou haatcampagne gewoon proeven!

Zoals ouders die geeneens Nederland kennen en het ook geen moer kunnen verrotten wat de kinderen op straat uitspoken....
Niet iedereen over 1 kam scheren.. Dat gaat de verkeerde kant op..

TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

@TheBrains

Als je echte haat wil proeven moeet je de Koran lezen, in een buurt vergeven van Marokanen en Turken gaan wonen die de hele dag geen moer uitvreten dan zich geheel over te geven aan straatterrreur....

Voor de de rest hoef ik niets te hebben van jouw links collaborerend gelul en goed praterij van wat verschrikkelijk fout is, namelijk het disrespect dat de volgelingen van Mohammed tegenover een ieder in de maatschappij uiten....

Kennelijk heb jij zelfs nu nog niet door wat de betekenis van de islam is, onderwerping !

Blijf maar als een klootzak met stront in je ogen verder lopen en denk vooral maar niet aan alle weerloze en onschuldige slachtoffers die de volgelingen van deze sado-god op hun geweten hebben !

En anders omgord je je toch met een bom en blaas je je ergens op, liefst op Schiermonnikoog waar vast wel een paar verdoven afvallige zeemeeuwen wonen !
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:@TheBrains

Als je echte haat wil proeven moeet je de Koran lezen, in een buurt vergeven van Marokanen en Turken gaan wonen die de hele dag geen moer uitvreten dan zich geheel over te geven aan straatterrreur....

Voor de de rest hoef ik niets te hebben van jouw links collaborerend gelul en goed praterij van wat verschrikkelijk fout is, namelijk het disrespect dat de volgelingen van Mohammed tegenover een ieder in de maatschappij uiten....

Kennelijk heb jij zelfs nu nog niet door wat de betekenis van de islam is, onderwerping !

Blijf maar als een klootzak met stront in je ogen verder lopen en denk vooral maar niet aan alle weerloze en onschuldige slachtoffers die de volgelingen van deze sado-god op hun geweten hebben !

En anders omgord je je toch met een bom en blaas je je ergens op, liefst op Schiermonnikoog waar vast wel een paar verdoven afvallige zeemeeuwen wonen !
Nu ik jouw post lees, ben ik ervan overtuigd dat jouw haat toch alles overtreft. simpelweg omdat je jezelf verraad.

Ik praat niets goed, ik doe de moeite om jou iets uit te leggen. En ik had me -speciaal voor jou - tot jouw niveau verlaagd, zodat jij mij zou begrijpen. Maar jouw niveau is zó laag, dat ik gewoon niet tot jouw niveau kán verlagen.

Ik weet dat je uit onmacht mij een klootzak noemt, maar 1 ding is wel zeker, jij moet je ogen openen. Ik hoop echt van harte dat je geen kinderen hebt, want ze zullen volmaakte terroristen zijn - die alleen maar haat kennen.

Ze zeggen, een betere wereld begint bij jezelf. Dus werk er ook aan!
Want mensen zoals jij verpesten deze maatschappij.

TheBrians.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:Want mensen zoals jij verpesten deze maatschappij.

TheBrians.
Volgens mij zijn mensen die de maatschappij verpesten diegenen die bommen leggen, messen in basten steken, verkrachten, stelen, liegen, bedreigen etc..?

Mensen die een ander een "klootzak" noemen...tsja... als dat alles is..... mij mag idereen de hele dag een klootzak noemen hoor... zolang ze geen mes in mijn bast zetten vind ik het allemaal prima... :roll:
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef:@TheBrains

Als je echte haat wil proeven moeet je de Koran lezen, in een buurt vergeven van Marokanen en Turken gaan wonen die de hele dag geen moer uitvreten dan zich geheel over te geven aan straatterrreur....

Voor de de rest hoef ik niets te hebben van jouw links collaborerend gelul en goed praterij van wat verschrikkelijk fout is, namelijk het disrespect dat de volgelingen van Mohammed tegenover een ieder in de maatschappij uiten....

Kennelijk heb jij zelfs nu nog niet door wat de betekenis van de islam is, onderwerping !

Blijf maar als een klootzak met stront in je ogen verder lopen en denk vooral maar niet aan alle weerloze en onschuldige slachtoffers die de volgelingen van deze sado-god op hun geweten hebben !

En anders omgord je je toch met een bom en blaas je je ergens op, liefst op Schiermonnikoog waar vast wel een paar verdoven afvallige zeemeeuwen wonen !
Nu ik jouw post lees, ben ik ervan overtuigd dat jouw haat toch alles overtreft. simpelweg omdat je jezelf verraad.

Ik praat niets goed, ik doe de moeite om jou iets uit te leggen. En ik had me -speciaal voor jou - tot jouw niveau verlaagd, zodat jij mij zou begrijpen. Maar jouw niveau is zó laag, dat ik gewoon niet tot jouw niveau kán verlagen.

Ik weet dat je uit onmacht mij een klootzak noemt, maar 1 ding is wel zeker, jij moet je ogen openen. Ik hoop echt van harte dat je geen kinderen hebt, want ze zullen volmaakte terroristen zijn - die alleen maar haat kennen.

Ze zeggen, een betere wereld begint bij jezelf. Dus werk er ook aan!
Want mensen zoals jij verpesten deze maatschappij.

TheBrians.
Welnee nee, je bent gewoon een schijnheilige hondekop die moordenaars loopt te verdedigen, ik heb nog nooit iemand vermoord vanweg een ideologie, ik ben niet zo vervult van haat dat ik mijzelf opblaas ter meerdere ere van een hersenschim om zoveel mogelijk doden te veroorzaken. Ik hang geen ideologie aan die vrouwen, homosexuelen en andersdenkenden vernedert en als min ziet.

Is het je allemaal ontgaan, of lees je alleen maar in de foldertjes van je link marxistische vriendjes dat de islam leuk is, moet je aan alle slachtoffers van deze banale ideologie des doods eens vragen !

Ik hoop dat reïncarnatie bestaat en dat je in je volgend leven als vrouw of homo wordt geboren in pak es em beet Saudie Arabie (één van de financiers van wereldwijd islam terreur), weet je gelijk hoe laag mijn niveau is.....

Jij komt voor dit soort fascisme op, jij bent zo tolerant dat je in je verblindheid niet wil inzien dat Nederland vergiftigd is met fascisten die zichzelf gediscrimineerd voelen. Jij bent een loopjongetje voor de geloofsfascisten en daarmee betitel ik jouw als een klootzak met stront in je ogen !
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

TheBrains scheef aan Unholly schreef: Nu ik jouw post lees, ben ik ervan overtuigd dat jouw haat toch alles overtreft.
Het is een kleine mannetje vol haat! :lol:
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
TheBrains scheef aan Unholly schreef: Nu ik jouw post lees, ben ik ervan overtuigd dat jouw haat toch alles overtreft.
Het is een kleine mannetje vol haat! :lol:
Zo veel haat en domheid als jij rondstrooit zal niemand kunnen overtreffen, en ja maroc en Brain, ik haat mensen die een intolerante ideologie uitdragen en steunen, nogmaals, ik vat jullie samen onder de categorie KLOOTZAKKEN !
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef: Welnee nee, je bent gewoon een schijnheilige hondekop die moordenaars loopt te verdedigen, ik heb nog nooit iemand vermoord vanweg een ideologie, ik ben niet zo vervult van haat dat ik mijzelf opblaas ter meerdere ere van een hersenschim om zoveel mogelijk doden te veroorzaken. Ik hang geen ideologie aan die vrouwen, homosexuelen en andersdenkenden vernedert en als min ziet.
Ik loop ook geen moordenaars te verdedigen. De islam keurt in de eerste istantie Moord af. Ik heb dus ook nooit iemand vermoord vanwege een ideologie. Heeft jouw moeder jou nooit geleerd dat je niet iedereen over 1 kam mag scheren? Dat er overal wel rotte appels zijn, en niet iedereen hetzelfde is? Jezelf opblazen ter ere van God - en daarbij ook nog onschuldigen vermoorden- is helaas -voor jou- ook niet toegestaan in de Islam. Verder heeft de islam niets tegen vrouwen -vrouwen in de Islam hebben het best goed- en andersdenkenden. Ik weet niet wie jou dat heeft wijsgemaakt?! En de Islam haat geen Homo's maar de daad Sodomie die dodelijke ziektes verspreidt.
Is het je allemaal ontgaan, of lees je alleen maar in de foldertjes van je link marxistische vriendjes dat de islam leuk is, moet je aan alle slachtoffers van deze banale ideologie des doods eens vragen !
nee, ik lees de Koran en de hadiths, ik praat geen rare propagenda na.
En je kunt alleen achterkomen wat de Islam is, als je de Koran en hadiths ook echt bestudeerd.
Ik hoop dat reïncarnatie bestaat en dat je in je volgend leven als vrouw of homo wordt geboren in pak es em beet Saudie Arabie (één van de financiers van wereldwijd islam terreur), weet je gelijk hoe laag mijn niveau is.....
je bevestigd in deze posten gewoon hoe laag je niveau is. Daar kan ik niet aan doen. Ik kan alleen maar jou (gepropogeerde) beeld rechtzetten. Want je beweerd van alles over de islam- wat niet eens in de buurt van de waarheid komt.
Jij komt voor dit soort fascisme op, jij bent zo tolerant dat je in je verblindheid niet wil inzien dat Nederland vergiftigd is met fascisten die zichzelf gediscrimineerd voelen. Jij bent een loopjongetje voor de geloofsfascisten en daarmee betitel ik jouw als een klootzak met stront in je ogen !
Ik een fasict? en wat ben jij dan? een Super-fasict die haat goedkeurt?
Ik denk toch echt dat jij degene bent die stront in de ogen heeft.


TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:Zo veel haat en domheid als jij rondstrooit zal niemand kunnen overtreffen, en ja maroc en Brain, ik haat mensen die een intolerante ideologie uitdragen en steunen, nogmaals, ik vat jullie samen onder de categorie KLOOTZAKKEN !
Als je mensen haat die intolerante ideologie uitdragen en steunen, moet je jezelf wel erg veel haten. Je noemt jezelf simpelweg een klootzak. Een klootzak die de Haat-ideologie uitdraagt en dat niet eens in de gaten heeft!

TheBrains.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef:Zo veel haat en domheid als jij rondstrooit zal niemand kunnen overtreffen, en ja maroc en Brain, ik haat mensen die een intolerante ideologie uitdragen en steunen, nogmaals, ik vat jullie samen onder de categorie KLOOTZAKKEN !
Als je mensen haat die intolerante ideologie uitdragen en steunen, moet je jezelf wel erg veel haten. Je noemt jezelf simpelweg een klootzak. Een klootzak die de Haat-ideologie uitdraagt en dat niet eens in de gaten heeft!

TheBrains.
IDE EST
Plaats reactie