Aanslagen in Turkije

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Bij een bomaanslag op een trouwerij in de Turkse stad Gaziantep zijn 50 mensen omgekomen en tientallen gewond geraakt.
:shock: De pleger van de zelfmoordaanslag op een trouwfeest in het Turkse Gaziantep was een kind niet ouder dan 12 tot 14 jaar. Dat heeft de Turkse president Tayyip Recep Erdogan zondag gezegd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Gisteravond was het bijna weer raak in Turkije. Er was nog een ventje die zich op wilde blazen. Politie kan op nippertje aanslag verijdelen door bommengordel van tiener af te nemen

Afbeelding

Afbeelding
Het nieuws dat de dodelijke bomaanslag in Turkije het werk was van een jongen tussen 12 en 14 jaar oud, zorgde voor heel wat verontwaardiging. Maar die tiener was lang niet de enige die in de greep is van ISIS. Afgelopen weekend werd in Kirkuk in Irak een aanslag verijdeld nadat een jongen van 12 met een bommengordel rond zijn middel werd gearresteerd.

Van de arrestatie werden videobeelden gemaakt. Daarop is te zien hoe veiligheidsdiensten een bommengordel van de jongeman afnemen. Op het moment dat hij werd gevangen, barste de tiener in tranen uit. De jongen liep door de straten van Kirkuk met een voetbaltruitje van FC Barcelona.

De bommengordel werd nadien tijdens een gecontroleerde explosie tot ontploffing gebracht.

Het is nog niet duidelijk of de tiener de aanval ook zelf wilde uitvoeren of dat hij hiertoe gedwongen werd door terreurgroep ISIS.

Aanslag op trouwfeest

De arrestatie van de jongen komt er nog geen 24 uur nadat een tiener in Turkije minstens 51 mensen doodde en 100 anderen verwondde bij een zelfmoordaanslag op een trouwfeest.

In Kirkuk zelf kwamen zondag nog 3 mensen om het leven bij twee andere zelfmoordaanslagen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Amerikaanse consulaat waarschuwt voor aanslagen in Istanbul

Het Amerikaanse consulaat in Istanbul heeft via zijn website westerlingen gewaarschuwd voor aanslagen en ontvoeringen in de metropool aan de Bosporus. Er zijn aanwijzingen binnengekomen dat extremistische groeperingen opnieuw „intensief pogingen doen” Amerikaanse burgers en andere buitenlanders in de Turkse stad aan te vallen.

De terroristische acties kunnen zorgvuldig zijn gepland in teamverband, maar ook volkomen onverwacht door eenlingen worden uitgevoerd. Het consulaat raadt aan mensenmassa’s te mijden en af te zien van reizen naar het zuidoosten van Turkije, in het bijzonder naar het grensgebied met Syrië.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Aanslag in centrum Istanbul

Bij een zware ontploffing in het centrum van Istanbul zijn zaterdagavond zeker 20 agenten gewond geraakt. Het gaat waarschijnlijk om een aanslag met een bomauto.

De ontploffing deed zich rond half elf plaatselijke tijd in de buurt van het stadion van Besiktas voor. Daar werd eerder op de avond een wedstrijd gespeeld, maar die was al twee uur afgelopen. Na de explosie is er volgens Turkse media ook geweervuur gehoord.

Volgens de Turkse minister van Binnenlandse Zaken zijn er zeker 20 gewonden gevallen. De slachtoffers zouden agenten van de oproerpolitie zijn die waren ingezet voor de wedstrijd. Op foto’s op Twitter zijn verwoeste voertuigen te zien. Op de grond liggen witte helmen van politieagenten. De minister van Transport sprak op Twitter van een 'terroristische aanslag.'

De politie heeft de omgeving van het stadion afgezet. Hulpdiensten zijn massaal aanwezig.

De club Bursaspor, de tegenstander van Besiktas eerder op de avond, laat weten dat er geen fans onder de gewonden zijn.

Turkse media spreken ook van een tweede explosie in de buurt van het Taksim-plein, maar daar is verder nog niets over bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door sjun »

ik denk dat moorddadig geweld in de leer van islam zit ingebakken. Vroeg of laat komt het weer ergens aan de oppervlakte. Daarom zou de wereld komaf moeten maken met deze ideologie en haar boodschapper door iedereen ter zake voor te lichten over hoe het systeem werkt en in stand gehouden wordt.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Er zijn zaterdagavond zeker 13 agenten omgekomen. Een onbekend aantal is gewond geraakt. En ja, het blijven moslim. Of we het nu over ISIS hebben of over de Koerden. Het maakt niet uit, want bijna alle groepen moslims deinzen er niet voor terug om geweld te gebruiken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Schepsel »

Nog meer weggegooide levens, nog meer weduwes of weduwnaren, nog meer kinderen met een ouder die nooit meer thuiskomt. De islam zuigt kennelijk in veel gevallen al je mededogen en menselijkheid op.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Minstens 29 mensen om het leven gekomen, melden de Turkse autoriteiten. Nog eens 166 mensen raakten gewond.

Eerst ontplofte een autobom, gevolgd door een zelfmoordaanslag, zo'n 45 seconden later. De autobom werd vanaf een afstand tot ontploffing gebracht.

Afbeelding

"Het was net de hel," zegt een getuige van de explosie tegen Reuters. "De vlammen gingen heel hoog de lucht in. Ik zat in een café koffie te drinken. Mensen doken onder tafels, vrouwen begonnen te huilen.

De schade had nog erger kunnen zijn.
Volgens NTV bracht de explosievenopruimingsdienst een verdacht pakket tot ontploffing dat na de eerdere explosies buiten het stadion was aangetroffen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

:shock: Turkije wordt niet gespaard wat betreft bomaanslagen. Wat vreselijk.
Afbeelding
Veel doden en gewonden door aanslag Turkije

KAYSERI - Zeker dertien militairen zijn zaterdag om het leven gekomen door een vermeende bomaanslag in de stad Kayseri, in het midden van Turkije. Meer dan 48 mensen raakten gewond, lieten de Turkse strijdkrachten weten. Het leger sprak alleen over dode en gewonde militairen. De autoriteiten sluiten niet uit dat er ook burgerslachtoffers zijn.

Een bus werd volgens persbureau Dogan vlakbij een universiteit getroffen door een explosie. Bronnen binnen de veiligheidsdiensten zeiden tegen het persbureau dat waarschijnlijk een auto vol explosieven tot ontploffing is gebracht. In de getroffen bus zouden naast militairen ook burgers hebben gezeten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Op internet spreekt men al van 100 doden, maar door de media stilte is dat niet te verifiëren. Men kan op twitter ook lezen dat de eigenaar een paar weken geleden door Amerika voor een aanslag gewaarschuwd was, en dat hij maatregelen genomen had.
Bloedbad in nachtclub Istanbul

Bij een vermoedelijk terroristische aanslag op een van de grootste en bekendste nachtclubs van de Turkse stad Istanbul zijn zondagochtend vroeg minstens 39 mensen gedood en vele tientallen mensen gewond geraakt. Het gaat om Club Reina aan de oever van de Bosporus.

Er liggen 69 mensen in het ziekenhuis. Vier van hen zijn er slecht aan toe. Inmiddels zijn 21 slachtoffers geïdentificeerd. Onder hen zijn 15 of 16 buitenlanders en een politieagent. Dat heeft de Turkse minister van Binnenlandse Zaken Suleyman Soylu zondagochtend bevestigd.

De politie is met man en macht op zoek naar de dader. Op weg naar binnen vermoordde die een politieman en een burger om vervolgens in het wilde weg om zich heen te schieten. De autoriteiten gaan uit van een terroristische actie. Veel is echter nog onduidelijk, zoals het motief. Sommige bezoekers van de club spraken van meer daders, van wie er zeker een verkleed was als kerstman, maar dat is niet bevestigd.

Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken meldt dat het Nederlandse consulaat in Turkije op dit moment geen aanwijzingen heeft dat er Nederlanders betrokken zijn. Het consulaat in Istanbul houdt vinger aan de pols, aldus een woordvoerder. Later op de dag komen de Turkse autoriteiten waarschijnlijk met lijsten me namen van slachtoffers.

De politie heeft de nachtclub volledig uitgekamd, onder meer op zoek naar explosieven.

In het pand zouden vele honderden feestvierders zijn geweest. Tientallen van hen zouden in doodsnood in de Bosporus zijn gesprongen. Volgens het stadbestuur gaat het onmiskenbaar om een terroristische aanval. Istanbul is al weken in verhoogde staat van paraatheid. Er zouden zo’n 17.000 politieagenten actief zijn. De Turkse politie is met gepantserde auto’s uitgerukt en ook zijn er veel ambulances ingezet.

Istanbul is de grootste stad van Turkije. Er wonen 14 miljoen mensen.

Verbod op beelden
De Turkse regering heeft verboden nog langer beelden en berichtgeving naar buiten te brengen over de aanslag. Volgens persbureau Bloomberg gebeurt dat „om de onderzoeken niet in gevaar te brengen.”

Op de internetpagina van Die Welt komen toch getuigenverslagen naar buiten. „Twee personen schoten met een wapen”, zegt een van de ooggetuigen. „Plotseling begon iedereen te rennen. Mijn man zei tegen me dat ik niet bang hoefde te zijn. Hij is bovenop me gaan liggen en heeft drie schotwonden opgelopen.”

Een andere ooggetuige spreekt ook over de dramatische gebeurtenissen in de nachtclub Reina: „Ik moest meerdere lichamen van me af gooien om weg te kunnen komen.”

Volgens de ooggetuigen waren er zo’n zevenhonderd bezoekers in de nachtclub ten tijde van de aanslag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:De autoriteiten gaan uit van een terroristische actie.
Wat zou het anders moeten zijn? Een afrekening in het criminele circuit?

Maar die autoriteiten hadden best wat specifieker mogen zijn. Dit is een jihadistische slachting, een oorlogshandeling.

We moeten zorgvuldig zijn met onze woordkeuze, want die bepaalt wat we denken en daarmee ook wat we uiteindelijk zullen doen. De voorhoede van de islam heeft ons de oorlog verklaard, al 1400 jaar geleden, en nu zien we steeds meer militaire acties die we niet kunnen pareren omdat we noch de vijandelijkheden noch de vijand weten te benoemen.

Durven we te zeggen dat de vijand de islam is, dan weten we ook wat we moeten doen: alles wat de islam terugdringt. We hoeven daarbij niet te wachten tot de volgende aanval, we kunnen op eigen initiatief in de tegenaanval. En dat moeten we ook. Met alleen defensie wordt geen enkele oorlog gewonnen.

Net als bij een "gewone" oorlog moeten niet de burgers van de vijand (de gewone moslims) het doelwit zijn, maar wel de soldaten (de "terroristen") en uiteraard de bases waar deze soldaten worden getraind. Dat betekent sluiting van de mohammedaanse kazernes (moskeeën) en websites.

Moestafa Kemal Atatürk legde de islam in zijn land ooit stevig aan banden en nog steeds zijn de Turken hem daar dankbaar voor. Maar niet genoeg. Ze moeten opnieuw leren wie hun vijand is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De autoriteiten gaan uit van een terroristische actie. Veel is echter nog onduidelijk, zoals het motief.
Tja, wat zou het motief kunnen zijn? Vrijheid blijheid geldt niet voor de religie van haat en parasietengedrag. Een nachtclub is verboden in de ogen van de historische blindganger Mohammed, maar volop parasiteren op de westerse technologie door anderhalf miljard Mohammed-gezinden is geenszins verboden. De smerige stinkende poepluierreligie islam zit vol met onwezenlijke achterbakse hypocriete vijandige handelingen tegen andersdenkenden. Aanhangers van deze kotsreligie deugen dus niet.

Draag een hakenkruis op je pet en je wordt opgepakt. Een overeenkomstige uiting voor fascistische terreur door middel van de islamitische kopvod kent echter volop begrip in de ogen van de smerige politieke hypocriete machthebbers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Afbeelding
Op internet spreekt men al van 100 doden, maar door de media stilte is dat niet te verifiëren. Men kan op twitter ook lezen dat de eigenaar een paar weken geleden door Amerika voor een aanslag gewaarschuwd was, en dat hij maatregelen genomen had.
Bloedbad in nachtclub Istanbul

Bij een vermoedelijk terroristische aanslag op een van de grootste en bekendste nachtclubs van de Turkse stad Istanbul zijn zondagochtend vroeg minstens 39 mensen gedood en vele tientallen mensen gewond geraakt. Het gaat om Club Reina aan de oever van de Bosporus.

Er liggen 69 mensen in het ziekenhuis. Vier van hen zijn er slecht aan toe. Inmiddels zijn 21 slachtoffers geïdentificeerd. Onder hen zijn 15 of 16 buitenlanders en een politieagent. Dat heeft de Turkse minister van Binnenlandse Zaken Suleyman Soylu zondagochtend bevestigd.

De politie is met man en macht op zoek naar de dader. Op weg naar binnen vermoordde die een politieman en een burger om vervolgens in het wilde weg om zich heen te schieten. De autoriteiten gaan uit van een terroristische actie. Veel is echter nog onduidelijk, zoals het motief. Sommige bezoekers van de club spraken van meer daders, van wie er zeker een verkleed was als kerstman, maar dat is niet bevestigd.

Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken meldt dat het Nederlandse consulaat in Turkije op dit moment geen aanwijzingen heeft dat er Nederlanders betrokken zijn. Het consulaat in Istanbul houdt vinger aan de pols, aldus een woordvoerder. Later op de dag komen de Turkse autoriteiten waarschijnlijk met lijsten me namen van slachtoffers.

De politie heeft de nachtclub volledig uitgekamd, onder meer op zoek naar explosieven.

In het pand zouden vele honderden feestvierders zijn geweest. Tientallen van hen zouden in doodsnood in de Bosporus zijn gesprongen. Volgens het stadbestuur gaat het onmiskenbaar om een terroristische aanval. Istanbul is al weken in verhoogde staat van paraatheid. Er zouden zo’n 17.000 politieagenten actief zijn. De Turkse politie is met gepantserde auto’s uitgerukt en ook zijn er veel ambulances ingezet.

Istanbul is de grootste stad van Turkije. Er wonen 14 miljoen mensen.

Verbod op beelden
De Turkse regering heeft verboden nog langer beelden en berichtgeving naar buiten te brengen over de aanslag. Volgens persbureau Bloomberg gebeurt dat „om de onderzoeken niet in gevaar te brengen.”

Op de internetpagina van Die Welt komen toch getuigenverslagen naar buiten. „Twee personen schoten met een wapen”, zegt een van de ooggetuigen. „Plotseling begon iedereen te rennen. Mijn man zei tegen me dat ik niet bang hoefde te zijn. Hij is bovenop me gaan liggen en heeft drie schotwonden opgelopen.”

Een andere ooggetuige spreekt ook over de dramatische gebeurtenissen in de nachtclub Reina: „Ik moest meerdere lichamen van me af gooien om weg te kunnen komen.”

Volgens de ooggetuigen waren er zo’n zevenhonderd bezoekers in de nachtclub ten tijde van de aanslag.
Bah, de mensen hebben het echt zwaar te verduren daar de laatste tijd. Het loopt daar op meerdere vlakken compleet uit de hand. :unhappy:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Schepsel schreef: Bah, de mensen hebben het echt zwaar te verduren daar de laatste tijd. Het loopt daar op meerdere vlakken compleet uit de hand. :unhappy:
Ja, ik begrijp dat niet. Wij hebben hier toch ook verderfelijke nachtclubs - en nog erger - grachten met rijen hoeren achter de ramen die er doorgaans vrij bloot bijzitten. De hoeders van de beschaving (mohammedanen) zouden daar best weleens wat meer aandacht aan kunnen besteden. Want vijfmaal per dag met je achterste omhoog tot Allah bidden schijnt niet te helpen. Misschien moeten mohammedanen dat eens in hun blote kont proberen. Allah schiep de vrouw, dus hij weet drommelsgoed waar zijn wellust zit. Als ik mohammedaan was, zou ik allang verhuisd zijn naar een beschaafd land zonder 16 miljoen varkens die net zo afkerig van het mohammedanisme zijn als de 15 miljoen mensen die in Nederland wonen. In Nederland wonen 1 miljoen aanhangers van het mohammedanisme. In totaal heeft Nederland dus 16 miljoen inwoners.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Bah, de mensen hebben het echt zwaar te verduren daar de laatste tijd. Het loopt daar op meerdere vlakken compleet uit de hand. :unhappy:
Hoezo ? De Turken hebben toch helemaal wat ze wilden met hun Geliefde Islamitische Leider ? Zelfs hier stonden ze met duizenden hun liefde voor Erdogan uit te schreeuwen. Terrorisme hoort nu eenmaal bij de Mohammedaanse levensstijl waar ze voor gekozen hebben.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dit kun je tegenkomen in Istanbul, maar ook in Cairo.



Volgens mij is dit niet halal. Merk op dat zij blond geverfd is. Daar geilen mohammedanen op. Ik weet dat in de Arabische landen in de nachtclub van vijf sterren hotels het wemelt van de hoeren die uit de Balkanlanden komen. Arabieren, die traditiegetrouw overtuigd mohammedaan zijn met een theedoek over hun kop, drinken whisky en omringen zich met deze vrouwen. Noem het menselijk, maar in het mohammedanisme is alle menselijkheid ontvreemd. De beste moslims zijn dus de meest onmenselijke. Die van ISIS. Onthoud dit wanneer een Gutmensch neo marxist u wil doen geloven dat er ook goede moslims zijn en daarbij verwijst naar zijn nietszeggende Marokkaanse soepjurk mohammedaan als alleraardigste buurman.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

De aanslag op de nachtclub is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Al dagen was er in Turkije een anti-Oud en Nieuw viering propaganda van islamisten!

Afbeelding

En zoals was te verwachten heeft ISIS maandag de aanslag op een nachtclub in het Turkse Istanbul opgeëist. Ze spreken in een verklaring van een ,,gezegende operatie tegen de beschermer van het kruis, Turkije''. ,,Een heldhaftige soldaat van het kalifaat heeft een slag geslagen tegen een van de bekendste nachtclubs waar de christenen deze feestdag van de afvalligen vieren.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Hoezo ? De Turken hebben toch helemaal wat ze wilden met hun Geliefde Islamitische Leider ? Zelfs hier stonden ze met duizenden hun liefde voor Erdogan uit te schreeuwen. Terrorisme hoort nu eenmaal bij de Mohammedaanse levensstijl waar ze voor gekozen hebben.
De Turkse president heerst over het rijk van chaos, schrijft Afshin Ellian. Hij is het met je eens Mercator.

Turkije dreigt, met de nieuwste aanslag op een mondaine club in Istanbul, langzamerhand op een Midden-Oosters land te lijken. De Europese kant van Turkije is verminkt door de jihadisten en Erdogan.
In het Turkije van sultan Erdogan regeert de chaos

Het jaar 2017 begon met een bloedbad in Istanbul. Ook in Irak zijn er aanslagen gepleegd. Aan de Europese kant van Istanbul kwamen 39 burgers om. De plaats van de misdaad is even symbolisch als het tijdstip van de aanslag. De daders zijn haters van Turkije en vooral het seculiere deel van Turkije.

De populaire discotheek Reina in de wijk Ortakoy aan de Europese kant van de Bosporus representeert alles wat de vijanden van de Turkse republiek en van de NAVO haten. Onder de slachtoffers bevinden zich 24 buitenlands. Onder hen zijn Marokkanen, Saudiërs, Libanezen, Libiërs, een Belg van Turkse afkomst en een Israëlisch meisje.

Ondanks alle veiligheidsmaatregelen is weer een NAVO-lid aangevallen. De terreurbeweging ‘Islamitische Staat’ (IS) heeft de aanslag in Istanbul maandag opgeëist – een herhaling van de slachtpartij in de Parijse concertzaal Bataclan in november 2015.

Jihadisten mogen ‘afvalligen doden

De kalief van IS heeft in zijn laatste boodschap (december 2016) de Turkse staat en het Turkse volk als mortad (afvallig) verklaard. Het is ironisch om op te merken dat IS aan Turkije dezelfde status als aan de van Koerden heeft toegekend, namelijk die van de afvalligheid. Afvalligen zijn geen onschuldige burgers en daarom mogen ze van jihadisten worden gedood. Dat is ook nog conform de sharia: op de afvalligheid staat de doodstraf.

Het is zeer de vraag of we ooit goed worden geïnformeerd over de aard en achtergrond van de daders en hun eventuele connecties met de Turkse politie of de inlichtingendiensten. De Turkse regering gaf steun aan enkele jihadistische groepen in Syrië. Dit werd verricht door de politie en inlichtingendiensten. Hoe deze connecties zich verder hebben ontwikkeld, is nooit helder geworden. Ook weten we dat de jihadisten in Syrië vaak en gemakkelijk van groep wisselen.

Moordenaar van Russische ambassadeur was politieagent

Over de dader van de aanslag in Istanbul doen tegenstrijdige berichten de ronde. De gouverneur van Istanbul beweert dat er één schutter was betrokken bij deze terroristische aanslag. Maar Turkse media zeggen dat er meerdere aanvallers waren. Er zijn dus verschillende versies over deze aanslag in omloop.

Een paar dagen eerder is in Ankara Andrei Karlov vermoord, de Russische ambassadeur in Turkije. De dader was een 22-jarige agent die al 2,5 jaar voor de politie werkte. Hij werd door de veiligheidsdiensten ter plekke uitgeschakeld. Voordat hij door de diensten werd gedood, riep hij: ‘Allahu akbar. Vergeet Aleppo niet! Vergeet Syrië niet! Jullie zullen alleen veilig zijn als onze steden veilig zijn.’

Deze laatste oproep is ooit door Al-Qa’ida-leider Osama bin Laden verkondigd. Dat is niet alles. Volgens internationale media zou hij ook hebben gezegd: We are the ones who pledged allegiance to Muhammad, to wage jihad. Deze zin stamt af van de Khandag-oorlog onder leiding van de profeet Mohammed. De strijders verklaarden nogmaals hun baya’a, trouw aan de profeet.

Turkije krijgt het nog zwaar te stellen met de jihadisten

De moordenaar van de Russische ambassadeur was dus niet zomaar een boze jongen. Blijkens zijn uitspraken was hij een jihadist. Het wordt een moeilijke opgave voor de Turkse regering om de jihadistische groepen te bestrijden.

Nu president Recep Tayyip Erdoğan samenwerkt met Rusland in de Syrische burgeroorlog, zullen de meeste jihadistische groepen zich tegen de Turkse bevolking keren. Ook moeten we niet vergeten dat de jihadisten dankzij president Erdoğan zelf in Turkije zijn. Zie nu al de erfenis van Erdoğan: aanslagen op burgerdoelen in Turkije.

Erdoğan bracht de jihadisten naar Turkije om president Bashar al-Assad van Syrië af te zetten. Hij koos openlijk voor de Moslimbroederschap. Die groep is in Egypte al verslagen. Erdoğan verliest nu de oorlog tegen het Assad-regime. Ook ontketende hij een oorlog tegen eigen Koerden met alle gevolgen van dien.

Daarnaast is hij met een grote zuiveringsactie bezig binnen de Turkse strijdkrachten, politie en de rechterlijke macht. Kort maar krachtig: Erdoğan en zijn bende hebben in Turkije chaos, een burgeroorlog met Koerden en jihadistische conflicten veroorzaakt.

Turkije is een gewoon Midden-Oosters land aan het worden

De droom van de seculiere Turken over toetreding tot de Europese Unie is in rook opgegaan. Turkije dreigt langzamerhand op een Midden-Oosters land te lijken. En Erdoğan is bezig om Turkije te vernielen door continu van koers te wijzigen, en haat en conflicten in zijn samenleving te verspreiden. Alle acties van Erdoğan na de zogenaamde staatsgreep hebben de Turkse staat en strijdkrachten alleen maar verzwakt.

Sultan Erdoğan heerst over het rijk van chaos. De Europese kant van Turkije is verminkt door de jihadisten en Erdoğan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik wens de politiek religieuze firma DENK op 15 maart alle succes toe zoals door Erdogan in Turkije is gedemonstreerd.

Merk op dat de vrouw van Erdogan een propagandist is voor het mohammedanisme. Het staat allemaal in de Koran. Waarom sluit Erdogan niet alle kerken en niet-islamitische scholen? Hoe zit het met al die andere nachtclubs die de leringen van de profeet proleet psychopaat aan hun lul vastbinden? Het geweld zal niet ophouden in Turkije. De ware mohammedaan weet hoe hij af moet rekenen met verraders van het gedachtegoed van pedofiele oorlogsmisdadiger Mohammed. Erdogan mag vrezen voor zijn leven. Ook al mist hij een stukje van zijn piemel, ook al trekt hij een soepkurk aan en ligt dagelijks vijfmaal op de grond met zijn achterwerk omhoog richting afgod Allah, het zal hem niet baten. Hij is een hypocriet en daar weet IS wel raad mee. IS heeft namelijk ook goede kanten . . .

Medelijden met de slachtoffers? NEE! Mercator mijdt islamitische landen als de pest. Dat zou iedereen moeten doen die logisch denkt.

Afbeelding
Echtpaar Erdogan. Vastberaden, doortastend vals islamitisch.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Wat maakt zo'n kopvod een vrouw lelijk. Maar ja, dat is eigenlijk de bedoeling van dat ding. Dat vergeet menig jong marokkaans meisje. Die doen er alles aan om ondanks de schaamhaarlap er toch leuk uit te zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Medelijden met de slachtoffers? NEE! Mercator mijdt islamitische landen als de pest. Dat zou iedereen moeten doen die logisch denkt.
Je kan op eenvoudige wijze 99 % van het risico vermijden door uit de buurt van Mohammedanen te blijven of wat doelwitten zouden kunnen zijn van Mohammedanen. Wat in een sjieke Turkse nachtclub gaan zitten feesten en alcohol zitten drinken is net wat je NIET moet doen.
Na elke aanslag horen we de stoplap we mogen ons niet laten bang maken door de terroristen want dan winnen ze. Maar met dat soort wijsheid ben je niks als je levenslang in een rolstoel zit dankzij een paar Marokkanen of Turken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Na elke aanslag horen we de stoplap we mogen ons niet laten bang maken door de terroristen want dan winnen ze. Maar met dat soort wijsheid ben je niks als je levenslang in een rolstoel zit dankzij een paar Marokkanen of Turken.
Sommige kranten schrijven heel interessante artikelen over de aanslag. Bijvoorbeeld dat er ooit eens bekende mensen die nachtclub bezocht hebben. Zoals Yolanthe Sneijder-Cabau en Wesley Sneijder die kwamen vaak in club Reina '

Gelukkig waren Yolanthe en Wesley op vakantie tijdens de aanslag, alhoewel moeders Sneijder er niet gerust op is. "Wat als ze daar wel waren geweest en oud en nieuw hadden gevierd?" :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:
mercator schreef: Na elke aanslag horen we de stoplap we mogen ons niet laten bang maken door de terroristen want dan winnen ze. Maar met dat soort wijsheid ben je niks als je levenslang in een rolstoel zit dankzij een paar Marokkanen of Turken.
Sommige kranten schrijven heel interessante artikelen over de aanslag. Bijvoorbeeld dat er ooit eens bekende mensen die nachtclub bezocht hebben. Zoals Yolanthe Sneijder-Cabau en Wesley Sneijder die kwamen vaak in club Reina '

Gelukkig waren Yolanthe en Wesley op vakantie tijdens de aanslag, alhoewel moeders Sneijder er niet gerust op is. "Wat als ze daar wel waren geweest en oud en nieuw hadden gevierd?" :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Gelukkig waren Yolanthe en Wesley op vakantie tijdens de aanslag, alhoewel moeders Sneijder er niet gerust op is. "Wat als ze daar wel waren geweest en oud en nieuw hadden gevierd?" :scratch:
Dan was er nu een week nationale rouw afgekondigd geworden in Nederland. Compleet met oplaten van ballonnetjes en het branden van kaarsjes.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Aanslagen in Turkije

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef: Gelukkig waren Yolanthe en Wesley op vakantie tijdens de aanslag, alhoewel moeders Sneijder er niet gerust op is. "Wat als ze daar wel waren geweest en oud en nieuw hadden gevierd?" :scratch:
Dan was er nu een week nationale rouw afgekondigd geworden in Nederland. Compleet met oplaten van ballonnetjes en het branden van kaarsjes.
En een heleboel verschrikkelijk onnodig slap geouwehoer in de ruimte met als achterliggende drijfveer dat dit alles triest is en niets te maken heeft met al die aardige moslims die u mogelijk kent. Want geloof het of niet, ook zij veroordelen de aanslagen. En wat zeggen ze daarbij? U raadt het al: 'Terrorisme heeft niets met islam te maken'. Toch wel, want het waren immers islamitische terroristen met respect voor Allah de verschrikkelijke. Dat bedoel ik, die zogenaamde aardige mohammedaanse buurman van doorgaans Marokkaanse afkomst verkettert zijn eigen heilige haatboek en terroristenhandboek Koran. Mohammedanen deugen niet. Zij liegen en bedriegen en zijn de grootste hypocrieten die een fatsoenlijk mens zich maar kan indenken. Mochten zij geen hypocrieten zijn dan zijn zij in ieder geval pathologische leugenaars. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie