Aanslagen in Turkije

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dat gaat lekker daar! Is dit alvast vuurwerk vanwege de voorpret bij de gedachte aan een toekomstig lidmaatschap van de EU? [icon_lol.gif]

Ik vermoed dat het Koerdische wraakacties zijn vanwege de smerige geraffineerde bombardementen op de Koerden die Erdogan uitvoerde om stemmenwinst te behalen. Corrupt volk die Turken dat in meerderheid kiest voor een walgelijke corrupte leider. Goed gedaan Koerden! Ga zo door! Misschien bedenken we ons nog.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Ik hoop dat helemaal niemand nu nog op vakantie gaat naar Turkenland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Ik hoop dat helemaal niemand nu nog op vakantie gaat naar Turkenland.
Hoezo niemand? Wat is er mis met dwazen en linkse politieke Gutmenschen die onschendbaar zijn? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

De dader van de bomaanslag zaterdag in Istanbul had banden met terreurbeweging ISIS. Dat heeft de Turkse minister van Binnenlandse Zaken zondag verklaard. Turkije heeft vijf mensen aangehouden in verband met de aanslag, waardoor vijf mensen omkwamen en 36 gewonden vielen.

Turkije heeft de veiligheidsmaatregelen verscherpt, liet minister Efkan Ala weten. Zo is in diverse steden de viering zondag van het Koerdische nieuwjaar (Newroz) verboden. In zeven provincies en in de stad Sirnak is een avondklok van kracht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:De dader van de bomaanslag zaterdag in Istanbul had banden met terreurbeweging ISIS (...) Zo is in diverse steden de viering zondag van het Koerdische nieuwjaar (Newroz) verboden.
Die reflex kennen we nu zo langzamerhand wel. ISIS is een stel terroristen, de Koerden volgens Erdogan ook dus als ISIS wat doet krijgen de Koerden op hun kop. Ik vraag me af wat de NAVO doet als daar nog eens een burgeroorlog van komt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:De dader van de bomaanslag zaterdag in Istanbul had banden met terreurbeweging ISIS. Dat heeft de Turkse minister van Binnenlandse Zaken zondag verklaard. Turkije heeft vijf mensen aangehouden in verband met de aanslag, waardoor vijf mensen omkwamen en 36 gewonden vielen.
Dit is niet de eerste keer dat IS boos is op Erdogan. Kan iemand mij uitleggen wat er mis is gegaan in de verhouding tussen Turkije en IS? Heeft Erdogan misschien de olieleveranties van IS aan Turkije nog steeds niet betaald? Anders begrijp ik dit niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Consulaat Istanbul dicht om dreiging

ISTANBUL - Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) heeft wegens een mogelijke terreurdreiging het Nederlandse consulaat-generaal in Istanbul woensdagochtend gesloten. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken.

,,Over de aard van de dreiging en de informatie die daaraan ten grondslag ligt, kunnen we om voor de hand liggende redenen geen verdere mededelingen doen'', zegt Koenders.

Op het moment van de ontruiming waren de consul-generaal en ongeveer veertig stafleden aanwezig. Zij zetten hun werk zo veel mogelijk voort vanuit alternatieve locaties, laat Buitenlandse Zaken weten. ,,De veiligheid van mijn medewerkers en van de bezoekers van onze kanselarijen heeft de hoogste prioriteit'', aldus Koenders.

De minister adviseert Nederlanders in Istanbul de directe omgeving van het consulaat-generaal te mijden en op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.

Zaterdag was er nog een bomaanslag in de Turkse stad. Daardoor kwamen vijf mensen om en raakten 36 mensen gewond.

De dader had volgens de Turkse autoriteiten banden met terreurbeweging Islamitische Staat (IS). Turkije heeft na deze aanslag de veiligheidsmaatregelen verscherpt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

De Turkse politie houdt rekening met mogelijke nieuwe aanslagen van IS op Eerste Paasdag. De politie heeft burgers in het hele land gewaarschuwd dat IS-strijders het mogelijk gemunt hebben op synagoges en kerken. Ook consulaten en ambassades vormen mogelijk een doelwit.

Dat meldt het Turkse persbureau Anatolia News zaterdag. Vorig weekend kwamen in het centrum van Istanbul vijf mensen om toen een zelfmoordterrorist zich opblies.Volgens de Turkse autoriteiten had hij banden met IS. IS wordt verantwoordelijk gehouden voor zes bomaanslagen in Turkije.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

Het animo om vakantie te houden in Turkije loopt sterk terug.
Is er voor ons een negatief reisadvies of zo? Nee. Maar wel voor de Amerikanen. En een bom maakt als die te midden van toeristen ontploft, geen onderscheid tussen Amerikanen en anderen.
VS waarschuwen voor aanslagen op toeristen in Turkije
De Amerikaanse ambassade in Ankara waarschuwt voor terreuraanslagen op toeristen in Turkije. In een geactualiseerde waarschuwing aan Amerikaanse ingezetenen wijst de ambassade op eerdere aanslagen gericht tegen toeristen. Er zijn volgens de VS 'geloofwaardige aanwijzingen' dat terroristen het opnieuw gemunt hebben op buitenlandse toeristen.
http://www.demorgen.be/reizen/vs-waarsc ... -b54dcb0e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Elf doden bij aanslag Istanbul
Afbeelding
ISTANBUL - Een bomaanslag in het centrum van Istanbul heeft dinsdagochtend 11 levens geëist en zeker 36 mensen verwond. Het doelwit van de daders was een passerend busje van de oproerpolitie. Onder de doden zijn zeven politieagenten en vier burgers. Drie gewonden zijn er slecht aan toe.

Tijdens de ochtendspits ontplofte een met explosieven volgepakte auto vlak bij een bushalte in de buurt van de bekende Grote Bazaar in de wijk Vezneciler. De daders brachten de explosieven met een afstandsbediening tot ontploffing, bericht nieuwszender CNN Türk.

Hulpverleners zijn in groten getale uitgerukt. De politie patrouilleert zichtbaar gewapend in de omliggende straten.

De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist. Zowel Koerdische rebellen als extreemlinkse activisten en strijders van Islamitische Staat pleegden de afgelopen tijd aanslagen in Turkije. IS had aanslagen aangekondigd tijdens de maandag begonnen vastenmaand ramadan. Aanslagen op de politie zijn echter vaak het werk van de Koerdische afscheidingsbeweging PKK.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Weer bomaanslag Turkije. Het blijkt erg gevaarlijk te zijn als je in Turkije in de buurt van een politie agent loopt.
Door een nieuwe bomaanslag in Turkije zijn woensdag volgens lokale media twee doden gevallen. Ziekenhuizen telden twintig gewonden. De autobom ontplofte bij een politiebureau in de stad Midyat, in het vooral door Koerden bewoonde zuidoosten van Turkije.

Volgens ooggetuigen reden ambulances af en aan direct na de aanslag. De doden zouden twee politiemensen zijn. De aanslag is niet opgeëist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Manon »

mercator schreef:Ik hoop dat helemaal niemand nu nog op vakantie gaat naar Turkenland.
Mijn buurvrouw haar dochter vertrok vorige week naar Istanbul. Mijn reactie was :" zou ze daar niet beter wegblijven". De politiek correcte buurvrouw en haar nog politiek correctere dochter vielen uit de lucht. Waarom zou ze daar toch wegblijven? Hier werd toch ook een aanslag gepleegd? Maakt allemaal niks uit.
Ze is toevallig wel één dag voor de laatste aanslag terug naar huis gevlogen.

Toen ik mijn buurvrouw over die aanslag vertelde, verschoot ze toch even, en ik had een beetje spijt dat ze geen dag langer was gebleven :finger:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Dat is allemaal om te kunnen voldoen aan die belachelijke adviezen "pas je levensstijl niet aan want dat is wat de terroristen willen". Beter achteraf het bloed en de afgerukte benen opruimen, een kaarsje branden en met een pruilmondje een minuut stilte houden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Schepsel »

Turkije lijkt me wel interessant om zijn landschappen en historische plekken. Maar helaas, een reis naar Turkije zal er inderdaad niet in zitten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

'Geen toerist veilig in Turkije’

ISTANBUL - Buitenlandse toeristen zijn niet langer veilig in Turkije. Daarvoor waarschuwt de militante Koerdische beweging TAK. Het netwerk eiste vrijdag de verantwoordelijkheid op voor de bloedige aanslag dinsdag in Istanbul waardoor zeker twaalf mensen de dood vonden. De groep deed dat via een website.

De nieuwe bedreigingen werden in een schriftelijk verklaring geuit. Bij de aanslag dinsdag ontplofte een met explosieven volgepakte auto vlak bij een bushalte in de buurt van de bekende Grote Bazaar in de wijk Vezneciler. Dat gebeurde op het moment dat een busje van de oproerpolitie passeerde.

Onder de doden waren zeven politiemensen. Er vielen 42 gewonden. De politie arresteerde inmiddels vier verdachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Zelfmoordaanslagen vliegveld Istanbul

Op het vliegveld Ataturk in Istanbul hebben dinsdagavond twee explosies en een geweervuur plaatsgevonden. Daarbij zouden minstens 28 doden en 60 gewonden zijn gevallen.

Dat meldt Bekir Bozdag, de Turkse minister van Jusititie.

Twee schutters openden eerst het vuur met kalasjnikov-geweren alvorens zich op te blazen met bomvesten. Dat gebeurde vlak voor de veiligheidscontrole op de internationale terminal van het vliegveld. De politie had nog schoten afgevuurd om te proberen de verdachten uit te schakelen, zei een Turkse functionaris.

Ooggetuigen melden aan CNN dat er geschoten werd vanuit een parkeergebouw aan de luchthaven. Op foto’s die op sociale media verschijnen is te zien dat mensen zwaargewond in of bij de vertrekhal liggen.

Verschillende taxi’s rijden af en aan om gewonden af te voeren. Ook zijn er meerdere ambulances naar de luchthaven gekomen. Het vliegveld wordt volledig ontruimd.

Turkse autoriteiten hebben media berichtgeving over de aanslagen verboden.

Het is zoveelste aanslag op Turkse bodem dit jaar. Bij de meest recente aanslag kwamen in het centrum van Istanbul elf mensen om het leven in de buurt van het toeristische district.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Wat vreselijk. Men heeft het nu al over 50 doden en 60 gewonden van wie er zes ernstig aan toe zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Wat erg. Heel veel mensen dood, en heel veel mensen verminkt voor het leven, en niemand hier op dit forum die een woord van afschuw spreekt. icon_thumbdown.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Geen aanwijzing voor Nederlandse slachtoffers

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vooralsnog geen aanwijzingen dat er Nederlanders zijn gedood of gewond zijn geraakt door de terroristische aanslag dinsdagavond op de luchthaven van Istanbul.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Wat erg. Heel veel mensen dood, en heel veel mensen verminkt voor het leven, en niemand hier op dit forum die een woord van afschuw spreekt. icon_thumbdown.gif
Maar op een gegeven moment raak je er toch aan gewend toch afgestompt, als het elke dag raak is...? Op een gegeven moment weet je niet meer beter. :unhappy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef: Maar op een gegeven moment raak je er toch aan gewend toch afgestompt, als het elke dag raak is...? Op een gegeven moment weet je niet meer beter. :unhappy:
Dat is waar, maar ook Istanbul is geen ver van mijn bed stad. En wat daar gebeurde kan net zo gemakkelijk hier gebeuren. Istanbul kan London worden of ,Berlin, of Amsterdam of Rome of Madrid. Noem ze maar op. Wat daar in Turkije gebeurd is, is ook een aanslag op Europa. Ook daar in Turkije heerst nu verdriet en veel pijn. Er zijn daar mensen vermoord en verminkt. Ik denk dat we daar best even wat compassie voor mogen hebben.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door King George »

Het gebeurt een keer vanzelf ook elders in Europa. En daar kunnen we eerder kort dan lang op hoeven te wachten. En weer zullen al die media en politici om de hete brei heen blijven draaien dat het gewoon wel alles met de Islam te maken heeft. Het is namelijk de Islam zelf dat als een giftig ideologisch opiaat, een maatschappelijk crack dus, gewoon in de kern kwaadaardig is en wat godsdienstverslaafden met een verknipt wereldbeeld aantrekt. Dit nieuws was gelijk mijn binnenkomer toen ik gisteravond na terug van vakantie te zijn gekomen de televisie aanzette. Willen wij dit niet meer zien, dan zal dat gezwel de Islam verwijderd moeten worden. Ik vind het prima dit niet meer te hoeven zien, want ik kan prima leven zonder dat gezwel de Islam. Heb ik iets in mijn leven gemist dat ik nooit crack heb uitgeprobeerd? Denk het niet. Het zal na een of weinige keren uitproberen je vriend maar zijn... Alle andere vrienden en sociaal verkeer zullen verloren gaan. Zo zal ik ook nooit de Islam gaan missen. Want als geen andere ideologie trekt juist de Islam zoveel godsdienstige imbecielen aan. En daar hebben we alleen maar ellende van. Maar dat laatste signaleren en verwoorden schijnt in de wereld van media en politiek een erger thought crime te zijn dan een rituele slachtpartij met tientallen uiteengereten lijken en verminkten bij elkaar. Zoiets heet dan Islamofobie. Men mag mij uitleggen wat er fobisch is aan een gezonde aversie jegens wat de Islam zo al met de mensheid doet. Een ketter mijdt toch ook met een grote boog de brandstapel? Heeft ook niets met pyrofobie te maken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Wat erg. Heel veel mensen dood, en heel veel mensen verminkt voor het leven, en niemand hier op dit forum die een woord van afschuw spreekt. icon_thumbdown.gif
Ik moest daar even over denken. En ja, ergens heb je gelijk. Maar ergens ook niet.
Want het gevoel bekruipt me, dat een land wat een dergelijke "democratisch gekozen" leider heeft,
op een gegeven moment zo'n beetje "beyond reason" raakt. Alsmede de mensen die er naartoe vliegen.
Wat heb je eigenlijk te zoeken in die achterlijke bende daar? Het soort land wat Saban B. verwelkomt.

Woorden van afschuw gaan daar niets aan verhelpen. Op een gegeven moment denk ik alleen nog maar "gelukkig is het daar en niet hier".
Zeg maar zo'n beetje als men er ook over dacht toen Churchill bommen op Berlijn liet gooien. Kutnazi's, en jammer voor de rest.

NB zie ook hier: viewtopic.php?p=396177#p396177
Onderhand is de eerste gedachte die me bekruipt "wat doe je daar dan ook in dat achterlijke kutland".
De volgende is "blij dat het niet hier op de hoek was". En de laatste gedachte, tja, men heeft daar Erdogan gekozen.
Iets met blaren en zitten. Niettemin blijft het zielig voor degenen die er niks mee te maken hadden.
Ongetwijfeld zullen die er ook zijn. De vraag is, hoeveel.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Dhana »

Alles wat ik te zeggen heb, is dat ik blij ben dat mijn zoon dit jaar om redenen van gevaar van aanslagen aldaar Turkije dat vakantieland ingeruild heeft voor een op een Grieks eiland.

Ariel heeft gelijk maar zoals ook met helaas te veel andere zaken, treedt er naar verloop van tijd een soort van gewenning op. Zo ken ik meiden die niet eens meer totaal over de rooie gaan als ze op klaarlichte dag van onder tot boven bepoteld worden door nauwelijks uit de luiers zijnde hitsige, cultuur verrijkende snotapen.
Laatst gewijzigd door Dhana op wo jun 29, 2016 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:Wat erg. Heel veel mensen dood, en heel veel mensen verminkt voor het leven, en niemand hier op dit forum die een woord van afschuw spreekt. icon_thumbdown.gif
Als ik mijn afschuw, ongenoegen en andere ellende moet uitspreken, ben ik 24/7 bezig.
Al het nieuws, kranten, etc bestaat uit zoveel shit dat het iedere dag mijn humeur gaat verpesten. Daarom lees en kijk ik er niet meer naar. Moet zeggen voelt veel beter aan.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie