Hofstadgroep

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Sjeng schreef:
De leden van de hofstadgroep hebben hun geloof misbruikt om aan te zetten tot geweld, zo heeft het Openbaar Ministerie donderdag betoogd.
De leden van de hofstadgroep hebben hun geloof gebruikt om aan te zetten tot geweld..
Als een geloof handvaten biedt voor geweld, dan is de leer van dit geloof het probleem.
er staat misbruikt omdat de schrijver impliceert dat de Islam geweld niet aanhangt.........
Zoals jij het zegt, zeg je dat de Islam het geweld goedkeurt.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Qur’an 9:5 “Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war.”

Qur’an 9:112 “The Believers fight in Allah’s Cause, they slay and are slain, kill and are killed.”

Qur’an 9:29 “Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission.”

Ishaq:325 “Muslims, fight in Allah’s Cause. Stand firm and you will prosper. Help the Prophet, obey him, give him your allegiance, and your religion will be victorious.”

Qur’an 8:39 “Fight them until all opposition ends and all submit to Allah.”

Qur’an 8:39 “So fight them until there is no more Fitnah (disbelief [non-Muslims]) and all submit to the religion of Allah alone (in the whole world).”

Ishaq:324 “He said, ‘Fight them so that there is no more rebellion, and religion, all of it, is for Allah only. Allah must have no rivals.’”

Qur’an 9:14 “Fight them and Allah will punish them by your hands, lay them low, and cover them with shame. He will help you over them.”

Ishaq:300 “I am fighting in Allah’s service. This is piety and a good deed. In Allah’s war I do not fear as others should. For this fighting is righteous, true, and good.”

Ishaq:587 “Our onslaught will not be a weak faltering affair. We shall fight as long as we live. We will fight until you turn to Islam, humbly seeking refuge. We will fight not caring whom we meet. We will fight whether we destroy ancient holdings or newly gotten gains. We have mutilated every opponent. We have driven them violently before us at the command of Allah and Islam. We will fight until our religion is established. And we will plunder them, for they must suffer disgrace.”

Qur’an 8:65 “O Prophet, urge the faithful to fight. If there are twenty among you with determination they will vanquish two hundred; if there are a hundred then they will slaughter a thousand unbelievers, for the infidels are a people devoid of understanding.”

Ishaq:326 “Prophet exhort the believers to fight. If there are twenty good fighters they will defeat two hundred for they are a senseless people. They do not fight with good intentions nor for truth.”

Bukhari:V4B52N63 “A man whose face was covered with an iron mask came to the Prophet and said, ‘Allah’s Apostle! Shall I fight or embrace Islam first?’ The Prophet said, ‘Embrace Islam first and then fight.’ So he embraced Islam, and was martyred. Allah’s Apostle said, ‘A Little work, but a great reward.’”

Bukhari:V4B53N386 “Our Prophet, the Messenger of our Lord, ordered us to fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: ‘Whoever amongst us is killed as a martyr shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master.’”

Muslim:C34B20N4668 “The Messenger said: ‘Anybody who equips a warrior going to fight in the Way of Allah is like one who actually fights. And anybody who looks after his family in his absence is also like one who actually fights.”

Qur’an 9:38 “Believers, what is the matter with you, that when you are asked to go forth and fight in Allah’s Cause you cling to the earth? Do you prefer the life of this world to the Hereafter? Unless you go forth, He will afflict and punish you with a painful doom, and put others in your place.”

Qur’an 9:123 “Fight the unbelievers around you, and let them find harshness in you.”

Qur’an 8:72 “Those who accepted Islam and left their homes to fight in Allah’s Cause with their possessions and persons, and those who gave (them) asylum, aid, and shelter, those who harbored them—these are allies of one another. You are not responsible for protecting those who embraced Islam but did not leave their homes [to fight] until they do so.” [Another translation reads:] “You are only called to protect Muslims who fight.”

Muslim:C9B1N31 “I have been commanded to fight against people till they testify to the fact that there is no god but Allah, and believe in me (that) I am the Messenger and in all that I have brought.”

Bukhari:V9B84N59 “Whoever says this will save his property and life from me.’”

Qur’an 8:73 “The unbelieving infidels are allies. Unless you (Muslims) aid each other (fighting as one united block to make Allah’s religion victorious), there will be confusion and mischief. Those who accepted Islam, left their homes to fight in Allah’s Cause (al-Jihad), as well as those who give them asylum, shelter, and aid—these are (all) Believers: for them is pardon and bountiful provision (in Paradise).”

Tabari IX:69 “Arabs are the most noble people in lineage, the most prominent, and the best in deeds. We were the first to respond to the call of the Prophet. We are Allah’s helpers and the viziers of His Messenger. We fight people until they believe in Allah. He who believes in Allah and His Messenger has protected his life and possessions from us. As for one who disbelieves, we will fight him forever in the Cause of Allah. Killing him is a small matter to us.”

Qur’an 48:16 “Say (Muhammad) to the wandering desert Arabs who lagged behind: ‘You shall be invited to fight against a people given to war with mighty prowess. You shall fight them until they surrender and submit. If you obey, Allah will grant you a reward, but if you turn back, as you did before, He will punish you with a grievous torture.”

Qur’an 48:22 “If the unbelieving infidels fight against you, they will retreat. (Such has been) the practice (approved) of Allah in the past: no change will you find in the ways of Allah.”

Qur’an 47:4 “When you clash with the unbelieving Infidels in battle (fighting Jihad in Allah’s Cause), smite their necks until you overpower them, killing and wounding many of them. At length, when you have thoroughly subdued them, bind them firmly, making (them) captives.

Enzovoort...enzovoort....
Er zijn nog duizend van deze verzen.
Zeg het maar.....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Ariel schreef:Qur’an 9:5 “Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war.”

Qur’an 9:112 “The Believers fight in Allah’s Cause, they slay and are slain, kill and are killed.”

Qur’an 9:29 “Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission.”

Ishaq:325 “Muslims, fight in Allah’s Cause. Stand firm and you will prosper. Help the Prophet, obey him, give him your allegiance, and your religion will be victorious.”

Qur’an 8:39 “Fight them until all opposition ends and all submit to Allah.”

Qur’an 8:39 “So fight them until there is no more Fitnah (disbelief [non-Muslims]) and all submit to the religion of Allah alone (in the whole world).”

Ishaq:324 “He said, ‘Fight them so that there is no more rebellion, and religion, all of it, is for Allah only. Allah must have no rivals.’”

Qur’an 9:14 “Fight them and Allah will punish them by your hands, lay them low, and cover them with shame. He will help you over them.”

Ishaq:300 “I am fighting in Allah’s service. This is piety and a good deed. In Allah’s war I do not fear as others should. For this fighting is righteous, true, and good.”

Ishaq:587 “Our onslaught will not be a weak faltering affair. We shall fight as long as we live. We will fight until you turn to Islam, humbly seeking refuge. We will fight not caring whom we meet. We will fight whether we destroy ancient holdings or newly gotten gains. We have mutilated every opponent. We have driven them violently before us at the command of Allah and Islam. We will fight until our religion is established. And we will plunder them, for they must suffer disgrace.”

Qur’an 8:65 “O Prophet, urge the faithful to fight. If there are twenty among you with determination they will vanquish two hundred; if there are a hundred then they will slaughter a thousand unbelievers, for the infidels are a people devoid of understanding.”

Ishaq:326 “Prophet exhort the believers to fight. If there are twenty good fighters they will defeat two hundred for they are a senseless people. They do not fight with good intentions nor for truth.”

Bukhari:V4B52N63 “A man whose face was covered with an iron mask came to the Prophet and said, ‘Allah’s Apostle! Shall I fight or embrace Islam first?’ The Prophet said, ‘Embrace Islam first and then fight.’ So he embraced Islam, and was martyred. Allah’s Apostle said, ‘A Little work, but a great reward.’”

Bukhari:V4B53N386 “Our Prophet, the Messenger of our Lord, ordered us to fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: ‘Whoever amongst us is killed as a martyr shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master.’”

Muslim:C34B20N4668 “The Messenger said: ‘Anybody who equips a warrior going to fight in the Way of Allah is like one who actually fights. And anybody who looks after his family in his absence is also like one who actually fights.”

Qur’an 9:38 “Believers, what is the matter with you, that when you are asked to go forth and fight in Allah’s Cause you cling to the earth? Do you prefer the life of this world to the Hereafter? Unless you go forth, He will afflict and punish you with a painful doom, and put others in your place.”

Qur’an 9:123 “Fight the unbelievers around you, and let them find harshness in you.”

Qur’an 8:72 “Those who accepted Islam and left their homes to fight in Allah’s Cause with their possessions and persons, and those who gave (them) asylum, aid, and shelter, those who harbored them—these are allies of one another. You are not responsible for protecting those who embraced Islam but did not leave their homes [to fight] until they do so.” [Another translation reads:] “You are only called to protect Muslims who fight.”

Muslim:C9B1N31 “I have been commanded to fight against people till they testify to the fact that there is no god but Allah, and believe in me (that) I am the Messenger and in all that I have brought.”

Bukhari:V9B84N59 “Whoever says this will save his property and life from me.’”

Qur’an 8:73 “The unbelieving infidels are allies. Unless you (Muslims) aid each other (fighting as one united block to make Allah’s religion victorious), there will be confusion and mischief. Those who accepted Islam, left their homes to fight in Allah’s Cause (al-Jihad), as well as those who give them asylum, shelter, and aid—these are (all) Believers: for them is pardon and bountiful provision (in Paradise).”

Tabari IX:69 “Arabs are the most noble people in lineage, the most prominent, and the best in deeds. We were the first to respond to the call of the Prophet. We are Allah’s helpers and the viziers of His Messenger. We fight people until they believe in Allah. He who believes in Allah and His Messenger has protected his life and possessions from us. As for one who disbelieves, we will fight him forever in the Cause of Allah. Killing him is a small matter to us.”

Qur’an 48:16 “Say (Muhammad) to the wandering desert Arabs who lagged behind: ‘You shall be invited to fight against a people given to war with mighty prowess. You shall fight them until they surrender and submit. If you obey, Allah will grant you a reward, but if you turn back, as you did before, He will punish you with a grievous torture.”

Qur’an 48:22 “If the unbelieving infidels fight against you, they will retreat. (Such has been) the practice (approved) of Allah in the past: no change will you find in the ways of Allah.”

Qur’an 47:4 “When you clash with the unbelieving Infidels in battle (fighting Jihad in Allah’s Cause), smite their necks until you overpower them, killing and wounding many of them. At length, when you have thoroughly subdued them, bind them firmly, making (them) captives.

Enzovoort...enzovoort....
Er zijn nog duizend van deze verzen.
Zeg het maar.....
Ook het Oude Testament bevat veel opruiende teksten. Maar daar willen jullie niet aan geloven, het lijkt hier wel een hetze tegen de Islam. Las net ook weer wat postings, waarbij gewoon voorbij werd gewandeld aan het feit dat Israelische soldaten een tien jarige jongen hadden doodgeschoten. Het feit dat niemand op dit forum daar iets over zegt, zegt mij genoeg. Terrorisme bestaat al eeuwen, steeds onder een andere naam, ook met een andere insteek. Maar om te kunnen oordelen over bijv. de zelfmoordaanslagen in Irak, Israel of Thailand, moet je dieper op de situatie ingaan.

Echter dat doen jullie niet, jullie verschuilen je achter teksten die in de Koran staan, maar de Islam is meer dan alleen de koran, net zoals het christendom meer is dan de bijbel. Geloof is iets wat gevormd wordt door het verleden en het heden. Ook vormen mensen het geloof, net zoals zijzelf door het geloof gevormd worden.

Het is niet allemaal zo'n simpele kwestie die afhangt van een paar teksten in de koran, het is veel meer dan dat. Veel meer dan iemand kan bevatten......
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Absoluut bevat het oude testament ook veel nare gedeeltes.
Maar het oude testament staat hier niet ten discussie.
Christenen zien het oude testament niet als een boek voor alle tijden, en ik hoor nooit over Christenen die een explosieve riem omdoen om hun zelf en andere mensen te vermoorden in de naam van God..

Islam echter zegt…… De heilige Koran is als laatste boek van Allah aan de mensheid geschonken als leidraad voor alle mensen op aarde om hen te leiden op de juiste weg (islam).

De koran hoort tot op de laatste letter gevolgd te worden, en als je inderdaad de koran gelezen hebt dan weet je wat ons te wachten staat….

Jongen… Jij bent een moslim…
Ik geloof je verhaaltje niet meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Ariel schreef:Absoluut bevat het oude testament ook veel nare gedeeltes.
Maar het oude testament staat hier niet ten discussie.
Christenen zien het oude testament niet als een boek voor alle tijden, en ik hoor nooit over Christenen die een explosieve riem omdoen om hun zelf en andere mensen te vermoorden in de naam van God..

Islam echter zegt…… De heilige Koran is als laatste boek van Allah aan de mensheid geschonken als leidraad voor alle mensen op aarde om hen te leiden op de juiste weg (islam).

De koran hoort tot op de laatste letter gevolgd te worden, en als je inderdaad de koran gelezen hebt dan weet je wat ons te wachten staat….

Jongen… Jij bent een moslim…
Ik geloof je verhaaltje niet meer.
U insinueerd wederom dat ik een moslim ben, hetgeen niet correct is. Ik ben een 28 jarige niet gelovige Nederlander, gehele familie is 100% Nederlands. Eveneens bevalt uw kleinerende toon mij geenzins.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jongeman, Ik ben in het geheel niet kleinerend tegen u geweest, en uw leeftijd maakt totaal geen indruk op mij, dit omdat ik zelf zonen heb in de leeftijd van 36 en 34 jaar oud.

Helaas denken jongeren vaak dat ze alle wijsheid in pacht hebben, en ik kan me deze periode van mijn leven ook nog herinneren.

De wijsheid komt met de jaren..
En dit is wel kleinerend bedoelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Ariel schreef:Jongeman, Ik ben in het geheel niet kleinerend tegen u geweest, en uw leeftijd maakt totaal geen indruk op mij, dit omdat ik zelf zonen heb in de leeftijd van 36 en 34 jaar oud.

Helaas denken jongeren vaak dat ze alle wijsheid in pacht hebben, en ik kan me deze periode van mijn leven ook nog herinneren.

De wijsheid komt met de jaren..
En dit is wel kleinerend bedoelt.
Gelukkig heb ik als Meester in de Rechten geleerd zaken vanuit meerdere perspectieven te belichten en is mijn kijk op de Islam niet zo beperkt. Verder heb ik op mijn 16 geleerd dat wijsheid niet met de jaren komt, maar door de dingen die je meemaakt en hoe je ze oppakt.
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ook uw titel maakt helaas voor U geen indruk op me.
Mijn beide zonen en ook mijn beide schoondochters zijn alle ingenieur.

Ik groet u.
Helaas moet ik u verlaten.
Ik had graag nog wat langer met u gebabbeld.
Maar wees gerust, u bent in goed gezelschap.
Meerdere gebruikers van dit forum hebben een titel zodat u op hopelijk op wetenschappelijk niveau een goede discussie met deze forum leden kan aangaan.

Ook op het Internationale forum van FFI kunt u met mensen van uw eigen niveau discussiëren over de Islam en over uw titel, want ook daar zijn genoeg academici en zelf meesters in de rechten aanwezig zodat u bij hun u visie op de Islam kan verkondigen en misschien uw kennis van de islam kan verrijken.

http://www.faithfreedom.org/forum/index.php

Vriendelijk groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jos1311
Ook het Oude Testament bevat veel opruiende teksten. Maar daar willen jullie niet aan geloven, het lijkt hier wel een hetze tegen de Islam.
Beste Jos, U als meester in de rechten zal toch ook wel duidelijk inzien dat uw redenering een tu quoque verdediging inhoudt, wat wil zeggen, van generlei waarde... Het is niet omdat de buur iemand vermoodt dat ik dat ook mag doen hé.

Verder mag u nog claimen dat u geen godsdienst aanhangt, het lijkt me vrijwel onmogelijk om als atheist hetvolgende te beweren :
Echter dat doen jullie niet, jullie verschuilen je achter teksten die in de Koran staan, maar de Islam is meer dan alleen de koran, net zoals het christendom meer is dan de bijbel...
Het is niet allemaal zo'n simpele kwestie die afhangt van een paar teksten in de koran, het is veel meer dan dat. Veel meer dan iemand kan bevatten......
Blijkbaar doet u aan takkeyya (islamitische misleiding) ofwel bent u een dwaze meester in de rechten (jaja, die bestaan er ook) die beweert de islam te kennen zonder de basisprincipes er zelfs nog maar van te kennen...wat zal het zijn?
Groot verschil tussen islam en christelijke geloof bvb. (kan ik als ex-gelovige en huidig atheist gerust met kennis van zaken zeggen) : in de islam is de koraan het letterlijke na te volgen woord van allah, waaraan geen iota mag veranderd, terwijl de bijbel niks letterlijk goddelijks bevat en de christenen enkel het voorbeeld van een liefdevolle god moeten volgen, zo erg zelfs dat ze bij een slag op een wang de andere nog moeten toekeren ook (dat komt de moslims wel goed uit...)

Mijn raad : dringend de koran en de ahadith lezen, dan kunnen we op gelijke voet gaan praten.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ook het Oude Testament bevat veel opruiende teksten. Maar daar willen jullie niet aan geloven, het lijkt hier wel een hetze tegen de Islam. Las net ook weer wat postings, waarbij gewoon voorbij werd gewandeld aan het feit dat Israelische soldaten een tien jarige jongen hadden doodgeschoten. Het feit dat niemand op dit forum daar iets over zegt, zegt mij genoeg. Terrorisme bestaat al eeuwen, steeds onder een andere naam, ook met een andere insteek. Maar om te kunnen oordelen over bijv. de zelfmoordaanslagen in Irak, Israel of Thailand, moet je dieper op de situatie ingaan.

Echter dat doen jullie niet, jullie verschuilen je achter teksten die in de Koran staan, maar de Islam is meer dan alleen de koran, net zoals het christendom meer is dan de bijbel. Geloof is iets wat gevormd wordt door het verleden en het heden. Ook vormen mensen het geloof, net zoals zijzelf door het geloof gevormd worden.

Het is niet allemaal zo'n simpele kwestie die afhangt van een paar teksten in de koran, het is veel meer dan dat. Veel meer dan iemand kan bevatten......
Hoi Jos,

Ik zal je niet lastigvallen met wie je bent en wat je bent.
Voor mij is er wel degelijk een verschil tussen de islam en andere geloven, zoals bijvoorbeeld het christendom.
Vergeet niet dat de koran LETTERLIJK gods woord is voor moslims.
Vergeet niet hoe intolerant de inhoud is, en hoe deze oproept tot haat jegens joden, homo's, ongelovigen, vrouwenonderdrukking.
Tel daarbij op de realiteit, die in de moslimwereld erg luguber is (zie leven in moslimlanden).
Ken jij behalve de islam een andere religie die vandaag de dag de wereld met terroristische daden tart?
Vergis je niet over de islam.
Ik ben in principe ook ervoor om te relativeren, maar de islam is te gevaarlijk hiervoor.
Verandering binnen de islam is niet zo makkelijk, zeker niet in de moslimwereld (de trend is richting fundamentalisme)..
In Nederland idem dito. Vrijheid van meningsuiting/religiekritiek geldt voor alle onderwerpen en religies behalve voor de islam.. Vrijheid van religie geldt voor iedereen behalve voor moslims die hun geloof willen verlaten.. Vind je dat ok?
Kortom, voor cultuur-relativisme geen tijd, we moeten de problematiek met open vizier tegemoet gaan!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Jos schreef:Las net ook weer wat postings, waarbij gewoon voorbij werd gewandeld aan het feit dat Israelische soldaten een tien jarige jongen hadden doodgeschoten. Het feit dat niemand op dit forum daar iets over zegt, zegt mij genoeg.
Beste Jos,

Het grootste deel van mijn leven heeft in het teken gestaan van kritiek op de geforceerde staat Israël en het militaire vertoon in de bezette gebieden.
Verder heb ik ook altijd gedacht dat het hier om twee partijen ging, die beiden deel moeten nemen aan het zoeken naar een manier om dit te doorbreken.

Door het plotselinge verschijnen van ontelbare islamitische forums de laatste jaren ben ik opeens gaan zien dat moslims het helemaal niet zien als een zaak met twee kanten, en ook niet als een zaak waar ze zelf niet bij betrokken zijn, dus die ze objectief moeten bekijken.

Integendeel, moslims wijten voor het overgrote deel alle schuld aan de joden en het zionisme, en ze rechtvaardigen al het geweld tegen de joden. Dat is althans wat je op de forums leest.

Bovendien identificeren ze zich ook nog eens met de Palestijnen, die ze als 'broeders' beschouwen. De joden zijn mensen die hun 'broeders' aanvallen. Dit is natuurlijk idioot, en ik ben dan ook steeds meer geneigd om te denken dat moslims het nooit willen accepteren dat er midden in de Arabische wereld een joodse staat bestaat, en dat er zolang als de islam bestaat er nooit een einde zal komen aan dit conflict.

Misschien geldt hetzelfde voor de joden, maar het is natuurlijk wel vreemd dat het maar gaat om een klein joods staatje, dat door meer dan een miljard moslims in de wereld het licht in de ogen niet wordt gegund.

Voor ik islamitische forums bezocht, heb ik nooit geweten dat zoveel haat tegen een volk mogelijk is. Daarom heb ik tegenwoordig naast kritiek op Israël ook kritiek op moslims en hun jodenhaat, die een oplossing onmogelijk maakt.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Geert Wilders: Uitspraak Hofstadgroep onaanvaardbaar

Bericht door Sjeng »

Wilders: Uitspraak Hofstadgroep onaanvaardbaar

Bron: elsevier.nl

Onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders, die werd bedreigd door de veroordeelde leden van de Hofstadgroep Jason W. en Ismail A., vindt de rechters die vrijdag uitspraak deden in het Hofstadproces 'wankelmoedig'. 'Zij hebben niets begrepen van moslimextremisme.'

Jason W. en Ismail A. werden vandaag in het proces tegen veertien verdachten veroordeeld tot gevangenisstraffen van respectievelijk 15 en 13 jaar. De twee werden schuldig bevonden aan deelname aan een criminele en terroristische organisatie, verboden wapenbezit en vijfvoudige poging tot moord.

Afgeluisterd
De rechtbank sprak W. en A. echter vrij van het bedreigen van Wilders en VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Volgens de rechters konden de verdachten niet weten dat de bedreigende uitspraken die zij binnenshuis deden over Wilders en Hirsi Ali, werden afgeluisterd door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Een onbegrijpelijke uitspraak, vindt Wilders.

Ook is het onafhankelijk Kamerlid woedend vanwege de uitspraak van de rechtbank dat het gooien en het in bezit hebben van handgranaten door Jason W. en Ismail A. weliswaar met voorbedachte rade gebeurde, maar niet met terroristisch oogmerk. 'Een onbegrijpelijke kronkelredenering.'

Bananenrepubliek
'Dit is de rechtspraak van een bananenrepubliek: zeer kwalijk en onaanvaardbaar,' zei Wilders. Het onacceptabel hoge D66-gehalte van de rechters zou moeten worden opgelost door rechters voortaan door de Nederlandse bevolking te laten kiezen, vindt Wilders, zodat zij dan verantwoording moeten afleggen aan het volk.

Link naar artikel: http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Rechters dienen niet te worden gekozen, maar benoemd. Als rechters door kiezers of gezagsdragers kunnen worden ontslagen vanwege een onwelgevallige uitspraak dan gaat de neutraliteit verloren. Rechters dienen het recht toe te passen en niet de machthebbers of het volk te behagen. Als de machthebbers en/of het volk niet blij met bepaalde beslissingen moeten ze ernaar streven de wetten te wijzigen. Rechters moeten alleen worden ontslagen als ze een misdrijf hebben gepleegd of aantoonbaar nalatig zijn. In geval van hersenletsel, een ernstige psychiatrische stoornis, een ander ongeval dat hen ongeschikt maakt of een verslaving die het beoordelingsvermogen aantast moet een rechter worden ontslagen, de WAO in of verplicht met (vervroegd) pensioen.

Rechters zouden bij voorkeur recht uit de universiteit moeten worden gerecruteerd uit goede studenten die geen lid zijn van een politieke partij. Daarnaast dienen rechters geen bijverdiensten te hebben die hun neutraliteit aantasten. Ze kunnen bijvoorbeeld boeken schrijven, les geven, lezingen houden of kunst produceren, maar ze dienen niet in besturen van bedrijven of maatschappelijke organisaties te zitten.

Religieuze werkers, ambtenaren en leden van de Tweedekamer, gemeenterraad en andere verkiesbare functies moeten geen rechter kunnen worden. Nu zijn sommige rechters in Nederland tegelijkertijd Eerstekamerlid. Dit is absurd en dit moet worden verboden. De driemachten dienen zoveel mogelijk gescheiden te blijven. Zeker de gerechtelijke macht van de andere twee.

Daarnaast dienen rechters geen zaken aan te nemen waarin de schijn van partijdigheid bestaat. Ze mogen geen zaken beoordelen waar naaste familie, vrienden, geliefden, exen en (voormalige) collega's waar nauw mee is samengewerkt bij betrokken zijn.

Nu zijn veel rechters voormalige advocaten en officieren van justitie. Die krijgen dus regelmatig voormalige collega's tegenover zich, omdat rechters niet voor een ander arrondissement fo hof hoeven te werken dan waar ze advocaat of aanklager zijn geweest. Het is in Nederland ook voorgekomen dat een rechter een zaak kreeg toegewezen waar de gedaagde een bedrijf was waar de rechter zelf commissaris van was. Een wrakingsverzoek van de andere partij werd afgewezen. De rechter besliste in het voordeel van zijn eigen bedrijf. Zowel bij rechtbanken als bij gerechtshoven doen dergelijke schandalige situaties zich voor in Nederland, Daarom vindt ik dat rechters in de eerste plaats dat soort functies niet moeten mogen hebben. In de tweede plaats zou een college bestaande uit juristen die zelf een rechter zijn en leken wrakingsverzoeken moeten beoordelen en niet een college van rechters want die vinden dat zelfs een bedrijf waar je zelf voor werkt beoordelen niet de schijn van partijdigheid wekken.

Er zou ook gewoon een database moeten bestaan waarin de naasten en zakerelaties van rechters staan zodat rechters niet in de loting worden meegenomen voor een zaak als bij voorbaat vaststaat dat de schijn van partijdigheid zou ontstaan.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Banktegoeden leden Hofstadgroep bevroren

Bericht door Sjeng »

Banktegoeden leden Hofstadgroep bevroren

Bron: De Volkskrant

DEN HAAG - Alle financiële tegoeden en middelen van de Hofstadgroep zijn begin deze maand op last van de ministers Bot (Buitenlandse Zaken) en Zalm (Financiën) bevroren. De leden van de Hofstadgroep mogen niet meer beleggen, geen verzekeringen en geen leningen meer aangaan. Banken en verzekeringen mogen ook geen zaken meer doen met de veroordeelde leden.

Dat blijkt uit de sanctieregeling terrorisme 2006. Bot en Zalm baseren zich bij de regeling onder meer op een resolutie van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties uit september 2001, van kort na de aanslagen van 11 september 2001. Verder vormen EU-afspraken en de Nederlandse sanctiewet uit 1977 de basis voor de maatregel om terrorisme financieel hard aan te pakken.

De maatregel geldt voor de Hofstadgroep als organisatie en voor de negen leden die veroordeeld zijn. Onder hen Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, en andere leden van de Hofstadgroep als Jason W., Ismail A. en Nouredine el F. De rechtbank veroordeelde op 10 maart acht van de veertien leden van de Hofstadgroep tot celstraffen.

De hoogste straf was voor de 21-jarige Jason W.: vijftien jaar. Mohammed B. was eerder al veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor de moord op Theo van Gogh. De bevriezingsmaatregelen gelden niet voor de vijf verdachten die in maart werden vrijgesproken.

Link naar artikel: http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... p_bevroren
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Justitie onderzoekt doodsoorzaak vermeend lid Hofstadgroep

Bericht door sprot »

MIDDELBURG - Justitie in Middelburg heeft een onderzoek ingesteld naar de dood van Rachid B., vermeend lid van de Hofstadgroep. De 33-jarige B. werd in juli dood gevonden in zijn woning in Zierikzee. Zijn vrienden en familie denken dat hij is vergiftigd.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft op dit moment geen aanwijzingen dat het zou gaan om een misdrijf. Het onderzoek loopt nog’, zei een woordvoerster donderdagochtend naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

Volgens de advocaat van B., Bart Nooitgedagt, is zijn cliënt dood in bed aangetroffen met het schuim op zijn mond. ‘Het is natuurlijk vreemd dat een jonge, gezonde man op die manier overlijdt. Bij het onderzoek naar de doodsoorzaak wordt rekening gehouden met een zware epileptische aanval en ook vergiftiging wordt niet uitgesloten.’ Volgens Nooitgedagt leed B. niet aan epilepsie.

Eind maart werd B. uit voorarrest vrijgelaten omdat justitie de kans op een veroordeling voor deelname aan een criminele organisatie met terroristisch oogmerk bijzonder klein achtte. Hij werd er onder meer van verdacht dat hij op 2 november 2004, de dag dat Theo van Gogh werd vermoord, de geestelijk leider van de Hofstadgroep het land uit had gesmokkeld.

B. werd na zijn arrestatie in Londen aan Nederland uitgeleverd en zat in voorlopige hechtenis sinds juni 2005. Hij werd in een andere zaak door de rechter vrijgesproken van verboden wapenbezit.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Binnenland

do 24 aug 2006, 05:30

Raadsels rond dood Rachid B.
Hofstadlid vergiftigd
door Joost de Haas
MIDDELBURG - Rachid B. (33), een vermeend lid van de Hofstadgroep, is mogelijk het slachtoffer geworden van een liquidatie door vergiftiging.

B. werd in juli in zijn Zeeuwse woning dood op bed aangetroffen met schuim op de mond. Vrienden en familie vrezen dat de Nederlandse moslim door een moordaanslag om het leven is gekomen. Justitie heeft een onderzoek ingesteld naar de raadselachtige dood van B. Daarbij wordt onderzocht of sprake is van een vergiftiging. Dat bevestigt een woordvoerder van het openbaar ministerie in Middelburg. B.'s advocaat Bart Nooitgedagt onthoudt zich van commentaar hangende het onderzoek.

B., alias Abu Fadel, werd vorig jaar juni aangehouden in Londen en uitgeleverd aan Nederland. In november 2004 hielp hij de geestelijk leider van de Hofstadgroep, de Syriër Redouan al-Issa, bij diens ontsnapping uit ons land. B. reed Al-Issa naar het vliegveld in Brussel op de ochtend dat Mohammed B. in Amsterdam Theo van Gogh vermoordde.

In de woning van Rachid B. in Zierikzee zouden ook huiskamerbijeenkomsten hebben plaatsgevonden onder leiding van de Syriër. Na de moord op Van Gogh had B. contact met de toen nog voortvluchtige Nouredine El F., een ander kopstuk van de Hofstadgroep. El F. werd vorig jaar juni in Amsterdam opgepakt met in zijn bezit een doorgeladen machinepistool. De Marokkaan kreeg in het proces tegen de Hofstadgroep een celstraf van vijf jaar. Samen met zijn vrouw Soumaya S. wordt hij in de zogeheten Piranha-zaak nog vervolgd voor deelname aan een terroristische organisatie rond Samir A.

Rachid B. werd eind maart op vrije voeten gesteld, omdat de kans op een veroordeling wegens deelname aan de Hofstadgroep te klein werd geacht. Hij stond nog wel terecht voor verboden wapenbezit, maar werd in die zaak vrijgesproken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4877 ... FTIGD.html
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Volgens de advocaat van B., Bart Nooitgedagt, is zijn cliënt dood in bed aangetroffen met het schuim op zijn mond. ‘Het is natuurlijk vreemd dat een jonge, gezonde man op die manier overlijdt. Bij het onderzoek naar de doodsoorzaak wordt rekening gehouden met een zware epileptische aanval en ook vergiftiging wordt niet uitgesloten.’ Volgens Nooitgedagt leed B. niet aan epilepsie.
Niemand weet welke test allah hiermee beoogt..... allahs wegen zijn ondoorgrondelijk...het is allahs wil.
punt
Amorele atheistische nitwit
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

deze mensen zijn misbruikt door overheid met zogenaamde terrorisme
het waren gewoon criminelen , door dit soort onzin worden mensen bang gemaakt. hierdoor leverd iedereen de privacy in en wordt langzaam maar zeker een politie staat gecreert.
de einde van democracie en mensenrechten is nabij.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

jandeboer schreef:deze mensen zijn misbruikt door overheid met zogenaamde terrorisme
het waren gewoon criminelen , door dit soort onzin worden mensen bang gemaakt. hierdoor leverd iedereen de privacy in en wordt langzaam maar zeker een politie staat gecreert.
Ik begrijp niet wat je hier tegen hebt?
Dit is zeer islamitisch...er bestaat zelfs "religieuze"politie.
Welke privicy bedoel je eigenlijk binnen de islam?
de einde van democracie en mensenrechten is nabij.
Is ook uiterst islamitisch... wat is je probleem hiermee?
Amorele atheistische nitwit
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

Monique schreef:
jandeboer schreef:deze mensen zijn misbruikt door overheid met zogenaamde terrorisme
het waren gewoon criminelen , door dit soort onzin worden mensen bang gemaakt. hierdoor leverd iedereen de privacy in en wordt langzaam maar zeker een politie staat gecreert.
Ik begrijp niet wat je hier tegen hebt?
Dit is zeer islamitisch...er bestaat zelfs "religieuze"politie.
Welke privicy bedoel je eigenlijk binnen de islam?
de einde van democracie en mensenrechten is nabij.
Is ook uiterst islamitisch... wat is je probleem hiermee?
monique
nederlandse zogenaamde democracie is erger dan wat saddam was.
saddam was slecht iemand maar gaf wel eten aan de bevolking.
in nederland koop jij je democracie
en mensen zijn absluut niet vrij.
nederland kopieert alles wat amerika doet...zonder weten dat dit hier niet past. straks kan je zelfs boete verwachten wanneer je een scheet laat en dat noem ik een politie staat die niets meer ziet dan dollar teken en hierdoor worden mensen onderdrukt door regels en verplichten gen waarmee de mensen hun privacy langzaam kwijt raken.
en de terror woord wordt hier misbruikt om al deze regels te kunnen aanpassen.
denk ff mee ...in spanje turkije griekland kan jij met je biertje buiten rond lopen en drinken ..lachen enz....
is dat in nederland nog mogelijk?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

nederlandse zogenaamde democracie is erger dan wat saddam was.
Jan, ik kan maar een conclusie trekken: jij bent gek!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

Sjeng schreef:
nederlandse zogenaamde democracie is erger dan wat saddam was.
Jan, ik kan maar een conclusie trekken: jij bent gek!
zei een gek
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

jandeboer schreef:
Sjeng schreef:
nederlandse zogenaamde democracie is erger dan wat saddam was.
Jan, ik kan maar een conclusie trekken: jij bent gek!
zei een gek
"Onder zijn dictatoriale regime gebruikte hij de oliereserves om van zijn land een belangrijke regionale militaire macht te maken. Tijdens dit regime werden de Koerden, die vooral in het noorden van het land wonen, zwaar onderdrukt. In totaal werden naar schatting 200.000 Koerden vermoord door middel van chemische en conventionele wapens, alsmede dodenmarsen waarbij mensen werden uitgebuit en verhongerd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

Sjoerd schreef:
jandeboer schreef:
Sjeng schreef: Jan, ik kan maar een conclusie trekken: jij bent gek!
zei een gek
"Onder zijn dictatoriale regime gebruikte hij de oliereserves om van zijn land een belangrijke regionale militaire macht te maken. Tijdens dit regime werden de Koerden, die vooral in het noorden van het land wonen, zwaar onderdrukt. In totaal werden naar schatting 200.000 Koerden vermoord door middel van chemische en conventionele wapens, alsmede dodenmarsen waarbij mensen werden uitgebuit en verhongerd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein
ja klopt en nederland en amerika heeft die troep geleverd.
het interreseert ze niets.
mijn bovenstaande verhaal is hiermee verder versterkt.
god bless money
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

jandeboer schreef:
Sjoerd schreef:
jandeboer schreef: zei een gek
"Onder zijn dictatoriale regime gebruikte hij de oliereserves om van zijn land een belangrijke regionale militaire macht te maken. Tijdens dit regime werden de Koerden, die vooral in het noorden van het land wonen, zwaar onderdrukt. In totaal werden naar schatting 200.000 Koerden vermoord door middel van chemische en conventionele wapens, alsmede dodenmarsen waarbij mensen werden uitgebuit en verhongerd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein
ja klopt en nederland en amerika heeft die troep geleverd.
het interreseert ze niets.
mijn bovenstaande verhaal is hiermee verder versterkt.
god bless money
Jan de man (Frans van Anraat) die dat heeft geleverd, heeft levenslang gekregen.

Jan, ik zou voortaan iets beter de krant lezen. Nee, Jan, niet de hitkrant.

De krant.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie