Osama Bin Laden is dood.

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Osama Bin Laden is dood. Islam bloeit als nooit tevoren

Bericht door hans van de mortel »

De islamitische meute in de moslimlanden, hooghartig vertegenwoordigd door Allah, is nu eenmaal pro sharia. Daar is alles mee gezegd. Dat die meute zich al jaaaaaren contra de VS opstelt in het algemeen en Israël in het bijzonder, blijft onveranderd bovenaan het verlanglijstje staan van de zo wat alle Mohammed vererende islamitische pannekoeken. Wat nog veeeeel erger is, mohammedanen die leven en parasiteren in Europa hanteren precies hetzelfde verlanglijstje.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood. Weduwen maken ruzie.

Bericht door Mahalingam »

In de pers hadden ze het over: De USA willen de weduwen van Osama spreken. Dat willen de Paki's niet. Maar sinds vanochtend schijnbaar wel. Hoe dan ook, dit krijg je als je gaat praten met de weduwen:
De drie weduwen van Osama Bin Laden spreken vol lof over hun overleden echtgenoot. ‘Hij vergat alleen elk jaar moederdag,’ zegt een van hen. De twee andere weduwen knikken pijlsnel met hun hoofd. We drinken espresso in een Pakistaanse gevangenis. Een van de drie vrouwen is Amal al Sadah. Ze was de laatste vrouw van Bin Laden en lag met hem in bed toen de Navy SEALs hun slaapkamer binnenvielen. Kan ze zich nog iets van de bewuste nacht herinneren? ‘Het ging heel snel,’ zegt ze. ‘En toen kwamen de Amerikanen binnen.’ Ook de andere twee weduwen bevestigen dat de leider van Al-Qaeda altijd heel snel was.
Osama Bin Laden heeft in totaal vijf echtgenotes gehad. Ik vraag de drie weduwen of er nooit sprake van concurrentie was. Ze schudden alledrie tegelijkertijd hun hoofd.
Zou Osama soms ook Polygarol gebruikt hebben?


Het vervolg wijst erop dat Osama dat niet gebruikte:
Maar na een slokje espresso zegt een weduwe: ‘Hij probeerde mij als levend schild te gebruiken.’ Een andere weduwe begint ogenblikkelijk te schreeuwen: ‘Zij was het niet! Ik was het!’ Amal al Sadah schudt haar hoofd en wijst op de schotwond in haar been. ‘Dat mocht je willen, tuttebel,’ roept ze. ‘Ik was het! Hij probeerde mij als levend schild te gebruiken!’ Er wordt met een espressokopje gegooid en dan gaat het helemaal mis. De bewaking van de gevangenis moet er aan te pas komen om de weduwen uit elkaar te halen. Ze worden vastgebonden, maar dat weerhoudt de vrouwen er niet van om nog steeds te schreeuwen: ‘Ik was het! Ik was het!’ De Verenigde Staten willen praten met de drie weduwen. ‘We leveren ze liever vandaag dan morgen uit,’ zegt een bewaker.
http://www.nrc.nl/vanderkwast/2011/05/0 ... bin-laden/
Laatst gewijzigd door Mahalingam op di mei 10, 2011 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Joop Klepzeiker »

@ BFA

Dus we zijn er het over eens dat er wel degelijk een dominantie is cq was.

Maar hoe wij tegenover die dominantie staan is geheel anders dan hoe de islamitische wereld tegenover die dominantie staat, voor hun maakt het niets uit wat wij ervan vinden.
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door BFA »

Joop Klepzeiker schreef:Dus we zijn er het over eens dat er wel degelijk een dominantie is cq was.
De theorie is een van gelijke partners.
De praktijk is dat Amerika volgzame bondgenoten verwacht. Als die verwachtingen niet ingevuld worden, Amerika kan niets of niet veel (meer voordelen in het partnership geven) doen om dit te veranderen.
Ik zie dit niet onder de term 'dominantie' vallen. Net zomin als ik Amerika aan het hoofd van een imperium zie.
Joop Klepzeiker schreef:is geheel anders dan hoe de islamitische wereld tegenover die dominantie staat, voor hun maakt het niets uit wat wij ervan vinden.
Dit is religieus bepaald. Onder de religieuze grootheidswaan van Islam is dominantie over al wat anders is, een gebod.
Wat Islam voor zichzelf wil is wat de term 'dominantie' inhoudt.
Genoeg reden om Amerika niet-dominant te noemen. Ik hou in dit geval niet van het opmixen van verschillende betekenissen in dezelfde term, omdat het verwarring in ons nadeel verooorzaakt.

Ik ben het niet met je eens.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Geheime bijeenkomsten Al-Qa'ida over nieuwe aanslagen

woensdag 11 mei 2011 11:39

Kort na de dood van Osama bin Laden heeft de top van terreurbeweging Al-Qa'ida diverse bijeenkomsten gehouden in het Pakistaanse grensgebied met Afghanistan.

Dat meldt het persbureau AFP.

Enkele leiders van Al-Qa'ida kwamen bijeen in de buurt van de stad Mir Ali in de bergen van Pakistan.

Vergelding
Volgens Ronald Sandee, onderzoeksdirecteur van het Amerikaanse onderzoeksinstituut naar terrorisme NEFA, heeft de top van Al-Qa'ida tijdens de vergadering besloten tot 'onmiddellijke en hevige vergelding tegen Pakistan en het verbreken van alle bestandsovereenkomsten met het Pakistaanse leger.'

De Pakistaanse inlichtingendienst benadrukte onlangs nog dat ze niet hebben samengewerkt met Al-Qa'ida om de terreurleider Osama bin Laden onderdak te bieden.

Intens
Tijdens de bijeenkomsten zouden ook plannen zijn gemaakt voor de langere termijn, waaronder wraakaanslagen in het Westen.

Nasir al-Wahishi, de leider van Al-Qa'ida in Jemen, heeft gewaarschuwd dat de strijd gevaarlijker zal worden na de dood van Bin Laden. Volgens de Amerikaanse organisatie SITE heeft hij op een website gezegd dat de Amerikanen niet moeten denken dat alles voorbij is na de dood van de terreurleider.

'Denk niet licht over de strijd. Wat jullie staat te wachten is intenser en schadelijker dan ooit,' aldus de leider van de terreurbeweging op het Arabische schiereiland.

Sporen
De aanwezige leiders op de bijeenkomst, waaronder mogelijk ook de nieuwe leider van Al-Qa'ida Ayman Al-Zawahiri, zijn inmiddels elders in het stammengebied van Pakistan ondergedoken en hebben hun sporen gewist.

Het is niet duidelijk waar de leiders zich nu bevinden. De Amerikanen hopen uit de analyse van het meegenomen computermateriaal uit het huis van Bin Laden een beter beeld te krijgen van de structuur van Al-Qa'ida en de positie van individuele leden.

Familie-eer
Amal Al-Sadah, de Jemenitische vrouw van Bin Laden, wordt nog steeds vastgehouden in Pakistan. Volgens de Britse krant The Guardian heeft Al-Qa'ida plannen om Amal en haar dochter terug naar Jemen te brengen.

‘Familie-eer is belangrijk in de islam. Wanneer een vrouw als Amal weduwe wordt, is het een plicht voor alle moslims om voor haar te zorgen en haar veiligheid te garanderen. De bevolking van Jemen wil dat ze weer thuiskomt,’ aldus lid van Al-Qa'ida sheik Rashad.

Elke poging van Amerika om een lid van de familie van Bin Laden pijn te doen, zal volgens Rashad leiden tot 'een explosie tussen het Westen en de Islamitische wereld'.

Door Aline de Bruin

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... slagen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Osama Bin Laden is dead. What do the kids say?

Bericht door hans van de mortel »

Amerikaanse kinderen reageren op de dood van een islamitisch gefrustreerde zielepoot. Hoe islamitisch opgevoede Marokkaanse kinderen en die afkomstig uit andere Allah-landen zouden reageren laat ik graag over aan de fantasie van de werkelijkheid. De uitkomst laat zich raden.

Islam hoort niet thuis in ONZE kennisbeschaving :laugh1:

Bij een antwoord van een van de slimste jongens ging het daar ook indirect over. Islammensen zijn afgunstig en jaloers op ONZE kennisbeschaving.

http://video.elsevier.nl/11842557" onclick="window.open(this.href);return false;

Islammensen zijn ook vooral getraumatiseerd en gefrustreerd door hun tot super enige echte ware god uitgeroepen Allah. Uit alles blijkt namelijk dat Allah al die Mohammed-aanhangers heeft laten vallen als een lege emmer in een diepe lege waterput, heeft laten verkommeren in hun eigen miserabele domheid. Allah doet dit al JAAAAAAAREN. Zeg maar gerust EEEEEEUWEN! Die Allah toch. Ik mag die prutser wel. Volgens mij is Allah vast en zeker een god met een kunstgebit uit ONZE kennisbeschaving.
:laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Mahalingam »

Sudan: de islamitische haatbaard 'Atiyya Muhammad Sa'id houdt een preek over de "martelaar" Osama Bin Laden en de "afvallige" Barack Obama.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

:laugh1:
Mijn geheime gesprek met Osama bin Laden

woensdag 11 mei 2011

Een paar dagen geleden kreeg ik een mysterieuze mail. De schrijver wilde zijn naam pas prijs geven als ik met zijn voorwaarde akkoord ging. Hij stelde voor om ons gesprek in een blog-vorm aan de buitenwereld prijs te geven. Het was echt een sprong in het duister. Ik moest akkoord gaan met de voorwaarden van iemand die ik niet kende. Toch ben ik mee akkoord gegaan. We hebben een uitvoerig en constructief gesprek gehad. Hieronder ziet u de weergave van ons gesprek.

- Hoe gaat het met u?

Osama bin Laden: Het gaat wel. Ik heb nog steeds een beetje last van mijn gezicht. Omdat de Amerikanen op één van mijn ogen hadden gemikt. Daardoor raakte ik de helft van mijn hoofd kwijt. De engelen hebben het in orde gebracht.

- Waarom moesten de engelen uw beschadigde hoofd in orde brengen?

Osama: Allah vindt de uiterlijke verschijning van mensen van eminent belang. U moet niet vergeten dat onze profeet Mohammed zelf parfum gebruikte. Hij was een mooie en chique man. Met een gehalveerd hoofd lijk ik op een maniak en dat vindt Allah niet mooi.

Martelaar
- Kunt u meer vertellen over de wijze waarop u martelaar bent geworden?

Osama: Ik wil niet al te veel in detail treden omdat ik de Amerikanen niet wil helpen. Het was een gewone avond. We hoorden geluiden. Niet echt helikoptergeluiden. Het probleem was dat wij het gebouw zo geluiddicht hadden gemaakt, dat we de geluiden van buitenaf moeilik konden horen. Ik lag in mijn bed, toen de Amerikanen aankwamen.

- Hoe zag u op dat moment eruit?

Osama: Zoals altijd, aangekleed.

- Slaapt u met uw kleren aan?

Osama: Ja, natuurlijk. Zo behoud ik mijn waardigheid. Ook de Amerikanen waren verrast, toen zij mij helemaal aangekleed zagen.

- Hoe doet u het met vrouwen? Ook aangekleed?

Osama: De vrouw en niet de man moet uitgekleed zijn.


Eerst bidden
- Heel leerzaam? Wat voor avond was het?

Osama: Een normale avond. Eerst bidden, daarna eten, en toen ging ik naar de actualiteitsprogramma’s te kijken. Al Jazeera, Fox News, CNN, Al-Manar, Al Arabiya en de Pakistaanse zenders.

- Ging u overdag weleens naar buiten?

Osama: Niet buiten onze villa. Die heb ik sinds 2005 niet meer verlaten. Ja, toch wel, één keer als lijk. Meestal wandelde ik twee uur per dag in onze ommuurde tuin. Ik keek niet naar boven en ook niet opzij. Mijn ogen waren gericht op de grond. Ook had ik altijd een muts op. Terwijl ik wandelde, hoorde ik de koranverzen.

- Hoe gedroegen de Amerikanen zich?

Osama: Zoals ze zijn, Amerikaans. Ze waren snel en voordat ik iets kon doen, was ik al dood.

Vastgebonden
- Wat gebeurde met u?

Osama: Hiervoor heb ik u benaderd. Juist dit verhaal wil ik u vertellen. Ik was dood en toch zag ik alles. Nadat ze van mijn dochter hadden gehoord wie ik was, pakten ze een stuk van mijn haar om een DNA-test uit te voeren. Daarnaast maakten ze tientallen foto’s van mij. Mijn mensen werden vastgebonden. Een paar soldaten haalden mijn huis leeg. Ik hoorde Obama zeggen: 'We got him'. En toen gingen ze razendsnel naar de helikopters. Een uur later landden wij in Jalalabad in Afghanistan, bij de grens met Pakistan. Daar stonden andere helikopters op ons te wachten. We werden geëscorteerd door twee F-16's. Kort voor het rijzen van de zon landden wij in Bagram. Vandaar gingen we heel snel met een vliegtuig richting een Amerikaans vliegdekschip. Ik was behoorlijk in de war.

- Waarom?

Osama: Ik dacht dat ik na mijn martelaarschap, spoedig door een paar engelen naar paradijs zou worden gebracht. Dat gebeurde niet. Toen de Amerikanen zeker wisten wie ik was, scheurden ze de kleding van mijn lijf en maakten ze weer foto’s van mijn dode lichaam. Ook maakten de Amerikanen grapjes over mijn gevoelige organen. Daarna gooiden ze mij in een zak. Vervolgens gooiden ze mij weer in een nog grotere zak samen met heel veel stenen en ook nog een bommetje. Eenmaal in de oceaan werd de bom tot ontploffing gebracht. Een harde knal, alles was weg!

Woestijn
- En daarna?

Osama: Ik was weg. Plotseling werd ik wakker in een woestijn.

- Dat is pas een avontuur, hè?

Osama: Dat mag je wel zeggen! Voordat ik kon bewegen, kwamen vier lelijke engelen om mij te repareren. Ik vroeg ze waar die 72 houries bleven. Ongeduldig riepen ze: bek dicht!

- Wat een mirakel

Osama: Ja, het wordt nog erger! Nadat ik een paar dagen kilometers te voet had afgelegd, kwam ik in een andere woestijn. Daar wemelde het van de wanhopige moslims. Opeens was ik één van miljoenen. Aan deze werkelijkheid kon ik niet wennen. Van kinds af aan was ik niet één van duizenden, maar een bijzonder mens. Altijd stonden mensen om me heen. Ik was het centrum van mijn eigen werkelijkheid. Maar nu was ik een onderdeel van een mierachtige massa.

Wachtkamer
- Wat erg? Wat was dat?

Osama: Iedereen keek naar een bepaald punt waar regelmatig engelen landen. Uiteindelijk lukte het mij om met iemand een gesprek aan te knopen. Hij had nooit van mij gehoord. Maar hij wist wel dat we in die afschuwelijke woestijn moesten wachten, tot de wederopstandig van alle mensen. Dit was de wachtkamer van Allah. De dag des oordeels, Yawm al-Qīyāmah, is een tijdloze belofte. Yawm al-Qīyāmah, de dag van de wederopstanding is leeg, oneindig en tijdloos als een woestijn. Het wachten is alleen nog op de collectieve wederopstanding van alle mensen.

- Wat? Dat kan nog heel lang duren.

Osama: Inderdaad. Eerst moeten alle mensen doodgaan, of althans de meeste mensen. Volgens de engelen wordt dit proces bemoeilijkt doordat op aarde ongekend veel mensen leven, die ook nog vaak kerngezond zijn. Allah maakte een programmafout. Allah onderschatte de intelligentie van zijn schepsel. Hiervoor heeft Allah geen oplossing. Daarnaast heb ik de Koran verkeerd begrepen. Na de dood is er niets, tot de wederopstanding. Geen houries, geen water, alleen maar een rare woestijn en massa's mensen. Nou, hiervoor ben ik dus doodgeschoten.

Paradijs
- Wat een teleurstelling moet dit voor u zijn. Hebt u geprobeerd profeet Mohammed te vinden? Nee, natuurlijk niet, want hij bivakkeert natuurlijk wel in het paradijs bij de houries.

Osama: O jawel, hij is de aanstichter van deze ellende. Mohammed zit niet in het paradijs. Ook hij moet wachten tot de wederopstanding van alle mensen. Hij was gewoon een mens. Ik kon hem tussen al die mensen eerst niet vinden. Dus begon ik te schreeuwen.

- Wat gebeurde er toen?

Osama: Er is een speciale afdeling van de engelenbrigade, voor gestreste geesten. In uw land noemen ze dat een psychiater. Een paar van die engelen kwamen bij mij langs. Ze hebben met mij gesproken en geprobeerd mij tot rust te brengen. Uiteindelijk besloten zij om mij naar Mohammed te brengen. Wel stelden ze als voorwaarde dat ik daarna niet meer mag mopperen.

Irritante vent
- Wow! U hebt Mohammed ontmoet!?

Osama: Ja, wat een ontmoeting! Ten eerste is hij niet zo'n indrukwekkende figuur. Omdat hij met een afschuwelijk accent Arabisch spreekt. Toen hij nog leefde, was hij analfabeet. Ten tweede is hij een irritante vent. Hij legde mij uit dat de gecodificeerde Koran niet overeenkomt met wat hij van Allah heeft mogen ontvangen. Een paar charlatans hebben volgens hem de Koran gewijzigd om mensen te stimuleren aan oorlogen deel te nemen. En de echte Koran heeft ook nooit bestaan. Omdat sommige verzen op blaadjes zijn geschreven, die later door geiten van Aisha zijn opgegeten. Geiten hebben weleens honger. Een ramp! Een catastrofe!

- Jeetje! Dat is erg! Wat zei Mohammed verder?

Osama: Niks, hij had niks te vertellen. Hij is niks en dat is de zijnsmatige negatie van het zijn. Het eindresultaat is letterlijk drie keer niks: gedood voor niks, geleefd voor niks, geboren voor niks.
O moslims, er is geen paradijs. Er is geen wellustig leven na de dood. Er is alleen schijn van wat er ooit zou kunnen zijn geweest. Vaarwel allen die in schijn leven.

Afshin Ellian
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... -Laden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Osama is dood. Nu alle andere volgelingen van Mo nog.

Bericht door hans van de mortel »

KIJK! Daar moeten we het van hebben in ONZE kennisbeschaving. Zoals Afshin Ellian zich weet te uiten tegenover de achterlijkheid van het islamisme en de daarbij behorende eersteklas domme van alle wijsheid verstoken aanhangers.

En neem maar van het gezonde verstand aan dat dit de beste manier is om de meeste moslims weer op het rechte pad terug te brengen. Het pad van de werkelijkheidszin. Het pad dat leidt door ONZE kennisbeschaving waar geen plaats is voor een achterlijke godsdienstwaanzinnig gestoorde meute van primitieve heidense folklore en kompleet gestoorde woestijn idioterie.

En dan kom ik toch weer bij Mercator terecht. Het zijn de moslims, niet de islam. Wat bedoel ik? Mohammed-aanhangers dienen niet aflatend, onophoudelijk en vooral volhoudend, belachelijk gemaakt te worden. Van jaar tot jaar. Van maand tot maand. Van minuut tot minuut. Televisie, alle media, theater van de lach, cabaret, de hele wereldse intelligente samenleving moet dit dag in dag uit doen. Van Lapland tot Gibraltar. Van Kaapstad tot Melbourn. Van Moskou tot Beiing. Van Parijs tot Tokio. Islamvolgers zijn de meest domme mensen uit de geschiedenis van het mensdom. Dat zal ongetwijfeld gegarandeerd in alle na ons verschijnende wereldwijde geschiedenisboeken worden opgenomen. De achterlijkheid van islam en zijn barbaarse primitief gestoorde heidense volgelingen, die meenden te beschikken over een onverklaarbare logica in ongepaste superioriteit en die met de mantel der waanzin door ONZE kennisbeschaving zo nodig bevestigd moest worden. Islam betekent armoede. Zowel geestelijk als fysiek kapitalistisch. Het kunnen en helaas ook mogen parasiteren op ONZE kennisbeschaving is slechts hun deel.
:crying:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door silkyboxershortXL »

hans van de mortel schreef:En dan kom ik toch weer bij Mercator terecht. Het zijn de moslims, niet de islam. Wat bedoel ik? Mohammed-aanhangers dienen niet aflatend, onophoudelijk en vooral volhoudend, belachelijk gemaakt te worden. Van jaar tot jaar. Van maand tot maand. Van minuut tot minuut. Televisie, alle media, theater van de lach, cabaret, de hele wereldse intelligente samenleving moet dit dag in dag uit doen. Van Lapland tot Gibraltar. Van Kaapstad tot Melbourn. Van Moskou tot Beiing. Van Parijs tot Tokio. Islamvolgers zijn de meest domme mensen uit de geschiedenis van het mensdom. Dat zal ongetwijfeld gegarandeerd in alle na ons verschijnende wereldwijde geschiedenisboeken worden opgenomen. De achterlijkheid van islam en zijn barbaarse primitief gestoorde heidense volgelingen, die meenden te beschikken over een onverklaarbare logica in ongepaste superioriteit en die met de mantel der waanzin door ONZE kennisbeschaving zo nodig bevestigd moest worden. Islam betekent armoede. Zowel geestelijk als fysiek kapitalistisch. Het kunnen en helaas ook mogen parasiteren op ONZE kennisbeschaving is slechts hun deel.
Bravo Hans, zo zal de strijd moeten zijn. Helemaal mee eens. Probleem daarbij nu is dat de media bijna volledig in handen zijn van de PC-regering (hoera, er zit een klein barstje in) plus de al eveneens marxistisch geïndoctrineerde pers. De werkelijke strijd in dit stadium bevind zich op dat vlak. De pijlen moeten niet in de eerste instantie tegen de islam gericht zijn maar op diegene die nu de 'islam=peace=dus maak ze niet boos' boodschap verspreiden. Dat zijn de verraders die onze zonen en dochters onder islam protectoraat brengen. Feitelijk collaboratie en dus in dienst van de islam bezettingsmacht. Een persoonlijke benadering die in tegenstelling staat tot de beloning die ontvangen wordt is dan het meest effectief. Dit is steeds onvermijdelijker aan het worden. De vraag wie begonnen is met demoniseren waarvan Fortuyn, v.Gogh die daarvan slachtoffers werden moet dus klip en klaar verbonden worden aan collaboratie en verraad en het bevuilen van het eigen nest.
Dat moet actueel blijven. Want dat kan appelleren aan het geweten van de betreffende grootverdienende B.N.'ers
Het wachten is nu op de militante anti-PC beweging die hun gezapige leventjes verstoren en aan wie ik zijdelings zeker support zal geven. Het blijven praten met een moslim moet en mag maar resultaten blijven verwaarloosbaar. Er is meer
resultaat te verwachten van de autochtone Mohammed-collaborateurs als ze een 'persoonlijke' benadering krijgen .
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Terroristen bedreigen oma Obama'

NAIROBI - Keniaanse familieleden van de Amerikaanse president Barack Obama hebben extra beveiliging gekregen. De Somalische terreurorganisatie al-Shabaab dreigt de 88-jarige oma van Obama te vermoorden. Dat heeft een regionale bestuurder in het westen van Kenia, waar Obama's familie woont, donderdag bevestigd.
Afbeelding
Oma Sarah Obama zal nu wel snel naar de VS verhuizen
Al-Shabaab zou met de moord op 'Mama Sarah' wraak willen nemen voor de dood van terreurleider Osama bin Laden. Zijn al-Qaedanetwerk en andere extremisten hebben de afgelopen week herhaaldelijk gedreigd met vergelding.

Al-Shabaab pleegt geregeld aanslagen in oostelijk Afrika. De beweging heeft onder meer de verantwoordelijkheid opgeëist voor een aanslag in Uganda vorig jaar. Daardoor vielen meer dan zeventig doden. De slachtoffers keken naar de finale van het WK voetbal.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9765 ... gd___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Monique »

Gut o gut, wat zijn ze toch dapper.. worthy:
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Mahalingam »

Er is inderdaad moreel verschil tussen het bewust jagen op bepaalde familieleden en het per ongeluk naar de andere wereld helpen van familieleden zoals in het geval van de khadaffi.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Osama Bin Laden is dood. Oma Obama binnenkort.

Bericht door hans van de mortel »

De Somalische terreurorganisatie al-Shabaab dreigt de 88-jarige oma van Obama te vermoorden.
Gelet op haar uitzonderlijke leeftijd mogen ze wel opschieten. Het zou mij goed uitkomen. Tenminste, wanneer ik mag aannemen dat deze terreurorganisatie, als zo velen in de wereld, van een strict islamitische, in het belang van Allah en het gedachtengoed van de sadist Mohammed opererende op Mekka georiënteerde belangengroep is. Leuk toch voor Osama - herstel Obama - die zo gaag - in tegenstelling tot Hans van de mortel - zoete suiker broodjes wil bakken met alles wat maar met islam uitstaande heeft. Om te voorkomen dat een massa aan alleraardigste goed gelovige moslims de dupe wordt van de moordenaars van zijn omaatje. O, wat zielig toch zo'n omaatje! Nou ja, waarschijnlijk heeft Osama - pardon, Obama - er alles voor over om de integriteit van alle moslims op aarde boven de waardigheid van zijn omaatje te stellen.

Welnu, als ik Osama was - herstel Obama - met de macht, zou ik een poging ondernemen om alle moslims in de wereld uit te roeien. Met Japan is destijd ook zo'n expiriment ondernomen en gelukt. Het bleek heilzaam te werken. Moslims zijn wel heel erg hardleers. Dom, of wat dan ook. Maar hoe dan ook staan zij al JAAAAAREN, eigenlijk al decennia lang, een op vooruitgang strevende kennisbeschaving in de weg. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een kennisbeschaving zo een agressieve vuile smerige mensonterende religie met dien overeenkomstige beoefenaars kan blijven supporten? Ik begrijp dit niet. Is ook niet nodig. Wie door rood licht heen rijdt in ONZE kennisbeschaving krijgt een onaangenaam bericht thuis. Dat dacht u!

Om onverklaarbare redenen maakt men voor moslims hierop een uitzondering.

Conclusie? ONZE op christelijke en joodse traditie vormgegeven kennisbeschaving geeft hiermee zijn eigen onvermogen aan. Anders gezegd, de ondergang van ONZE democratische kennisbeschaving is in zicht. Waarschijnlijk zal China met haar ondemocratische kennisbeschaving onze kennisbeschaving overnemen. Want daar weten ze wel van wanten en hoe af te rekenen met die rare en destructieve ideeën van overtuigde heidense godsdienstwaanzinnig gestoorde moslims.
:laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door pd7835 »

BFA schreef:
Osama bin Laden Killed

Osama dood ?? Ocharme dieje mens :crying:
Pakistaanse politici rouwen om dood bin Laden

Een groep Pakistaanse politici hebben een parlementaire zitting onderbroken om te rouwen om de dood van Osama bin Laden. Onder hen was ook een voormalige minister. Dat meldt de Engelse krant The Telegraph
De actie voedt de vermoedens van binnen- en buitenlandse politici dat bin Laden een hand boven het hoofd werd gehouden door leden van de regering of het leger.

"Religieuze plicht"
"Bin Laden was een internationaal figuur, en bovenal een moslim. Het is mijn religieuze plicht om voor hem te bidden", aldus Maulvi Asmatullah, een onafhankelijk lid van het Pakistaanse parlement. Twee leden van Jamaat Ulema-e-Islam, een partij die tot 2010 in de regering zat, sloten zich bij hem aan. Een van hen, Atta-ur-Rehman, was een minister in die regering. (sg) http://www.hln.be/hln/nl/10096/Buitenla ... aden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
:yuk:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Bin Laden wilde herverkiezing Obama in 2012 voorkomen

donderdag 12 mei 2011

Ondanks dat terroristenleider Osama bin Laden de laatste jaren zijn huis niet uitkwam, was hij nog wel degelijk nauw betrokken bij operaties van Al-Qa'ida. Zo zinspeelde hij op het vermoorden van de Amerikaanse president Barack Obama.

Dat schrijft de website Propublica donderdag op basis van de informatie die de Navy-Seals meenamen uit het huis van Bin Laden.

Digitale bestanden en handgeschreven briefjes van Bin Laden laten zien waar de terrorist zich de laatste jaren van zijn leven mee bezighield.

Alternatief
Zo was hij zeer geïnteresseerd in de persoonlijkheden van zijn assistenten en uitte hij kritiek op een artikel in een radicaal-islamitisch magazine wat hem niet aanstond.

Ook schreef hij een concept-strategie voor een aanslag die moest voorkomen dat Barack Obama in 2012 wordt herkozen, hoewel Bin Laden eraan toevoegt dat 'het alternatief [een Republikein] erger kan zijn'. Concreet waren de plannen van de terrorist overigens niet.

Joe Biden
Wel ging Bin Laden in op wie zijn favoriete slachtoffers zouden zijn. Zo was Obama uiteraard de topprioriteit, maar dode Amerikaanse militaire leiders zouden hem ook bekoren. De vice-president, Joe Biden, vond Bin Laden 'niet belangrijk', omdat zijn positie 'niet zo gewichtig' is.

'Je zou Bin Laden kunnen beschrijven als een micro-manager,' zegt een Amerikaanse anti-terrorisme-officier. 'Het feit dat hij ondergedoken zat, weerhield hem er niet van een rol te spelen.'

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... rkomen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Osama Bin Laden is dood. De verhaaltjes er omheen springleve

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Bin Laden wilde herverkiezing Obama in 2012 voorkomen

donderdag 12 mei 2011
Een nogal vrijblijvend bedenkelijk subjectief gekleurd, argwaan opwekkend bericht. Alsof Obama - herstel - Osama - al zijn gedachten op papier heeft gezet (opgeslagen in de computer). Als ik Obama was - herstel Osama - en in mijn bunker vastgekluisterd zat, dan besprak ik al mijn terroristische ideeën met mijn adjudant(en). Dus niks in de computer. Mits Obama - herstel - Osama zo dom was om dit toch te doen, omdat hij last had van amnesie-trekjes. En dat betwijfel ik ten zeerste. Kijk, dat de een of andere Nederlanse rechter zijn laptop met 'gevoelige' informatie ergens vergeet of zonder alles te wissen bij het oud vuil heeft gezet, wil nog niet zeggen dat een mohammedaan met terroristische trekjes net zo stom is.

Eerst zien dan geloven. Eerst begrijpen, dan pas aanvaarden. Amerikanen hebben nu eenmaal een onverwoestbare reputatie van onbetrouwbaarheid. Net zoals overigens de andere pionnen in het politieke spel. Denk aan onze eigen politiek, de intriges, links en rechts gestrooide zandhopen in onze ogen. Politiek vaart wel bij het manipuleren van de mens, hem overgieten met list en bedrog. Ook rechters doen daar vrolijk in mee. Bestaat er eigenlijk wel zoiets als een objectief denkend mens?
:roll2:
Negentig procent van de mensheid is dom. Dus waarom zou de CIA de ingewikkelde moeite nemen om met een serieus bericht het daglicht te trotseren?
:laugh1:

(laptop - Krijg nou wat. Die link ging ongewild automatisch. Verdomme, die moet ik eruit zien te krijgen)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Amerika had geen keuze: Bin Laden moest dood

vrijdag 13 mei 2011

Ook Osama bin Laden had een familie. Omar Osama bin Laden en andere zonen van Osama hebben in een verklaring de Amerikaanse regering bekritiseerd wegens moord op hun vader:

‘Als hij inderdaad standrechtelijk is geëxecuteerd, dan zetten we vraagtekens bij de rechtmatigheid van een dergelijke moord, aangezien het niet alleen een grove schending van het volkenrecht inhoudt, maar de Verenigde Staten ook het recht op een eerlijk proces en het principe dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, hebben opgeofferd. Terwijl de westerse maatschappij daarop is gebaseerd en er een proces mogelijk was tegen Osama bin Laden wegens mogelijke misdrijven, net zoals het geval was met de Iraakse president Saddam Hussein en de Servische president Slobodan Milosevic. Wij houden vol dat willekeurige moord geen oplossing is voor politieke problemen en het bestraffen van misdaden, aangezien het recht zijn loop moet krijgen.’

Rechtsorde
Was de uitschakeling van Osama een legitieme en legale daad? Niet alleen de zonen van Bin Laden maar ook Benjamin B. Ferencz, de openbaar aanklager bij Neurenberg-processen, maakte zijn ongenoegen over Bin Ladens dood kenbaar, in een brief aan The New York Times:

'Ik geloof sterk dat de hoop van de mensheid in een vredelievender wereld afhangt van de aanvaarding van de rechtsorde. Dat zagen we hier in de zaak-Osama bin Laden nog niet.'

Vreedzaam
Inderdaad, we weten niet precies onder welke omstandigheden Bin Laden om het leven is gebracht. Had hij zich al vreedzaam overgegeven? Dat weten we niet.

Is dit de eerste keer dat een niet-Amerikaan in opdracht van de Amerikaanse president wordt vermoord? Nee. Regelmatig opereerde Amerika buiten de Amerikaanse grenzen met goedkeuring van de president, waarbij ook nog bepaalde personen werden uitgeschakeld. Het verschil is dat dit keer de president de moord zelf openbaar heeft gemaakt.

Stel dat...
Stel dat de Amerikanen Osama bin Laden wel hadden kunnen arresteren. Wat waren de negatieve aspecten van een dergelijke arrestatie? Waar moest hij naartoe worden gebracht? Welke rechter was bevoegd om hem te berechten?

Waarschijnlijk waren de rechters in New York bevoegd. Hier begint zich een probleem te ontvouwen voor de Amerikaanse president: moeten dan ook andere terreurverdachten door de gewone rechter, en niet door militaire commissies worden berecht?

Dit wilde en wil Obama juist niet, omdat het bewijsmateriaal afkomstig van de CIA of buitenlandse diensten niet openbaar kan worden gemaakt. En zonder dat bewijs zullen al die terroristen worden vrijgesproken. Ook zouden ze recht hebben op een schadevergoeding.

Hypothetisch proces
Hoe lang zou een hypothetisch proces tegen Osama bin Laden hebben geduurd? Wellicht tien jaar. Osama bin Laden zou een team van beste juristen kunnen krijgen. Er zijn genoeg topjuristen in Amerika en Europa, die graag aan zo’n historisch proces meedoen.

Het zou een showproces worden, live te zien op alle zenders. Wat betekent dit voor de veiligheid van Amerika, Amerikanen buiten Amerika en voor Europa?

Zo'n proces zou wereldwijd zonder meer een desastreus effect hebben op de veiligheidsvraagstukken. Het Neurenberg-tribunaal was een overwinnaar-tribunaal. De vijand was totaal verpletterd. Maar in dit geval is de vijand, het islamitisch terrorisme, slechts onthoofd en niet verpletterd. Het doden van Osama bin Laden lijkt meer op een aanslag op de leider van de vijandelijke troepen dan op een totale overwinning.

Veiligheid
Een rechterlijk proces is een onontbeerlijk onderdeel van een rechtsorde. Maar het is niet alles. Je kunt de best denkbare rechtbanken hebben, maar als land in onveiligheid verkeert, heb je weinig aan die rechtbanken.

Kennelijk was president Obama niet bereid om aan een proces te beginnen dat de veiligheid van de Amerikaanse staat en de Europese staten ernstig in gevaar zou brengen.

De staat is de basisvoorwaarde voor het bestaan van een rechtsorde. In feite doet Obama een beroep op de tikkende tijdbom-theorie. Een tikkende tijdbom wordt gewoon uitgeschakeld. Daarom heeft ook het hoogste orgaan van de Verenigde Naties, de Veiligheidsraad, met instemming gereageerd over de uitschakeling van Osama bin Laden. Unaniem hebben ze het toegejuicht. Ook de Europese Unie heeft de uitschakeling van Osama bin Laden unaniem toegejuicht.

Resoluties
Het kon niet anders. Omdat de Veiligheidsraad en de EU na 11 september met hun resoluties Al-Qa’ida de oorlog hebben verklaard. Daarin ligt de legaliteit van de strijd tegen het terrorisme besloten.

Als Osama bin Laden niet mag worden uitgeschakeld, mogen dan die onbemande vliegtuigen wel zijn vrienden in Pakistan en Jemen uitschakelen? Al bij al kan worden gesteld dat de wereld het doden van Osama bin Laden legitiem heeft geacht.

De legaliteit bij zijn uitschakeling was verre van perfect. Toch leidt deze uitschakeling tot een nieuw precedent op het internationale niveau. Velen achten zich nu bevoegd om politieke tegenstanders in buitenland om te brengen. De Russen deden het al. Het kan op den duur tot zorgwekkende toestanden leiden. Al zal casuïstiek zoals die van Osama bin Laden zich niet vaak voordoen.

Scherpte
Bin Laden bracht zichzelf in een grijs gebied. Daar verdwijnt de scherpte van legaliteit. Dat wilde hij. Hij erkende het recht van Amerika en de Verenigde Naties niet. Osama bin Laden had zijn eigen rechtbanken die duizenden mensen ter dood hebben veroordeeld.

Zijn zonen zullen daarom niks te horen krijgen van de Amerikaanse rechters. Geen enkele eis zal worden gehonoreerd. In de strijd tegen het islamitisch terrorisme was de verwijdering van Osama bin Laden een essentiële kwestie. Dit en niets anders was het doorslaggevende argument voor president Obama. Temeer nu blijkt dat Osama bin Laden nog steeds leiding gaf aan Al-Qa’ida.

Ook deze zaak sterkt mij in de opvatting dat er behoefte is aan een nieuwe rechtsruimte met eigen procedure: een vermenging van het oorlogsrecht en het strafrecht. Een nieuwe rechtsruimte in de strijd tegen het terrorisme. Daarmee kan ook de leemte van de legaliteit worden opgevuld.
Want waar willekeur heerst, verdwijnt langzamerhand het licht van het recht.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... t-dood.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Weduwe Bin Laden: we woonden al sinds 2002 bij Abbottabad

Details over terreuraanslagen die werden gepland, kunnen de drie weduwen van Osama bin Laden hoogstwaarschijnlijk niet geven. Maar één raadsel kan het drietal, dat wordt ondervraagd door de Pakistaanse autoriteiten, wél oplossen: waar woonde de Al Qaida-leider in de jaren na de aanslagen van 11/9?

De weduwen, twee Saoedische vrouwen en een Jemenitische, zijn cruciaal voor het krijgen van een beeld hoe de voortvluchtige Bin Laden de wereld bijna tien jaar wist te misleiden. Een van hen, Bin Ladens jongste vrouw Amal Abdulfattah (29), zou volgens Pakistaanse media al een tipje van de sluier hebben opgelicht.

Pikant
Voordat Bin Laden in 2005 de villa in Abbottabad betrok, zou hij tweeënhalf jaar hebben gewoond in het naburige dorpje Chak ShahMuhammad Khan. De onthulling is pikant, omdat het dorp maar 250 huizen telt. De kans was veel groter dat Bin Laden zou worden ontdekt in dit plaatsje, aan de snelweg naar Abbottabad. En toch gebeurde het niet.

De weduwen vormen al dagen de inzet van een steekspel tussen de VS en Pakistan. Washington wil het drietal ondervragen, hopend zo meer te weten te komen over de activiteiten en contacten van Bin Laden sinds 2001. Mogelijk kunnen de vrouwen duidelijkheid verschaffen over het Pakistaanse 'netwerk' dat volgens president Obama de Al Qaida-leider jarenlang ondersteunde.

Hersteld van nierziekte
Islamabad heeft de VS toegezegd dat ze de weduwen mogen spreken. Maar tot op heden is dat niet gebeurd. Er lekken steeds meer details uit over wat het drietal heeft gezegd tegen Pakistaanse ondervragers. Zo zou Amal, die tijdens de Amerikaanse inval in haar been werd geschoten, hebben verteld dat Bin Laden volledig was hersteld van zijn nierziekte. 'Hij lag niet aan een dialyse-apparaat', zei een Pakistaanse functionaris in de krant Dawn.

In de afgelopen tien jaar doken steeds berichten op dat de Al Qaida-leider kampte met nierproblemen. Maar volgens de in Jemen geboren Amal, die op haar 17de trouwde, zou de Al Qaida-leider tot 2001 twee nieroperaties hebben ondergaan in Kandahar. 'Hij was noch zwak noch broos', aldus Amal volgens de functionaris. 'Hij geloofde in zijn eigen medicatie', zegt ze verder over zijn gebruik van onder andere watermeloenen om te herstellen.

Vijf vrouwen
Amal is een van de vijf vrouwen met wie Bin Laden sinds 1974 trouwde. Voor het vinden van zijn jongste bruid, meldde The Guardian woensdag, zou Bin Laden 5.000 dollar (ruim 3.000 euro) hebben betaald in 1999 aan een naaste vertrouweling. 'Ze moet vroom, plichtsgetrouw, jong en goedgemanierd zijn', zou hij tegen hem hebben gezegd.

De twee andere weduwen die vastzitten, zijn de moeders van Hamza (20) en Khalid bin Laden (22). Khalid werd gedood bij de actie.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5784/de- ... abad.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Bin Laden kon jarenlang ongehinderd e-mailen

Osama bin Laden blijkt jarenlang volop e-mails te hebben verstuurd. Doordat die zijn huis in en uit werden gesmokkeld op usb-sticks, bleef hij de veiligheidsdiensten steeds een stap voor. Daarbij zag de gedode terroristenleider over het hoofd dat hij af en toe zijn mailbox moest opschonen.
In zijn verblijf mag hij dan geen internetverbinding hebben gehad, Osama bin Laden blijkt een productieve schrijver van mailtjes te zijn geweest. De gedode terroristenleider beschikte daartoe over een bewerkelijk systeem dat hem in staat stelde de Amerikaanse veiligheidsdiensten steeds net een stapje voor te blijven.

Bin Laden zette zijn uitgaande mailverkeer op een geheugenstick. Die werd vervolgens per koerier naar een internetcafé gebracht. Nadat daar de berichten waren verzonden, werden binnengekomen mailtjes op de stick geladen. Zodra de omstandigheden het toelieten, werd die weer naar Bin Laden in Abbottabad getransporteerd.

Beginnersfout
Het systeem stelde Bin Laden in staat jarenlang in verbinding te blijven met de rest van de wereld zonder digitale vingerafdrukken achter te laten, zeggen Amerikaanse veiligheidsdeskundigen. Maar bij al zijn voorzichtigheid blijkt hij nu toch een beginnersfout te hebben gemaakt: de circa honderd memorysticks die tijdens de inval in zijn verblijf in beslag werden genomen, lijken bij elkaar een compleet archief te vormen van de e-mails die hij in de loop der jaren verstuurde.

Het toont aan dat Bin Laden zich in Abbottabad onbespied waande en veronderstelde dat hij nooit ontdekt zou worden.

Kans op ontdekking
Amerikaanse autoriteiten verwachten uit het mailverkeer veel bruikbare informatie te kunnen halen, zoals e-mailadressen en telefoonnummers. De veronderstelling is dat terroristen die in verbinding stonden met Bin Laden, zich genoodzaakt voelen hun werkwijze te veranderen en daarbij fouten zullen maken. Daardoor neemt de kans op ontdekking toe.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5784/de- ... ilen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Bin Laden eiste in aantekeningen meer doelwitten

Osama bin Laden bleef bij zijn volgelingen hameren op nieuwe manieren om de Verenigde Staten aan te vallen, ook toen hij moest onderduiken en zijn terreurorganisatie versplinterd raakte. Dat blijkt uit dagboekaantekeningen en andere documenten die vorige week tijdens de inval in zijn verblijf in Pakistan in beslag zijn genomen.
Bin Laden stelde onder meer voor dat ook kleinere steden het doelwit moesten worden en dat aanslagen op treinen evengoed tot de mogelijkheden behoorden. Hij schreef ook dat het zaak was dat bij elke aanval zo veel mogelijk Amerikanen om het leven zouden komen.

Europa
De Amerikaanse veiligheidsdiensten maken uit Bin Ladens notities op dat hij, anders dan werd aangenomen, nog steeds volop leiding gaf aan Al Qaida. Uit de stukken zou zijn persoonlijke betrokkenheid blijken bij alle recente plannen van de terreurorganisatie, waaronder het uitgelekte dreigement dat reizigers en ambassades in heel Europa vorig jaar tot extra waakzaamheid noopte.

Los Angeles
Bin Laden schreef dat in de VS de aanvallen niet alleen tot New York beperkt moesten blijven, maar dat zijn volgelingen zich ook zouden moeten richten op Los Angeles en op kleinere steden. Hij probeerde ze ervan te overtuigen dat alleen grote aantallen slachtoffers de VS op termijn zouden kunnen verleiden tot het terugtrekken van troepen uit het Midden-Oosten.

Tot nu toe zijn de onderzoekers in Bin Ladens documenten niet op onbekende plannen van Al Qaida gestuit. Dat hij een dagboek bijhield, was iets dat al langer werd verondersteld.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5784/de- ... tten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Weduwe Bin Laden: we woonden al sinds 2002 bij Abbottabad

Bin Ladens jongste vrouw Amal Abdulfattah (29), zou volgens Pakistaanse media al een tipje van de sluier hebben opgelicht.
Is daar een foto van gemaakt? Ben benieuwd hoe haar gezicht eruit ziet.:cool:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Monique »

hans van de mortel schreef:
Ariel schreef:
Weduwe Bin Laden: we woonden al sinds 2002 bij Abbottabad

Bin Ladens jongste vrouw Amal Abdulfattah (29), zou volgens Pakistaanse media al een tipje van de sluier hebben opgelicht.
Is daar een foto van gemaakt? Ben benieuwd hoe haar gezicht eruit ziet.:cool:
:roll2:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Zwartmeer »

‘Als hij inderdaad standrechtelijk is geëxecuteerd, dan zetten we vraagtekens bij de rechtmatigheid van een dergelijke moord, aangezien het niet alleen een grove schending van het volkenrecht inhoudt, ’
Dat zal allemaal wel maar het is ook zo dat er een tegenstander, een vijand, is geëlimineerd. Daar hoef je toch geen toestemming voor te vragen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Osama Bin Laden is dood.

Bericht door Ariel »

Ik kijk werkelijk heel ernstig bij dit bericht. [hypocrite.gif]
Amerikanen vinden verzameling porno in huis Bin Laden

vrijdag 13 mei 2011

In het huis van de doodgeschoten Al-Qa'ida-leider Osama bin Laden is een uitgebreide verzameling pornografisch materiaal aangetroffen.

Dat hebben Amerikaanse functionarissen vrijdag gezegd tegen persbureau Reuters.

Het zou gaan om een uitgebreide verzameling video's die was verstopt in het complex. Het is niet duidelijk of de video's eigendom waren van Bin Laden, en of hij ze ook heeft bekeken.

'Niet ongebruikelijk'
Hoe het materiaal in het huis is terechtgekomen, is niet bekend; er was in elk geval geen internetverbinding. Uit eerder vrijgegeven filmpjes blijkt dat Bin Laden wel de apparatuur in huis had om de video's af te spelen.

Volgens Amerikaanse functionarissen is het niet ongebruikelijk dat er bij islamitische militanten pornografisch materiaal wordt aangetroffen.

Aanslag
Nadat Bin Laden vorige week zondag werd doodgeschoten, namen de Amerikaanse Navy-Seals de tijd om materiaal te verzamelen. De troepen verlieten het huis met tientallen documenten, usb-sticks en hard drives van computers.

Donderdag kwam naar buiten dat Bin Laden aantekeningen had gemaakt over een aanslag op president Barack Obama. De vice-president, Joe Biden, vond de terrorist 'niet belangrijk', omdat zijn positie 'niet zo gewichtig' is.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... -Laden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie