Osama Bin Laden is dood.

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »


130 Teletekst ma 02 apr
***************************************
Weduwen Osama bin Laden veroordeeld

***************************************
` Een Pakistaanse rechtbank heeft drie
vrouwen en twee dochters van al-Qaida-
leider Osama bin Laden veroordeeld tot
45 dagen cel.Ze verbleven volgens de
rechtbank illegaal in Pakistan.

De vrouwen zitten al een maand in de
gevangenis en komen dus over twee weken
vrij.Ze worden dan uitgezet naar Jemen
en Saudi-Arabië.Bin Laden werd in mei
2011 door Amerikaanse elitetroepen
gedood in zijn huis in Abbottabad.

Sommige waarnemers hadden verwacht dat
de vrouwen lange celstraffen zouden
krijgen om te voorkomen dat ze details
bekendmaken over de mogelijke hulp die
Pakistan aan Bin Laden heeft gegeven.
Ik vind 45 dagen zitten best wel veel straf voor gehoorzaamheid.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

Secret Pakistan BBC - Double Cross : This first episode investigates duplicity that emerged after 9/11 and disturbing intelligence reports after Britain's forces entered Helmand in 2006.

In May this year, US Special Forces shot and killed Osama Bin Laden in Pakistan. Publicly Pakistan is one of America's closest allies - yet every step of the operation was kept secret from it.

Filmed largely in Pakistan and Afghanistan, this two-part documentary series explores how a supposed ally stands accused by top CIA officers and Western diplomats of causing the deaths of thousands of coalition soldiers in Afghanistan.

The documentary makers meet serving Taliban commanders who describe the support they get from Pakistan in terms of weapons, training and a place to hide.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Mahalingam »

Wat iedereen al wist maar wat niemand durft te zeggen: in Pakistan waren ze collectief aan het wegkijken.
Dat had ook zijn goede kant: de actie van de USA om Osama te pakken te nemen, werd niet waargenomen tot na de daad.
http://www.aljazeera.com/indepth/spotli ... adenfiles/
Al Jazeera lekt geheim Bin Laden-rapport - hard oordeel over Pakistan
"The whole episode of the U.S. assassination mission of May 2, 2011 and the Pakistan government's response before, during and after appears in large part to be a story of complacency, ignorance, negligence, incompetence, riresponsiblity and possibly worse at various levels inside and outside the government."
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/07/08/al- ... -pakistan/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door xplosive »

Toch vraag ik mij nog altijd af of Osama Bin Laden wel werkelijk dood is of dat ze iemand gedood hebben die op hem leek en zich voor hem uitgaf. Want waarom moest het lijk zo snel in zee gedumpt worden? Wat moest er verborgen worden gehouden wat niemand mocht weten? En welke rol speelde president Obama in deze werkwijze? Obama speelde daarna opvallend de held-president onder wiens gezag Osama Bin Laden gedood is. Maar wat is er werkelijk gebeurd? Ik heb nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt in het hele verhaal. Het laten doden van Osama Bin Laden door president Obama (dat we tenminste geacht worden te geloven) pleit president Obama immers vrij van de beschuldiging niet tegen moslimterrorisme te willen ondernemen. Het vormt zogezegd een alibi voor president Obama. Was het daarom te doen en leeft de werkelijke Osama Bin Laden misschien nog? Omdat niemand meer op Osama Bin Laden jaagt, omdat ze toch denken dat hij dood is, kan Osama Bin Laden wellicht (als hij in werkelijkheid nog leeft) misschien (vermomd) ongestoord opereren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

xplosive schreef:Toch vraag ik mij nog altijd af of Osama Bin Laden wel werkelijk dood is of dat ze iemand gedood hebben die op hem leek en zich voor hem uitgaf. Want waarom moest het lijk zo snel in zee gedumpt worden? Wat moest er verborgen worden gehouden wat niemand mocht weten?
Ik heb die twijfel niet. Er zijn mensen die beweren dat de 1109 aanslagen werk van de Amerikanen zelf is, en dat Bin Laden, of de islam, daar helemaal niets mee te maken heeft. Voor mij is dat onzin. Dan is er voor mij ook geen andere optie dan dat Bin Laden er wel mee te maken heeft. Al Qaida heeft zijn dood bevestigd. Zie bv http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/06/al- ... bin-laden/
Nu weet ik dat er ook mensen zijn die zeggen dat Al Qaida niet bestaat, het zou, net als IS, een door het westen verzonnen organisatie zijn. Ik kan alleen voor mezelf spreken als zeg dat de anti-islamist in mij juist door 1109 is wakker geworden en ik heb nog geen moment getwijfeld of ik het bij het juiste einde had. Al Qaida, islam, Bin Laden, zijn voor mij de oorzaak van 1109. Daarom zie ik niet in waarom ze claimen Bin Laden te pakken te hebben als het niet zo is. Mocht hij toch nog leven dan zou dus altijd de mogelijk bestaan dat ie weer eens ergens opduikt. Dat zou bijzonder pijnlijk zijn...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door xplosive »

Zwartmeer schreef:Al Qaida heeft zijn dood bevestigd. Zie bv http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/06/al- ... bin-laden/
Maar wat zegt dat nou helemaal? Staat Al Qaida bekend om zijn eerlijkheid? Die bevestiging kan op zichzelf toch een misleiding zijn?
Zwartmeer schreef:Daarom zie ik niet in waarom ze claimen Bin Laden te pakken te hebben als het niet zo is.
Er kan toch een misleiding zijn geweest over waar de echte Osama Bin Laden zich bevond?
Zwartmeer schreef:Mocht hij toch nog leven dan zou dus altijd de mogelijk bestaan dat ie weer eens ergens opduikt. Dat zou bijzonder pijnlijk zijn...
Tegen die tijd is hij misschien dermate verouderd dat hij niet meer zo gemakkelijk als de oude Osama Bin Laden herkenbaar is.

Ik sluit trouwens niet uit dat de echte Osama Bin Laden wel degelijk gepakt is, maar die dumping in zee vind ik nog steeds uitermate verdacht.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door King George »

Men gaat natuurlijk niet zo gauw op bedevaartstocht voor martelaar Osama Bin Laden op de bodem van de oceaan. Een grafsteentje zou al gauw een bedevaartsoord geworden kunnen zijn.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Mahalingam »

Als ze dat lijk ergens op aarde begraven, dan lekt wel uit waar die ligt.
En dan wordt dat op zijn minst een toeristische attractie.
Of ze moeten hem samen met wat dode varkens begraven, maar dat vinden de Amerikanen nu weer niet kies.

Overboord kieperen is echt een goede oplossing geweest maar is natuurlijk een bonus voor complotdenkers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

In die documentaires wordt steeds gezegd dat het niet het plan was om hem te doden maar ik vraag me af of dat wel helemaal waar is. Je moet er toch niet aan denken dat ze met hem in Amerika, of waar dan ook, in een jaren lopende rechtszaak verwikkeld raken. Tientallen gijzelingsacties en honderden aanslagen om hem vrij te krijgen zijn gemakkelijk voor te stellen. Als hij nou een beetje vent was geweest had ie zichzelf vrijwillig aan de Amerikanen overgegeven op het moment dat ze Afghanistan binnenvielen. Zijn aanwezigheid daar was de reden van de inval. Hiermee had hij voor Afghanistan een hoop ellende kunnen voorkomen en was ie in de islamitische wereld een superheld geworden. Het is niet bepaald reclame voor hemzelf en z'n geloof dat ie zich als een bange rat ingegraven heeft en eindelijk toch nog gepakt is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef:Overboord kieperen is echt een goede oplossing geweest maar is natuurlijk een bonus voor complotdenkers.
Wat dat betreft is er genoeg voer voor complotdenkers. Zie bijvoorbeeld :



Maar complotdenken of niet, ze hadden beelden kunnen maken van hoe hij neergeschoten werd en die vrijgeven of eventueel beelden vrij kunnen geven van het lijk vóórdat het in zee gedumpt werd. Dat is echter nooit gebeurd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

xplosive schreef:
Maar complotdenken of niet, ze hadden beelden kunnen maken van hoe hij neergeschoten werd en die vrijgeven of eventueel beelden vrij kunnen geven van het lijk vóórdat het in zee gedumpt werd. Dat is echter nooit gebeurd.
De man is oa in z'n gezicht geschoten en daardoor zwaar verminkt. Foto' hiervan tonen zou alleen maar woedende moslims opgeleverd hebben en ze misschien wel hebben aangezet om dit na te doen. Behalve met Bin Laden zijn er zoveel samenzweringstheorieën in de omloop waar de meest daarvan ook nog eens gemakkelijk te weerleggen zijn. En toch blijven ze bestaan. Bv de Amerikanen zijn niet op de maan geweest. Kennedy is door de CIA of president Johnson vermoord. De WTC-aanslagen zijn door de Amerikanen, mbv de Mossad, zelf in scene gezet. ISIS is bewust door de Amerikanen, en Israël, in leven geroepen. Hitler is ontsnapt naar Argentinië. Paul McCartney stierf in de jaren 60 en is vervangen door een dubbelganger. Voor al deze theorieën is nauwelijks een basis en toch blijven ze hardnekkig bestaan. Het frappante is dat de degenen die in een van deze theorieën geloven ook gemakkelijk al de andere aanvaarden.
Een voorbeeld van hoe al die complottheorieën in mekaar zitten geeft het Bielenfeldcomplot:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot

(misschien zou het interessant zijn even een speciaal linkje met het onderwerp complot-theorieën te openen...)
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door xplosive »

Zwartmeer schreef:De man is oa in z'n gezicht geschoten en daardoor zwaar verminkt.
Je kunt je afvragen waarom dat nodig was. Het geeft wel een mooi excuus als je daarmee iemand opzettelijk onherkenbaar wil maken.

Hoe dan ook, je kunt als je wilt in zo ongeveer alles een complot zien, natuurlijk. Dat is duidelijk. Dat wil uiteraard niet zeggen dat een officieel naar buiten gebracht verhaal ook altijd waar moet zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

xplosive schreef:
Zwartmeer schreef:De man is oa in z'n gezicht geschoten en daardoor zwaar verminkt.
Je kunt je afvragen waarom dat nodig was. Het geeft wel een mooi excuus als je daarmee iemand opzettelijk onherkenbaar wil maken.

Hoe dan ook, je kunt als je wilt in zo ongeveer alles een complot zien, natuurlijk. Dat is duidelijk. Dat wil uiteraard niet zeggen dat een officieel naar buiten gebracht verhaal ook altijd waar moet zijn.
Wat ergens ook gebeurt, er blijven altijd vragen onbeantwoord. Die gebieden geven ruimte voor complottheorieën. En toevalligheden die dagelijks gebeuren worden aan elkaar gekoppeld. Als vannacht V&D in Amsterdam afbrand dan is het zeer verdacht dat uitgerekend de directeur vandaag op vakantie ging. En het wordt nog verdachter als de schoonmakers vandaag blijken te hebben overgewerkt. Dat de brand ook veroorzaakt kan zijn door gewone kortsluiting is voor veel mensen nu niet geloofwaardig meer.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

Ik kijk nooit naar complot video's. Alleen video's waarin complotten weerlegd worden vind ik interessant. Deze over 1109 vind ik goed, heb ik vaker gezien, geniet ervan, en raad iedereen aan om er naar te kijken...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

Suroosh Alvi of VICE travels to Bin Laden's infamous compound to see what people really think about living next to America's most vilified fugitive.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Mahalingam »

Nu komt naar buiten wat er allemaal aan onmin was tussen de CIA en de ISI. (geheimdiensten van resp. USA en Pakistan).
WASHINGTON: The US made secret preparations to evacuate its diplomats stationed in Pakistan to India on the night of the raid in May 2011 on the Abbottabad compound where Osama bin Laden was hiding, unnamed US officials have disclosed, while also suggesting that the then CIA station chief in Islamabad was poisoned by ISI in retaliation for the humiliating commando assault that killed the al-Qaida chief.
Dat is geen kattenpis. Dit overkwam de CIA hoofdman ter plaatse:
Pakistanis twice breached protocol by outing the serving CIA station chief in Islamabad. It was partly out of anger at the US for implicating the ISI and its chief in the Mumbai terrorist attack. The situation was so bad that the first of those station chiefs, Jonathan Bank, was actually spirited out the country by the US in complete violation of diplomatic norms, fearing Pakistani retaliation.
"Outing" dat is verraden wie spion is.
En wat deed de opvolger ?
Bank was replaced by Mark Kelton, a Russia expert who decided Pakistan could not be trusted and began preaching "Moscow Rules" upon arrival, meaning that the "ISI should be treated as a determined foe rather than a problematic partner.''
"Moscow Rules" wil zeggen: "je handelt alles volgens het boekje af (Handboek Spion) want je bent in vijandig gebied."
En dat houdt ook in: geen eten of drinken dat je vriendelijke gastheren je aanbieden.
Soon after the raid, the Post said, Kelton began to experience severe stomach pains. It became so severe that he had to be evacuated after only seven months in his post even as the Pakistanis leaked his name in the media. Although Kelton recovered after he had abdominal surgery on this return to the U.S and is now retired from the CIA, "agency officials continue to think that it is plausible -if not provable -that Kelton's sudden illness was somehow orchestrated by the ISI,"
http://timesofindia.indiatimes.com/worl ... 159360.cms
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Machtsgreep Bin Laden Jr.

De ’kroonprins van de jihad’ staat klaar om de bloedige troon van IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi over te nemen. Hamza bin Laden, de favoriete zoon van Osama, werkt in de schaduw aan een hereniging van Al-Qaeda en Islamitische Staat. De focus van moslimextremisten moet volgens hem, precies zestien jaar na ’11 september’, weer komen te liggen bij dodelijke aanslagen op het Westen.

„In de de propaganda van Al-Qaeda neemt Hamza bin Laden een steeds prominentere plaats in”, aldus Gilles de Kerchove, de anti-terreurtsaar van de Europese Unie, gisteren in een interview met een Duitse krant. „Zijn retoriek jegens IS is weinig agressief en zijn doel is vermoedelijk de toenadering tussen de twee organisaties.”

Ook terreurexpert en voormalig FBI-agent Ali Soufan meent dat de pas 28 of 29-jarige Hamza bij uitstek geschikt is ’om de wereldwijde jihadbeweging te herenigen’. Nu het kalifaat op z’n gat ligt en Al-Baghdadi mogelijk dood is, overwegen veel extremisten zich aan te sluiten bij Al-Qaeda, waarvan IS een afsplitsing is.

Relatieve stilte
Al-Qaeda heeft de afgelopen jaren in relatieve stilte gewerkt aan een redelijke opmars, met name in Jemen en Afrika. Daarnaast controleert het een belangrijke provincie in Syrië. In tegenstelling tot Islamitische Staat is Al-Qaeda een beweging van de lange adem, waarin de oude en weinig charismatische leider Ayman al-Zawahiri nu langzaam plaatsmaakt voor de vitale Hamza.

Die kreeg de jihad met de paplepel ingegoten. Hij figureert al van jongs af aan in propagandavideo’s van Al-Qaeda en is vastbesloten om zijn vader, die in 2011 omkwam bij een actie van de Amerikaanse Navy Seals, op te volgen. En te wreken.

’Leeuw’
Hij wordt in 2015 door Al-Zawahiri voor het eerst naar voren geschoven als de nieuwe ’leeuw’ van Al-Qaeda. (Osama betekent ’leeuw’ in het Arabisch.) Sindsdien is hij met een serie verklaringen gekomen, waarbij hij zich met name richt op moslimjongeren in westerse landen. „Het slagveld van Kabul, Bagdad en Gaza moet verplaatst worden naar Washington, Londen, Parijs en Tel Aviv.”

In zijn laatste boodschap roept Hamza, van wie geen recente foto’s zijn, extremisten opnieuw op vooral niet naar oorlogsgebieden af te reizen, maar om toe te slaan in eigen land. „Misschien verlangen jullie naar opoffering op het slagveld, maar het straffen van Joden en kruisvaarders waar jullie vandaan komen, berokkent de vijand meer schade.”

Eerbetoon
De onheilspellende boodschap gaat gepaard met een eerbetoon aan ’solo-terroristen’ uit het verleden, onder wie Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Pizzaman »

...en dan vraagt men zich af waarom de PVV gewoon heel het gezin wil uitzetten? :scratch:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Osama Bin Laden is dood. Maar zijn zoon Hamza bin Laden leeft.

Bericht door Pilgrim »

9/11: Zoon van Osama bin Laden getrouwd met de dochter van Mohammed Atta

Geplaatst op 6 augustus 2018

Afbeelding

De zoon van Osama bin Laden (foto) zou getrouwd zijn met de dochter van de 9/11-dader Mohammed Atta. Dat onthulde de moeder van Bin Laden in een interview met “The Guardian”.

“We hebben gehoord dat hij getrouwd is met de dochter van Mohammed Atta. We weten niet zeker waar hij op dit moment is, we vermoeden echter dat hij in Afghanistan is”, aldus zijn moeder Alia Ghanem.

De 29-jarige Hamza bin Laden is in de terreur-voetstappen van zijn vader getreden. Hij heeft zich in de strijd tegen de ongelovigen aangesloten bij Al-Qaida om de dood van zijn vader te wreken. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zette Hamza bin Laden begin verleden jaar op de lijst van de wereldwijd actieve terroristen.

Nog geldt Ayman al-Zawahiri officieel als aanvoerder van Al-Qaida, maar hij zou aan macht ingeboet hebben. Hamza heeft zich in meerdere videoboodschappen uitgelaten en het Westen met aanslagen gedreigd.

Hij zou net zo klinken als zijn vader, aldus de voormalige medewerker van de FBI, Ali Soufan, tegenover de Amerikaanse nieuwszender “CBS”. Hij gebruikte dezelfde zinsbouw en dezelfde begrippen als eens zijn vader Osama bin Laden.” Verleden jaar riep hij zogenaamde “eenzame wolven” tot aanvallen tegen Joden en westerse staatsburgers – vooral Amerikanen – op, bericht “MailOnline”.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/06 ... mmed-atta/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Osama Bin Laden is dood. Maar zijn zoon Hamza bin Laden leeft.

Bericht door Pilgrim »

De moeder van de duivel spreekt

17 augustus 2018 - Johan Sanctorum

Afbeelding
Osama Bin Laden (rechts) en zijn zoon Hamza.

“... een doodbrave jongen, maar met slechte vrienden”

Twee weken geleden verscheen in de Engelse krant The Guardian een interview met Alia Ghanem, de moeder van Osama Bin Laden, het eerste dat ze geeft na jaren stilzwijgen. Een aanrader.

Behalve een goed inzicht in de voorgeschiedenis van Osama’s carrière als jihadistenleider (met Afghanistan en Soedan als tussenstations), en de positie van de familie, tot op vandaag behorend tot het Saoedisch establishment, is vooral de actuele status van de Bin Laden-clan boeiend: de familie is in sommige delen van Saoedi-Arabië nog altijd zeer populair omwille van de ‘heldendaad’ van Osama. In het interview nemen twee halfbroers voorzichtig (!) afstand van dat terrorisme, maar de jongste broer zit in Afghanistan en wil ‘zijn vader wreken’. Er staat ons dus nog wat te wachten.

Roze Buick
Maar wat vindt de moeder van de duivel zelf? Ze neemt hem in bescherming. Hij was een hele brave jongen, maar hij hing op de unief rond bij foute vrienden die hem gehersenspoeld hebben. Dat zeggen natuurlijk alle mama’s van terroristen, maar hier hebben we bovendien te maken met een jongeman die in rijkdom en weelde opgroeide, elitescholen bezocht en niks tekort kwam. Op een foto in het Guardian-artikel, genomen in 1971, poseren zij voor een roze Buick, de wagen die ik in mijn dromen altijd al had willen hebben. Ons Binneke is dan 14 jaar oud en op schoolreis naar Zweden.

We zitten bovendien in de nasleep van de sixties en mei ’68, de tijdgeest van het alles-kan-en-alles-mag, tot Osama in Jeddah economie begint te studeren, en de Iraanse revolutie van 1979 ‘zijn ogen opent’ tegenover de westerse decadentie. Maar beweren dat hij gewoon meeging in de slipstream van foute vrienden, is niet hard te maken. Zijn halfbroers geven dat zelfs toe: Osama was gewoon crapuul. Hij nam zelf de beslissing om de heilige oorlog een paar versnellingen hoger te schakelen. Tot aan de apotheose, 11 september 2001.

Ik vergelijk nu even met de moeder van Marc Dutroux. Die vervloekt in een interview haar zoon, en daarmee ook zichzelf. Mama Bin Laden daarentegen neemt geen enkele schuld op zich, en excuseert ook haar zoon met de flauwste advocatensmoes. Ik zou er zelfs moeten om lachen, ware het niet dat de balans van Osama’s heldendaad 3000 doden en meer dan het dubbel aantal gewonden bedroeg. Naar mijn gevoel zijn zelfs de ‘foute vrienden’ niet gemeend, en is het voor een streng gelovige moslima de logica zelve dat Allah dit alles gewild heeft.

Existentialisme
Conclusie: de slechte vrienden waren eigenlijk goede vrienden, de moeder van de duivel wordt weer de moeder van een martelaar (door een Amerikaans elitecommando in zijn Pakistaans boerderijtje geliquideerd), en de zoon heeft inderdaad het recht om zijn vader te wreken. Naast en onder deze familiesaga krijgen we natuurlijk een hele waaier van terroristische aanslagen, vrachtwagens die op menigtes inrijden, messteken op straat, metro’s die ontploffen,… Maar het centrale paradigma blijft dat wat gebeurt, ook moet gebeuren en onder goddelijke supervisie staat.

De moeder van de duivel heeft een duidelijke boodschap voor ons. We moeten niet hopen op flauwe strategieën als deradicalisering. Het kansarmoedeverhaal zal ook niet helpen. De kaders in de terreurorganisaties zijn immers hoog opgeleide intellectuelen, zie het cv van Osama Bin Laden zelf. Wat ons te doen staat, is een seculiere moraal hoog houden die de nadruk legt op individuele verantwoordelijkheid. We staan gewoon in voor onze daden, punt uit. Geen ontkenningsgedrag, geen god die het voor ons beslist, geen advocatenpraat over foute vrienden of een ongelukkige jeugd. Het idee dat iemand ook echt keuzes maakt en daarvoor staat – het existentialistisch perspectief, voor de filosofen onder u. Daar zullen we geen moslims mee bekeren, maar misschien wel de radicalisering van nieuwe jongeren, vooral de onze, afstoppen.

De moeder van Dutroux
Zei ik radicalisering? Natuurlijk is ook deze denkoefening radicaal, in de zin van ten gronde, niet halfslachtig. Maar de moeder-zoon liefde van Alia Ghanem is fundamenteel pervers, zelfs leugenachtig-geposeerd. Deze vrouw is niet de oorzaak van het wereldterrorisme, maar ontkent wel haar pedagogisch aandeel in de ontwikkeling van zijn aanstichter/bezieler. En maakt er meteen een zo-wil-het-god-verhaal van. Compleet ontbrekend schuldinzicht, ontkenningsgedrag, religieus fatalisme. Geef mij dan maar de moeder van Dutroux: ook niet leuk om dat te zijn, maar zij ziet tenminste haar zoon als schuldig, en niet als slachtoffer of nog minder als martelaar. Waardoor ook zij moet leven met vele vraagtekens.

Schuldinzicht kent men niet in de moslimwereld. Het is ofwel de schuld van iemand anders, ofwel de wil van Allah. Zou onze cultuur dan toch superieur zijn? Ja, op zo’n momenten vind ik van wel. Niet in de ronkende hoogdravendheid van de Maarten Boudry’s, maar in de pijn van de moeders die monsters hebben gebaard. Het kon ook uw zoon zijn, maar laat god er alvast buiten. Verlichting 3.0, het kan werken. Dat interview in The Guardian zou verplichte lectuur moeten zijn in alle middelbare scholen.

https://doorbraak.be/de-moeder-van-de-d ... +Doorbraak
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood. Maar zijn zoon Hamza bin Laden leeft.

Bericht door Mahalingam »

Als Osama voor zijn vrouwen een wasdroger had gekocht dan was hij misschien niet opgespoord.
De was aan de waslijn verraadde zijn schuilplaats.
Osama bin Laden was found because his family hung their clothes out to dry
[...]
But the final clue was the clotheslines on the compound, which flapped each day with women’s garments, shalwar kameez worn by Pakistani men, children’s outfits and diapers — far more than the 11 members of the bodyguards’ families could ever wear.
Rise and Fall of Obama

The invisible inhabitants, according to the agents’ laundry calculations, had to include an adult man, several adult women, and at least nine children, a perfect fit for the polygamous patriarch they were seeking.

After more than nine years in hiding, Osama bin Laden was betrayed by his family’s laundry.
https://nypost.com/2021/07/31/how-osama ... g-laundry/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

De nieuwe held van de woke jeugd is... Bin Laden.
Heropleving brief Osama bin Laden op TikTok: ’Hij heeft mijn ogen geopend’

Meer dan tien jaar na zijn dood gaat de ’Brief aan Amerika’ van de Saoedische terreurleider Osama bin Laden viraal, met name op TikTok. De Britse krant The Guardian zag zich woensdag zelfs genoodzaakt om een vertaling van de al in 2002 gepubliceerde brief compleet van de website te halen. Het heeft alles te maken met de huidige oorlog tussen de Israëlische strijdkrachten en het islamitische Hamas.

Al Qaida-oprichter Osama bin Laden schreef de brief, die een jaar na de historische aanslagen op 9/11 naar buiten kwam, al bijna twee decennia geleden. Deze week zijn het tal van vloggers die de boodschap van Bin Laden van harte aanbevelen om eens door te lezen (’het zijn maar twee kantjes’), mede met het oog op de oorlog tussen Israël en Hamas. De VS en het Westen ziet de Palestijnse beweging als terreurgroep, maar critici van de Joodse staat houden het liever op ’gerechtvaardigd verzet’.

The Guardian, gevestigd in Londen, publiceerde de oorspronkelijke brief in november 2002, maar besloot woensdag om die er na de ontstane bewondering op sociale media weer af te halen. „Op deze pagina stond eerder een document met daarin, in vertaling, de volledige tekst van Osama bin Ladens ’brief aan het Amerikaanse volk’”, valt te lezen op de Britse nieuwssite. Het verwijderen van het bericht leidt dan weer tot nieuwe speculaties op internet.

’Lees dit’
Het waren onder meer reacties op TikTok die de krant tot die beslissing zou hebben gebracht. „Ik wil dat iedereen stopt met waar ze nu mee bezig zijn en ’A Letter to America’ gaat lezen”, klinkt het bijvoorbeeld bij een TikTok-gebruiker met bijna 200.000 volgers. „Kom hier terug en laat me weten wat je ervan vindt. Omdat ik het gevoel heb dat ik momenteel een existentiële crisis doormaak.” Anderen zeggen ’de ogen te zijn geopend’. „Ons hele leven is tegen ons gelogen. Ik herinner me dat ik mensen zag juichen toen Osama werd gevonden en vermoord”, schrijft een 25-jarige gebruiker.

Dat nieuws werd in mei 2011 door toenmalig president Barack Obama groots naar buiten gebracht. Amerikaanse Navy SEALs wisten na een jarenlange zoektocht Bin Laden te lokaliseren in een zwaarbeveiligd huis in het bergachtige Pakistan waar hij op dat moment verbleef. Daar zou hij door het hoofd zijn geschoten. Bin Ladens lichaam werd in de zee gegooid, volgens de VS om een bedevaartsoord te voorkomen.

In zijn brief beweert Bin Laden dat de aanvallen met vliegtuigen op het World Trade Center en het Pentagon in New York, waarbij zo'n 2700 doden vielen, een vergelding waren voor de inmenging en de ’diefstal van olie’ van de Verenigde Staten in het Midden-Oosten, onder meer tijdens de Koude Oorlog maar vooral middels de staat Israël. „De oprichting en voortzetting van Israël is een van de grootste misdaden, en jullie zijn de leiders van zijn criminelen”, schreef Bin Laden, die zich inzette voor ’de bevrijding van Palestina’. De VS zou voor dat alles „een zware prijs moeten betalen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Zoon 9/11-slachtoffer over TikTok-trend: ’Terroristen aarzelen geen seconde om jullie te doden’

Met verbijstering wordt wereldwijd gereageerd op de nieuwe TikTok-trend rondom de ’Brief aan Amerika.’ De brief, 20 jaar geleden geschreven door terreurleider Osama Bin Laden na de aanslagen op 11 september, bevat zo’n 4000 woorden met redenen om de Verenigde Staten aan te vallen. Filmpjes van TikTokkers die over de brief praten gaan nu viral, veel van hen spreken zelfs begrip uit voor de motieven van Bin Laden. Voor sommige mensen is dit extra pijnlijk, blijkt ook uit een reactie van de zoon van een van de slachtoffers van de vreselijke terreuraanslag in 2001.

„Moeilijk om te zien”, noemt Brett Eagleson de filmpjes waarin TikTokkers zich vergapen aan de brief. Volgens Daily Mail was Eagleson pas vijftien toen zijn vader omkwam bij de aanslagen op het World Trade Center, waarna hij zijn leven wijdde aan het voeren van campagne voor gerechtigheid. „De filmpjes zijn moeilijk om naar te kijken en ik vind het moeilijk te geloven dat deze TikTokkers serieus genomen worden’, zei Eagleson.

Bin Laden schreef in de beruchte brief dat een van de motieven achter 9/11 de Amerikaanse steun aan Israël was. Daarnaast staat de brief vol met anti-Amerikaanse, antisemitische en homofobe uitspraken. Het document is de laatste tijd weer opgedoken en viral gegaan na de aanval van Hamas op Israël op 7 oktober. Veel gebruikers zien parallellen tussen Bin Laden zijn motieven en die van Hamas.

’Radicale terroristen’
Onbegrijpelijk, vindt Eagleson. „Ze realiseren zich niet dat deze radicale terroristen geen seconde zouden aarzelen om hen te gijzelen of te vermoorden, uitsluitend op basis van hun huidskleur, religie, nationaliteit of gendervoorkeur. Dat kunnen we nooit accepteren.” Hij roept verder op tot meer voorlichting over de verwoestende aanslagen in 2001, waarbij bijna 3.000 mensen omkwamen. „Het is tijd om de Amerikanen weer te informeren over wat er met ons is gebeurd op 11 september, de rol die de Saoedische regering speelde bij de aanslagen, en dat we degenen verantwoordelijk moeten houden, zodat een dergelijke aanval nooit meer op ons grondgebied kan plaatsvinden”, voegde hij eraan toe.

Dat de trend wereldwijd veel losmaakt is wel duidelijk. The Gaurdian verwijderde zelfs de volledige brief van hun website nadat veel TikTokkers aan de haal gingen met de brief. TikTok verwijderde onder andere de hashtag #lettertoamerica, maar verwijderde ook duizenden video’s waarin de brief besproken werd. Reuters meldde donderdag dat TikTok alle video’s gaat verbieden waarin de brief aangeprezen wordt.

’Antisemitische leugens’
Eagleson is niet de enige die zich uitspreekt tegen de jonge TikTok-gebruikers. Het Witte Huis bracht eerder al een verklaring naar buiten waarin degene die de brief opnieuw hebben gepost werden aangepakt. Vice-perssecretaris van het Huis van Afgevaardigden, Andrew Bates, liet in een verklaring aan DailyMail.com weten dat er nooit een rechtvaardiging is „voor het verspreiden van de weerzinwekkende en antisemitische leugens die de leider van Al Qaeda uitvaardigde vlak na het plegen van de ergste terroristische aanslag in de Amerikaanse geschiedenis.”

Ook enkele Amerikaanse journalisten hebben zich uitgesproken tegen de Trend. Presentatrice Megyn Kelly richtte haar pijlen vooral op de ouders van de jonge TikTokkers. Zij zei dat de ouders zijn gefaald in het onderwijzen van hun kinderen. „Aan de ouders van al deze losers, plotseling overtuigd door de gestoorde overtuigingen van de man die drieduizend Amerikaanse onschuldigen heeft vermoord: jullie hebben gefaald”, schreef ze op X. „Je zat waarschijnlijk aan de drank, of je was aan het marcheren voor een of andere linkse en/of negeerde simpelweg je kinderen.”

Journalist Charlie Hurt legt de schuld in een gesprek bij Fox News bij de scholen en universiteiten. „Zij hebben collectief gefaald om deze mensen de geschiedenis en de waarheid achter deze aanvallen bij te brengen”, zegt hij. Verder noemde hij de ontwikkeling „een aanval op ons land, gemaakt om ons land van binnenuit kapot te maken.”

’Enorme idioten’
Mike Gallagher, een Republikeins lid van het Huis van Afgevaardigden, was erg duidelijk bij Fox News. „Deze mensen zijn enorme idioten. Ik heb net beelden bekeken over de aanval van 7 oktober, het is gruwelijk”, zei hij. „Dat iemand op Tiktok suggereert dat dit de schuld van Amerika is, of dat Bin Laden, die duizenden onschuldige Amerikanen vermoordde, gelijk had, is absoluut walgelijk en nog meer bewijs dat we Tiktok moeten verbieden.”

’Indoctrinatiemachine’
Imran Ahmed, CEO van non-profitorganisatie Center for Countering Digital Hate, zei tegen CNN dat TikTok koste wat kost een hoge betrokkenheid van gebruikers wil genereren. Het platform is volgens Ahmed „volkomen meedogenloos als het gaat om gebruikers verslaafd houden, ook als het daarbij haat of desinformatie moet gebruiken om dat te bereiken.”

Volgens Ahmed, die onder anderen de opkomst van complottheorieën onder jongeren bestudeerde, beweert TikTok een ’entertainmentmachine’ te zijn, maar is het in werkelijkheid ’een indoctrinatiemachine’. Tot slot zei hij dat er op dit moment „geen zicht is op, noch enige controle over de algoritmen die vandaag de dag de geest van jonge mensen in Amerika vormgeven.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie