Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Pilgrim »

Nederlandse jihadisten moeten strafrechtelijk worden vervolgd

Door Afshin Ellian 7 okt 2013

Is het normaal om met een bazooka en terroristen op de foto te gaan en daarna hun gewelddadige jihadpropaganda door te zenden? Een jihadgebied is geen safaripark: ik pleit voor een ophokplicht voor alle jihadisten in Nederland en België.

Er is in Nederland onvoldoende aandacht voor terrorisme. Dat is zeer onwenselijk en zelfs gevaarlijk. De ambtelijke cultuur verandert wanneer de ambtenaren die al een terreuraanslag hebben meegemaakt, zijn vertrokken.

Ook de postmoderne deskundigen die door hun zogenaamde nuancering eindeloos categorieën aanbrengen binnen het islamitische terrorisme, zorgen voor verwarring en een vals gevoel van geruststelling.

Gevaarlijke cocktail
Het wordt tijd dat de politiek en veiligheidsambtenaren hun werk weer naar behoren gaan doen in de strijd tegen het terrorisme. Vooral nu.

De economische crisis en de politieke instabiliteit vormen, in combinatie met een terreuraanslag, een gevaarlijke cocktail. Terreur en terreurdreiging moeten nooit bepalend zijn voor de politieke of economische richting van een open samenleving.

Daarom moeten we de touwtjes rond geradicaliseerde moslims aantrekken.

Substantieel
Moeten we ons zorgen maken over de ontwikkeling van het islamitische terrorisme? Deze vraag is al beantwoord door de AIVD: de veiligheidsdienst waarschuwt al enige tijd voor de toegenomen terroristische dreiging.

Daarnaast heeft de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid het dreigingsniveau verhoogd van 'beperkt' naar 'substantieel', omdat de omvang van jihadgang vanuit Nederland naar Syrië en andere gebieden snel is gestegen.

Geweldsbereid
Volgens de NCTV bestaat het risico dat jihadreizigers in de conflictgebieden expertise en ervaring opdoen en bij terugkomst in Nederland een dreiging vormen, omdat zij radicaal, getraumatiseerd en in hoge mate geweldsbereid zijn geworden. In hetzelfde bericht legden de autoriteiten de nadruk op de toename van radicalisering van kleine groepen jongeren.

We zijn nu een paar maanden verder. Er zijn al Nederlandse jihadisten gestorven in de Syrische burgeroorlog. Ik vermoed dat de radicalisering zich sneller en harder voltrekt dan aanvankelijk gedacht. En dat is voor een deel te danken aan onafgebroken jihadpropaganda op internet.

Al-Afghani
Shabir Burhani, met zijn jihadistische artiestennaam Maiwand al-Afghani, is een voorbeeld van een propagandamachine die rond de klok aan het werk is. Afgelopen dagen heb ik gemerkt dat velen met verbazing en zorg naar deze ontwikkelingen kijken.

Velen zijn verbaasd waarom figuren als Burhani ongestoord jihadgebieden kunnen bezoeken en zelfs met wapens poseren voor de camera.

Wie zijn de gewapende mensen met wie Burhani op de foto staat? Zijn het leden van de Taliban of Al-Qa'ida?

Heulen met de vijand
Terecht stellen burgers de vraag: is het normaal om met een bazooka met vijandelijke terroristen op de foto te gaan en daarna hun gewelddadige jihadpropaganda door te zenden?

Is het normaal om met de collega's van moordenaars van 22 Nederlandse soldaten te poseren en ten behoeve van hun strijd propaganda te maken? Iemand noemde dit gedrag 'heulen met de vijand'.

Dit alles is niet normaal in een democratische rechtsorde.

Gebiedsverbod
Het bestuursrecht moet op grotere schaal worden toegepast op geradicaliseerde salafisten. Politie en gemeentes moeten de bevoegdheid krijgen om ten aanzien van gerekruteerde figuren vaker bepaalde middelen - zoals een gebiedsverbod of meldingsplicht - te kunnen inzetten.

Niet iedereen kan door de politie of AIVD in de gaten worden gehouden: daarvoor is te weinig capaciteit. Mocht blijken dat sommigen vuurgevaarlijk worden, dan rijst de vraag of ze niet onder elektronisch en digitaal toezicht moeten komen.

Onvoldoende
Om misbruik van deze bevoegdheden te voorkomen, moeten gemeentes over een speciale commissie beschikken die individuele zaken zorgvuldig behandelt.

Daarnaast kan de administratieve rechter een oordeel vellen over de rechtmatigheid van deze beslissingen. Maar eerst moeten de wetten worden gemaakt die dit soort administratieve handelingen mogelijk moeten maken. De verstoringsactiviteiten van de gemeentes blijken onvoldoende effect te sorteren bij het tegengaan van de radicalisering van moslimjongeren.

Geen safaripark
Ook strafrecht moet actief worden toegepast op jihadgangers. Wie deelneemt aan de gewelddadige jihad moet worden vervolgd wegens deelname aan een terroristische organisatie.
Ook personen die jihadgebieden bezoeken met het oogmerk trainingen te volgen of organisatorische contacten te leggen, moeten strafrechtelijk kunnen worden vervolgd. Een jihadgebied is geen safaripark.

En de jihadpropaganda? Valt die onder de vrijheid van meningsuiting? Ik heb steeds beweerd dat geweld, dreigen met geweld en het propageren van geweld niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

Noodzakelijk
Wie continu gewelddadige boodschappen van Al-Qa'ida en de Taliban doorzendt, en ook nog bezig is met het kweken van sympathie voor terroristen en terreurgroepen, kan niet langer een beroep doen op vrijheid van meningsuiting.

De staat moet gewelddadige jihadpropaganda op Facebook, Twitter en andere media stoppen. Tegelijkertijd moeten we met andere Europese landen praten over een verbod op dit soort rekruteringsmiddelen. Nu is het dweilen met de kraan open.

Ironisch maar noodzakelijk: een ophokplicht voor alle jihadisten in Nederland en België.

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... -1384092W/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Na amper vier weken Syrië staat Michael Delefortrie terug in België. De gezochte Syriëstrijder wil zich aangeven, maar politiekantoor is gesloten.
Vier weken nadat hij naar Syrië trok om er een nieuw leven te beginnen, is Michael ‘Younes’ Delefortrie (25) al terug in België. Gisteravond ging de bekeerde Antwerpenaar zich vrijwillig aangeven bij de terrorismespeurders. Al viel dat tegen, want hij stond voor een gesloten kantoor. Vanochtend stapt hij opnieuw naar de politie.

Om te voorkomen dat hij thuis of op straat zou worden opgepakt, besliste hij zichzelf aan te geven bij de politie. Donderdagavond, was het plan. Maar toen hij aankwam bij de Antwerpse speurders stond hij er voor een gesloten deur. Hij was te laat.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00944760
Onze ware religie vrienden vinden hem een oetlul...Lees hun verslag.
Belg gaat naar Syrië maar rent na 5 weken weer terug naar huis

De Belgische bekeerling Michael Delefortrie, ook bekend als Younnes De Belg, is terug in België. Hij vertrok halverwege december naar Syrië. Naar eigen zeggen om te emigreren. “Ik heb in Syrië geen kogel afgevuurd. Ik was mijn leven in België moe en wou in Syrië opnieuw beginnen. Niet als strijder, maar om er te wonen”, zegt hij in Het Nieuwsblad. Maar de foto’s die hij op z’n Facebook plaatste lijken er toch op te wijzen dat hij daar wilde strijden. Hoe dan ook, de gevaarlijke situatie kon hij niet aan. Afgelopen zondag kwam hij terug in België. Tot dusver lijkt dit de kortste Syrië-reis die een Europeaan in het kader van jihad maakte.
Afbeelding
Van Delefortrie kan gezegd worden dat hij gedesillusioneerd is. ”Ik had de keuze: hier in de gevangenis komen zitten, of daar sterven”, zegt hij. En later: ”Ik wil nooit meer terug naar dat wespennest. Een goede raad voor andere jongeren die willen vertrekken: zorg dat je weet waaraan je begint.” In een andere krant haalt hij hard uit naar de Syrië strijders. Zo klaagt hij over het feit dat hij geen warm welkom krijgt van de mensen waarmee hij in Antwerpen al in de clinch ligt.

Delefortrie kwam in Syrië vlak voordat partijen die gesteund worden door het Westen en Saudi Arabië de oorlog verklaarde aan de Islamitische Staat van Irak en Shaam (ISIS). Daarbij hadden de partijen het vooral gemunt op niet-Syriërs. De Belg zag zijn utopia in elkaar storten. Hij vond het zo eng allemaal, dat hij besloot terug te keren naar het land waar hij zijn leven moe was, om zich vervolgens aan te geven bij de politie. Vreemd, aldus ingewijden. “Wie zeker is van zijn doel, rent niet weg als het even wat moeilijker wordt.”

Delefortrie zegt zelf geen kogel te hebben afgevuurd, maar wil blijkbaar wél opgepakt worden. Bronnen vertellen aan DeWareReligie.nl dat Delefortrie, eufemistisch gezegd, niet echt meer lekker in ‘de groep’ lag in België. Een terugkomst vanuit Syrië met het excuus dat je bang bent is daarbij niet echt bevorderlijk. Laat staan dat je dergelijke dubieuze uitspraken doet over de strijd die daar gevoerd wordt. Mogelijk vreest Delefortrie dat hem iets aangedaan wordt en is hij dus het veiligst in de handen van justitie, of wil hij zijn terugkomst vergoelijken voor zichzelf en/of zijn omgeving. Ook een scenario waarbij Delefortrie naar huis is gestuurd, wordt niet uitgesloten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

En hoe vond de Younes de nep jihadi zijn vakantie in Syrie....Nou, niks dus. :no1: Lees zijn reisverslag.
‘Belgen in Syrië vooral bezig met thee en koekjes’

Michael ‘Younes’ Delefortrie, een teruggekeerde jihadist, schetst een ontluisterend beeld van zijn vroegere bondgenoten in Syrië. ‘Na vier weken vroeg ik me constant af: wat ben ik hier in godsnaam aan het doen?’

‘Ik dacht dat ik in Syrië in vrede als een goede moslim zou kunnen leven’ ‘Nuttige dingen heb ik de Belgen niet zien doen. In tegenstelling tot de Tsjetsjenen: dat zijn harde werkers’

BRUSSEL | ‘Kafr Hamra, de plek waar veel Belgische Syriëstrijders zijn terechtgekomen, is een grote woonwijk vol brede villa’s. De strijders wonen er in groepen van 20 in de achtergelaten huizen van gevluchte bankdirecteurs en andere rijken. Allemaal met een zwembad, en vier tot vijf badkamers. Maar maak je geen illusies: in de weken dat ik er geweest ben, was er twee dagen lang elektriciteit. Verwarmd water is er niet. En de hele dag door hoor je geweerschoten en explosies.’ ‘Op een vroege ochtend moesten we die woonwijk snel verlaten. De veilige bunker waar we gingen schuilen, bleek gewoon een leegstaand warenhuis te zijn. Bij onze terugkeer waren onze huizen geplunderd en de achtergebleven vrouwen ontvoerd, door mannen die een week eerder nog onze bondgenoten waren. Toen heb ik eens goed om me heen gekeken. Wat zat ik daar in godsnaam te doen?’

Delefortrie, vader van twee jonge kindjes, was als blanke bekeerling een van de opvallendste kopstukken van het opgedoekte Sharia4Belgium. Toen zijn kompanen een jaar geleden naar Syrië vertrokken, bleef hij achter. ‘ Midden december ben ik hen na lang nadenken toch achterna gereisd.Ik dacht dat ik in Syrië terecht zou komen in een bevrijde stad, waar ik in vrede als een goede moslim zou kunnen leven. In een relaxte sfeer, ver weg van mijn problemen. Zo had ik het horen vertellen van jongens die vertrokken waren. Geloof het of niet: het was nooit mijn ambitie om te gaan vechten.’ Younes kreeg in Kafr Hamra niet het warme welkom waar hij op gehoopt had. ‘ Na mijn aankomst werd ik opgepakt door de “islampolitie”. Ik werd in een cel opgesloten, tot iemand vanmijn vrienden zich borg zou stellen voor me. Maar niemand wou dat doen!’ ‘Met sommigen lag ik al in Antwerpen in de clinch, omdat ik een grote mond heb. Maar sommige vonden het bijvoorbeeld plots niet kunnen dat ik op Facebook ooit eens met een vrouw had gechat.’

Kapotgeschoten schedels

Ze lieten hem aan zijn lot over. Pas na een week werd hij vrijgelaten. ‘Ik kwam in een villa terecht, bij Fransen en Libiërs.’ Het leven in Kafr Hamza was hard, en gevaarlijk. ‘De hele dag door wordt er geschoten. Ik heb veel lijken zien liggen op straat, mensen met kapotgeschoten schedels.’ Nieuwelingen zouden in een trainingskamp belanden, maar Delefortrie heeft daar naar eigen zeggen niets van gemerkt. ‘Er is geen tijd meer voor.’ ‘Ondanks al dat geweld gaat het leven gewoon zijn gang. Er zijn winkels en snackbars, net zoals bij ons. De strijders staan ’s morgens vroeg op, voor het gebed. Daarna volgt een religieuze toespraak of is er islamstudie. Dan wordt de groep meestal opgesplitst. Er worden bijvoorbeeld tien mannen op missie gestuurd. Ze moeten wegcontroles uitvoeren, grenzen bewaken, of een vijand aanvallen. De rest blijft in de villa, en doodt de tijd met tv-kijken, koken, wapens onderhouden, of aan auto’s sleutelen. ’s Avonds is er opnieuw een gebed.’ ‘Wapens zijn beschikbaar, maar je moet geld hebben om ze te kopen. Het FSA vecht met moderne, Israelische wapens. De Belgen schieten met kalasjnikovs. Maar ik had geen geld. Van de 1.000 euro die ik mee had genomen, bleef amper 100 euro over nadat ik in Syrië was aangekomen. Daardoor heb ik nooit een wapen gehad. Ik heb er alleen één vast gehad, voor de foto. Ik moest overleven van het zakgeld dat mijn emir, een Libiër, mij toestopte.’

Tsjetsjenen

Hoessien Elouassaki, een ondertussen gesneuvelde Vilvoordenaar, was zo’n emir. ‘ Emirs zijn verantwoordelijken van een huis, zoals de villa waar de Belgen vroeger zaten. Als de groep een opdracht kreeg om op missie te vertrekken, moest de emir de anderen uitleggen wat ze moeten doen. Meer was het niet.’ ‘De Belgen zijn vooral bezig met thee drinken en koekjes eten. Af en toe gaan ze eens mee op oorlogspad. Nuttige dingen heb ik hen niet zien doen. In tegenstelling tot de Tsjetsjenen: dat zijn harde werkers, die door iedereen gerespecteerd worden.’ ‘Brian De Mulder is gelukkig, denk ik. Hij is er getrouwd met een Marokkaans meisje, dat uit West-Europa komt. Dat je meteen een vrouw krijgt als je er toekomt, is trouwens larie. Er zijn amper vrouwelijke jihadi’s, en de Syriërs zelf staan hun vrouwen niet af.’ Ook Jejoen Bontinck woonde wel degelijk in de villa. Maar vaak heb ik hem niet gezien. Hij zat drie maanden lang in isolement opgesloten in een schuurtje naast het huis. Daar waren ze trots op. Jejoen had volgens hen geprobeerd een duiveluitdrijving te doen bij een vrouw door handoplegging. Maar dat bleek alleen maar een excuus om haar te betasten.’ ‘De Belgen zitten nu niet meer samen in één villa, ze zijn verdeeld in kleine groepjes. Met opzet. Er zijn een heleboel Belgische jongeren gesneuveld, en dat deed het moreel zakken. Ze werden depressief, en wilden niet meer vechten. Daarom zijn ze uiteen gehaald.’ Op een inmiddels berucht filmpje dat in juni op het internet opdook, was te zien hoe enkele Vlaams sprekende jongeren een man onthoofden. Delefortrie is ervan overtuigd dat de daders wel degelijk de Belgen zijn die hij kent. ‘Maar de meeste mannen zijn al overleden. Wat je daar zag, was barbaars. Dat heeft niks met de islam te maken. Dat heb ik hen ook zo gezegd.’ ‘Ook die filmpjes waarin gedreigd wordt met aanslagen tegen België, keur ik af. Dat is voor hen één grote grap, je hoeft die dreigingen niet serieus te nemen. Ook vanmij hebben ze, onder dwang, foto’s en filmpjes gemaakt met een wapen in mijn handen. Het moest: zo wist iedereen dat ik in Syrië zat, en kon ik niet terug.’

http://www.pressdisplay.com/pressdisplay/viewer.aspx
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

‘De Belgen zijn vooral bezig met thee drinken en koekjes eten. Af en toe gaan ze eens mee op oorlogspad. Nuttige dingen heb ik hen niet zien doen.
Jaja, zo kennen we ze ook onze "belgen". Jammer dat ze ginds geen uitkering krijgen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Schepsel! »

Ik dacht dat ik in Syrië terecht zou komen in een bevrijde stad, waar ik in vrede als een goede moslim zou kunnen leven. In een relaxte sfeer, ver weg van mijn problemen.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen...
Zo had ik het horen vertellen van jongens die vertrokken waren. Geloof het of niet: het was nooit mijn ambitie om te gaan vechten.
Ja, in een land met burgeroorlog lekker op vakantie. Perfect logisch icon_thumbup.gif
(^v^)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Zo zie je maar. Dan kan iemand nog zo erg bekeerd zijn geraakt (en zijn) , die ondergrond van de Westerse logica, filosofie, schuld, zonde, boete is nooit helemaal verdwenen.
De reden ook waarom bekeerden nooit echt bij de ummah kunnen horen maar altijd gewantrouwd dienen te worden. En terecht!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Wat nu? Maagden of geen maagden... :thinking: Feisal is gedood door een omgevallen elektriciteitspaal.
Kopstuk Sharia4Belgium om het leven gekomen in Syrië

Medeoprichter van Sharia4Belgium Feisal Yamoun is in Syrië om het leven gekomen door een omgevallen elektriciteitspaal. Er zijn ongeveer twintig Belgen omgekomen in Syrië.

Yamoun, ook wel Abu Faris genoemd, wordt beschouwd als een van de grootste ronselaars van Belgische jihadisten in Syrië.

De dood van Yamoun is nog niet officieel bevestigd maar volgens medestrijders in Syrië is hij 'als martelaar naar het paradijs vertrokken'. De elektriciteitspaal zou zijn omgevallen tijdens een vuurgevecht.

Yamoun stond samen met Fouad Belkacem aan de wieg van Sharia4Belgium. Volgens diverse media was hij de echte leider van de radicale beweging, en trad Belkacem vooral op als spreekbuis. Belkacem zit nu in de gevangenis voor het aanzetten tot haat en geweld tegen niet-moslims.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken maakte half januari bekend dat tien Nederlanders in Syrië om het leven zijn gekomen. Ongeveer 120 Nederlanders zijn actief in Syrië.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1460030W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Godin Electra gaf blijk van haar ongenoegen:
"...om het leven gekomen door een omgevallen elektriciteitspaal."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Pilgrim »

Mahalingam schreef:Godin Electra gaf blijk van haar ongenoegen:
"...om het leven gekomen door een omgevallen elektriciteitspaal."
Ja, vreemd toeval? :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Afbeelding
RIP Faisal Yamoun
Nanninga van Geen Stijl weet zijn dood wel op een heel gevoelige manier te beschrijven. [icon_lol.gif]
PrutserLOL. Aboe Sharia4Belgium kopt paal

Allah moet nogal een schijthekel hebben gehad aan Faisal Yamoun. Anders had Hij hem vast niet op zo'n extreem lullige manier tot Zich genomen: Sharia4Belgium-oprichter Faisal a.k.a. Aboe Faris vond in Syrië de martelaarsdood door een elektriciteitspaal op zijn Aboe Kokosnoot te krijgen.

Van al die kogels en duizend bommen en granaten die daar rondvliegen wilde er niet eentje Aboe Patatjihadi doorboren danwel uiteenrijten. Een beetje fotogenieke martelaarsdood, zo eentje waar hij met zijn ronselaarsclubje al naar schatting twintig man in joeg, was hem niet gegund.

Nope, een cartoonesk Tom en Jerry-filmpje, een scene uit Laurel en Hardy was het. Maar dan zonder dat hij weer opstond met sterretjes boven zijn hoofd en met een immens formaat aambeeld de hakbars van de andere kant te lijf ging. Val. Tik. Krak. En Aboe Faris kon met een ingedeukte bovenkamer naar zijn Maker.

Mwaha! Wij hopen dat het Allah behaagt hem in zijn bakkes uit te lachen, aangezien Hij toch wel over enig gevoel voor humor lijkt te beschikken, en dat de 72 maagden extraveel grapjes maken over zijn paal. En voor hem paaldansen. En dat zijn eerder gearriveerde jihadcollegaatjes paaltjesvoetbal met hem spelen en tot in de eeuwigheid mopjes tappen over kopballen. Sukkel.

Echt, thuis in Borgerhout van je keukentrapje flikkeren terwijl je een nieuw lampje in je plafonniere draait, was een coolere manier van doodgaan geweest. Nouja, de stand is nu Sharia3Belgium en 1 kamikazepaal. Wij zullen zijn offer niet vergeten (van de paal he), de wereld is weer een stukje mooier.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Eerste halve minuut:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

En dan de hamvraag: krijgt hij voor een botsing met een elektriciteitspaal nu 72 maagden of niet? Moeten er voor een eersteklasticketje niet tevens ook dode kuffars gemaakt worden? Een gewoon auto-ongeval in Belgie geeft toch evenmin een eersteklas inkomstticket?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Dit komt uit Frankrijk:
'Teruggekeerde jihadisten ronselen jongeren'
Het aantal jonge Franse moslims dat zich in de Syrische burgeroorlog stort, neemt toe. De aanwas van nieuwe rekruten voor de jihad, de heilige oorlog, versnelt doordat de eerste lichting inmiddels terug is in Frankrijk en anderen overtuigt om ook te gaan vechten tegen het regime van Bashar al-Assad.
Een goed voorbeeld doet goed volgen ("goed" op de Mohammedaanse manier) .
Bij ons zal dit zeker niet gebeuren; wij houden onze teruggekeerden goed in het oog en ze worden geknuffeld. Dat moet helpen. Maar dat doen ze in Frankrijk ook.
Veiligheidsdiensten houden de teruggekeerde jihadisten in de gaten, vertelt Trevidic. Hij denkt dat ze niet direct een bedreiging zijn voor Frankrijk, zo lang ze het idee hebben dat ze in Syrië hun doel van een islamitische staat kunnen bereiken.
Het probleem wordt dus acuut als er vrede in Syrië is.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... eren.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Een man die op twitter beweert dat hij de uit Almere afkomstige jihadist Khalid K. is, heeft een week geleden een foto gepost van zichzelf terwijl hij het afgesneden en bebloede hoofd omhoog houdt van een onbekende man.

Volgens dit artikel op de website van de NOS (http://nos.nl/artikel/424360-irakees-ui ... syrie.html) vecht er een jihadist uit Almere mee in Syrië. Deze jihadist zou Khalid K heten. Hoe kennen we de naam van Khalid K? Wel, hij heeft in 2011 twee weken vastgezeten op verdenking van betrokkenheid bij terrorisme. Na twee weken is hij alweer vrijgelaten door een Nederlandse rechter omdat er (zoals zo vaak) geen voldoende bewijs was.

Na z’n vrijlating is Khalid K. dus vertrokken van Almere naar Syrië. Daar heeft hij zich aangesloten bij de ISIS oftewel de Islamic State of Iraq and Sham. De ISIS is een club die zelfs door Al-Qaeda wordt gemeden omdat ze te radicaal is.

Op twitter wemelt het van de jihadisten en Syriegangers. Maar vandaag meldt een jihadi-tweep in Syrië plotseling in een twitterconversatie dat hij Khalid K is. Ik heb een screenshot gemaakt van deze discussie. De man twittert onder een andere naam, maar in de discussie meldt hij dus dat hij Khalid K is. Ook stuurt Khalid K de link van het NOS-verhaal door naar iemand op twitter. Hier heb ik tevens een screenshot van.

De man die zich Klahid K. noemt, twittert voornamelijk foto’s van zichzelf in de Syrische oorlog.

Soms houdt hij een paar pistolen vast. Dan weer staat de uit Almere afkomstige man naast een tank. Of hij schiet met wapens.

Hier de foto met de pistolen:

Afbeelding
Wie de rest van zijn foto's ( inclusief met hoofd) wil zien, kan dan hier klikken
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Was die Irakese Moslim niet eens zo'n zogenaamd zielig asielzoekertje?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

King George schreef:Was die Irakese Moslim niet eens zo'n zogenaamd zielig asielzoekertje?
Het zou mij niet verbazen. Hier staat hij trots met de andere helft van het lichaam op de foto. Als een jager met zijn trofee.

Afbeelding

En ik vond op Marokko.nl nog een artikel over hem.
Polderjihadist Khaled K. duikt gewapend op in Aleppo • Khaled K., met een kalasjnikov op schoot, leest rustig in de koran terwijl op een paar meter bij hem vandaan een lijk ligt.

Afbeelding

Telegraaf ALMERE.

Een mysterieuze foto, die deze week opdook, onthult een verbijsterend verhaal. Erop staat een man in de Syrische stad Aleppo, gekiekt door een AFP-persbureaufotograaf, zittend met een kalasjnikov op schoot, de Koran lezend, bij een lijk. Hij zegt te vechten tegen Assad-troepen aan de zijde van de jihadistische strijders van het Al-Nusra-front, streng-salafistische strijders berucht om zelfmoordbomaanslagen en standrechtelijke executies.

Het is Khaled K.. Een Irakees uit Almere die met een tijdelijke verblijfsvergunning al ruim tien jaar in Nederland woont, getrouwd is geweest en hier een jong gezin heeft. De 35-jarige Almeerder – die een uitkering genoot omdat hij volledig arbeidsongeschikt is door zijn psychische stoornis – slikt medicijnen tegen schizofrenie en claustrofobie. K. werd juli vorig jaar thuis gearresteerd door een antiterreureenheid op verdenking van betrokkenheid van terrorisme. Hij belandde in de terroristengevangenis Vught, maar kwam na twee weken vrij.

De rechtbank achtte het dossier van de Nationale Recherche tegen Khaled K. te dun voor langere detentie. Bomaanslagen Justitie was gealarmeerd door de geheime dienst AIVD, die K.’s telefoon en internetverkeer aftapte.

Op 7 juli 2011 en 19 juli 2011 schrijft de AIVD dat de Almeerder „een voortdurende wens” heeft zich aan te sluiten bij Al-Qaeda om deel te nemen aan de gewelddadige strijd in het MiddenOosten en mogelijk bomaanslagen wil plegen in Irak of de Palestijnse gebieden. Toen hij voorbereidingen trof voor een jihadreis greep de Nationale Recherche in. Volgens de AIVD had Khaled zijn baard afgeschoren om minder op te vallen, had hij alle persoonlijke papieren vernietigd behalve zijn paspoort, een ticket gekocht en geld ontvangen.

Na zijn arrestatie zei justitie dat K. „in beeld kwam bij een AIVD-onderzoek naar jihadistische netwerken en dat hij naar Syrië wilde reizen om zich aan te sluiten bij AlQaeda”. K. was bekend bij de politie Almere. Eén week na de moordpartij in Alphen aan de Rijn wandelde hij het politiebureau binnen, bootste met zijn hand een mitrailleur na en zei: „Boem, boem, boem.” Daarna bood hij zijn excuses aan: „Ik was eventjes de weg kwijt”, en toonde medicijnen die hij slikt voor zijn psychische stoornissen. Het is de vraag of K. levend terugkomt.

Minister Gerd Leers heeft zijn verblijfsvergunning ingetrokken en hem een EU-inreisverbod opgelegd, omdat hij een „bedreiging is voor de openbare orde en nationale veiligheid”. Hij blijft verdacht in twee zaken: de bedreiging op het politiebureau en als terreurverdachte. Maar volgens zijn advocaten – Vincent van der Velde en Kamil Karakaya, strafpleiters van Alpha Advocaten – zijn de bewijzen mager. Vrijspraak volgt zeker, als het tot een zitting komt.

Voor het incident op het politiebureau hebben de advocaten een verklaring. K. zou erheen zijn gegaan om te praten over de ruzie met een buurvrouw. Onderweg zou hij vanwege zijn kleding en baard zijn uitgescholden voor ’terrorist’ en ’Bin Laden’. En daardoor was hij zo opgefokt.

Van der Velde over de terreurverdenking: „Uit de internettaps kwam geen alarmerend beeld naar boven. Hij bezocht wel Arabische webfora, maar niet de beruchte jihadfora als Ansar Al-Mujahideen. Zijn omgeving beschrijft hem als een gematigde moslim”, aldus de advocaten die ’polderjihadist’ K. weken geleden nog in Nederland hebben gezien toen hij dossierstukken kwam ophalen op het advocatenkantoor in Almere. En daarvoor bij toeval nog bij een viskraampje in de binnenstad. „Een aimabele man, lief voor zijn kinderen. We hebben samen nog een gebakken visje gegeten”, lacht Van der Velde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

Het is Khaled K.. Een Irakees uit Almere die met een tijdelijke verblijfsvergunning al ruim tien jaar in Nederland woont, getrouwd is geweest en hier een jong gezin heeft. De 35-jarige Almeerder – die een uitkering genoot omdat hij volledig arbeidsongeschikt is door zijn psychische stoornis – slikt medicijnen tegen schizofrenie en claustrofobie. K. werd juli vorig jaar thuis gearresteerd door een antiterreureenheid op verdenking van betrokkenheid van terrorisme. Hij belandde in de terroristengevangenis Vught, maar kwam na twee weken vrij
Hoe noemt men dat? Laat de inteeltigen gerust Nederland bevolken? :scratch:

In Noorwegen maakt men gezonde giraffen af omdat ze niet meer geschikt zijn voor kweekprogramma's wegens inteelt.
In Nederland laat men de gevolgen van inteelt en masse binnen.

Zou de EU daar nu eens geen richtlijn voor kunnen opstellen: geen huwelijken tussen neven en nichten, ipv wetenschappers hoogdravende studies te laten schrijven dat deze vorm van inteelt echt niet, helemaal niks, totaal nada kwaad kan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat Khaled K met een onnozel blond Hollands bekeerlingetje is getrouwd. Zou mij niet verbazen.
Dat soort meiden verziekt ons land nog meer door als baarmoeder voor islam te fungeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Ik vermoed dat Khaled K met een onnozel blond Hollands bekeerlingetje is getrouwd. Zou mij niet verbazen.
Dat soort meiden verziekt ons land nog meer door als baarmoeder voor islam te fungeren.
Men moet toch al héél erg desperaat zijn om met zo'n adonis in zee te willen gaan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Iznogoodh »

Ariel schreef:Ik vermoed dat Khaled K met een onnozel blond Hollands bekeerlingetje is getrouwd. Zou mij niet verbazen.
Dat soort meiden verziekt ons land nog meer door als baarmoeder voor islam te fungeren.
Vrouwen zijn baarmoeders voor gelovigen van allerlei slag. En hoewel ze nooit functies van belang beklede in religies als de islam of het christendom, hobbelen vooral vrouwen daar achter de religie aan.
Diagnose: universeel Stockholmsyndroom.
Vooruitzichten op verbetering: voorlopig geen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Er zijn vele Abu Hamza's. Nu komt het bericht dat een zekere Abu Hamza uit Holland dood is. Dit is hem:

Afbeelding
https://twitter.com/SaqrAnsaar/status/4 ... 1600278528
Kennen we hem?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

En er komen berichten dat een aantal Belgen aan het massamoorden zijn geweest op weerloze burgers.
Belgische Syriëstrijders betrokken bij massamoord
Dit weekend kwamen beelden naar buiten van een massagraf. Uit beelden en berichten op Facebook blijkt dat de Belgen, die in een villa ten noorden van Aleppo verbleven, daar mee verantwoordelijk voor zijn. "We hebben zeker 90 doden gemaakt", zo meldde een Fransman die met onze landgenoten optrekt.
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstand-i ... oord.dhtml
Meer over het wie/wat/waar:
Belgian fighters implicated in new atrocities in Syria
http://emmejihad.wordpress.com/2014/02/ ... -in-syria/
Daar wordt ook verteld over onthoofdingen:
mages of the beheading itself hadn’t surfaced yesterday, so it is impossible to say who the perpetrators were. But several foreign combatants whose presence in Azaz is proven — including the seventeen year old ‘Abu Hudey Mhjrn Sham’, most likely coming from Belgium — posted pictures and videos of the result on their Facebook accounts. “They smelled like dogs”, nineteen year old ‘Abou Tayymia’ from Brussels commented. “Thank God for exposing the heretics that way!”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Er zijn vele Abu Hamza's. Nu komt het bericht dat een zekere Abu Hamza uit Holland dood is.

Kennen we hem?
Hij heeft een beroemde naam dat wel, maar waarschijnlijk is deze jeugdige baard één van de mindere goden. Zelfs op de ware religie wordt er geen aandacht aan zijn dood geschonken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Onze regenten hebben een administratief en juridisch effectieve maatregel genomen.
Tien Nederlandse jongeren konden de afgelopen tijd fluiten naar een nieuw paspoort, omdat het potentiële jihadisten zouden zijn.

De inlichtingen- en veiligheidsdiensten verdenken de jongens ervan dat ze wilden afreizen naar jihadgebieden. Het weigeren van paspoorten gebeurt vaker, en is volgens Edmond Messchaert van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) een "effectief en efficiënt" middel om jihadgangers thuis te houden, zegt hij in de papieren editie van De Telegraaf.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... isten.html
Ik denk dat Edmond Messchaert wel een beetje ver is losgezongen van de realiteit.
Ten eerste zijn bijna alle jihadisten (op een uitzondering na) dubbele paspoorthouders. (Turks of Marokkaans) waarmee ze grenzen kunnen passeren.
Ten tweede: een ieder is verplicht een ID-kaart te hebben (bij de wet) dus als je die aanvraagt kan die niet geweigerd worden. En dan kan je naar veel landen toe waar je prima goedkoop valse papieren kan krijgen. (Bulgarije b.v.)
Met de Nederlandse identiteitskaart kunt u naar de volgende landen reizen:
Spoiler! :
Andorra
België
Bosnië
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Groot-Brittannië en Noord Ierland
Hongarije
Ierland
IJsland
Italië
Kroatië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Malta
Monaco
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal (inclusief Madeira en de Azoren)
Roemenië
San Marino
Servië
Slovenië
Slowakije
Spanje (inclusief de Canarische Eilanden)
Tsjechië
Turkije
Zweden en
Zwitserland.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie