Jihadisten onbehandelbaar

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadisten onbehandelbaar

Bericht door Ariel »

Zorgen over Haagse demo-jihadist die wil ’sterven als een martelaar’

De Haagse jihadist Moussa L. is door de politie verjaagd toen hij actie wilde voeren bij de terroristenafdeling van de gevangenis in Rotterdam. De ex-rapper wekt zorgen omdat hij vorige week heeft aangekondigd dat hij wil sterven als martelaar en dat zijn ’geduld opraakt’.

L., die werkt onder de naam Abu Ilias, protesteerde op de dag dat twee mannen uit Zoetermeer in de Rotterdamse rechtbank negen jaar cel tegen zich hoorden eisen vanwege het voorbereiden van een terroristische aanslag met autobommen en bomgordels. „Ik heb met hen vastgezeten”, zegt hij in een Facebookvideo. „Moge Allah hen bevrijden.”

Abu Ilias (1974) zegt dat hij een tournee houdt langs terroristenafdelingen in Nederland en België. De Hagenaar filmde zijn eerste actie, die hij ’een kleine jihad’ noemt. Hij bivakkeerde op 20 mei een nacht aan de overkant van gevangenis De Schie in Rotterdam en ging de volgende ochtend naar de poort. Daar werd hij opgewacht door politiemensen. Die dreigden hem aan te houden als hij niet vertrok.

’Niet bang’
„Dit was een speciale eenheid”, zegt Abu Ilias in zijn video. „Zij waren op de hoogte van onze komst. Ik werd een beetje in het nauw gedreven en ze hadden me graag willen aanhouden. Met de wil van Allah heb ik hun laten zien dat ik niet bang ben op hun terreinen te stappen om daar mijn zegje te doen omwille van onze broeders die daar onterecht zitten.”

De politie in Rotterdam laat weten ’de beelden van zijn actie te kennen’. „Er was op het moment dat hij daar was bij de penitentiaire inrichting geen sprake van een strafbaar feit en wij hebben de man niet aangehouden.”

Abu Ilias zat zes jaar geleden zelf op de TA in Rotterdam als meeloper in een groep Haagse jihadronselaars. Hij moest 43 dagen de cel in voor opruiing voor de strijd in Syrië. „Je wordt er behandeld als een straathond”, zei hij in een interview over zijn verblijf op de TA. „Het lijkt alsof ze aan het solliciteren zijn naar aanslagen hier in Nederland.” Hij kwam vaker met justitie in aanraking. Ook kwam hij met jeugdzorg in de clinch omdat hij zijn negenjarige zoontje gruwelijke jihadfilmpjes liet zien.

De Hagenaar maakt deel uit van de ’tussen de vijf- en zeshonderd jihadisten’ die volgens inlichtingendienst AIVD actief zijn in Nederland. Van hen gaat onverminderd dreiging uit, schrijft de dienst in het laatste jaarverslag. „Ze beschouwen zichzelf in oorlog met het Westen, waaronder Nederland. Het plegen van terroristische aanslagen wordt aangemoedigd en goedgepraat, en binnen de Nederlandse beweging is de kennis en ervaring om een aanslag te plegen.”

Schedels
Abu Ilias dreigt openlijk met jihadistisch geweld. Op zijn Facebookpagina plaatst hij bloederige, zelfgemaakte ’memes’ (plaatjes met tekst) met veel schedels, leeuwen, messen, zwaarden, bloedstromen en bewijzen dat moslims door het Westen stelselmatig worden vernederd. Bij een afbeelding van een jihadist die op het punt staat een monster in de rug aan te vallen, schrijft hij: ’Oh Allah, laat mij sterven als martelaar op het pad van God’ en ’mijn geduld begint op te raken’. Ook schrijft hij ’denk niet dat er geen jihadstrijders zijn om ons te verdedigen alleen omdat je ze niet ziet’. En ’ja, ik ben een extremist met extreme denkbeelden! Ik hou extreem vast aan de Koran en de traditie’; ’over de hele wereld vermoorden ze moslims, en als een moslim opstaat, is hij een terrorist’.

Abu Ilias heeft een crimineel verleden. Hij was vroeger dol op messen, zei hij in een interview met Trouw. Hij probeerde naam te maken als rapper onder de naam Topa de Barbaar en schreef teksten als ’Ben een mens, maar niet volgens de politie, ik smeer je eigen fucking bloed op je gezicht als graffiti’.

Voor de AIVD is het lastig te voorspellen bij wie het louter bij woorden blijft en wie er daadwerkelijk tot geweld overgaat. „Het aantal aanhangers dat uiteindelijk bereid is geweld te gebruiken is klein, maar het gaat om een onvoorspelbare groep”, schrijft de geheime dienst. Die wijst erop dat zich de afgelopen jaren dreigingen hebben voorgedaan en aanslagplannen zijn verstoord. Ook verwijzen ze naar de tramaanslag in 2018 in Utrecht. Dader Gökmen T. was vanwege agressie in beeld bij de politie, radicaliseerde en schoot plotseling vier mensen dood.

’Nieuwe sharia-lichting’
„Ik volg jihadist Abu Ilias en zijn entourage al geruime tijd op sociale media”, zegt de Vlaamse kenner van de radicale islam Peter Velle. „Ze zijn echt gevaarlijk. Hij heeft veel sympathisanten in onder meer Antwerpen. Bij ons is er een nieuwe sharia-lichting opgestaan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadisten onbehandelbaar

Bericht door Mahalingam »

Gevangen haatbaarden wensen niet van hun religieuze haat verlost te worden.
De autoriteiten in Engeland verbaast dit want in onze cultuur wordt haat als een ongewenste emotie gezien. (net zoals nagenoeg in de rest van de niet-Islamitische wereld).
An investigation has called on prison officers to set more "realistic and achievable" targets to help terrorists "take smaller steps towards progression"

Convicted Islamic terrorists are refusing to be deradicalised in UK prisons, an investigation has revealed.

The investigation, carried out by chief inspector of prisons Charlie Taylor, found that almost all Islamic terrorists being held in separation units at UK prisons “refused to take part in purposeful activity”.
The report said that prisoners at the units, which are used to stop people radicalising others, are not willing to take part in education sessions.
It said: “Almost all prisoners refused to take part in purposeful activity, complete offending behaviour work or engage with others such as imams and psychologists.”

Following their refusal to take part in the sessions, prisoners have had limited “day-to-day interactions” with staff, with some staying in their cells for up to 22 hours a day.

This also led to a “lack of trust” in staff, which has “further impeded interactions,” the report added.

Prisoners were also offered two deradicalisation programmes but “given their well-established religious and political beliefs and the potential peer pressure from their fellows, this was too big a step for most prisoners.”

The report continued: “The expectation that men should address their offending behaviour by completing a formal intervention aimed at deradicalising their beliefs was proving unrealistic," as quoted by The Telegraph.

Mr Taylor called on prison officers to set more “realistic and achievable” targets in order to help the terrorists “take smaller steps towards progression and behaviour change”.
He added: “Not all staff we spoke to were sure about how their work could promote progression and lacked an awareness of how best to deliver a more enabling and psychologically informed approach to changing prisoner’s behaviour.”

A total of 15 men have been held in three separation units across the UK since they opened in 2017.

The prisons that have had been used are HMP Full Sutton in East Riding of Yorkshire, HMP Frankland in County Durham and HMP Woodhill in Buckinghamshire.
https://www.gbnews.uk/news/convicted-is ... ons/350309
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie