Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

"Shoarma restaurant blijkt bomfabriek te zijn."
Van dergelijk nieuws ben ik niet ondersteboven.
Maar dit is wel opmerkelijk:
"explosieven blijken shoarmakruiden te zijn."
Geen explosieve stoffen maar een emmer met shoarmakruiden. Dat vond de politie in de woning van de vrijgelaten terreurverdachte Samir O. uit Roosendaal.

Dat zegt zijn advocaat Ed Manders tegen De Telegraaf. Volgens het OM ging het om calcium magnesium carbonaat, een onschuldig goedje dat inderdaad voor de behandeling van vlees gebruikt wordt, maar waarvan niet meteen duidelijk was dat het onschuldig was. „Het leek zeker niet op shoarmakruiden zoals je die in de winkel kunt kopen,” aldus een woordvoerster. De verdachten noemden het spul steevast shoarmakruiden in verhoren. Onderzoek door het NFI wees uit dat het niet om explosief materiaal ging.
De zaak loopt met een sisser af. De anonieme tipgever zal wel een concurrent zijn geweest.
Donderdag maakte het Openbaar Ministerie bekend dat de drie toen nog vastzittende verdachten worden vrijgelaten omdat er geen enkele aanwijzing is gevonden dat zij een aanslag wilden plegen. Een vierde verdachte werd eerder overgedragen aan de Vreemdelingenpolitie omdat hij illegaal in Nederland verbleef.
De drie blijven echter wel verdachten in het onderzoek naar de financiering van terrorisme want er is een hoop geld gevonden op zolder.
En loopt dat op niks uit dan is er altijd nog de belastingdienst die wil vangen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2583 ... id___.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Het is eindelijk zo ver. Ik ben benieuwd hoe dit juridisch aangevochten gaat worden in de toekomst.
Nederlanderschap jihadist kan ingetrokken
Het Nederlanderschap kan worden ingetrokken van jihadisten die zich in het buitenland aansluiten bij een terroristische organisatie, zoals Islamitische Staat (IS). Daarmee is de Tweede Kamer dinsdag akkoord gegaan. Zo’n jihadist wordt dan ook meteen tot ongewenst vreemdeling verklaard. Een dergelijk persoon hoeft niet te zijn veroordeeld.
En Grrr. Grr. Gr. Links vindt dat het plan ook haaks staat op de internationale solidariteit die nodig is voor de terreurbestrijding, omdat het buitenland wordt opgescheept met ongewenst verklaarden.

Lees voor buitenland: thuisland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2585 ... kan__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Ariel »

Gegevens acht Nederlandse IS-strijders uitgelekt

Opnieuw zijn er Nederlandse namen bekendgemaakt uit de eerder gelekte 22.000 dossiers van IS-strijders. AlAan TV uit Dubai publiceerde onder meer van acht Nederlanders de 'personeelsdossiers'. Ze komen onder meer uit Arnhem, Hilversum, Zoetermeer en Leiden, meldt Harald Doornbos op Twitter.
Geheime diensten in de hele wereld bogen zich halverwege maart van dit jaar likkebaardend over de 22.000 uitgelekte dossiers. Uiteindelijk bleek het om 1700 bestanden te gaan, omdat er veel kopieën tussen zaten. Ze werden door een gevluchte jihadist via een usb-stick aan het Britse Sky News gegeven. Toen kwamen slechts twee namen van Nederlandse IS-strijders naar voren, maar werd al gevreesd dat het om meer zou gaan.

Nederlanders
Nu blijkt dat het om acht strijders gaat waarvan de jongste in 1995 is geboren. Één van hen werd een paar maanden geleden 21 jaar en is een voormalig taxichauffeur uit Zoetermeer die via Turkije in het noorden van Syrië terechtkwam.

De mate van informatie per persoon verschilt. Zo is wel duidelijk dat de 27-jarige Basheer T. (Jihadinaam Abu Harrith al Holandi) uit Hilversum via Turkije naar Syrië trok. Hij kwam binnen bij IS omdat hij werd aanbevolen door de Nederlands-Italiaanse bekeerling Thijs Belmonte.

Opvallend aan de uitgelekte gegevens is de volledigheid. Strijders die zich aanmelden dienen de meest uiteenlopende gegevens te verstrekken: van bloedgroep tot de landen waar hij of zij ooit is geweest.

Macaber
De meest macabere vraag is de meerkeuzevraag over het type strijder dat de persoon wil worden: een vechter, zelfmoordterrorist of 'ingemasi' (vechtend tot de dood). Waar de meeste strijders kiezen voor de eerste optie, koos de Egyptische Muhammed die in Nederland woonde voor de mogelijkheid tot zelfmoordterrorist.

Klein detail: dat menig strijder het leven laat in de strijd, is iets waar rekening mee gehouden wordt. Op het formulier is ruimte overgelaten voor de datum en plaats van overlijden.

Klein deel bekend
Dat er slechts acht namen van Nederlandse IS-strijders zijn uitgelekt, betekent niet dat zij de enige Nederlanders zijn die zich hebben aangesloten bij de jihadistische strijdgroep. In totaal zijn er zeker 240 Nederlandse Syriëgangers, waaronder 70 vrouwen en 70 kinderen. De NCTV gaat ervan uit dat de meerderheid van de Nederlanders zich heeft aangesloten bij IS.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

In de kranten lees ik maar over 2 van de acht. Dit zijn ze:

1e NLse jihadist: Marwan Bulihani (Abu Sumeiya al Holandi) uit Arnhem.
2e NLse jihadist: Mirfayez Eberyouli (Abu Omar al Holandi) uit Zoetermeer.
3e NLse jihadist is: Munir al Faqri (Abu Samira al Holandi), woonplaats NL onduidelijk
4e NLse jihadist is: Basheer Taher (Abu Harith al Holandi) uit Hilversum.
5e NLse jihadist is Egyptisch/NLse man uit midden vh land. Aanbeveling Beirut. Wilde zichzelf opblazen.
6e NLer op gelekte #ISIS-lijst is Muhammad Nidalha (Abu Ahlam alHolandi) uit Leiden. Zijn naam was al eerder bekend.
7e NLer op gelekte #ISIS-lijst is Ashraf Farid Bou Omran (Abu Jihad alHolandi) uit Amsterdam. Ook hij was al bekend.
8e is Bashkeem Moulali (Abu Annas al Albani), Kosovaar, woonde 2 jaar in NL. Onbekend of hij NLs paspoort heeft.
https://twitter.com/HaraldDoornbos?lang=nl
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Een lastige 26-jarige Kosovaar met de bijnaam 'Def' vertrok in 2014 wegens geen verblijfsvergunning meer naar Kosovo.
Hij is nu dood.
Volgens het verhaal van de familie bij een ongeluk in Kosovo.
Het andere verhaal is: hij is martelaar geworden in Raqqa.
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... e_?lref=L1
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Jihadverdachte Rachid el J. uit Huizen staat voor de rechter. Resultaat?
Taakstraf voor ’jihadganger’
Een 32-jarige man uit Huizen moet 240 uur verplicht werken, omdat hij deelname aan de terroristische organisatie IS heeft voorbereid. Ook legde de rechter in Utrecht hem negen maanden voorwaardelijke celstraf op. Het Openbaar Ministerie wilde dat de man twintig maanden de cel in zou gaan.
Volgens de rechter was hij geen jihadganger maar een bijna-jihadganger.
Volgens de rechter is niet bewezen dat de Huizense huisvader een jihadganger is. Dat hij deelname aan IS voorbereidde, acht de rechter wel aannemelijk, aangezien de man wat spullen had gekocht voor zijn broer die eerder afreisde naar het kalifaat. Van de broer was bekend dat hij meevocht met IS. De spullen zijn nooit overgedragen. De broer kwam in januari vorig jaar om het leven in Syrië.
De geschiedenis in het kort:
De politie pakte de man met zijn gezin en nog een ander gezin uit Huizen in augustus 2014 op, nadat de AIVD had gewaarschuwd dat zij op het punt stonden af te reizen naar Syrië. Daarvoor is echter geen bewijs gevonden. De Huizenaar is als enige berecht.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2592 ... er___.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

De mislukte machtsgreep van de salafisten in de Zoetermeerse Al-Qibla moskee deed ze besluiten om dan maar naar Syrië te gaan.
Hier het lange verhaal over hoe het ging.

===============

Hoe de jihad een moskee verscheurde

Eind 2012 vertrokken tientallen geradicaliseerde jongeren naar Syrië. Ze hadden lessen gevolgd in de Al-Qibla-moskee in Zoetermeer. Het bestuur van de moskee probeert nog steeds te begrijpen waar het misging.
Spoiler! :
‘Weg hier! Weg uit mijn moskee”, schreeuwt Mohammed Boudadi. De jongen met de lange baard komt dreigend op hem aflopen. „Wegwezen!” Boudadi ziet een vuist omhooggaan. Een pijnscheut trekt door het hoofd van de 48-jarige moskeevoorzitter.

In een klein, onopvallend gebouw aan een Zoetermeerse parkeerplaats wordt in de zomer van 2012 een oorlog uitgevochten. Tussen tientallen geradicaliseerde jongeren en een moskeebestuur. De jongeren willen de moskee overnemen. Inmiddels is het vier jaar later en is de strijd beslecht. Het bestuur heeft zijn moskee behouden, de jongeren zijn vertrokken naar Syrië.

Dit is het nooit vertelde verhaal over de eerste Nederlandse Syriëgangers. Eind 2012 vertrekken tientallen Zuid-Hollandse jongeren naar het strijdgebied. Vanuit Syrië faciliteren zij de uitreis van vele andere Nederlanders. Deze jihadgangers volgden lessen in Al-Qibla. Dat is de naam van een Zoetermeerse moskee op een kilometer afstand van het hoofdkantoor van inlichtingendienst AIVD. Dat deze jongeren radicaliseerden, wist iedereen – moskeebestuur, politie Haaglanden, AIVD – maar niemand greep in.

In de koffieruimte van de moskee blikt het bestuur voor het eerst terug op de uitreisgolf van jihadstrijders. Het bestuur bestaat uit oudere Marokkaanse Nederlanders. Bestuurslid Ahmed Boussebaa (72) noemt zichzelf de oudste Marokkaanse inwoner van Zoetermeer. Miloud Zizaoui, vicevoorzitter, is sinds 1983 bestuurslid. Mohammed Boudadi werd in 2007 voorzitter. Baghdad Kaddouri is al 17 jaar imam in Al-Qibla. Hij antwoordt in het Arabisch en spreekt maar een paar woorden Nederlands.

Bijna vier jaar na de reis naar Syrië weten ze nog steeds niet hoe de jongeren onder hun ogen konden radicaliseren. Imam Kaddouri zal tijdens het gesprek toegeven: „Eigenlijk begrijp ik er niks van.”
I. Wat voorafging

Mohamed Talbi is een geliefde figuur in de Zoetermeerse moslimgemeenschap. Hij bezoekt de Al-Qibla-moskee nog geen vijf jaar als hij in 2005 wordt gekozen tot voorzitter. Talbi, een man met grijze krullen, is amicaal en vrijgevig. Als hij op vakantie is geweest in Marokko, neemt hij flesjes parfum mee om uit te delen. „Mijn relatie met hem was uitstekend”, zegt de imam.

Talbi was vroeger een hangjongere. Hij begrijpt de verleidingen van de straat en verstaat de taal van de jongeren. Nadat Boudadi hem in 2007 is opgevolgd als voorzitter, gaat Talbi de jeugd Arabisch doceren. „Hij had uitstraling”, zegt Boudadi. „Zowel ouders als jongeren zagen hem als rolmodel.” Talbi combineert Arabische les met islamitische les. „Hij kon je raken met zijn lezingen over bijvoorbeeld de profeet, over de Koran, over hoe je moet bidden”, zegt Sofyan, een 21-jarige jongen die de lessen bijwoonde. Zijn vrienden van 19 en 20 jaar, die niet met hun naam in de krant willen, waren er ook bij. Zij noemen Talbi „sterk”, „brutaal” en „slim”.

Wat zijn populariteit bevordert, is dat Talbi, anders dan imam Kaddouri, in het Nederlands preekt. Vanaf 2010 trekt hij ook jongeren van buiten Zoetermeer. Met name salafisten uit Den Haag, Delft en Schiedam dragen hem op handen. „Soms kwamen ze met auto’s vol”, herinnert Sofyan zich.

Voorzitter Boudadi: „Toen ze maar bleven komen, gingen we ons zorgen maken.”

Imam Kaddouri: „Ik heb de ouders gewaarschuwd. Waarom komen de jongeren hier elke vrijdag naartoe? Hebben zij geen moskeeën in Delft of Schiedam?”

De ouders begrijpen niet waar hij zich druk om maakt. De jongeren bidden toch netjes en lezen uit de Koran? „Ze wilden niet naar mij luisteren”, zegt de imam. „Ouders zeiden: ik zie onze kinderen liever in de moskee dan in een bar.”
II. De confrontatie

De jonge volgers van Talbi constateren al gauw dat er van alles mis is in Al-Qibla. Ze vinden de ouderen ‘verwesterd’. Hun moskee ziet eruit als een museum, met dat kleurrijke tapijt en die blauw-witte mozaïektegels. Dat moet allemaal weg. Andere moskeebezoekers krijgen te horen dat ze hun baard niet mogen scheren. Als een 19-jarige jongen zich toch scheert, worden ze woedend.

Er ontstaat een kamp van Talbi-aanhangers en een kamp met aanhangers van het bestuur en de imam. Bestuursleden ergeren zich aan jongeren die hun de les lezen en schrijft dit toe aan de invloed van Talbi.

„Maar een deel van de ouders zag geen kwaad in Talbi”, zegt voorzitter Boudadi. „Als wij een jongen wilden wegsturen, kwam zijn vader naar ons toe: ‘Deze moskee hebben wij gefinancierd met ons eigen geld, wij hebben ook recht dat onze kinderen hier blijven’.”

De bestuurders van de moskee gaan Talbi beter in de gaten houden. „Bij zijn lessen zat ik achterin om te controleren wat Talbi zei”, vertelt vicevoorzitter Miloud Zizaoui. „Ik heb hem nooit horen praten over de jihad in Syrië.”

De moskeebestuurders krijgen de indruk dat Talbi jongeren buiten de moskee om ronselt. De imam hoort jongeren vaak praten over de jihad. „Het was: jihad, jihad, jihad”, zegt Kaddouri. „Ik heb toen in mijn preken gezegd dat de jihad geen oplossing is voor de situatie in Syrië. Daarna kreeg ik bedreigingen. Ze zeiden: ‘Weet jij het beter dan onze eigen geleerden? Pas maar op’.”

De jongeren beginnen de imam en het bestuur te beledigen. Ze noemen hen ‘honden’ en ‘ongelovigen’. Boudadi: „Ze zeiden dat ze ons uit onze eigen moskee zouden zetten.” Wanneer de imam het gebed leidt, lopen de jongeren weg. In de islam mag je niet bidden „achter een ongelovige”, verklaren ze.

In juli 2012 stelt het bestuur een huisreglement op. Radicale jongeren mogen hun ideologie niet meer in de moskee verspreiden. De jongeren zeggen dat zij alleen de wetten van Allah volgen. De spanning neemt toe. Als een bestuurslid ziet dat een Schiedamse radicaal jongeren toespreekt, wijst hij hem de deur. De radicaal weigert te vertrekken, waarop het bestuurslid de jongen met een klapstoel te lijf gaat. Enige tijd later wordt voorzitter Boudadi op zijn hoofd geslagen als hij een andere jongen wegstuurt. De aangifte bij de politie die daarop volgt, leest als een noodkreet. De moskee heeft „grote problemen” met jongeren die „de moskee willen radicaliseren”, staat er.
III. De Syriëgang

Vanuit gemeente en politie blijft het stil. Op 27 september 2012 bespreekt de politie in het driehoeksoverleg met burgemeester Charlie Aptroot (VVD) dat in de moskee een machtsstrijd gaande is tussen het bestuur en een groep jongeren die „orthodoxer van aard” is. Burgemeester Aptroot ziet geen aanleiding om in te grijpen. Een intern conflict binnen een vereniging is immers geen verstoring van de openbare orde. De politie Haaglanden heeft de moskee dan echter al maanden in haar vizier. In juni 2012 maakt een observatieteam foto’s van jongeren die in de moskee voor problemen zorgen. Aptroot zegt dat hij niets van dit onderzoek wist.

De politie Haaglanden wijst erop dat overheden in 2012 veel minder alert waren op radicalisering omdat toen nog geen jihadgangers naar Syrië waren vertrokken. Burgemeester Aptroot: „Niemand zag aankomen dat men naar Syrië zou vertrekken. Toen ik begin 2013 hoorde dat er jongeren waren uitgereisd, was het voor mij echt van: hè?”

Het moskeebestuur komt intussen steeds meer onder vuur. Het zou hebben ‘geklikt’ bij de politie. De radicalen verbreden hun machtsbasis in de moskee. De 19-jarige jongen die zijn baard niet mocht scheren: „Ze probeerden je vertrouwen te winnen met leuke activiteiten. Iedere week vroegen ze: ‘Hé, we gaan voetballen, ga je mee?’ Mijn vader zei altijd: ‘Niet gaan.’ Hij wist dat Talbi te radicaal was voor mij.” De 22-jarige jongen werd uitgenodigd voor een barbecue. „Ik ben nooit gegaan, ik vond ze apart.”

In de periode december 2012-januari 2013 reizen tientallen jongeren kort na elkaar richting Syrië, als eerste groep jihadgangers van Nederland. Daarop nodigt Aptroot het moskeebestuur uit op zijn stadhuis. „Als die Talbi nog één stap in jullie moskee zet, sluit ik de moskee”, zegt hij. Het moskeebestuur reageert instemmend, omdat het óók van de prediker af wil. Met de dreiging van een sluiting, kan het bestuur de rest van de bezoekers overtuigen dat Talbi weg moet. Zijn radicale aanhang vertrekt met hem.

In de herfst van 2013 zal Talbi zelf in Syrië opduiken. In video’s roept hij jongeren op naar Syrië te komen. Daarna is niets meer van hem vernomen.
IV. De nasleep

’s Nachts ligt voorzitter Boudadi vaak wakker. Dan denkt hij na over wat er in zijn moskee is gebeurd. „Ik voel het hier.” Hij legt zijn hand op zijn buik. „Pijn.” De jongeren die hem zoveel ellende hebben bezorgd, zijn nu allemaal overleden, vermist, gevangengezet of nog aan het vechten.

Na de uitreisgolf stelde Zoetermeer 250.000 euro beschikbaar om radicalisering aan te pakken. Samen met docenten en jongerenwerkers volgde het moskeebestuur een antiradicaliseringscursus op kosten van de gemeente. Ouders kregen voorlichting over de gevaren van sociale media. De moskee trok een jonge theoloog aan, Rafik Dahman, die elke zondag lezingen aan jongeren geeft. In het Nederlands.

Imam Kaddouri vertelt dat hij regelmatig wordt benaderd door ouders van overleden Syriëgangers. Ze willen van hem weten: Zat mijn zoon op een dwaalspoor? Kan hij vergeven worden? Is hij in het paradijs?

„Moeilijke vragen”, zegt Kaddouri. „Want in mijn beleving sloegen de jongeren die in Syrië zijn overleden de hand aan zichzelf. In mijn preken spreek ik van zelfdoding. Dát is wat zij hebben gedaan. Daarom kan ik niet met zekerheid stellen dat zij toegang krijgen tot het paradijs.”
http://www.nrc.nl/next/2016/06/21/hoe-d ... de-2833278
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:De mislukte machtsgreep van de salafisten in de Zoetermeerse Al-Qibla moskee deed ze besluiten om dan maar naar Syrië te gaan.

Vanuit gemeente en politie blijft het stil. Op 27 september 2012 bespreekt de politie in het driehoeksoverleg met burgemeester Charlie Aptroot (VVD) dat in de moskee een machtsstrijd gaande is tussen het bestuur en een groep jongeren die „orthodoxer van aard” is. Burgemeester Aptroot ziet geen aanleiding om in te grijpen.
Zelf ik wist dat daar een orthodoxe salafistsche moskee zat. Ik woonde daar redelijk dicht in de buurt, en vaak liepen orthodoxe figuren lang ons huis. Ik heb op een keer zo'n jonge gast aangesproken. Hij liep op sandalen, witte Jelleba boven de enkels , maar wel een mobiel in zijn handen. Ik heb hem verteld dat zijn profeet ook geen mobiel had, en dat zo'n ding enorm haram is. ( gemaakt in Israel) Hij gaf geen krimp. Dus als ik wist dat het gebouw daar een islamitisch wespennest was/is, dan had de burgemeester dat ook kunnen weten. En hij wist het.
De Zoetermeerse burgemeester Charlie Aptroot van Zoetermeer heeft de gemeenteraad onjuist geïnformeerd over radicalisering in zijn stad. Hoewel in 2013 de eerste jihadstrijders vanuit de stad naar Syrië vertrokken, schreef Aptroot tegen beter weten in dat er geen signalen van radicalisering waren geweest. Dat meldt de NRC dinsdag.

Uit onderzoek van de krant blijkt dat die signalen er wel degelijk waren. De Zoetermeerse moskee Al-Qibla sloeg herhaaldelijk alarm over radicaliserende jongeren, maar kreeg geen gehoor bij de gemeente. In juli 2012 deed het moskeebestuur aangifte bij de politie nadat een van de leden van mishandeld door een geradicaliseerde jongere.

Oud-Kamerlid Aptroot deed echter alsof er niets aan de hand was in zijn stad. Ook nadat bekend werd dat Nederlandse jongeren als jihadstrijder waren uitgereisd, beweerde hij stellig dat er nooit signalen waren binnengekomen over de radicalisering.

Aptroot besloot volgens NRC niet in te grijpen omdat het volgens hem geen verstoring van de openbare orde was. De policus stelt dat ‘radicalisering’ anno 2016 een andere lading heeft dan in 2012, toen er nog geen jongeren waren afgereisd naar Syrië.
Afbeelding
Moskee Al Qibla in Meerzicht
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Uit dat verslag pik ik op:
" Baghdad Kaddouri is al 17 jaar imam in Al-Qibla. Hij antwoordt in het Arabisch en spreekt maar een paar woorden Nederlands."
en
" Wat zijn populariteit bevordert, is dat Talbi, anders dan imam Kaddouri, in het Nederlands preekt."

Deze kende ik nog niet:
"Wanneer de imam het gebed leidt, lopen de jongeren weg. In de islam mag je niet bidden „achter een ongelovige”, verklaren ze.".
Ik wist wel van die zwarte hond ( (al-kalb al-aswad al-bahim)). (Sahih Muslim, Book 4, Number 1032)
Spoiler! :
Narrated by Abu Dharr
Abu Dharr reported: The Messenger of 'Allah (may peace be upon him) said: When any one of you stands for prayer and there is a thing before him equal to the back of the saddle that covers him and in case there is not before him (a thing) equal to the back of the saddle, his prayer would be cut off by (passing of an) ass, woman, and black Dog. I said: O Abu Dharr, what feature is there in a black dog which distinguish it from the red dog and the yellow dog? He said: O, son of my brother, I asked the Messenger of Allah(may peace be upon him) as you are asking me, and he said: The black dog is a devil.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door sjun »

Wie bekend is met koran, hadith en soenna begrijp het motief voor een Syriëgang maar al te goed. Het zit gebakken in islam. Hoe serieuzer je de vertellingen van Mohammed neemt, hoe meer kans dat je tracht vroegtijdig Mohammeds bordeel voor na dit leven te betreden. :muslima:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

En weer is er een jihadist van eigen bodem dood. Of niet, dat is altijd onzeker.
De Nederlandse facebook-pagina 'de familie van de martelaren' meldt dat een Nederlandse jihad-strijder, Abu Leith uit Zoetermeer, is omgekomen in Syrië of Irak. Er is nog geen officiële bevestiging van het overlijden van de man.

Abu Leith is in Nederland bekend onder de naam Salah Eddine Akkouh en is in 1990 geboren in Den Bosch. Zijn laatst bekende woonplaats was Zoetermeer. De man staat sinds 2014 op de nationale terreurlijst. Dat wil zeggen dat zijn tegoeden worden bevroren.
http://www.ad.nl/den-haag/nederlandse-j ... ~a116dfb5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

De molens van het gerecht zijn zonder aanzien des persoons, dwz dood of nog levend, aan het malen.
OM laat Nederlandse IS-strijders niet met rust
Ook als je al jaren in Syrië strijdt en niet van plan bent nog terug te keren naar Nederland, laat justitie je niet met rust. Het Openbaar Ministerie eiste gisteren zes jaar cel tegen vier Nederlandse jihadisten die nog steeds in Syrië zijn.

Thijs B. (26), Abdellah R. (29), Driss D. (28) en Noureddine B.Z. (23) vertrokken eind 2012 of begin 2013 naar Syrië om te gaan vechten tegen Assad. Ze belandden uiteindelijk bij de terreurgroepen IS of Jabhat-al-Nusra, een filiaal van al-Qaida en deden verslag van hun strijd via sociale media. Eén van de vier is waarschijnlijk gesneuveld, de andere drie zijn daar nog steeds.

De vier kenden elkaar al in Nederland. Ze hoorden bij een Haags netwerk van moslimradicalen. Negen leden van dat netwerk werden eind vorig jaar veroordeeld tot straffen tot zes jaar cel. Onder hen waren de leiders van de groep, die gingen niet naar Syrië, maar bleven hier.
http://www.ad.nl/buitenland/om-laat-ned ... ~ad787450/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Of het een goed idee is om al die enge religekken bij elkaar achter de tralies te zetten, weet ik niet. In ieder geval kunnen ze alleen maar elkaar gek maken.
Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel en dat is in dit geval: gezamenlijke acties tegen de overheid.
Terroristen Vught klagen over regime in cel
Jihadisten op de terroristenafdeling van de gevangenis in Vught zijn in opstand gekomen tegen het strenge regime. Ze schreven een manifest van 32 pagina's vol klachten en ideeën ter verbetering.
[...]
Met een 'aanklacht tegen de Terroristen Fabriek' schrijven de moslimgedetineerden dat hen structureel onrecht wordt aangedaan. Ze eisen dat er iets verandert. ,,Het regime is zo sober, dat het niet veel beter is dan de isolatie-strafcel'', schrijven ze. Talloze malen hebben ze dit aangekaart bij medewerkers en directie, maar daar zouden ze geen gehoor krijgen.
Ze klagen en er wordt niet naar ze geluisterd. Onrecht ! Onrecht !
Omdat er altijd iemand meeluistert en meekijkt, willen ze niet met een imam spreken. Plek voor zaalsporten is er niet. Bezoek moet worden gescreend. En wie de gevangenis moet verlaten voor bijvoorbeeld een bezoek aan de rechtbank wordt minstens twee maal gevisiteerd. Het versturen van een brief kan weken duren, omdat alles wordt gelezen en geanalyseerd.
http://www.ad.nl/nieuws/terroristen-vug ... ~ae366038/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Ariel »

Terroristen Vught klagen over regime in cel
Ja, zielig, zielig, zielig hoor. :cry: Misschien moeten we de jihadi boys een kans geven om hun straf uit te zitten in Marokko, Egypte of Tunesie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Het is al eerder gezegd: het innemen van een paspoort belemmert de reislust van jihadi's maar zeer beperkt. Want met de verplicht op zak te hebben ID-kaart kan je naar Turkije vliegen. En dat gebeurt.
Inname paspoort stopt jihadist niet
Het is 13 mei als de Turkse politie in de buurt van de grens met Syrië een Nederlandse jongen aantreft. Hij wil niet zeggen wie hij is, maar zijn vingerafdrukken matchen met die in een databank: het is Martijn N., 22 jaar, uit Den Haag.

Het was, volgens het Openbaar Ministerie, de tweede (mislukte) poging van N. om in Syrië te komen en zich aan te sluiten bij de jihad. Zijn zaak laat zien hoe alle anti- terreurmaatregelen die de afgelopen jaren zijn genomen toch mazen openlaten voor mensen die écht naar Syrië willen.
Hoe kwam het zo?
De jonge Hagenaar, die zich ook Latief noemt, probeerde al een keer eerder in Syrië te komen. Hij werd tegengehouden en door Turkije in april 2015 aan Nederland overgedragen. Justitie sloot hem op en wil de hem vervolgen voor een poging tot deelname aan een terroristische organisatie. Maar N. heeft psychische problemen en wordt overgeplaatst naar een Forensisch Psychiatrische Afdeling (FPA). Daar heeft hij meer vrijheden; hij zit niet langer opgesloten. Wel moet hij zijn paspoort inleveren, om te voorkomen dat hij weer een poging waagt.
Uitleg:
Hoe kan een man, die te boek staat als tegengehouden Syriëganger in een terreurzaak en wiens paspoort is ingenomen, dat doen?

Dat kon, omdat hij nog wel zijn identiteitskaart had, zegt een woordvoerder van het OM. Met zo'n kaart kun je vrij door Schengengebied reizen én hij voldoet voor het aanvragen van een Turks visum. ,,We mogen de ID-kaart niet ook innemen, want er is in Nederland een identificatieplicht. Iedereen moet zich kunnen legitimeren'', zegt de woordvoerder.
http://www.ad.nl/nieuws/inname-paspoort ... ~a64df455/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Pilgrim »

“ISIS gaat nieuwe tactiek gebruiken in Europa”

Geplaatst op 12 juli 2016

Afbeelding

ISIS zal binnenkort mogelijk ook autobommen gebruiken bij aanslagen in Europa. Dat vertelde het hoofd van de Franse nationale veiligheid in een gesloten zitting in het parlement. Zijn uitspraken dateren al van mei dit jaar, maar werden nu pas naar buiten gebracht.

De topman van de Franse veiligheidsdiensten Patrick Calvar is ervan overtuigd dat ISIS ook autobommen zal beginnen te gebruiken op Europees grondgebied. Dat vertelde hij aan het Franse parlement tijdens een gesloten zitting op 24 mei. Hij waarschuwt ook voor het gevaar van de teruggekeerde Syrië-strijders, die volgens hem toch met zo’n 500 aanwezig zijn in Frankrijk. “We mogen ook niet meer redeneren in termen van Fransman of wonend in Frankrijk, maar in termen van Frans-taligen. Duizenden mensen uit Tunesië, Algerije en Marokko kunnen zich op ons territorium begeven.”

“Andere groeperingen, zoals die van de broers Kouachi en Coulibaly, willen en kunnen verregaande acties ondernemen. Een hele categorie individuen wil wel handelen, maar heeft er de middelen niet voor. Sommigen, vooral mensen afkomstig uit criminele milieus, kunnen ook acties ondernemen met een kleinere fysieke impact. Die acties zullen desalniettemin gevoelsmatig wel een grote impact hebben.”

“Mijn grootste zorg is dat ik geen zicht heb op Noord-Afrikaanse Franstaligen, die omwille van taalkundige of operationele redenen kunnen deelnemen of meewerken aan bepaalde projecten. ISIS bestaat momenteel uit professionals die niet alleen uit islamistische milieus komen, maar ook uit de entourage van Saddam Hoessein.”

Calvar meent ook dat, hoewel ISIS in het verleden geen gebruik gemaakt heeft van vrouwen en kinderen om aanslagen te plegen, er ondertussen genoeg vrouwen en vooral kinderen opgegroeid zijn met het geweld van ISIS om ook deel te willen nemen terrorisme.

Toch is ISIS niet de enige bron van onrust voor Calvar. Net zoals de voormalige MI6-baas Richard Dearlove, maakt Calvar zich zorgen om onrust bij de autochtone bevolking van zijn land. Volgens hem leidt de migratiecrisis tot onrust die de samenleving verdeelt. Hij vreest voor een ware burgeroorlog als de tegenstellingen tussen extreemrechts en extreemlinks blijven groeien.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016071 ... gn=seeding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

In linkse kringen heerst weerstand tegen gevangen houden. Want daarmee straf je niet alleen de dader maar ook zijn (onschuldige) omgeving.
Kinderen die geen pappa hebben om voor het slapen gaan een verhaaltje voor te lezen.
Moeders die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen omdat manlief geen buit meer binnen brengt. En die geen kindjes met manlief kunnen fokken. Of zo.
Dus kan je extra veel geklaag horen uit de groep die zich altijd in de slachtofferrol wringt.
Familie terreurverdachte: Terreurafdeling breekt ons ook
De terreurafdelingen in de Nederlandse gevangenissen zijn maar voor één ding gemaakt: 'het afbreken van de gedetineerden én hun geliefden'. ,,De Terreurafdeling is een verslindend monster, dat niet kijkt naar wie er binnenkomt voor ze haar tanden erin zet." Dat schrijft 'de familie van Abu Moussa' in een open brief op internet.

Azzedine's 3 kinderen (een tiener en 2 van jonger dan 7 jaar) mogen hem alleen een hand geven, dat geldt ook voor zijn vrouw en moeder. Veroordeelde en familie ontmoeten elkaar in een aparte betonnen kamer en worden gescheiden door een halfhoge muur. De gesprekken worden vanuit een aangrenzende kamer bekeken. Voor en na elk bezoek worden de bewoners van de TA gevisteerd: ze moeten zich uitkleden om te kijken of ze geen smokkelwaar bij zich hebben.
En dan schrijven ze in correct links ideoom:
,,Wanneer iemand wordt gestraft, omdat hij een andere politieke mening heeft, betekent dat blijkbaar dat ook zijn kinderen, zijn moeder en de rest van zijn geliefden gestraft moeten worden. Zijn kinderen zijn een tijd niet meer meegeweest omdat ze niet meer aankonden. Waarom moet de band tussen ouders en kinderen worden geruïneerd?"
http://www.ad.nl/binnenland/familie-ter ... ~a396c315/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Pizzaman »

De IS is nu een "politieke mening"? Tjongejonge de inteelt heeft hier ook wel toegeslagen zeg. :nietverstaan:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Zijn ze nog in leven en zoja, als ze dan in ons land worden aangetroffen dan gaan ze direct achter de tralies. Voor 6 jaar.
Afwezige jihadstrijders moeten 6 jaar de cel in
Vier mannen die terechtstaan in de zogenoemde jihadzaak Context zijn veroordeeld tot een gevangenisstraf van zes jaar. Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag bepaald. De verdachten waren overigens allemaal afwezig bij de uitspraak, omdat ze al jaren in Syrië of Irak zitten. Er waren ook geen advocaten namens hen aanwezig. Bij een van de verdachten zijn zelfs twijfels of hij nog leeft.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2626 ... ers__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door sjun »

Uitkeringen kunnen stopgezet worden. Er is immers al tijden niet voldaan aan de voorwaarde van beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt naast dat de bestaande solidariteit met bekostigers van overlevingsvoorwaarden en onderdak in dit land overvraagd zijn geraakt door actieve deelname aan bevordering van onderwerping van de wereld aan islam. Bevraagd kan worden waarom er nog steeds niets gebeurt met intrekking van het Nederlandse paspoort. Moet er een wet voor gemaakt worden? Moet er eerst afscheid genomen worden van Brussel? Is het misschien tijd geworden om de meervoudige paspoortwaanzin in Nederland terug te draaien tot een overzichtelijk verhaal dat daadwerkelijk aangeeft waar de loyaliteit van het subject in kwestie ligt? Hoog tijd voor een publiek debat over zulke zaken nu er nog langs beschaafde weg iets kan worden gedaan tegen de cumulerende kosten van overvraagde solidariteit.

De gang van actieve deelnemers aan een Mohammedaanse doodcultus richting brandhaarden omwille van islam en de daardoor gevoede economie van de dood ga je daarmee niet tegen. Wel voorkom je zo dat de rekeningen daarvan tot in lengte van jaren voor rekening komen van de maatschappij waarin toch al budgettekorten voor fatsoenlijke zorg zijn. En dàt lijkt me weer gunstig voor een betere naam van mensen die hier evenals ieder ander hun best doen om de samenleving op te bouwen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Pogingen om voor de jihad te recruteren in azc's komen voor. Hier over een mislukte (maar hoeveel zijn geslaagd?) poging.
Ronselaar azc Echt riep op tot aansluiting bij IS
Een 27-jarige man van Marokkaanse afkomst heeft tenminste twee mannen in het azc in Echt proberen te ronselen voor de gewapende strijd van Islamitische Staat.

De man wordt verdacht van werven voor de gewapende strijd en opruiing.

Jihadist
Hij toonde in april van dit jaar video's van IS en probeerde twee mannen te overtuigen jihadist te worden. Dat bleek donderdagmiddag in de rechtbank in Roermond. Het onderzoek is nog niet afgerond. Er vinden onder meer nog getuigenverhoren plaats, onder wie enkele in Duitsland.

Asielverzoek
De verdachte is via Duitsland naar Nederland gereisd en verbleef pas enkele weken in Nederland toen hij in april in het azc in Echt werd aangehouden. In Duitsland was zijn asielverzoek afgewezen, daarna heeft hij zich in Duitsland aan de vervolgprocedure onttrokken en is naar Nederland gereisd waar hij in de vreemdelingenketen terecht kwam, zegt officier van justitie Leonard Geuns.
http://www.1limburg.nl/ronselaar-azc-ec ... uiting-bij
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Oktober 2015
Mahalingam schreef:Is die nou gek of wat?
Jihadganger opnieuw opgepakt
Terreurverdachte Mohammed G. uit Maastricht is afgelopen vrijdag andermaal in de boeien geslagen. De Islamitische Staat-groupie wilde naar Syrië of Irak reizen om zich bij zijn moordende idolen te voegen.

Volgens het Landelijk Parket was de 26-jarige jihadist op zoek naar een vals paspoort, zo bericht 1Limburg vanochtend. Op basis van ambtsberichten van de AIVD werd deze zomer een strafrechtelijk onderzoek gestart naar het reilen en zeilen van G.

De terreurverdachte werd eind april al opgepakt op verdenking van het voorbereiden van of het deelnemen aan terroristische activiteiten. De rechter oordeelde destijds echter dat er onvoldoende bewijs was. Hij werd vrijgelaten, maar kreeg zijn paspoort niet terug.

Eerder dit jaar nam G. de kuierlatten richting Irak waar hij zich via sociale media bij de terreurbende probeerde aan te sluiten. Dat lukte, volgens G. zelf, echter niet. In 2013 werd de man al eens schuldig bevonden aan het plannen van een jihadreis. Hij werd toen volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard.
Dus nog steeds gek?

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... epakt.html
En dan nu:
Drie jaar cel en tbs voor jihadist Mohammed G.
Dat heeft de rechtbank Rotterdam maandag beslist. De straf valt hoger uit dan de eis van het openbaar ministerie. De officier van justitie eiste begin deze maand een celstraf van twee jaar en tbs met voorwaarden.

Twee weken geleden verklaarde de psycholoog in de rechtszaal dat G. een 'onrijpe persoonlijkheid' heeft en last heeft van 'laat puberaal gedrag'. Volgens zijn advocaat André Seebregts is hij een 'groot kind'.
Een groot kind zijn is een excuus dat weinig hout snijdt sinds er ISIS video's zijn waarin kleine kinderen grote mensen vermoorden.

http://www.1limburg.nl/drie-jaar-cel-en ... mohammed-g
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:
,,Wanneer iemand wordt gestraft, omdat hij een andere politieke mening heeft, betekent dat blijkbaar dat ook zijn kinderen, zijn moeder en de rest van zijn geliefden gestraft moeten worden. Zijn kinderen zijn een tijd niet meer meegeweest omdat ze niet meer aankonden. Waarom moet de band tussen ouders en kinderen worden geruïneerd?"
http://www.ad.nl/binnenland/familie-ter ... ~a396c315/
Iemand die er de volgende politieke ideeën op nahoudt heeft zo'n abjecte mening dat ie uit het ouderlijk gezag moet worden gezet: Steniging een goede straf vinden, besnijdenis goedkeuren, vrouwen slaan een optie vindt, dieven de hand wil afhaken, homo’s wil vermoorden, de wereld Joden-vrij wil maken, niets tegen uithuwelijken heeft, pro-slavernij is, geen probleem met seks met kinderen heeft, enz. Ik geloof niet dat mensen met zulke ideeën goede opvoeders zijn. In het werelddeel waar alle mensen zo opgevoed worden is het toch een grote bende?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Dankzij alle zinnige maatregelen van de Belgische overheid :
"Nog geen Belgen naar Syrië vertrokken in 2016"
Er is dit jaar nog geen enkele Belg naar Syrië vertrokken om er te gaan vechten. Dat zegt de federale procureur Frédéric Van Leeuw vandaag in La Libre Belgique en La Dernière Heure.

"Ik bevestig dat. Er zou nog niemand vertrokken zijn naar die zone in 2016", aldus Van Leeuw, die toevoegt dat de meeste mensen vertrokken in 2014 en 2015. "Maar we moeten kijken naar de mensen die terugkomen.
En we mogen niet vergeten dat Islamitische Staat oproept om niet meer te vertrekken en om in de eigen regio aanvallen te plegen."
http://www.demorgen.be/buitenland/-nog- ... -b92bdbee/
Wat de overheid dus deed of niet deed maakte niets uit. Wat wel uitmaakt is wat er in het clubblad van IS wordt gezegd.
"in de eigen regio aanvallen" wordt nu gedaan.
Nu moorden ze niet meer daar maar hier.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Bericht door Mahalingam »

Ze tellen de kinderen niet. Dat is ook een beetje ondoenlijk.
Databank Syriëgangers telt meer dan honderd vrouwen
De nieuwe databank met 'foreign terrorist fighters' telt momenteel 104 vrouwen op een totaal van 614 mensen. Een ruime meerderheid (61 procent) is in de twintig. De jongste strijder is 15 en de oudste 70. Dat meldt het Belgische weekblad Knack, dat naar eigen zeggen inzage kreeg in de beruchte databank van Syriëstrijders.

Ruim twee op de drie mensen in de databank bevinden zich in Syrië of Irak (266), op de weg ernaartoe (4), zijn vermoedelijk teruggekeerd (114) of hebben getracht te vertrekken (73). Van de overige 157 wordt vermoedt dat ze kandidaat zijn om naar Syrië of Irak af te reizen. De cijfers zijn inclusief de 109 overleden strijders van wie de dood nog niet officieel is vastgesteld.

Helft uit België
Ruim de helft van de mensen in de databank is Belg; in meer dan de helft van de gevallen van Marokkaanse origine. Daarnaast duiken nog 22 nationaliteiten op, zoals Marokkanen (39), Russen (25), Fransen (16) en Algerijnen (13).

Bijna 24 strijders uit de databank zijn betrokken geweest bij een aanslag. Onder hen zeven betrokkenen bij de aanslagen van Parijs en Brussel zoals Bilal Hadfi, Salah Abdeslam en Mohamed Abrini.
http://www.ad.nl/buitenland/databank-sy ... ~a0ec530a/
Jihadisten komen in een databank. En dan? Dan niks. Op 1 ding na:
Ze worden van de lijst afgevoerd als ze bewijsbaar dood zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie