Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Politie ontruimd winkelcentrum in Parijs. Bezoekers verlaten complex met handen omhoog. Berichten dat er mogelijk een schutter aanwezig is zijn niet bevestigd.
Winkelcentrum in Parijse wijk La Défense geëvacueerd

In het winkelcentrum Les Quatre Temps in de zakenwijk La Défense in het westen van Parijs is een politieoperatie gaande, meldt de politie van Parijs op Twitter.

Het winkelcentrum werd geëvacueerd om controles mogelijk te maken, aldus de mededeling. Verdere details waren niet direct beschikbaar.

Volgens onbevestigde berichten op sociale media zou er een melding zijn geweest over een gewapende persoon die in de buurt van het winkelcentrum loopt.

Op onbevestigde beelden op sociale media is te zien dat het winkelend publiek met de handen omhoog richting de uitgang loopt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Deze Britse jihadiste wilde Hilversumse kerk opblazen: ’Varkens, we zullen wraak nemen’

Afbeelding

Een jihadiste die de Sint Vituskerk in Hilversum bedreigde met een bomaanslag, is dankzij een politie-infiltrant tegen de lamp gelopen en in Engeland veroordeeld tot levenslang. Safiyya Shaikh vormde met twee Nederlandse leden jihadgroep Greenb1rds, die grossierde in haatpropaganda.

De Britse Safiyya Shaikh (37) was altijd al een moeilijk geval. Geboren als Michelle Ramsden groeide ze op in een probleemgezin, zo schrijft de BBC in een reconstructie van haar leven. In 2007 bekeerde ze zich tot de islam, maar dat hielp niet. Ze belandde in de cel voor inbraak en heroïnebezit.

Extremistische video’s
Bij inlichtingendienst MI5 kwam ze in het vizier toen ze extremistische video’s ging bekijken en plannen kreeg om een aanslag te plegen. Daarop werden politie-infiltranten op haar afgestuurd die haar in de val lokten – vergelijkbaar met de werkwijze die de Nederlandse politie toepaste om de Arnhemse terrorismegroep in de tang te nemen.

In de periode daarvoor werkte Safiyya Shaikh samen met twee Nederlanders. Samen met hen runde ze het Telegram-kanaal Greenb1rds, dat vol staat met IS-propaganda en teksten als: ’Varkens van Nederland, jullie moeten binnenkort betalen. Onze slapende cellen komen nu in beweging. Jullie dachten veilig te zijn? We zullen wraak nemen. Laten we dit bloedige spelletje spelen, oh varkens. We zullen wraak nemen voor onze zusters en broeders en voor onze geliefde profeet Mohammed, vrede zij met hem.’

De Hilversumse jihadwatcher ’Azazel’ infiltreerde onder een valse naam in het haatkanaal en hield in de gaten wat daar aan propaganda langskwam. Ook de inlichtingendiensten lazen mee. In juli vorig jaar liep daardoor een 27-jarige Maastrichtse dakloze tegen de lamp die zich op internet Latifa noemde. Zijn bijdragen waren regelmatig te lezen op Greenb1rds.

Een tweede Nederlander stak nog meer vrije tijd in het platform. Dat was de 31-jarige Yousra L. uit Uithoorn, moeder van drie kinderen. Ze was al eens veroordeeld voor een reis naar het IS-kalifaat. Vanuit Noord-Holland hield ze zich daarna bezig met het beheer van het jihadkanaal.

Brandende kerk
Op Greenb1rds verscheen in augustus een gephotoshopte dreigposter met daarop de brandende Sint Vituskerk in Hilversum. ’We zijn gekomen om jullie af te slachten en de ongelovigen uit te roeien’, luidde het opschrift in letters die dropen van het bloed.

De Hilversumse politie hield het gebouw daarna extra in de gaten, vooral nadat er een verdachte koffer opdook bij de kerk. Die bleek leeg. Shaikh schreef spottend op haar kanaal dat de ongelovigen haar werk altijd grif publiceerden en zich niet realiseerden dat de ’kuffar’ dus meewerken aan haar propaganda.

Woest op vliegveld
In diezelfde zomermaand wilde Safiyya Shaikh van Londen naar Nederland reizen om haar Nederlandse geestverwante Yousra in levende lijve te ontmoeten. Het werd een fiasco: Shaikh werd tegengehouden op vliegveld Luton. Woedend was ze. ’Varkens, jullie zullen boeten voor je misdaden’, tierde ze op internet.

Nog bozer was ze toen in oktober haar nieuwe vriendin Yousra werd opgepakt door de Nederlandse politie.

Behoefte aan gezelschap
Shaikh had grote behoefte aan gezelschap en warmte. Ondertussen was ze andere geestverwanten tegen het lijf gelopen. Dat dacht ze tenminste. In werkelijkheid waren het politie-infiltranten die deden alsof ze haar begrepen. Ze namen gesprekken met haar op en probeerden uit hoever de Britse vrouw wilde gaan in haar haat tegen de ongelovigen.

Shaikh bleek bereid tot het allerergste. De infiltranten stelden haar vragen: ’wat wil je doen?’ ’Heb je nagedacht over hoe je het wil doen?’ ’Hoe kan ik je helpen?’

’Ik zou veel broeders willen vermoorden’
Haar antwoord was duidelijk. „Dus dit is echt wat ik wil ... Ik zou veel broeders willen vermoorden. Totdat ik zelf vermoord word. Ik zou graag naar een kerk gaan... een plek willen doen die ook iets betekent voor kuffar, waar geschiedenis aan zit. …Weet je waar ze de koninklijke huwelijken doen? Is het mogelijk om een bom met een ontsteker te plaatsen en dan te blijven schieten tot ik gedood word?”

"Wil je de explosieven in een tas of in een vest?"
Het was duidelijk dat ze de Londense St. Paul’s Cathedral wilde treffen. Opnieuw stelde de infiltrant alleen vragen. „Wil je de explosieven in een tas of in een vest?” Ze wilde allebei. De infiltrant kon daarvoor zorgen. Op 22 september ontmoetten ze elkaar. Shaikh kreeg een roze rugzak en moest huilen: „Ik wil vergeving krijgen voor al het vreselijke wat ik in dit leven heb gedaan. Ik ben bang dat ik niet naar het paradijs zal gaan. Ik heb genoeg van deze plek.” Alles werd opgenomen en twee dagen later zat ze in de gevangenis.

„Ik wilde doen wat er in Sri Lanka was gebeurd”, vertelde ze in het politieverhoor. „Naar binnen lopen en dan hetzelfde doen. Ontploffen. Ik dacht dat dat mijn weg naar de hemel zou zijn.”

De Hilversumse burgemeester Broertjes had in augustus sussende woorden gesproken na de bedreiging van de Vituskerk. Hij zei dat er een verwarde Engelse vrouw achter zat en dat het allemaal weinig tot niets te betekenen had.

Die ’verwarde vrouw’ is deze week in Londen tot levenslang veroordeeld, wat in het Britse strafrecht neerkomt een straf van minimaal 14 jaar cel. Haar advocaat had nog betoogd dat ze was uitgelokt door de infiltranten om een aanslag te plegen - zelf zou ze dat helemaal niet hebben gewild. Maar in een afgetapt telefoongesprek vanuit de gevangenis zegt ze zelf iets anders: „Ik was er klaar voor om ermee door te gaan. Ik twijfelde niet.”
Voor wie zijn geheugen wil opfrissen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Mahalingam »

Nog even een aantekening over die groep die zich 'Greenb1rds noemt.'
De Malakietische versie van de sharia zoals in Marokko zegt dat martelaren groene vogels in het paradijs worden. LOL. Soort halsbandparkieten?
Het is dan ook niet verwonderlijk dat vrouwen zich aangetrokken voelen tot die denkrichting. Want een maagd van 72 is echt niet hun ideaal.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Mahalingam »

Duo arrested on suspicion of planning explosives attack in Barcelona

Catalan police have arrested two men on suspicion of planning an explosives attack in Barcelona.
The two individuals of Algerian nationality, aged 41 and 43, are suspected of belonging to a cell that has been under investigation since 2017.
The arrests are part of the operation carried out in January 2019, where 19 people were arrested in Barcelona and the nearby town of Igualada.

The two suspects are being investigated for "membership and active collaboration with a terrorist organisation", as well as "preparatory acts for terrorist activity", Mossos d'Esquadra said in a statement.
Spanish authorities say the suspected terror cell had already been fully disbanded.
"The investigation has allowed us to identify the areas in which the terrorist cell had planned to act, as well as determine that the group had already begun to gain capacity on how to make explosive devices and how to obtain the war weapons they needed to carry out their attack," police said.
In May, Spain's Civil Guard had also arrested a Moroccan man in Barcelona, who they believed was planning a militant attack during confinement.
https://www.euronews.com/2020/07/14/duo ... -barcelona
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Frankrijk verijdelde recentelijk zes aanslagen

In Frankrijk is de terreurdreiging nog steeds ‘extreem hoog’. Er worden tot op de dag van vandaag aanslagen verijdeld en duizenden mensen staan op een ‘zwarte lijst’ van moslimextremisten.

Dat hebben de Franse autoriteiten bekendgemaakt aan de vooravond van het proces rond de aanslagen van januari 2015. Toen werden door terroristen in en rond Parijs zeventien mensen gedood, onder meer bij satirisch weekblad Charlie Hebdo.

Duizenden moslimextremisten
Hij maakte bekend dat er 8132 Fransen in een databank staan, omdat ze als moslimextremist een potentieel gevaar vormen. In Franse gevangenissen zitten 505 gedetineerden die veroordeeld zijn wegens terroristische activiteiten. Die komen beetje bij beetje weer vrij: vorig jaar waren het er ongeveer 40. ,,Dit jaar komen er 45 veroordeelden vrij die vastzaten wegens terrorisme. Volgend jaar zijn het er 63’’, aldus Darmanin.

,,De kans op terreurdaden is nog steeds erg groot’’, aldus Jean-François Ricard, die de speciale anti-terreur-afdeling van de Franse justitie leidt. Volgens hem is alleen al de laatste paar maanden een zestal aanslagen in Frankrijk verijdeld. Details gaf hij niet.

,,We proberen netwerken (van terroristen, red) in zo’n vroeg mogelijk stadium te ontmantelen. Want als zo’n groep eenmaal bestaat, is het heel moeilijk vast te stellen wanneer ze precies zullen toeslaan.’’

32 aanslagen verijdeld
Sinds 2017 zouden in totaal 32 aanslagen in Frankrijk zijn verijdeld, door tijdig optreden van de politie en veiligheidsdiensten. ,,Begin dit jaar was er nog een groot plan wat we hebben kunnen voorkomen’’, aldus minister Darmanin.

Vanaf vandaag/morgen staan veertien verdachten terecht die betrokken waren bij de aanslagen in januari 2015. Op de redactie van Charlie Hebdo werden toen elf mensen vermoord, op straat werden twee agenten vermoord en in een joodse supermarkt werden vier mensen vermoord.

De drie daders werden destijds allemaal gedood. De verdachten die nu terechtstaan, zouden wapens hebben geleverd of financiële en logistieke steun hebben verleend.

Charlie Hebdo
Het satirische Franse weekblad Charlie Hebdo publiceerde vandaag, een dag voordat het proces over de aanslagen in Parijs begint, opnieuw de Mohammed-cartoons die de redactie destijds doelwit van islamitisch terrorisme maakten. Ook verschijnt er een speciale editie met daarin een special over het aankomende proces.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
wo sep 02, 2020 5:05 pm
Frankrijk verijdelde recentelijk zes aanslagen

In Frankrijk is de terreurdreiging nog steeds ‘extreem hoog’. Er worden tot op de dag van vandaag aanslagen verijdeld en duizenden mensen staan op een ‘zwarte lijst’ van moslimextremisten.
Hahaha! Ik vermoed dat ALLE Marokkaanse moslim-families al op de zwarte lijst staan.

Jammer dat deze lijsten niet dienen voor
onmiddellijke deportage naar Marokko of Mekka.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door sjun »

Afbeelding

Ik verwacht wel weer nieuwe aanslagen. Wat er in zit aan korte lontjes, lange tenen, agressie, seksuele deviantie en gebrek aan beschaving, komt er immers uit.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Schoonmaakster vindt bom in Duitse trein

Een schoonmaakster heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een schokkende ontdekking gedaan in het treindepot in de Duitse stad Keulen: er lag een bom, verstopt in een kartonnen doos, in een wagon van een regionale trein.

De explosieve opruimingsdienst heeft de bom na uitvoerig onderzoek onschadelijk gemaakt. Het zou gaan om een zelfgemaakt exemplaar met vuurwerk, kogels, spijkers en schroeven. De bom zou - als deze was afgegaan - door het zogenoemde ’versplinteringseffect’ voor ernstige verwondingen hebben gezorgd.

Alle 27 treinen die in het depot geparkeerd staan worden nu doorzocht. Het is niet duidelijk of het om een mislukte terroristische aanslag gaat. Dat meldt de Bild.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door hans van de mortel »

sjun schreef:
za sep 05, 2020 12:05 pm

Ik verwacht wel weer nieuwe aanslagen. Wat er in zit aan korte lontjes, lange tenen, agressie, seksuele deviantie en gebrek aan beschaving, komt er immers uit.
Dit heikele probleem doet zich uitsluitend voor bij de aanhangers van de historische smerige oversekste Arabische pedofiel dikke-lul-profeet en sadist Mohammed.

Het schijnt voor zeker 1,7 miljard mensen op deze aarde verdomd moeilijk te zijn om los te komen van hun geestelijke desoriëntatie, die van moslims levensgevaarlijke psychopaten maakt in ruststand.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
zo okt 04, 2020 1:16 pm
sjun schreef:
za sep 05, 2020 12:05 pm

Ik verwacht wel weer nieuwe aanslagen. Wat er in zit aan korte lontjes, lange tenen, agressie, seksuele deviantie en gebrek aan beschaving, komt er immers uit.
Dit heikele probleem doet zich uitsluitend voor bij de aanhangers van de historische smerige oversekste Arabische pedofiel dikke-lul-profeet en sadist Mohammed.
Het schijnt voor zeker 1,7 miljard mensen op deze aarde verdomd moeilijk te zijn om los te komen van hun geestelijke desoriëntatie, die van moslims levensgevaarlijke psychopaten maakt in ruststand.
En zo geschiedde in Parijs afgelopen vrijdag!

Sjun en ondergetekende hebben niet lang hoeven wachten. Het gaat maar door en houdt nooit op. Hoogste tijd voor goed verplicht godsdienstonderwijs. Vooral op islamitische haatzaai-scholen.


De overheid houdt het allemaal keurig netjes bij. Maar . . . laat bewust achterwege waar het de islamitische godsdienstwaanzin betreft. Zij wil hiermee aantonen dat terrorisme niet alleen voorbehouden is aan moslims. Hallo beste overheid! Er bestaat wel degelijk verschil. Want terrorisme vanuit geloofsovertuiging is vele male ernstiger dan algemeen terrorisme. Juist onder de moslims bevindt zich een enorm potentieel aan blije moordenaars die het gemunt hebben op andersdenkenden. En het is al helemaal bloedlink wanneer rekening gehouden moet worden met hoofdamputatie in geval van kritiek op de historische perverse pedofiel psychopaat, veelvoudig discriminerende geilneef, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed.

Terrorisme - Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door sjun »

MUSLIMS REACT TO BEHEADING OF TEACHER SAMUEL PATY OVER MUHAMMAD CARTOONS


De hoogste tijd om veel meer mensen voor te gaan lichten over de structurele solidariteitsovervraging vanuit islam en de daarbij meekomende meerkosten voor elke maatschappij die daar geen kom af mee maakt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Na Parijs van een paar dagen geleden is nu ook Nice weer aan de beurt met islamitisch messteken en ritueel halal hoofd afsnijden.

Wie in de etalage van de speelgoedwinkel kijkt, neemt onmiddellijk waar dat de Franse middenstand zich goed weet aan te passen. Tsja . . . met al die Corona maatregelen valt het niet mee het hoofd nog boven water te houden. Je mag tegenwoordig al blij zijn met al die moslims in je land dat je hoofd er morgen nog aan zit. Zolang de Europese Unie weigert de moslim-kwestie aan te kaarten en te benoemen dat de grote boosdoener, haat veroorzaker en islamitische misdadiger de oorzaak is van het rotsvaste woestijngeloof van de burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb.

Jazeker! Deze parasiet en profiteur van onze democratische samenleving heeft de brutaliteit gehad om zich zonder blikken of blozen een beetje salafist te noemen, waarmee hij duidelijk maakte en aangaf dat het voornemen van de salafist het navolgen van profeet Mohammed is. Vandaar het islamitische halal hoofd-afsnijden-ritueel waar de gluiperige Marokkaanse moslim Aboutaleb te laf voor is. Je wel salafist noemen met een vinger omhoog naar de Nederlandse samenleving en ondertussen aan de penis van de Profeet zuigen, getuigt van een radicale ongeschiktheid als burgervader van de Rotterdamse bevolking die deze gluiperige hufter zelf niet gekozen heeft.
Ik woon momenteel in een islamitisch land, en kan u wel vertellen dat ik hier absoluut niet de mogelijkheid zou hebben dit soort discussies te voeren. De Sharia verbiedt kritiek, discussie en andersdenkenden op ieder niveau. Dat alleen al verklaart veel over de denkwijze van veel moslims: de 'juistheid' van hun religie staat nooit of te nimmer ter discussie, iets wat ik terugzie in de reacties van de moslims in dit forum. In de naam van Allah vindt in de islamitische landen ongelofelijk veel onrecht plaats, en de censuur in deze landen zorgt ervoor dat de grote meerderheid van deze praktijken onder het tapijt wordt geveegd. Degenen die dit in de openbaarheid brengen, worden nu door deze moslims naar de psychiatrische hulp verwezen, want hun religie en cultuur kunnen absoluut geen schuld hebben. Zeker, doe uw huiswerk, kom eens langs in Saoedi- Arabië, Algerije, Irak of Koeweit, en bekijk daar eens hoe de islam in de praktijk werkt. Ik denk dat ik in het vervolg maar VVD stem!

Saskia in Trouw (28-01-2003, 07:19:53 uur)
Hahaha! Nee Saskia, ben je er nog? Beter is het op een partij te stemmen die de zaken van islam werkelijk benoemd en ter discussie stelt:

PVV
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door hans van de mortel »

Wat iedereen behoort te weten over
de religie 'van de vrede'!


Afbeelding

Dit is namelijk óók islam. Dit zijn dus ook aanslagen. Aanslagen die binnen de islam als halal worden beoordeeld. Islam en onze beschaving verhouden zich als vuur en water. Als onmenselijk sadistisch tot menselijke empathie voor de medemens. Dus niet alleen wat in Parijs is voorgevallen en in Nice weer is gebeurd typeren de routine van aanslagen van het moslim gepeupel dat in profeet Mohammed zijn heil en overtuiging van daden zoekt.

Want de mensen die in de meest afgrijselijke sadistische misdadiger profeet Mohammed geloven zijn tot dergelijke godsdienstwaanzinnige primitief heidense geweldsdelicten in staat. Mevrouw gekke Angela M., die vanuit Berlijn - voorheen hoofdkwartier van de nazi's - leiding geeft aan de ondergeschikte halfwasleider van Nederland Mark minister-president Rutte, is een voorbeeld van godsdienstwaanzinnige aanmoediging die tot de ondergang van Europa moet leiden.

O ja! En niet vergeten, Nederland heeft in zijn midden de meest geliefde, gewaardeerde, uitstekend functionerende alleraardigste competente burgemeester van de wereld: Moslim Marokkaan Ahmed Aboutaleb. Dus wat is het probleem?

Parasiet op onze kenniseconomie en beschaving Aboutaleb is een beetje salafist.

Dat heeft hij zelf openbaar gemaakt aan iedereen die het wel of niet wil horen. Dit islamitische hoerenjong - om in Marokkaans begrijpelijke integratietaal te spreken - heeft letterlijk schijt aan onze samenleving, normen en waarden. Omdat hij weet dat dit een vrij democratisch land is met vrijheid van meningsuiting - vooral voor moslims!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door hans van de mortel »

JA HOOR!

Afbeelding

16 JAAR GELEDEN. EN HET MOORDEN GAAT MAAR DOOR.


Het salafisme heeft er de vaart weer ingezet en weet zich gesteund door de burgemeester van Rotterdam Ahmed Aboutaleb.

PARIJS - NICE - WENEN.


Het is een soort wanhoopsoffensief ingegeven door radeloosheid en uitzichtloosheid. Vandaar dat ik moslims al tijden benoem als de mislukte mensensoort die niet in staat blijkt de jarenlange opgelopen achterstand op het gezonde verstand in te lopen.

De grote schuldige is echter . . . u raadt het al, Frau Angela Merkel die haar roedel aan Europese schoothondjes al die tijd in bedwang heeft gehouden door hen in hun mand te laten liggen uitrusten. Immers, ach, die paar moslim aanslagplegers zijn eigenlijk meelijwekkende verwarde personen. Klopt helemaal! Dat zijn namelijk alle moslims. Zij zijn namelijk - zo leerde ons de burgemeester van Rotterdam Ahmed Aboutaleb - allemaal een beetje salafist. Alleen brengt niet iedere salafist een mensenoffer aan Allah, in gedachte houdend dat parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving voorlopig nog veel leuker is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door King George »

Wat is hier Deens/Duits aan?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door sjun »

Acht jaar cel en tbs geëist tegen man die zijn vrouw aanviel in ziekenhuis Gouda

Het Openbaar Ministerie heeft acht jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen een man die zijn vrouw aanviel met meerdere messen. Dat gebeurde in 2019 in een wc van het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda.
Hij wachtte zijn vrouw op na haar afspraak in het ziekenhuis en zou met twee messen meermaals op haar hebben ingestoken. Hoewel de vrouw de aanval overleefde, wordt de 48-jarige man verdacht van poging tot moord.

Het stel uit Syrië had relationele problemen en de vrouw overwoog een scheiding, tot woede van de man. Twee weken voor de aanval kreeg hij nog een huisverbod omdat hij bij de gemeente had gedreigd dat hij zijn vrouw zou vermoorden als ze bij hem wegging.

Twaalf steekwonden

Volgens het OM probeerde de verdachte voor de aanval zijn vrouw nog een gouden armband te geven. Toen ze die weigerde aan te nemen, zou hij haar hebben aangevallen met twee messen. Die kocht hij voorafgaand aan de aanval.

"De verdachte heeft op beestachtige wijze getracht zijn vrouw van het leven te beroven", zei de officier van justitie tijdens de zitting. "Hij heeft nadat het eerste mes krom was van het steken een tweede mes gepakt en vervolgens opnieuw ingestoken op het slachtoffer." De vrouw liep volgens het OM twaalf steekwonden op. De man zou tijdens het steken "ik wil van je af" hebben geroepen. Ook filmde hij een groot deel van de steekpartij en belde hij na afloop een neef om te vertellen dat hij zijn vrouw had afgeslacht, meldt Omroep West.

Naast een celstraf eist het OM ook tbs met dwangverpleging. De kans op herhaling zou groot zijn, omdat de verdachte zich niet zou realiseren dat hij behandeling nodig heeft en hij zijn eigen rol minimaliseert.
NOS 30.03.21

Welk woord mist hier om de situatie te adresseren en beter de duiden?
:thinking:

Zo onderhoud is het de hoogste tijd de grenzen stukken selectiever open te houden om de cumulerende kostendruk op de samenleving te verminderen en veiligheid van burgers te bevorderen. Tijd om inburgeringseisen te gaan stellem en wie daar een loopje mee neemt terug uit te wijzen.

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Vijf vrouwen in Frankrijk opgepakt voor plannen terreurdaad

De Franse politie heeft bij een inval in een woning vijf vrouwen opgepakt in de zuidelijke stad Béziers. Ze worden verdacht van het plannen van een terroristische daad in Montpellier, melden de persbureaus AFP en AP.

De vier volwassenen en een minderjarige werden 's nachts opgepakt op aandringen van de binnenlandse veiligheidsdienst. Volgens de burgemeester richtte het onderzoek zich op een van de arrestanten. De 18-jarige vrouw wilde vermoedelijk een aanslag plegen. Volgens onbevestigde berichten ging het om een aanslag op een kerk.

Haar moeder en drie zussen waren op het moment van de inval ook aanwezig in het huis en werden eveneens aangehouden. De vrouw tegen wie het onderzoek liep, schepte tegen haar buren op over het kijken naar IS-video's, zegt de burgemeester tegen AP.

Hij zegt niet te weten of het gezin bekendstond als radicaal-islamitisch. Volgens hem reageren de buren geschokt. "Ze zijn bang dat het een slecht beeld geeft van de buurt en van de moslimgemeenschap."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door King George »

De vrouw tegen wie het onderzoek liep, schepte tegen haar buren op over het kijken naar IS-video's, zegt de burgemeester tegen AP.

Hij zegt niet te weten of het gezin bekendstond als radicaal-islamitisch.


Klaarkomen op IS-porno en dan nog steeds niet radicaal-Islamitisch? Is er ook al zoiets als gematigd Jihadisme, gematigd terrorisme, gematigde oorlogsmisdaden? :scratch:
Volgens hem reageren de buren geschokt. "Ze zijn bang dat het een slecht beeld geeft van de buurt en van de moslimgemeenschap."
Geloofden ze dan heilig in de boodschap van het Islam-promotieteam oftewel "Islam is vrede.?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Mahalingam »

Zutphenaar (30) die opriep tot terroristische aanslagen voorlopig vrijgelaten

De 30-jarige man uit Zutphen die drie weken geleden met een groot arrestatieteam werd opgepakt omdat hij digitaal op zou roepen tot het plegen van terroristische aanslagen, is in afwachting van zijn proces vrijgelaten. Volgens een kennis is hij enorm geschrokken van alle ophef.

De verdachte werd op dinsdagavond 16 maart met veel kabaal gearresteerd in zijn woning aan de Polsbroek in Zutphen. De Dienst Speciale Interventies (DSI) van de politie gebruikte zogeheten flashbang-granaten, die harde knallen en lichtflitsen produceren, om de verdachte te desoriënteren.

Onderdeel netwerk

De man wordt nu vervolgd voor dreiging met een terroristische misdrijf en het opruien van anderen om dat te doen. Dat kan al voldoende zijn voor enkele jaren celstraf.

,,Ook als je nooit de intentie had om anderen aan te zetten tot haat of terroristische activiteiten’’, zegt hoogleraar en terrorisme-expert Beatrice de Graaf. ,,Op zo’n moment maak je wel onderdeel uit van een terroristisch netwerk en zet je mensen mogelijk ergens toe aan. De grens tussen denken en doen wordt steeds vager.’’

De verdachte zegt door alle commotie nog niet in staat te zijn nu zelf te reageren op zijn arrestatie, maar laat via zijn kennis weten dat hij nooit de intentie heeft gehad iemand daadwerkelijk aan te zetten tot een terroristische aanslag.
Spoiler! :
DSI

De DSI werd in 2006 opgericht nadat de arrestatie van twee leden van de terroristische Hofstadgroep in Den Haag in 2004 bijna mis ging. Gewone politie-eenheden lagen de hele dag op daken in de binnenstad om twee mannen te arresteren en ze werden onder meer met een handgranaat bestookt.

Sindsdien wordt de DSI ingezet bij terroristische dreiging, maar pas nadat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) de minister van Justitie om toestemming heeft gevraagd. Dat gebeurde ook in Zutphen. De AIVD vond berichten van de man uit Zutphen op sociale media waarin hij anderen zou hebben opgeroepen terroristische aanslagen te plegen. De uitingen van de aangehouden man zouden passen in het jihadistische gedachtegoed van terreurgroep IS.
https://www.destentor.nl/zutphen/zutphe ... ~acf44aff/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

:nietverstaan: Wordt vervolgd?
Man (18) uit Beesel opgepakt voor voorbereiden terroristisch misdrijf

De politie heeft zaterdag een 18-jarige man uit de Limburgse gemeente Beesel opgepakt voor het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. De man zou ook lid zijn van een terroristische organisatie.

Het is niet duidelijk wat voor terroristisch misdrijf hij zou voorbereiden. Bij een huiszoeking zijn geen wapens en explosieven gevonden.

De man zou actief zijn in een chatgroep op Telegram, waar instructies werden gedeeld voor het maken van explosieven en bomgordels.

Aanslagplannen Frankrijk
Uit dezelfde chatgroep werd begin april al iemand in Frankrijk opgepakt omdat er aanwijzingen waren dat die een zelfmoordaanslag op een kerk zou willen plegen. Bij een huiszoeking vond de Franse politie onder meer een zelfgemaakt explosief.

Volgens het Openbaar Ministerie kwam de verdachte uit Beesel in beeld door informatie van de inlichtingendienst AIVD. Het Openbaar Ministerie onderzoekt wat zijn rol is binnen de Telegram-groep. De rechter-commissaris heeft vandaag besloten dat de man nog zeker twee weken vast blijft zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:
wo apr 14, 2021 3:09 pm
:nietverstaan: Wordt vervolgd?
Hier is het vervolg.
Terreurverdachte Reuver ‘is een stille jongen die nog steeds met knuffels slaapt’

Het leek zaterdagavond wel oorlog in de Limburgse dorp Reuver. De politie viel daar een woning binnen om een 18-jarige jongeman op te pakken die een terroristisch misdrijf zou voorbereiden en lid zou zijn van een terroristische organisatie. De moeder en zus van de verdachten vertellen over de impact.

Zaterdagavond zeven uur. De moeder zit in de woonkamer terwijl haar zoon A. boven op bed ligt als het uit het niets enorm knalt en lichtflitsen binnendringen. Voor zij het in de gaten heeft, staat haar huis vol met gemaskerde en gewapende mannen, van wie er drie haar onder schot houden. De voordeur en de achterdeur zijn met geweld opengebroken. Het is de politie die op zoek is naar haar zoon.

De moeder ziet niet hoe ze haar achttienjarig „prinsje”, student Internationale Business in Venlo, oppakken en afvoeren. Sindsdien heeft ze ook taal noch teken vernomen van haar zoon. Alleen de zus van de verdachte heeft wat schone kleren mogen brengen naar haar broer in de cel. Die zit in zogenaamde ‘beperking’, wat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld. Alleen met zijn advocaat, die vervolgens met niemand over de zaak mag praten.

De Reuvernaar zit vast op verdenking van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf en van deelname aan een terroristische organisatie. Sinds het Openbaar Ministerie de aanhouding wereldkundig heeft gemaakt, is het druk in het Reuverse straatje. Auto’s rijden af en aan, filmen en fotograferen het huis en om de haverklap belt er iemand aan. Als een verslaggever deze week de andere kant van het verhaal wil horen, houdt de familie in eerste instantie de boot resoluut af. Een dag later denkt de moeder er anders over, zij wil graag haar verhaal en dat van haar zus vertellen. Over hun zoon en broer. En over wat zo’n inval van zwaarbewapende politieagenten met een mens doet en dat ze daar een trauma aan hebben overgehouden.

Koran
De moeder en zus hebben echter vooral de behoefte te vertellen dat hun zoon en broer helemaal niet uit een streng islamitische omgeving komt. De Koran ligt in het Arabisch en Nederlands op tafel, de eerste kan niemand lezen. De gang naar de moskee is niet gebruikelijk in het Reuverse gezin met Marokkaanse roots. Moeder is in een katholieke gemeenschap in Helden opgegroeid en voelt zich daar heel goed bij. Maar nu is ze kwaad en verontwaardigd. En geschokt. De moeder moet regelmatig worden gekalmeerd door haar dochter en haar zus als ze spreekt over „een terroristische aanval op de verkeerde, een aanval op niks, op een nette familie die nu ergens bij betrokken wordt waarmee ze niets heeft te maken. En dat in míjn land.”

De politieagenten vertrokken zaterdag na een huiszoeking die vijf uur duurde met de laptop en de telefoon van de verdachte, verder met niks. Wapens of explosieven werden niet gevonden. Het zusje, dat tijdens de inval terugkwam van een ‘babyfeestje’ en meteen bij haar moeder werd gezet, vertelt: „Ze hadden een grote doos bij zich, die namen ze leeg mee terug. Je zag dat ze teleurgesteld waren, maar ik had ze gezegd dat ze helemaal niets zouden vinden.”

Knuffels
Want haar broertje is gewoon een hele stille, ingetogen jongen die nog steeds met knuffels naar bed gaat en aan zijn moeder vraagt of hij naar Amsterdam mag om een broek te kopen. „Wij zijn echt tegen terrorisme, ons geloof leert ons dat we geen vlieg kwaad mogen doen. Mijn broer kan zelfs geen vlieg kwaad doen. Hij is zo rustig en bemoeit zich met niemand.”

Justitie onderzoekt de rol van de Reuvernaar in een chatgroep op Telegram waarin instructies voor het maken van explosieven en bomgordels werden gedeeld. Een ander lid van de chatgroep werd begin april aangehouden in Frankrijk omdat werd vermoed dat die een zelfmoordaanslag wilde plegen op een kerk. Bij dit lid werd een zelfgemaakt explosief gevonden. De rechter-commissaris heeft de Reuvernaar intussen voor maximaal twee weken in bewaring gesteld.

De moeder en de zus van de verdachte Reuvernaar kunnen zich totaal niet voorstellen dat hun zoon en broer een terrorist is. „Niemand kan zich dat voorstellen, iedereen is vol ongeloof. Een vriendin van mij begon te huilen toen ze hoorde van de arrestatie. Ze maken de zaak groot door er Frankrijk bij te halen. Er wordt al maanden gesproken over een op handen zijnde terroristische aanslag. Ze moeten gewoon iemand hebben.”

Onrecht
De Reuverse familie schaamt zich geenszins voor de aanhouding. „Ik schaam mij voor de politie”, zegt de moeder. „Maar ik weet dat justitie rechtvaardig is. Ik geloof dat er ook goede politiemensen zijn.” Intussen wil de moeder wel weg uit Reuver, weg uit het huis waar haar in haar ogen zoveel onrecht wordt aangedaan. „Nogmaals, niet omdat ik mij schaam, maar vanwege de herinnering. En het liefst zo snel mogelijk.”

Volgens de advocaat van de Reuvernaar, Bart Swier, is A. „een doodnormale jongen zonder strafblad”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Security expert: expect ISIS attacks using children during Ramadan and into summer

EU analyst says more frequent terrorist attacks likely with transport systems the targets

EU security analysts said ISIS could commit attacks during Ramadan and more throughout the summer.

The EU’s Institute for Security Studies (EUISS), which analyses foreign, security and defence policy, said the terrorist group is focusing on children and urged governments to concentrate deradicalisation schemes at youngsters.

In a report on the future of ISIS, Florence Gaub, deputy director of the institute, said the group is likely to commit more attacks in the spring and summer and is recruiting a younger generation of fighters.

It said governments should expect terrorist attacks on railways and motorways.

“In Europe, ISIS affiliates staged attacks in Austria, France, Germany and the UK in 2020,” she said.

“Its proclivity for attacks during Ramadan means that spring 2021 could witness more attacks, although the absence of crowds due to the lockdown might mean that these are delayed until the summer.

“ISIS also increasingly targets teenagers who have never lived on its territory, both in Europe and abroad.

“In Indonesia, its affiliate Jamaah Ansharut Daulah staged two terrorist attacks perpetrated by children in 2018. In Europe, ISIS is expanding among Generation Z as well.”

In 2019, British police arrested 12 children under 18 on charges related to terrorism, some as young as 14.

Ms Gaub said that the increased time youngsters spent online during the pandemic made them susceptible to terrorists.

“Their time spent on social media exposes them to the ISIS mindset and to brutal graphic images and videos but, more importantly, it is their fragile mental state that makes them vulnerable to ISIS recruitment,” she said.

“Where ISIS is innovating now is in its approach to an even younger generation. Although it always had a strong youth component in line with its future narrative, it now seizes two strategic openings. The first is the 27,000 children of ISIS supporters still held in camps in Syria, 600 of whom are European citizens.

“Although the vast majority are minors, this does not mean that they are automatically innocent. Depending on the state, the age of criminal responsibility can be as low as 12, in France, or 14 in most other European countries. However, even if ISIS children have not committed any crime, the question is whether they will.

“For most, life with ISIS indoctrination – even after losing territory – has been the norm. During its territorial heyday, ISIS used children as spies, soldiers, suicide attackers and executioners and provided them with military training. Unaddressed trauma from living in a war zone is likely to incite further violent behaviour.”

Ms Gaub said policymakers need to be aware that ISIS is in the process of taking on “an entirely new and more challenging shape”.

Thousands of people were forced to seek refuge after the coastal town of Palma was overrun and seized by an armed detachment of about 150 insurgents. AFPTotal suspends work on $20bn Mozambique gas project after ISIS attacks

“While terrorist attacks might have become less lethal, they might very well become more frequent due to the profile of those who will execute them,” she said.

“Neither deradicalisation programmes nor legal or preventive measures are designed with children in mind.

“The terrorist threat posed by ISIS will continue to remain a problem for decision-makers in the Middle East and Africa, but also in Europe.

“Albeit not in the first line of fire, Europe will have to brace itself for more attacks [and] prepare for attacks on ‘softer’ targets such as railways and motorways.”

She says states need to develop a long-term strategy aimed at “undercutting its recruitment efforts” in Europe and is urging them to develop capacities to detect, monitor and manage the early radicalisation of juveniles.

Priority should also be given to youth unemployment in post-Covid recovery efforts, she said, and states need to swiftly implement the new EU legislation allowing for the removal of online terrorist content.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komen er nieuwe aanslagen in Europa?

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:
wo mei 20, 2020 1:40 pm
Spoiler! :
OM: duo sprak over ’cupcakes’ en ’voetbal kijken’, maar bedoelde bommen en IS-video

In afgeluisterde gesprekken hadden twee Zoetermeerders het over ’cupcakes’, maar ze bedoelden waarschijnlijk explosieven. Shahram K. en Sahand I. leken hard op weg om een bomaanslag te plegen in Nederland. Het tweetal blijft voorlopig vastzitten in afwachting van hun rechtszaak, besliste de rechter woensdag.

Het duo werd sinds het najaar grootschalig afgeluisterd. Op enig moment hoorde de politie via de microfoons het geluid van metaal tegen metaal. „Scherp?” „Ja scherp”, horen ze. Het leek of er messen werden geslepen. Dat was het teken om Shahram K. en Sahand I. (35 en 22) door de Dienst Speciale Interventies te laten oppakken.

Infiltrant
Het onderzoek begon met een tip van de AIVD, die berichtte dat het duo bereid was om een aanslag te plegen. Ze zochten materiaal en iemand die hen kon helpen. Daarom schoof de politie een infiltrant naar voren.

In de eerste ontmoeting met de infiltrant kwam Sahand I. snel terzake. Hij zei dat hij hulp nodig had voor het maken van ’cupcakes voor op de grond en op het lichaam’. Later noemde hij de explosieven ook gewoon bij naam zonder versluierend taalgebruik. Hij vroeg ook om ’vesten’. Met de infiltrant spraken ze bovendien over antistatische schoenen, die onmisbaar zijn om een bom te bouwen zonder voortijdig de lucht in te gaan. Ook hadden ze het over het vinden van een droge, geïsoleerde ruimte. Op internet zochten ze naar illegaal Cobra 6-vuurwerk, ’zo krachtig als een handgranaat’.

Jihad-video’s
Politie-invallen bij de mannen thuis leverden geen bommateriaal of wapens op, afgezien van een werpbijl en een dolk. Wel trof de politie veel belastend materiaal aan. Volgens een deskundige gaat het om jihadistische teksten, strijdliederen en afbeeldingen die grotendeels van IS komen. Er werden veel salafistische religieuze teksten en video’s gevonden, zoals preken. Maar ook onthoofdingsfilmpjes. Een deel daarvan stond op een harde schijf, die was verstopt in het plafond van de wc.

’Voetbal kijken’
De politie hoorde de mannen in afgeluisterde gesprekken zeggen dat ze ’voetbal gingen kijken’, maar de genoemde clubs hadden die avond helemaal geen wedstrijd. Volgens justitie was ook dit weer codetaal. In werkelijkheid ging het duo IS-instructiefilms kijken over het stap voor stap thuis maken van explosieven en ontstekers. „Dit is de laatste les”, zeiden ze tegen elkaar.

"Dit is de laatste les"
De advocaten van beide mannen houden het erop dat ze alleen de Koran bestudeerden en spraken over de uitleg van gewelddadige verzen. Ze keken alleen video’s uit belangstelling. Maar volgens justitie waren het niet alleen onschuldige religieuze huiskamersessies. Shahram K. zei in een afgeluisterd gesprek: ’Degenen die kufr (ongeloof) kiezen, mogen afgemaakt worden.’ K. moest lachen bij een videofragment waarop een gevangene door piepjonge IS-aanhangers wordt gedwongen van een dak te springen.

De zaak gaat over drie maanden verder.
Het is zo'n lieve jongen....Zoon van ’alleraardigst gezin’
Spoiler! :
Terreurverdachte ’droeg ineens een baardje’

ZOETERMEER - Bewoners van de Zoetermeerse wijk Seghwaert zijn in shock na de arrestatie van een 20-jarige buurtbewoner, die samen met een 34-jarige plaatsgenoot wordt verdacht van het voorbereiden van een terreuraanslag. De Irakees viel de laatste maanden op, omdat hij ’ineens een baardje en lange jas droeg en regelmatig naar een Haagse moskee ging’.

Maandag rond half vier werden bewoners van de Kalverweide opgeschrikt door harde knallen, veroorzaakt door zogeheten flash-granaten, en de aanwezigheid van leden van een antiterrorisme-eenheid van de Dienst Speciale Interventies (DSI). Het ging er ruw aan toe bij de inval in de rijtjeswoning, waar volgens omwonenden sinds zes jaar een vriendelijk gezin met drie kinderen, twee dochters en een zoon, woont. Aan de achterzijde van de woning ligt de houten tuindeur er gedeeltelijk uit. Een sierlijk hoefijzer heeft de enorme klap overleefd.

’Alleraardigste buren’
Buurman Kees Zandvliet was op het moment van de inval thuis en zag hoe de buurjongen door mannen met bivakmutsen in een BMW-bus werd afgevoerd. „Het eerste dat ik hoorde was een soort vuurwerk en daarna was er heel veel rook. Ook lag er een stalen deur-rammer, dus ik heb meteen 112 gebeld. Later kreeg ik door dat het goed mis was bij onze alleraardigste buren. Het zijn mensen met het hart op de juiste plek. Als ze in de zomer zes weken op vakantie gingen namen ze schoolspullen en speelgoed mee voor kinderen in, naar ik vermoed, Irak. Wij hebben wel eens wat potloden meegegeven. Als bedankje kreeg ik een telefoonkaart uit Irak, omdat ik die kaarten spaar”, vertelt de Zoetermeerder, die met kerst altijd een kaart bij de buren door de bus gooit. „We kregen altijd een kaartje terug, maar vorig jaar ineens niet meer.”

Mogelijk veranderde er iets binnen het gezin, nadat zowel ’vader als moeder problemen kregen met de gezondheid’, vertelt een buurtbewoner. Hij zat maandagmiddag op zijn slaapkamer te gamen toen hij zag dat de politie een jongen afvoerde die hij herkende. „Mijn dove broertje ging wel eens met hem om. Ik kwam ’m regelmatig tegen op weg naar de tram. Dan zei hij dat hij naar de moskee ging.”

’Ineens een man met een wapen’
Een overbuurman, die niet met zijn naam wil worden genoemd, schrok zich gisteren rot toen er in het steegje naast zijn woning ineens een in het zwart geklede man met capuchon en een wapen opdook. „Natuurlijk bel je dan de politie, maar later hoorde ik dat ze de buurt niet konden informeren.” Volgens de Zoetermeerder heeft de inval zichtbaar impact op het gezin. „Ze zeggen altijd heel vriendelijk gedag, maar sinds dit is gebeurd duiken ze weg.”

Maandag werd eveneens een 34-jarige man aangehouden, die de Iraanse nationaliteit heeft. De verdachte komt uit Zoetermeer, maar werd op straat in de Haagse Schilderwijk opgepakt.

Kans op aanslag aanwezig
Het strafrechtelijk onderzoek naar de twee mannen laat volgens het Openbaar Ministerie zien dat de kans op een aanslag in Nederland nog altijd onverkort aanwezig is. De verdachten zijn vandaag verhoord door de politie en worden donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Ze zitten in beperkingen, wat inhoudt dat hun advocaten nog niets kunnen zeggen over de verdenking.

De Landelijke Eenheid van de politie startte begin oktober een strafrechtelijk onderzoek met informatie van de AIVD. In een zogenoemd ambtsbericht van de inlichtingendienst stond dat de verdachten de bedoeling hadden een jihadistische aanslag te plegen. Zij zouden daarbij gebruik willen maken van explosieven en hiervoor een training willen volgen.
Update .
Twee mannen uit Zoetermeer zes jaar de cel in vanwege terreurplannen

Twee mannen uit Zoetermeer zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen van zes jaar voor deelname aan de terreurbeweging Islamitische Staat en vanwege het voorbereiden van een jihadistisch gemotiveerde aanslag in Nederland. De straf valt lager uit dan de eis van het Openbaar Ministerie, dat vorige maand negen jaar cel eiste.

De mannen van 22 en 36 werden in november 2019 opgepakt na een tip van inlichtingendienst AIVD. Ze bleken bij hun arrestatie in het bezit van jihadistisch materiaal, zoals preken en videobeelden van martelingen en onthoofdingen.

Ook luisterden ze vaak naar liederen met jihadistische teksten, uitgegeven door propagandaorganisaties van IS.

Explosieven
De twee zouden een aanslag willen plegen met explosieven, mogelijk met bomvesten en een of meer autobommen. Waar die aanslag moest plaatsvinden, is onbekend.

Volgens de rechtbank moet Nederland "tegen dergelijke potentiële gevaren worden beschermd". Ook wees de rechter erop dat er ernstige maatschappelijke gevolgen waren geweest als er niet tijdig was ingegrepen.

Deskundigen hebben geconcludeerd dat het risico dat de twee Zoetermeerders na hun straf in herhaling vallen groot is. Ze zijn daarom ook veroordeeld tot een zogeheten gedragsbeïnvloedende en vrijheidsbeperkende maatregel. Ze komen daarmee na hun vrijlating onder intensief toezicht te staan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Meerdere mensen gewond bij schietpartij in Zweden

Bericht door Ariel »

Meerdere mensen gewond bij schietpartij in Zweden: politie rukt massaal uit, ambulances ter plaatse

Bij een schietpartij op klaarlichte dag in Kristianstad in Zweden zijn meerdere mensen gewond geraakt. Het incident vond plaats rond 15.40 uur. Omstanders hoorden meerdere geweerschoten. Meerdere lichamen zouden op de grond liggen.

Rickard Lundqvist, een politiewoordvoerder, bevestigt dat er schietpartij in de stad was. Op verschillende plaatsen in het gebied zijn mensen met schotwonden gevonden.

Het incident vond plaats bij een winkelcentrum in het noordelijke deel van de stad, Näsby.

Later meer...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Meerdere mensen gewond bij schietpartij in Zweden

Bericht door Ariel »

From Aftonbladet now

De gewonden zijn op verschillende plaatsen gevonden, zowel binnen als buiten. "

Oh, er is eigenlijk niks aan de hand.
Including todays ongoing incident there have been 5 reported shootings in Kristianstad since 1st June 2021

- Majority of these Incidents are likely related to gang conflict

Snapshot of Recent Violent Incidents In Kristianstad we have reported:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie