Aanslagen in Turkije

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door sjun »

Het blijft natuurlijk sneu dat ook in Turkije de vruchten van islamisering in beeld komen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Pizzaman »

sjun schreef:Het blijft natuurlijk sneu dat ook in Turkije de vruchten van islamisering in beeld komen.
Het zijn in dit geval de zelfgekozen vruchten van de hoofdsjeik Erdogan.
Is dat dan sneu, of is dat een gevalletje "eigen voet". Hoeveel Erdogan-stemmers kwamen er om?
Ik zou het niet weten, maar ik kan me er een stuk minder druk om maken dan wanneer het in een niet-islam land gebeurt.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

Weer de zoveelste aanslag met als doel om nog ellende in de wereld te brengen vanwege het goede doel (zelfploffers gaan naar het paradijs).
Hoe meer Islam hoe meer ellende. Ook als de regering helemaal pro-Islam is en bezig is meer Islam te krijgen.
Het dodental loopt inmiddels op naar de 50 en het aantal gewonden naar 250.
Ik sluit mij aan bij de condoleances van onze koningin en koning.
En hier het gemeentehuis van Amsterdam heden:
Afbeelding

De aanslag vond plaats in het internationale vluchten gedeelte. Het vliegveld is gewoon in gebruik gebleven op een paar uurtjes na.
Zo gaat dat in Allahstan: haal de doden en gewonden weg, ruim de scherven en het puin, was het bloed weg en het leven gaat verder.

De teller staat dit jaar voor Istanboel op 68 (deze laatste meegerekend). In oktober in Ankara waren er 103 doden met 2 bomaanslagen. Verder vielen er dode Turken in Suruç, Çinar, Diyarbakir en Midyat door terreur.
Het aantal dode Koerden wordt niet geteld in Turkije. Maar dat zijn er veel als huizenblokken en dorpjes in puin worden geschoten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Pilgrim »

Elke vijf minuten wordt er een Christen vermoord door een moslim, wanneer je ook andere niet-moslims bij de slachtoffers meerekent wordt dat één op drie minuten. Als je je dat goed realiseert kun je de hele dag wel doorjanken, maar dan functioneer je niet meer. Op een gegeven moment moet je daarom een knop in je geest omdraaien en de emoties afsnijden bij wijze van geestelijke zelfbescherming, anders wordt je stapelgek. Er is trouwens geen reden om bij al die onzichtbare slachtoffers van de Islam, die het nieuws niet halen, minder stil te staan of te treuren dan bij de zichtbare slachtoffers van zo´n duidelijke terreuraanslag, die het nieuws wél haalt. Eigenlijk heb ik zelfs meer te doen met die onzichtbare slachtoffers (bijv. onderdrukte Christelijke minderheden in een moslimland) dan met toeristen die graag zo´n moslimland bezoeken. Ze hoeven daar immers niet te wezen en hadden beter kunnen weten. Wat heb je daar te zoeken? Ik zelf ga ook met een boog om een moslimland heen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Eigenlijk heb ik zelfs meer te doen met die onzichtbare slachtoffers (bijv. onderdrukte Christelijke minderheden in een moslimland) dan met toeristen die graag zo´n moslimland bezoeken.
Helemaal mee eens. Het moet nu maar s uit zijn met in de jacuzzi te gaan liggen in moslimlanden.
De afgeslachte niet-moslims zitten gevangen tussen de moslims terwijl het de Westerse toeristen vrij staat moslims te mijden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Jullie hebben allemaal gelijk. En ik misschien ook een beetje. Maar ik vind het erg dat wij, en ook ik, zo afgestompt zijn dat we niet eens onder de indruk raken van dit soort aanslagen. Van het verdriet en leed van veel mensen, ook al zijn dat moslims. Dat is toch erg, of niet soms.

Wat ik wel achterlijk vind, is dat de Turkse vlag halfstok hangt op sommige Nederlandse regeringsgebouwen. Deden we dat ook voor de Belgen, of Fransen, of vul maar in. Ik vermoed het niet.

Het wachten is nu op de volgende aanslag. Maar voor die tijd gaan we eerst aan de slag met stoepkrijt, kaarsjes, het zingen van "Imagine" ( is Davide Martello, de pianist die de ochtend na de slachtpartij van vrijdag in de Franse popzaal Le Bataclan voor de deur van het theater op zijn piano zat te spelen al gespot in Ankara? ) bloemen en andere hulp middelen die helpen om islamieten te stoppen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Wat ik wel achterlijk vind, is dat de Turkse vlag halfstok hangt op sommige Nederlandse regeringsgebouwen. Deden we dat ook voor de Belgen, of Fransen, of vul maar in. Ik vermoed het niet.
Het wachten is op de T-shirtjes met JE SUIS TURQUE erop.

Ik kan er niet wakker van liggen. Een bevolking heeft de regering die het verdient. Wij zijn slappelingen en hebben Rutte en Michel, de Turken zijn moslims en hebben Erdogan. Dan nemen ze de consequenties van het moslim zijn er maar bij. Dus ook de Heilige Jihad.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door King George »

Ariel schreef:Het wachten is nu op de volgende aanslag. Maar voor die tijd gaan we eerst aan de slag met stoepkrijt, kaarsjes, het zingen van "Imagine" ( is Davide Martello, de pianist die de ochtend na de slachtpartij van vrijdag in de Franse popzaal Le Bataclan voor de deur van het theater op zijn piano zat te spelen al gespot in Ankara? ) bloemen en andere hulp middelen die helpen om islamieten te stoppen.
En media en politiek zullen weer angstvallig om de hete brei heen blijven draaien dat het wel degelijk alles met de Islam te maken heeft.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door sjun »

Ariel schreef:Jullie hebben allemaal gelijk. En ik misschien ook een beetje. Maar ik vind het erg dat wij, en ook ik, zo afgestompt zijn dat we niet eens onder de indruk raken van dit soort aanslagen. Van het verdriet en leed van veel mensen, ook al zijn dat moslims. Dat is toch erg, of niet soms.

Wat ik wel achterlijk vind, is dat de Turkse vlag halfstok hangt op sommige Nederlandse regeringsgebouwen. Deden we dat ook voor de Belgen, of Fransen, of vul maar in. Ik vermoed het niet.

Het wachten is nu op de volgende aanslag. Maar voor die tijd gaan we eerst aan de slag met stoepkrijt, kaarsjes, het zingen van "Imagine" ( is Davide Martello, de pianist die de ochtend na de slachtpartij van vrijdag in de Franse popzaal Le Bataclan voor de deur van het theater op zijn piano zat te spelen al gespot in Ankara? ) bloemen en andere hulp middelen die helpen om islamieten te stoppen.
Imagine it is


:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Aanslag op vliegveld Istanbul
'
'Turkije kan vaker aanslag IS verwachten'

De bloedige aanslag op het Atatürk-vliegveld in Istanbul is nog niet opgeëist, maar het is vrijwel zeker het werk van IS, zegt terreurexpert Rob de Wijk van het Centrum voor Strategische Studies. "IS staat onder druk en zal waarschijnlijk meer aanslagen plegen", zegt hij bij RTL Z.

Volgens De Wijk was een nieuwe aanslag van IS in Turkije een kwestie van tijd, omdat Turkije sinds kort de strijd aan is gegaan met de terreurorganisatie. "Tot niet zo lang geleden steunde Turkije impliciet IS", zegt de terreurexpert. "De grenzen werden opengesteld voor medische verzorging en smokkel van olie, antiquiteiten en wapens."

Actieve strijd tegen IS
De Turken lieten IS min of meer haar gang gaan omdat Islamitische Staat in Noord-Irak vecht tegen de Koerden, een vijand van Turkije. Onder druk van de VS wijzigde Turkije zijn koers en besloot het land om zich actief te bemoeien met de strijd tegen IS. "Turkije kwam zelf tot de conclusie dat ze eigenlijk een monster van Frankenstein hadden gebaard."

Turkije is een belangrijk land voor IS. "Het is een uitvalsbasis, een vrijplaats bijna", zegt De Wijk. "Het land is zeer belangrijk voor de logistiek. Onder andere voor het verhandelen van antiquiteiten en olie."

IS heeft belang bij chaos
Nu Turkije van partij gewisseld is en het land zich nu actief bemoeit met de strijd tegen IS, wordt het moeilijker voor de terreurorganisatie om te opereren vanuit Turkije, legt De Wijk uit. "Op dit moment zie je dat de druk op IS wordt opgevoerd, alles wat binnen Turkije ten gunste van IS gebeurt komt nu onder druk te staan." Daarom creëert IS vanuit Turkije zelf chaos zodat de terreurorganisatie zijn gang kan blijven gaan, zegt De Wijk.

Daarom verwacht De Wijk meer IS-terreur in Turkije. "IS heeft enorm veel baat bij dat de chaos in de regio steeds groter wordt." In Syrië en Irak verliest IS steeds meer terrein, waardoor het kalifaat van IS in elkaar dreigt te storten. "Sommige experts denken dat dat binnen een half jaar al het geval kan zijn. Ze staan in elk geval behoorlijk onder druk. We weten dat terroristische organisaties dan de vlucht naar voren kiezen en dan zullen ze aanslagen uit gaan voeren waar ze kunnen om ervoor te zorgen dat er een nog grotere chaos ontstaat."

RTL nieuws.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Als IS denkt vooruit te gaan door overal aanslagen te plegen vergissen ze zich toch. Er komt helemaal geen chaos, we worden helemaal gewoon aan de wekelijkse aanslag ergens in Europa. En de beleidsmakers sussen de boel en gaan gewoon over tot de orde van de dag. Die aanslagen worden een soort natuurrampen of verkeersongelukken, meer niet.
En het is zo eenvoudig voor elk van ons om daaraan te ontkomen door een paar elementaire voorzorgen te nemen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

mercator schreef: En het is zo eenvoudig voor elk van ons om daaraan te ontkomen door een paar elementaire voorzorgen te nemen.
Ik denk dat ik dit boekje ga kopen. Kost maar 10 euro.

Help, er staat een terrorist in mijn keuken
tips en overlevingslessen bij een terreuraanslag thuis, op het werk of op het terras

Afbeelding

Het boek beschrijft in het kort wat een terrorist is, wat hij doet, wat de verschillen zijn én wat je moet doen als je met een terrorist te maken krijgt. Het leest zich prettig en door de grapjes tussendoor is het extra amuserend. Waarschijnlijk zullen wij deze informatie niet nodig hebben maar voor het geval dat toch handig even te lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Geen beertjes, kaarsen en "Imagine" in Turkije.
Nog niet eens alle schade is opgeruimd, maar 36 uur nadat de Atatürk-luchthaven in Istanbul doelwit was van een terreuraanslag, is het gewone leven er alweer zo goed als kan hervat. Reizigers komen en gaan en de winkels zijn open, zag verslaggever Roel Pauw. Glasscherven worden simpelweg in de prullenbakken gekieperd tussen de snoeppapiertjes en lege blikjes.

"Het lijkt een dag als alle andere op een drukke luchthaven. Het is een raar gezicht, want de mensen doen hier hun werk bij ruiten die zijn verbrijzeld door kogels of de explosie."

Een restaurant herdenkt twee medewerkers met een tafel vol bloemen. Collega's staan erbij in rouw.

Verder is er maar weinig rouwbeklag te merken op de luchthaven, in tegenstelling tot na de aanslagen in bijvoorbeeld Parijs en Brussel. "Vlaggen hangen halfstok en een reclamezuil toont een rouwlint, maar van bergen knuffels, waxinelichtjes en rouwkaarten is hier geen sprake."

"Ik vermoed dat de regering het niet wil; stilstaan bij verdriet is een teken van zwakte", speculeert Pauw. "De regering wil vastberadenheid uitstralen om de strijd tegen terreur te winnen. Daar passen geen softe waxinelichtjes of teddyberen bij, maar alleen vlaggen die de nationale trots uitstralen."

"Dit is het hart van Turkije, dit is niet de plek om te rouwen", bevestigt een medewerker van een wisselkantoor standvastig. Hij probeert uit te stralen dat het leven doorgaat. "Ik wil het geen normale dag noemen, maar we hebben het overleefd. Dus..."

Het lukt een andere werknemer nog niet om zo nonchalant te klinken. Ze was net een half uur thuis toen de aanslag plaatsvond. "Sommige van mijn collega's moesten alweer aan het werk terwijl de bloedspetters nog op de muur zaten." Pauw betwijfelt of er met haar over nazorg is gepraat.

Opvallender is misschien nog dat van extra veiligheidsmaatregelen nauwelijks iets te merken is. Toen vliegveld Zaventem na ruim een maand heropende, ontstonden er urenlange rijen door de aanscherpte controles, maar niks daarvan op Atatürk.

"Ik ben hier zelf met een taxi naartoe gereden, net als de drie terroristen die de aanslag pleegden. Maar ik ben geen enkele controle tegengekomen. Ik kon ongehinderd de vertrekhal inlopen."

Via de NOS
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Geen boekje van 10 Euro, maar een gratis tip van King

Bericht door King George »

Ariel schreef:
mercator schreef: En het is zo eenvoudig voor elk van ons om daaraan te ontkomen door een paar elementaire voorzorgen te nemen.
Ik denk dat ik dit boekje ga kopen. Kost maar 10 euro.

Help, er staat een terrorist in mijn keuken
tips en overlevingslessen bij een terreuraanslag thuis, op het werk of op het terras
Spoiler! :
Afbeelding
Het boek beschrijft in het kort wat een terrorist is, wat hij doet, wat de verschillen zijn én wat je moet doen als je met een terrorist te maken krijgt. Het leest zich prettig en door de grapjes tussendoor is het extra amuserend. Waarschijnlijk zullen wij deze informatie niet nodig hebben maar voor het geval dat toch handig even te lezen.
Hier wat Double Dutch van John O'Mill; Het gaat weliswaar niet over een terrorist, maar over een gewapende overvaller:

Rompelt een rover
ooit u over
Futsel dan terstond
zijn pistool hem ont
Streeft het heer
u dan nog weer
Zeef hem dan
door de hersenpan
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

De drie mannen die dinsdag tientallen mensen vermoordden bij een zelfmoordaanslag op het Turkse vliegveld Atatürk, liepen met een brede glimlach op hun gezicht naar de veiligheidscontrole op de internationale terminal. Dat is te zien op een foto die Bild.de op de website plaatst.

Afbeelding

Logisch toch. Deze knapen zullen gedacht hebben dat ze naar hun 72 maagden gingen. Ja, en daar wordt je blij van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

Als er 4 schapen over de dam zijn dan volgen er meer.
Dus vandaag, na gisteren de vier grote steden, is het nu de beurt aan de kleintjes on halfstok te gaan.
Hier Leiden:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Als er 4 schapen over de dam zijn dan volgen er meer.
Dus vandaag, na gisteren de vier grote steden, is het nu de beurt aan de kleintjes on halfstok te gaan.
Hier Leiden:
Nou ja, die doen het nog met de Nederlandse vlag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

Tja , veel keus in vlaggen hebben ze daar niet. In de collectie zit nog een regenboog vlag en die is nu niet van toepassing (bij Orlando wel) en een EU-vlag. En die halfstok zou igv. Brexit wel eens verkeerd opgevat kunnen worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Uiteraard. Geen probleem. Kom er maar in. :greeting2: Jij hoeft echt niet terug. Wij haten die nare Putin ook.

Wanted in Russia: EU court blocked suspected Istanbul attack mastermind from extradition in 2010
Afbeelding
A Chechen national suspected of being the mastermind behind the deadly Istanbul airport terrorist attack, earlier received refugee status in Austria, which helped him to repeatedly avoid extradition to Russia on terror charges.

Chataev turned out to be long wanted by the Russian authorities for terrorism-related offenses but he fled to Europe, where he was granted asylum, and successfully managed to escape extradition to Russia.

In 2008, he was detained with some other Chechen nationals in the Swedish town of Trelleborg as police found Kalashnikov assault rifles, explosives and ammunition in his car. As a result, he spent more than a year in Swedish prison.

In 2010, Chataev was arrested in Ukraine with his mobile phone files containing a demolition technique instruction and photos of people killed in a blast. Russia requested his extradition on terrorism-related charges but the European Court for Human Rights ordered Ukraine not to hand him over to Russia with Amnesty International also urging Ukrainian authorities to halt extradition as Chataev “could face an unfair trial and would be at risk of torture and other ill-treatment.”

more here
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door King George »

In Boston zagen we met de broers Chardaev hoeveel dankbaarheid terug werd gegeven voor geboden asiel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

En nu moeten tegen heug en meug vele toeristen naar Turkije gaan om aldaar volgens instructie van onze regering 'alert' te zijn.
Turkije ’te veilig’ om gratis te annuleren
Bange toeristen kunnen hun strandvakantie in Turkije deze zomer niet gratis annuleren of omboeken. Daar komen op de reisbureaus veel vragen over na de dodelijke aanslag op de luchthaven van Istanbul dinsdag.

„Er geldt in de Turkse badplaatsen geen negatief reisadvies, dus is er geen reden om daar geen vakantie te vieren”, zeiden grote touroperators als TUI, Neckermann en Corendon gisteravond tegenover De Telegraaf.
[...]
„De populaire badplaats Antalya, waar de meeste Nederlanders heen gaan in Turkije, ligt bijna duizend kilometer van Istanbul. Daar is niks aan de hand.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2612 ... ing__.html

Turkije heeft nog niet zoals Tunesië te maken gehad met aanvallen vanuit zee op toeristenstranden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

Ook terroristen kunnen heel boos worden. En doetals een klein kind dat met zijn speelgoed gaat gooien.
In dit geval: iedereen vlucht weg en er zijn voor de schietgrage terrorist geen onschuldigen om dood te schieten. Van kwaadheid gooit hij zijn AK47 op de grond.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Het was weer raak in Turkije. Negen burgers dood door aanslagen
Bomaanslagen op de politie in twee steden in Zuidoost-Turkije hebben woensdag minstens negen burgers het leven gekost. Tientallen anderen raakten gewond, lieten bronnen bij de veiligheidsdiensten weten. Zij houden de Koerdische afscheidingsbeweging PKK verantwoordelijk.

Eerder op de dag liepen Turkse militairen in een hinderlaag in de buurt van de Iraakse grens. Koerdische rebellen openden vanuit Noord-Irak het vuur met raketwerpers en geschut. Vier Turkse soldaten sneuvelden. Ook die aanval was het werk van de PKK, stellen de bronnen. Een kopstuk van de Koerdische Arbeiderspartij, zoals de beweging officieel heet, kondigde afgelopen weekeinde al nieuwe aanvallen op de politie aan.

Vier burgers kwamen woensdag om door de ontploffing van een bermbom. Het explosief werd van afstand tot ontsteking gebracht bij een ziekenhuis in Kiziltepe toen daar een politiebusje passeerde. Een dertigtal burgers en tien agenten raakten gewond.

In Diyarbakir, dat veel Koerden zien als de hoofdstad van Koerdisch-Turkije, kostte de explosie van een autobom vijf burgers het leven. Ook die aanslag was gericht tegen de politie, menen de bronnen. Er vielen twaalf gewonden, onder wie vijf agenten.

Nog niemand heeft aanspraak gemaakt op de verantwoordelijkheid voor de aanslagen.

Sinds het vredesoverleg tussen de Koerden en de Turkse regering in 2015 stukliep, wordt er in het zuidoosten meer bloed vergoten dan ooit. Het Turkse leger is vorige zomer een grootscheepse campagne begonnen tegen de PKK. Die slaat geregeld bloedig terug.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Bij een bomaanslag op een trouwerij in de Turkse stad Gaziantep zijn acht mensen omgekomen en tientallen gewond geraakt.

De aanslag gebeurde zaterdag net voor 23.00 uur. Een luide explosie was te horen bij een trouwzaal in de wijk Akdere, waar een huwelijksceremonie gaande was. Het was niet duidelijk hoeveel mensen daarbij aanwezig waren. De autoriteiten spreken van acht doden en zestig gewonden.

De gouverneur van Gaziantep spreekt van een ,,terreuraanslag''. Vicepremier van Turkije Mehmet Simsek zei tegen Turkse media dat het om een zelfmoordaanslag gaat. De aanslag is nog niet opgeëist.

In juli kwamen bij drie zelfmoordaanslagen op het vliegveld van Istanbul 44 mensen om het leven. Het was de dodelijkste aanslag in een reeks van aanslagen in Turkije dit jaar.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2644 ... aal__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Mahalingam »

Laatste nieuws er over:
Erdogan zegt dat IS achter bloedbad zit op Koerdische bruiloft: 50 doden
Bij een bomaanslag op een bruiloft in de Turkse stad Gaziantep, niet ver van de grens met Syrië, zijn zaterdagavond 50 doden gevallen. Volgens de autoriteiten raakten 94 personen gewond op het Koerdische trouwfeest in de open lucht. President Erdogan zegt dat Islamitische Staat (IS) waarschijnlijk achter de aanslag zit. De verantwoordelijkheid is nog niet opgeëist.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/erd ... ~a4361628/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie