Ik hoop dat jij en je familie in de hel zullen verbranden

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
Said
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 9:58 pm

Ik hoop dat jij en je familie in de hel zullen verbranden

Bericht door Said »

Psychological Study of the Mentality of Jewish Children
Tayseer Jaber • Al-Majalla

RAMALLA, 8 June 2003 — A letter from a Jewish child to a Palestinian child, said, “I hope you and your family will burn in hell.” These ugly expressions and desires come from an Israeli child who took part in a research study. The study was conducted by an Israeli researcher and translated into Arabic. The study was presented to a teaching committee at the London School of Economics (LSE). The researcher is a former soldier and a member of the anti-terrorist unit in the Israeli army. He studied psychology at the LSE.

The study involved more than eighty Israeli children and it indicates that the current generation is passing a Zionist legacy to the next generation. Zionism is being passed to the younger generation — even more than knowledge of the Torah. The parents of this generation know how to plant hate and anger toward Arabs in children’s minds to such an extent that children are happy to hear of the death of Palestinian child or to hear news of a Palestinian official’s being assassinated. The researcher observed the problem and has searched for results and reasons. The reason he conducted the study was because of a contradiction in Israeli policy. In August 2000, Ehud Barak promised to end the Israeli-Palestinian conflict and in August 2001, Sharon was talking about the assassination policy.

The researcher talked to eighty-four children after the suicide bombing in the nightclub. The result shows the hate Israeli children harbor towards Palestinians has reached a high point. Children under the age of eight have pictures in their minds of Palestinian children as blind and with no teeth. They wish that those children would suffer from Aids and burn in hell. Israeli children admitted to these feelings. What is even stranger is that they used very strong language, which cannot be published here.

The researcher asked each child to write a letter to a Palestinian. He also asked them to draw a picture of a Palestinian child. The results were amazing because of the quantity of hate these children under the age of eight manifest. There is a mixture of fear and anger in these children. To begin with, the children asked two questions. The first was whether to write the letter to a good or bad Palestinian and the second was if they could curse in the letter.

These are excerpts from some of the letters written by Israeli children to their Palestinian counterparts. A girl wrote, “I wish that you would die and be sick. I am looking forward for the day of your death.” Another child wrote, “I do not like what you are doing to us and I hope you die.” Another child wrote, “To disgusting Muhammad, I want you to die. I want you to live a bad life. I do not like you. I hate you because you are terrorists. I hope you burn in hell.” Another child wrote, “To ugly Yassir, do you think you will win? I think you are very wrong. Here is some advice for you — take a knife and stick it in your father’s and mother’s hearts and then blow yourself up.” Another child wrote, “Greetings to a girl who lives with bad people. I want you to tell your father to stop attacking us and for peace to prevail. I hope you will grow old quickly and die fast.” Another one wrote, “I hope you are sick and will die quickly.”

An Israeli child drew a cartoon of a Palestinian child watching a suicide bomber on TV and saying as he laughed, “This is exciting. Many people are killed.” Another child wrote, “To me, you are nothing. You are stupid and dissolute. We are going to blow you up until you all die. You are happy because you blow us up and kill us. Wait until we blow you up.” Another child wrote, “I know it is difficult to live without a home. I do not like your people fighting my people. We want to live in peace.” Another child wrote, “I want to say you are a piece of garbage. I hope you die, amen. That is all what I wanted to say.” Another child said, “Oh Killers! You are disgusting. Your bodies are rotten. I wish you sons of dogs would all die.” A young child wrote, “What do you want from us? You have taken everything. Stop.” Another one wrote, “The only thing I want to know is why you look ugly and wear torn clothes. It is easy to distinguish one of you in a crowd. It only makes me sick.”

The researcher said that all Israeli children believe that Arabs are bad and Israelis are good, that Jews want peace and Arabs want war and that Jews are human and Arabs are not. The researcher assures us that such feelings are increasing in these children. The researcher wants to find why Jewish children bear so much hate for Arabs. He asked an Arab child to write a letter to an Israeli child. The researcher said, “The letter came as a shock to me.” The Arab girl wrote, “To the Israeli child that I saw at the Pyramids in Egypt. My father refused to allow me to talk to you. I told him I wanted you to be my friend so I could ask you why Israelis are killing Palestinians.” Now, let us look at the difference of vision between Israeli and Palestinian children.

In the future we may conduct a similar study of Arab children’s feeling toward Israelis. The most important question is who — or what — is responsible for forming these beliefs in young children. Israel has achieved a huge success in molding the minds of children younger than ten. Thus does Zionist thought develop day by day. Hate and anger are being planted in children and this will make it impossible to reach a peace agreement between the two peoples.
Voor sommigen, hun ergste nachtmerrie!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

In the future we may conduct a similar study of Arab children’s feeling toward Israelis. The most important question is who — or what — is responsible for forming these beliefs in young children.
Ben eens benieuwd naar de resultaten van zulke studie...
Het antwoord over bovenvermelde vraag is voor mij zonneklaar : RELIGION MY DEAR, RELIGION...

Trouwens, beste Saïd in de koran staat duidelijk dat alle kafiroun zullen branden en afzien in de hel...daar deed de titel van jouw thread mij in eerste instantie trouwens aan denken...

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dutch schreef:Trouwens, beste Saïd in de koran staat duidelijk dat alle kafiroun zullen branden en afzien in de hel...daar deed de titel van jouw thread mij in eerste instantie trouwens aan denken...

Dutch
Aha... daarom kreeg ik het ineens zo warm... :wink:
Said
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 9:58 pm

Bericht door Said »

Ben eens benieuwd naar de resultaten van zulke studie...
Het antwoord over bovenvermelde vraag is voor mij zonneklaar : RELIGION MY DEAR, RELIGION...
Hoe beschouw je dan het Jodendom in Israël die de Palestijnen ook verafschuwen?

Trouwens, beste Saïd in de koran staat duidelijk dat alle kafiroun zullen branden en afzien in de hel...daar deed de titel van jouw thread mij in eerste instantie trouwens aan denken...
Dutch

Klopt en dat was de bedoeling Dutch voor wat betreft de titel van de topic.
De teksten in de Koran wordt beschouwd als een godsdienstvrijheden. Er zijn echter ook boeken die niet vallen onder godsdienstvrijheden en die aanzetten tot haat, over heel de wereld.
En er zijn ook mensen die het geweld en de haatdaden effectief uitvoeren, de ene wordt gestraft, de andere wordt niet gestraft.
En dat laatste dat stoort mij.

Said
Voor sommigen, hun ergste nachtmerrie!
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Said schreef:
Ben eens benieuwd naar de resultaten van zulke studie...
Het antwoord over bovenvermelde vraag is voor mij zonneklaar : RELIGION MY DEAR, RELIGION...
Hoe beschouw je dan het Jodendom in Israël die de Palestijnen ook verafschuwen?

Trouwens, beste Saïd in de koran staat duidelijk dat alle kafiroun zullen branden en afzien in de hel...daar deed de titel van jouw thread mij in eerste instantie trouwens aan denken...
Dutch

Klopt en dat was de bedoeling Dutch voor wat betreft de titel van de topic.
De teksten in de Koran wordt beschouwd als een godsdienstvrijheden. Er zijn echter ook boeken die niet vallen onder godsdienstvrijheden en die aanzetten tot haat, over heel de wereld.
Beste Said,

Wil je hiermee beweren dat teksten die in heilig-boeken, die aanzetten tot haat en geweld niet zouden moeten worden bekritiseerd omdat ze onder "godsdienstvrijheden" zouden vallen?

Met andere woorden, vind je dat haat en geweld (of het oproepen daarvan) door gelovigen gelegitimeerd is in tegenstelling tot haat en geweld van ongelovigen?

Dan.

P.S. je realiseert je hopelijk wel dat je in een land leeft met scheiding van kerk en staat. Jij staat vrij in de geloofsuiting, MITS dit niet in strijd is met de grondwet en grondrechten van een ieder individu.
Said
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 9:58 pm

Bericht door Said »

Beste Said,

Wil je hiermee beweren dat teksten die in heilig-boeken, die aanzetten tot haat en geweld niet zouden moeten worden bekritiseerd omdat ze onder "godsdienstvrijheden" zouden vallen?
Beste Dan,

Neen dat beweer ik niet, ik heb niets tegen mensen die kritiek hebben op Islam/koran, dat is hun goedste recht hoor.
Je mag ze bekritiseren, alleen had ik aangehaald dat wat er in de koran geschreven staat valt onder godsdienstvrijheid.
En als jij dat bekritiseert is dat jouw goed recht!!!
Met andere woorden, vind je dat haat en geweld (of het oproepen daarvan) door gelovigen gelegitimeerd is in tegenstelling tot haat en geweld van ongelovigen?
Neen dat vind ik niet, zowel gelovigen als ongelovigen maken zich hierbij schuldig, zowel in boeken als in de praktijk.
Maar de veroordelingen en de aanpak van deze haat en geweld verschilt echter in de realiteit.
Om maar een klein voorbeelde te geven: Vlaams Blok militanten (in Antwerpen) vermoorden onschuldige Marokkanen en worden nadien gek verklaard (geïnterneerd).
AEL-terroristen(zoals ze in Antwerpen worden genoemd) vermoorden geen Belgen omwille van hun afkomst, maar toch zoekt de Antwerpse autoriteiten alle middelen om de partij AEL te ontbinden. Dit in tegenstelling tot partijen die letterlijk vermoorden en hun gang mogen gaan.
je realiseert je hopelijk wel dat je in een land leeft met scheiding van kerk en staat. Jij staat vrij in de geloofsuiting, MITS dit niet in strijd is met de grondwet en grondrechten van een ieder individu.
Vrij staan in de "geloofsuiting" zou ik persoonlijk tussen aanhalingstekens schrijven, ik zie en lees daar toch wel beperkingen in.

Said
Voor sommigen, hun ergste nachtmerrie!
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Hoi Said,

Bedankt voor je eerlijke en bevredigende antwoord.
je realiseert je hopelijk wel dat je in een land leeft met scheiding van kerk en staat. Jij staat vrij in de geloofsuiting, MITS dit niet in strijd is met de grondwet en grondrechten van een ieder individu.
Vrij staan in de "geloofsuiting" zou ik persoonlijk tussen aanhalingstekens schrijven, ik zie en lees daar toch wel beperkingen in.
Vandaar dat ik het woord "MITS" gebruikte. Net zoals mensen recht hebben tot geloofsuiting, hebben mensen namelijk ook recht op het gevrijwaard blijven van geloofsovertuigingen.
Dit klinkt als een contradictie. Waar het in de praktijk op neerkomt is dat men de vrijheid heeft tot geloofsovertuiging MITS dit niet het recht tot vrijwaring ervan aantast.

Zo hebben de meeste mensen niet zo bar veel problemen met het hoofddoekje, maar gaat een gewaad weer een stap te ver. Dit is een geloofsuiting die het gevrijwaard blijven ervan voor anderen aantast.

Men heeft vrijheid van religie, mits geloofsuitingen niet worden opgedrongen aan niet-religieuze mensen.

Met vriendelijke groet,

Dan.
madam MicMac
Berichten: 4
Lid geworden op: do jul 10, 2003 2:01 am

Bericht door madam MicMac »

Goedeavond,

ik vraag me eigenlijk af, wat een palestijns kind zegt. volgens de nieuwsberichten zullen die reacties niet zoveel verschillen. Je ziet tenminste op het nieuws, dat kleine kinderen ook met stenen gooien en leuzen roepen. in hoeverre zijn die kinderen dan niet geindoctrineerd door zulke uitspraken?

Of neem het begrip 'kindsoldaten' in andere kwesties/andere oorlogen! Het is zo makkelijk om een kind te beinvloeden.
Als ik naar mijn zoontje kijk, die uit school komt met de gekste, bizarste uitdrukkingen, waar ik nogal van kan schrikken, kan ik me voorstellen dat een kind, dat opgroeid in een verscheurde situatie, zulke uitspraken doet.

Een kind dus!
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

madam MicMac schreef:Goedeavond,

ik vraag me eigenlijk af, wat een palestijns kind zegt. volgens de nieuwsberichten zullen die reacties niet zoveel verschillen. Je ziet tenminste op het nieuws, dat kleine kinderen ook met stenen gooien en leuzen roepen. in hoeverre zijn die kinderen dan niet geindoctrineerd door zulke uitspraken?

Of neem het begrip 'kindsoldaten' in andere kwesties/andere oorlogen! Het is zo makkelijk om een kind te beinvloeden.
Als ik naar mijn zoontje kijk, die uit school komt met de gekste, bizarste uitdrukkingen, waar ik nogal van kan schrikken, kan ik me voorstellen dat een kind, dat opgroeid in een verscheurde situatie, zulke uitspraken doet.

Een kind dus!
Je moest eens weten wat kinderen in Soedan en Oeganda doen. Daarbij vergeleken is stenen gooien inderdaad kinderspel. Daar worden kinderen ontvoerd door religieuze "legers" en zodanig gehersenspoelt dat ze andere kinderen en eigen familie op misselijkmakende wijze vermoorden.
Als je Engels kunt lezen, lees dit dan maar:

http://more.abcnews.go.com/sections/wor ... 21104.html
http://www.columbia.edu/cu/sipa/PUBS/SL ... icle6.html
http://www.frii.com/~gosplow/2ffn96.html
madam MicMac
Berichten: 4
Lid geworden op: do jul 10, 2003 2:01 am

Bericht door madam MicMac »

Dat bedoel ik. ik denk in dat perspectief dat 'in woord zeggen dat je wilt dat iemand naar de hel mag, een heel andere betekenis krijgt.
er zijn overigens, heel niet zo vredelievend van mijzelf, genoeg personen die ik ook een enkeltje daarheen wens.
het is alleen jammer dat die kinderen ( aan beide kanten!) zo gehersenspoelt worden, omdat ZIJ de toekomst moeten zijn!
en dan bereik je nooit vrede he?
ibrahiem
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:39 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door ibrahiem »

Ik stel me de vraag in hoever de leiders aan beide kanten wel vrede willen.
Moest het morgen vrede zijn....dan zien de mensen opeens de problemen die er in hun eigen land zijn.
Wat ze nu niet zien omdat er een echte vijand is die moet bevochten worden.
Van mij mag er gerust morgen vrede komen.
Gezellig samen wonen allen.

Een mooie droom denk ik.
Plaats reactie