0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Schepsel »

Kinderen bidden helemaal niet spontaan en geloven niet uit zichzelf in de een of andere god. Ik ben ooit een klein kind geweest, en ik bad niet spontaan. Bidden is aangeleerd. Grappig, je zou denken dat het geloven in sprookjes niet iets is wat je al te lang in stand moet houden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Monique schreef:
Ibn Kathir schreef:
circe schreef:waar komt die intelligent designer dan vandaan
God is niet geschapen. Hij is buiten tijd en schepping. Hij was er altijd en zal er altijd zijn - in tegenstelling tot al het geschapene. Tijd heeft geen invloed op Hem, dus het is onrealistisch om zo'n vraag te stellen.
Ik vind het juist een hele legitieme vraag.
Het is toch dat NIETS zomaar, uit zichzelf , door toeval kan ontstaan?
Dat is in ieder geval de belangrijkste reden die gelovigen geven om het bestaan van hun schepper te bewijzen.

Ik vind het dan erg jammer dat diezelfde gelovigen tevens stellen dat hun schepper daarentegen WEL zomaar, uit zichzelf is onstaan.

Ik vind dat een heel groot zwaktebod van die gelovigen.
God is niet ontstaan. Het is anthropomorphism als iemand zo over God denkt. God is niet geschapen, en Hij had geen begin. Hij is buiten tijd. We moeten niet God met onze menselijke bril bekijken Monique. Bijv. weet jij wat NA het universum is als je het einde bereikt? Kan jij "infinity" inbeelden? Nope, want onze hersenen kunnen dat niet voorstellen. God is buiten de schepping, en er is NIETS zoals Hem.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir, waarom ga je niet in op mijn argumenten?
je komt met uitspraken van anderen e.d. die vrij algemeen zijn maar direct ingaan, in je eigen woorden, op mijn (en andermans) argumenten doe je niet.
Waarom niet?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:God is niet ontstaan. Het is anthropomorphism als iemand zo over God denkt. God is niet geschapen, en Hij had geen begin. Hij is buiten tijd. We moeten niet God met onze menselijke bril bekijken Monique. Bijv. weet jij wat NA het universum is als je het einde bereikt? Kan jij "infinity" inbeelden? Nope, want onze hersenen kunnen dat niet voorstellen. God is buiten de schepping, en er is NIETS zoals Hem.
Ik dacht dat NIETS zomaar kan ontstaan en dat daarom een schepper nodig is?

Dan neem ik aan dat een schepper OOK niet zomaar kan ontstaan.
Het 1 wel en het ander niet is voor mij niet logisch.
OF iets kan "zomaar" ontstaan...OF dat kan niet.
We gaan het niet bepalen naar de persoonlijke behoefte.... :nono1:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Dhana »

Ibn Kathir schreef:
Schepsel schreef: Een ziel/mens/dier is zich niet per definitie bewust van een god, en al helemaal niet wat die is, etc.
Het ligt er maar net aan wat je zelf wilt geloven, dus aannemen. Volgens de ontwikkelingpsychologie en door andere wetenschappers op dat gebied wordt dat ook wel de magische fase genoemd waar een boreling net zo overheen behoort te groeien als bijvoorbeeld de orale en anale/genitiale fase. Kinderen in die periode kunnen ook geheel en al overtuigd zijn van het bestaan van kaboutertjes en elfjes. Een fase waarin voor het kind dus alles mogelijk is.

Verder ik denk persoonlijk niet dat een kind een aangeboren "behoefte" heeft om dieven de hand af zien te hakken en het logisch vindt om mensen bij vreemdgaan op welke manier dan ook om te laten brengen. Hoe denk jij daar zelf over?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Schepsel »

Het schijnt wel zo te zijn dat onze hersenen neigen naar godsgeloof omdat we niet met onduidelijkheid kunnen leven, dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ariel »

Laten we even kijken naar wie Dr Justin Barrett is.
Barrett is described in the New York Times as a "prominent member of the byproduct camp" and "an observant Christian who believes in “an all-knowing, all-powerful, perfectly good God who brought the universe into being,” [and] “that the purpose for people is to love God and love each other.” He considers that “Christian theology teaches that people were crafted by God to be in a loving relationship with him and other people, Why wouldn’t God, then, design us in such a way as to find belief in divinity quite natural?” Having a scientific explanation for mental phenomena does not mean we should stop believing in them. “Suppose science produces a convincing account for why I think my wife loves me — should I then stop believing that she does?”
Dit is dus een typisch een gevalletje `Wij van WC Eend adviseren u WC Eend.
Het is jammer dat Justin Barrett geen Moslim is, maar een ordinaire Christen. Anders zouden moslims nog meer met hem weglopen. Nu steken ze de man ( bijna elk Islamitisch forum spreekt met een zeker respect over hem) een veer in zijn bil, en op sommige fora wordt zelfs gezegd dat Barret verkondigd dat ieder kind als moslim geboren wordt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Manon »

Ibn Kathir schreef:En betreft "toeval" en "lang genoeg de tijd", dat is bewezen onmogelijk. Zet een typende aap achter je computer, die dag en nacht typt. Het zal die aap 28,000,000,000 jaar nemen om "TO BE OR NOT TO BE" op die volgorde te schrijven. Als je in de ochtend wakker wordt, misschien zul je verwachten dat de aap "Koe", "Boom" etc, heel toevallig heeft getypt, maar als je : "TO BE OR NOT TO BE", op die volgorde leest, dan zal je heel erg verbaasd zijn. Laat staan als je een hele bladzijde uit Shakespeare tegenkomt in de ochtend.

De aarde is 4.3 miljard jaar oud
Universum is 13.7 miljard jaar oud

Er is geen tijd dus. Het is illogical om zulke dingen aan "chance" toe te schrijven.
foute redenering: het duurt misschien 28.000.000.000 jaar om met ZEKERHEID die aap TO BE OR NOT TO BE te laten typen. Maar voor hetzelfde geld sta je morgen op en kijk, wat heeft pipo gedaan? TO BE OR NOT TO BE getypt. Netjes op één dag.
Maar ook hier gaat u weer uit van een vooraf bepaalde doelstelling: dat is een foute veronderstelling. De mens is NIET een vooraf bepaald doel geweest, maar eerder en stom toevallig product van alle omstandigheden die toevallig op dat moment bijeenkwamen. Als die meteoriet niet was ingeslagen in de golf van Mexico waren er helemaal geen Allah-aanbidden menskes geweest, maar liepen de dino's hier misschien nog waggelend rond.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Dhana »

Ja, ik geloof het meteen, Ariel. Ik voelde het al aan het artikel. Ik beschouw mezelf als christen, maar zelfs bij dit soort berichtgeving ga ik zelf doordenken en redeneren. Iets wat kennelijk niet (meer) bestaat in de geest van wat voor religieuze fundie dan ook. Ik bekijk alles kritisch, zelfs uit het uit mijn eigen "parochie" ontsproten is.

Wat ben ik toch een bevoorrecht mens dat ik een vrije geest heb en alles zelf mag onderzoeken en zaken af- of kan goedkeuren. De islam is inderdaad een makkelijk geloof, daar hoef je nooit je eigen geweten te raadplegen, want is het gewoon een kwestie van domweg regeltjes opvolgen hoe mensonterend of onmenselijk die ook mogen wezen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Ariel schreef:Laten we even kijken naar wie Dr Justin Barrett is.
Barrett is described in the New York Times as a "prominent member of the byproduct camp" and "an observant Christian who believes in “an all-knowing, all-powerful, perfectly good God who brought the universe into being,” [and] “that the purpose for people is to love God and love each other.” He considers that “Christian theology teaches that people were crafted by God to be in a loving relationship with him and other people, Why wouldn’t God, then, design us in such a way as to find belief in divinity quite natural?” Having a scientific explanation for mental phenomena does not mean we should stop believing in them. “Suppose science produces a convincing account for why I think my wife loves me — should I then stop believing that she does?”
Dit is dus een typisch een gevalletje `Wij van WC Eend adviseren u WC Eend.
Het is jammer dat Justin Barrett geen Moslim is, maar een ordinaire Christen. Anders zouden moslims nog meer met hem weglopen. Nu steken ze de man ( bijna elk Islamitisch forum spreekt met een zeker respect over hem) een veer in zijn bil, en op sommige fora wordt zelfs gezegd dat Barret verkondigd dat ieder kind als moslim geboren wordt.
Het is schokkend hoe jullie mensen verkleinen :nono:

Dus als ik iemand over "Big Bang" citeer, en diegene gelooft in Big Bang, dan moeten zijn woorden opeens niets meer voorstellen? Als een grote professor in God gelooft - dan is hij opeens niet meer geloofwaardig? Moeten we zijn woorden opeens niet meer serieus nemen?

Los Angeles Times (24 November 2009):
  • "According to a survey of members of the American Assn. for the Advancement of Science, conducted by the Pew Research Center in May and June this year, a majority of scientists (51%) say they believe in God or a higher power, while 41% say they do not ... In Pew surveys, 95% of American adults say they believe in some form of deity or higher power".
    http://articles.latimes.com/2009/nov/24/op...sci24-2009nov24
And according to "The American Religious Identification Survey 2001": http://www.adherents.com/rel_USA.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Slechts 0,4% van de Americans is pure ATHEIST!!! [2001]

Moeten we de meerderheid van wetenschappers niet meer serieus nemen?
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Het schijnt wel zo te zijn dat onze hersenen neigen naar godsgeloof omdat we niet met onduidelijkheid kunnen leven, dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn.
Dat klopt. De meeste mensen verwarren verklaring van een feit met betekenis van een feit terwijl daar helemaal geen rechtstreeks verband tussen is. Zoals ik een onbestemde kleur ogen heb en iemand anders helderblauwe kijkers kan ev. door vanalle medische en genetische dinges verklaard worden, maar verder heeft dat geen betekenis.
Aan dat onderscheid zijn de religie-hobbyïsten nog niet eens toe, ze zien vanalles rondom zich dat ze niet snappen, willen daar zoals je zegt duidelijkheid in, maar slaan het hoofdstuk verklaring maar ineens over en geloven dat alles een betekenis/zinvolheid moet hebben, wat met onduidelijkheid valt blijkbaar niet te leven voor de godsdienst-liefhebber.

De Getuigen van Jehovah zijn daar heel sterk in. Telkens opnieuw komen ze met dat horloge af, dat dient om de tijd te meten,dat IS toch door iemand gemaakt, met al zijn kleine onderdeeltjes, DUS moet die hele vele malen meer ingewikkelde Schepping toch door iemand, gemaakt zijn? En met een bedoeling dan nog ? Ik zie de logica van die vraag helemaal niet in, er is zoveel dat gebeurt wat geen doel heeft, waarom zou het dan met de mens anders zijn?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Monique schreef:
Ibn Kathir schreef:God is niet ontstaan. Het is anthropomorphism als iemand zo over God denkt. God is niet geschapen, en Hij had geen begin. Hij is buiten tijd. We moeten niet God met onze menselijke bril bekijken Monique. Bijv. weet jij wat NA het universum is als je het einde bereikt? Kan jij "infinity" inbeelden? Nope, want onze hersenen kunnen dat niet voorstellen. God is buiten de schepping, en er is NIETS zoals Hem.
Ik dacht dat NIETS zomaar kan ontstaan en dat daarom een schepper nodig is?

Dan neem ik aan dat een schepper OOK niet zomaar kan ontstaan.
Het 1 wel en het ander niet is voor mij niet logisch.
OF iets kan "zomaar" ontstaan...OF dat kan niet.
We gaan het niet bepalen naar de persoonlijke behoefte.... :nono1:
Yep, het klopt dat niets zomaar kan ontstaan, maar God is niet eens ontstaan, dus je vraag is niet van toepassing op God. Hij bestond altijd, zonder een begin of een einde. We moeten niet de wetten van natuur op God toepassen, want Hij is buiten de schepping. Er is niets zoals Hem.

Luister naar dit: http://www.youtube.com/watch?v=6NQB5P84CkE" onclick="window.open(this.href);return false;
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Manon »

het klopt dat niets zomaar kan ontstaan, maar God is niet eens ontstaan, dus je vraag is niet van toepassing op God.
het klopt dat niets zomaar kan ontstaan, maar het heelal is niet eens ontstaan, dus je vraag is niet van toepassing op het heelal.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door mercator »

Ibn Kathir schreef:
Luister naar dit: http://www.youtube.com/watch?v=6NQB5P84CkE" onclick="window.open(this.href);return false;
K Heb de helft van die dwaze onzin bekeken. De passages over neerstortende flatgebouwen deden mij nog het meest aan moslims denken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Dhana schreef:Verder ik denk persoonlijk niet dat een kind een aangeboren "behoefte" heeft om dieven de hand af zien te hakken en het logisch vindt om mensen bij vreemdgaan op welke manier dan ook om te laten brengen. Hoe denk jij daar zelf over?
Ik dacht dat we het over God hadden?

Ik citeer uit jullie Bijbel: Deuteronomium 22, in verzen 23 en 24 staat:
  • "Als iemand in de stad een meisje ontmoet dat al uitgehuwelijkt is, en gemeenschap met haar heeft, dan moet u hen allebei mee de stad uit nemen en hen stenigen tot de dood erop volgt. Want het meisje heeft nagelaten om hulp te roepen, en de man heeft zich vergrepen aan de bruid van een ander. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren".
^ Dat is als je getrouwd bent, en als je niet getrouwd bent?

Verzen 28 en 29 schrijven:
  • "Stel dat een man wordt betrapt, wanneer hij een meisje verkracht dat nog niet aan een ander in ondertrouw is gegeven. In dat geval moet de man aan de vader van het meisje vijftig zilverstukken betalen. Het meisje moet hij als zijn wettige vrouw erkennen en hij zal nooit van haar mogen scheiden".
Vertaling: Groot Nieuws Bijbel 1996

Dat zijn niet mijn woorden. Dus als iemand een meisje verkracht, dan moet die vader van die meisje zelfs geld betalen en die meisje wordt zijn vrouw!! Wat is dit voor iets? Dus dit kwam niet van God? Of ben je een Christen bij naam - zoals 99% van de Christenen?
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

circe schreef:het klopt dat niets zomaar kan ontstaan, maar het heelal is niet eens ontstaan, dus je vraag is niet van toepassing op het heelal.
Als je zegt dat het heelal niet is ontstaan, en dus altijd heeft bestaan, dan spreek je established science tegen
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Schepsel »

Het Oude Testament is inderdaad een schitterend werk van achterlijkheid, verderfelijke oude gebruiken, en sadistische vernietigingszucht (lees maar een van de hoofdstukken over vreselijke plagen, tot in detail lustig beschreven! DOOD aan de vijanden van het volk Israëls). Deuteronomium is een van mijn favoriete voorbeelden. Gelukkig is Jezus dan wat minder akelig, al is hij wel ergens onbeleefd tegen zijn moeder.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Dhana »

Ibn Kathir schreef:
Dus als ik iemand over "Big Bang" citeer, en diegene gelooft in Big Bang, dan moeten zijn woorden opeens niets meer voorstellen? Als een grote professor in God gelooft - dan is hij opeens niet meer geloofwaardig? Moeten we zijn woorden opeens niet meer serieus nemen?
Zelfs uitspraken of zienswijzen van wetenschappers moeten we met een korrel zout leren nemen, Ibn. Zo was om maar eens een voorbeeld te noemen, Joseph Mengele een afgestudeerd arts en je kan toch niet ontkennen dat die als een beest te keer is gegaan in de concentratiekampen. Jouw redenering volgend zouden het dus helemaal okay zijn om bijvoorbeeld kinderen onverdoofd een hersenoperatie te laten ondergaan? En ze daarna gewoon te laten verkommeren, want dat is immers ook door een wetenschapper gedaan?
Slechts 0,4% van de Americans is pure ATHEIST!!! [2001]

Moeten we de meerderheid van wetenschappers niet meer serieus nemen?
Inderdaad dat moeten we dus niet!! Een hogere opleiding wil nog niet automatisch inhouden dat iemand, of meerdere personen de enige ware waarheid in pacht heeft. Bovendien is de wetenschap geen statisch geheel. Wat vandaag opgeld doet, is morgen weer achterhaald.

Zo waren astronomen er tot een paar jaar geleden van overrtuigd dat Pluto een planeet was. Die status is nu veranderd in een astroïde of iets van dien aard. Wetenschappers adviseerden jaren geleden moeders de baby's vooral op de buik te laten slapen. Als je dat als moeder nu doet, loop je zowat de kans veroordeeld te worden wegens poging tot doodslag ivm het gevaar voor de wiegendood. Fluortabletjes toedienen aan kinderen om het gebit te versterken is nu weer geheel uit den boze, omdat een klein teveel aan dat mineraal de werking van de schildklier kan ontregelen met alle gevolgen van dien. Zo kan ik nog wel even doorgaan over wat wetenschappers allemaal te beweren hebben (gehad).

Zelf nadenken en redeneren, Ibn, want ook wetenschappers zijn slechts mensen met alle tekortkomingen die wij als mensen allemaal hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

@ Dhana : Ik heb nergens beweerd dat ze foutloos zijn of dat alles wat zij zeggen waar is. Ik zeg alleen : Het feit dat iemand in God gelooft moet zijn status niet verminderen in onze ogen. Newton, Einstein, Edison, Galileo etc geloofden in een Schepper. Dat vermindert de waarde van hun woorden niet.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ariel »

Ibn Kathir schreef: Moeten we de meerderheid van wetenschappers niet meer serieus nemen?
Uiteraard moeten we wetenschappers serieus nemen. Maar hun wetenschap moet dat wel zuivere wetenschap of toegepaste wetenschap zijn, en niet een eigen interpretatie van wat hij denkt dat de waarheid is. Barrett is een psycholoog en filosoof, maar geen wetenschapper

Kijk Ibn Kathir. Ik geloof in Elfjes en Kabouters, en met mij zijn er nog veel meer mensen die in Elfjes en Kabouters geloven.

Wie heeft er ooit echt een kabouter gezien of een elfje? Waarschijnlijk de kleine mensjes: die van twee en drie jaar. Bij peuters en kleuters is de fantasie nog heel groot. En omdat de kleine mensjes de Kabouters en Elfjes kunnen zien geloof ik daar dus ook in.

Ook elfjes, eenhoorntjes, kabouters zijn niet bewijsbaar maar je kan ook niet ontkrachten dat ze er niet zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Joop Klepzeiker »

Als er een god bestaat dan is het wel een erg slechte en sadistische ontwerper zeg.

1) hij creëert wezens met een primitief spijsverteringssysteem om aan energie en bouwstoffen te komen.

2) vervolgens eten die creaties van hem elkaar op en schijten ze de resten uit.

3) Voor dit alles hebben die creaties O2 nodig dus hij ontwerpt plantjes en bomen om O2 te produceren zodat die wezens door kunnen gaan met zijn schepping op te vreten.

:knorrie: :knorrie:

Voor de vegetariërs onder ons ook jullie vreten god zijn schepping op hoor.

zou een leeuw god danken voor zijn buit :laugh1:

Er is geen enkel bewijs voor een wezen wat men god noemt, ander dan de menselijke behoefte om het niet weten en niet begrijpen te verklaren dat is immers comfortabeler dan het aanvaarden van het niet weten en niet begrijpen, zeg maar ziele rust.

Zonder de mens is er geen god, of hebben jullie weleens een leeuw met een bijbel of koraan zien lopen laat staan er in lezen??
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ariel »

Ibn Kathir schreef:Ik dacht dat we het over God hadden?

Ik citeer uit jullie Bijbel: Deuteronomium 22, in verzen 23 en 24 staat:
Typisch dat jij het oude testament ge/misbruikt om de fouten en hatelijkheden van de Koran goed te praten.
Geen Jood of Christen die zich nu nog aan deze achterlijke wetten houdt, maar meer dan genoeg moslims die zich nog dagelijks aan de achterlijke, misdadige wetten van Islam houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Joop Klepzeiker »

Persoonlijk geloof ik wel dat er kabouters bestaan hoor zie ze regelmatig in een tuin staan, ze doen niets zijn door mensen gecreëerd dus dat zouden best godjes kunnen zijn .

maar natuurlijk is er maar een echte kabouter, en dat is paulus, dus niet plop, dat is een valse hoor, die beweegt en praat.

worthy:
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Dhana »

Ibn Kathir schreef:@ Dhana : Ik heb nergens beweerd dat ze foutloos zijn of dat alles wat zij zeggen waar is. Ik zeg alleen : Het feit dat iemand in God gelooft moet zijn status niet verminderen in onze ogen. Newton, Einstein, Edison, Galileo etc geloofden in een Schepper. Dat vermindert de waarde van hun woorden niet.
Ik geloof ook in een schepper, maar niet omdat grote geleerden dat voor mij deden. Newton was trouwens tevens astroloog, evenals veel oude islamgeleerden. Is dat voor jou een reden om astrologie serieus te nemen?

Zelf denken en redeneren, Ibn. Je wordt op deze manier alleen maar zwakker in je pogingen je gelijk te halen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:Yep, het klopt dat niets zomaar kan ontstaan, maar God is niet eens ontstaan, dus je vraag is niet van toepassing op God. Hij bestond altijd, zonder een begin of een einde. We moeten niet de wetten van natuur op God toepassen, want Hij is buiten de schepping. Er is niets zoals Hem.
En hoe kom je hierbij? Hoe komen die "geleerden" daarbij? Die moeten daar toch enig bewijs voor hebben.... een statement zonder bewijs is onzin. Dit bewijs moet dan dus door iedereen te toetsen zijn. Waar is het?

Dit is je van jongs af aan geleerd. Helemaal niemand heeft enig idee hoe en wat van de dingen des levens.
Er zijn mensen die in alles een bepaalde zekerheid moeten hebben.
Dan is het uiteraard heel handig om bij afwezigheid van enige vorm van zekerheid, een wezen te bedenken dat niemand kan zien, dat niet is ontstaan, altijd is geweest en altijd zal zijn en niet te verklaren/begrijpen is.

Ik snap echt niet dat er volwassenen bestaan die in een onzichtbaar vriendje geloven.

Wanneer een volwassene zegt dat ie een onzichtbaar vriendje heeft dat Piet heet en allerlei dingen doet dan wordt hij even psychisch nagekeken want dan is hij niet helemaal bij zijn verstand.

Wanneer een volwassene zegt dat ie een onzichtbaar vriendje heeft dat Allah/God heet en allerlei dingen doet......dan....... heeft deze figuur een zekere verheven status en daar moet rekening mee gehouden worden.

:roll:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie