Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

NOS (bekend van Divi-bokaal): rellen en terreur in Schilderswijk is schuld van ‘verveling en gebrek aan structuur’

zondag 16 aug 2020

Afbeelding

“Maar voor jongerenwerkers uit de wijk is het duidelijk: jongeren vervelen zich en missen structuur.”

Het probleem is duidelijk, zegt de Haagse jongerenambassadeur Aad van Loenen. “Als je maandenlang de scholen sluit, nauwelijks zwembaden opent en jongeren wegjaagt uit Scheveningen, dan krijg je dit.” Jongeren zijn volgens hem al heel lang zonder sturing. “De coronatijd is een rare tijd. We hebben het als volwassenen druk met onszelf, maar heel weinig met de jeugd.”

Jongeren hebben een “vrijbrief gekregen door de lockdown”, stelt Arma. “Het lijkt alsof ze vakantie hebben. Ik snap dat het leven een beetje stilstaat voor de jeugd.” In de wijk is helemaal niks te doen, zien ze.

De hitte ontvluchten op het strand bij Scheveningen is voor veel jongeren geen optie. Van Loenen: “Daar is van alles aan de hand. Als jongere met een kleur ben je verdacht als je daar met meer dan twee bij elkaar bent. Dan word je aangesproken, je voelt je niet meer welkom.”

Bron: https://nos.nl/artikel/2344123-onrust-i ... ctuur.html

https://tpook.nl/2020/08/15/nos-bekend- ... structuur/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

Onveilige steden voor vrouwen: Niet migranten, maar ontbrekende vrouwelijke stedenbouwkundigen zijn het probleem

Geplaatst op 16 augustus 2020

Afbeelding

Wie had dat gedacht: de om zich heen grijpende veiligheidsproblemen in de grote Europese steden – van verkrachtingen, moorden en bendeoorlogen tot aan grof geweld en diefstal – zijn een “mannelijk probleem”. Dat vrouwen namelijk steeds meer het slachtoffer worden van criminaliteit in donkere straatjes van menig grote stad, ligt bijvoorbeeld niet aan de toestroom en de uitbreiding van honderdduizenden cultuurvreemde en vrouwenverachtende immigranten, maar aan “mannelijke stedenbouwkundigen”. Dat bericht in ieder geval de linkse krant “Die Zeit”.

Vrouwen zijn bang voor “verdachte personen” in parken en bij stations

Aan de hand van het voorbeeld Hamburg keurt men af dat vrouwen in grote steden zich in toenemende mate onveilig en onbehaaglijk voelen. Vooral op plekken zoals stations, openbaar vervoer of openbare parken. Natuurlijk omzeilt men hier bewust de verwijzing naar de groepen personen die op zulke plekken grotendeels voor het geweld en de criminaliteit verantwoordelijk zijn, namelijk migranten.

Het gevoel van onveiligheid van de vrouwen zou voortkomen uit slechte verlichting, de indruk van hulp afgesneden te zijn, de wetenschap van vele delicten op die plekken en “verdachte personen”. Zulke “verdachte personen” worden in het artikel in “Die Zeit” als volgt omschreven:

“Daarmee worden meestal mannen bedoeld, die in groepen rondhangen, alcohol of drugs gebruiken of zich over het algemeen opvallend gedragen.”

Wederom kan de lezers zelf bedenken om wie het bij de zogenaamde “verdachte personen in groepen” gaat.

Steden hebben meer licht, vluchtwegen en “Safety Walks” nodig
Een politiek correcte en voor de wetgetrouwe burgers uiteraard dure oplossing hebben de schrijvers in ieder geval al paraat: niet bijvoorbeeld de veroorzakers van de veiligheidsproblemen zou men op de korrel moeten nemen en bestrijden, maar de hele planologie ingrijpend veranderen. Want deze zou nog altijd “mannelijk gedomineerd” zijn, zodoende zou de “vrouwelijke kijk” ontbreken. Meisjes en vrouwen zouden daarom “systematisch bij de planning van grote bouwprojecten en bij de vormgeving van wijken betrokken moeten worden”.

De “vrouwelijke kijk” voorziet er o.a. in om “bushaltes zo aan te leggen, dat zij te zien zijn vanuit de omringende huizen. Voor tunnels zou er een goed lichtconcept moeten zijn, in parkeergarages duidelijk aangegeven vluchtwegen.”

Tenslotte wil men ook graag zogenaamde “Safety Walks”. Een “veiligheidswandeling”, waarbij meisjes en vrouwen de factoren in hun deel van de stad identificeren die hen een onveilig gevoel geven of echte bronnen van gevaar vormen.”

Bron: https://unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/08/16 ... -probleem/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Ariel »

Beatrice de Duider des Vaderlands verkoopt onzin als waarheid

Beatrice de Graaf: ’Heel netwerk rond radicale eenlingen’

In tijden van terreur is Beatrice de Graaf de Duider des Vaderlands. De Graaf is geliefd bij het publiek wegens haar heldere analyses. :shock: Maar de historica ligt ook onder vuur: als belijdend christen zou zij te mild zijn voor de islam. „Ongehoord hoe hard de persoonlijke aanvallen zijn.”

Ze somt de aanslagen van de laatste weken op: Parijs, Dresden, Nice, Wenen. „Het is om gek van te worden”, zegt professor dr. Beatrice de Graaf (44), hoogleraar in Utrecht. „Op zoveel plekken popt het op, door zoveel bronnen geïnspireerd: de Moslimbroederschap, Al Qaeda, Islamitische Staat, salafistische netwerken in Wenen. Het is een baaierd van bronnen, organisaties en netwerken die dit aanzwengelen, bovendien opgeruid door Erdogan en Imram Khan, de premier van Pakistan. En dan al die verschillende nationaliteiten: een Tsjetsjeen, een Tunesiër, de terrorist in Wenen had een etnisch-Albanese achtergrond, eerder kwam een Pakistaan naar Nederland die Wilders wilde vermoorden. Waar moet je beginnen?”

Intussen moet in Nederland een leraar onderduiken omdat hij door islamisten wordt bedreigd. Hoe krijgen we dit type radicalisme nog beheersbaar?

„In Nederland worden in steden met uitreizigers of waar radicalisering rond bijvoorbeeld een moskee wordt geconstateerd, alle middelen ingezet die de rechtsstaat ter beschikking staan. Wat dit betreft is de moord op Theo van Gogh een wake up-call geweest. Iemand als Ahmed Marcouch, de burgemeester van Arnhem, doet dit goed. Die is tijdig de samenwerking aangegaan met scholen, buurtwerkers, wijkbureau’s, de reclassering. Het oogt niet spectaculair, niet als in Frankrijk waar anti-terreur eenheden de voorsteden intrekken, maar het is wel effectief. Overigens willen de Fransen nu ook met deze ’brede aanpak’ beginnen. Je kunt je afvragen of zij niet al te laat zijn.”

Is die Nederlandse aanpak zo succesvol?

„Vooralsnog heeft hier, na de moord op Van Gogh, als jihadistische aanslag met dodelijke slachtoffers alleen die op de tram in Utrecht plaatsgehad. Veel meer zijn er verhinderd. Die brede benadering klinkt naar slap theedrinken, naar zwakte, maar het is wel dé manier om je informatiepositie te verbeteren. Vandaar dat Macron dit nu ook gaat proberen. Je wilt beide: kennis verzamelen van wat zich in die gemeenschappen afspeelt, proberen om jongeren uit die radicale milieus te trekken én hard ingrijpen als het moet. Ik ontken dramatische toekomstscenario’s niet, maar ik geloof zelf in kleine, moeizame stapjes en denk dat je ver kunt komen als je politie en de diensten slim inzet en als mensen van goede wil op redelijke wijze met elkaar een front maken. Dit zie je nu gelukkig ook gebeuren, op allerlei plekken. In Frankrijk en Oostenrijk bijvoorbeeld veroordelen islamitische organisaties de aanslagen en zegt een grote meerderheid van de moslims: wij wonen liever hier, in het democratische Westen. Stapje voor stapje moeten we zo dit probleem oplossen. ”

U krijgt het verwijt het gevaar van ’de islam’ te onderschatten. Als belijdend christen zou u moeite hebben om religie als bron van geweld te begrijpen.

„Het idee dat jouw religiositeit je per se diskwalificeert als wetenschapper, of dat dit automatisch leidt tot een bepaald standpunt over de islam, is wereldvreemd. Formeel is veertig procent van de Nederlanders christen, inclusief veel wetenschappers. In mijn geval bepaalt mijn christelijk geloof mijn positie in het leven, het schept een soort verplichting tot hoop, tot het beste te willen zien in de ander. Maar ook bepaalt het mijn kijk op het falen van mensen, op het kwaad. Wat ik vanuit mijn geloof mee kan nemen is het besef dat de grondovertuigingen die je hebt een autonome kracht kunnen zijn voor hoe je wordt gemotiveerd. Het gaat niet alleen om deprivatie, discriminatie of hang naar avontuur, ook het verlangen naar radicale verlossing kan jongeren op het terroristische pad brengen. Heel veel wetenschappers laten dit inzicht links liggen. Ik werk nu aan een boek over wat terroristen geloven en analyseer daarin religie als autonome drijfveer. Mijn geloof scherpt juist mijn blik voor dit soort processen.”

Die critici zeggen ook: De Graaf wijst telkens op de gevaren van extreem-rechts, maar dat is niet het voornaamste probleem in Europa.

„Ja, maar dat is dus gewoon niet waar en nu word ik toch enigszins geagiteerd. Ik bestudeer álle vormen van terrorisme: extreem-links, extreem-rechts, en vooral ook het jihadisme. Ik heb zelfs gezegd dat de grootste golf nu die van het jihadistisch terrorisme is en dat er een verband is tussen die recente aanslagen. Daarvoor krijg ik nota bene ook van academische collega’s kritiek. Als ik spreek over ’eenlingen’ reageren mensen hysterisch. Maar in de bestudering van het terrorisme analyseer je als volgt: is dit een aanslag in groepsverband, uitgewerkt in een hoofdkwartier, is er geld verzameld, gaat het om een vrij complexe operatie, zoals die tegen Charlie Hebdo of in de Bataclan? Dit soort aanslagen is in Nederland de afgelopen jaren tijdig verijdeld, juist omdat er heel veel momenten zijn dat de veiligheidsdiensten er lucht van kunnen krijgen. Veel lastiger wordt het als we te maken hebben met radicale, operationele eenlingen, zoals ik ze noem: terroristen die in hun eentje aanslagen plegen, zoals die op Samuel Paty en die in Wenen. Uiteraard zijn dat geen ideologische eenlingen, daar omheen zitten faciliterende netwerken, een ecosysteem. Maar bij zo’n eenling is het een veel grotere uitdaging om dat ecosysteem in kaart te brengen, want het is immers geen gekende organisatie. Dat vraagt andere investeringen en dan begrijp je ook waarom ik daarop wijs.”

Het raakt u zichtbaar als uw integriteit als wetenschapper ter discussie wordt gesteld.

„Ja, ik begrijp dat het publieke debat is gedemocratiseerd, maar als niet meer geldt of je ergens echt verstand van hebt – en als je bovendien heel seksistisch wordt bejegend – dan is het moeilijk om je te verweren. Ik ben sinds kort actief op Twitter en dacht aanvankelijk ’hé, wat is het hier leuk’. Maar toen werd ik overspoeld door een moddergolf: vroem! Er worden allerlei pertinente onwaarheden over mij beweerd. Heel veel van die reacties zijn enorm seksistisch. Dat wil ik hier toch graag ter sprake brengen: vrouwen die interveniëren in het publieke debat krijgen de meest misogyne reacties over zich heen. Als je dan ook nog eens eerlijk vermeldt dat je christen bent, zijn de rapen helemaal gaar.”

Terug naar de toekomst: hoe gaan wij afrekenen met het jihadisme? Moeten we vertrouwen hebben in de harde retoriek van leiders als president Macron en Sebastian Kurz, de Oostenrijkse kanselier?

„Het is razend lastig om die grote politieke statements te vertalen in zorgvuldig, gericht beleid op de grond. Kijk naar Kurz. Die riep eerder de strijd uit tegen de politieke islam, onder meer door een centrum ervoor op te richten. Maar rond de aanslagpleger van Wenen, die nota bene bekend stond als geradicaliseerd, en diens netwerk hebben de Oostenrijkse diensten enorm gefaald. De Fransen hebben ontzettend veel geïnvesteerd in hoogwaardige apparatuur en in hun special forces en dat is ook goed. Die hebben nu een soort legereenheden waarmee ze die no-goarea’s in kunnen trekken. Maar onder oud-president Sarkozy zijn tegelijkertijd al die netwerken van politie en informanten in de wijken afgeschaft. Die moeten ze nu weer opbouwen, onder meer door te kijken hoe wij dat in Nederland doen. Macron wil zo die ’separatistische centra’, zoals hij die radicale gemeenschappen noemt, ontmantelen.”

Blijft u ondanks de persoonlijke aanvallen aanschuiven aan de talkshow-tafels?

„Ja, en hopelijk met meer mensen die de stem willen zijn van het redelijke midden, nu de druk vanaf de flanken steeds groter wordt. Kijk, het is heel fijn en veilig om met slimme academische collega’s diepgaand en genuanceerd te spreken over een onderwerp als radicalisering. Maar het is een totaal andere situatie om je nek uit te steken en in een talkshow te gaan zitten. Zeker als vrouw. Ik ken genoeg collega’s die dat niet meer willen, die denken ’laat maar’. Wat dan dreigt is het ontstaan van bubbels, met aan de ene kant academici die alleen nog met elkaar praten en aan de andere kant het publieke debat dat vaak wordt gedomineerd door tamelijk hysterische meningen. Zo ontstaat het beeld dat academici leven in een ivoren toren en dat de publieke ruimte een schoolplein is voor de grootste schreeuwers. Dat is een groot gevaar want de democratische rechtsstaat is gebaat bij respect voor elkaar en bij de overdracht van kennis om gezamenlijk de grote problemen op te lossen waar we voor staan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

De onmenselijke routine

Geplaatst op 6 november 2020

Afbeelding

“Islamistische” terreurserie

Het bloedspoor van de “islamistische” terreur zet zich verder voort. In de avond van 2 november mondde het in Wenen uit in de jongste aanval, waarbij een “islamist” vier mensen vermoordde en talrijke anderen verwondde. Van de kant van de politiek verantwoordelijken heeft zich een onmenselijke routine ingesteld, waarmee op zulke moorden gereageerd wordt. Bijna gelijkluidende tweets en persmededelingen worden afgedraaid, waarin kond gedaan wordt van “droefenis en onthutsing”.


Typerend de Duitse voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, die zei dat Europa “in volledige solidariteit aan de kant van Oostenrijk staat – we zijn sterker dan haat en terreur”, zonder daarbij de “islamistische” motieven ook maar met één woord te noemen.

Politiek gaat lijdzaam over tot de orde van de dag
Zelfs wanneer zich inmiddels meer politici verwaardigen om het “islamisme”, de “politieke islam”, als tegenstander bij de naam te noemen, bijvoorbeeld bondskanselier Merkel na de terreuraanval in Wenen – dan blijft het toch bij woorden en intentieverklaringen.

Daarna gaat de politiek lijdzaam over tot de orde van de dag. Zelfs de brutaliteiten van de Turkse president Erdoğan, die de Franse president Macron vanwege diens oorlogsaanzegging aan het “islamisme” quasi voor gek verklaarde en daarmee geweldplegers aangemoedigd heeft, kregen geen robuust antwoord.

De slachtoffers van het “islamisme” in Europa worden cynisch als nevenschade afgeboekt van een politiek, waaraan men vooral in Berlijn onverbiddelijk wil vasthouden: het bepleiten van open grenzen, het absurde idee om gegroeide natiestaten te vervangen door multiculturele samenlevingen, de ongebreidelde illegale migratie vooral uit het islamitisch gebied van Noord-Afrika en het Arabisch schiereiland.

De druk moet toenemen
Om consequenties te trekken en de terreur van zijn fundament te beroven, zou een fundamentele remedie betekenen om te breken met de politiek van de afgelopen decennia en afscheid te nemen van de levensleugen van een multiculturele utopie. Dat willen onze politieke elites op dit moment niet – tenzij ze hiertoe massaal door de realiteit gedwongen zouden worden.

In Duitsland is het op dit moment volledig denkbeeldig dat er een koerswijziging komt, want CDU/Groenen, waar we dankzij Merkel en Söder, gesouffleerd door toonaangevende media, naartoe gaan, heeft een solide meerderheid.

Als men de grenzen zou willen sluiten, afgewezen, tot vertrek verplichte asielzoekers in arrest zou willen nemen en hun terugname door tot nu toe niet samenwerkende landen van herkomst d.m.v. economische druk zou willen afdwingen, dan zou men tegelijkertijd bereid moeten zijn het aan te leggen met een overmachtige asiellobby, waaronder de kerken, die smokkelschepen in de Middellandse Zee financieren – via welke bijvoorbeeld de moordenaar van Nice naar Frankrijk geraakte. Tot deze cultuurstrijd is het laffe goede milieu niet bereid. Dus moet de druk nog meer toenemen.

Bron: jungefreiheit.de

Door: Dieter Stein

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/11/06 ... e-routine/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

Enschede gaat hardnekkige straatterreur aanpakken met fatsoenscartoons

Door: Freek de Swart, 13:01, 27 november 2020

Afbeelding

Striptekeningen roepen oudere vrouwen op om minder vooroordelen te hebben tegenover jongeren

Het Enschedese stadsdeel Wesselerbrink kampt al tijden met overlast. Ondanks een klein leger aan jeugdwerkers, Boa’s en andere deskundigen krijgt de stad geen vat op een groep van 20 hangjongeren. Dus wat doe je dan als gemeentebestuur? Dan maak je een cartoon om de mensen wat fatsoen bij te brengen natuurlijk!

De striptekeningen over kennismaking en wederzijds begrip laten duidelijk zien wat nu precies de oorzaak is van alle problemen. Zo is op een van de plaatjes een grijze vrouw te zien die bang is om beroofd te worden. Een vooroordeel, want de jongeman rent alleen maar op haar af om te helpen met de boodschappen.

Op een ander plaatje vraagt weer een andere bejaarde vrouw naar de naam van Ahmed. Ahmed is aangenaam verrast, want hij leeft in een asociale buurt waar nooit iemand naar zijn voornaam vraagt.

De cartooncampagne valt tegelijk niet bij alle plaatselijke politieke partijen even goed. Zo tekent De Gelderlander onder meer deze quote op van VVD-raadslid Malkis Jajan:

“Ik heb wethouder Arjan Kampman daarom gevraagd om een harde aanpak met gebiedsverboden. Spreek ouders van overlastplegers aan op hun verantwoordelijkheid en maak cameratoezicht mogelijk. Daar wil hij niet aan. Maar het kan niet zo zijn dat we nu met een paar tekeningetjes komen.”

Raadslid Erwin Versteeg van Groep Versteeg noemt de campagne ook een vorm van wegkijken. Hij wil dat de gemeente het ‘tuig gewoon keihard straft.’ Versteeg benadrukt hierbij dat de buurt onlangs nog in het nieuws kwam vanwege een schiet- en steekpartij.

Wethouder Arjan Kampman wil zich niet inhoudelijk uitlaten over de cartoons die onder zijn verantwoordelijkheid zijn verspreid. Wel vindt hij het spijtig dat deze zonder enige context zijn verschenen. De plaatjes zouden onderdeel uitmaken van een grotere campagne met input vanuit de wijk zelf.

https://tpo.nl/2020/11/27/enschede-gaat ... scartoons/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

Berlijnse SPD wil de politie het benoemen van “clancriminaliteit” verbieden

Geplaatst op 5 december 2020

Afbeelding

Spraakpolitie

De Berlijnse SPD wil de clancriminaliteit graag afschaffen. Maar het is niet de criminaliteit die ze van plan is uit te roeien, maar alleen het begrip. Want de SPD maakt zich vooral zorgen om de “Berlijnse nering van migranten”. Want zolang de politie de dingen bij de naam zou noemen, zou deze in het kader van razzia´s blootgesteld staan aan “discriminatie”.


De “Werkgroep Migratie en Verscheidenheid” in de SPD beweert dat er “meer overvallen op de winkels van mensen met een migratiegeschiedenis” plaatsgevonden zouden hebben. Daarmee zouden de al meer dan een jaar lang geforceerde grote controles en politierazzia´s in districten met veel buitenlanders, zoals Neukölln en Kreuzberg, bedoeld worden, vermoedt de “Berliner Zeitung”. Ze bericht: “Regelmatig valt hier de politie binnen, die winkels en shishabars controleert en doorzoekt die tot het clanmilieu gerekend worden.” Als het aan de SPD ligt, moet dat afgelopen zijn.

Voorstel tot “bescherming van nijverheid van migranten” aangenomen
Daarom bracht de werkgroep op 31 oktober in het kader van de Berlijnse SPD-partijdag een voorstel ter “bescherming van nering van migranten” in. In het vervolg wil de SPD zich ervoor inzetten dat het begrip “clancriminaliteit” in het officiële taalgebruik wordt afgeschaft. Daarmee dient de politie de als zodanig benoemde delicten niet meer als “clancriminaliteit” te kunnen benoemen, als het aan de Berlijnse SPD ligt. Het gebruik van het begrip zou uiteindelijk alleen maar ontaarden in racisme en discriminatie, denkt de partij.

SPD-toeverlaat Franziska Giffey zei echter in het kader van de partijdag: “Goede politiek begint met het uitspreken van datgene wat er aan de hand is. We hebben hier georganiseerde clancriminaliteit in de stad, die maakt de mensen het leven zwaar”. Met deze zienswijze is Giffey echter in de minderheid. Het voorstel werd door de SPD-gedelegeerden aangenomen.

Minder politie, ontwapening en antidiscriminatie cursussen
De SPD eist dat “het aantal deelnemende politiemensen zo ver mogelijk beperkt en de buitensporige zware bewapening uitgesloten” wordt en dat de politie erin geschoold wordt “hoe discriminatie in het kader van haar taken verhinderd kan worden”.

Spot voor SPD-absurditeit
Marie-Thérèse Kaiser van de AfD vatte de absurditeit van de zienswijze van de SPD kort samen: “De werkgroep van de Berlijnse SPD heeft eindelijk de oplossing ter bestrijding van de clancriminaliteit gevonden: we schaffen gewoon het begrip af!”

Ook de secretaris-generaal van de CDU, Paul Ziemiak, liet zich op Twitter kritisch uit over de bedoelingen van de SPD. Berlijn zou geen spraakpolitie, maar een harde strijd tegen de criminele clans nodig hebben: “Terwijl de clancriminaliteit in Berlijn verder escaleert, besluit de SPD-Berlijn het begrip uit het politiewerk te verbannen. Berlijn heeft geen spraakpolitie nodig, maar een harde strijd tegen criminele clans.”

Ook Ali Utlu, mensenrechtenactivist, migrant en succesvol Twitter-commenter, bespotte de SPD-plannen: “De Berlijnse SPD wil dus graag de clancriminaliteit bestrijden door deze gewoon niet meer zo te noemen.”

Bron: wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/05 ... verbieden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

Moord op imam: Duitsers verdoezelden Pakistaanse afkomst van de daders

Geplaatst op 4 januari 2021

Afbeelding

Geen buitenlandervijandige daad

Nadat op maandag 21 december in Ebersbach an der Vils in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg een 26-jarige imam van Pakistaanse komaf doodgeslagen werd op straat, bleef de publieke opwinding daarover in Duitsland binnen de perken. De gebruikelijke, reflexmatige speculaties over een rechts-extreme of islamofobe achtergrond van de daders vonden weliswaar plaats – echter zeer terughoudend. Ook de politie was opvallend terughoudend en deelde slechts mee dat ze een opsporing naar “twee mannen” zou zijn begonnen.


Daarom – en omdat ook afgezien werd van welke beschrijving van de daders dan ook – hadden alerte waarnemers al vroeg het vermoeden dat het waarschijnlijk eerder om een misdaad uit het milieu van het slachtoffer dan om een buitenlandervijandige aanval ging. Op velen kwam vooral de omstandigheid absurd over dat men geen beschrijving van de daders, maar een persoonsbeschrijving van de getuigen publiceerde.

Duits boulevardblad vermoedde “rechtse” achtergrond van de dader
Vooraanstaande Duitse kranten zoals de “Bild-Zeitung” onderhielden ijverig het narratief van de boze rechts-radicalen, die zogenaamd achter iedere hoek op de loer zouden liggen: “Alles is mogelijk, een relatiedaad, een wraakoefening. Of een racistische moord. Alleen al het idee is onverdraaglijk.” Net zo interessant: het moordgebeuren werd tot nu toe niet door Oostenrijkse media opgepakt. Waarschijnlijk, omdat er geen kopie van de Deutsche Presse-Agentur bestond, die vast en zeker vanaf de eerste dag wist dat het dus niet om een buitenlandervijandige misdaad ging.

Imam gold onder moslims als “liberaal”
Het moordslachtoffer gold onder zijn geloofsbroeders als “liberale, oprechte, hartelijke en absoluut vreedzame man.” Hij kwam in 2012 als vluchteling naar Duitsland, werkte ook als taxichauffeur in Esslingen en ´s avonds als pizzabezorger in Ebersbach. Nu, een week na de brute daad, staat vast: zoals het openbaar ministerie in Ulm meedeelde, werden ondertussen de broer en de levenspartner van de vermoorde imam opgepakt. Met haar zou hij een 4-jarige zoon en een dochter (6 maanden) hebben. De vrouw was tegenover de politie eerst als getuige opgetreden. Ze liet zich in de kranten citeren met de uitspraak dat een van de gemaskerde aanvallers een opvallen grote, witte neus gehad zou hebben.

Mogelijk een “eermoord”
De vrouw (met een Duits paspoort) was met de vermoorde man getrouwd volgens islamitisch recht. Bij huiszoekingen bij haar en de Pakistaanse broer van de imam werden verschillende bewijsmiddelen veiliggesteld, die de verdenking tegen de beide hard maakten. De rechercheurs vermoeden het motief “op familiair gebied” – de in officieel Duits gebruikelijke omschrijving voor delicten uit wraak of schending van codes in de ruimste zin van het woord, bijvoorbeeld eermoorden of eerstraffen. Ook religieuze redenen zouden een rol gespeeld kunnen hebben.

Burgermaatschappelijke activisten in de “strijd tegen rechts” hebben weer eens pech gehad met hun sprookjes: de zaak is helaas niet geschikt als bewijs voor een zogenaamd alomtegenwoordig “racistisch” of “islamofoob” geweld. Het ging veelmeer om een zuiver “Pakistaanse familieaangelegenheid”, waarvoor het zuidwest Duitse platteland alleen maar de schilderachtige achtergrond vormde.

Bron: wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/01/04 ... de-daders/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

Vermoord en vergeten!?

Afbeelding

Mia, Maria, Susanna, de lijst met namen gaat maar door… Namen, waarachter een leven zit dat zinloos werd uitgewist. Al deze personen hebben één ding gemeen:
  1. Ze zouden nog kunnen leven wanneer de politiek andere beslissingen genomen zou hebben.
  2. De media ignoreren en relativeren hun dood en ontkennen elk politiek verband.
  3. Wie daar aan herinnert, wordt als “racist” en “nazi” uitgescholden.
Deze “tweederangs slachtoffers” zijn volgens de gevestigde media en de politiek lastige “nevenschade” in het sociaal experiment genaamd multiculti. In dit project ben jij het proefkonijn. En dit experiment mislukt. Mia, Maria en Susanna, de gevolgen van het mislukken moeten vergeten worden. Dit vergeten is hun “tweede dood”. Laten we ze daarvoor behoeden. Laten we ons altijd en overal aan de jonge levens herinneren die door de open grenzen werden uitgewist. Laten we de verantwoordelijken confronteren met de gevolgen van hun doen en laten. Dat zijn we de doden verschuldigd.

Geplaatst/vertaald via: E.J. Bron (via Twitter; Marlies)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

Duitse regering verzwijgt antisemitisme en christenvervolging door de islam

Geplaatst op 24 april 2021

Afbeelding

De Duitse regering heeft haar tweede rapport over wereldwijde religievervolging voorgelegd. Daarin onderwerpt zij zich duidelijk zichtbaar aan een steeds sterker opkomende, politiek geradicaliseerde islam, zoals de parlementariër Jürgen Braun van de AfD vaststelt. Als grootste schandaal bestempelde hij het feit dat het nieuwe, islamitische antisemitisme, dat in Duitsland steeds meer om zich heen grijpt, in dit rapport niet is te vinden.

En terwijl de AfD dit duidelijk benoemt, verstrikt de CDU-man Hermann Gröhe zichzelf in duidelijke holle frasen zoals “islamofobie” – een islamitisch strijdbegrip.

Direct in het begin van zijn toespraak in de Duitse Bondsdag in het debat over het rapport van de Duitse regering over wereldwijde religievrijheid kwam Jürgen Braun met feiten: “Meer dan 300 miljoen christenen worden enorm in het nauw gedreven of gedood – alleen al in de 50 landen, waarin de vervolging om religieuze redenen het ergst is.” Het zou daarbij uitsluitend om islamitische en communistische landen gaan: “Communistisch zoals Noord-Korea en China. De vervolging van gelovige christenen vindt per desondanks nauwelijks een plek in dit rapport.”

Daarover citeerde Braun Erika Steinbach, die vele jaren lang als erkend deskundige van de CDU-fractie voor kwesties van de mensenrechten in de Bondsdag aanwezig was: “Het meest verontrustend is over het algemeen nog steeds de ontwikkeling in bijna alle islamitisch vormgegeven landen. Er tekent zich nauwelijks een verbetering af.” Daarom vroeg Braun: “Wat zou er logischer zijn om van de christenvervolging het dominerende thema van een rapport over de wereldwijde situatie van de religievrijheid te maken?”

Het antwoord gaf hij zelf: “De door de CDU-bondskanselier aangevoerde Duitse regering heeft deze kans verspeeld. De ooit Christen Democratische Unie zegt het gewoon niet: christenen worden in bijna alle islamitische landen systematisch vervolgd. Het i-woord vermijden de coalitiefracties: i zoals in islam.”

Jürgen Braun vindt de bestrijding van het antisemitisme altijd al belangrijk. En hier ziet hij nieuwe daders: “Het nieuwe antisemitisme in Duitsland komt in dit rapport niet voor: islamitisch antisemitisme, een toenemend antisemitisme.” Hij citeert de “Jüdische Allgemeine”, waarin duidelijk twijfel wordt geuit over veel in Duitsland bijgehouden politiestatistieken. Voorbeeld: “´Sieg-Heil´-kreten door Arabieren worden in Berlijn als politiek gemotiveerde criminaliteit met rechts-extreme achtergrond beoordeeld.” Waarmee de ware daders naar de achtergrond worden gedrongen. Maar Braun benoemt de reden: “Het is islamitisch geweld waardoor veel joodse gezinnen op dit moment overwegen om te emigreren uit Duitsland.” Daarover noemde hij een tweede citaat van de “Jüdische Allgemeine”: “Betrokken Joden geven aan dat 81% van de lichamelijke aanvallen door moslims plaatsvinden.”

Braun sloot zijn toespraak af met een frontale aanval op bondskanselier Merkel, maar daarvoor prees hij de gevolmachtigde van de Duitse regering voor de wereldwijde religievrijheid: “Meneer Grübel, ik spreek u mijn hoogachting uit voor uw zorgvuldige werk tot in detail en uw inzet. U hebt uw mandaat via de bondskanselier gekregen. In deze Duitse regering, bij deze bondskanselier hebben vervolgde christenen echter geen lobby. Het kille hart van een voormalige DDR-functionaris slaat niet voor de vele miljoenen christenen in de wereld die in nood verkeren.” Na de lof voor de gevolmachtigde kwam de kritiek op de bondskanselier des te harder aan.

Tegen deze stringentie in de argumentatie hadden de andere fracties, die in hun eigen vaandel geschreven hebben de christenen te verdedigen of zich in ieder geval op liberale wijze voor hen open te stellen, weinig in te brengen. Peter Heidt van de FDP wijdde uit met cijferspelletjes, waarin hij de gruweldaden tegen christenen relativeerde door het aantal gelovigen te extrapoleren – wat dat voor nut heeft voor de christelijke moordslachtoffers in Pakistan, de christenen in Nigeria die door radicaalislamitische milities in hun kerken worden opgesloten en levend verbrand worden, mag men zich nadrukkelijk afvragen.

Het retorische dieptepunt van de zogenaamde verdedigers van de christenen kwam toen van de christendemocraat Hermann Gröhe: “Voor een islamofoob vijandbeeld is in deze discussie geen plaats.” Wie echter met het oog op de in het rapport aangeduide – en bij organisaties zoals “Open Doors” nog veel duidelijker na te lezen – feiten over de wereldwijde oorlog van de radicale islam tegen de christenen niets anders in de zin heeft dan te klagen over een zogenaamde islamofobie, die zou beter kunnen zwijgen. Wie het leed van meer dan 300 miljoen vervolgde christenen countert met de verwijzing naar islamofobie, die is gediskwalificeerd. Een CDU, die een Hermann Gröhe in haar gelederen heeft, heeft geen “C” meer in haar naam nodig. En Gröhe is geen op zichzelf staand geval. De partij voor christenen in de Duitse Bondsdag is, zo schijnt het, alleen de AfD.

Bron: philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/04/24 ... -de-islam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Ariel »

Kijk nou eens. Na jaren lang wegkijken, en speculeren dat brandaanslag op een Turks restaurant een rechtsextreme aanslag was, is de waarheid nu eindelijk boven water. De eigenaar zelf de brand had aangestoken om de verzekering op te lichten.

Vertaling google.
CHEMNITZ: KEIN ANSCHLAG, SONDERN VERSICHERUNGSBETRUG? "MANGAL"-BETREIBER IM VISIER DER ERMITTLER

De vermeende brandstichting op een Koerdisch restaurant in Chemnitz in oktober 2018 heeft waarschijnlijk geen politieke achtergrond.

Eerder is het vermoeden in de kamer dat de exploitant van het restaurant zelf de brand had aangestoken om de verzekering op te halen, zei het Staatsrecherchekantoor Saksen (LKA) donderdag in Dresden.

In dit verband zijn woensdag de woon- en bedrijfspanden van de man en die van een vermoedelijke handlanger in Chemnitz en Frankenberg doorzocht. Beide mannen werden gearresteerd, volgens de informatie.

Na de brand in de nacht van 18 oktober 2018 had het centrum voor terrorismebestrijding en extremisme van de LKA onderzoek gedaan op verdenking van poging tot moord in verband met bijzonder ernstige brandstichting, omdat een politieke motivatie voor de daad niet kon worden uitgesloten.

De brand bracht de vijftien bewoners van het appartementencomplex, op de begane grond waarvan het restaurant was gevestigd, levensgevaar.

Het onderzoek werd aanvankelijk in alle richtingen uitgevoerd. Tijdens de huiszoekingen op woensdag werd uitgebreid bewijsmateriaal in beslag genomen, dat moest worden geëvalueerd. De twee verdachten zouden donderdag aan de magistraat worden voorgelegd.
Zo beschreef krapuul de brand.
Brandstichting bij Turks restaurant in Chemnitz

Bij een Turks restaurant in Chemnitz is vannacht brand gesticht. Eerder werden in Chemnitz al twee perzische- en een joods restaurant aangevallen. De Duitse stad verwierf zich de afgelopen maanden een treurige faam doordat naziknokploegen er vrijwel ongehinderd jacht konen maken op ‘vreemdelingen’ (lees: niet-Duitsers) en politieke tegenstanders.

Aan de brand ging volgens om 2.20 uur vannacht een luide knal vooraf, wat wijst op het gebruik van een explosief. Wakkergeschrokken buren zagen bij het restaurant drie personen die hard wegliepen, in een auto stapten en er vandoor gingen. De brandweer had het vuur overigens snel onder controle.

Volgens getuigen gaat het om drie mannen van rond de 25 jaar oud. Blijkbaar hadden ze niet de moeite genomen zich te vermommen. Het is overigens niet zo moeilijk te raden in welke hoek we de daders moeten zoeken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Ariel »

Ruim 1400 meisjes misbruikt door bende, maar falende politie buiten schot in Rotherham

Geen enkele politieagent heeft zijn baan verloren als gevolg van het grootscheepse seksschandaal in het Britse Rotherham waarbij meer dan 1400 meisjes en jonge vrouwen waren betrokken. Dit was ondanks het feit dat tal van agenten zijn beschuldigd van nalatigheid of zelfs ‘grove’ nalatigheid.

Dit blijkt uit een grootscheeps onderzoek naar het seksschandaal dat deze week werd afgerond. Honderden meisjes en jonge vrouwen rond het in de buurt van Sheffield gelegen Rotherham werden in de periode tussen 1997 en 2013 misbruikt en als prostituee ingezet door een georganiseerde groep van vooral Pakistaanse mannen. Sociale diensten en de politie stonden erbij, keken ernaar, maar grepen niet in.

Nalatigheid
Het rapport toont tal van gelegenheden waarbij de politie van nalatigheid wordt beschuldigd. Zo werd een volwassen man naakt thuis aangetroffen met een van de slachtoffers. Hij werd niet vervolgd. In een ander geval bezorgde de politie een van de misbruikte jonge vrouwen, een meisje van vijftien jaar, bij haar ouders met de mededeling dat de ervaring ‘een goede les’ voor haar zou zijn.

De omvang van het schandaal was al langer duidelijk. Eerder kregen vooral sociale diensten ervan langs. Veel van de slachtoffers waren bij hen bekend. Hun verhalen werden ofwel niet serieus genomen, of er werd geschroomd met ingrijpen omdat de diensten niet beticht wilden worden van racisme. De organisatoren van de prostitutienetwerken kwamen veelal uit Oost-Azië, met name Pakistan.

Netwerken
Dit onderzoek richtte zich met name op de politie. In de periode dat de netwerken actief waren, werden welgeteld 265 klachten ingediend. Dit gebeurde door in totaal 51 verschillende personen, waarvan het grootste deel slachtoffers waren. Bijna vijftig van deze klachten bleken uiteindelijk gegrond, zo blijkt uit het rapport.

In totaal 47 agenten zijn onderzocht. Bijna de helft ervan is inmiddels met pensioen. Uiteindelijk werden acht van hen beschuldigd van nalatigheid en zes voor grove nalatigheid. Geen van hen verloor zijn of haar baan.

Dat wordt deels veroorzaakt doordat agenten zich geen raad wisten met het probleem, aldus het onderzoek. Voordat de omvang van de uitbuiting in Rotherham bekend was, werden agenten niet getraind in de opvang van slachtoffers en het zoeken naar signalen voor misbruik. Ook werden sommige daders niet aangepakt uit vrees voor ’raciale spanningen’.

Sindsdien is duidelijk geworden dat er veel meer van dit soort prostitutienetwerken bestonden. Hoewel Rotherham bekend staat als het meest uitgebreide netwerk waren er tal van vergelijkbare schandalen in steden als Newcastle en Birmingham.

Verkrachting
Ook in Rochdale, nabij Manchester, was een vergelijkbaar netwerk actief. Een van de leiders staat op het punt om te worden uitgezet naar Pakistan. De nu 52-jarige man werd in 2014 veroordeeld voor de verkrachting van een indertijd 13-jarig meisje.

Hij verzet zich tegen uitlevering, zo meldt The Daily Mail, omdat hij als ‘rolmodel’ in het Verenigd Koninkrijk moet blijven voor zijn zoon. ,,De positie van de vader is heel belangrijk in iedere cultuur”, zo citeert de krant de man. ,,Het is aan de vader om een kind uit te leggen wat goed en fout is.” Het verzet tegen de uitlevering duurt al zeven jaar. Deze woensdag begon de laatste zitting in het uitzettingsproces.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Ariel »

Complimenten voor de Telegraaf. Gisterenavond toen ik dit artikel las, raakte ik geïrriteerd omdat men ook in de Telegraaf sprak van Aziaten. Leuk voor mensen uit China of Maleisië. : nono3: Paki's riep ik boos. Moslims uit Pakistan.

Gelukkig heeft de telegraaf het artikel aangepast, en spreekt men nu van mannen van Pakistaanse oorsprong.

Dit soort mannen dus die blanke meisjes misbruiken.

Afbeelding
Vernietigende conclusies onderzoek seksueel misbruik Brits Telford

Meer dan duizend jonge meisjes en jonge vrouwen zijn systematisch seksueel misbruikt in de Engelse stad Telford, iets ten noordwesten van Birmingham. Het gaat om een van de grootste seksschandalen uit de Britse geschiedenis. Een dinsdag gepubliceerd onderzoek bevestigt de eerder naar buiten gekomen omvang van het schandaal.

Het onderzoek in Telford vertoont grote gelijkenis met inmiddels afgeronde onderzoeken in de Noord-Engelse steden Rotherham en Rochedale. Georganiseerde netwerken van veelal Pakistaanse oorsprong konden vrijwel ongehinderd honderden, en in het geval van Telford, meer dan duizend jonge vrouwen misbruiken, veelal in gezinnen die afhankelijk waren van uitkeringen en sociale diensten. De autoriteiten keken ernaar en deden niets. In de Britse media sprak men van ’Aziaten’ als men het over de daders had, wat daar de gebruikelijke terminologie is voor mensen uit o.a. India en Pakistan. In veel gevallen waren ze bevreesd om van racisme te worden beschuldigd als de politie of de sociale diensten zouden ingrijpen.

De meeste details van het huidige onderzoek zijn begin 2018 al naar buiten gekomen. Toen reageerde het land in een golf van verontwaardiging over het gebrek aan initiatief van de betrokken autoriteiten. Ze leken zich meer zorgen te maken over de daders, dan zich te bekommeren om de slachtoffers.

De meisjes raakten via ’vriendjes’ verstrikt in het netwerk, zo blijkt uit het onderzoek. Daarna werden ze systematisch misbruikt door een uitgebreid netwerk van mannen. De resultaten van het onderzoek vertonen veel overeenkomsten met misbruiken elders. In de stad Rotherham in Yorkshire ging het zelfs om ongeveer 1400 misbruikte vrouwen en meisjes. Maar omdat Rotherham met 250.000 inwoners twee keer zo groot is als Telford wordt het misbruik in Telford gezien als het meest grootschalige in Engeland.

Duizend vrouwen en meisjes
Het nu gepubliceerde onderzoek is gedetailleerder dan de eerder naar buiten gekomen berichtgeving. Maar het omvang is niet groter dan eerder werd aangegeven. In totaal zijn meer dan duizend jonge vrouwen en meisjes van soms elf jaar jarenlang seksueel misbruikt. Daarbij werden vaak geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Het zorgde ervoor dat tal van slachtoffers zwanger werden. In de meeste gevallen volgde abortus, maar tal van jonge meisjes baarden ook kinderen na het misbruik.

Ook uit dit onderzoek blijkt dat er nauwelijks een antenne was bij de politie, of bij sociale diensten over het massale misbruik. Er werd gemakzuchtig verondersteld dat het meestal ging om een vorm van tienerprostitutie in plaats van systematisch misbruik. En als er al zorgen werden getoond dan werden onderwijzers en medewerkers van sociale diensten niet serieus genomen door de politie, of zelfs actief tegengewerkt bij het deponeren van klachten.

Na de aanvankelijke commotie rond het misbruik zijn in 2012 zeven mannen van Pakistaanse komaf tot gevangenisstraffen veroordeeld. Maar volgens het dinsdag gepubliceerde onderzoek is het de vraag of de autoriteiten in Telford echt iets hebben geleerd van het schandaal. Een gespecialiseerd team dat toekomstig misbruik moest voorkomen werd opgeheven als gevolg van bezuinigingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
wo jul 13, 2022 9:07 am


Gelukkig heeft de telegraaf het artikel aangepast, en spreekt men nu van mannen van Pakistaanse oorsprong.

Dit soort mannen dus die blanke meisjes misbruiken.
Dat is natuurlijk een enorme opluchting

😎
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 11:00 am
Ariel schreef:
wo jul 13, 2022 9:07 am


Gelukkig heeft de telegraaf het artikel aangepast, en spreekt men nu van mannen van Pakistaanse oorsprong.

Dit soort mannen dus die blanke meisjes misbruiken.
Dat is natuurlijk een enorme opluchting

😎
Absoluut. Want nu hoefde ik dat niet zelf te verbeteren en een mail naar de Telegraaf te sturen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Mahalingam »

Wegkijken in Duisland:
Wie was het slachtoffer van de bloedige daad in Oststadt?

Afbeelding

Twee en een halve week geleden werd midden op de dag een man doodgestoken in de Danziger Strasse. De 79-jarige was een toevallig slachtoffer. Desondanks vindt er nauwelijks publieke herdenking plaats. De daad en het slachtoffer zijn verdwenen achter een muur van stilte. wie was de man?

Ludwigsburg. Peter M. was niet ver van zijn appartement. Het is misschien 300 meter van de plek aan de Danziger Strasse waar hij op dinsdag 2 augustus kort na 14.00 uur stervend op de stoep werd gevonden, naar zijn appartement aan de Hindenburgstrasse.

De 79-jarige kende de buurt goed. Hij was daar diep geworteld. Peter M. woonde meer dan 50 jaar in de Hindenburgstrasse. Eerst met zijn ouders, later toen ze stierven, gebruikte hij het appartement alleen. "We waren goede buren", zegt een man die in het huis aan de overkant woont en die Peter M. In de woonwijk aan de Danzigerstrae en de Hindenburgstrae, waar veel flatgebouwen uit de naoorlogse periode staan, staan ​​mensen versteld van de misdaad. Ook over de omgang met het slachtoffer. De stilte, het uitblijven van condoleances en het ontbreken van informatie van het OM over het misdrijf en de dader verontrusten velen.

De schok van de misdaad zit diep

"Soms gingen we naar de tennishal en dronken een biertje", zegt de buurman. Hij sprak met Peter M. over dit en dat. Meest recentelijk vooral over de stijgende prijzen, maar ook over het verkeer of het gebrek aan parkeerplaatsen in Ludwigsburg. "Peter kon geen vlieg kwaad doen. We zijn allemaal geschokt door wat er is gebeurd. Hij kon met iedereen goed overweg." Hoewel Peter M. alleen woonde, had hij contact met veel buren en familieleden.

Volgens zijn kennissen was Peter M. een slanke, sportieve gepensioneerde. Hij ging graag wandelen en wandelde veel in de buurt. 'Hij ontbijtte graag bij Café Lutz aan de Oststrae.'

De Military History Society, die net als de familieleden van Peter M. een overlijdensbericht plaatste, herinnert zich ook graag de stille, gereserveerde 79-jarige. "Hij ondersteunde ons regelmatig met exposities op onze tentoonstellingen", zegt een lid van de vereniging. Peter M. had een grote collectie militaire geschiedenis, waaronder veel ansichtkaarten. "Pieter, we zullen je heel erg missen. We zullen je niet vergeten", staat in het overlijdensbericht van de Militaire Geschiedenis Vereniging.

Uitzonderlijke terughoudendheid van de kant van de officier van justitie

"Het slachtoffer is begraven en nu is er niets meer vernomen over deze ongelooflijke daad", schrijft een andere buurman van Peter M. De terughoudendheid van het parket in deze zaak is inderdaad buitengewoon. De afgelopen twee weken is het merendeel van de vragen van onze krant beantwoord door te zeggen dat er vanwege het onderzoek geen informatie naar buiten kan worden gegeven. Over het misdrijf, de dader en het slachtoffer is dan ook bijna niets bekend.

Het parket in Stuttgart heeft alleen de volgende details openbaar gemaakt: De vermeende dader , die op de avond van de dag van het misdrijf werd gearresteerd, is een 43-jarige vluchteling uit Somalië die was gehuisvest in Ludwigsburg.

Het parket geeft geen informatie over wanneer hij naar Duitsland is gekomen en welke verblijfsvergunning hij heeft. De man is bekend bij de politie en zwijgt over het misdrijf . Er was geen bewijs voor een motief. Volgens de officier van justitie kenden de vluchteling en Peter M. elkaar niet. Dus de gepensioneerde was een toevallig slachtoffer. Dat is eigenlijk alle informatie.

Het parket heeft nog minder informatie vrijgegeven over Peter M. Behalve dat het slachtoffer een 79-jarige man is die in Ludwigsburg woonde.

Dinsdagmiddag lag er extreme hitte boven de woonwijk in Oststadt. De lucht is stil. Kinderen spelen op de groene binnenplaatsen. In de verte hoor je het verkeer op de Friedrichstrasse. Twee bloemen, een kaars en een gedenksteen in de vorm van een boek herdenken de misdaad op de plek waar Peter M. werd gevonden. Zijn naam staat nog steeds op de brievenbus in zijn appartement. Waarschijnlijk is hij binnenkort weg.

Info: Voor dit verslag spraken we met vier buren en kennissen van Peter M.. Ze zijn erg gefrustreerd dat de vermoorde persoon nauwelijks wordt herinnerd.
https://www.lkz.de/lokales/stadt-ludwig ... 98183.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie