Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
di sep 28, 2021 8:10 pm
Een bewaker kreeg het woord: hij raakte gedeeltelijk verlamd bij de aanslag. ,,Ik heb mensen nodig om me te wassen en om me in bed te stoppen.’’ Daarna draaide de man, zelf moslim, zich om naar de verdachten in de rechtszaal. ,,Moslims hebben de opdracht om niemand kwaad te doen. Volgens mijn opvoeding moet ik jullie vergeven, maar dat valt me heel moeilijk.’’

Tja, deze moslim is niet op de hoogte wat er in zijn heilig boek staat.
Overlevenden Parijs krijgen het woord: ‘Moslims hebben opdracht om niemand kwaad te doen’

In de rechtbank van Parijs is het nu de beurt aan overlevenden en nabestaanden van de aanslagen op 13 november 2015. Vijf weken lang mogen zij – staand tegenover de verdachten – hun zegje doen.

Een Franse politieman liet afgelopen maand een geluidsopname horen in de rechtbank. Gemaakt in de Bataclan, op het moment dat terroristen daar in het rond schoten.

In 32 minuten tijd zijn op de opname 258 schoten te horen. Dat zijn er gemiddeld 8 per minuut. Oftewel: elke 7 seconden een schot, afgevuurd met een kalashnikov op de menigte in de Bataclan. De agent zag naast de bar in de zaal zeven lichamen liggen. ,,Alsof ze één voor één geëxecuteerd waren.’’

Terwijl de politieman sprak, stonden overlevenden en nabestaanden geëmotioneerd op en verlieten de rechtszaal. Het werd hen teveel.

Sinds gisteren zijn de rollen omgedraaid en hebben de slachtoffers in de rechtbank zèlf het woord. Zij mogen hun verhaal houden, staand naast degenen die verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen.

Op 13 november 2015 vielen in Parijs 130 doden, bij het grote stadion Stade de France, op caféterrassen en in de Bataclan. De rechtszaak tegen 20 verdachten begon drie weken geleden.

Zo’n 1800 mensen hebben zich aangemeld als civiele partij. Zo’n 350 van hen hebben om spreekrecht gevraagd. Dat zijn slachtoffers en nabestaanden, maar ook ooggetuigen, politiemensen en zelfs leden van The Eagles of Death Metal, de groep die destijds in de Bataclan speelde.

Als eerste kwam gisteren een politieman aan het woord. Hij was bij het Stade de France, hoorde daar de explosies en zag het eerste dodelijke slachtoffer op straat liggen maar begreep nog niet wat er was gebeurd. ,,Ik dacht: wat doet die etalagepop op straat? De dag erna heb ik tegen mijn kinderen gezegd: jullie mogen me vijf vragen stellen over wat er is gebeurd. Daarna praten we er nooit meer over.’’

Een tweede agent verscheen voor de rechter. ,,Toen ik die avond thuiskwam, zaten mijn schoenen onder het bloed.’’ Een derde politieman: ,,Toen ik thuiskwam zaten er nog stukjes mensenvlees in mijn haar.’’

Traumatische ervaringen
Allemaal vertellen ze over hun traumatische ervaringen. Over psychische problemen. En over het feit dat ze zich in de steek gelaten voelden door hun superieuren. ,,Mijn baas zei: je bent toch niet gewond?’’, zei een agent. ,,Ik word nog steeds behandeld, ik heb last van post-traumatische stressstoornis’’, zei een ander, huilend.

Buschauffeur Manuel Dias overleed bij de aanslag op het Stade de France. Zijn dochter Sophie nam het woord, omdat haar moeder dat niet wilde. ,,Het is heel moeilijk voor haar. We hebben van niemand hulp gekregen. We voelen ons in de steek gelaten door de regering.’’

Bewaker
Een bewaker kreeg het woord: hij raakte gedeeltelijk verlamd bij de aanslag. ,,Ik heb mensen nodig om me te wassen en om me in bed te stoppen.’’ Daarna draaide de man, zelf moslim, zich om naar de verdachten in de rechtszaal. ,,Moslims hebben de opdracht om niemand kwaad te doen. Volgens mijn opvoeding moet ik jullie vergeven, maar dat valt me heel moeilijk.’’


Voorlopig waren het alleen nog de mensen die aan het woord kwamen die betrokken waren bij de aanslag op het Stade de France. De komende dagen komen ook slachtoffers van de aanslagen op de terrassen aan bod. En later deze maand degenen die betrokken waren bij het bloedbad in de Bataclan.

Voor de getuigenissen van de civiele partijen is in totaal vijf weken ingeruimd, tot eind oktober.

Daarna begint de rechter met het verhoren van de verdachten. In totaal zitten 14 mannen in de beklaagdenbank, onder wie de enige dader die het overleefde Salah Abdeslam. Nog eens zes anderen worden bij verstek berecht: zij zijn vermoedelijk in Syrië omgekomen.

Het vonnis wordt mei volgend jaar verwacht
Misschien moet er even duidelijk gemaakt worden dat Mohammed beslist geen aardige oom was en ook Allah beslist iets anders dan barmhartig. Daarnaast kan worden verhelderd en dat de aan hen gelinkte Koran gezonder duidelijk is en duidelijker wordt naarmate de laatst 'geopenbaarde' Soera's dichterbij komen. In de koran staat niet één enkel vers, waarin tot liefde tot de naaste wordt aangemoedigd als deze persoon geen aanhanger van de islam is. Maar er zijn 493 passages die of geweld ondersteunen of van de haat van Allah tegen ongelovigen – alle niet-moslims – berichten. De koran is een boek, waarin het er hoofdzakelijk om gaat hoe de moslims moeten denken en handelen als ze met diege- nen omgaan die niet tot de islam behoren. Dat betekent: ze óf te doden óf ze te dwingen als tweede- rangs burgers te leven en belastingen (Jizya) te betalen

Een voorbeeld: 9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Het is zo'n lieve jongen.
Salah Abdeslam, enige nog levende terrorist van aanslagen Parijs, wil graag studeren

De Franse rechter heeft de enige overlevende dader van de aanslagen in Parijs in 2015 verhoord. Voor het eerst vertelde Salah Abdeslam publiekelijk over zijn jeugd, de islam en zijn gevangeniscel.

Salah Abdeslam was als kind ‘aardig en gehoorzaam’, vertelde hij in de rechtbank. Zijn vader was tramchauffeur, zijn moeder huisvrouw. Op school haalde hij goede cijfers. ,,Mijn leraren waren tevreden.’’ Op verzoek van de rechter vertelde hij over zijn leven. ,,Ik ben van oorsprong Marokkaans, ik ben geboren in België en ik heb de Franse nationaliteit.’’

Hij wilde een goede baan vinden toen hij zich in 2010 verloofde met een jonge vrouw. ,,Ik heb haar ouders om de hand van hun dochter gevraagd. Ze stemden in. We houden van grote trouwfeesten, dus dan heb je geld nodig. Daarom zocht ik werk.’’ Het werd geen succes. ,,Heeft u nog contact met uw verloofde?’’ vroeg de rechter. ,,Nee.’’

Bestelbusje
In 2011 kocht Abdeslam een bestelbusje. Voor transport of verhuizingen. ,,Het ging niet goed, ik had weinig klanten.’’ Bij een transportbedrijf werd hij ontslagen. ,,Waarom?’’ wilde de rechter weten. ,,Omdat ik de cel in moest’’, zei Abdeslam.

Salah Abdeslam (32) is de enige overlevende dader van de aanslagen op onder meer de Bataclan, op 13 november 2015. Er vielen toen 130 doden. Hij staat met negentien anderen terecht. Dinsdag werd hij voor het eerst ondervraagd. Alleen nog over zijn levensloop. De aanslagen zelf worden pas in januari met hem besproken.

Abdeslam werd al voor de aanslagen verscheidene keren veroordeeld, bleek tijdens het verhoor van dinsdag, onder meer voor snelheidsovertredingen, een inbraak, een vechtpartij. Hij was allesbehalve een streng gelovige moslim. Abdeslam dronk alcohol, rookte wiet, gokte en ging uit met vrienden. ,,Ik groeide op in België, met Westerse waarden’’, legde hij zijn gedrag uit. De openbaar aanklager: ,,Volgens uw broer sliep u overdag en ging u ‘s nachts uit.’’ Abdeslam: ,,Maar ik danste niet, ik ben niet zo’n danser.’’

Pas in latere jaren veranderde zijn gedrag. Abdeslam werd geloviger. ,,Ik ben ook gestopt met schaak spelen, omdat ik begreep dat dat verboden is volgens de islam.’’

Studeren
De rechtbank wilde daarna meer weten over zijn cel. ,,Ik zit in een cel van 9 vierkante meter, er hangen twee bewakingscamera’s.’’ Er staan een tv, een kookplaat en een koelkast. ,,Ik kan twee uur per dag in de sportzaal terecht.’’ Regelmatig komt er familie bij hem op bezoek: zijn moeder, zijn tante en zijn zus.

,,Ik mag niet studeren’’, vertelde hij over zijn opsluiting. Zijn advocate Olivia Ronen vroeg: ,,Wat zou u willen studeren?’’ Abdeslam: ,,Frans, wiskunde.’’

Advocaat Gérard Chemla, die overlevenden van de aanslagen bijstaat, vroeg hem naar de post die hij in de gevangenis krijgt, van ‘fans’. Abdeslam: ,,De meeste mensen mogen me niet. Dus als ik eens iets aardigs lees, is dat fijn.’’ Chemla: ,,U krijgt veel post van vrouwen.’’ Abdeslam: ,,Daar heb ik niets op te zeggen.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door King George »

,,Ik mag niet studeren’’, vertelde hij over zijn opsluiting. Zijn advocate Olivia Ronen vroeg: ,,Wat zou u willen studeren?’’ Abdeslam: ,,Frans, wiskunde.’’
Moeten we nou nog medelijden met hem gaan krijgen dat hij in een celletje zit en geen Frans en wiskunde kan studeren?
Laatst gewijzigd door King George op za nov 06, 2021 10:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door King George »

De openbaar aanklager: ,,Volgens uw broer sliep u overdag en ging u ‘s nachts uit.’’ Abdeslam: ,,Maar ik danste niet, ik ben niet zo’n danser.’’
Nou, dat is dan weer een zonde minder tegenover Allah.

Abdeslam werd al voor de aanslagen verscheidene keren veroordeeld, bleek tijdens het verhoor van dinsdag, onder meer voor snelheidsovertredingen, een inbraak, een vechtpartij. Hij was allesbehalve een streng gelovige moslim. Abdeslam dronk alcohol, rookte wiet, gokte en ging uit met vrienden.


Strafbare misdrijven zijn kennelijk geen probleem voor (gelovige) Moslims tegenover Allah. Niet strafbare zondes daarentegen kennelijk wel.

Doet me denken aan de Hoornse zedenzaak waarbij de Islamitische Somalische asielzoeker Mohamed M. in Hoorn een Nederlandse vrouw verkrachtte. Bij de rechter was alcohol nog wel het valse alibi voor zijn verkrachting; Voor Allah vreesde hij niet zozeer zijn verkrachting op zijn kerfstok, maar dat hij toen dronken was. En dat is Islamitische logica.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Ook Belgie bleek een walhalla voor jihadisten.
Het dubbele discours van Brahim Abdeslam en de rol van de Belgische politie onder de loep op proces over aanslagen in Parijs

Vijf beschuldigdenop het proces in Parijs rond de aanslagen van 13 november 2015, waaronder Salah Abdeslam, hebben vrijdag geweigerd de zitting bij te wonen. Daar werd vrijdag de “puinhoop” benadrukt van de Belgische politie die Brahim Abdeslam, een toekomstige zelfmoordterrorist had vrijgelaten. “We hadden alles op een presenteerblaadje, maar we wisten niet hoe we het moesten gebruiken.”

De verklaringen over Brahim Abdeslam, die zichzelf op 13 november in het Comptoir Voltaire opblies nadat hij de terrassen had beschoten, vond plaats in afwezigheid van zijn jongere broer Salah Abdeslam, die voor de tweede achtereenvolgende dag weigerde te verschijnen op de zitting.

Salah Abdeslam, Mohamed Abrini, Sofien Ayari en Osama Krayem hadden donderdag al geweigerd de zitting bij te wonen. Dit uit protest tegen het feit dat Belgische speurders anoniem en niet fysiek aanwezig getuigen. Ze kregen vrijdag een nieuwe medestander in de persoon van Mohamed Bakkali.

Vanuit Brussel sprak antiterreuragent 440.232.779 via videoconferentie. “Abdeslam Brahim”, zei de Belgische onderzoeker, “is de eerste persoon die we zien in de video van Islamitische Staat (IS) die de verantwoordelijkheid opeist voor de aanslagen van Parijs. Voorheen maakte de in Molenbeek geboren Fransman, met een verleden als ‘kleine crimineel’, nooit deel uit van de antiterrorisme documentatie”, onderstreepte de rechercheur.

Les Béguines
Het café “Les Béguines”, dat hij samen met zijn broer Salah Abdeslam uitbaatte, diende als uitvalbasis voor de verkoop van drugs, vernam de politie. Het was ook de plaats van “video-avonden” waar Brahim Abdeslam samen met andere protagonisten van de zaak IS-propaganda bekeek, zeggen die laatsten.

Assisenvoorzitter Jean-Louis Périès wilde weten of uit de onderzoeken kan worden afgeleid dat er sprake was van een “dubbel discours” van Brahim Abdeslam, een verhulling van zijn jihadistische engagement. “Het is duidelijk dat hij veel zorg besteedde om een deel van zijn leven te verbergen”, aldus de getuige.

“La permission des parents pour faire le jihad”
Waarom werd Brahim Abdeslam, die begin 2015 het onderwerp was van een rapport wegens vermoedelijk vertrek naar Syrië, niet gecontroleerd na een voorhechtenis negen maanden voor de aanslagen? Hij werd op 16 februari 2015 bij toeval gearresteerd, enkele dagen na zijn terugkeer uit Turkije, tijdens een controle in een zaak van oplichting. In zijn bezittingen werd een telefoon en een document met de titel “La permission des parents pour faire le jihad” in beslag genomen. Op vragen van de politie antwoordde Brahim Abdeslam: “Het is een document waaruit duidelijk blijkt dat ik tegen de jihad ben en tegen jongeren die zonder ouderlijke toestemming vertrekken”. Een verklaring die de lokale politie lijkt te overtuigen en die Brahim Abdeslam na zijn verhoor vrijlaat.

De mobiele telefoon, die niet meteen en vervolgens summier werd geanalyseerd, bevatte een gesprek van 1 juli 2014 tussen Brahim Abdeslam en Abdelhamid Abaaoud, een van zijn familieleden die naar Syrië vertrok, en de vermeende operationele leider van de aanslagen van 13 november.

Anonieme getuigenissen
De Belgische speurders mogen vanuit Brussel via video en anoniem getuigen voor het speciale hof van assisen in Parijs. De Belgische gerechtelijke autoriteiten hadden daar om gevraagd.

In een schrijven van 15 november waar het Franse persbureau AFP inzage in kreeg, meende de Belgische federale procureur Frédéric Van Leeuw dat het een "reëel juridisch probleem" zou vormen als speurders niet anoniem konden getuigen. Hij voegde eraan toe dat hij op basis van de Belgische wetgeving kon weigeren in te gaan op het verzoek de speurders als getuige te horen, of dat hij hen enkel kon laten getuigen "op voorwaarde dat de identiteit van de Belgische antiterreurpolitieagenten niet publiekelijk bekendgemaakt werd".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Waarom bezocht Mohamed Abrini in zomer 2015 Groot-Brittannië? Belgische speurder getuigt op proces over aanslagen Parijs

Wat was het verdoken doel van een verblijf van Mohamed Abrini in Groot-Brittannië, kort na zijn terugkeer uit Syrië in de zomer van 2015? Die vraag stond dinsdag centraal tijdens het proces over de aanslagen in Parijs van 13 november 2015. Abrini zelf was dinsdag, voor de derde dag op rij, niet aanwezig in de rechtbank.

Aan het woord dinsdag was een Belgische speurder, die Abrini kort na zijn aanhouding nadat hij zich niet had opgeblazen op de luchthaven van Zaventem, heeft ondervraagd. De man kwam anoniem en via videoverbinding aan het woord, uit protest daartegen bleven vijf beschuldigden weg uit de rechtbank. “Abrini vertelde dat hij in 2014 in de cel zat toen hij vernam dat zijn jongere broer in Syrië om het leven was gekomen. Kort na zijn vrijlating merkten zijn naasten dat hij aan het radicaliseren was. Eind 2014 schreef hij “Ik ga strijden voor de Almachtige, de te betalen prijs is dat ik mijn leven zal laten.”

Parijs
Over zijn passage naar Syrië vanuit Turkije vertelt Abrini dat dat kinderspel was. “Het volstaat een maïsveld te doorkruisen”, zei hij. In Raqqa, de zelfverklaarde hoofdstad van terreurorganisatie Islamitische Staat, ontmoet hij Abdelhamid Abaaoud, die hij reeds twintig jaar kent. Abaaoud is de man die de aanslagen in Parijs en Saint-Denis die 130 mensenlevens zullen eisen, organiseert.

“Abaaoud sprak me niet over zijn projecten in Europa” verzekerde Abrini de speurders. “Het zou zijn alsof een overvaller zijn plannen bekend maakte aan enkele kruimeldieven.”

Abrini werd opgemerkt aan het stadion van Manchester United, was dit een voorberei­ding voor een aanslag?

Anonieme Belgische speurder op het proces over de aanslagen in Parijs.
Na een verblijf van een tiental dagen, waarin hij geen opleiding kreeg om te strijden, zou Abaaoud Abrini 2.000 euro hebben overhandigd voor een missie: zo’n 4.000 euro ophalen in Groot-Brittannië. De speurder hecht weinig geloof aan dat verhaal: “Waarom zoveel risico lopen voor zo weinig geld?”

De ware reden voor de trip blijft dus een mysterie, en de versies van Abrini en enkele andere beklaagden verschillen erg van elkaar. “Abrini werd opgemerkt aan het stadion van Manchester United, was dit een voorbereiding voor een aanslag?”, vraagt de speurder zich af. Volgens Abrini zelf was het een toeristische uitstap.

De Belgische speurder ziet een link tussen het verblijf in Groot-Brittannië en de terugkeer naar Europa van de organisator van de aanslagen in Parijs. “Twee dagen nadat hij de info kreeg dat Abrini het geld had ontvangen, verliet Abaaoud Syrië. Die missie had dus een andere reden en de boodschap was: zodra Abaaoud aankomt, zijn we er klaar voor”, besluit hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Onduidelijkheid op proces aanslagen Parijs: Hoe verkreeg leider van terreurgroep Belgisch paspoort?

“Hoe was het mogelijk dat Oussama Atar in september 2013 een Belgisch paspoort verkreeg?” Op die vraag van een advocaat van een van de burgerlijke partijen in het proces over de aanslagen in Parijs kwam er donderdag geen duidelijk antwoord. Atar is de vermoedelijke leider van de terreurcel die op 13 november 2015 (Bataclan) een bloedbad aanrichtte in de Franse hoofdstad.

In 2012 keerde Atar, die volgens advocaat Gerard Chemla een jihadveteraan was, uit gevangenschap in Irak terug naar België. Datzelfde jaar werd hij volgens Chemla genoemd in een terreuronderzoek. Een Belgische speurder die via een videoverbinding werd gehoord, vertelde dat hij geen deel uitmaakt van Buitenlandse Zaken. “Ik ben het niet die paspoorten aflevert”, zei de man. De voorzitter van de rechtbank, Jean-Louis Périès, nam daarop het woord. “Wij zijn hier niet om het proces te maken van een instelling of een dienst. Het is helaas al enige tijd geweten dat er mazen in het net waren, en dat er mensen door die mazen zijn geglipt”, klonk het.

De advocaat-generaal van het Franse antiterreurparket wond minder doekjes om de vraag. “Sommigen zeggen dat de (Belgische) politie Atar wilde rekruteren als informant”, maar de Belgische speurder zei over geen enkele informatie in die richting te beschikken. Hij verwees door naar de Staatsveiligheid.

Brein achter aanslagen
In november 2013 reisde Atar naar Tunesië met zijn nieuwe paspoort, waar hij opgepakt werd en teruggestuurd werd naar ons land. De maand daarop begaf hij zich via Turkije naar Syrië. Daar kwam hij aan het hoofd van de “buitenlandse operaties” van de terreurgroep Islamitische Staat (IS). In november 2017 werd Atar naar alle waarschijnlijkheid omgebracht bij een luchtaanval van de anti-IS-coalitie. Hij wordt beschouwd als het brein achter de aanslagen in zowel Parijs als Brussel. Omdat hij niet officieel dood is, wordt hij bij verstek berecht.

Al in 2001 reisde Atar voor het eerst naar Syrië. In 2004 nam hij in Irak de wapens op tegen de inval. Een jaar later werd hij door het Amerikaanse leger opgepakt en veroordeeld tot levenslang, maar die straf werd uiteindelijk ingeperkt tot tien jaar. Omdat hij beweerde gezondheidsproblemen te hebben, werd hij uiteindelijk in 2012 onder druk van de Belgische autoriteiten vrijgelaten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Terreurverdachte Abdeslam: 'Ik heb niemand gedood'

Terreurverdachte Salah Abdeslam zegt dat hij Islamitische Staat steunt, maar nooit iemand heeft gedood of verwond. De enige overlevende verdachte die bij de aanslagen in Parijs van 2015 aanwezig was, stond vandaag voor de rechter in Frankrijk.

Bij die aanslagen werden verspreid over de hoofdstad 130 mensen gedood door jihadisten van terreurgroep Islamitische Staat. De 32-jarige Frans-Marokkaanse verdachte zei in de rechtszaal dat hij weliswaar achter IS staat, maar dat hij onschuldig is.

"Ik wil zeggen dat ik niemand heb gedood en niemand zelfs maar heb verwond." Abdeslam noemde het belangrijk voor hem om dit uit te spreken. Hij is naar eigen zeggen het slachtoffer van een lastercampagne. "Ik ben geen gevaar voor de samenleving.

Maar de aanklager denkt daar heel anders over. Die stelt dat Abdeslam schuldig is aan moord, poging tot moord en gijzeling. Toen zijn bomgordel niet explodeerde vanwege een technisch defect is hij na de aanslagen Parijs ontvlucht, is de lezing van het Openbaar Ministerie.

'Schuld van ex-president Hollande'
Abdeslam riskeert levenslang als hij schuldig wordt bevonden. In de megarechtszaak staan in totaal twintig verdachten terecht. Het vonnis wordt ergens in mei verwacht.

De hoofdverdachte is nog niet verhoord over zijn veronderstelde rol bij het bloedbad. Hij heeft nooit spijt betuigd over de terroristische actie. Hij zei in de rechtszaal dat het de schuld van de Franse regering is dat IS de aanslagen heeft gepleegd in Parijs. Het doel van de jihadisten was volgens hem de militaire operatie van Frankrijk tegen IS in Syrië en Irak te stoppen.

"Het is zijn schuld dat we hier vandaag zijn", verwees Abdeslam naar de toenmalige president van Frankrijk, François Hollande. Naar eigen zeggen is hij nooit naar Syrië gereisd. Wel gaf hij toe IS-strijders te bewonderen om hun bereidheid zichzelf op te offeren.

Kalasjnikovs en handgranaten
In de nacht van 13 november 2015 pleegden jihadisten diverse aanslagen in Parijs. Vooral in en rondom poppodium Bataclan, waar een concert gaande was, werden veel mensen gedood door mannen met kalasjnikovs en handgranaten. Ruim 350 mensen raakten gewond bij de aanslagen. Een van hen overleed later in het ziekenhuis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Drie Nederlanders gehoord over aanslag Bataclan, ze zouden meer weten over wapendeals

In Frankrijk is het megaproces bezig rond de aanslagen in Parijs in 2015, op onder meer de Bataclan. Er vielen toen 130 doden. Vandaag verschijnen bijzondere getuigen voor de rechter: drie Nederlanders.

De aanslagen in Parijs, op 13 november 2015, werden uitgevoerd met explosieven en automatische wapens. De terroristen in de Bataclan schoten eerst hun kalasjnikovs leeg op de honderden bezoekers in de concertzaal, en daarna bliezen ze zichzelf op.

Ruim drie jaar later werden in Nederland twee aanhoudingen verricht. De twee mannen zouden connecties hebben met de terroristen in Parijs. Vandaag worden drie Nederlanders in de rechtbank in Parijs verhoord over vermeende wapenleveranties. Het gaat om Amsterdammer Anass A. en Rotterdammers Richard van G. en diens zoon Rick van G.

Multi-recidivist
Vader Richard (61) had een bedrijf in gevelreiniging. Maar schoonmaken was niet het enige wat hij deed. ‘Richard is veroordeeld wegens geweld, drugshandel en wapenhandel’, staat in vertrouwelijke stukken van de Franse justitie, die deze krant heeft ingezien. Ook zoon Rick (34) was geen onbeschreven blad, aldus het strafdossier. ‘Hij is een multi-recidivist met dezelfde strafbare feiten waar zijn vader bekend om stond.’

De verdenking bestaat dat de Van G.’s wapens leverden aan de terreurcellen die de aanslagen pleegden in Parijs en later, in maart 2016, in Brussel. Ze worden vandaag gehoord in de rechtbank, als getuige en niet als verdachte.

,,De Nederlandse autoriteiten zijn te passief geweest. Ze hebben onvoldoende bewijzen verzameld en de mannen daarom niet kunnen berechten’', zegt een advocaat in Parijs die anoniem wil blijven. ,,Eén van de officiële terreurverdachten in Parijs is hoogstpersoonlijk naar Rotterdam gegaan, naar een adres dat op naam stond van Richard van G.’’, zegt een andere betrokken advocaat.

Telefonische instructies
Dat laatste wordt deels bevestigd door de Franse justitie. Bij het proces over de aanslagen staan in totaal twintig verdachten terecht. Eén van hen is de Belgische Marokkaan Ali el H. ,,Hij is naar Rotterdam geweest, om wapens aan te schaffen’', aldus justitie. Ali el H. wordt beschuldigd van deelname aan de terroristische organisatie die de aanslagen in Parijs uitvoerde. Hij kan daarvoor twintig jaar cel krijgen. Hij moest de vuurwapens verzorgen en deed daarvoor een beroep op zijn neef, de Amsterdammer Anass A.

In oktober 2015, enkele weken voor de aanslagen, reed Ali el H. naar Nederland. Neef Anass A. gaf hem telefonisch instructies. Volgens het strafdossier reed de auto zowel naar een bedrijf van Richard van G. als naar een adres vlakbij Rick van G.’s woning. Diezelfde avond vertrok Ali el H. weer. Hij sms’te aan zijn neef Anass A.: ‘Alles is goed gegaan’, blijkt uit een reconstructie die de Belgische tv-zender RTBF maakte.

Tot op heden is niet vastgesteld of destijds daadwerkelijk wapens zijn opgehaald bij Richard of Rick van G. en evenmin of Nederlandse wapens ook echt zijn gebruikt bij de aanslag in Parijs, of bij die in België. Wel blijkt uit het Franse strafdossier dat Rick van G. contact had met een andere terrorist: Réda Kriket. Die maakte deel uit van het terreurnetwerk waarin ook Abdelhamid Abaaoud zat, één van de daders van de aanslagen in Parijs.

Kriket werd kort na de aanslagen in Parijs en Brussel aangehouden en bleek er een enorm wapenarsenaal op na te houden. ‘Hij had op stukjes papier de contactgegevens geschreven van drie mensen die bekendstonden als wapenhandelaren in Rotterdam’, staat in het dossier. ‘Eén van de telefoonnummers was van Rick van G. Dat heeft Van G. later ook bevestigd tegenover de Nederlandse politie.’

Wapendeal
Anass A. wordt in Nederland vervolgd voor de wapendeal in 2015, de zaak sleept zich al jaren voort. Justitie verdenkt A. zelf niet van terroristische motieven: hij zou niet hebben geweten waar de wapens voor bedoeld waren. ,,Ik ben tegen terroristen”, zei hij zelf tijdens een zitting in 2019.
:scratch:

De Amsterdammer zat een tijdje vast, maar is inmiddels al weer lang op vrije voeten. Volgende maand staat er weer een tussentijdse zitting in zijn zaak gepland. Vader en zoon Van G. zijn in Nederland geen verdachten, stelt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. ,,Ze komen wel voor in het dossier, maar niet op zo’n wijze dat ze als verdachte zijn aangemerkt”, aldus een woordvoerder van het OM.

In de rechtbank van Parijs zullen de drie Nederlanders vandaag tekst en uitleg moeten geven over hun banden met de aanslagplegers. Als getuigen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Verdachte aanslagen Parijs: ’Op laatste moment van gedachten veranderd’

De enige nog levende verdachte van de bloedige radicaalislamitische aanslagen in Parijs in november 2015, Salah Abdeslam, heeft woensdag in de rechtbank gezegd dat hij op het laatste moment van gedachten veranderde. De 32-jarige Fransman zegt zijn bomgordel bewust niet tot ontploffing te hebben gebracht in een café in de Franse hoofdstad, terwijl dat wel zijn taak was.

„Mijn opdracht was om naar een café in het 18e arrondissement in Parijs te gaan”, getuigde de belangrijkste verdachte in het proces rondom de aanslagen woensdag. „Daar aangekomen bestelde ik een drankje, keek ik naar de mensen om mij heen en besloot ik: Nee, ik doe het niet”, aldus Abdeslam. Eerder werd nog gesuggereerd dat zijn bomgordel niet zou hebben gewerkt.

’Donderslag’
De bekentenis van de verdachte weerklonk volgens de Franse krant Le Monde „als een donderslag in de rechtszaal.” Tot nu toe hield Abdeslam zich tijdens het proces dat in september vorig jaar begon grotendeels stil.

Tijdens zijn getuigenis vertelde hij onder meer ook pas twee dagen voorafgaand aan de aanslagen op de hoogte te zijn gebracht van de plannen. Dat gebeurde in het Belgische Charleroi, waar het brein achter de aanslagen, Abdelhamid Abaaoud, hem inlichtte. Abdeslam zei „geschokt” te zijn maar werd overtuigd om mee te doen. Eerder dacht hij dat hij naar Syrië gezonden zou worden.

Woensdag vertelde medeverdachte Mohamed Abrini dat Abdeslam van een organisator van de aanslagen op zijn kop had gekregen toen bleek dat hij zichzelf niet had opgeblazen. In de nasleep van de aanslagen was Abdeslam gevraagd waarom hij geen aansteker of sigaret had gebruikt om zijn bomgordel af te laten gaan. Volgens Abrini durfde Abdeslam de aanslag niet te plegen.

Bij de aanslagen in Parijs kwamen 130 mensen om het leven. Er staan twintig mensen terecht, van wie alleen Abdeslam direct betrokken was bij de aanslagen. De rest hielp hem of andere aanslagplegers met bijvoorbeeld onderdak of een autorit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Verdachte aanslagen Parijs betuigt spijt tegenover slachtoffers

De belangrijkste verdachte van de aanslagen in Parijs in november 2015, Salah Abdeslam, heeft in de rechtbank zijn excuses aangeboden aan „alle slachtoffers.” De andere aanslagplegers pleegden zelfmoord of werden gedood.

De spijtbetuiging kwam aan het einde van zijn getuigenverklaring die drie dagen duurde. „Ik wil mijn medeleven betuigen en mijn excuses aanbieden aan alle slachtoffers”, zei de 32-jarige man. „Ik weet dat haat blijvend is. Ik vraag jullie vandaag om mij met mate te haten.” Ook vroeg hij om vergiffenis.

Bij de jihadistische aanvallen op onder meer concertzaal Bataclan en het stadion Stade de France vielen 130 doden en honderden gewonden. Er werd op de slachtoffers geschoten en ook gingen er bommen af. Abdeslam sloeg als enige overlevende op de vlucht. Hij werd in maart 2016 opgepakt in het Belgische Molenbeek.

Abdeslam had in Parijs een bomgordel om. Die ging niet af. De man zegt zelf dat hij zich had bedacht, maar volgens een medeverdachte, die wapens en logistieke steun zou hebben geleverd, durfde Abdeslam niet. De andere verdachte meende zich te herinneren dat Abdeslam een dag na de aanslagen vertelde dat zijn bomgordel het niet deed. Abdeslam had eerder toegegeven te hebben gelogen over zijn bomgordel.

In de rechtbank in Parijs staan in totaal twintig verdachten terecht. Abdeslam is de enige die direct wordt beschuldigd van moord, poging tot moord en gijzeling. Tijdens het proces beantwoorden de verdachten vragen over onder meer de herkomst van de wapens en het plannen van de aanslagen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door King George »

Salem Abdeslam was liever nog ongehinderd vrij in Molenbeek rond blijven zwerven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

14 'helpers' in Brussel voor de rechter om aanslagen in Parijs

In België is het strafproces begonnen tegen veertien 'helpers' die worden verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen in Parijs in 2015. Bij de zes aanslagen in de Franse hoofdstad werden 130 mensen gedood, het merendeel in concertzaal Bataclan.

De hoofdverdachten worden in Frankrijk vervolgd, maar het Belgische federaal parket deed daarnaast onderzoek naar nog veertien anderen. Zij zouden ook op een of andere manier bij de voorbereiding van de aanslagen hebben geholpen. Het zijn dertien mannen en een vrouw.

Negen verdachten waren vandaag bij de zitting aanwezig in het voormalige NAVO-hoofdkwartier in Brussel. Twee anderen zijn vermoedelijk in Syrië omgekomen - zij hadden volgens de Belgische omroep VRT 15 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen. Voor de andere verdachten geldt dat zij voor maximaal 5 jaar de cel in kunnen gaan.

Valse papieren
Een van hen de eigenaar van het huis in Molenbeek waar Salah Abdeslam zich maandenlang schuilhield. Abdeslam is de belangrijkste verdachte en staat in Parijs terecht. Het Belgische OM verdenkt daarnaast twee mensen van het leveren van valse papieren. Overigens staat volgens het federaal parket niet vast dat de verdachten wisten dat ze meehielpen aan de voorbereiding van een aanslag.

De terreurcel die verantwoordelijk was voor de aanslagen in Parijs, sloeg een jaar later ook toe op de luchthaven van Zaventem en in het metrostation Maalbeek in Brussel. Daarbij werden 32 mensen gedood. Dat proces over deze aanslagen in België gaat later dit jaar van start.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Levenslang geëist tegen aanslagpleger Salah Abdeslam voor Bataclan-terreur in Parijs

Franse aanklagers hebben levenslang geëist tegen Salah Abdeslam (32), de enige overlevende verdachte van de aanslagen in Parijs in 2015. Daar werden op 13 november 130 mensen vermoord in concertzaal Bataclan, bij stadion Stade de France en diverse horecazaken. De aanslagen zijn opgeëist door Islamitische Staat (IS).

Ook tegen twee hooggeplaatste leiders van IS, die vermoedelijk dood zijn en in hun afwezigheid zijn berecht, werd levenslang geëist. Tegen de Belg Mohammed Abrini, ’de man met de hoed’ die te zien is op camerabeelden van voor de aanslagen in Brussel in 2016, werd eveneens levenslang geëist wegens zijn betrokkenheid bij de aanslagen in Parijs.

Zeven van de acht aanslagplegers bliezen zichzelf op of werden gedood door de politie. Alleen Abdeslam vluchtte. Eerder werd gezegd dat zijn bomvest niet werkte, maar Abdeslam verklaarde in de rechtszaal dat hij zich bedacht had. Pas toen hij de mensen om zich heen zag in het café waar hij zijn bomgordel had moeten laten afgaan, zou hij besloten hebben het niet te doen. Abdeslam bood ook zijn excuses aan voor „alle slachtoffers.”

Abdeslam werd in maart 2016 opgepakt in België. De Belgische aanklagers verdenken hem ook van betrokkenheid bij de aanslagen in Brussel, vier dagen na zijn arrestatie. Hij is uitgeleverd aan Frankrijk, maar is in België al veroordeeld tot twintig jaar celstraf voor een schietpartij waarbij drie agenten gewond raakten.

Naast Abdeslam staan nog negentien mensen terecht voor betrokkenheid bij de aanslagen in Parijs. Zij zouden niet direct de aanslagen hebben voorbereid, maar hebben geholpen met bijvoorbeeld het bieden van onderdak of het leveren van wapens. Zes personen worden bij verstek berecht, onder wie vijf vooraanstaande IS-leden die vermoedelijk in Syrië zijn overleden.

Tegen Abdeslam is een levenslange gevangenisstraf zonder kans op vroegtijdige vrijlating geëist, een straf die in Frankrijk zelden wordt opgelegd. Tot levenslang veroordeelden komen in het land vaak na 20 tot 25 jaar vrij. De Parijse rechtbank komt op 29 juni met een uitspraak, bijna tien maanden na het begin van het megaproces.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Laatste woord Bataclan-verdachte Salah Abdeslam: ’Ik ben geen moordenaar’

Excuses, frustraties of nog één poging tot verdediging. Maandag kregen de veertien verdachten die terecht staan voor de aanslagen van 13 november 2015 een laatste kans om iets te zeggen. De rechtbank doet woensdag uitspraak in het megaproces.

Tien maanden lang was er vier dagen per week zitting in hartje-Parijs, in de rechtbank op het Île de la Cité. Van de twintig verdachten zijn er veertien aanwezig, zes worden bij verstek veroordeeld. Begin juni eiste het antiterreurparket tegen zes van hen een levenslange gevangenisstraf.

Kalifaat
Opvallend waren de opmerkingen van Abdellah Chouaa, een van de weinigen die op vrije voeten is. Hij bracht medeverdachte Mohamed Abrini naar het vliegveld toen hij naar het kalifaat in Syrië en Irak vertrok. Ook had hij banden met jihadisten die een nooit uitgevoerde aanslag op Schiphol beraamden. Als het aan het antiterreurpakket ligt, verdwijnt hij zes jaar de cel in.

Chouaa is een van degenen die volhoudt dat hij niet wist dat hij met terreurcel te maken had. „Ik ben geen terrorist, ik ben niet zoals zij”, zei hij tegen de rechters. „Onschuldig of niet, ik zal altijd een van de verdachten in dit proces blijven. Mijn naam is aan dit proces verbonden en daar lijd ik sinds de eerste dag onder.”

Onverwachte excuses kwamen van Mohamed Bakkali, die een levenslange celstraf boven het hoofd hangt. „Ik heb het niet eerder gedaan omdat me dat tegenover al het leed hier niet gepast leek.” Hij probeerde aan wapens te komen, reed terroristen heen en weer en regelde schuilplekken.

Als laatste was Salah Abdeslam uit Molenbeek aan de beurt. De enige nog levende terrorist zei aan het begin van het proces nog dat hij een strijder van Islamitische Staat was, maar bond later in. Hij bood zelfs excuses aan, voor velen slechts een poging om wat van zijn straf af te krijgen.

De hoofdverdachte van het proces, die als het aan het parket ligt écht de rest van zijn leven wordt opgesloten, wilde maandag benadrukken dat hij geen moordenaar is. „Ik dood geen mensen. Als u mij voor moord veroordeelt, begaat u een onrechtvaardigheid.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Vandaag vindt in het voormalige NAVO-gebouw in Evere de inleidende zitting van het assisenproces over de terreuraanslagen in Brussel en Zaventem van 22 maart 2016 plaats. Daarbij is het uitkijken naar de discussie rond de glazen boxen waarin de beschuldigden moeten plaatsnemen. De beklaagden uiten hun ongenoegen over glazen boxen: “Het is hier koud” - Ayari klopt tegen glazen wand

De advocaat van Abrini, Stanislas Eskenazi, startte het debat over de "glazen kooien". "Ze zijn afschuwelijk, ze de beklaagden zitten als beesten in deze glazen kooien", aldus Eskenazi. "Dit getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de beschuldigden en de verdediging", klonk het voorts. "Dit is beschamend voor de rechtstaat."
Verdachten terreur Brussel, waarbij 32 doden vielen, vinden glazen hokjes ’mensonterend’

De verdachten van de aanslagen op de metro en het vliegveld van Brussel in 2016 weigeren hun rechtszaak bij te wonen in glazen hokjes. Ook advocaten dreigen op te stappen bij het maandag begonnen monsterproces.

De hokjes, voor elke beschuldigde één, moeten de veiligheid helpen waarborgen bij het zwaarbeveiligde proces. De politie is beducht voor een ontsnappingspoging, gijzeling of andere wanhoopsactie en de veiligheidsboxen zouden aanwezige slachtoffers een gerust gevoel geven.

Maar volgens de verdediging van de tien mannen die terechtstaan, zijn de hokjes mensonterend. De gaatjes in de glazen wand laten nauwelijks overleg met hun cliënten toe, klagen ze. De hokjes zouden juryleden die straks moeten beslissen of de beklaagden schuldig zijn ook bij voorbaat al die indruk geven.

Onder anderen Salah Abdeslam, de bekendste verdachte, wilde niet in de rechtszaal blijven zolang hij tot de veiligheidsbox is veroordeeld. Dat gold ook voor zes anderen. Drie medeverdachten bleven wel zitten. De laatste verdachte is vermoedelijk omgekomen in Syrië en wordt bij verstek berecht.

Voor de rechtszaak, die geldt als de grootste ooit in België, is het voormalige hoofdkwartier van de NAVO in Brussel ingeruimd. Dat is ingericht als een speciaal, tijdelijk gerechtsgebouw.

Bij de aanslagen op de nationale luchthaven bij Zaventem en metrostation Maalbeek in Brussel kwamen 32 burgers en drie terroristen om. Er vielen 340 gewonden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Mahalingam »

Dit zijn die hokjes:

Afbeelding

Dat is toch heel wat anders dan in hun thuislanden waar ze gezellig met elkaar achter tralies zitten:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door sjun »

...Tot op de dag van vandaag verbergen Duitse media de barbaarse marteling door de islamitische terroristen in Bataclan.

In de officiële notulen van de Franse Nationale Vergadering moet de getuigenis van de politiechef worden gelezen. Daar staat: “… mensen werden onthoofd, geslacht, uitgezonderd. Er waren seksuele handelingen bij vrouwen en genitale verminking. Als ik me niet vergis, hebben ze de ogen van sommige mensen verwijderd. “The Daily Mail meldde ook door mannelijke slachtoffers, die afgesneden geslachtsdelen werden in de mond en vrouwelijke slachtoffers die werden gestoken in het genitale gebied geplaatst.

In de door de Duitse overheid compatibele goede humorjournalistiek worden deze wreedheden nog steeds geheim gehouden. Anders zouden onze kwaliteitsjournalisten de lezers moeten vertellen over de gewelddadige islamitische socialisatie van de moordenaars en hun haat tegen ongelovigen, christenen en vrouwen. In de bekentenis van de IS aan de terroristische aanslag in Parijs wordt deze haat publiekelijk verspreid. De culturele hoofdstad wordt hier de “hoofdstad van ontucht en ondeugd” genoemd, terwijl de moslimterroristen worden omschreven als de “gelovige groep van het leger van het kalifaat” en de concertbezoekers in Bataclan als “honderden afgodenaanbidders op een perverse viering”.

130 vermoorde mensen, 683 gewonden, ongeveer 100 zwaar – dat zijn de cijfers voor 13 november. Het bloedbad in Parijs was niet zomaar een islamitische terroristische aanslag, maar voor terrorisme-experts zoals Michael E. Leiter een “game changer”, een paradigmaverschuiving voor de Westerse wereld. In de taal van de politie wordt gesproken sinds “complexe terroristische aanslagen” en precies dit Scenario’s verwachten veiligheidsexperts zoals Olaf Lindner, voormalig commandant van GSG 9 en huidig ​​president van de speciale strijdkrachten van de federale politie, ook voor Duitsland....
Bron

En dan lees ik hierboven iets over mensonterende toestanden bij plaatsing van zulke beesten in glazen hokjes. Het moet niet gekker worden.
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bataclan. Zeker 128 doden bij schietpartijen en aanslagen in Parijs

Bericht door Ariel »

Wie wil weten waarom IS-terroristen voorafgaand aan hun proces in de cel telkens naakt moeten gefouilleerd worden, moet dit politieverslag lezen en de foto v/d met een scheermes gewonde agent bekijken…

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie