Altijd wat in Tadzjikistan

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

http://www.mo.be/artikel/politieke-moeh ... dzjikistan Helaas kan ik nu geen artikelen kopieren en plakken. Al sinds 1991, de onafhankelijkheid, is het huilen met de kraan open als het gaat over moslims. Er was gisteren weer een oplaaiing van het geweld, al wordt dit door de meeste media genegeerd als zijnde niet smeuiig of ranzig genoeg, een onbekend land en het gaat niet over de voorgevel van een beroemd individu, maar dat neemt niet weg dat er schermutselingen zijn en er nog een land aan de lijst van moslim-slachtofferlanden kan worden toegevoegd.

Edit: Typefout
Laatst gewijzigd door Schepsel op vr jul 27, 2012 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Ik meld het maar, ik verwacht niet zoveel activiteit hier :p
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Ik denk dat wij ook een beetje moe zijn geworden Schepsel, van al het geweld in al die nieuwe Stannen in die contreien. Bovendien is de plaatselijke politiek amper bij te benen. Ik bedoel... de naweeën van een oorlog in 1997? We zijn nu 15 jaar verder!!!! Ik ben van negen jaar na de oorlog. Ik kan je verzekeren dat er binnen Nederland geen sprake meer was van het nasudderen van die oorlog toen ik zes was. Mensen waren te druk met de wederopbouw van het land. Daar doen ze er na een oorlog nog een paar schepje bovenop. Heel erg dat er zoveel mensen onder moeten lijden maar op een gegeven moment word je een soort van bedrijfsblind.

Soms willen mensen niet anders dan in eeuwige staat van oorlog te blijven steken en geen enkel andere natie of organisatie kan daar wat aan veranderen. Was het maar zo.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Ik vind het vooral tragisch. Dan zijn ze een onafhankelijk land geworden, kunnen ze een eigen staat en leven opbouwen, zichzelf besturen enzovoorts, en dan wordt het zo'n zielige ellende en verdeeldheid. Ja, zo lijkt het te zijn gegaan met veel van die landen, denk aan Uzbekistan met een dictator dat zeer arm is, Turkmenistan dat door de gek Niyazov naar onheil geleid is. En als er veel moslims zijn kan het bijna niet goed gaan. In Uzbekistan worden ze gewoon keihard onderdrukt en zijn ze te arm om te rellen. Maar nergens gaat het erg goed geloof ik.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Ik vind het vooral tragisch. Dan zijn ze een onafhankelijk land geworden, kunnen ze een eigen staat en leven opbouwen, zichzelf besturen enzovoorts, en dan wordt het zo'n zielige ellende en verdeeldheid. Ja, zo lijkt het te zijn gegaan met veel van die landen, denk aan Uzbekistan met een dictator dat zeer arm is, Turkmenistan dat door de gek Niyazov naar onheil geleid is. En als er veel moslims zijn kan het bijna niet goed gaan. In Uzbekistan worden ze gewoon keihard onderdrukt en zijn ze te arm om te rellen. Maar nergens gaat het erg goed geloof ik.

Ik heb via internet heel contacten ook moslims van over de gehele wereld. Vanavond nog een Afghaan gesproken. Die heeft in Kaboel alleen zijn familie. Een leuke jonge knaap van 26 aan zijn profielfoto te zien. Hij maakt geen vrienden omdat niemand daar te vertrouwen is en dan bedoel ik gewoon als mens. Moslims willen er te vaak alleen maar beter van worden. Zodra ze iemand ontmoeten speelt er door het hoofd hoe ze die eventueel in kunnen zetten als dat waar dan ook voor nodig mocht zijn. Wij denken vaak dat dat alleen voor hun contacten met ons zo geldt, maar onderling zijn ze geen haar beter. Alleen zijn die slimmer dan wij want ons kent ons en glimlachen ze vriendelijk afwachtend waar en wanneer de aap uit de mouw zal komen en houden onderhand de eigen lipppen stijf op elkaar. Daarom wordt er zo fanatiek in de eigen familie getrouwd. Haal je een vreemde binnen, weet je maar nooit wat voor vlees je in de kuip hebt.

Je kan van mensen die zo elkaar steken niet verwachten dat ze een behoorlijk bestuur uit de grond kunnen stampen en van enige gevoel voor samenwerking en onderlinge solidariteit is al helemaal geen sprake. Alleen de eigen belangen tellen en uiteraard voor de naaste familie. Zoland die mentaliteit de boventoon blijft voeren is het dweilen met de kraan open.

Wij zijn niet in staat om hen op andere gedachten te brengen. Wij kunnen wel naar beneden buigen om hen te begrijpen maar zij zijn niet in staat om hoog genoeg te reiken om ons te begrijpen. Kijk maar eens naar onze huismoslima hier. Die is er is echt van overtuigd dat ze met ons mee kan doen omdat ze hier opgegroeid is en heeft werkelijk geen idee hoe tenenkrommend ordinair, hatelijk en haatdragend ze is. Hetzelfde geldt voor de stoere meiden van halal. Wat ze doen is Nederlands gedrag kopiëren en dan denken ze dat dat het is. Daarom kmot het zo kunstmatig over. Ze doen wel maar het mist iedere vorm van gedegen basis.

Zolang mensen in landen zoals Tadzjikistan zich er niet bewust zijn dat je moet leren geven en nemen en niet alleen de eigen kas en die van je familie op wat voor manier dan ook te spekken, zal er niets veranderen en blijft dat tot in lengte dagen zo totdat er een meerderheid opstaat die wel het licht ziet. En aangezien er geen ander licht op de wereld bestaansrecht heeft dan de duisternis van de islam zal het tot in eeuwigheid zwaar tobben blijven in en met islamitische landen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Dat zijn behoorlijk vervelende trekjes. Dat de mensen zo zijn dat je eigenlijk niemand kunt vertrouwen. Hebben ze dan geen interesse in een ''normale/gelijkwaardige/oprechte'' vriendschap?

Het beeld dat je schetst geldt kennelijk voor Afghanistan, voor hoeveel moslims denk je dan dat het geldt? In de hele islamitische wereld, dus ook bijvoorbeeld Noord-Afrika, of alleen de contreien van Afghanistan?

Volgens mij las ik wel allerlei verhalen over Marokkanen die mekaar bedonderen. Je zou dan alleen denken dat ze hondsziek van elkaar EN zichzelf worden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Dat zijn behoorlijk vervelende trekjes. Dat de mensen zo zijn dat je eigenlijk niemand kunt vertrouwen. Hebben ze dan geen interesse in een ''normale/gelijkwaardige/oprechte'' vriendschap?

Het beeld dat je schetst geldt kennelijk voor Afghanistan, voor hoeveel moslims denk je dan dat het geldt? In de hele islamitische wereld, dus ook bijvoorbeeld Noord-Afrika, of alleen de contreien van Afghanistan?

Volgens mij las ik wel allerlei verhalen over Marokkanen die mekaar bedonderen. Je zou dan alleen denken dat ze hondsziek van elkaar EN zichzelf worden.

Het is onder het gros van de moslims zo, Schepsel. Ik heb eem relatie gehad met een leraar Engels die Marokko wwont. Die heeft me zoveel verteld. De meeste moslims zijn eenzamer dan jij en ik ons kunnen voorstellen. Moet je je voorstellen dat je aan niemand kwijt kan hoe het er van binnen werkelijk bij je uitziet. Je weet immers maar nooit wanneer het tegen je gebruikt zal worden. Daarom is ook veiliger om bij iedere gelegenheid het gewenste masker op te zetten. Dan heb je tenminste de illusie nog dat je er bij hoort en onderhand goed je ogen openhouden van wie je beter kan worden.

Ze worden niet ziek van elkaar want dat verlies je de groep en ziek worden van jezef is er ook niet echt bij want dan moet je al je zorgvuldig opgebouwde kaartenhuzien omblazen en geen hond die je dan nog wil helpen want je bent buiten het collectief getreden en het enige wat je kan dan verwachten is leedvermaak en voor lange tijd het onderwerp van voortdurende roddel zijn.

De meesten weten niet eens wat er onder ware vriendschap verstaan wordt en die dat wel doen kunnen bijna nooit een gelijk gestemde ziel vinden binnen de eigen gelederen. Dan moeten ze iemand in een andere cultuur zoeken en dat wordt dan uit het collectief treden met alle gevolgen of die vriend(schap) als het ware verloochenen bij vrienden en familie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Wat een intense leegte.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Klinkt allemaal nogal empathieloos, wreed, kinderachtig (als oude wijven steeds roddelen) en als een manier om ongelukkig te blijven. Trieste bedoening dan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Ozes »

klopt. Een roddelcultuur waar roddels grote consequenties hebben.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

IK zal je een voorbeeld geven, Schepsel. Mijn toemalige Marokkaanse vriend liet een huis bouwen. Als je dat hier in Nederland laat doen, ga je naar een aannemer. Die maakt keurig een contract op waarin alles netjes vastgelegd wordt. Indeling, de te gebruiken materialen, opleveringsdatum enz. Jij kan gewoon je ding blijven doen want alles wordt gedaan zoals het in het contract opgenomen is. Blijft de aannemer in gebreke kan je met het contract om de oren slaan en als het nodig is naar de rechter stappen als dat contract niet nageleefd wordt.

Voor mijn vriend daar ging het wel een beetje anders. Die moest zorgen dat hij dagelijks op de bouwplaats verscheen want het kon zo maar gebeuren dat die verlaten was omdat de bouwvakkers die hij zelf betaalde ergens anders aan het klussen waren waar ze net even wat meer betaald kregen. Verder kocht hij zelf de materialen in want een aannemer daar kan wel een A-kwaliteit beloven maar voor hetzelfde geld liet die je er wel voor betalen maar stopte er in een pulpspul in. Zodra bijvoorbeeld de stenen bijna op waren, kreeg hij een telefoontje en moest hij naar de dichtbijzijnde stad om die zelf weer in te kopen. Ook moest hij zorgen dat hij op verschillende tijdstippen op de bouw verscheen want dat wisten de werkers niet precies op welke tijd hij verscheen en daar hun werktempo bij aan konden passen. Zoui hij dagelijks op dezelde tijd een kijkje gaan nemen dan wisten die mannen dat ze op dat moment hard aan het werk te zijn, terwijl ze er de rest van de tijd een potje van maakten. Bovendien moest hij er ook nog voor zorgen dat hij het aantal stenen en ander materiaal in de gaten bleef houden want je wist maar nooit of die spullen weer niet doorverkocht werden of in een ander project gebruikt werden. Bijvoorbeeld bij een goede vriend of naast familielid. Ook moest hij af en toe de aannemer mee uit eten nemen als middel om die een beetje te vriend te houden.

Zo gaat het er aan toe in islamitische landen. Je kan geen mens vertrouwen. Niet eens je eigen vrouw of man. Die kan er op van manier dan ook, ook nog wel eens één of zelfs meerdere verborgen agenda's op na houden.

Die mentaliteit die zijzelf cultuur noemen is gewoon mee ze meegekomen naar Europa en omdat ze toch altijd onder elkaar verblijven, verandert er niets en zullen ze nooit kunnen intregeren zoals de politiek sdat nastreeft. Het enige wat ze laten zien is wenselijk gedrag dat niets maar dan ook niets zegt over de ware motivaties en intenties die onder de oppervlakte liggen. Zo gaan ze ook om met het eigen soort. Voor iedere gelegenheid een ander soort gedrag. Thuis de vrome moslim en op straat met "vrienden" weer het gedrag dat bij die groep gemeengoed is. Respect tonen voor de ouderen maar zodra uit het zicht zijn gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. Meiden die zich van alle kanten laten pakken behalve de voorkant zodat ze bij hoog en laag kunnen zweren dat ze nog maagd zijn als er getrouwd moet worden.

Zoland moslims niet van eigen mentaliteit veranderen kun je compassie blijven hebben over hoe hun land geregeerd wordt maar er zal niets veranderen. Het ligt niet aan hun regeringen. Het zijn de mensen zelf.

In dat licht kan je ook begrijpen dat het belangrijker is om te weten en te verkondigen wat er zoals in de koran en aanverwante artikelen geschreven staat dan dat wat er in werkelijkheid gebeurt. Het is dan voor moslims ook bijzonder pijnlijk als anderen de vinger op de zere plek leggen en daar reageren ze dan op dat je ze beledigt. Het is namelijk een regelrechte belediging als je er ze laat merken dat je een masker van ze heen prikt. In hun "cultuur" is zoiets not done. Het enige wat je kan/mag doen is met informatie naar anderen gaan en er een stevige roddel over opzetten.
Laatst gewijzigd door Dhana op za jul 28, 2012 11:39 am, 5 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Wat een intense leegte.

Kijk maar eens naar de posts van onze huismoslima en Amazigh. Hebben die ooit een wezenlijk punt weten te maken? Volkomen lege vaten die alleen maar heel hard klinken als ze weer eens even langskomen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Mahalingam »

"Vijanden? Die heb ik niet nodig. Ik heb neven."

Ik strijd tegen mijn broer.
Ik en mijn broer strijden tegen onze vader.
Met zijn drieën strijden we tegen de ooms en neven.
Met de hele familie strijden we tegen andere families.
Met de clan strijden we tegen de andere clans
...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:"Vijanden? Die heb ik niet nodig. Ik heb neven."

Ik strijd tegen mijn broer.
Ik en mijn broer strijden tegen onze vader.
Met zijn drieën strijden we tegen de ooms en neven.
Met de hele familie strijden we tegen andere families.
Met de clan strijden we tegen de andere clans
...
Dat is het leven van de gemiddelde moslim in een notendop. Chapeau, Mahalingam.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dihya »

Dhana schreef:
Schepsel schreef:Wat een intense leegte.

Kijk maar eens naar de posts van onze huismoslima en Amazigh. Hebben die ooit een wezenlijk punt weten te maken? Volkomen lege vaten die alleen maar heel hard klinken als ze weer eens even langskomen.

Deleted......
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Dihya schreef: Deleted. .

Ten eerste ben ik niet oud. Ten tweede ben ik niet zielig. Ten derde al zou ik jou uit de grond van mijn hart haten zoal ik al in staat zou zijn om te haten, zal ik je nooit proberen jou te kwetsen met dingen die jij mij toevertrouwd hebt noch zal wie dan ook te weten komen wat je mij ooit hebt verteld. Dat is een verschil in mentaliteit dat jij nooit zullen kunnen bevatten. Je bent een lichtend voorbeeld van ik hier gesteld heb en als hier iemand zielig is hier ben ik dat zeker niet.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Ariel »

Dihya schreef: deleted. .
Wat is dit een nare post Chaimae. Bah. Je bent een schande voor je familie en de gehele Marokkaanse gemeente. En dat met de ramadan. Het blijkt dat Dhana gelijk had met haar post dat je een leeg vat bent. En je bent niet alleen een leeg vat, maar je geest stinkt ook nog eens als een open riool. Ga je schamen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Lief dat je voor me opneemt, Ariel. Punt is eachter dat C. het toch niet begrijpt en dat ook zal nooit kunnen. Daarvoor is ze met haar 25ste al te diep gezakt.


Ik weet inmiddels hoe het met moslims gesteld is en welke reactie je kan verwachten als de vinger op een te zere plek legt en dat nogal scherp doet. Dat kunnen ze uiteraard niet van je winnen omdat er geen woord van gelogen of verdraaid is en dan krijg je te maken met de afmaken van de boodschapper. Dat kan uiteraard alleen door laf op de man gaan spelen. Ik verwonder me eigenlijk meer over zo'n totaal gemis van elke vorm van innerlijke beschaving dan dat de woorden me persoonlijk raken. Eigenlijk wel ook wel weer sneu diegene die daar zo z'n best voor heeft gedaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Ik vind het pathologiserende effect van cultuur/religie wel interessant. Ik heb weleens nagedacht over hoe ongedefinieerd de mens is gezien gedrag dat in de ene cultuur wenselijk of normaal is en in een andere cultuur een reden voor onmiddelijke opname, TBS of psychische analyse. Het profiel van de moslim zag er niet zo mooi uit maar jullie maken het nog rotter :').

Is het echt zo als Mahalingam schetst? Ik dacht dat ze in de familie zelf namelijk wel respectvol en ''affectief' zijn als het maar ''omhoog in rang'' is. Dus, de vader die het hoogst staat wordt met de meeste egards behandeld, maar de nieuw ingetrouwde schoondochter wordt op een manier behandeld die ik mijn huisdier al niet aan zou doen. Eigenlijk wel vreemd en liefdeloos, ik wil mijn ratten al niet kwellen, of iemand van wie ik houd, en zij doen dat aan de lopende band. Denk aan alle huiselijk geweld, de psychische en sociale controle en gevangenis, het commanderen, treiteren en onderdrukken, enz. Hier zeggen ze dan: Als je man dat doet heeft hij hulp nodig. En dat zijn de meeste mensen dan eens. Maar dan is het daar weer anders.

Je leven lijkt me op die manier karig en leeg, en ik vermoed dat het persoonlijke ontwikkeling in de weg staat. Als je geen volwassen gedrag hoeft te vertonen (als man bijvoorbeeld) zal je misschien ook wel minder geinteresseerd zijn in cultuur bijvoorbeeld, of boeken. Wellicht houdt het de achterlijkheid in stand, maar dat is natuurlijk maar speculatie.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
Is het echt zo als Mahalingam schetst? Ik dacht dat ze in de familie zelf namelijk wel respectvol en ''affectief' zijn als het maar ''omhoog in rang'' is. Dus, de vader die het hoogst staat wordt met de meeste egards behandeld, maar de nieuw ingetrouwde schoondochter wordt op een manier behandeld die ik mijn huisdier al niet aan zou doen. .
Misschien moet je dit boek eens lezen Schepsel. De uitverkorene van Fayza Oum Hames.
Een inportbruid die acht jaar lang zat opgesloten in Nederland. Er zijn meer van dit soort boeken in omloop.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... s%5D=11965
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Is het echt zo als Mahalingam schetst? Ik dacht dat ze in de familie zelf namelijk wel respectvol en ''affectief' zijn als het maar ''omhoog in rang'' is. Dus, de vader die het hoogst staat wordt met de meeste egards behandeld, maar de nieuw ingetrouwde schoondochter wordt op een manier behandeld die ik mijn huisdier al niet aan zou doen. Eigenlijk wel vreemd en liefdeloos, ik wil mijn ratten al niet kwellen, of iemand van wie ik houd, en zij doen dat aan de lopende band. Denk aan alle huiselijk geweld, de psychische en sociale controle en gevangenis, het commanderen, treiteren en onderdrukken, enz. Hier zeggen ze dan: Als je man dat doet heeft hij hulp nodig. En dat zijn de meeste mensen dan eens. Maar dan is het daar weer anders.
Respect tonen is belangrijker dan het ook echt hebben in de islamitische cultuur. Net zoals het belangrijker is critici van de islam met allerlei citaten om de oren te slaan ten einde aan te tonen dat de islam zo veel beter is dan dat wij weten of zelfs maar vermoeden. Als je met een moslim in debat gaat over al het leed en de verschrikkingen die uit naam van de islam gebeuren dringt de impact daarvan voor de slachtoffers nauwelijks of niet tot ze door. Het enige dat telt is duidelijk maken dat de koran een heilig boek is. Wij leven mee met wat anderen overkomt en zij gaan als een stelletje fanaten over tot het verdedigen van een boek. De koran beschermen is belangrijker dan compassie hebben met slachtoffers. Behalve dan als het om moslimsslachtoffers gaat door toedoen van niet moslims. Wat er thuis tussen vier muren gebeurt is privé. Zolang het buiten die muren maar niet bekend raakt, is er geen vuiltje aan de lucht. Het gaat niet om mensen of om menselijkheid. Het gaat erom hoe je bij de buitenwacht of vanuit die buitenwacht dan weer bij je familie overkomt.
Je leven lijkt me op die manier karig en leeg, en ik vermoed dat het persoonlijke ontwikkeling in de weg staat. Als je geen volwassen gedrag hoeft te vertonen (als man bijvoorbeeld) zal je misschien ook wel minder geinteresseerd zijn in cultuur bijvoorbeeld, of boeken. Wellicht houdt het de achterlijkheid in stand, maar dat is natuurlijk maar speculatie.
Zoals ik al eerder poste. Holle vaten klinken het hardst. En gelezen mag er wel worden in de islam. Maar wat heb je aan boeken waarin dingen geschreven staan die tegen de koran indruisen? Je kan nog zo hard en veel gestudeerd hebben, als je er daarnaast van overtuigd bent dat je met een gerust hart een vlieg uit je eten kunt vissen omdat Mohammed verklaart heeft dat de ene vleugel gif bevat maar de andere dan weer het tegengif, blijf je inderdaad in volkomen achterlijkheid steken.


Een moslim hoeft zich niet persoonlijk te ontwikkelen. Als je alle regeltjes, verboden en voorschriften volgt, kan je voor de rest op je lauweren rusten. Er is al immers al voor je gedacht. Bovendien bestaat het gevaar dat als je wel gaat ontwikkelenm, je zo ver komt dat je vraagtekens bij de koran en de vermeende goedheid van Mohammed gaat plaatsen en dat is het begin van het einde van de islam.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Schepsel »

Wat je in je eerste alinea noemt is wel treffend ja. Zoals het ze niet kan schelen dat veel mensen onvoorstelbaar lijden in hun gelederen maar schuimbekkend drifbuien krijgen vol dolgedraaide agressie als iemand een tekeningetje maakt waar ze not amused van zijn. Hoezeer ze steeds terugkomen met hetzelfde, dat als je maar nog meer moslim bent, nog beter, en als iedereen maar moslim is, dat het dan wel goedkomt. En als het even kan wuiven ze het weg en lijkt het ze niet zo te kunnen schelen. Ze zouden zich ook kunnen schamen voor wat hun geloofsgenoten bijvoorbeeld in Soedan aanrichten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Wat je in je eerste alinea noemt is wel treffend ja. Zoals het ze niet kan schelen dat veel mensen onvoorstelbaar lijden in hun gelederen maar schuimbekkend drifbuien krijgen vol dolgedraaide agressie als iemand een tekeningetje maakt waar ze not amused van zijn. Hoezeer ze steeds terugkomen met hetzelfde, dat als je maar nog meer moslim bent, nog beter, en als iedereen maar moslim is, dat het dan wel goedkomt. En als het even kan wuiven ze het weg en lijkt het ze niet zo te kunnen schelen. Ze zouden zich ook kunnen schamen voor wat hun geloofsgenoten bijvoorbeeld in Soedan aanrichten.

Je ergens voor schamen gaat gepaard met het erkennen van gemaakte fouten. Schaam je je als moslim voor wat er in Soedan gebeurt moet je bekennen dat er iets ernstig verkeerd is met de moslims daar. Als er iets mis is met die moslims, is er ook iets me jezelf. Is er iets mis met jezelf als moslim, is er iets mis de islam. Beken je dat er ook maar iets mis is met de islam ben je een afvallige. Ben je een afvallige wacht daar straks de verschrikking van de hel. Dus blijft er niets veel over om hoe je fanatieke broeders ook als beesten te keer mogen gaan, de beschuldigende vinger naar de kaffur te steken. Heb je toch een reden (kapstok) gevonden en wordt jouw weg naar het paradijs niet in gevaar gebracht.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dihya »

Ariel, je hoeft niet voor Dhana in de bres te springen. Kan ze prima alleen.

Deleted.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Altijd wat in Tadzjikistan

Bericht door Dhana »

Oke, dan ben ik oud, zielig en eenzaam, lieverd. Jij je zin en ik maal er niet om.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie