Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Tja...Hoe onnozel kan je zijn, en geloof ik haar verhaal? Nou nee.... :no1: Niet echt.
Nederlandse vrouw ontsnapt uit handen van IS
Afbeelding
Een Nederlandse vrouw, die sinds september vorig jaar bij Islamitische Staat verbleef, heeft zich gemeld bij Koerdische strijders in Mosul in Noord-Irak. De vrouw, Laura Angela Hansen, zegt in een interview met tv-zender Kurdistan24 dat ze is geboren in 1995.

Op haar zeventiende bekeerde zij zich tot de islam. Vorig jaar september reisde zij met haar man naar het Midden-Oosten. Haar man zou haar hebben verteld dat zij op vakantie gingen. Zij zouden geld gaan brengen naar vluchtelingen.

In het interview vertelt Hansen dat haar man haar tegen haar wil naar Raqqa bracht, de zelfverklaarde hoofdstad van IS in het noorden van Syrië. Daar zat zij in een huis, bewaakt door mannen met baarden en geweren.

Mosul
Later verhuisden zij naar Mosul, in Noord-Irak. Daar wist zij vandaag met hulp van haar vader Koerdische strijders te bereiken, samen met haar twee zoontjes.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken wil het verhaal van Hansen niet bevestigen. Het ministerie wil alleen kwijt dat een Nederlandse vrouw recent om hulp heeft gevraagd bij de Nederlandse ambassade in Irak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

EXCLUSIVE INTERVIEW met filmpje.

ERBIL, Kurdistan Region (Kurdistan24) – On Tuesday, a Dutch woman who joined the Islamic State (IS) last September surrendered to Peshmerga around the IS stronghold of Mosul in northern Iraq.

In an exclusive interview with Kurdistan24, Laura Angela Hansen, born in 1995 in Den Haag, Netherlands, talked about her journey to Turkey, Syria, and Iraq.

Dropping out of school before graduating from high school, Hansen converted to Islam at age 17 and, through a dating website for Muslims, met and married a Netherlands-based man of Palestinian origins.

She said her neighbors did not like her husband because of his long beard. She was forced to move but, in the new location, he was the reason neighbors had to call the police to report domestic violence.

“We had a lot of problems. He was very aggressive and [the neighbors] called the police a lot of times. I was pregnant, so I didn't want to divorce,” Hansen told Kurdistan24.

Last September, Hansen left Netherlands with her husband who claimed was taking her on a “vacation” and donate money to refugees.

Little did she know that she was being taken to the IS-controlled area in Syria.

“I didn't want to come to Syria...without me knowing. He pushed me,” she said.

“They put me in a house. It was all [guarded by] men. Men with beards and guns,” she added.

She lived in the city of Raqqa, the de facto IS capital in northern Syria, for several months before being transferred to Mosul, Iraq.

On July 12, with her father’s help, she surrendered to Peshmerga with her two kids Iman, 4, and Abdullah, 1.

The children were wounded in a bombardment that targeted the surrounding areas of Mosul, and Peshmerga provided medical care for them.

Hansen said she fled IS because life was horrible in Raqqa and Mosul under IS’ rule.

“I was trying all the time to flee from the hell in which I was living,” she said.

Hansen then expressed her gratitude for the Peshmerga’s help and support in protecting her and her children.

“They [Peshmerga] took my hand, and they helped me with everything,” she said.

Hansen is the third IS defector surrendering to Peshmerga and interviewed exclusively by Kurdistan24 in the past six months.

On March 17, Kurdistan24 interviewed an American-Palestinian IS fighter, Mohamad Jamal Khweis, who surrendered to Peshmerga forces near the city of Sinjar (Shingal) in northern Iraq.

On Feb. 17, a Swedish girl Marlin Stivani Nivarlain was rescued by the Kurdish Special Forces from the Directorate General of Counter-Terrorism (CTD).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Zij wordt al zomer 2011 in de pers genoemd. Ze was toen voor de tweede keer weggelopen uit jeugdcentrum 'de Horizon' in Alphen aan den Rijn en bleef een maand zoek.
Laura Hansen (15) weggelopen uit jeugdcentrum
Het is niet bekend wat voor kleding ze droeg toen zij vertrok uit Alphen aan den Rijn. Doordeweeks woont Laura normaliter bij haar ouders in Zoetermeer. Soms gaat ze gekleed als moslima met hoofddoek, zij noemt zich dan Lamia of Lamyae. Laura heeft geen legitimatiebewijs bij zich.
http://www.dichtbij.nl/alphen/regio/art ... trum-.aspx
Dit was dus de derde keer dat ze verdween.
Ik geloof niet dat ze van haar geloof is afgevallen.
"...her two kids Iman, 4, and Abdullah, 1. " Die zullen wel niet Gerrit en Willem gaan heten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Ik heb zo'n idee dat het kind wat IQ betreft niet boven de 60 uitkomt. Dwaze ziel.

Elke krant schrijft nu over haar. Alsof ze het achtste wereld wonder is. En haar man is geen Hollander lees ik in het AD, maar komt uit Duitsland.
De vrouw zou vorig jaar september met haar in Duitsland geboren man, die zij op een online datingsite voor moslima's had ontmoet, naar het Midden-Oosten zijn vertrokken vanuit hun toenmalige woonplaats Leidschendam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Tja...Hoe onnozel kan je zijn, en geloof ik haar verhaal? Nou nee.... :no1: Niet echt.
Op haar zeventiende bekeerde zij zich tot de islam.

In het interview vertelt Hansen dat haar man haar tegen haar wil naar Raqqa bracht, de zelfverklaarde hoofdstad van IS in het noorden van Syrië. Daar zat zij in een huis, bewaakt door mannen met baarden en geweren.
Ze heeft haar geloof nog niet begrepen anders had ze moeten weten dat de wil van haar man haar wil is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

De NOS loopt leeg op deze vrouw. Zielig, en nog meer zielig.

Buren Laura Hansen geloven verhaal over vakantie niet

Laura Hansen, die bijna een jaar bij Islamitische Staat verbleef, woonde een jaar lang in een appartement in Leidschendam voordat ze met haar gezin halsoverkop vertrok naar het Midden-Oosten. Volgens buren werd Laura door haar echtgenoot regelmatig mishandeld. "En omdat we dachten dat ook haar dochtertje mishandeld werd, hebben we een paar keer de politie gebeld."

Die heeft de man van Laura ook een keer vastgezet. "Maar dan kwam hij terug en was hij boos op ons dat we de politie hadden gebeld. Iemand anders had een afspraak met Laura. Dat ze, als ze mishandeld werd, een Dora-vlag of handdoek voor het raam zou hangen. Dan zou iemand komen kijken hoe het met haar was."

Bang voor buurman
"De laatste weken voor ze vertrokken kwamen er ook steeds meer mannen met lange gewaden en baarden op bezoek," vertelt een van de buren. "En ik was bang voor haar man. Hij was maar klein van stuk maar gedroeg zich alsof hij 1 meter 90 was en elke dag naar de sportschool ging. Tegen de rechercheur die langskwam over de mishandelingen heb ik ook gezegd dat ik bang voor hem was."

En toen verdween het gezin spoorloos. "Alles in de woning was er nog. Het licht brandde, er stonden pannen op het fornuis, de babykleertjes lagen er nog. Binnen een week werd de flat door haar moeder en vader uitgeruimd. De moeder zei dat ze naar Irak waren. De vader van Iman, het dochtertje van Laura, wist van niets. Hij kwam langs om zijn kind te bezoeken en toen waren ze weg."

Verbazing
De buren hebben het verhaal van Laura Hansen dat gisteravond naar buiten kwam, met verbazing aangehoord. "Als je op vakantie naar Turkije gaat, dan laat je toch niet alles achter? Zeker niet met een klein kind van vier weken. En geld brengen naar vluchtelingen? Ze hadden zelf geen rooie cent."

De buren hopen dat de kinderen van Laura snel weer naar Nederland komen. "En dat Iman haar vader snel weer ziet."

Hechtenis
Laura Hansen werd naar eigen zeggen bevrijd door Koerdische strijders en wordt op dit moment nog vastgehouden in Iraaks Koerdistan. “We houden haar in hechtenis. We zorgen goed voor haar, en zijn in gesprek met de Nederlandse autoriteiten om ervoor te zorgen dat ze veilig naar Nederland kan terugkeren”, zegt een woordvoerder van de Koerdische regionale veiligheidsraad.
En hier gaat haar moeder los. Het is zo;n lieve meid. Ik denk dat ze gehersenspoeld was
Ze werd gisteravond gebeld door een vriend. Dat het wel leek of hij Laura net op de radio had gehoord. En toen ze daarna haar telefoon checkte, bleek ze heel veel oproepen te hebben gemist. Jennifer, moeder van Laura Hansen en oma van Iman en Abdullah, is dolgelukkig dat ze straks haar dochter en kleinkinderen weer in de armen kan sluiten, zegt ze in een gesprek met de NOS. Ze waren naar eigen zeggen sinds september in handen van IS en zouden onlangs zijn bevrijd door Koerdische strijders.

"Een jaar geleden was ze ineens verdwenen", zegt Jennifer. "Iman was bijna jarig en we wilden iets gezelligs gaan doen. Maar we konden Laura niet vinden. Ik dacht dat haar man haar iets had aangedaan, hij was zo agressief. Uiteindelijk zijn we het huis binnengegaan en daar stond alles nog. Onuitgepakt speelgoed van mijn kleinzoon die toen net was geboren. Alles. Alsof ze in een flits verdwenen waren of zo."

Geen goed gevoel
Via een zus van de echtgenoot van Laura hoorde Jennifer dat ze op weg waren naar Mekka, of verder. "Daar had ik geen goed gevoel bij. Dat je daar zelf voor kiest is nog tot daaraan toe, maar dat je twee kleine kinderen meeneemt ?"

Jennifer vermoedt dat Laura erg is beïnvloed door haar man. "Gehersenspoeld zelfs. We gaven haar een televisie en een computer. Maar de volgende keer dat we kwamen waren die weg. Ik denk dat hij haar dom wilde houden. Achteraf denk ik dat ik het had moeten zien, maar ja. Laura is een hele lieve meid, maar zo beïnvloedbaar. Ze heeft een fout gemaakt. Maar ze zou nooit iemand pijn doen. Daar is ze veel te gevoelig voor."

Broertje
Laura komt uit een heel normaal Nederlands gezin, zegt haar moeder. "Maar toen ze 17 jaar oud was, overleed haar broertje. Hij was toen 15 jaar. Hij had huidtumoren. Ze waren twee handen op een buik. Misschien heeft ze die klap nooit goed kunnen verwerken."

Het afgelopen jaar kwamen via de ex-man van Jennifer, de vader van Laura, wat berichten van Laura binnen. "Maar ik durfde niet terug te reageren. Haar man had me toen hij drie maanden met Laura getrouwd was al de toegang tot hun appartement ontzegd. Ik wilde hem niet kwaad maken."

Verlossende nieuws
Gisteravond kwam dan eindelijk het verlossende nieuws. "Ik had geen idee dat ze zouden worden bevrijd. Ik begrijp dat haar vader daar wel een rol in heeft gespeeld, maar ik wil de details daarvan niet weten. Heel lang heb ik gedacht dat ik nog een kind en mijn kleinkinderen moest begraven. Maar ze leven nog. Nu wil ik gewoon dat ze naar huis komen en dat ik mijn kleinkinderen weer kan knuffelen. En ze mee kan nemen naar de dierentuin."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

En hier komt dan nog als toetje, de pa van Laura aan het woord. ,,Het is een sekte en dit kan iedereen overkomen’’ :huh: HET? Heet islam tegenwoordig HET? En het kan iedereen over komen? :thinking: Dacht het niet paps...
Je bent een liefhebbende en zorgzame vader, hebt een goede opleiding, een prima baan en dan nóg kan het gebeuren dat je dochter opeens in het kalifaat zit. ,,Het is een sekte en dit kan iedereen overkomen’’, zegt de vader van Laura Hansen. Zijn dochter is aan IS ontsnapt en keert terug naar Nederland. Ze zal bij de grens hoe dan ook worden aangehouden. De verdenking: deelname aan een terroristische organisatie.

Laura’s vader is ‘enorm opgelucht’ over de wending in het drama. Hij heeft nog niet kunnen bellen met zijn dochter sinds ze is ontkomen.

Ook heeft hij nog niets gehoord van de autoriteiten over hoe het nu verder gaat. Ze zal niet zonder meer als slachtoffer worden verwelkomd, zegt een woordvoerder van het openbaar ministerie. ,,Het beleid bij het OM is dat als Syriëgangers terugkeren, de politie hen aanhoudt en verhoort. Ze worden dan bevraagd over hun tijd in het strijdgebied. Ik ken geen verhalen van mensen die met een goede onderbouwing hebben kunnen aantonen dat ze slachtoffer waren.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

‘Laura Hansen liet man gewond achter bij vluchtpoging’

De vrouw die zegt dat ze is gevlucht uit IS-bezet gebied, vertrok samen met haar man. Die werd tijdens de vluchtpoging neergeschoten. Mogelijk was haar man naar Europa gestuurd om een aanslag te plegen.

Koerdische Peshmerga-strijders hebben de Nederlandse journalist in Irak Judith Neurink verteld wat vorige week precies plaatshad. Koerden die bij een checkpoint stonden, zagen een auto aankomen en gingen ervan uit dat het een zelfmoordterrorist was. Uit de auto stapten Laura Hansen, haar Palestijns-Nederlandse man en haar twee kinderen. Ze hielden een witte vlag omhoog.

‘Hij is een slecht mens, laat hem achter’
Vanuit IS-gebied werd daarna op de vier geschoten, de Koerden reageerden met mortiergranaten. De man van Laura raakte gewond, terwijl Laura en de kinderen het Koerdische checkpoint wist te bereiken, zegt de Koerdische generaal Bahrar Arif Yassin. Toen de Peshmerga-strijders aan Laura vroegen of haar man niet mee moest, zou ze hebben geantwoord: ‘Hij is een slecht mens, hij is lid van IS, laat hem achter.’

Wat daarna is gebeurd met de man van Laura is onduidelijk. Deserteurs worden normaliter geëxecuteerd, maar Neurink zegt tegen Radio 1 dat hij mogelijk ‘een opdracht had om naar Europa te gaan om aanslagen te plegen.’

Niet iedereen geloof Laura’s verhaal
Laura zegt dat ze vorig jaar september door haar man was meegenomen naar IS-gebied. Die zou haar hebben verteld dat ze op vakantie gingen. Haar voormalige buren geloven het verhaal niet. ‘Als je op vakantie naar Turkije gaat, dan laat je toch niet alles achter? Zeker niet met een klein kind van vier weken,’ weten Hansens ex-buren volgens de NOS.

Komt aan IS ontsnapte vrouw terug naar Nederland?

Hansen wil vermoedelijk terugkeren naar Nederland. De politie zal haar dan oppakken. Het is de normale procedure dat terugkerende Syriëgangers meteen worden aangehouden en ondervraagd. Er wordt dan gekeken of Hansens identiteit klopt en of ze wel echt werd gedwongen om naar Syrië te reizen. Ook wordt beoordeeld of ze heeft gevochten voor een terreurgroep. In dat geval kan ze worden vervolgd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Het bekeerde kopvodje Laura Hansen uit Zoetermeer heeft woensdag contact gehad met het Nederlands consulaat in de Iraaks-Koerdische stad Arbil.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag liet weten dat het naar omstandigheden goed gaat met de vrouw en dat zij graag terug naar Nederland wil met haar kinderen.

Het ministerie helpt de vrouw met het verkrijgen van de benodigde reisdocumenten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

En maken ze ook al de documenten klaar om haar bij aankomst achter de tralies te zetten en haar kinderen in voogdij onder te brengen bij ongelovigen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

- De 20-jarige Laura Hansen uit Zoetermeer is maandagavond gearresteerd op Schiphol, direct na haar aankomst in Nederland. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt haar van deelname aan een terroristische organisatie in Syrië en/of Irak van 1 september vorig jaar tot en met 12 juli dit jaar.

Waar de vrouw in de tussentijd is geweest is niet duidelijk. Het Nederlands consulaat in de Iraaks-Koerdische stad Arbil heeft wel contact met haar gehad, zo meldde het ministerie van Buitenlandse Zaken vorige week. De twee kinderen van Hansen zijn maandagavond ondergebracht in een pleeggezin.

De vrouw zal binnenkort worden verhoord. De uitkomsten van dat onderzoek bepalen welke vervolgbeslissingen worden genomen. Tegen personen die terugkeren uit IS-gebied, volgt standaard een strafrechterlijk onderzoek
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) wil van de jihadbruid Laura een uithangbord maken. Een rolmodel. Zij kan de IS-mythe ontkrachten, en vertellen hoe vreselijk ISIS is. :thinking: Tja, het jihad hoertje die samen met haar man zogenaamd voor ISIS gevlucht is , wordt nog eens een belangrijk persoon in Nederland. ( Legt Nobelprijs voor de vrede 2017 klaar )
De 20-jarige Laura Hansen kan het rolmodel worden dat jongeren met jihaddromen overtuigt om thuis te blijven.

Laura is op Schiphol aangehouden en wordt ondervraagd over wat ze in Syrië en Irak heeft uitgespookt. Zelf zegt ze dat ze onschuldig is. Haar gewelddadige man zou haar hebben meegelokt tijdens vakantie in Turkije. Er bestaat twijfel over dat verhaal. ,,Maar vraagtekens alleen zijn niet voldoende’’, zegt de Leidse hoogleraar rechtssociologie Maartje van der Woude. ,,Op basis van de informatie die er is, zou het mij verbazen als het tot vervolging komt.’’

Gaat ze vrijuit, dan komt een andere optie in beeld: Laura als rolmodel. ,,Het is wenselijk dat terugkeerders zich uitspreken als spijtoptanten’’, zegt een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

„Dat kan een krachtig tegengeluid bieden. Niet alleen door gruwelijkheden bloot te leggen, maar ook om de mythe van het zelfverklaarde kalifaat en alles waarvoor IS zegt te staan te ondermijnen.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Aan IS ontsnapte Laura H. blijft in voorarrest
Het voorarrest van Laura H., die volgens eigen zeggen met haar twee kinderen is ontsnapt aan Islamitische Staat in Syrië, is met veertien dagen verlengd. Dat heeft de onderzoeksrechter in Rotterdam donderdag bepaald, meldt het Openbaar Ministerie.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/aan ... ~a4351783/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Laura Hansen stond vandaag voor de rechter.
Jihadbruidje Laura Hansen ‘teruggestuurd voor aanslag’

Jihadbruidje Laura Hansen heeft gelogen over haar vlucht uit het kalifaat. Ze werd niet ontvoerd door haar gewelddadige man, ze vertrok juist met volle overtuiging naar Syrië. Justitie houdt er ernstig rekening mee dat IS haar heeft teruggestuurd naar Nederland om hier een aanslag te plegen.

Hansen stond dinsdag zonder hoofddoek voor de rechter in Rotterdam. Daar bleek dat ze een fanatieke jihadist was, die onthoofdingen goedpraatte in Whatsapp-gesprekken met haar vader. Die had haar een gruwelijke video gestuurd om haar te confronteren met de werkelijkheid van IS. Laura schreef terug: 'Die onthoofdingen doen ze hier niet zomaar. Die mensen moeten worden opgeruimd. Oog om oog, tand om tand.'

Justitie gaat vooralsnog uit van het zwartste scenario: het kalifaat heeft Laura teruggestuurd naar Nederland om hier een gewelddaad te plegen. Dat is af te leiden uit haar heel plotselinge ommezwaai. Het ene moment verdedigde ze het kalifaat nog, een paar dagen later zei ze opeens dat ze naar huis wilde. Dat is niet geloofwaardig, vindt justitie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Rechter: Laura Hansen naar Pieter Baan Centrum

De Haagse Laura vertrok rond 19 september vorig jaar samen met haar nu 27-jarige man en twee kinderen naar Syrië en/of Irak. Ze beweert zelf dat ze ontsnapte uit het kalifaat, daarover deed ze ingesluierd en mager op 12 juli haar verhaal bij tv-zender Kurdistan24.

In augustus van dit jaar keerde ze terug naar Nederland en werd ze overgebracht naar een speciale terroristenafdeling in een penitentiaire inrichting.

Opdracht
Haar advocaat ziet geen bewijs dat Laura deelnam aan de terroristische organisatie. Hij wijst erop dat er geen concrete feiten staan in de dagvaarding. ,,Ze deed niets om IS te ondersteunen, dus nam niet deel.''

Het OM doet nog onderzoek en hoort getuigen. Laura zelf heeft drie maanden na haar ontsnapping echter nog geen verklaring gegeven. Ze vindt het te vroeg om verhaal te doen. Het OM zegt dat er twee scenario's zijn. ,,Of ze is naïeve vrouw die spijt heeft, of ze is terug met een opdracht.''

Onder de radar
Opmerkelijk vindt het OM dat Laura na terugkomst haar hoofddoek niet meer draagt en varkensvlees eet. Het OM vraagt zich af of ze dit doet om onder de radar te blijven. Een vergelijking wordt gemaakt met de aanhouding van de Franse vrouwen die een aanslag wilden plegen in Parijs. ,,Zolang Laura niets verklaart, gaan we uit van het zwartste scenario''.

Het OM gelooft dat Laura in volle overtuiging met haar man naar het kalifaat is gegaan. Het bewijs daarvoor is dat Laura 2000 euro opnam, ze spullen kocht bij Bever Zwerfsport en haar vader na 2 weken appte dat het een 'bewuste keuze' was. ,,We leven hier voor Allah'', stuurde ze. Het OM wil dan ook dat ze langer vast blijft zitten.

Dwang
Volgens Laura's advocaat staat het nog lang niet vast dat ze zelf naar Syrië wilde. Ze zou ook door haar man gedwongen kunnen zijn. Ook bekritiseert hij de werkwijze van het OM en de politie. Ze zouden haar onder druk proberen te zetten via haar vader en kinderen, zodat ze een verklaring aflegt.

Bovendien vraagt hij zich af waarom Laura is aangehouden. Hulpverleners en journalisten worden immers ook niet ondervraagd na hun terugkeer. Laura is geen moslim meer. Ze zit echter wel eenzaam op de terroristenafdeling, tussen de IS-aanhangers voor wie ze gevlucht is, concludeert de advocaat.

Om van die afdeling te komen, zou Laura onterecht hebben gezegd dat ze naar het Pieter Baan Centrum wil. Wanneer de rechter nogmaals vraagt of ze dit wil, antwoord ze nee, waarna de zaak tijdelijk wordt geschorst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Wat tweets van de rechtzaak.
Tweeënhalf jaar geleden overleed Laura's chronisch zieke broertje. Bij veel geradicaliseerden bleek de dood van een dierbare de trigger.

Laura heeft vandaag duidelijk veel aandacht besteed aan haar uiterlijk. Laura draagt geen hoofddoek meer, of andere zichtbare tekenen waaruit blijkt dat ze nog steeds sympathie voor het salafisme heeft.

Laura wil niet meehelpen aan het onderzoek, bijvoorbeeld dor een verklaring af te leggen. Tegelijk wil ze heel graag haar verhaal vertellen, zeggen deskundigen. Ze staat er dubbel in.

Laura loog over haar vluchtverhaal. Ze vertrok uit volle overtuiging naar Syrië. Ze keurde onthoofdingen goed in gesprekken met haar vader. Toen was er opeens een ommekeer in de berichten aan het thuisfront. Ze wilde weg.

Die ommezwaai kwam wel héél plotseing. Niet geloofwaardig, vindt justitie. Ze gaan vooralsnog uit van het zwartse scenario: Dat Laura is teruggestuurd om hier een aanslag te plegen. Laura schreef aan haar vader: 'Die onthoofdingen doen ze hier niet zomaar. Die mensen moeten worden opgeruimd. Oog om oog, tand om tand.'

En een paar dagen later meldde ze opeens aan haar vader dat ze naar huis wilde. Dat is natuurlijk een onaannemelijk verhaal. Ze schreef vanuit Syrië: ‘Het is een bewuste keuze, we weten wat we doen. Lees de Koran als je me beter wil begrijpen.'

Laura geeft zelf niet of nauwelijks antwoord op vragen. 'Ik ben een beetje verward'.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Re:Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) wil van de jihadbruid Laura een uithangbord maken. Een rolmodel. Zij kan de IS-mythe ontkrachten, en vertellen hoe vreselijk ISIS is. :thinking: Tja, het jihad hoertje die samen met haar man zogenaamd voor ISIS gevlucht is , wordt nog eens een belangrijk persoon in Nederland. ( Legt Nobelprijs voor de vrede 2017 klaar )
Ik kan mij haar niet herinneren. Maar misschien is zij al eens bij Matthijs in de Doorgedraaide Wereld verschenen of laat in de avond bij Pauw op bekentenis geweest. Mogelijk bij de een met hoofddoek en bij de ander zonder, of andersom. Gelet op haar labiele afkomst en ralatie met Pieter Baan zou mij dat niet verbazen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Vader van Laura betaalde voor ontsnapping

De vader van de aan Islamitische Staat ontsnapte Laura H. heeft 10.000 euro betaald om haar te bevrijden uit Irak. Hij zegt dat zaterdag in een interview in NRC Handelsblad.

Laura H. reisde met haar man en kinderen in 2015 naar het IS-bolwerk Raqqa in Syrië. Van daaruit kwam ze terecht in de Iraakse stad Mosul, waar ze vorig jaar zomer met haar kinderen uit ontsnapte. Bij aankomst op Schiphol werd ze opgepakt op verdenking van deelname aan een terroristische organisatie en het beramen van terrorisitsche misdrijven.

Tijdens haar verblijf in IS-gebied kwam haar vader in contact met een particuliere Duitse stichting, die tegen betaling van 10.000 euro Laura's bevrijding wist te regelen. De Nederlandse overheid werkt niet mee aan het terughalen van jihadgangers.

Vader H. zegt zijn verhaal te willen doen om het beeld bij te stellen dat justitie van Laura heeft. Het OM houdt er rekening mee dat Laura door IS is teruggestuurd om hier een aanslag te plegen. ,,Lau een aanslag plegen... Volgens mij hebben ze daar iets te veel Homeland gekeken." De 21-jarige Laura zit in de gevangenis in Vught op de terroristenafdeling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Dit is het pixelgezicht van Laura Hansen in het AD:
Afbeelding
En dit zonder:
Afbeelding
Zo te zien zit ze nog volop in het Mohammedanisme met haar kleding.
Hoe serieus moeten we haar nemen zodoende?

Jihadbruid Laura Hansen: Ik wilde bij de Marokkanen horen
Jihadbruid Laura Hansen (20) smeekte de rechter vandaag snikkend om haar vrijlating. ,,Ik was mezelf kwijt. Ik wilde bij de Marokkanen horen, want die vond ik stoer.” De Haagse blijft voorlopig vastzitten, zo heeft de rechter vandaag besloten. Mede omdat er zorgen zijn om haar veiligheid.
Gelukkig maar: niet uit zorgen voor de veiligheid van argeloos gehouden burgers.
De advocaat (Pestman, bekend als spreekbuis voor de "benadeelden" in het vorige Wilders proces) draait het zo:
Volgens haar advocaat Michiel Pestman wordt Laura bedreigd vanuit radicaal-islamitische hoek. ,,Daar denken ze blijkbaar niet dat ze met een opdracht van IS is teruggestuurd, zoals het OM." Het OM is al wel aan het kijken naar een veilige woonplek.

Plesman pleitte vandaag voor haar vrijlating, maar daar wil het OM niets van weten zolang er nog geen goede verklaring op tafel ligt over wat de Haagse in Syrië en Irak deed. Laura zelf wordt doodmoe van het ‘zwarte scenario’ dat het OM schetst. ,,Ik was mezelf kwijt. Ik had geen realistisch beeld van IS. Ik was er niet mee bezig. Het ging niet om de islam. Ik wilde bij de Marokkanen horen, want die vond ik stoer. Jullie zullen wel weer zeggen dat ik blijf vastzitten. Maar ik hoop dat jullie nu wel een keer naar me luisteren!" zo verklaart ze in de rechtszaal.
Nee maar, je dochter loopt erbij als een non en dan zeg je:
Ook haar vader Eugene Hansen, die vandaag getuigde, noemt het een ‘achterlijk idee’ dat zijn dochter ‘met een opdracht van IS’ is teruggekomen. Volgens hem is zijn dochter ‘weer normaal’.
Normaal is maar relatief.
En dan dit verschrikkelijke detail:
,,We hebben veel discussie gehad over haar bekering. Jeugdzorg liet haar begeleiden door een fanatieke moslim. Dat hielp niet echt. Ze ging vervolgens een hoofddoek dragen”, zegt Hansen tegen de rechter. ,,Ik was niet tegen haar beslissing om moslima te worden. Dat is haar keuze. Maar ik gruwelde wel van de verdere radicalisering.”
http://www.ad.nl/binnenland/jihadbruid- ... ~aec46331/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Jeugdzorg liet haar begeleiden door een fanatieke moslim.
En maakt dit onderdeel uit van het zo geprezen diversiteitsbeleid ter bevordering van de integratie?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Manlief Ibrahim is in Mosul opgepakt door een shia militie. Laten we hopen dat hij daar zijn Nederlands paspoort voorgoed inlevert en dat hij niet naar Nederland terugkeert. De kans daarop acht ik reëel, want het is geen gezellig kennis maken met de shia Islam als je door zo'n militie gevangen wordt genomen. Laten we hopen op "He had a dream; This was the result"; Ontdek de Islam!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Wat zijn de overlevingskansen voor Ibrahim I ?
Maken ze hem gewoon dood of is hij bruikbaar als ruilobject?
Echtgenoot Laura H. opgepakt in Irak
[...]Volgens de Iraakse journalist werd Ibrahim I. opgepakt na een gevecht tussen sjiïtische strijders en IS, waarbij I. samen vocht met twee Russische scherpschutters. Hij zou ook hebben bekend dat hij gevochten heeft in Falluja en Beji, waar IS hevig verzet leverde voordat de plaatsen vorig jaar konden worden heroverd. De aanhouding is verricht door eenheden van de Hashed al-Shabi, sjiitische vrijwilligers die buiten Mosul actief zijn.
[...]
De afgelopen dagen zijn er veel berichten over IS-strijders die levend in de handen van de Irakezen vallen. Over hun lot na arrestatie is weinig bekend; plaatselijke journalisten zeggen dat ze na verhoor worden berecht en geëxecuteerd. Van de Hashed al-Shabi is bekend dat die IS-verdachten in geheime gevangenissen opsluit, maar in het verleden zijn er ook berichten geweest over standrechtelijke executie door leden van deze sjiitische militie.
https://www.trouw.nl/home/echtgenoot-la ... ~acf38840/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Volgens de Iraakse journalist werd Ibrahim I. opgepakt na een gevecht tussen sjiïtische strijders en IS, waarbij I. samen vocht met twee Russische scherpschutters.
:nietverstaan: Stond hij nou aan de goeie of foute kant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Ibrahim vocht met IS mee. Die twee Russen ook. Ik denk echter dat dat Tsjetsjenen of andere Moslims met Russisch paspoort zijn,
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie